abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154198283
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:50 schreef Estrys het volgende:

[..]

nog 14 dagen werken *O* *O* *O* VEERTIEN whooptiedoo

En ze kunnen mn rug op!

[ afbeelding ]
_O-
pi_154198285
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:46 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ze bedoelde dat in het kader van de GROW. Of ik bij een afbuiging op die curve wel een groeiecho wilde. En verder ja je handen kunnen vrij precies meten.
Hoe gaat dat precies? Ik was verbaasd dat drie vk's hem op 39 weken al >4 kg schatten, durfde geen kleine kleertjes meer te kopen en uiteindelijk was hij meer dan een pond lichter, ruim twee weken later. Ik vond het allemaal best maar wel verrassend.
pi_154198356
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 13:44 schreef Xanteh het volgende:
Moedermelkkaas, mmmm.
Mmmmmm :P

Fijn te lezen dat het wordt herkend, dan hoef ik niet zo te schrikken als mijn bed opeens nat is ;)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_154198490
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:51 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Hoe gaat dat precies? Ik was verbaasd dat drie vk's hem op 39 weken al >4 kg schatten, durfde geen kleine kleertjes meer te kopen en uiteindelijk was hij meer dan een pond lichter, ruim twee weken later. Ik vond het allemaal best maar wel verrassend.
Kan hoor, fouten heb je altijd, en in jouw geval een fors verkeerde schatting.
De meeste schattingen komen vrij nauwkeurig overeen rond de 40 weken. Bij een echo kun je rond die tijd niet echt goed meer meten omdat het hoofd is ingedaald en omdat je de buik enz. niet goed meer in beeld kunt krijgen. Daarom is de foutmarge bij echo rond 40 weken groter dan met de hand meten. Het blijft een schatting en het blijft achteraf dat je pas weet hoe en wat.
:)
pi_154198535
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:18 schreef Bloesem. het volgende:
Even spuien: hormonen :'(

Droom steeds dat er iets mis gaat met m'n baby-in-buik, maar kan dat op zich goed relativeren (miskramen in omgeving en hier op Fok!, ik verwerk wel vaker 's nachts dingen etc.) Maar toen ik net boven kwam en zag dat 't mutsje van de deur van de babykamer (had m'n mama erop gehangen) was gevallen begon ik onbedaarlijk te huilen, want 't is vast een teken :'( Dan kom ik even bij en dan gaat 't wel weer, loop ik weer langs dat mutsje en ja hoor :'( Pfff.

Terwijl 't helemaal nergens op slaat! Ik voel haar gewoon in m'n buik, maar ben zo snel en zo onredelijk angstig en paniekerig de afgelopen dagen. Gisteren had ik een erg drukke dag, eigenlijk teveel gedaan, 's avonds erg last van banden en had harde buiken. Kan dat heel goed verklaren en relativeren, maar toch merk ik dat ik de hele tijd bevestiging vraag van m'n lief. Ik word echt doodmoe van mezelf op deze manier :') Zeg dat 't 'n fase is, toe?
Bloesem :*

Zo'n dag had ik gisteren. Werd wakker na een nacht vol dromen over (te) kleine baby's en vrachtwagens.. (Hoezo dingen verwerken in je dromen/slaap, groeiecho's en vriend die vandaag weer is gaan werken)
'S morgens heb ik alleen maar kunnen huilen, huilen, huilen. Vriend was heel lief en we hebben veel geknuffeld. Ook voel ik ons meisje weer wat meer nu het af is gekoeld. Dus daar heb ik me op proberen te focussen.

Ik weet niet of het een fase is. Ik gooi het wel op hormonen en alles wat veranderd nu. Lekker over blijven praten, en je emoties uiten hoe stom het af en toe ook lijkt. Ik heb al een keer gehuild omdat het eten was mislukt ;)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  donderdag 9 juli 2015 @ 15:15:18 #56
409579 LuDann
All the way
pi_154198764
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:30 schreef kazy het volgende:

[..]

Spannend! Zou je op de foto moeten? En wat lief van je lief O+
Plakkerige kat is inderdaad soms irritant. De mijne achtervolgt me de heeeele dag :')

Dat klinkt op zich logisch, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij een shoot geregeld heeft ofzo. Ook omdat ik al heb aangegeven dat dat wat mij betreft niet hoeft (we hebben al leuke trouwfoto´s met zwangere buik). Maar wie weet!

Wil jouw kat ook bij je slapen enzo? :P
quote:

[..]

En ze kunnen mn rug op!

[ afbeelding ]
:D
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:01 schreef mignonne het volgende:

[..]

De meeste schattingen komen vrij nauwkeurig overeen rond de 40 weken. Bij een echo kun je rond die tijd niet echt goed meer meten omdat het hoofd is ingedaald en omdat je de buik enz. niet goed meer in beeld kunt krijgen. Daarom is de foutmarge bij echo rond 40 weken groter dan met de hand meten. Het blijft een schatting en het blijft achteraf dat je pas weet hoe en wat.
Een gyn vertelde me dat ze bij echo's vooral goed zijn in het opsporen van te kleine baby's maar dat ze bij ''te grote'' baby's ze niet zo nauwkeurig kunnen meten en er vaak naast zitten. :Y
pi_154198789
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:15 schreef LuDann het volgende:

Een gyn vertelde me dat ze bij echo's vooral goed zijn in het opsporen van te kleine baby's maar dat ze bij ''te grote'' baby's ze niet zo nauwkeurig kunnen meten en er vaak naast zitten. :Y
Is dat omdat grote lastig te meten zijn?
Bij mijn groeiecho konden ze het hoofd ook niet goed zien, was al zo'n beetje ingedaald (met 30 weken, voorlijk kind zullen we maar zeggen :{ )
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 9 juli 2015 @ 15:22:33 #58
409579 LuDann
All the way
pi_154198881
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:17 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Is dat omdat grote lastig te meten zijn?
Bij mijn groeiecho konden ze het hoofd ook niet goed zien, was al zo'n beetje ingedaald (met 30 weken, voorlijk kind zullen we maar zeggen :{ )
Dat was wat ze zei inderdaad. Hoe groter de baby, hoe meer kans op onnauwkeurige metingen. Wat ik begreep was dat ze ook niet zo snel zou ingrijpen bij een grote baby, tenzij het erg extreem werd.
pi_154198909
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:15 schreef LuDann het volgende:

[..]

Dat klinkt op zich logisch, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij een shoot geregeld heeft ofzo. Ook omdat ik al heb aangegeven dat dat wat mij betreft niet hoeft (we hebben al leuke trouwfoto´s met zwangere buik). Maar wie weet!

Wil jouw kat ook bij je slapen enzo? :P
Jups! Voorheen ook het liefst bovenop me, maar mijn buik is momenteel eng ofzo denk ik, dus nu wordt er voornamelijk naast me geplakt :D

quote:

[..]

En ze kunnen mn rug op!

[ afbeelding ]
:D!

quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:03 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik weet niet of het een fase is. Ik gooi het wel op hormonen en alles wat veranderd nu. Lekker over blijven praten, en je emoties uiten hoe stom het af en toe ook lijkt. Ik heb al een keer gehuild omdat het eten was mislukt ;)
:* Hormonen :Y (en anders is zwangerschapshormonen gewoon een goed excuus) Huilen om onbenulligheden: *check* En dat man dan echt zo kijkt van :?

Ik kijk ook nu al uit naar de kraamtranen :')
pi_154199035
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:01 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hoe zit dat dan met het gewicht bij echo's? Bij mijn laatste echo met 30wk werd de baby geschat op 1723 gram, maar dat cijfer wordt neem ik aan berekend aan de hand van metingen van de echoscopist? Als in, 3 mm naar rechts en de baby weegt opeens 100 gram meer zeg maar.
pi_154199165
Is het tegenwoordig standaard die groei echo's? Bij mijn eerste werd hooguit de buik opgemeten en dat was het.
pi_154199524
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:30 schreef Mineola het volgende:

[..]

Hoe zit dat dan met het gewicht bij echo's? Bij mijn laatste echo met 30wk werd de baby geschat op 1723 gram, maar dat cijfer wordt neem ik aan berekend aan de hand van metingen van de echoscopist? Als in, 3 mm naar rechts en de baby weegt opeens 100 gram meer zeg maar.
Ja klopt. Er wordt een combinatie gemaakt van een aantal dingen, de omtrek van de buik, omtrek van het hoofdje en de lengte van het bovenbeentje. Soms wordt de dwarsdoorsnede van het hoofdje ook meegenomen in de meting. Die metingen worden met elkaar gecombineerd en daar rolt dan altijd zo'n akelig precies gewicht uit zoals bij jou, op de 3 gram nauwkeurig :D Dat wekt een beetje de illusie van dat het dús ook heel precies is terwijl het dus wel een schatting blijft, zoals je zegt, meetfouten kunnen een rol spelen maar ook gewoon dat je niet exact weet hoe en wat. Het zegt iets maar niet alles.
pi_154199569
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:39 schreef Xanteh het volgende:
Is het tegenwoordig standaard die groei echo's? Bij mijn eerste werd hooguit de buik opgemeten en dat was het.
Gelukkig niet :Y)

Het is een poosje heel hip geweest om iedereen groeiecho's te geven maar daar zijn ze van aan het terugkomen.

Wat LuDann zegt klopt, zo'n groei-vervolging met echo is heel prima voor kindjes waar zorgen over zijn qua te klein, maar te groot tsja...Het zegt niets over of iemand dat wel of niet kan baren en je doet niets met die gegevens. (althans dat zou moeten, vaak gebeurd het wel zonder weinig echte directe aanleiding of onderbouwing verder).
  donderdag 9 juli 2015 @ 16:00:40 #64
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154199638
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:55 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja klopt. Er wordt een combinatie gemaakt van een aantal dingen, de omtrek van de buik, omtrek van het hoofdje en de lengte van het bovenbeentje. Soms wordt de dwarsdoorsnede van het hoofdje ook meegenomen in de meting. Die metingen worden met elkaar gecombineerd en daar rolt dan altijd zo'n akelig precies gewicht uit zoals bij jou, op de 3 gram nauwkeurig :D Dat wekt een beetje de illusie van dat het dús ook heel precies is terwijl het dus wel een schatting blijft, zoals je zegt, meetfouten kunnen een rol spelen maar ook gewoon dat je niet exact weet hoe en wat. Het zegt iets maar niet alles.
Daarom ben ik dus eigenlijk wel blij dat ik alleen de mededeling "hij is prima gemiddeld" kreeg, en geen gewicht op de gram nauwkeurig. Ik kan daar niks mee, heb ik iets te veel statistiek voor gehad in opleiding en werk... Ze heeft het ook niet over de p-waarden gehad, al kon ik wel meekijken op het scherm waar ze wel vermeld waren (korte pootjes :P)...
pi_154199684
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:00 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Daarom ben ik dus eigenlijk wel blij dat ik alleen de mededeling "hij is prima gemiddeld" kreeg, en geen gewicht op de gram nauwkeurig. Ik kan daar niks mee, heb ik iets te veel statistiek voor gehad in opleiding en werk... Ze heeft het ook niet over de p-waarden gehad, al kon ik wel meekijken op het scherm waar ze wel vermeld waren (korte pootjes :P)...
Ik bij E. ook hoor :Y ik had geen idee van hoe groot ze zou zijn, de vk's hebben het ook nooit gehad over van oef dat wordt een flinkerd of iets dergelijks. En daar ben ik ze best dankbaar voor. Ik zou me alleen maar enorm druk hebben gemaakt over hoe ik dat er in vredesnaam uit had moeten krijgen bijvoorbeeld.
pi_154199701
Nou wat een avontuur :(

Terug van de bloeddruk meting. Ik was best wel wat gespannen, omdat als het hoog zou zijn ik dus hoogstwaarschijnlijk medisch zou worden.
We waren er ruim op tijd, want dan kon ik nog even chill in de wachtkamer worden na de wandeling van auto naar Triage (wat ik best een behoorlijke wandeling vond ivm drukte)

Bloeddruk werd oke bevonden bij twee keer meten (met ongeveer 15 a 20 min er tussen in), moest ik even wachten op de gyno die nog een gesprek met ons wilde. Prima.

Begint hij te vertellen dat hij door de verloskundige is gebeld (terwijl ze eerst met team vk zou bespreken en dan met ons voor verdere stappen genomen zouden worden) dus dat was wederom een fijne verrassing. Dat ik maar in het ziekenhuis moet bevallen. "Waarom moet je nou thuis willen bevallen?" Hij vertelde het op zo een toon dat ik voorstelde achter de bosjes in de rimboe te gaan liggen. "Omdat ik mij daar prettig bij voel en het onze wens is. Thuis bevallen indien niet medisch."
Gyno: "Maar wie weet hoe lang het gaat duren... en misschien wel een tang nodig bij de verlossing na een uur persen!"
ik keek hem echt aan van :') "U kunt mij nu ook geen precieze tijd geven van hoe lang het gebeuren gaat duren en hoe lang ik zal moeten gaan persen. Ik snap ook wel dat het niet binnen een kwartiertje gepiept is!"
"Maar het is je eerste kindje, dan weten we toch helemaal niet hoe het gaat?"
"Nee, maar een tweede bevalling is ook geen garantie van de eerste....."
"Jawel"
"Ja nee!"
."Maar stel je krijgt bloedingen..."
*zucht*

wenste vurig dat mignonne naast me stond op dat moment

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgende week gaan ze me terug bellen om een afspraak te maken waarbij ik wederom moet verdedigen waarom ik thuis wil bevallen :') ben net gebeld 16 juli moet ik mij dus gaan verdedigen waarom ik achter de bosjes wil gaan liggen bevallen...

*zucht*

Was me ook gezellig! :D
Schudden voor gebruik
pi_154199715
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 13:00 schreef J0ycie88 het volgende:
Sekhmet, spannend. Ben benieuwd of hij zichzelf nog gaat melden of dat hij toch een zetje nodig heeft!

Hier even een vraagje: ik lees weleens vaker over lekkende borsten hier.. nu wordt ik al een paar dagen wakker met harde korstjes op mijn tepels. Zou er dan toch iets aan de gang zijn qua melkproductie? Verder nergens natte plekken gevonden maar ik heb ook geen andere verklaring ;) misschien klinkt het voor iemand bekend?
jawel. Melkpoeder O+
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:09 schreef mignonne het volgende:
Net een sticker gehaald bij de vk. Alles keurig op schema. Ze deed me behoorlijk zeer met voelen naar indaling. What the hell man, ik ben 23 weken, doe eens niet :') nergens voor nodig. Verder wilde ze een GTT ivm het geboortegewicht van de jongste. Die wilde ik niet, ze probeerde het nog met twee andere suikertestjes maar ook die hoef ik niet. "Nou dan wil ik wel twee groeiecho's, dan weten we tenminste wat er gebeurd in je buik". Waarom? Ik hoef geen groeiecho's. En dan? Dan komt er uit dat de baby groot is. Und? Ik doe niets met die informatie, ik laat me er niet eerder om inleiden en verder zou ik er ook niets mee doen. Ja maar ehm dan kunnen we je bijvoorbeeld eerder strippen! En als de bevalling niet zo opschiet dan kunnen we je eerder insturen.
ORLY :') strippen? ik zeg toch net dat ik niets doe met die informatie? En je hebt je handen toch? Je voelt wel of een kind 3 kilo of 4,5 kilo is. Bovendien heb ik eerder 4,3 kg zonder al te veel moeite er uit gewerkt (in wel 3 hele minuten); ik geloof niet dat ik daar bang voor ben, en anders merken we het vanzelf als de bevalling niet opschiet.

> ;( okay. Maar wil je dan wel groeiecho's als de groei van de baby afbuigt?
< ja hoor dat lijkt me relevant en zinvol.
> gaat driftig tikken

Kortom, gezellig gesprek :')
Pffff :D

Nou gezellig idd :D
Fijn dat je weet wat je wil en niet wil in ieder geval! Lijkt me lastig als je hetzelfde beroep hebt :P Voor diegene die tegen over je zit :D
Schudden voor gebruik
pi_154199757
Oh jemig stippel :o dat vind ik behoorlijk over de schreef gaan eerlijk gezegd dat er zo is gehamerd en door de vk achter je rug om is gebeld ook :{
pi_154199773
Jezus Stippel, ik zou echt gaan klagen bij het ziekenhuis, wat een lompe hork zeg. en bij de vk ook trouwens. En zeker niet naar dat ziekenhuis gaan, mocht het toch nodig zijn.
pi_154199786
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:06 schreef mignonne het volgende:
Oh jemig stippel :o dat vind ik behoorlijk over de schreef gaan eerlijk gezegd dat er zo is gehamerd en door de vk achter je rug om is gebeld ook :{
Ja ik ben ook echt echt echt pissig.

ik zei al tegen mijn meneer van ik weet nog even niet hoe ik ze rustig moet gaan bellen of mailen... om ze te bedanken.
Ik weet ook nou niet of ze het op eigen houtje heeft gedaan, maar lijkt me sterk dat ze nu al een complete teamvergadering hebben gehad.
Schudden voor gebruik
  donderdag 9 juli 2015 @ 16:07:34 #71
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154199792
Stippel, je zou er bijna neigingen van krijgen het dan maar gewoon in je eentje te doen zeg, pfff.

Ik ben even kwijt waarom ze bij jou zo moeilijk doen, maar je kunt natuurlijk altijd overwegen gewoon zo laat de verloskundige te bellen als het zo ver is, dat het ziekenhuis geen optie mee is ;)
pi_154199814
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:07 schreef mousemicky het volgende:
Stippel, je zou er bijna neigingen van krijgen het dan maar gewoon in je eentje te doen zeg, pfff.

Ik ben even kwijt waarom ze bij jou zo moeilijk doen, maar je kunt natuurlijk altijd overwegen gewoon zo laat de verloskundige te bellen als het zo ver is, dat het ziekenhuis geen optie mee is ;)
hahaha dat is wat ik al tegen mijn moeder riep. Ik ben geneigd gewoon te laat te gaan bellen....

"Oh ik dacht dat ik darm en menstruatie klachten had... "

om te janken toch.. diep triest!
Schudden voor gebruik
pi_154199836
Dat kan mignonne dan mooi meenemen in d'r onderzoek ;)
pi_154199852
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:09 schreef SaskiaR het volgende:
Dat kan mignonne dan mooi meenemen in d'r onderzoek ;)
Ik had het daar nog drie weken geleden over gehad. Over vrouwen die expres te laat gaan bellen.. dat ik mij dat niet kon indenken waarom.

Nu langzaamaan wel :')
Schudden voor gebruik
pi_154199924
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:09 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ik had het daar nog drie weken geleden over gehad. Over vrouwen die expres te laat gaan bellen.. dat ik mij dat niet kon indenken waarom.

Nu langzaamaan wel :')
Treurig maar waar :Y
Ik snap het wel hoor. Ook de vrouwen die er voor kiezen in het kader van "dan maar alleen". Er wordt zó ontzettend over grenzen heen gegaan, belachelijk gewoon.

mijn, pardon ons :+, onderzoek is af en ruim voldoende bevonden inmiddels :P wel wat verrassende resultaten nog. Of nouja eigk niet verrassend maar voor een boel verloskundigen toch wel een eye-opener waard van goh, dus het komt toch wel voor in NL en het zijn NIET alleen de hippies die dat willen.

De beredenatie van je gyn snap ik niet zo, je weet niet hoe het loopt en hoe lang je eerste er over doet? Nee dat is een beetje het idee van zo'n bevalling...
  donderdag 9 juli 2015 @ 16:15:08 #76
409579 LuDann
All the way
pi_154199954
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:03 schreef Stippelrientje het volgende:

Terug van de bloeddruk meting. Ik was best wel wat gespannen, omdat als het hoog zou zijn ik dus hoogstwaarschijnlijk medisch zou worden.
We waren er ruim op tijd, want dan kon ik nog even chill in de wachtkamer worden na de wandeling van auto naar Triage (wat ik best een behoorlijke wandeling vond ivm drukte)

Bloeddruk werd oke bevonden bij twee keer meten (met ongeveer 15 a 20 min er tussen in), moest ik even wachten op de gyno die nog een gesprek met ons wilde. Prima.

Begint hij te vertellen dat hij door de verloskundige is gebeld (terwijl ze eerst met team vk zou bespreken en dan met ons voor verdere stappen genomen zouden worden) dus dat was wederom een fijne verrassing. Dat ik maar in het ziekenhuis moet bevallen. "Waarom moet je nou thuis willen bevallen?" Hij vertelde het op zo een toon dat ik voorstelde achter de bosjes in de rimboe te gaan liggen. "Omdat ik mij daar prettig bij voel en het onze wens is. Thuis bevallen indien niet medisch."
Gyno: "Maar wie weet hoe lang het gaat duren... en misschien wel een tang nodig bij de verlossing na een uur persen!"
ik keek hem echt aan van :') "U kunt mij nu ook geen precieze tijd geven van hoe lang het gebeuren gaat duren en hoe lang ik zal moeten gaan persen. Ik snap ook wel dat het niet binnen een kwartiertje gepiept is!"
"Jawel"
"Ja nee!"
*zucht*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgende week gaan ze me terug bellen om een afspraak te maken waarbij ik wederom moet verdedigen waarom ik thuis wil bevallen :') ben net gebeld 16 juli moet ik mij dus gaan verdedigen waarom ik achter de bosjes wil gaan liggen bevallen...

*zucht*

Je had er kort al wat over gezegd via de app, maar wat een bizar verhaal zeg! Doen ze in jouw regio nooit thuisbevallingen ofzo, dat ze zo in de stress schieten?

Niet normaal. :N
pi_154199976
Ga je het onderzoek ook uitgebreid onder de aandacht brengen bij je collega's en gynaecologen? Lijkt me voor sommigen van hun erg nuttig, zo te horen?
pi_154200023
Wat belachelijk Stippel!

En dat bloeden, ik heb het misschien gemist hoor, maar is daar een specifieke aanleiding voor dat dat punt steeds terugkomt?
  donderdag 9 juli 2015 @ 16:18:27 #79
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154200024
Dus volgens die gyn mag je alleen thuis bevallen als je zwanger bent van je tweede (of derde vierde etc) kind en bij de eerste bewezen hebt dat je het er zonder (kleer)scheuren ( ;( ) vanaf kunt brengen ofzo? Ook fijn als verloskundige als ze in het ziekenhuis zo'n vertrouwen hebben in jouw professionaliteit en kunde...

Ik kies vrijwillig voor het ziekenhuis, maar ik vind dat ieder dat voor zichzelf moet weten. Word altijd een beetje lichtelijk agressief als mensen zo dwingend gaan doen. Net als de verpleegkundige die tegen me zei dat 'ik mezelf echt tekort deed' door te kiezen voor een poliklinische bevalling en niet voor het kraamhotel. Ik krijg dan neigingen om roepen: IK HEB HIER HEEL GOED OVER NAGEDACHT STOMME MUTS, wie ben jij om dat voor mij te bepalen :(
pi_154200036
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:16 schreef SaskiaR het volgende:
Ga je het onderzoek ook uitgebreid onder de aandacht brengen bij je collega's en gynaecologen? Lijkt me voor sommigen van hun erg nuttig, zo te horen?
Dat is wel de bedoeling ja. We moeten er alleen nog even op broeden hoe of wat en wanneer en zulks :P
pi_154200058
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:18 schreef mousemicky het volgende:
Dus volgens die gyn mag je alleen thuis bevallen als je zwanger bent van je tweede (of derde vierde etc) kind en bij de eerste bewezen hebt dat je het er zonder (kleer)scheuren ( ;( ) vanaf kunt brengen ofzo? Ook fijn als verloskundige als ze in het ziekenhuis zo'n vertrouwen hebben in jouw professionaliteit en kunde...

Ik kies vrijwillig voor het ziekenhuis, maar ik vind dat ieder dat voor zichzelf moet weten. Word altijd een beetje lichtelijk agressief als mensen zo dwingend gaan doen. Net als de verpleegkundige die tegen me zei dat 'ik mezelf echt tekort deed' door te kiezen voor een poliklinische bevalling en niet voor het kraamhotel. Ik krijg dan neigingen om roepen: IK HEB HIER HEEL GOED OVER NAGEDACHT STOMME MUTS, wie ben jij om dat voor mij te bepalen :(
Er zijn er helaas héél veel die zo denken :X
  donderdag 9 juli 2015 @ 16:19:41 #82
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154200061
Nou, doe dan ook maar een kopietje naar de verpleegkundigen die het spreekuur doen op de poli gynaecologie...

Edit: Mignonne, dat lijkt me echt frustrerend. Je hebt toch verdorie een opleiding gedaan en tijdens stage 50+ bevallingen mee begeleid? Je weet toch wat je moet doen als het onverhoopt toch niet goed gaat....

Grr, verheven heren doktoren :(. Of zijn het ook de vrouwelijke gynaecologen die moeilijk doen? Ik vind die in mijn ziekenhuis stuk voor stuk een stuk sympathieker, maar misschien komt het doordat de heren 60+ zijn, en bij de dames de gemiddelde leeftijd zo'n 20 jaar lager ligt... :+
pi_154200105
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:13 schreef mignonne het volgende:

[..]

Treurig maar waar :Y
Ik snap het wel hoor. Ook de vrouwen die er voor kiezen in het kader van "dan maar alleen". Er wordt zó ontzettend over grenzen heen gegaan, belachelijk gewoon.

mijn, pardon ons :+, onderzoek is af en ruim voldoende bevonden inmiddels :P wel wat verrassende resultaten nog. Of nouja eigk niet verrassend maar voor een boel verloskundigen toch wel een eye-opener waard van goh, dus het komt toch wel voor in NL en het zijn NIET alleen de hippies die dat willen.

De beredenatie van je gyn snap ik niet zo, je weet niet hoe het loopt en hoe lang je eerste er over doet? Nee dat is een beetje het idee van zo'n bevalling...
Ik denk dat het meer een poging doen is van om mij onzeker ja te laten toehappen "Dan maar in het ziekenhuis bevallen".
Schudden voor gebruik
pi_154200114
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:18 schreef mignonne het volgende:

Dat is wel de bedoeling ja. We moeten er alleen nog even op broeden hoe of wat en wanneer en zulks :P
Wetenschappelijk artikel(en), stuk in het vakblad voor verloskundigen en voor gynaecologen, evt. persbericht laten versturen door de uni ;)
pi_154200123
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:18 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wat belachelijk Stippel!

En dat bloeden, ik heb het misschien gemist hoor, maar is daar een specifieke aanleiding voor dat dat punt steeds terugkomt?
Nee helemaal niet.
Ik heb ooit aangekaart dat ik fluxes spannend punt vind. Wie niet...
Schudden voor gebruik
  donderdag 9 juli 2015 @ 16:23:03 #86
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154200135
En dan spammen met linkjes naar je artikel via Twitter en facebook ;)

Ja, Stippel, ik vind fluxus ook spannend, het is een goede vriendin van me overkomen (vrij ernstig), maar ik weet ook dat dat geen 'standaard' gebeurtenis is, en dat weet zo'n gynaecoloog ook. Die zou jou eigenlijk juist gerust moeten stellen ipv eventuele angsten zo te voeden... :?
pi_154200137
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:22 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Wetenschappelijk artikel(en), stuk in het vakblad voor verloskundigen en voor gynaecologen, evt. persbericht laten versturen door de uni ;)
Ja alleen hebben wij er weinig zeggenschap over ;( de opdrachtgever is degene die bepaald enzo. Lastig verhaal. Het was idd de bedoeling om iig de vakbladen te benaderen.
  donderdag 9 juli 2015 @ 16:27:57 #88
409579 LuDann
All the way
pi_154200242
Je zou bijna denken dat ze je met opzet pissig maken zodat je bloeddruk stijgt en je medisch wordt zodat je alsnog in het ziekenhuis moet bevallen Stippel. :X
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:23 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja alleen hebben wij er weinig zeggenschap over ;( de opdrachtgever is degene die bepaald enzo. Lastig verhaal. Het was idd de bedoeling om iig de vakbladen te benaderen.
Ik ben wel erg benieuwd naar jullie onderzoek. :Y
pi_154200265
En dan heb je dat kind eruit gefloept, krijg je nog jaren lang gezeur van het consternatiebureau...
Mijn ouders al met mij 'ze is langer dan het gemiddelde!' Dus mijn vader priberen uit te leggen wat een gemiddelde was, maar dat snapten die tutjes daar niet... en wat dan nog, wat wou je eraan doen, een stuk van mn benen afzagen :{
pi_154200397
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:27 schreef LuDann het volgende:
Je zou bijna denken dat ze je met opzet pissig maken zodat je bloeddruk stijgt en je medisch wordt zodat je alsnog in het ziekenhuis moet bevallen Stippel. :X

[..]

Ik ben wel erg benieuwd naar jullie onderzoek. :Y
Dit }:|
Schudden voor gebruik
pi_154200453
Ik heb hier gelukkig echt een prima consultatiebureau :Y hoewel ik ook bepaalde dingen gewoon met ja en amen beantwoordt omdat ik me niet geroepen voel er verantwoording over af te leggen. Zoals het slaapgedrag van mijn jongste. Voor ons is het namelijk geen probleem dus ik zie niet waarom ik het zou vermelden.
Verder nooit een probleem gehad. Met name de wijkverpleegkundigen zijn echt heel prima. Alleen jammer dat we steeds een andere arts hebben en dat ik steeds hetzelfde verhaal opnieuw kan afsteken :') "ja ze is te klein, groei buigt af blabla" ja klopt. coeliakie, groeiachterstand, controles bij kinderarts enz. Staat in het dossier "ohja nu zie ik het" dusch :')
pi_154200461
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:29 schreef SaskiaR het volgende:
En dan heb je dat kind eruit gefloept, krijg je nog jaren lang gezeur van het consternatiebureau...
Mijn ouders al met mij 'ze is langer dan het gemiddelde!' Dus mijn vader priberen uit te leggen wat een gemiddelde was, maar dat snapten die tutjes daar niet... en wat dan nog, wat wou je eraan doen, een stuk van mn benen afzagen :{
Mijn meneer raakt de 2 m aan.. die was al vijf jarige al twee koppen groter dan de rest van zijn klas of voetbalgenoten..... prachtige kinderfoto's :D
Mijn schoonzusje zegt altijd.. vriendelijk lachen en knikken en gewoon doen wat je zelf wil en vind.
Ik vind dat een prima plan.
Schudden voor gebruik
pi_154200485
Laatste keer alleen een cb-arts die tegen míj praatte ipv mijn kind. Kom op hey... ik zit hier niet voor mijzelf :? zij is degene van wie je de info wilt.

Heb je vriendjes op school??

Ik moest me vreselijk inhouden om niet gewoon op alles met mijn eigen dingen te antwoorden :') En dan verbaasd dat ze niet op commando een streep op papier wil trekken. Nee goh, bij de verpleegkundige doet ze zulke dingen wel, maar die praat tenminste ook tegen haar en betrekt haar er een beetje bij enzo :')
pi_154200617
Oh stippel, vervelend! Gewoon van je afbijten hoor! Hier zeiden ze vorige controle dat ze de volgende afspraak gingen bespreken wat er 'logistiek verantwoord en haalbaar' was voor ons kindje. Waarop mijn meneer zei; 'als je daarmee bedoelt dat hij maar op kantooruren geboren moet worden dan kun je dat alvast schrappen, wij zijn van mening dat de natuur in eerste instantie zijn gang moet kunnen gaan'. Waarop de arts assistent de volgende afspraak maar bij de gyn heeft gepland. Ze probeerde het nog eens met 'maar in de spits staat het vast want werkzaamheden, minimaal n uur.. Blabla' waarop mijn meneer antwoordde dat hij dan wel politie of ambulance zou bellen! Opgelost 😎 ik verheug me nu al op de volgende afspraak 😉
pi_154200684
God wat ben ik blij dat mijn vk het gewoon ok vindt dat ik thuis wil bevallen. Zelfs op de eerste verdieping, dat vonden ze eerst nog een beetje lastig.
  donderdag 9 juli 2015 @ 16:49:24 #96
409579 LuDann
All the way
pi_154200743
Goh, wat apart die verhalen over dat pushen richting een ziekenhuisbevalling en onder kantooruren enzo. Ik herken dat helemaal niet uit mijn omgeving (cursusgroepje etc.). Hier lijkt thuisbevallen toch wel vrij normaal te zijn, ook bij een eerste kindje.
pi_154200970
Ik jompel even heel asociaal zonder bij te lezen overal doorheen, maar wij hebbben vanmoddag een kloppend hartje gezien *O* Ben zooo opgelucht O+ zag er allemaal prima uit, precies 7 weken vandaag!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_154200993
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:03 schreef Stippelrientje het volgende:

"Jawel"
"Ja nee!"
*zucht*

SPOILER

*zucht*

Mijn hemel Stippel :X Wat zit iedereen toch te zaniken daar over wel of geen ziekenhuisbevalling. Het enige punt was toch jouw bloeddruk en dat wordt toch gecontroleerd? Het zit je echt niet mee he :(

SPOILER
  donderdag 9 juli 2015 @ 17:12:05 #99
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154201225
Haha mignonne, 'lastige patient' dus. ;)
Ik vind het wel verbazend wat ik om mij heen hoor, dat mensen zorg krijgen die ze helemaal niet willen (veel groeiecho's, inleiding, etc). Ik heb het idee dat die dingen vaak aan de patiënt gepresenteerd worden zonder dat er duidelijk wordt aangedreven dat de patiënt degene is die bepaalt of iets wel of niet gebeurd. En dat je ook gewoon het recht hebt op het weigeren van zorg (tenzij we t hebben over wilsonbekwamen en bopz gevallen natuurlijk). Natuurlijk is de patiënt degene die toestemming geeft voor de zorg (maar vaak niet expliciet... Als een zorgverlener bv vraagt: 'ik plan een afspraak voor vrijdag in voor een groeiecho's, goed?' -'Uh oke'), maar dat is meestal omdat de patiënt niet het idee heeft dat hij een keuze heeft. Althans, dat merk ik heel erg in mijn omgeving. De alternatieven en consequenties worden vaak niet besproken of gedramatiseerd.
Ik snap het wel, als zorgverlener zit je safer door liever teveel zorg aan te bieden dan te weinig. Maar de patiënt zou zich beter bewust moeten zijn van zijn recht op autonomie. Mensen zijn vaak mondiger als het gaat om het krijgen van extra zorg dan wanneer her gaat om minder zorg, heb ik het idee. En ook dat snap ik wel, als een zorgverlener iets aandraagt ga je er ook gewoon van uit dat het de beste keuze en noodzakelijk is.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_154201302
Ja idd, ik wist pas dat je dit soort dingen mag weigeren omdat mignonne dat hier een keer zei. Daarvoor dacht ik gewoon dat je geen keuze had.

Je zegt trouwens 'patient' - daar zit denk ik ook al een deel van het probleem in. Zorgverleners, vooral gynaeologen, zien de vrouwen die bij hen komen als patienten. Dus is er iets mis met ze, ze zijn ziek.
Maar zwanger zij is geen ziekte, en hoeft dat ook niet te zijn. Pas als er iets misgaat, is de vrouw ziek, of de baby. Pas dan moet er een dokter bij komen. Voor die tijd hoeft het niet medisch te zijn.

Vandaar dus voor mij geen ziekenhuis, tenzij het echt moet.

[ Bericht 63% gewijzigd door SaskiaR op 09-07-2015 17:20:55 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')