quote:Op donderdag 9 juli 2015 16:03 schreef Stippelrientje het volgende:
Nou wat een avontuur![]()
Terug van de bloeddruk meting. Ik was best wel wat gespannen, omdat als het hoog zou zijn ik dus hoogstwaarschijnlijk medisch zou worden.
We waren er ruim op tijd, want dan kon ik nog even chill in de wachtkamer worden na de wandeling van auto naar Triage (wat ik best een behoorlijke wandeling vond ivm drukte)
Bloeddruk werd oke bevonden bij twee keer meten (met ongeveer 15 a 20 min er tussen in), moest ik even wachten op de gyno die nog een gesprek met ons wilde. Prima.
Begint hij te vertellen dat hij door de verloskundige is gebeld (terwijl ze eerst met team vk zou bespreken en dan met ons voor verdere stappen genomen zouden worden) dus dat was wederom een fijne verrassing. Dat ik maar in het ziekenhuis moet bevallen. "Waarom moet je nou thuis willen bevallen?" Hij vertelde het op zo een toon dat ik voorstelde achter de bosjes in de rimboe te gaan liggen. "Omdat ik mij daar prettig bij voel en het onze wens is. Thuis bevallen indien niet medisch."
Gyno: "Maar wie weet hoe lang het gaat duren... en misschien wel een tang nodig bij de verlossing na een uur persen!"
ik keek hem echt aan van"U kunt mij nu ook geen precieze tijd geven van hoe lang het gebeuren gaat duren en hoe lang ik zal moeten gaan persen. Ik snap ook wel dat het niet binnen een kwartiertje gepiept is!"
"Maar het is je eerste kindje, dan weten we toch helemaal niet hoe het gaat?"
"Nee, maar een tweede bevalling is ook geen garantie van de eerste....."
"Jawel"
"Ja nee!"
."Maar stel je krijgt bloedingen..."
*zucht*
wenste vurig dat mignonne naast me stond op dat momentJe had er kort al wat over gezegd via de app, maar wat een bizar verhaal zeg! Doen ze in jouw regio nooit thuisbevallingen ofzo, dat ze zo in de stress schieten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgende week gaan ze me terug bellen om een afspraak te maken waarbij ik wederom moet verdedigen waarom ik thuis wil bevallenben net gebeld 16 juli moet ik mij dus gaan verdedigen waarom ik achter de bosjes wil gaan liggen bevallen...
*zucht*
Was me ook gezellig!
Niet normaal.![]()
Dat is wel de bedoeling ja. We moeten er alleen nog even op broeden hoe of wat en wanneer en zulksquote:Op donderdag 9 juli 2015 16:16 schreef SaskiaR het volgende:
Ga je het onderzoek ook uitgebreid onder de aandacht brengen bij je collega's en gynaecologen? Lijkt me voor sommigen van hun erg nuttig, zo te horen?
Er zijn er helaas héél veel die zo denkenquote:Op donderdag 9 juli 2015 16:18 schreef mousemicky het volgende:
Dus volgens die gyn mag je alleen thuis bevallen als je zwanger bent van je tweede (of derde vierde etc) kind en bij de eerste bewezen hebt dat je het er zonder (kleer)scheuren () vanaf kunt brengen ofzo? Ook fijn als verloskundige als ze in het ziekenhuis zo'n vertrouwen hebben in jouw professionaliteit en kunde...
Ik kies vrijwillig voor het ziekenhuis, maar ik vind dat ieder dat voor zichzelf moet weten. Word altijd een beetje lichtelijk agressief als mensen zo dwingend gaan doen. Net als de verpleegkundige die tegen me zei dat 'ik mezelf echt tekort deed' door te kiezen voor een poliklinische bevalling en niet voor het kraamhotel. Ik krijg dan neigingen om roepen: IK HEB HIER HEEL GOED OVER NAGEDACHT STOMME MUTS, wie ben jij om dat voor mij te bepalen![]()
Ik denk dat het meer een poging doen is van om mij onzeker ja te laten toehappen "Dan maar in het ziekenhuis bevallen".quote:Op donderdag 9 juli 2015 16:13 schreef mignonne het volgende:
[..]
Treurig maar waar![]()
Ik snap het wel hoor. Ook de vrouwen die er voor kiezen in het kader van "dan maar alleen". Er wordt zó ontzettend over grenzen heen gegaan, belachelijk gewoon.
mijn, pardon ons, onderzoek is af en ruim voldoende bevonden inmiddels
wel wat verrassende resultaten nog. Of nouja eigk niet verrassend maar voor een boel verloskundigen toch wel een eye-opener waard van goh, dus het komt toch wel voor in NL en het zijn NIET alleen de hippies die dat willen.
De beredenatie van je gyn snap ik niet zo, je weet niet hoe het loopt en hoe lang je eerste er over doet? Nee dat is een beetje het idee van zo'n bevalling...
Wetenschappelijk artikel(en), stuk in het vakblad voor verloskundigen en voor gynaecologen, evt. persbericht laten versturen door de uniquote:Op donderdag 9 juli 2015 16:18 schreef mignonne het volgende:
Dat is wel de bedoeling ja. We moeten er alleen nog even op broeden hoe of wat en wanneer en zulks
Nee helemaal niet.quote:Op donderdag 9 juli 2015 16:18 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wat belachelijk Stippel!
En dat bloeden, ik heb het misschien gemist hoor, maar is daar een specifieke aanleiding voor dat dat punt steeds terugkomt?
Ja alleen hebben wij er weinig zeggenschap overquote:Op donderdag 9 juli 2015 16:22 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Wetenschappelijk artikel(en), stuk in het vakblad voor verloskundigen en voor gynaecologen, evt. persbericht laten versturen door de uni
Ik ben wel erg benieuwd naar jullie onderzoek.quote:Op donderdag 9 juli 2015 16:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja alleen hebben wij er weinig zeggenschap overde opdrachtgever is degene die bepaald enzo. Lastig verhaal. Het was idd de bedoeling om iig de vakbladen te benaderen.
Ditquote:Op donderdag 9 juli 2015 16:27 schreef LuDann het volgende:
Je zou bijna denken dat ze je met opzet pissig maken zodat je bloeddruk stijgt en je medisch wordt zodat je alsnog in het ziekenhuis moet bevallen Stippel.
[..]
Ik ben wel erg benieuwd naar jullie onderzoek.
Mijn meneer raakt de 2 m aan.. die was al vijf jarige al twee koppen groter dan de rest van zijn klas of voetbalgenoten..... prachtige kinderfoto'squote:Op donderdag 9 juli 2015 16:29 schreef SaskiaR het volgende:
En dan heb je dat kind eruit gefloept, krijg je nog jaren lang gezeur van het consternatiebureau...
Mijn ouders al met mij 'ze is langer dan het gemiddelde!' Dus mijn vader priberen uit te leggen wat een gemiddelde was, maar dat snapten die tutjes daar niet... en wat dan nog, wat wou je eraan doen, een stuk van mn benen afzagen
quote:Op donderdag 9 juli 2015 16:03 schreef Stippelrientje het volgende:
Nou wat een avontuur![]()
Terug van de bloeddruk meting. Ik was best wel wat gespannen, omdat als het hoog zou zijn ik dus hoogstwaarschijnlijk medisch zou worden.
We waren er ruim op tijd, want dan kon ik nog even chill in de wachtkamer worden na de wandeling van auto naar Triage (wat ik best een behoorlijke wandeling vond ivm drukte)
Bloeddruk werd oke bevonden bij twee keer meten (met ongeveer 15 a 20 min er tussen in), moest ik even wachten op de gyno die nog een gesprek met ons wilde. Prima.
Begint hij te vertellen dat hij door de verloskundige is gebeld (terwijl ze eerst met team vk zou bespreken en dan met ons voor verdere stappen genomen zouden worden) dus dat was wederom een fijne verrassing. Dat ik maar in het ziekenhuis moet bevallen. "Waarom moet je nou thuis willen bevallen?" Hij vertelde het op zo een toon dat ik voorstelde achter de bosjes in de rimboe te gaan liggen. "Omdat ik mij daar prettig bij voel en het onze wens is. Thuis bevallen indien niet medisch."
Gyno: "Maar wie weet hoe lang het gaat duren... en misschien wel een tang nodig bij de verlossing na een uur persen!"
ik keek hem echt aan van"U kunt mij nu ook geen precieze tijd geven van hoe lang het gebeuren gaat duren en hoe lang ik zal moeten gaan persen. Ik snap ook wel dat het niet binnen een kwartiertje gepiept is!"
"Maar het is je eerste kindje, dan weten we toch helemaal niet hoe het gaat?"
"Nee, maar een tweede bevalling is ook geen garantie van de eerste....."
"Jawel"
"Ja nee!"
."Maar stel je krijgt bloedingen..."
*zucht*
wenste vurig dat mignonne naast me stond op dat momentMijn hemel StippelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgende week gaan ze me terug bellen om een afspraak te maken waarbij ik wederom moet verdedigen waarom ik thuis wil bevallenben net gebeld 16 juli moet ik mij dus gaan verdedigen waarom ik achter de bosjes wil gaan liggen bevallen...
*zucht*
Was me ook gezellig!Wat zit iedereen toch te zaniken daar over wel of geen ziekenhuisbevalling. Het enige punt was toch jouw bloeddruk en dat wordt toch gecontroleerd? Het zit je echt niet mee he
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |