abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 juli 2015 @ 16:15:08 #76
409579 LuDann
All the way
pi_154199954
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:03 schreef Stippelrientje het volgende:
Nou wat een avontuur :(

Terug van de bloeddruk meting. Ik was best wel wat gespannen, omdat als het hoog zou zijn ik dus hoogstwaarschijnlijk medisch zou worden.
We waren er ruim op tijd, want dan kon ik nog even chill in de wachtkamer worden na de wandeling van auto naar Triage (wat ik best een behoorlijke wandeling vond ivm drukte)

Bloeddruk werd oke bevonden bij twee keer meten (met ongeveer 15 a 20 min er tussen in), moest ik even wachten op de gyno die nog een gesprek met ons wilde. Prima.

Begint hij te vertellen dat hij door de verloskundige is gebeld (terwijl ze eerst met team vk zou bespreken en dan met ons voor verdere stappen genomen zouden worden) dus dat was wederom een fijne verrassing. Dat ik maar in het ziekenhuis moet bevallen. "Waarom moet je nou thuis willen bevallen?" Hij vertelde het op zo een toon dat ik voorstelde achter de bosjes in de rimboe te gaan liggen. "Omdat ik mij daar prettig bij voel en het onze wens is. Thuis bevallen indien niet medisch."
Gyno: "Maar wie weet hoe lang het gaat duren... en misschien wel een tang nodig bij de verlossing na een uur persen!"
ik keek hem echt aan van :') "U kunt mij nu ook geen precieze tijd geven van hoe lang het gebeuren gaat duren en hoe lang ik zal moeten gaan persen. Ik snap ook wel dat het niet binnen een kwartiertje gepiept is!"
"Maar het is je eerste kindje, dan weten we toch helemaal niet hoe het gaat?"
"Nee, maar een tweede bevalling is ook geen garantie van de eerste....."
"Jawel"
"Ja nee!"
."Maar stel je krijgt bloedingen..."
*zucht*

wenste vurig dat mignonne naast me stond op dat moment

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgende week gaan ze me terug bellen om een afspraak te maken waarbij ik wederom moet verdedigen waarom ik thuis wil bevallen :') ben net gebeld 16 juli moet ik mij dus gaan verdedigen waarom ik achter de bosjes wil gaan liggen bevallen...

*zucht*

Was me ook gezellig! :D
Je had er kort al wat over gezegd via de app, maar wat een bizar verhaal zeg! Doen ze in jouw regio nooit thuisbevallingen ofzo, dat ze zo in de stress schieten?

Niet normaal. :N
pi_154199976
Ga je het onderzoek ook uitgebreid onder de aandacht brengen bij je collega's en gynaecologen? Lijkt me voor sommigen van hun erg nuttig, zo te horen?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_154200023
Wat belachelijk Stippel!

En dat bloeden, ik heb het misschien gemist hoor, maar is daar een specifieke aanleiding voor dat dat punt steeds terugkomt?
  donderdag 9 juli 2015 @ 16:18:27 #79
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154200024
Dus volgens die gyn mag je alleen thuis bevallen als je zwanger bent van je tweede (of derde vierde etc) kind en bij de eerste bewezen hebt dat je het er zonder (kleer)scheuren ( ;( ) vanaf kunt brengen ofzo? Ook fijn als verloskundige als ze in het ziekenhuis zo'n vertrouwen hebben in jouw professionaliteit en kunde...

Ik kies vrijwillig voor het ziekenhuis, maar ik vind dat ieder dat voor zichzelf moet weten. Word altijd een beetje lichtelijk agressief als mensen zo dwingend gaan doen. Net als de verpleegkundige die tegen me zei dat 'ik mezelf echt tekort deed' door te kiezen voor een poliklinische bevalling en niet voor het kraamhotel. Ik krijg dan neigingen om roepen: IK HEB HIER HEEL GOED OVER NAGEDACHT STOMME MUTS, wie ben jij om dat voor mij te bepalen :(
pi_154200036
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:16 schreef SaskiaR het volgende:
Ga je het onderzoek ook uitgebreid onder de aandacht brengen bij je collega's en gynaecologen? Lijkt me voor sommigen van hun erg nuttig, zo te horen?
Dat is wel de bedoeling ja. We moeten er alleen nog even op broeden hoe of wat en wanneer en zulks :P
:)
pi_154200058
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:18 schreef mousemicky het volgende:
Dus volgens die gyn mag je alleen thuis bevallen als je zwanger bent van je tweede (of derde vierde etc) kind en bij de eerste bewezen hebt dat je het er zonder (kleer)scheuren ( ;( ) vanaf kunt brengen ofzo? Ook fijn als verloskundige als ze in het ziekenhuis zo'n vertrouwen hebben in jouw professionaliteit en kunde...

Ik kies vrijwillig voor het ziekenhuis, maar ik vind dat ieder dat voor zichzelf moet weten. Word altijd een beetje lichtelijk agressief als mensen zo dwingend gaan doen. Net als de verpleegkundige die tegen me zei dat 'ik mezelf echt tekort deed' door te kiezen voor een poliklinische bevalling en niet voor het kraamhotel. Ik krijg dan neigingen om roepen: IK HEB HIER HEEL GOED OVER NAGEDACHT STOMME MUTS, wie ben jij om dat voor mij te bepalen :(
Er zijn er helaas héél veel die zo denken :X
  donderdag 9 juli 2015 @ 16:19:41 #82
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154200061
Nou, doe dan ook maar een kopietje naar de verpleegkundigen die het spreekuur doen op de poli gynaecologie...

Edit: Mignonne, dat lijkt me echt frustrerend. Je hebt toch verdorie een opleiding gedaan en tijdens stage 50+ bevallingen mee begeleid? Je weet toch wat je moet doen als het onverhoopt toch niet goed gaat....

Grr, verheven heren doktoren :(. Of zijn het ook de vrouwelijke gynaecologen die moeilijk doen? Ik vind die in mijn ziekenhuis stuk voor stuk een stuk sympathieker, maar misschien komt het doordat de heren 60+ zijn, en bij de dames de gemiddelde leeftijd zo'n 20 jaar lager ligt... :+
pi_154200105
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:13 schreef mignonne het volgende:

[..]

Treurig maar waar :Y
Ik snap het wel hoor. Ook de vrouwen die er voor kiezen in het kader van "dan maar alleen". Er wordt zó ontzettend over grenzen heen gegaan, belachelijk gewoon.

mijn, pardon ons :+, onderzoek is af en ruim voldoende bevonden inmiddels :P wel wat verrassende resultaten nog. Of nouja eigk niet verrassend maar voor een boel verloskundigen toch wel een eye-opener waard van goh, dus het komt toch wel voor in NL en het zijn NIET alleen de hippies die dat willen.

De beredenatie van je gyn snap ik niet zo, je weet niet hoe het loopt en hoe lang je eerste er over doet? Nee dat is een beetje het idee van zo'n bevalling...
Ik denk dat het meer een poging doen is van om mij onzeker ja te laten toehappen "Dan maar in het ziekenhuis bevallen".
Schudden voor gebruik
pi_154200114
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:18 schreef mignonne het volgende:

Dat is wel de bedoeling ja. We moeten er alleen nog even op broeden hoe of wat en wanneer en zulks :P
Wetenschappelijk artikel(en), stuk in het vakblad voor verloskundigen en voor gynaecologen, evt. persbericht laten versturen door de uni ;)
pi_154200123
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:18 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wat belachelijk Stippel!

En dat bloeden, ik heb het misschien gemist hoor, maar is daar een specifieke aanleiding voor dat dat punt steeds terugkomt?
Nee helemaal niet.
Ik heb ooit aangekaart dat ik fluxes spannend punt vind. Wie niet...
Schudden voor gebruik
  donderdag 9 juli 2015 @ 16:23:03 #86
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154200135
En dan spammen met linkjes naar je artikel via Twitter en facebook ;)

Ja, Stippel, ik vind fluxus ook spannend, het is een goede vriendin van me overkomen (vrij ernstig), maar ik weet ook dat dat geen 'standaard' gebeurtenis is, en dat weet zo'n gynaecoloog ook. Die zou jou eigenlijk juist gerust moeten stellen ipv eventuele angsten zo te voeden... :?
pi_154200137
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:22 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Wetenschappelijk artikel(en), stuk in het vakblad voor verloskundigen en voor gynaecologen, evt. persbericht laten versturen door de uni ;)
Ja alleen hebben wij er weinig zeggenschap over ;( de opdrachtgever is degene die bepaald enzo. Lastig verhaal. Het was idd de bedoeling om iig de vakbladen te benaderen.
  donderdag 9 juli 2015 @ 16:27:57 #88
409579 LuDann
All the way
pi_154200242
Je zou bijna denken dat ze je met opzet pissig maken zodat je bloeddruk stijgt en je medisch wordt zodat je alsnog in het ziekenhuis moet bevallen Stippel. :X
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:23 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja alleen hebben wij er weinig zeggenschap over ;( de opdrachtgever is degene die bepaald enzo. Lastig verhaal. Het was idd de bedoeling om iig de vakbladen te benaderen.
Ik ben wel erg benieuwd naar jullie onderzoek. :Y
pi_154200265
En dan heb je dat kind eruit gefloept, krijg je nog jaren lang gezeur van het consternatiebureau...
Mijn ouders al met mij 'ze is langer dan het gemiddelde!' Dus mijn vader priberen uit te leggen wat een gemiddelde was, maar dat snapten die tutjes daar niet... en wat dan nog, wat wou je eraan doen, een stuk van mn benen afzagen :{
pi_154200397
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:27 schreef LuDann het volgende:
Je zou bijna denken dat ze je met opzet pissig maken zodat je bloeddruk stijgt en je medisch wordt zodat je alsnog in het ziekenhuis moet bevallen Stippel. :X

[..]

Ik ben wel erg benieuwd naar jullie onderzoek. :Y
Dit }:|
Schudden voor gebruik
pi_154200453
Ik heb hier gelukkig echt een prima consultatiebureau :Y hoewel ik ook bepaalde dingen gewoon met ja en amen beantwoordt omdat ik me niet geroepen voel er verantwoording over af te leggen. Zoals het slaapgedrag van mijn jongste. Voor ons is het namelijk geen probleem dus ik zie niet waarom ik het zou vermelden.
Verder nooit een probleem gehad. Met name de wijkverpleegkundigen zijn echt heel prima. Alleen jammer dat we steeds een andere arts hebben en dat ik steeds hetzelfde verhaal opnieuw kan afsteken :') "ja ze is te klein, groei buigt af blabla" ja klopt. coeliakie, groeiachterstand, controles bij kinderarts enz. Staat in het dossier "ohja nu zie ik het" dusch :')
pi_154200461
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:29 schreef SaskiaR het volgende:
En dan heb je dat kind eruit gefloept, krijg je nog jaren lang gezeur van het consternatiebureau...
Mijn ouders al met mij 'ze is langer dan het gemiddelde!' Dus mijn vader priberen uit te leggen wat een gemiddelde was, maar dat snapten die tutjes daar niet... en wat dan nog, wat wou je eraan doen, een stuk van mn benen afzagen :{
Mijn meneer raakt de 2 m aan.. die was al vijf jarige al twee koppen groter dan de rest van zijn klas of voetbalgenoten..... prachtige kinderfoto's :D
Mijn schoonzusje zegt altijd.. vriendelijk lachen en knikken en gewoon doen wat je zelf wil en vind.
Ik vind dat een prima plan.
Schudden voor gebruik
pi_154200485
Laatste keer alleen een cb-arts die tegen míj praatte ipv mijn kind. Kom op hey... ik zit hier niet voor mijzelf :? zij is degene van wie je de info wilt.

Heb je vriendjes op school??

Ik moest me vreselijk inhouden om niet gewoon op alles met mijn eigen dingen te antwoorden :') En dan verbaasd dat ze niet op commando een streep op papier wil trekken. Nee goh, bij de verpleegkundige doet ze zulke dingen wel, maar die praat tenminste ook tegen haar en betrekt haar er een beetje bij enzo :')
pi_154200617
Oh stippel, vervelend! Gewoon van je afbijten hoor! Hier zeiden ze vorige controle dat ze de volgende afspraak gingen bespreken wat er 'logistiek verantwoord en haalbaar' was voor ons kindje. Waarop mijn meneer zei; 'als je daarmee bedoelt dat hij maar op kantooruren geboren moet worden dan kun je dat alvast schrappen, wij zijn van mening dat de natuur in eerste instantie zijn gang moet kunnen gaan'. Waarop de arts assistent de volgende afspraak maar bij de gyn heeft gepland. Ze probeerde het nog eens met 'maar in de spits staat het vast want werkzaamheden, minimaal n uur.. Blabla' waarop mijn meneer antwoordde dat hij dan wel politie of ambulance zou bellen! Opgelost 😎 ik verheug me nu al op de volgende afspraak 😉
pi_154200684
God wat ben ik blij dat mijn vk het gewoon ok vindt dat ik thuis wil bevallen. Zelfs op de eerste verdieping, dat vonden ze eerst nog een beetje lastig.
  donderdag 9 juli 2015 @ 16:49:24 #96
409579 LuDann
All the way
pi_154200743
Goh, wat apart die verhalen over dat pushen richting een ziekenhuisbevalling en onder kantooruren enzo. Ik herken dat helemaal niet uit mijn omgeving (cursusgroepje etc.). Hier lijkt thuisbevallen toch wel vrij normaal te zijn, ook bij een eerste kindje.
pi_154200970
Ik jompel even heel asociaal zonder bij te lezen overal doorheen, maar wij hebbben vanmoddag een kloppend hartje gezien *O* Ben zooo opgelucht O+ zag er allemaal prima uit, precies 7 weken vandaag!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_154200993
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:03 schreef Stippelrientje het volgende:
Nou wat een avontuur :(

Terug van de bloeddruk meting. Ik was best wel wat gespannen, omdat als het hoog zou zijn ik dus hoogstwaarschijnlijk medisch zou worden.
We waren er ruim op tijd, want dan kon ik nog even chill in de wachtkamer worden na de wandeling van auto naar Triage (wat ik best een behoorlijke wandeling vond ivm drukte)

Bloeddruk werd oke bevonden bij twee keer meten (met ongeveer 15 a 20 min er tussen in), moest ik even wachten op de gyno die nog een gesprek met ons wilde. Prima.

Begint hij te vertellen dat hij door de verloskundige is gebeld (terwijl ze eerst met team vk zou bespreken en dan met ons voor verdere stappen genomen zouden worden) dus dat was wederom een fijne verrassing. Dat ik maar in het ziekenhuis moet bevallen. "Waarom moet je nou thuis willen bevallen?" Hij vertelde het op zo een toon dat ik voorstelde achter de bosjes in de rimboe te gaan liggen. "Omdat ik mij daar prettig bij voel en het onze wens is. Thuis bevallen indien niet medisch."
Gyno: "Maar wie weet hoe lang het gaat duren... en misschien wel een tang nodig bij de verlossing na een uur persen!"
ik keek hem echt aan van :') "U kunt mij nu ook geen precieze tijd geven van hoe lang het gebeuren gaat duren en hoe lang ik zal moeten gaan persen. Ik snap ook wel dat het niet binnen een kwartiertje gepiept is!"
"Maar het is je eerste kindje, dan weten we toch helemaal niet hoe het gaat?"
"Nee, maar een tweede bevalling is ook geen garantie van de eerste....."
"Jawel"
"Ja nee!"
."Maar stel je krijgt bloedingen..."
*zucht*

wenste vurig dat mignonne naast me stond op dat moment

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgende week gaan ze me terug bellen om een afspraak te maken waarbij ik wederom moet verdedigen waarom ik thuis wil bevallen :') ben net gebeld 16 juli moet ik mij dus gaan verdedigen waarom ik achter de bosjes wil gaan liggen bevallen...

*zucht*

Was me ook gezellig! :D
Mijn hemel Stippel :X Wat zit iedereen toch te zaniken daar over wel of geen ziekenhuisbevalling. Het enige punt was toch jouw bloeddruk en dat wordt toch gecontroleerd? Het zit je echt niet mee he :(

SPOILER
  donderdag 9 juli 2015 @ 17:12:05 #99
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154201225
Haha mignonne, 'lastige patient' dus. ;)
Ik vind het wel verbazend wat ik om mij heen hoor, dat mensen zorg krijgen die ze helemaal niet willen (veel groeiecho's, inleiding, etc). Ik heb het idee dat die dingen vaak aan de patiënt gepresenteerd worden zonder dat er duidelijk wordt aangedreven dat de patiënt degene is die bepaalt of iets wel of niet gebeurd. En dat je ook gewoon het recht hebt op het weigeren van zorg (tenzij we t hebben over wilsonbekwamen en bopz gevallen natuurlijk). Natuurlijk is de patiënt degene die toestemming geeft voor de zorg (maar vaak niet expliciet... Als een zorgverlener bv vraagt: 'ik plan een afspraak voor vrijdag in voor een groeiecho's, goed?' -'Uh oke'), maar dat is meestal omdat de patiënt niet het idee heeft dat hij een keuze heeft. Althans, dat merk ik heel erg in mijn omgeving. De alternatieven en consequenties worden vaak niet besproken of gedramatiseerd.
Ik snap het wel, als zorgverlener zit je safer door liever teveel zorg aan te bieden dan te weinig. Maar de patiënt zou zich beter bewust moeten zijn van zijn recht op autonomie. Mensen zijn vaak mondiger als het gaat om het krijgen van extra zorg dan wanneer her gaat om minder zorg, heb ik het idee. En ook dat snap ik wel, als een zorgverlener iets aandraagt ga je er ook gewoon van uit dat het de beste keuze en noodzakelijk is.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_154201302
Ja idd, ik wist pas dat je dit soort dingen mag weigeren omdat mignonne dat hier een keer zei. Daarvoor dacht ik gewoon dat je geen keuze had.

Je zegt trouwens 'patient' - daar zit denk ik ook al een deel van het probleem in. Zorgverleners, vooral gynaeologen, zien de vrouwen die bij hen komen als patienten. Dus is er iets mis met ze, ze zijn ziek.
Maar zwanger zij is geen ziekte, en hoeft dat ook niet te zijn. Pas als er iets misgaat, is de vrouw ziek, of de baby. Pas dan moet er een dokter bij komen. Voor die tijd hoeft het niet medisch te zijn.

Vandaar dus voor mij geen ziekenhuis, tenzij het echt moet.

[ Bericht 63% gewijzigd door SaskiaR op 09-07-2015 17:20:55 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')