quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:50 schreef Estrys het volgende:
[..]
nog 14 dagen werken![]()
![]()
VEERTIEN whooptiedoo
En ze kunnen mn rug op!
[ afbeelding ]
Hoe gaat dat precies? Ik was verbaasd dat drie vk's hem op 39 weken al >4 kg schatten, durfde geen kleine kleertjes meer te kopen en uiteindelijk was hij meer dan een pond lichter, ruim twee weken later. Ik vond het allemaal best maar wel verrassend.quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:46 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ze bedoelde dat in het kader van de GROW. Of ik bij een afbuiging op die curve wel een groeiecho wilde. En verder ja je handen kunnen vrij precies meten.
Mmmmmmquote:
Kan hoor, fouten heb je altijd, en in jouw geval een fors verkeerde schatting.quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:51 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Hoe gaat dat precies? Ik was verbaasd dat drie vk's hem op 39 weken al >4 kg schatten, durfde geen kleine kleertjes meer te kopen en uiteindelijk was hij meer dan een pond lichter, ruim twee weken later. Ik vond het allemaal best maar wel verrassend.
Bloesemquote:Op donderdag 9 juli 2015 14:18 schreef Bloesem. het volgende:
Even spuien: hormonen![]()
Droom steeds dat er iets mis gaat met m'n baby-in-buik, maar kan dat op zich goed relativeren (miskramen in omgeving en hier op Fok!, ik verwerk wel vaker 's nachts dingen etc.) Maar toen ik net boven kwam en zag dat 't mutsje van de deur van de babykamer (had m'n mama erop gehangen) was gevallen begon ik onbedaarlijk te huilen, want 't is vast een tekenDan kom ik even bij en dan gaat 't wel weer, loop ik weer langs dat mutsje en ja hoor
Pfff.
Terwijl 't helemaal nergens op slaat! Ik voel haar gewoon in m'n buik, maar ben zo snel en zo onredelijk angstig en paniekerig de afgelopen dagen. Gisteren had ik een erg drukke dag, eigenlijk teveel gedaan, 's avonds erg last van banden en had harde buiken. Kan dat heel goed verklaren en relativeren, maar toch merk ik dat ik de hele tijd bevestiging vraag van m'n lief. Ik word echt doodmoe van mezelf op deze manierZeg dat 't 'n fase is, toe?
Dat klinkt op zich logisch, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij een shoot geregeld heeft ofzo. Ook omdat ik al heb aangegeven dat dat wat mij betreft niet hoeft (we hebben al leuke trouwfoto´s met zwangere buik). Maar wie weet!quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:30 schreef kazy het volgende:
[..]
Spannend! Zou je op de foto moeten? En wat lief van je lief
Plakkerige kat is inderdaad soms irritant. De mijne achtervolgt me de heeeele dag
[..]
nog 14 dagen werken![]()
![]()
VEERTIEN whooptiedoo
En ze kunnen mn rug op!
[ afbeelding ]
Een gyn vertelde me dat ze bij echo's vooral goed zijn in het opsporen van te kleine baby's maar dat ze bij ''te grote'' baby's ze niet zo nauwkeurig kunnen meten en er vaak naast zitten.quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:01 schreef mignonne het volgende:
[..]
Kan hoor, fouten heb je altijd, en in jouw geval een fors verkeerde schatting.
De meeste schattingen komen vrij nauwkeurig overeen rond de 40 weken. Bij een echo kun je rond die tijd niet echt goed meer meten omdat het hoofd is ingedaald en omdat je de buik enz. niet goed meer in beeld kunt krijgen. Daarom is de foutmarge bij echo rond 40 weken groter dan met de hand meten. Het blijft een schatting en het blijft achteraf dat je pas weet hoe en wat.
Is dat omdat grote lastig te meten zijn?quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:15 schreef LuDann het volgende:
Een gyn vertelde me dat ze bij echo's vooral goed zijn in het opsporen van te kleine baby's maar dat ze bij ''te grote'' baby's ze niet zo nauwkeurig kunnen meten en er vaak naast zitten.
Dat was wat ze zei inderdaad. Hoe groter de baby, hoe meer kans op onnauwkeurige metingen. Wat ik begreep was dat ze ook niet zo snel zou ingrijpen bij een grote baby, tenzij het erg extreem werd.quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:17 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Is dat omdat grote lastig te meten zijn?
Bij mijn groeiecho konden ze het hoofd ook niet goed zien, was al zo'n beetje ingedaald (met 30 weken, voorlijk kind zullen we maar zeggen)
Jups! Voorheen ook het liefst bovenop me, maar mijn buik is momenteel eng ofzo denk ik, dus nu wordt er voornamelijk naast me geplaktquote:Op donderdag 9 juli 2015 15:15 schreef LuDann het volgende:
[..]
Dat klinkt op zich logisch, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij een shoot geregeld heeft ofzo. Ook omdat ik al heb aangegeven dat dat wat mij betreft niet hoeft (we hebben al leuke trouwfoto´s met zwangere buik). Maar wie weet!
Wil jouw kat ook bij je slapen enzo?![]()
[..]
nog 14 dagen werken![]()
![]()
VEERTIEN whooptiedoo
En ze kunnen mn rug op!
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:03 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het een fase is. Ik gooi het wel op hormonen en alles wat veranderd nu. Lekker over blijven praten, en je emoties uiten hoe stom het af en toe ook lijkt. Ik heb al een keer gehuild omdat het eten was mislukt
Hoe zit dat dan met het gewicht bij echo's? Bij mijn laatste echo met 30wk werd de baby geschat op 1723 gram, maar dat cijfer wordt neem ik aan berekend aan de hand van metingen van de echoscopist? Als in, 3 mm naar rechts en de baby weegt opeens 100 gram meer zeg maar.quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:01 schreef mignonne het volgende:
[..]
Kan hoor, fouten heb je altijd, en in jouw geval een fors verkeerde schatting.
De meeste schattingen komen vrij nauwkeurig overeen rond de 40 weken. Bij een echo kun je rond die tijd niet echt goed meer meten omdat het hoofd is ingedaald en omdat je de buik enz. niet goed meer in beeld kunt krijgen. Daarom is de foutmarge bij echo rond 40 weken groter dan met de hand meten. Het blijft een schatting en het blijft achteraf dat je pas weet hoe en wat.
Ja klopt. Er wordt een combinatie gemaakt van een aantal dingen, de omtrek van de buik, omtrek van het hoofdje en de lengte van het bovenbeentje. Soms wordt de dwarsdoorsnede van het hoofdje ook meegenomen in de meting. Die metingen worden met elkaar gecombineerd en daar rolt dan altijd zo'n akelig precies gewicht uit zoals bij jou, op de 3 gram nauwkeurigquote:Op donderdag 9 juli 2015 15:30 schreef Mineola het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan met het gewicht bij echo's? Bij mijn laatste echo met 30wk werd de baby geschat op 1723 gram, maar dat cijfer wordt neem ik aan berekend aan de hand van metingen van de echoscopist? Als in, 3 mm naar rechts en de baby weegt opeens 100 gram meer zeg maar.
Gelukkig nietquote:Op donderdag 9 juli 2015 15:39 schreef Xanteh het volgende:
Is het tegenwoordig standaard die groei echo's? Bij mijn eerste werd hooguit de buik opgemeten en dat was het.
Daarom ben ik dus eigenlijk wel blij dat ik alleen de mededeling "hij is prima gemiddeld" kreeg, en geen gewicht op de gram nauwkeurig. Ik kan daar niks mee, heb ik iets te veel statistiek voor gehad in opleiding en werk... Ze heeft het ook niet over de p-waarden gehad, al kon ik wel meekijken op het scherm waar ze wel vermeld waren (korte pootjesquote:Op donderdag 9 juli 2015 15:55 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja klopt. Er wordt een combinatie gemaakt van een aantal dingen, de omtrek van de buik, omtrek van het hoofdje en de lengte van het bovenbeentje. Soms wordt de dwarsdoorsnede van het hoofdje ook meegenomen in de meting. Die metingen worden met elkaar gecombineerd en daar rolt dan altijd zo'n akelig precies gewicht uit zoals bij jou, op de 3 gram nauwkeurigDat wekt een beetje de illusie van dat het dús ook heel precies is terwijl het dus wel een schatting blijft, zoals je zegt, meetfouten kunnen een rol spelen maar ook gewoon dat je niet exact weet hoe en wat. Het zegt iets maar niet alles.
Ik bij E. ook hoorquote:Op donderdag 9 juli 2015 16:00 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Daarom ben ik dus eigenlijk wel blij dat ik alleen de mededeling "hij is prima gemiddeld" kreeg, en geen gewicht op de gram nauwkeurig. Ik kan daar niks mee, heb ik iets te veel statistiek voor gehad in opleiding en werk... Ze heeft het ook niet over de p-waarden gehad, al kon ik wel meekijken op het scherm waar ze wel vermeld waren (korte pootjes)...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgende week gaan ze me terug bellen om een afspraak te maken waarbij ik wederom moet verdedigen waarom ik thuis wil bevallenben net gebeld 16 juli moet ik mij dus gaan verdedigen waarom ik achter de bosjes wil gaan liggen bevallen...
*zucht*
Was me ook gezellig!
Schudden voor gebruik
jawel. Melkpoederquote:Op donderdag 9 juli 2015 13:00 schreef J0ycie88 het volgende:
Sekhmet, spannend. Ben benieuwd of hij zichzelf nog gaat melden of dat hij toch een zetje nodig heeft!
Hier even een vraagje: ik lees weleens vaker over lekkende borsten hier.. nu wordt ik al een paar dagen wakker met harde korstjes op mijn tepels. Zou er dan toch iets aan de gang zijn qua melkproductie? Verder nergens natte plekken gevonden maar ik heb ook geen andere verklaringmisschien klinkt het voor iemand bekend?
Pffffquote:Op donderdag 9 juli 2015 14:09 schreef mignonne het volgende:
Net een sticker gehaald bij de vk. Alles keurig op schema. Ze deed me behoorlijk zeer met voelen naar indaling. What the hell man, ik ben 23 weken, doe eens nietnergens voor nodig. Verder wilde ze een GTT ivm het geboortegewicht van de jongste. Die wilde ik niet, ze probeerde het nog met twee andere suikertestjes maar ook die hoef ik niet. "Nou dan wil ik wel twee groeiecho's, dan weten we tenminste wat er gebeurd in je buik". Waarom? Ik hoef geen groeiecho's. En dan? Dan komt er uit dat de baby groot is. Und? Ik doe niets met die informatie, ik laat me er niet eerder om inleiden en verder zou ik er ook niets mee doen. Ja maar ehm dan kunnen we je bijvoorbeeld eerder strippen! En als de bevalling niet zo opschiet dan kunnen we je eerder insturen.
ORLYstrippen? ik zeg toch net dat ik niets doe met die informatie? En je hebt je handen toch? Je voelt wel of een kind 3 kilo of 4,5 kilo is. Bovendien heb ik eerder 4,3 kg zonder al te veel moeite er uit gewerkt (in wel 3 hele minuten); ik geloof niet dat ik daar bang voor ben, en anders merken we het vanzelf als de bevalling niet opschiet.
>okay. Maar wil je dan wel groeiecho's als de groei van de baby afbuigt?
< ja hoor dat lijkt me relevant en zinvol.
> gaat driftig tikken
Kortom, gezellig gesprek
Ja ik ben ook echt echt echt pissig.quote:Op donderdag 9 juli 2015 16:06 schreef mignonne het volgende:
Oh jemig stippeldat vind ik behoorlijk over de schreef gaan eerlijk gezegd dat er zo is gehamerd en door de vk achter je rug om is gebeld ook
hahaha dat is wat ik al tegen mijn moeder riep. Ik ben geneigd gewoon te laat te gaan bellen....quote:Op donderdag 9 juli 2015 16:07 schreef mousemicky het volgende:
Stippel, je zou er bijna neigingen van krijgen het dan maar gewoon in je eentje te doen zeg, pfff.
Ik ben even kwijt waarom ze bij jou zo moeilijk doen, maar je kunt natuurlijk altijd overwegen gewoon zo laat de verloskundige te bellen als het zo ver is, dat het ziekenhuis geen optie mee is
Ik had het daar nog drie weken geleden over gehad. Over vrouwen die expres te laat gaan bellen.. dat ik mij dat niet kon indenken waarom.quote:Op donderdag 9 juli 2015 16:09 schreef SaskiaR het volgende:
Dat kan mignonne dan mooi meenemen in d'r onderzoek
Treurig maar waarquote:Op donderdag 9 juli 2015 16:09 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ik had het daar nog drie weken geleden over gehad. Over vrouwen die expres te laat gaan bellen.. dat ik mij dat niet kon indenken waarom.
Nu langzaamaan wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |