abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154152466
Naar aanleiding van dit topic WGR / wel of niet solliciteren bij het bedrijf waar ik via een uitzendbureau ontstond een interessante discussie.

Verzieken uitzendbureau's werkelijk de arbeidsmarkt of zijn ze een noodzaak voor bedrijven?

Mijn vraag daarnaast zijn uitzendbureau's niet vooral zo groot geworden vanwege rigide wetgeving voor tijdelijk personeel en flexibele contracten?
pi_154152604
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:48 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Zal ik je eens fijn vertellen wat er gaat gebeuren als je dit doet en de huidige arbeidswetgeving zo laat.

Personeel bij ons in het hotel wordt zoveel mogelijk de uren gegeven die ze zelf willen vaak is dit 40, 32,16 uur. We proberen ons hier aan te houden zodat ze een redelijke inkomenszekerheid hebben.
Zonder uitzendkrachten die ik in kan huren voor bijvoorbeeld een grote bruiloft of evenement zal ik meer personeel 0-uur flutcontractjes moeten geven en een uurtje of 8 per week laten werken zodat ik personeel over heb wat ik massaal in kan zetten tijdens drukte.

Ik kan ze ook niet consequent meer dan 8 uur laten werken want na drie maand is zo'n 0-uren contract gewoon een X-uren contract (waar X staat voor gemiddeld gewerkte aantal uren). Dat is een situatie waar niemand op zit te wachten.

Nu kan ik het uitzendbureau bellen die een blik personeel heeft wat ze constant van opdrachtgever naar opdrachtgever sturen waardoor ze redelijk wat uren kunnen maken.
Constant van opdrachtgever naar opdrachtgever sturen!?! Waar haal jij die feiten vanaf?

Bij mijn persoonlijke ervaring en mensen uit de omgeving zitten ze soms maanden lang thuis zonder inkomen. Van dat 0¤ inkomen moeten ze vaste lasten betalen ongeacht of ze thuis wonen bij hun ouders of buitenshuis.

Hoe kun je dan uitzendbureaus toejuichen? Vaker worden mensen ook uitgebuit als uitzendkracht zijnde.

En voordat je komt ja maar er bestaat zoiets als een "bijstand uitkering" eer je die aangevraagd hebt ben je maanden verder zonder inkomsten. Thuiswonend krijg je bij voorbaat geen uitkering.
pi_154152641
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:59 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Constant van opdrachtgever naar opdrachtgever sturen!?! Waar haal jij die feiten vanaf?

Bij mijn persoonlijke ervaring en mensen uit de omgeving zitten ze soms maanden lang thuis zonder inkomen. Van dat 0¤ inkomen moeten ze vaste lasten betalen ongeacht of ze thuis wonen bij hun ouders of buitenshuis.

Hoe kun je dan uitzendbureaus toejuichen? Vaker worden mensen ook uitgebuit als uitzendkracht zijnde.
Omdat deze mensen anders geen werk zouden hebben? De uitzendkrachten die wij hebben vliegen trouwens van opdrachtgever naar opdrachtgever waar ik die feiten vandaan haal? Ik spreek ze vaak persoonlijk ze werken bij ons tijdens topdrukte
pi_154152665
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:59 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Wat houdt die mensen tegen een baan te zoeken die meer vastigheid geeft dan?
Daarnaast, een uitzendbureau voorziet in een behoefte. Zijn niet de bron van het kwaad.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_154152710
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wat houdt die mensen tegen een baan te zoeken die meer vastigheid geeft dan?
Daarnaast, een uitzendbureau voorziet in een behoefte. Zijn niet de bron van het kwaad.
Vaak een te lage opleiding en probeer nu maar een vast contract te krijgen. Ze pakken liever uitzendkrachten want oh wee als die een paar uur stilstaat in de fabriek of bedrijf...

Daarnaast zijn de hoogopgeleiden schuldig want die pikken de banen in van de laagopgeleide.
pi_154152753
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:02 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Vaak een te lage opleiding en probeer nu maar een vast contract te krijgen. Ze pakken liever uitzendkrachten want oh wee als die een paar uur stilstaat in de fabriek of bedrijf...
Dan zorgen ze voor een hogere opleiding.
pi_154152762
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:02 schreef ManianMan het volgende:

[..]

In een wereld zonder uitzendbureau's zouden vaste arbeidscontracten uitgedeeld worden?
pi_154152790
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dan zorgen ze voor een hogere opleiding.
Zonder inkomen zeker en kom niet met leningen want daar hangen grote risico's aan.
pi_154152803
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:03 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

In een wereld zonder uitzendbureau's zouden vaste arbeidscontracten uitgedeeld worden?
In ieder geval meer dan nu het geval is.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 7 juli 2015 @ 21:05:03 #10
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154152811
Ik werk al tijden via uitzendbureau's. En als medewerker zijnde vind ik het heerlijk. De kans dat ik een tijdelijk project tref waarbij mijn werkzaamheden stoppen is inderdaad aanwezig. Maar voor mij is het ook een voordeel dat wanneer ik er klaar mee ben bij de opdrachtgever dat ik ook kan zeggen dat ik er mee stop en niet eerst een opzegtermijn door hoef.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_154152831
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:04 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Zonder inkomen zeker en kom niet met leningen want daar hangen grote risico's aan.
Dus alle studenten straks niet meer studeren? Want ja, lening. Daar hangt een groot risico aan.
pi_154152912
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dus alle studenten straks niet meer studeren? Want ja, lening. Daar hangt een groot risico aan.
Als men mensen wilt creëren met hoge schulden dan juich ik het toe. Straks wanneer je zelf geen baan krijgt als hoog opgeleide waarmee moet je dan je schuld af betalen? Met neuspeuteren of een bijstandsuitkering zeker :{
pi_154152988
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:05 schreef Nizno het volgende:
Ik werk al tijden via uitzendbureau's. En als medewerker zijnde vind ik het heerlijk. De kans dat ik een tijdelijk project tref waarbij mijn werkzaamheden stoppen is inderdaad aanwezig. Maar voor mij is het ook een voordeel dat wanneer ik er klaar mee ben bij de opdrachtgever dat ik ook kan zeggen dat ik er mee stop en niet eerst een opzegtermijn door hoef.
Ik werk ook al tijden voor een uitzendbureau echter heb ik vorig jaar weer een paar maanden thuis gezeten zonder inkomsten. Van het geld wat ik opgespaard heb in die tijd is weinig over.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 7 juli 2015 @ 21:12:30 #14
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154153081
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:10 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik werk ook al tijden voor een uitzendbureau echter heb ik vorig jaar weer een paar maanden thuis gezeten zonder inkomsten. Van het geld wat ik opgespaard heb in die tijd is weinig over.
Dat is een risico dat je neemt inderdaad. Maar het voordeel is dan wel dat je ook kan hebben dat je ook donderdags kan besluiten om weg te gaan en maandags alweer aan het werk kan zijn bij een ander bedrijf.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_154153088
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:04 schreef ManianMan het volgende:

[..]

In ieder geval meer dan nu het geval is.
Juist niet zoals ik al omschreef ik zou mijn kernteam verkleinen en meer flutcontractjes aanbieden zodat ik meer ruimte heb een berg personeel op te roepen voor evenementen.

Kortom het zal hier direct vaste contracten of contracten met veel uren die voor een gezin kunnen zorgen vernietigen.
pi_154153126
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:12 schreef Nizno het volgende:

[..]

Dat is een risico dat je neemt inderdaad. Maar het voordeel is dan wel dat je ook kan hebben dat je ook donderdags kan besluiten om weg te gaan en maandags alweer aan het werk kan zijn bij een ander bedrijf.
Dan moet je wel een ander bedrijf vinden tussen de bizarre vacatures. :')
pi_154153199
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:12 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Juist niet zoals ik al omschreef ik zou mijn kernteam verkleinen en meer flutcontractjes aanbieden zodat ik meer ruimte heb een berg personeel op te roepen voor evenementen.

Kortom het zal hier direct vaste contracten of contracten met veel uren die voor een gezin kunnen zorgen vernietigen.
En hoe vind jij het om flutcontracten aan te bieden terwijl je ook vaste contracten kunt bieden? Veel bedrijven maken nu miljoenen winst over de rug van het volk. Fijn hè
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 7 juli 2015 @ 21:16:02 #18
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154153207
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:13 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Dan moet je wel een ander bedrijf vinden tussen de bizarre vacatures. :')
Dat zou je ook moeten als je een contract bij het bedrijf rechtstreeks zou hebben en zij het contract beëindigen. Enige voordeel wat je dan hebt is dat je een maand opzegtermijn hebt. Echter als je fulltime aan het werk bent is vacatures zoeken ook niet altijd makkelijk.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 7 juli 2015 @ 21:16:30 #19
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154153228
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:15 schreef ManianMan het volgende:

[..]

En hoe vind jij het om flutcontracten aan te bieden terwijl je ook vaste contracten kunt bieden? Veel bedrijven maken nu miljoenen winst over de rug van het volk. Fijn hè
Hoezo flutcontracten?
pi_154153264
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:15 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Dat zou ik kut vinden en is niet echt ons beleid me omdat personeel dan veel minder een team is en minder is verbonden met het hotel.

Daarom ben ik zo blij met uitzendbureau's zodat ik dit tot een minimum kan beperken.
pi_154153281
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:16 schreef Nizno het volgende:

[..]

Hoezo flutcontracten?
Zo noemt hij het toch zelf 0 uren contracten.

En uitzendkrachten hebben misschien een paar weekjes en dan 3 maanden thuis dan weer een week en weer 4 maanden thuis. Dat noem ik ook flutcontractjes.
pi_154153327
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:17 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Dat zou ik kut vinden en is niet echt ons beleid me omdat personeel dan veel minder een team is en minder is verbonden met het hotel.

Daarom ben ik zo blij met uitzendbureau's zodat ik dit tot een minimum kan beperken.
Dan vraag nog maar eens goed na aan die uitzendkrachten of ze echt tevreden zijn. Je kunt ook te maken hebben met een groep uitzendkrachten die denken YOLO boeiend ik zie wel hoe het schip strand... Ik denk na over mijn toekomst.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 7 juli 2015 @ 21:20:06 #23
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154153339
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:18 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Zo noemt hij het toch zelf 0 uren contracten.

En uitzendkrachten hebben misschien een paar weekjes en dan 3 maanden thuis dan weer een week en weer 4 maanden thuis. Dat noem ik ook flutcontractjes.
Maar in geval van Kandijfijn is het zo dat als hij de medewerkers rechtstreeks aan zou nemen dat hij dan elke 3 maand weer een lading werknemers er uit moet zetten omdat ze anders uren kunnen claimen die hij niet waar kan maken zolang er geen grote projecten zijn.
pi_154153445
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:20 schreef Nizno het volgende:

[..]

Maar in geval van Kandijfijn is het zo dat als hij de medewerkers rechtstreeks aan zou nemen dat hij dan elke 3 maand weer een lading werknemers er uit moet zetten omdat ze anders uren kunnen claimen die hij niet waar kan maken zolang er geen grote projecten zijn.
Er zijn ook genoeg bedrijven die uitzendkrachten uitbuiten. Er is genoeg werk in de fabriek waar ik nu werk. Af en toe moeten ze zelfs flexen. Echter werk ik halve dagen nu.

Ik kan niks opbouwen. A omdat ik graag wat spaarcenten wil eer ik uit huis ga en B ik ga niet op de bonnefooi uit huis. Mijn ouders hebben mij geleerd om geen schulden te maken en ik sta zelf ook niet graag in het rood bij iemand.
pi_154153516
Ik ken ook mensen die echt gewoon 5 jaar op dezelfde plek hebben gewerkt via een uitzendbureau, zelfde functie etc. Dat vind ik gewoon niet kunnen omdat zij wel 5 jaar een onzeker contract hebben terwijl het wellicht geen fulltime functie is maar waarbij de vraag wel constant is (ging om 24uur per week of zo).

Zulk soort bedrijven zouden verplicht moeten worden als zij tevreden zijn met zo'n persoon die via een uitzendbureau komt om diegene in dienst te nemen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 7 juli 2015 @ 21:24:46 #26
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154153531
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:22 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg bedrijven die uitzendkrachten uitbuiten. Er is genoeg werk in de fabriek waar ik nu werk. Af en toe moeten ze zelfs flexen. Echter werk ik halve dagen nu.

Ik kan niks opbouwen. A omdat ik graag wat spaarcenten wil eer ik uit huis ga en B ik ga niet op de bonnefooi uit huis. Mijn ouders hebben mij geleerd om geen schulden te maken en ik sta zelf ook niet graag in het rood bij iemand.
Maar moeten uitzendbureau's dan weg of degenen die uitzendbureau's misbruiken?
pi_154153546
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:19 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Dan vraag nog maar eens goed na aan die uitzendkrachten of ze echt tevreden zijn. Je kunt ook te maken hebben met een groep uitzendkrachten die denken YOLO boeiend ik zie wel hoe het schip strand... Ik denk na over mijn toekomst.
Het zijn veelal studenten die zeer tevreden zijn met situatie! Mooi wat extra geld op zeer flexibele wijze verdienen naast hun studie en geen lasten van een vast contract
pi_154153591
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:12 schreef Nizno het volgende:

[..]

alsof dat zo makkelijk gaat.
Veel bedrijven maken handig gebruik van Uitzendburo's. Na anderhalf jaar schoppen ze je weg en nemen een ander in dienst.
pi_154153596
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:22 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Er zijn ook supermarkten die medewerkers uitbuiten laten we supermarkten uitbuiten.

Voor de rest moet jij wat minder het slachtoffer uithangen hier zorg dat je extra skills ontwikkeld of laat jezelf beter opleiden
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 7 juli 2015 @ 21:26:36 #30
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154153599
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:24 schreef Anton91 het volgende:
Ik ken ook mensen die echt gewoon 5 jaar op dezelfde plek hebben gewerkt via een uitzendbureau, zelfde functie etc. Dat vind ik gewoon niet kunnen omdat zij wel 5 jaar een onzeker contract hebben terwijl het wellicht geen fulltime functie is maar waarbij de vraag wel constant is (ging om 24uur per week of zo).

Zulk soort bedrijven zouden verplicht moeten worden als zij tevreden zijn met zo'n persoon die via een uitzendbureau komt om diegene in dienst te nemen.
Ik heb ook een fase C contract gehad. 5 jaar bij hetzelfde bedrijf gehad, Toen bedrijf besloot te reorganiseren moesten er mensen uit, zowel vaste als uitzendkrachten. Binnen mijn fase C van het uitzendbureau had ik het voordeel dat zij mij nog 3 maanden uitbetaalden en op zoek gingen naar een andere passende baan.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 21:27:28 #31
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_154153628
Laten we eerst even voor het gemak afspreken dat uitzendbureaus, detacheerders, werving- en selectiebureaus en wat voor namen ze zichzelf ook allemaal geven voor ons gewoon allemaal uitzendbureaus zijn :) dat praat wat makkelijker denk ik.

Er zijn er heel veel; eigenlijk mag je wel stellen té veel. Je ziet de zelfde vacature vaak kort na elkaar bij meerdere van die bureaus opduiken; lastig voor een werkzoekende (ik!) en het blijkt ook voor werkgevers vervelend (er zijn bureaus die ongevraagd mensen voorstellen bij werkgevers).

Daarom denk ik dat een KEURMERK hard nodig is; de eisen waaraan een bureau moet voldoen om zo'n keurmerk te kunnen krijgen zouden vastgesteld moeten worden in overleg tussen werknemers, werkgevers en overheid. Waarmee je dus eigenlijk gelijk op de SER uitkomt;

https://www.ser.nl/

Als dan afgesproken wordt dat de overheid en werkgevers alleen met bureaus met keurmerk werken, dan veronderstel ik dat een aantal van die bureautjes zal verdwijnen. Één van de keurmerk eisen zou moeten luiden dat 'spookvacatures' verboden zijn; je ziet nu dat bureaus het doen voorkomen of ze mensen zoeken voor vacatures terwijl ze in werkelijkheid geen vacatures hebben (dat wil zeggen, een opdracht van een werkgever om iemand te zoeken) maar alleen zo veel mogelijk gegevens van mogelijke kandidaten willen vergaren.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_154153629
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:24 schreef Nizno het volgende:

[..]

Maar moeten uitzendbureau's dan weg of degenen die uitzendbureau's misbruiken?
Allebei wil je orde creëren en een paar wetwijzigingen. Bijvoorbeeld kantoor knapen verplicht eerste paar jaar op de werkvloer zetten zodat zij eens een greintje respect hebben

Vanmorgen kwam de manager voorbij keek mij aan en ik wilde net "Morguuuh" roepen draait ie zijn gezicht weg. :(
pi_154153713
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:27 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Allebei wil je orde creëren en een paar wetwijzigingen. Bijvoorbeeld kantoor knapen verplicht eerste paar jaar op de werkvloer zetten zodat zij eens een greintje respect hebben

Vanmorgen kwam de manager voorbij keek mij aan en ik wilde net "Morguuuh" roepen draait ie zijn gezicht weg. :(
Wtf moet ik met kantoorknapen bij mij in de bediening? Wat is dat voor een idioterie? Gaan ze daar de administratie beter van doen of zo?
pi_154153721
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:26 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Er zijn ook supermarkten die medewerkers uitbuiten laten we supermarkten uitbuiten.

Voor de rest moet jij wat minder het slachtoffer uithangen hier zorg dat je extra skills ontwikkeld of laat jezelf beter opleiden
Zucht de eeuwige skills en opleiding kwestie. Er zijn mensen die met de handen werken en er zijn mensen die denken met hun hoofd.

Als je dit creëert heb je dadelijk geen vuilnisman meer om de vuilnis op te halen. Veel plezier met je vuilnisbelt achter in de tuin. ^O^
pi_154153787
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:29 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Zucht de eeuwige skills en opleiding kwestie. Er zijn mensen die met de handen werken en er zijn mensen die denken met hun hoofd.
Er zijn mensen die 100.000 euro verdienen met hun handen omdat ze degelijke vaardigheden hebben ontwikkeld
quote:
Als je dit creëert heb je dadelijk geen vuilnisman meer om de vuilnis op te halen. Veel plezier met je vuilnisbelt achter in de tuin. ^O^
Er zijn altijd wel mensen die het vuilnis ophalen zolang er genoeg werkloosheid is ;). Alleen hopelijk als bijbaan/startbaan waarin ze niet jaren hoeven te hangen.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 21:31:35 #36
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_154153792
Ik denk dat een uitzendconstructie voor een hoger opgeleide meer mogelijkheden biedt dan voor lager opgeleiden. Een uitzendconstructie is namelijk superfijn als je de opdrachtgevers voor het uit kiezen hebt, ervaring wilt op doen in verschillende omgevingen en een gevarieerde weken wil hebben. Flexwerken is dan echt een uitkomst.

Als je geen keuze hebt uit werkzaamheden en je gereduceerd wordt tot een relatief kostbare en volledig inwisselbare dagloner dan wordt uitzenden / detacheren meteen een stuk minder interessant.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_154153794
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:26 schreef Nizno het volgende:

[..]

Ik heb ook een fase C contract gehad. 5 jaar bij hetzelfde bedrijf gehad, Toen bedrijf besloot te reorganiseren moesten er mensen uit, zowel vaste als uitzendkrachten. Binnen mijn fase C van het uitzendbureau had ik het voordeel dat zij mij nog 3 maanden uitbetaalden en op zoek gingen naar een andere passende baan.
Ik weet niet wat voor face contract die persoon had. Maar sowieso het feit dat er een schakel tussen zit die voor vrij functies ook niet nodig zou zijn. Kost alleen extra geld, om een klein beetje extra zekerheid voor een groot bedrijf.
pi_154153896
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:29 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Wtf moet ik met kantoorknapen bij mij in de bediening? Wat is dat voor een idioterie? Gaan ze daar de administratie beter van doen of zo?
Nee ze worden menselijker en misbruiken hun machtpositie niet meer zo 1,2,3.

Het is goed voor de planning want uiteindelijk ziet de kantoorknaap hoeveel mensen aanwezig moeten zijn voor een bepaald project. Al lopen ze 1 à 2 weken mee met iemand. Krijgen ze eindelijk oog voor de mensen op de vloer ipv dat zij de werklui als een nummertje zien.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 7 juli 2015 @ 21:34:16 #39
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154153916
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:31 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor face contract die persoon had. Maar sowieso het feit dat er een schakel tussen zit die voor vrij functies ook niet nodig zou zijn. Kost alleen extra geld, om een klein beetje extra zekerheid voor een groot bedrijf.
Die persoon moet in fase C hebben gezeten:
http://www.judex.nl/recht(...)n-hoe-werkt-het_.htm
quote:
Na verloop van fase A, komt u in fase B. Als u binnen 26 weken na afloop van fase A opnieuw wordt uitgezonden door dezelfde uitzendonderneming, komt u ook in fase B. Deze fase duurt twee jaar of acht contracten. Bij het negende contract of na twee jaar komt u in fase C.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 21:35:18 #40
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_154153954
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:24 schreef Anton91 het volgende:

DE DRAAIDEUR

Er was een groepje bedrijven in Rotterdam dat via een paar bureaus een flink aantal mensen in dienst had; die werkten een paar maanden bij het ene bedrijf, dan weer een paar maanden bij het andere. Ze rouleerden tussen die werkgevers, die op die manier nooit iemand in vaste dienst hoefden te nemen.

Maar dat is geweest; dat soort constructies mogen niet meer.

Met als gevolg dat mijn overbuurvrouw, die ieder jaar een paar maanden aan een stuk bij een bepaald bedrijf heeft gewerkt, nu niet meer bij dat bedrijf mag werken; ze willen haar wel graag hebben, maar als ze haar weer zouden inhuren moeten ze haar een contract geven. Dus zitg buurvrouw nu helemaal zonder werk.

Zo'n draaideurconstructie had dan misschien nadelen, dat 'vast tijdelijk' van mijn buurvrouw net zo, MAAR; het was wel regelmatig werk. Het is maar één van de veranderingen in de regelgeving --- waarvan de heren politici de positieve effecten zwaar benadrukken en de negatieve als 'kleine aanloopproblemen' bagatelliseren --- maar die in de praktijk een hoop mensen flinke problemen oplevert.

Het waren vaak relatief oudere mensen die in die constructies zaten en die komen nu bijna helemaal niet meer aan de bak.
pi_154153994
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:33 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Nee ze worden menselijker en misbruiken hun machtpositie niet meer zo 1,2,3.

Het is goed voor de planning want uiteindelijk ziet de kantoorknaap hoeveel mensen aanwezig moeten zijn voor een bepaald project. Al lopen ze 1 à 2 weken mee met iemand. Krijgen ze eindelijk oog voor de mensen op de vloer ipv dat zij de werklui als een nummertje zien.
Ik zelf zo min mogelijk op kantoor als dit mogelijk is en leg aan niemand op kantoor verantwoording af alleen aan de eigenaar.

Die onzin van kantoor/werkvloer is trouwens ook ernstig gechargeerd die strijd is er amper hooguit wat gebrek aan wederzijds begrip.
pi_154154030
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:31 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Er zijn mensen die 100.000 euro verdienen met hun handen omdat ze degelijke vaardigheden hebben ontwikkeld

[..]

Er zijn altijd wel mensen die het vuilnis ophalen zolang er genoeg werkloosheid is ;). Alleen hopelijk als bijbaan/startbaan waarin ze niet jaren hoeven te hangen.
En als je daar te veel van hebt? Hè? Zitten ze in de schulden.

Het blijft een vicieuze cirkel.
pi_154154141
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:37 schreef ManianMan het volgende:

[..]

En als je daar te veel van hebt? Hè? Zitten ze in de schulden.

Het blijft een vicieuze cirkel.
Als je daar te veel van hebt zouden ze geen 100.000 euro krijgen he ;). Maar wat belet jou vaardigheden te ontwikkelen?

Mijn broertje (jaar jonger) is als uitzendkracht begonnen ging voor Vapro a,b,c en rap tempo er doorheen. Eerst voor een flutsalaris en baggervoorwaarden qua arbeidszekerheid. Nu 8 jaar leren en hard werken later heeft is hij 1e medewerker en volgende stap zal zijn om voorman te worden.

En een voorman met degelijke technische kennis verdiend een stuk beter dan menig kantoorpik ;).
pi_154154142
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:36 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik zelf zo min mogelijk op kantoor als dit mogelijk is en leg aan niemand op kantoor verantwoording af alleen aan de eigenaar.

Die onzin van kantoor/werkvloer is trouwens ook ernstig gechargeerd die strijd is er amper hooguit wat gebrek aan wederzijds begrip.
Dan heb jij het goed voor mekaar. Maar bij mijn werkgever ligt het helemaal anders. Hier is echt een strijd aan de gang al maanden zeker.

Pas geleden nog een conflict in het werkoverleg waar de productieleider alle problemen wegwuifde echt fijn zo onbegrijpelijk. Mijn motivatie gaat naar 0 dan.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 21:42:11 #45
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_154154199
Werk al 7 jaar via 1 uitzendbureau voor 1 opdrachtgever. Op soms rare loonstrookjes en systeemerrors na ga het wel goed. Alleen als het mis gaat wijzen ze naar elkaar en dat is soms vermoeiend.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_154154221
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:40 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Als je daar te veel van hebt zouden ze geen 100.000 euro krijgen he ;). Maar wat belet jou vaardigheden te ontwikkelen?

Mijn broertje (jaar jonger) is als uitzendkracht begonnen ging voor Vapro a,b,c en rap tempo er doorheen. Eerst voor een flutsalaris en baggervoorwaarden qua arbeidszekerheid. Nu 8 jaar leren en hard werken later heeft is hij 1e medewerker en volgende stap zal zijn om voorman te worden.

En een voorman met degelijke technische kennis verdiend een stuk beter dan menig kantoorpik ;).
Ik ben langzaam aan bezig. Ik probeer binnenkort MOS specialist te worden. Ik ben daarna bezig met programmeercursussen (gratis). Wat mij deels tegenhoud is dat ik mijn geldzaken goed moet plannen. Ik wil ook af en toe leven want wie zegt dat ik over een paar jaar nog leef.
pi_154154324
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:42 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik ben langzaam aan bezig. Ik probeer binnenkort MOS specialist te worden. Ik ben daarna bezig met programmeercursussen (gratis). Wat mij deels tegenhoud is dat ik mijn geldzaken goed moet plannen. Ik wil ook af en toe leven want wie zegt dat ik over een paar jaar nog leef.
Wel dan ben je toch goed bezig? Dan werk je toch aan vaardigheden en arbeidszekerheid? Je wilt leven ja af en toe moet je offers brengen ;).
  dinsdag 7 juli 2015 @ 21:45:32 #48
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154154335
Ik ben bij een uitzendbureau begonnen, altijd prima voor gewerkt, tot ik hoorde wat ik kostte voor de bedrijven die me inhuurden, dus vanaf toen ben ik voor mezelf begonnen, met wat contacten uit een lijst die ik "meegenomen" had..
Das nu 15 jaar geleden en heb nu zelf het uitzendbureau af en toe nodig voor wat mensen..

Wie maakt ook al weer van wie gebruik? :7
pi_154154429
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:45 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Wel dan ben je toch goed bezig? Dan werk je toch aan vaardigheden en arbeidszekerheid? Je wilt leven ja af en toe moet je offers brengen ;).
Ja maar of het op tijd zekerheid brengt om fijn samen te wonen met mijn vriendin en kinderen te krijgen dat is maar de vraag :{
pi_154154498
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:47 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ja maar of het op tijd zekerheid brengt om fijn samen te wonen met mijn vriendin en kinderen te krijgen dat is maar de vraag :{
En zonder uitzendbureau's had je nu een dik salaris en was je aan het samenwonen en kinderen aan het maken?
  dinsdag 7 juli 2015 @ 21:52:32 #51
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154154621
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:49 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

En zonder uitzendbureau's had je nu een dik salaris en was je aan het samenwonen en kinderen aan het maken?
En een ongeluk gehad en een failliete werkgever...

Ik heb een poosje iets gehad met een meid die daar ook enorm over struikelde...
Het leven geeft 2 zekerheden: je word geboren en je gaat dood.. de rest is speculatie... :Y
pi_154154630
Nee, een markt wordt alleen verpest als men zich niet aan de regels houdt. Als de regels duidelijk zijn en gehandhaafd worden dan zal de markt regelen of er ruimte is voor uitzendbureaus en bij welke banen men ervoor kiest.
pi_154155171
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:52 schreef Wespensteek het volgende:
Nee, een markt wordt alleen verpest als men zich niet aan de regels houdt. Als de regels duidelijk zijn en gehandhaafd worden dan zal de markt regelen of er ruimte is voor uitzendbureaus en bij welke banen men ervoor kiest.
Als sommige regels direct ingaan tegen behoeften die heersen op de markt zullen bedrijven legaal of illegaal omwegen vinden.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 22:11:31 #54
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_154155382
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:40 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Dan heb jij het goed voor mekaar. Maar bij mijn werkgever ligt het helemaal anders. Hier is echt een strijd aan de gang al maanden zeker.

Pas geleden nog een conflict in het werkoverleg waar de productieleider alle problemen wegwuifde echt fijn zo onbegrijpelijk. Mijn motivatie gaat naar 0 dan.
Is het probleem 'de afdelingen' of 'de leemlaag'?

Mijn ervaring is dat je met mensen van andere afdelingen prima kunt praten. Ook met de 'bovenbazen' is dat meestal geen enkel probleem (ik zat in de Ondernemingsraad, dat maakt misschien een verschil).

Het probleem is vaak het midden management, dat niet zomaar vaak 'de leemlaag' genoemd wordt; ze krijgen 'van beneden' (de mensen in hun afdeling) heel veel informatie, ze krijgen 'van boven' (managementvergaderingen en zo) heel veel informatie. Maar ze geven er zo min mogelijk van door, niets van beneden naar boven, zo min mogelijk van boven naar beneden. Echt die oude eilandjes cultuur; 'dit is MIJN afdeling en daar heeft een ander niets te zoeken'.

Het mooiste van mijn OR tijd vond ik de ontdekking dat de directie dat minstens zo'n groot probleem vond als de mensen in de afdelingen; de OR sluit dat nou juist kort.

------------ back on topic -------------

Uitzendbureaus voorzien in een behoefte; bedrijven gebruiken ze
- als een (voor) selectie systeem voor mogelijk personeel,
- omdat ze echt tijdelijk iemand nodig hebben,
- omdat er boekhoudtechnisch een truukje kan worden uitgehaald (eigen personeel valt onder vaste kosten, ingehuurd personeel onder variabele kosten),
- omdat ze niet direct zelf aan werving willen doen (want; dan komen er een hoop totaal zinloze vacatures binnen, omdat mensen nou eenmaal MOETEN solliciteren)

en zou zijn er nog wat GOEDE redenen. Redelijke redenen.

De overheid zal met de meeste (recente) veranderingen op het gebied van arbeidsgerelateerde regelgeving heus wel goede bedoelingen hebben; helaas is de overheid nou eenmaal heel erg slecht in het voorspellen van onbedoelde bij-effecten.

Waarmee ik eigenlijk de bureaus (de goede niet te na gesproken) de zwarte piet toespeel; er zijn er te veel die alleen maar zo makkelijk mogelijk zo veel mogelijk willen verdienen, die niet zozeer de ARBEIDSMARKT verzieken maar in de communicatie voor een enorme hoop 'ruis' zorgen. Spookvacatures om mogelijke kandidaten te vinden en werkgevers ongevraagd kandidaten voordragen.

Dus; KEURMERK voor die branche.

[ Bericht 16% gewijzigd door BaardaapAd op 07-07-2015 22:25:40 ]
pi_154155877
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 22:11 schreef BaardaapAd het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat je met mensen van andere afdelingen prima kunt praten. Ook met de 'bovenbazen' is dat meestal geen enkel probleem (ik zat in de Ondernemingsraad, dat maakt misschien een verschil).

Het probleem is vaak het midden management, dat niet zomaar vaak 'de leemlaag' genoemd wordt; ze krijgen 'van beneden' (de mensen in hun afdeling) heel veel informatie, ze krijgen 'van boven' (managementvergaderingen en zo) heel veel informatie. Maar ze geven er zo min mogelijk van door, niets van beneden naar boven, zo min mogelijk van boven naar beneden. Echt die oude eilandjes cultuur; 'dit is MIJN afdeling en daar heeft een ander niets te zoeken'.

Het mooiste van mijn OR tijd vond ik de ontdekking dat de directie dat minstens zo'n groot probleem vond als de mensen in de afdelingen; de OR sluit dat nou juist kort.
Perfecte samenvatting waarom ik nooit voor een grote hotelketen of ander groot bedrijf zou gaan werken :D
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 7 juli 2015 @ 22:27:40 #56
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154156089
in WGR / Vraag NBBU cao hebben we een werkgever die slecht met het uitleenprincipe omgaat. Dit ligt in dat geval voor mijn gevoel niet aan de uitzendbureau's maar hoe bedrijven hier mee om gaan.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 22:41:34 #57
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_154156552
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 22:22 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Perfecte samenvatting waarom ik nooit voor een grote hotelketen of ander groot bedrijf zou gaan werken :D
Een keten is een verhaal apart; daar heb je op nog meer niveaus die eilandjes. En verdomd, daar is in zekere zin een mouw aan gepast; Europese Ondernemingsraad, Nederlandse of overkoepelende ondernemingsraad. Om die volgende leemlaag te omzeilen.

In een groot bedrijf is het wat minder een probleem; bij een keten zijn de verschillende vestigingen min of meer inwisselbaar, bij een groot bedrijf hebben verschillende vestigingen over het algemeen een specialisatie. Dan zijn de eiland opperhoofdjes ook een beetje minder bang dat er van een andere vestiging iemand hun gezag ondermijnt. Wat er weer voor zorgt dat er iets makkelijker gegevens uitgewisseld kunnen worden tussen vestigingen (ik ben wel eens naar een zusterbedrijf geweest omdat de directeur me vroeg of het me geen goed idee leek eens te kijken hoe ze daar met een bepaald onderwerp omgingen. Cool man, met de vette Audi van de directie naar Duitsland).

Bij een keten kan ik me dat moeilijker voorstellen; je kent het oude gezegde 'leer een aap niet klimmen anders klimt 'ie je voorbij'.
pi_154157306
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 22:11 schreef BaardaapAd het volgende:

[..]

------------ back on topic -------------

Uitzendbureaus voorzien in een behoefte; bedrijven gebruiken ze
- als een (voor) selectie systeem voor mogelijk personeel,
- omdat ze echt tijdelijk iemand nodig hebben,
- omdat er boekhoudtechnisch een truukje kan worden uitgehaald (eigen personeel valt onder vaste kosten, ingehuurd personeel onder variabele kosten),
- omdat ze niet direct zelf aan werving willen doen (want; dan komen er een hoop totaal zinloze vacatures binnen, omdat mensen nou eenmaal MOETEN solliciteren)

en zou zijn er nog wat GOEDE redenen. Redelijke redenen.

De overheid zal met de meeste (recente) veranderingen op het gebied van arbeidsgerelateerde regelgeving heus wel goede bedoelingen hebben; helaas is de overheid nou eenmaal heel erg slecht in het voorspellen van onbedoelde bij-effecten.

Waarmee ik eigenlijk de bureaus (de goede niet te na gesproken) de zwarte piet toespeel; er zijn er te veel die alleen maar zo makkelijk mogelijk zo veel mogelijk willen verdienen, die niet zozeer de ARBEIDSMARKT verzieken maar in de communicatie voor een enorme hoop 'ruis' zorgen. Spookvacatures om mogelijke kandidaten te vinden en werkgevers ongevraagd kandidaten voordragen.

Dus; KEURMERK voor die branche.
De leemlaag want het is een productieleider zit tussen schip en wal in maar hij hoeft zelf geen productie te draaien hij wuift de problemen weg.
pi_154159181
Er is hier ergens gezegd dat alle detacheerders, uitzendbureau's etc even op 1 hoop gegooid worden, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Omdat degene die werken voor deze bedrijven ook heel wat anders zijn.

Detacheerders hebben veelal hoogopgeleiden (1) in dienst die in principe zonder de detacheerder ook prima een baan kan vinden. Zij bezitten skillz. Zij zitten in de detachering vanwege andere redenen.

Uitzendbureau's hebben twee groepen mensen. Mensen die gewoontes tijdelijks willen hebben. Extra geld terwijl ze met iets anders bezig zijn (studenten). (2)
En mensen die eigenlijk ergens vast willen werken. Die niets anders "bij" doen. (3)

Voor groep 1 en 2 zijn uitzendbureau's en detacheerders gewoon iets ontstaan uit behoefte. De werknemers vinden het een prima situatie (hoewel ze vast niet zullen kragen als ze wat meer betaald worden)

Voor groep 3 is het wat moeilijker. Die zijn afhankelijk van de uitzendbureau. Zelf niet meer in staat om een alternatief te kiezen. Tja. die moesten "beschermd" worden met de nieuwe regels, maar worden in de praktijk gewoon nog erger benadeeld.
Was er voor deze werknemers vroeger niet een aparte bureau? Het arbeidsbureau of zo?
pi_154159304
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 23:04 schreef ManianMan het volgende:

[..]

De leemlaag want het is een productieleider zit tussen schip en wal in maar hij hoeft zelf geen productie te draaien hij wuift de problemen weg.
En in andere bedrijven worden dat de managers genoemd, en in sommige sectoren ministers. Maar net als met zoveel dingen: je hebt er goede tussen zitten, maar ook slechte.

Heb je met een goede te maken, dan prima voor het bedrijf en andere werknemers. Heb je met een slechte te maken, dan moet jij als werknemer maar genoeg skillz bezitten om weg te gaan voordat het bedrijf omvalt.

(en dat iemand jou niet ziet staan, dat heeft niks te maken of dat iemand "op de werkvloer heeft gebuffeld". Dat is gewoon iemand zonder fatsoen)
  woensdag 8 juli 2015 @ 00:17:17 #61
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_154159480
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 00:06 schreef athlonkmf het volgende:
Er is hier ergens gezegd dat alle detacheerders, uitzendbureau's etc even op 1 hoop gegooid worden, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Omdat degene die werken voor deze bedrijven ook heel wat anders zijn.

Detacheerders hebben veelal hoogopgeleiden (1) in dienst die in principe zonder de detacheerder ook prima een baan kan vinden. Zij bezitten skillz. Zij zitten in de detachering vanwege andere redenen.

Uitzendbureau's hebben twee groepen mensen. Mensen die gewoontes tijdelijks willen hebben. Extra geld terwijl ze met iets anders bezig zijn (studenten). (2)
En mensen die eigenlijk ergens vast willen werken. Die niets anders "bij" doen. (3)

Voor groep 1 en 2 zijn uitzendbureau's en detacheerders gewoon iets ontstaan uit behoefte. De werknemers vinden het een prima situatie (hoewel ze vast niet zullen kragen als ze wat meer betaald worden)

Voor groep 3 is het wat moeilijker. Die zijn afhankelijk van de uitzendbureau. Zelf niet meer in staat om een alternatief te kiezen. Tja. die moesten "beschermd" worden met de nieuwe regels, maar worden in de praktijk gewoon nog erger benadeeld.
Was er voor deze werknemers vroeger niet een aparte bureau? Het arbeidsbureau of zo?
Het enige verschil wat ik tussen detacheerders en uitzendbureaus zie is dat detacheerders over het algemeen (veel) meer op een bepaald segment zitten (dus ja, dat kunnen hoger opgeleiden zijn, maar ook gericht op een bepaald soort bedrijven of functies). Maar binnen een (wat groter)uitzendbureau hebben de verschillende intercedenten dan weer hun eigen functie, het segment waar zij specifiek aan werken**.

Het arbeidsbureau is er debet aan dat heel wat werkgevers via een bureau mensen zoeken; via het arbeidsbureau krijgen ze een vracht zinloze sollicitaties binnen omdat mensen moeten solliciteren .... en eigenlijk zou er daar wat aan moeten veranderen (want wat is de zin er van een 63 jarige vrouw*, die al 38 jaar 'alleen maar' huisvrouw is en geen diploma's heeft nu dat haar man is overleden te verplichten te solliciteren? Die komt echt nooit meer aan het werk, jammer, helaas. Maar moet dus zinloos solliciteren en bedrijven krijgen dus die zinloze sollicitaties binnen).

* ja, uit de praktijk, tante van m'n overbuurman een paar maanden geleden

** Randstad Spijkenisse wordt eens per week een paar uurtjes bezocht door een intercedente die de Techniek doet, ze zit de rest van de tijd in Rotterdam (nee, daar heeft de werkzoekende wat aan, daar worden de bedrijven in de buurt vrolijk van)
pi_154161050
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 00:17 schreef BaardaapAd het volgende:

[..]

Het enige verschil wat ik tussen detacheerders en uitzendbureaus zie is dat detacheerders over het algemeen (veel) meer op een bepaald segment zitten (dus ja, dat kunnen hoger opgeleiden zijn, maar ook gericht op een bepaald soort bedrijven of functies). Maar binnen een (wat groter)uitzendbureau hebben de verschillende intercedenten dan weer hun eigen functie, het segment waar zij specifiek aan werken**.

Nou... Een ander groot verschil is dat bij detacheerde de gedetacheerde gewoon in loondienst is bij de detacheerder. Is er geen opdracht, dan nog krijgt hij zijn salaris uitbetaald.

als alle uitzendbureau's ook detacheerders worden, dan zal het voor de uitzendkrachten wel heel gunstig zijn.
pi_154161467
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:40 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Waar werkt je broertje? Ik had een aantal jaren geleden ook de mogelijkheid om Vapro A, B te halen, maar daar ben ik niet mee doorgegaan. Daar heb ik wel spijt van.
ADHD-C
pi_154162525
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 00:11 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

En in andere bedrijven worden dat de managers genoemd, en in sommige sectoren ministers. Maar net als met zoveel dingen: je hebt er goede tussen zitten, maar ook slechte.

Heb je met een goede te maken, dan prima voor het bedrijf en andere werknemers. Heb je met een slechte te maken, dan moet jij als werknemer maar genoeg skillz bezitten om weg te gaan voordat het bedrijf omvalt.

(en dat iemand jou niet ziet staan, dat heeft niks te maken of dat iemand "op de werkvloer heeft gebuffeld". Dat is gewoon iemand zonder fatsoen)
Dan hebben wij er 2 van in het bedrijf :')
  woensdag 8 juli 2015 @ 13:28:45 #65
254091 OllieNL
Big m*therfokker
pi_154168373
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 01:31 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Nou... Een ander groot verschil is dat bij detacheerde de gedetacheerde gewoon in loondienst is bij de detacheerder. Is er geen opdracht, dan nog krijgt hij zijn salaris uitbetaald.

als alle uitzendbureau's ook detacheerders worden, dan zal het voor de uitzendkrachten wel heel gunstig zijn.
Das ook niet helemaal waar, je kunt de detacheringbureaus ook onderverdelen. Je hebt bureaus die je inderdaad een contract geven waarmee je altijd veilig zit. En je hebt detacheerders waarbij je een contract krijgt op basis van het contact die zij sluiten met de klant. Nadeel is dan dat je contact in theorie ook verloopt als het project is afgelopen, maar dat bij je loon hier rekening wordt gehouden. (Komt meer in de buurt van een payroll bedrijf die werk voor je zoekt.)
pi_154175195
In het kort is de TT heel simpel te beantwoorden.

Bedrijven hebben een flexibele schil nodig, mensen willen graag vastigheid. Dat bereik je alleen door er een detacheerder tussen te zetten die contracten uitreikt en mensen op verschillende plekken plaatst.

Nee dus (mijn mening)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_154175848
En om binnen te komen bij die detacheerders heb je natuurlijk de nodige skillz nodig? :?

Heerlijk hoe de arbeidsmarkt de laagopgeleiden in het nauw drijft.
pi_154177178
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 17:37 schreef ManianMan het volgende:
En om binnen te komen bij die detacheerders heb je natuurlijk de nodige skillz nodig? :?

Laagopgeleiden hebben de pech dat een steeds groter percentage van de banen meer behoeft dan wat algemene kennis en/of basic skills.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_154177209
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:29 schreef hottentot het volgende:

[..]

Laagopgeleiden hebben de pech dat een steeds groter percentage van de banen meer behoeft dan wat algemene kennis en/of basic skills.
En als je helemaal geen kant op kunt moet je niet zeuren of niet? oO<
pi_154177344
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:30 schreef ManianMan het volgende:

[..]

En als je helemaal geen kant op kunt moet je niet zeuren of niet? oO<
Dat zijn jouw woorden. Feit blijft gewoon dat er steeds minder ruimte is voor laagopgeleiden op de arbeidsmarkt. Dat jij daaruit op kunt maken dat ik vind dat men niet moet zeuren vind ik knap.
pi_154177727
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:36 schreef hottentot het volgende:

[..]

Dat zijn jouw woorden. Feit blijft gewoon dat er steeds minder ruimte is voor laagopgeleiden op de arbeidsmarkt. Dat jij daaruit op kunt maken dat ik vind dat men niet moet zeuren vind ik knap.
Over het algemeen delen de mensen mening dat een laagopgeleide maar moet studeren/ervaring moet opdoen. Terwijl ze niet nadenken dat je ook financiële middelen nodig hebt om deze te bekostigen of werk moet vinden waar je deze ervaring op moet doen.

Ik zeg niet dat jij deze mening deelt. Ik vind het ronduit te makkelijk om iemand als lui te bestempelen. Er zijn meerdere factoren.
pi_154178898
Wat als de regering een wet zou invoeren:
Max 10% (of 20) van het personeelsbestand mag uit flexwerkers bestaan. De rest allemaal vast contract (met proefperiode van maand ofzo).

Of denk ik nu te kort door de bocht?

Dat voorkomt dat hele draaideurenspel dat sommige bedrijven spelen.

En natuurlijk brugpensioen weer invoeren en AOW leeftijd verlagen. Allemaal ouwe vandagen blijven nu gedwongen hangen in banen die een jonger iemand wellicht 2x zo productief kan doen.
r0bin's freenas server, sponsored by Petturik's 100 mbit card.
pi_154179190
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 19:35 schreef r0binhood het volgende:
Wat als de regering een wet zou invoeren:
Max 10% (of 20) van het personeelsbestand mag uit flexwerkers bestaan. De rest allemaal vast contract (met proefperiode van maand ofzo).

Of denk ik nu te kort door de bocht?

Dat voorkomt dat hele draaideurenspel dat sommige bedrijven spelen.

En natuurlijk brugpensioen weer invoeren en AOW leeftijd verlagen. Allemaal ouwe vandagen blijven nu gedwongen hangen in banen die een jonger iemand wellicht 2x zo productief kan doen.
10% van je personeel? Of 10% van de ingezette uren?
pi_154180778
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 17:37 schreef ManianMan het volgende:

Sterker nog, het doel van bepaalde gedetacheerden is om het werk van veel laagopgeleiden overbodig te maken.

Dus ja, laagopgeleiden krijgen het steeds moeilijker. Aan de ene kant worden ze beconcurreerd door de flexibele uitzendkrachten (studentjes). Aan de andere kant worden ze weggeautomatiseerd.

Eigenlijk zullen alle laagopgeleiden massaal in sectoren gaan die niet geautomatiseerd kunnen worden. De zorg bv.
pi_154180865
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:52 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Over het algemeen delen de mensen mening dat een laagopgeleide maar moet studeren/ervaring moet opdoen. Terwijl ze niet nadenken dat je ook financiële middelen nodig hebt om deze te bekostigen of werk moet vinden waar je deze ervaring op moet doen.

Ik zeg niet dat jij deze mening deelt. Ik vind het ronduit te makkelijk om iemand als lui te bestempelen. Er zijn meerdere factoren.
Dat bekostigen wordt ook wel eens investeren genoemd. De skillz die gedetacheerden hebben zijn ook niet zomaar aan komen waaien.

En volgens mij bestaan er gesubsidieerde cursussen voor langdurig werklozen.
pi_154181200
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 20:42 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Dat bekostigen wordt ook wel eens investeren genoemd. De skillz die gedetacheerden hebben zijn ook niet zomaar aan komen waaien.

En volgens mij bestaan er gesubsidieerde cursussen voor langdurig werklozen.
Ik snap het maar je geeft hier wel voordeel aan de rijkere families. En gesubsidieerde cursussen stellen niets voor en je blijft nog altijd met een schuld zitten terwijl je alle centen kunt gebruiken.
pi_154181509
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 20:53 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik snap het maar je geeft hier wel voordeel aan de rijkere families. En gesubsidieerde cursussen stellen niets voor en je blijft nog altijd met een schuld zitten terwijl je alle centen kunt gebruiken.
Hoezo voordeel aan de rijkere families? Iedereen kon studiefinanciering/lening krijgen. Mijn familie zat in de bijstand, en ik ben toch succesvol afgestudeerd. Met een studieschuld, die ik ook in 1x aflossen.

Je kan wel steeds zeggen dat je met een schuld komt te zitten, maar de keus is aan jou om te bepalen of dat investeren waard is. een studie hoeft ook niet zoveel te kosten. Dan maar een jaartje geen snel internet, tv en/of telefoon.

En als we puur over ICT hebben, een Microsoft examen voor een certificaat kost maar ¤150 euro. Boeken hiervoor kan je zelf op internet bij elkaar scharellen, jij kan met zelfstudie ook de kennis vergaren.
pi_154182424
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 21:05 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Hoezo voordeel aan de rijkere families? Iedereen kon studiefinanciering/lening krijgen. Mijn familie zat in de bijstand, en ik ben toch succesvol afgestudeerd. Met een studieschuld, die ik ook in 1x aflossen.

Je kan wel steeds zeggen dat je met een schuld komt te zitten, maar de keus is aan jou om te bepalen of dat investeren waard is. een studie hoeft ook niet zoveel te kosten. Dan maar een jaartje geen snel internet, tv en/of telefoon.

En als we puur over ICT hebben, een Microsoft examen voor een certificaat kost maar ¤150 euro. Boeken hiervoor kan je zelf op internet bij elkaar scharellen, jij kan met zelfstudie ook de kennis vergaren.
Dat ben ik aan het doen en dat kost maar kun je achterwegen laten.
  woensdag 8 juli 2015 @ 22:25:55 #79
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_154184314
quote:
Hoezo voordeel aan de rijkere families? Iedereen kon studiefinanciering/lening krijgen.

een Microsoft examen voor een certificaat kost maar ¤150 euro.
KON; de overheid die een aantal jaren terug nog riep dat Nederland een kennisland moest worden heeft de studiefinanciering afgeschaft, wat er toch voor zorgt dat er mensen zijn die niet zullen kunnen studeren.

en 150 Euro is op zich geen groot bedrag, maar voor heel wat mensen toch echt meer dan wat ze kunnen missen

Met dat studeren is het natuurlijk absurd geregeld; een beter systeem zou zijn would-be studenten te selecteren op cijfers en de besten - zeker voor de opleidingen die echt iets opleveren - een CONTRACT te geven: de student krijgt financiële ondersteuning en moet in ruil daarvoor na het afstuderen een aantal jaar in Nederland werken (zodat via de belastingen de staat die ondersteuning terugkrijgt --- er zijn bedrijven die in feite het zelfde doen als het om cursussen gaat).
pi_154184542
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 22:25 schreef BaardaapAd het volgende:

[..]

KON; de overheid die een aantal jaren terug nog riep dat Nederland een kennisland moest worden heeft de studiefinanciering afgeschaft, wat er toch voor zorgt dat er mensen zijn die niet zullen kunnen studeren.

en 150 Euro is op zich geen groot bedrag, maar voor heel wat mensen toch echt meer dan wat ze kunnen missen

Met dat studeren is het natuurlijk absurd geregeld; een beter systeem zou zijn would-be studenten te selecteren op cijfers en de besten - zeker voor de opleidingen die echt iets opleveren - een CONTRACT te geven: de student krijgt financiële ondersteuning en moet in ruil daarvoor na het afstuderen een aantal jaar in Nederland werken (zodat via de belastingen de staat die ondersteuning terugkrijgt --- er zijn bedrijven die in feite het zelfde doen als het om cursussen gaat).
Wat is het grote verschil dan met een zeer goedkope lening? Ten opzichte van jouw systeem? Behalve dat je aan selectie bij de poort doet.
  woensdag 8 juli 2015 @ 22:44:33 #81
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_154185020
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 22:32 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Wat is het grote verschil dan met een zeer goedkope lening? Ten opzichte van jouw systeem? Behalve dat je aan selectie bij de poort doet.
(1) Selectie bij de poort,
(2) stimulering van de opleidingen die we echt nodig hebben (en dat is vooral techniek gericht en medisch),
(3) binding van de mensen die die opleiding gevolgd hebben (er zijn nogal wat landen die flink last hebben van een 'brain drain').

Als iemand theologie wil studeren (ja, ik ben atheïst) dan moet die maar geld lenen en zo; het is een voorbeeld van een opleiding die niet in een vraag van 'de markt' voorziet, die ook geen strategisch voordeel biedt (elementaire fysica is nou eenmaal ook niet iets waar 'de markt' behoefte aan heeft, maar het is wel strategisch belangrijk).

En natuurlijk moet HET ONDERWIJS gestimuleerd worden; het is heel erg treurig dat PABO studenten nogal slecht scoren op taal en reken vaardigheid. Het is ook vervelend dat er zo weinig (vooral op lager onderwijs) mannen leerkracht worden. Als er dus een studierichting is die aantrekkelijker gemaakt moet worden en betere studenten moet trekken, dan is het onderwijs.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154185170
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 22:44 schreef BaardaapAd het volgende:

[..]

(1) Selectie bij de poort,
(2) stimulering van de opleidingen die we echt nodig hebben (en dat is vooral techniek gericht en medisch),
(3) binding van de mensen die die opleiding gevolgd hebben (er zijn nogal wat landen die flink last hebben van een 'brain drain').

Als iemand theologie wil studeren (ja, ik ben atheïst) dan moet die maar geld lenen en zo; het is een voorbeeld van een opleiding die niet in een vraag van 'de markt' voorziet, die ook geen strategisch voordeel biedt (elementaire fysica is nou eenmaal ook niet iets waar 'de markt' behoefte aan heeft, maar het is wel strategisch belangrijk).

En natuurlijk moet HET ONDERWIJS gestimuleerd worden; het is heel erg treurig dat PABO studenten nogal slecht scoren op taal en reken vaardigheid. Het is ook vervelend dat er zo weinig (vooral op lager onderwijs) mannen leerkracht worden. Als er dus een studierichting is die aantrekkelijker gemaakt moet worden en betere studenten moet trekken, dan is het onderwijs.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Selectie aan de poort zijn goede argumenten voor te verzinnen absoluut maar dit staat redelijk los van hoe je het wilt financieren volgens mij.

Mensen verplichten een paar jaar in Nederland te blijven voor belastingopbrengsten klinkt als een soort gelijke verplichting als het geld terug betalen wat ze geleend hebben voor hun studie in mijn oren. Is het ook nog eens redelijk oneerlijk omdat de ene persoon veel meer belasting zou betalen dan de andere persoon voor dezelfde studie.
  woensdag 8 juli 2015 @ 22:51:49 #83
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_154185287
---- back on topic ----

Er zijn uitzendbureaus / detacheerders die in opleidingen investeren, gewoon omdat ze die investering dubbel en dwars terugverdienen .... die verbéteren dus de arbeidsmarkt juist. Die vragen niet alleen 'wat kan jij ons bieden' maar ook 'hoe kunnen we je aan werk helpen, wat mis je'.

Maar die zijn veruit in de minderheid.

Daarom, nogmaals; een KEURMERK voor die branche. Eventueel met een sterretjes systeem

of zo iets (hoe beter het bureau, hoe meer sterren).
pi_154185311
quote:

[..]

hoezo ga je er blind vanuit dat iedereen dat zomaar kan? sommige mensen kunnen nu eenmaal niks meer dan schoonmaakwerk of assemblage of watdanindiehoek. en dergelijk werk bestaat prima plenty in nederland. en juist daar is het een en al uitzendshit en/of korte contracten. hoe moet je daaruit komen wanneer dergelijk werk nu eenmaal alles is wat er is voor je?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 8 juli 2015 @ 22:55:27 #85
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_154185413
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 22:48 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Selectie aan de poort zijn goede argumenten voor te verzinnen absoluut maar dit staat redelijk los van hoe je het wilt financieren volgens mij.

Mensen verplichten een paar jaar in Nederland te blijven voor belastingopbrengsten klinkt als een soort gelijke verplichting als het geld terug betalen wat ze geleend hebben voor hun studie in mijn oren. Is het ook nog eens redelijk oneerlijk omdat de ene persoon veel meer belasting zou betalen dan de andere persoon voor dezelfde studie.
Je begrijpt me een beetje verkeerd; het financiële aspect van die binding zorgt er voor dat de investering terugverdiend wordt (op een prettiger manier dan via een LENING, met dus een schuld en rente en zo). Dat is FIJN, maar de binding is - en dat is belangrijker - er op gericht mensen die je nodig hebt beschikbaar te krijgen. Ik had het tenslotte specifiek over studies waar een tekort is aan gekwalificeerde mensen en over het 'brain drain' probleem.
pi_154185563
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 22:52 schreef simmu het volgende:

[..]

hoezo ga je er blind vanuit dat iedereen dat zomaar kan? sommige mensen kunnen nu eenmaal niks meer dan schoonmaakwerk of assemblage of watdanindiehoek.
Je hebt ze maar deze zijn veel zeldzamer dan je zou denken! Een goede poedercoater hoeft bijvoorbeeld niet bijster slim te zijn maar het is wel degelijk een vaardigheid en zo heb je nog meer dan genoeg beroepen waar je niet de slimste voor hoeft te zijn maar veel oefenen brengt je verder.

Te veel mensen vinden de slachtofferrol echter veel te makkelijk en te fijn
quote:
en dergelijk werk bestaat prima plenty in nederland. en juist daar is het een en al uitzendshit en/of korte contracten. hoe moet je daaruit komen wanneer dergelijk werk nu eenmaal alles is wat er is voor je?
De reden dat ze veel met uitzendbureaus werken is omdat je in Nederland zo snel vast zit aan personeel. Nu nemen ze mensen aan via hele dure constructies wat het baanaanbod in Nederland verkleind.
pi_154189110
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 22:52 schreef simmu het volgende:

[..]

hoezo ga je er blind vanuit dat iedereen dat zomaar kan? sommige mensen kunnen nu eenmaal niks meer dan schoonmaakwerk of assemblage of watdanindiehoek. en dergelijk werk bestaat prima plenty in nederland. en juist daar is het een en al uitzendshit en/of korte contracten. hoe moet je daaruit komen wanneer dergelijk werk nu eenmaal alles is wat er is voor je?
Ik ga er niet blind vanuit dat iedereen dat kan. Maar het is een mogelijkheid om te proberen in plaats van de klagen dat alles zo oneerlijk is.

Tuurlijk zijn die mensen (helaas) wat zwakker in de arbeidsmarkt en het wordt steeds zwakker. Ze krijgen concurrentie van beide kanten.
Maar ja, daar gaan de uitzendbureau's niks aan veranderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')