Is dat midden links prikneus?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 15:57 schreef AnneX het volgende:
Om eerlijk te zijn..kijk ik bij het TC wel eens naar de kunststof grasmatten en loop toch snel weer door!
Afijn ...foto
[ link | afbeelding ]
Luie Margaret bloeit- de roze/rode boerenhortensia van de buurvrouw - armzalig gras vóór het maaien - de vele zaadknoppen in de ( hoge) papaver - en wat rood en roze bloeit in de voortuin- en op de achtergrond de witte boerenhortensia.
De beide nieuwe Strong Annabelle in de achtertuin zijn ( nog?) erg petieterige bloemen.
Op het plaatje is de bloem een mannenvuist groot !?
Ja, ik ga ze maar eens naar mijn moeder brengenquote:Op zondag 26 juli 2015 19:47 schreef ingee het volgende:
Mijnes ook!
Een deel kunnen stutten met stokken, ze staan langs de schutting dus er viel nog wel wat te redden.
En de rest op een vaas.
Heb je niet nog iemand die een bloemetje verdient?
ik heb in de laatste 10 jaar nog geen voordeel kunnen ontdekken aan zandgrondquote:Op zondag 26 juli 2015 19:02 schreef ingee het volgende:
Eén voordeel: Ik heb hele losse zandgrond die goed verrijkt is met mest, dus tot nu toe groeit alles prima. Soms alleen te prima.
mijn hele oude hortensia's blijven wit, de latere kleuren inderdaad roze, het geeft te denkenquote:Op zondag 26 juli 2015 19:38 schreef Elleska het volgende:
witte hortensia gaat er hier juist uit.
op het moment dat de bloemen net open gaan is de plant super mooi. 1 regenbui en het lijkt nergens meer op. terwijl de blauwe en roze mooi blijven.
de mijne staan nog niet eens in knop!quote:Op zondag 26 juli 2015 19:47 schreef ingee het volgende:
Mijnes ook!
Een deel kunnen stutten met stokken, ze staan langs de schutting dus er viel nog wel wat te redden.
En de rest op een vaas.
Heb je niet nog iemand die een bloemetje verdient?
ze kleuren hier niet roze maar krijgen bruine smetvlekken van de regen.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:56 schreef sacha het volgende:
[..]
mijn hele oude hortensia's blijven wit, de latere kleuren inderdaad roze, het geeft te denken
Nu weet ik eindelijk dat het niet aan mij ligt, want ik rommel nu ook twee zomers met de witte. Fijn om te wetenquote:Op zondag 26 juli 2015 19:38 schreef Elleska het volgende:
witte hortensia gaat er hier juist uit.
op het moment dat de bloemen net open gaan is de plant super mooi. 1 regenbui en het lijkt nergens meer op. terwijl de blauwe en roze mooi blijven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.foto's van begin deze maand
de witte staat nog niet op de foto. het wil niet droog worden.
Hullie in het Tuincentrum hebben daar mest voor...om de hortensia blauw te maken / houden.quote:Op maandag 27 juli 2015 20:41 schreef Bluezz het volgende:
Blauw
Mijn blauwe is roze gewordenJa het ligt aan de grond, ik weet t, maar spijkers e.d. hebben niet geholpen.
Nee, dat is wat anders.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:49 schreef ingee het volgende:
[..]
Is dat midden links prikneus?
Dat heb ik dit jaar gezaaid en ben erg benieuwd hoe het wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*snelwerkende rozenmest (in juli moet dat gestrooid)
*hortensiamest voor blauwe blomme (moet in augustus gestrooid)
en alvast voor het grasveldje wat er om te huilen uitziet (dan kan ik in het najaar beginnen)
*kalk met magnesium
*mest en zaot
En ook door hier (waterstruik!!) en door research online ben ik er (nu pas) achter dat hortensia natte slurpers zijn, dus vandaaaaaar dat het niet gek is bij droogte en warmte dat de blaadjes gingen hangen![]()
Ik vond het dan eigenlijk maar raar dat ik bij moest gieten, want had altijd in mijn hoofd dat vaste planten wel diep genoeg wortelen om daar hun vocht vandaan te halen!
Maarrrrr vooral de hortensia die tegen de schutting lekker groot wordt (het zijn 2 soorten) staat vlak achter de enige boom die in NL de storm heeft overleefd : Onze Himalaya Cederdie het halve grasveld en die hortensen drooglegt.
/tot zover mijn gedachtes![]()
Ik wist niet dat ie prikneus heet, maar ik vind hem altijd erg mooi!quote:Op dinsdag 28 juli 2015 00:07 schreef Bluezz het volgende:
En ik vind prikneus zo'n leuke naam en een grappige plant!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |