SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.foto's van begin deze maand
de witte staat nog niet op de foto. het wil niet droog worden.
Hullie in het Tuincentrum hebben daar mest voor...om de hortensia blauw te maken / houden.quote:Op maandag 27 juli 2015 20:41 schreef Bluezz het volgende:
Blauw
Mijn blauwe is roze gewordenJa het ligt aan de grond, ik weet t, maar spijkers e.d. hebben niet geholpen.
Nee, dat is wat anders.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:49 schreef ingee het volgende:
[..]
Is dat midden links prikneus?
Dat heb ik dit jaar gezaaid en ben erg benieuwd hoe het wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*snelwerkende rozenmest (in juli moet dat gestrooid)
*hortensiamest voor blauwe blomme (moet in augustus gestrooid)
en alvast voor het grasveldje wat er om te huilen uitziet (dan kan ik in het najaar beginnen)
*kalk met magnesium
*mest en zaot
En ook door hier (waterstruik!!) en door research online ben ik er (nu pas) achter dat hortensia natte slurpers zijn, dus vandaaaaaar dat het niet gek is bij droogte en warmte dat de blaadjes gingen hangen![]()
Ik vond het dan eigenlijk maar raar dat ik bij moest gieten, want had altijd in mijn hoofd dat vaste planten wel diep genoeg wortelen om daar hun vocht vandaan te halen!
Maarrrrr vooral de hortensia die tegen de schutting lekker groot wordt (het zijn 2 soorten) staat vlak achter de enige boom die in NL de storm heeft overleefd : Onze Himalaya Cederdie het halve grasveld en die hortensen drooglegt.
/tot zover mijn gedachtes![]()
Ik wist niet dat ie prikneus heet, maar ik vind hem altijd erg mooi!quote:Op dinsdag 28 juli 2015 00:07 schreef Bluezz het volgende:
En ik vind prikneus zo'n leuke naam en een grappige plant!!!
Ik ook.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:29 schreef AnneX het volgende:
Even gegoocheld http://www.petervangennip(...)tstof_met_blauwmaker
En deze http://www.hovaria.com/verzorging/blauwen.html
Ben benieuw hoe hullie er volgend jaar uitzien.
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:42 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik ook.
Heb het goedje alleen maar gestrooid bij degene die ik er blauw in heb gezet.
Yay, dat is 'm! Mooi plantje :-).quote:
quote:Clematis 'Multi Blue' bloeit relatief vroeg met violetblauwe bloemen in de maand mei. De circa 10 cm grote bloemen zijn gevuld. De bloei van 'Multi Blue' kan aanhouden in augustus en september. Clematis 'Multi Blue' is een niet-agressieve klimmer. U kunt deze Clematis, behalve een tegen een muur of langs een pergola, ook gebruiken tegen bijvoorbeeld een stevige schutting of klimrek. Clematis 'Multi Blue' staat het liefst met de voet in de schaduw op een zonnige standplaats. De bodem dient goed waterdoorlatend te zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....
Sodemieters wat een volle voorkantquote:Op zondag 9 augustus 2015 10:37 schreef pascal_s het volgende:
Mooi die Multiblue, kleurt ook mooi met het bankje![]()
Heb er zelf ook 1, maar die staat naast de allesverslindende Clamtis (c) Rubens dus die heeft t wat moeilijk
Terug van vakantie, dus gisteren de tuin gedaan, inclusief de voortuin.
De druif groeide tot aan de nok dus moest m toch ff serieus inkorten (ladder benodigd om m uit de regenpijp te kunnen halen). Zitten wel veel druiven aan, nu alleen zorgen dat ik de vogels te vlug af ben wanneer ze rijp zijn
(Ontwerp voortuin is (c) oude bewoners, lekker vol he?)
[ afbeelding ]
Gelijk maar ff de gemeentelijke 'bloembak' (waar de boom in staat) tegenover ons huis netjes gemaakt - stond vol met onkruid, incl de bestrating eromheen. Onze gemeente moet ook bezuinigen dus is het aan de bewoners om de bak en stoep netjes te houden
Ik weet t...quote:Op zondag 9 augustus 2015 12:51 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Sodemieters wat een volle voorkant
Mss wat leuks planten/zaaien bij die bloembak?
Oooh... Morgen een buitje en daarna veel zon en warmte. Eind v/d week moet t weer flink gaan regenen, gevolgd door warme dagen.quote:Vanmiddag even wat spul tegen de schutting gespannen en voorzichtig de clematis er achter gedaan. Lekker veel water gegeven, bloeie maar!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |