Oh verrek, je hebt gelijk, sorry!quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:45 schreef Aijmee het volgende:
[..]
Ik dacht dat iedereen zich voedingsconsulent kon noemen, maar juist weer geen dietist. Alleen ik kan het ook fout hebben. Klopt, hoewel ik het mensen ook niet kwalijk kan nemen dat ze denken dat dit gezonde keuzes zijn als de producten als zodanig gepresenteerd worden.
Diëtiste is wel degelijk een beschermd beroep!!!quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:34 schreef miss_dynastie het volgende:
Het is geen beschermd beroep voor zover ik weet, iedereen mag zich diëtist noemen. Dus verwacht er niet teveel van op basis van de functieomschrijving.
Denk aan de ontbijtkoeken, liga en eierkoeken van Sonja Bakker. Als je het lekker vindt dikke prima, maar het superieure 'taart? nee dat doenik niet op een doordeweekse dag' sloeg nergens op, omdat ze vervolgens liga en eierkoek kaande
Sonja Silva was niet dikker dan ik en die kreeg ook een maagamputatie gastric bypassquote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben overigens ook altijd wel verbaasd hoe mensen die er verstand van zouden moeten hebben soms onwetenschappelijke nonsens uitkramen. En ik weet, de wetenschap heeft het ook vaak niet allemaal juist, maar probeert in ieder geval de waarheid zoveel mogelijk door objectief onderzoek te benaderen.
[..]
Ik heb 1x een shake (Modifast) van mijn nichtje geprobeerd. Was chocoladeIk moest kokhalzen toen ik een slok nam, getver de getver. En dat dan maandenlang 'eten'
Nichtje was overigens wel type 'ik probeer elk idioot dieet dat er bestaat' en werd alleen maar dikker en dikker en dikker. Het voorbeeld hoe het niet moet. Alhoewel ze nu veel slanker dan ik is[spoiler]want als je maar dik genoeg wordt dan krijg je een gastric bypass[/url]
quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:49 schreef Deuce92 het volgende:
Ja, haar boeken vallen wat mij betreft wel onder 'afval'. Huehuehue.
Heau, in de dagmenu's he!quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]Heb eens van een week uitgerekend hoeveel kcal er in haar maaltijden zat. Tussen de 800 en 1000! Dus ik nam maar aan dat Sonja denkt dat iedereen zondigt, anders is het wel héél weinig.
Ik heb goede invloed he?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat sla deed ik ook. Hield het altijd een week vol en dan ging ik gewoon weer vol los. Ben wel blij ook dat ik nu ook van dat strakke af ben zoals een paar maanden geleden. Dat ik niet eens een ijsje oid at.
Geeft een stuk minder stress iig.
Toen ik het las had ik al zoiets van...quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:51 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb trouwens eens geprobeerd een cracker met vruchtenhagel te eten. Lukt niet.
Zo ken ik er ook wel een paar ja. Maar goed, nu wel slank geworden en voor de rest van hun leven niet meer echt lekker kunnen eten/veel kunnen eten. Stel je nou voor dat je ineens a la Qwea besluit dat je serieus KT gaat doen of marathons wil gaan rennen. Dan kàn je niet eens de benodigde voedingsstoffen binnen krijgenquote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:48 schreef Stormqueen het volgende:
Sonja Silva was niet dikker dan ik en die kreeg ook een maagamputatie gastric bypass
Staat er een beetje krom, maar ik bedoel in een hele dag jaquote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:51 schreef Stormqueen het volgende:
Heau, in de dagmenu's he!
1 cracker met vruchtenhagel en een appel als lunch
Mja weet je. Ik dénk dat als dat in de aard van het beestje had gezeten, je nooit het formaat GBP had ontwikkeld.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo ken ik er ook wel een paar ja. Maar goed, nu wel slank geworden en voor de rest van hun leven niet meer echt lekker kunnen eten/veel kunnen eten. Stel je nou voor dat je ineens a la Qwea besluit dat je serieus KT gaat doen of marathons wil gaan rennen. Dan kàn je niet eens de benodigde voedingsstoffen binnen krijgen
Wat is GBP? Great British Pound?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mja weet je. Ik dénk dat als dat in de aard van het beestje had gezeten, je nooit het formaat GBP had ontwikkeld.
vruchtenhagelquote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:51 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb trouwens eens geprobeerd een cracker met vruchtenhagel te eten. Lukt niet.
Waarschijnlijk waarquote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:54 schreef Stormqueen het volgende:
Mja weet je. Ik dénk dat als dat in de aard van het beestje had gezeten, je nooit het formaat GBP had ontwikkeld.
Ja sorry, ik was even in de warquote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Diëtiste is wel degelijk een beschermd beroep!!!En Sonja Bakker is een 'voedingsconsulente' of 'afvaldeskundige', die mag zichzelf geen diëtiste noemen.
eet het ook bijna nooitquote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
jij liever dan ik. Over loze koolhydraten gesproken
Nou vind ik eigenlijk dat veel diëtistes ook onzin uitkramen, maar ze hebben in ieder geval 4 jaar aan een hbo gestudeerd.quote:
wat een feminisatie van het diëtistenberoepquote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou vind ik eigenlijk dat veel diëtistes ook onzin uitkramen, maar ze hebben in ieder geval 4 jaar aan een hbo gestudeerd.
Zo heb je ook artsen die enthousiast homeopaat zijn. Tsja.
De dietist van een bekende met suikerziekte raadt haar special k aan. Want dat is gezonder dan gewone muesli. Tuuuuuurlijkquote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou vind ik eigenlijk dat veel diëtistes ook onzin uitkramen, maar ze hebben in ieder geval 4 jaar aan een hbo gestudeerd.
Op mijn 11/12de heb ik maanden geleefd op shakes en maaltijdrepen, onder begeleiding van diëtiste. Snap het nu nog nietquote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:13 schreef Stormqueen het volgende:
Ja geen idee, shakes heb ik nooit gedaan. De gedachte dat je nooit iets te kauwen hebt maakte me al zielsongelukkig.
Wel appelslanken Sonja Bakker
en natuurlijk "eet niks, alleen sla".
omgquote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:58 schreef miss_dynastie het volgende:
De dietist van een bekende met suikerziekte raadt haar special k aan. Want dat is gezonder dan gewone muesli. Tuuuuuurlijk
Mijn moeder had echte muesli met een eetlepel lijnzaad.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:01 schreef Stormqueen het volgende:
Je wil niet weten hoeveel mensen muesli gelijk stellen aan cruesli. Het klinkt hetzelfde en er is zoveel verschil![]()
Ik verbaas me ook wel vaak over mensen die als toetje yoghurt met cruesli eten. Yoghurt met cruesli is een maaltijd, geen toetje.
Ik doelde op de diëtistquote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn moeder had echte muesli met een eetlepel lijnzaad.
Ken mensen die vruchtenyoghurt met cruesli als toetje nemen
hadden wij thuis ook altijd. Yoghurt met cornflakes en roosviceequote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:01 schreef Stormqueen het volgende:
Je wil niet weten hoeveel mensen muesli gelijk stellen aan cruesli. Het klinkt hetzelfde en er is zoveel verschil![]()
Ik verbaas me ook wel vaak over mensen die als toetje yoghurt met cruesli eten. Yoghurt met cruesli is een maaltijd, geen toetje.
Dan moet je goed uitvragen wat de klant precies bedoeltquote:
Oooooh, minder dan een bak B&J's of m&m's!quote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:02 schreef Stormqueen het volgende:
k heb dat ook veel gegeten. Schaal vol cruesli (150 gram ofzo?) en dan een half pak aardbeienyoghurt....
Zal het es invoeren op mijn calotracker
1135 kcals!
Ja, dat lijkt me ook een uitdaging inderdaad. Dan moet je echt op 1500 max gaan zitten, ALTIJD.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan moet je goed uitvragen wat de klant precies bedoelt![]()
Maar goed, ik zou ook eigenlijk niet weten hoe mijn moeder (rolstoelgebonden) nog gewicht kan verliezen zonder dat het heel onaangenaam wordt. Ze heeft me het effect van bewegen wel heel goed doen inzien. Ze is niet meer gaan eten sinds ze in een rolstoel kwam, maar wel enorm aangekomen.
Omgquote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik doelde op de diëtist
Ik heb dat ook veel gegeten. Schaal vol cruesli (150 gram ofzo?) en dan een half pak aardbeienyoghurt....
Zal het es invoeren op mijn calotracker
1135 kcals!
Special K heb ik ook veel gegeten. All-bran ook. Ik was echt een sucker voor die reclames.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:04 schreef miss_dynastie het volgende:
Ze heeft trouwens iedere week een pak van 500 gram.
Ik zou er drie weken mee doen
Op zich is er ook weinig mee mis hoor, maar voor een suikerpatiënt zou ik, zonder me er echt in verdiept te hebben, andere dingen adviserenquote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Special K heb ik ook veel gegeten. All-bran ook. Ik was echt een sucker voor die reclames.
Optimel yoghurt, ook al zoiets.
Het enige wat ik wel nog steeds doe is een zoetje in mijn koffie en slankie smeerkaas. Die twee zijn echt hardnekkig (vind het lekkerder)
Ja!quote:
het jammere alleen aan die studie dat er weinig psychologie bij komt kijken. En volgens mij is juist die combinatie broodnodig (did you see what I did there...)quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ooh, daar denkt iemand die ik ken heel anders over. Naja, althans... Die kwam ik tegen bij de winkel. Ook gbp gehad... Ging bbqen... Dat vlees. Voor 2 pers. Dus ik kei dom kijken want immers wist ik dat ze gbp had gehad. Zegt ze "ja ik heb maar gepropt enzo en nu past het aardig wel weer"quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo ken ik er ook wel een paar ja. Maar goed, nu wel slank geworden en voor de rest van hun leven niet meer echt lekker kunnen eten/veel kunnen eten. Stel je nou voor dat je ineens a la Qwea besluit dat je serieus KT gaat doen of marathons wil gaan rennen. Dan kàn je niet eens de benodigde voedingsstoffen binnen krijgen
Goed bezig repen?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja!was echt beste idee ever. Serieus.
Die goed bezig repen ook btw. Burp.
Wel met afvallen, maar het meerendeel van de mensen die een diëtist bezoeken komt volgens mij niet voor het afvallen. Dat is maar een aspect van het vak.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:16 schreef Sjeen het volgende:
[..]
het jammere alleen aan die studie dat er weinig psychologie bij komt kijken. En volgens mij is juist die combinatie broodnodig (did you see what I did there...)
Je kan je maag neem ik aan weer een stuk oprekken.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ooh, daar denkt iemand die ik ken heel anders over. Naja, althans... Die kwam ik tegen bij de winkel. Ook gbp gehad... Ging bbqen... Dat vlees. Voor 2 pers. Dus ik kei dom kijken want immers wist ik dat ze gbp had gehad. Zegt ze "ja ik heb maar gepropt enzo en nu past het aardig wel weer"
Wtfik wist niet eens dat dat kon.
Boks.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:01 schreef Stormqueen het volgende:
Optimel yoghurtquote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Special K heb ik ook veel gegeten. All-bran ook. Ik was echt een sucker voor die reclames.
Optimel yoghurt, ook al zoiets.
Het enige wat ik wel nog steeds doe is een zoetje in mijn koffie en slankie smeerkaas. Die twee zijn echt hardnekkig (vind het lekkerder)
Ik vond het echt heel, heel, heel bizar. De persoon was 40kg kwijt maar nog steeds echt zwaar dik. En dan ga je een hoeveelheid vlees wegwerken (ik neem voor het gemak even aan dat ze de helft van het geheel neemt) wat ik vrijdag heb weggewerkt naar een onwijs lange tocht. En dat was toch bijna 800g vlees. Dan vraag ik me af waar je mee bezig bentquote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:23 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Je kan je maag neem ik aan weer een stuk oprekken.
De vader van mn vriend had een maagband maar hield zich vervolgens helemaal niet aan de regels die erbij hoorden, zoals niet drinken tijdens de maaltijden enz. Needless to say dat het niet geholpen heeft.
Meerdere keren zelfs. Ik kende iemand die sinds de jaren tachtig al meerdere maagverkleiningen achter de rug had. Ben hem rond 2002 uit het oog verloren, geen idee hoe het is.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:23 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Je kan je maag neem ik aan weer een stuk oprekken.
De vader van mn vriend had een maagband maar hield zich vervolgens helemaal niet aan de regels die erbij hoorden, zoals niet drinken tijdens de maaltijden enz. Needless to say dat het niet geholpen heeft.
Nou ja al zou ze er 500 van eten. Of voor mijn part 300. Ze ging proppen en dat vind ik oprecht kei dom.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:38 schreef Stormqueen het volgende:
Er staan wel erg veel aannames in je laatste post, qwea
Maar inderdaad. Door je maagverkleining heen eten is niet handig. Jammer dat de psychische begeleiding vaak zo tekort schiet.
Waar een wil is, is altijd een weg!quote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:42 schreef mrspoeZ het volgende:
Moeder bij ons op school at twee weken na gbp alweer roze koeken. Geprakt op het schoteltje van de koffie verkeerd. Als je maar wil!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |