L'Equipe meldt dat Boom een te laag cortisol heeft. UCI boeit dit niet zo, maar van de MPCC WAARBIJ ASTANA AANGESLOTEN IS (vereniging voor geloofwaardig wielrennen) moet je dan 8 dagen rust inlassen.twitter:ammattipyoraily twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 22:19:02Lars Boom (NED / Astana) won't start Tour de France (pre-race cortisol test, MPCC rules) http://t.co/7JMXJuZAX9 reageer retweet
quote:"Ik denk dat Tony misschien een beetje op zijn woorden moet letten. Met de renners die hier rijden is helemaal niks mis", aldus Boom aan de vooravond van de openingstijdrit van de Tour.
twitter:friebos twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 22:24:40To be clear, as reported by L'Equipe, Vino says Astana either replace Lars Boom with another rider or they start with Boom & leave MPCC. reageer retweet
Helemaal goed, die MPCC is onzin. Daarom is oa LottoNL-Jumbo er ook al uit.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:25 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:friebos twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 22:24:40To be clear, as reported by L'Equipe, Vino says Astana either replace Lars Boom with another rider or they start with Boom & leave MPCC. reageer retweet
Wat een sissiesquote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:25 schreef Ajacied422 het volgende:
Bij een Astana-renner heb ik er toch wel een bepaald gevoel bij.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:31 schreef marcodej het volgende:
Zo'n lage cortisolwaarde zegt overigens niks.
een gevoel van blijheid?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:31 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Bij een Astana-renner heb ik er toch wel een bepaald gevoel bij.
Met gevoel kunnen we niks.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:31 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Bij een Astana-renner heb ik er toch wel een bepaald gevoel bij.
Is de MPCC blij en is Astana blij.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:34 schreef borisz het volgende:
Radio1 nu. Vino geeft niks om de MPCC en Boom start morgen.
http://www.mpcc.fr/index.php/en/membres-ukquote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:36 schreef Ajacied422 het volgende:
Hoeveel ploegen zitten eigenlijk nog bij de MPCC?
twitter:thijszonneveld twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 22:28:25Ter verduidelijking: die lage cortisolewaarde van Boom kán duiden op cortisonengebruik, maar kan óók veroorzaakt zijn door andere dingen. reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 22:29:08Zoals jetlag, oververmoeidheid, overtraining, legale astmamiddelen. Die test is niet waterdicht. reageer retweet
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:38 schreef Ereinion het volgende:
[..]
http://www.mpcc.fr/index.php/en/membres-uk
Ze verkopen blijkbaar ook van die Armstrong polsbandjes waarop staat dat je clean bent. Cunego had in het verleden nog een tattoo waar dat op stond.
Zitten overigens genoeg dijenkletsers tussen. Katusha, Astana van de World Tour. Ook Rusvelo, Androni, Vini Fantini. Beweging voor 'geloofwaardig' wielrennen.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:38 schreef Ereinion het volgende:
[..]
http://www.mpcc.fr/index.php/en/membres-uk
Ze verkopen blijkbaar ook van die Armstrong polsbandjes waarop staat dat je clean bent. Cunego had in het verleden nog een tattoo waar dat op stond.
moet allemaal wel een beetje leuk blijven niet te veel over doping praten vooral niet als het over Nederlandse renners gaat want die zijn allemaal cleanquote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:40 schreef marcodej het volgende:
Prima nieuwsbericht bij Nieuwsuur nu.
#werkenbijdenos
Vrees er al voor dat Dione en Gert dit incidentje morgen in hun show gaan doodzwijgen.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:41 schreef Evertjan het volgende:
[..]
moet allemaal wel een beetje leuk blijven niet te veel over doping praten vooral niet als het over Nederlandse renners gaat want die zijn allemaal clean
Klopt.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:46 schreef showtimer het volgende:
Gio heeft het over een tweet van Vino? Die zit toch niet op twitter?
we gaan allemaal kijkenquote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:39 schreef bombmannl het volgende:
Wel echt weer typisch Astana ditwat een kutploeg, allemaal epospuitertjes.
De tour wordt gewonnen door degene die de doping het best doseert (net onder/op de toegestaan hoeveelheid) gewonnen.![]()
en toch ga ik kijken
Misschien trapt hij in een trollacount, zou wel typisch NOS zijn.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:46 schreef showtimer het volgende:
Gio heeft het over een tweet van Vino? Die zit toch niet op twitter?
MPCC is nooit wat waard geweest, dat zie je elke keer opnieuw als een renner volgens MPCC niet mag starten en de ploeg dan opeens doorheeft dat het onzin is.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:50 schreef Scorpion_17 het volgende:
Lekker hypocriet jongens, nu t een nl ee betreft is die mpcc niets meer waard, t blijft Astana..
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:50 schreef Scorpion_17 het volgende:
Lekker hypocriet jongens, nu t een nl ee betreft is die mpcc niets meer waard, t blijft Astana..
Dat is een Nederlandse ploeg, precies dezelfde reacties. Bij Horner waren de reacties anders.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:51 schreef Ajacied422 het volgende:
[..].
Een precies zelfde voorval deed zich voor in de Giro bij Bennett.. Wat zei jij toen?
Citeer me es?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:51 schreef Ajacied422 het volgende:
[..].
Een precies zelfde voorval deed zich voor in de Giro bij Bennett.. Wat zei jij toen?
Zolang die cortisoltesten niet waterdicht zijn, moet je elk persoon gelijk behandelen.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat is een Nederlandse ploeg, precies dezelfde reacties. Bij Horner waren de reacties anders.
ik kan helaas nog geen troll vindenquote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:47 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Misschien trapt hij in een trollacount, zou wel typisch NOS zijn.
Lotto-Jumbo stapte uit de MPCC nadat ze Bennett terugtrokken..quote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:56 schreef Sked het volgende:
Was het bij Bennett achteraf niet dat hij alsnog had mogen starten?
Dan zou ik als Astana dit ook niet serieus nemen.
Bij Horner is dat wel terecht natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat is een Nederlandse ploeg, precies dezelfde reacties. Bij Horner waren de reacties anders.
Hij had sowieso mogen starten want die Cortisol regel is niet officieel ofzo, en zijn betoog dat hij er later over schreef sneed wel hout.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:56 schreef Sked het volgende:
Dat is mijn vraag nietquote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:56 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Lotto-Jumbo stapte uit de MPCC nadat ze Bennett terugtrokken..
Ja, over dat betoog en dat gezeur heb ik het.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:57 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Hij had sowieso mogen starten want die Cortisol regel is niet officieel ofzo, en zijn betoog dat hij er later over schreef sneed wel hout.
Klopt. Bennett had achteraf wel mogen starten.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:56 schreef Sked het volgende:
Dat betekent dus dat de boel niet waterdicht is. Waarom zou je er dan wel naar handelen?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:01 schreef alpeko het volgende:
[..]
Klopt. Bennett had achteraf wel mogen starten.
In elke ploeg zitten oud-dopingzondaars. Het wordt nu alleen breed uitgemeten bij Astana door dat gedonder eind vorig jaarquote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:00 schreef Poolhond39 het volgende:
Kluns! Waarom is hij ook dan bij zo'n "verdachte" ploeg gaan rijden?
Aan de andere kant... Bij Sky heb ik ook nog steeds grote twijfels. Ik zag Wout Poels gisteren op TV en die keek toch wel erg wazig uit zijn ogen. Hij is nu ook bijna zo eng dun als Froome geworden....
En natuurlijk door hun ploegleider (één van de grootste dopingbazen aller tijden)quote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:03 schreef Sked het volgende:
[..]
In elke ploeg zitten oud-dopingzondaars. Het wordt nu alleen breed uitgemeten bij Astana door dat gedonder eind vorig jaar
Bij Astana heb ik toch om meerdere reden mijn twijfels:quote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:03 schreef Sked het volgende:
[..]
In elke ploeg zitten oud-dopingzondaars. Het wordt nu alleen breed uitgemeten bij Astana door dat gedonder eind vorig jaar
Om naar buiten toe de indruk te wekken dat je er alles aan doet. Kan in het geval van Astana best wel eens nuttig zijn gezien hun reputatie. Ze liggen al onder een vergrootglas. Terecht overigens. Boevenbende is het. Hadden nooit licentie mogen krijgen. Boom is een notoire domoor dat hij voor die ploeg is gaan rijden.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:02 schreef Sked het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat de boel niet waterdicht is. Waarom zou je er dan wel naar handelen?
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:08 schreef Chiappucci het volgende:
Ik mis nu Mart en de Avondetappe om deze kwestie te duiden
Ach, De Jongh is ploegleider bij Sky, Riis was het bij Tinkoff, Lefevere, ga zo maar doorquote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:06 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
En natuurlijk door hun ploegleider (één van de grootste dopingbazen aller tijden)
Allemaal argumenten die op zoveel ploegen gebruikt kunnen worden..quote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:06 schreef Poolhond39 het volgende:
[..]
Bij Astana heb ik toch om meerdere reden mijn twijfels:
- Ten eerste natuurlijk het verleden van Vino. En volgens mij is het nog steeds een onbetrouwbare rat.
- Inderdaad een aantal oude dopingzondaars die ze in hun ploeg hebben
- En vooral ook hun overmacht tijdens de afgelopen Giro. Vooral hoe Landa opeens bergop iedereen er af reedt, was verdacht.
De Jongh was ploegleider bij Sky...nu is Knaven datquote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:09 schreef Sked het volgende:
[..]
Ach, De Jongh is ploegleider bij Sky, Riis was het bij Tinkoff, Lefevere, ga zo maar door
Zie het als een gezondheidsregel (net als die 50% hematocrietregel eind jaren '90)quote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:12 schreef aesop het volgende:
MPCC is leuk, maar deze regel is idd niet waterdicht. De belangen zijn dan te groot om Boom niet te laten starten.
Oh ja, De Jongh is naar Tinkoff gegaan. Stom van me.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:12 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De Jongh was ploegleider bij Sky...nu is Knaven datMaargoed, die ploegen vertrouw ik ook voor geen meter.
Zeker, maar Astana is toch net iets meer verdacht dan andere ploegen, vind ik.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:09 schreef Sked het volgende:
[..]
Ach, De Jongh is ploegleider bij Sky, Riis was het bij Tinkoff, Lefevere, ga zo maar door
[..]
Allemaal argumenten die op zoveel ploegen gebruikt kunnen worden..
waarvoor veel TUE's zijn geschreven.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:13 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zie het als een gezondheidsregel (net als die 50% hematocrietregel eind jaren '90)
Dat is ook gewoon een gevoel, dat weet ik. Maar feitelijk gezien kan je er niet veel van zeggen. En zoals je zegt, een Poels die er zo bijloopt en in de Dauphiné alles eraf rijdt uit het niets is eigenlijk niet minder vreemd dan wat Landa deed bv. Het is altijd maar net wat je wil zien uiteindelijk.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:17 schreef Poolhond39 het volgende:
[..]
Zeker, maar Astana is toch net iets meer verdacht dan andere ploegen, vind ik.
Ik ben zeker niet naïef over dopinggebruik in de huidige wielersport. Ik denk dat er nog steeds op behoorlijk grote schaal wordt gebruikt... misschien wel wat 'veiliger' (met microdoseringen, en eventueel met nog wat nieuwe technieken), maar het gebeurt nog steeds.
Ik noemde Poels al: die ziet er nu echt uit als een soort kopie van de "parasiet-overwinnaar" Froome. Ik denk alleen dat Sky nog wat meer geld heeft om slimmer hun dopinggebruik te maskeren dan een Astana.
Ook de vele ziektegevallen in de Blanco / LottoJumboploeg in 2013 en 2014 vielen me op: Mollema tijdens de toer, en Gesink zelfs een paar dagen voor het einde van de Vuelta, waarin hij notabene in de top 5 stond! Net alsof ze het 'nieuwe' dopinggebruik nog niet goed onder de knie hadden, en daardoor 'opeens' ziek werden.
Ik kan niets bewijzen, i know.. en ik hoop het zeker ook niet, maar ik ben toch bang dat er nog (te) veel gebruikt wordt.
#viesduntwitter:LaVelocipede twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 23:18:19Combined with the fact that cortisone is catabolic... http://t.co/486tM0xUh9 reageer retweet
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:08 schreef Chiappucci het volgende:
Ik mis nu Mart en de Avondetappe om deze kwestie te duiden
Ik zie het niet.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:23 schreef wimderon het volgende:
#viesduntwitter:LaVelocipede twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 23:18:19Combined with the fact that cortisone is catabolic... http://t.co/486tM0xUh9 reageer retweet
Je ziet wat je wil zien blijkbaar.quote:
Wat zegt dat dan over de bolle toet van Wilco Kelderman? Is dat dan een teken dat hij 'schoon' is?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:23 schreef wimderon het volgende:
twitter:CafeRoubaix twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 23:47:14Astana confirmed Lars Boom will start the Tour de France, which means the team should leave MPCC (via @cyclingpronet). reageer retweet
twitter:jacob_haislund twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 23:48:03Astana found out about the Boom-test at 2pm, Giuseppe Martinelli tells cyclingweekly. At 3pm Boom took part in press conference #tdf15 reageer retweet
twitter:hendriksmj twitterde op zaterdag 04-07-2015 om 00:21:13Persbericht Astana. Willen Vanotti laten starten. Maar dat mag weer niet van UCI. Hoogspanning. Later meer. http://t.co/EbfVrbxwYS reageer retweet
1ste optie is Vanotti laten starten en als dat niet kan, start Boom gewoon. Denk eigenlijk dat de UCI nu geen vervanger meer toestaat en Boom dus inderdaad start.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 00:26 schreef Sked het volgende:
Dus ze wilden Boom laten starten, maar nu toch Vanotti, maar dat is ook niet niet zeker? Hopelijk blijft de UCI moeilijk doen en zegt Astana gewoon fuck you tegen MPCC
Mwah, UCI heeft niks te maken met MPCC dus vraag me af waarom ze nu een uitzondering zouden maken, want dan moeten ze dan straks in de Vuelta weer doen en tijdens het WK ook en weet ik veel wat allemaalquote:
Met voorop de TLJ's ivm Bennettquote:Op zaterdag 4 juli 2015 00:31 schreef Marcoss het volgende:
Als ze Astana nu nog toestemming geven om Boom te vervangen, komt er ook sowieso commentaar van de andere ploegen
Als ze gewoon uit die MPCC stappen, kan die boel niks doen.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 00:39 schreef THEFXR het volgende:
gewoon Boom laten starten, wat gaat die MCCP dan doen?
Ja.quote:
Astana tactics ipv marginal gains.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 00:43 schreef Ajacied422 het volgende:
Vanotti schijnt morgenochtend te arriveren in Utrecht![]()
.
Astana probeert gewoon tijd te winnen en zichzelf in te dekken voor het feit dat ze 'gedwongen' worden om uit de MPCC te stappen.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 00:54 schreef TheArt het volgende:
Als de UCI zich niet compleet belachelijk wil maken (wat ze overigens vaak genoeg wel doen), staan ze een vervanger niet toe. Dat deden ze bij de vorige cortisolgevalletjes (Bos in de Vuelta en Bennett in de afgelopen Giro) ook niet. Dan moet je gewoon consequent zijn. En dat zou dan weer betekenen dat Astana gewoon uit de MPCC stapt, wat niet meer dan logisch is.
Geef 'm een ijsje van Venezia als herinnering en stuur 'm maar weer terug.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 00:43 schreef Ajacied422 het volgende:
Vanotti schijnt morgenochtend te arriveren in Utrecht![]()
.
Achterhaald. Morgen wordt er meer duidelijk.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 00:55 schreef THEFXR het volgende:
Astana laat Lars Boom toch starten in de Tour
http://drimble.nl/sport/w(...)rten-in-de-tour.html
ik zie ,gezien de historie, de UCI geen vervanging toe laten, dus boom blijft erin.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 00:58 schreef TheArt het volgende:
[..]
Achterhaald. Morgen wordt er meer duidelijk.
Daarom proberen ze de MPCC ook te respecteren door Vanotti in te vliegen, zijn ze i.t.t. andere ploegen (Sky, Etixx, BMC, Movistar, Tinkoff) nu wel gewoon lid en ga zo maar door.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 00:57 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Astana probeert gewoon tijd te winnen en zichzelf in te dekken voor het feit dat ze 'gedwongen' worden om uit de MPCC te stappen.
Ach, zelfs Astana begint te beseffen dat hun reputatie wel heel erg slecht wordt. Niet alleen door dit "geval", door de aanwezigheid van Vino en door hun wel heel erg sterke rijden (want dat kan je over meerdere ploegen zeggen), maar ook nog eens door het feit dat ze ei zo na geen licentie kregen (was duidelijk dat de UCI dat dik tegen hun zin deed) en dat ze de laatste 12 maanden 3 dopinggevallen hadden.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 00:57 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Astana probeert gewoon tijd te winnen en zichzelf in te dekken voor het feit dat ze 'gedwongen' worden om uit de MPCC te stappen.
Als ze willen testen of iemand gezond genoeg is om te starten, lijkt het me logisch om dat enigszins in de buurt van het startmoment te testen?quote:Op zaterdag 4 juli 2015 08:07 schreef Zhero het volgende:
Hoezo maakt de MPCC die waarden dan ook niet wat eerder bekend zodat een ploeg er nog naar kan kan handelen.
Op zich zouden ze wel kunnen kijken of ze de tijdslijnen iets kunnen aanpassen. Ik weet niet wanneer de renners exact getest zijn en hoe lang het duurt om de uitslag te krijgen. Maar tot 10.30 konden renners vervangen worden en om 14.00 kreeg Astana te horen dat Boom niet mocht startenquote:Op zaterdag 4 juli 2015 08:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als ze willen testen of iemand gezond genoeg is om te starten, lijkt het me logisch om dat enigszins in de buurt van het startmoment te testen?
twitter:jozephinetrehy twitterde op zaterdag 04-07-2015 om 09:12:40Lars Boom is aan het ontbijten zegt de kok van Astana. Pasta, rijst, omelet. http://t.co/XAbX6fnMY6 reageer retweet
Ik vind Astana niet meer verdacht dan ploegen als Sky, Saxo en Movistart. Sky is wmb wel de meest verdacht ploeg, met renners die in het verleden de bus nog niet konden volgen en tegenwoordig in de bergen bijna iedereen er af rijden.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:17 schreef Poolhond39 het volgende:
[..]
Zeker, maar Astana is toch net iets meer verdacht dan andere ploegen, vind ik.
Ik ben zeker niet naïef over dopinggebruik in de huidige wielersport. Ik denk dat er nog steeds op behoorlijk grote schaal wordt gebruikt... misschien wel wat 'veiliger' (met microdoseringen, en eventueel met nog wat nieuwe technieken), maar het gebeurt nog steeds.
Ik noemde Poels al: die ziet er nu echt uit als een soort kopie van de "parasiet-overwinnaar" Froome. Ik denk alleen dat Sky nog wat meer geld heeft om slimmer hun dopinggebruik te maskeren dan een Astana.
Ook de vele ziektegevallen in de Blanco / LottoJumboploeg in 2013 en 2014 vielen me op: Mollema tijdens de toer, en Gesink zelfs een paar dagen voor het einde van de Vuelta, waarin hij notabene in de top 5 stond! Net alsof ze het 'nieuwe' dopinggebruik nog niet goed onder de knie hadden, en daardoor 'opeens' ziek werden.
Ik kan niets bewijzen, i know.. en ik hoop het zeker ook niet, maar ik ben toch bang dat er nog (te) veel gebruikt wordt.
twitter:arjanschouten twitterde op zaterdag 04-07-2015 om 10:10:30Net Lieuwe Westra gesproken. ,,Of Lars start. Ik hoop het wel, ja. MPCC? Daar stappen we dan gewoon uit." #ADTour2015 reageer retweet
Die is zelf in zijn jeugd in de ketel met cortisol gevallen.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 08:02 schreef TLC het volgende:
Ik wacht met smart op een naderde uitleg van onze razende reporter Raymond Kerckhoffs.
Ze hoeven trouwens niet perse vandaag uit de MPCC te stappen, het is niet zo dat die iets kunnen afdwingen.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 10:10 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:arjanschouten twitterde op zaterdag 04-07-2015 om 10:10:30Net Lieuwe Westra gesproken. ,,Of Lars start. Ik hoop het wel, ja. MPCC? Daar stappen we dan gewoon uit." #ADTour2015 reageer retweet
Ut Beestquote:Op zaterdag 4 juli 2015 10:10 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:WielerFlits twitterde op zaterdag 04-07-2015 om 11:13:52Lars Boom gaat definitief van start in Tour de France http://t.co/j1jVqpuNuZ reageer retweet
twitter:hendriksmj twitterde op zaterdag 04-07-2015 om 11:12:22Lars Boom gaat gewoon van start in de Tour. Astana zal - net als Lotto eerder - zeer waarschijnlijk de MPCC verlaten. reageer retweet
Goed nieuws!!!quote:Op zaterdag 4 juli 2015 11:15 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:WielerFlits twitterde op zaterdag 04-07-2015 om 11:13:52Lars Boom gaat definitief van start in Tour de France http://t.co/j1jVqpuNuZ reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:hendriksmj twitterde op zaterdag 04-07-2015 om 11:12:22Lars Boom gaat gewoon van start in de Tour. Astana zal - net als Lotto eerder - zeer waarschijnlijk de MPCC verlaten. reageer retweet
Damn, zelfs op NOS site krijg je eerst een reclame filmpje tegenwoordig.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 11:21 schreef showtimer het volgende:
http://nos.nl/tour/video/(...)t-van-tourstart.html
Beetje raar interview, waarom zou je het als Boom zijnde ook prima vinden dat Vanotti mag starten?
Zolang dopingzondaars als ploegleider fungeren is dat ook echt een utopiequote:Op zaterdag 4 juli 2015 12:16 schreef Ericr het volgende:
Toch blij dat de sport weer iets geloofwaardiger is geworden
En in beide gebruiken ze anabole steroiden en synthol. Meer een verschil in esthetiek dan hoeveel dope je gebruikt.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 07:56 schreef THEFXR het volgende:
in bodybuilding hebben ze twee klassen, een prof en een naturel klasse, kunnen ze misschien ook in de tour doen
quote:Op zaterdag 4 juli 2015 13:17 schreef Harunobu het volgende:
[..]
En in beide gebruiken ze anabole steroiden en synthol.
Bron: AD, column van Thijs Zonneveldquote:Lars, jongen toch, ik zag het gebeuren, vlak voor mijn neus. Je stond tegenover een camera en je sloeg dicht. Je stamelde. Je stuntelde. Je probeerde als een paling onder de vragen weg te glibberen, maar het lukte niet. Je acteerde alsof het niets voorstelde, die lage cortisolwaarde en dat startverbod van de MPCC. Je zei: ,,Het is een storm in een glas water."
Maar de wallen onder je ogen vertelden een ander verhaal. Dat van een vermoeide, verdrietige renner die was beland op de verkeerde plek, op het verkeerde moment en bij de verkeerde ploeg. Je verprutste de proloog in eigen land, en áls je straks de kasseienrit wint, zullen er vraagtekens bij worden gezet.
Wat is er in de afgelopen jaren in godsnaam gebeurd, Lars? Je had alles. De benen. Het lijf. De kop. De winnaarsmentaliteit. De bravoure. Je ging de wereld laten zien wie Lars Boom was, je was van plan om als een orkaan door alle voorjaarskoersen te waaien. Je nam geen blad voor je mond, je toekomst was geplaveid met gouden keien. In het veld, op de tijdrit, op de weg: je had zó veel talent dat je soms van gekkigheid niet meer wist wat je er mee moest. In ruil voor de klasse die jij in je oorlelletje hebt zou driekwart van het peloton z'n moeder verpatsen.
Maar de laatste jaren heb je je talent niet gebruikt, je hebt erop geparasiteerd. Het vuur wat ooit in je brandde laait nog maar zelden op. Eén of twee koersjes win je per seizoen, als je hoofd er naar staat en je haar goed zit. Vorig jaar haalde je uit in de Tour - maar dat was pas nadat je toenmalige ploeg je had gezegd eerst maar eens te presteren voordat je een nieuwe contractaanbieding kreeg. Voor de grootste zege uit je loopbaan had je een schop onder je kont nodig.
Je had voor verschillende ploegen kunnen tekenen. Maar Astana? Echt waar, Lars? Jij? Weet je nog dat je na het terugtrekken van Rabobank binnen je ploeg het hoogste woord voerde over geloofwaardigheid? Weet je nog dat je Michael Boogerd de hand weigerde te schudden en Thomas Dekker op zijn bek wilde timmeren omdat ze jouw sport hadden bezoedeld? Weet je nog dat je Luis Leon Sanchez - alias Huerto op de lijst van dopingarts Fuentes - er bij Blanco het liefst persoonlijk uit wilde flikkeren?
Weet je het nog, Lars? Of raak je vergeetachtig zodra je salaris uit Kazachstan wordt gestort? Anders kan ik het niet verklaren dat juist jíj tegenwoordig doodleuk in dienst van Aleksander Vinokoerov rijdt, voor een ploeg die wordt achtervolgd door dopingspoken uit het recente verleden. Hoe is het om nu Luis Leon Sanchez weer als ploeggenoot te hebben? En om vijf positieve gevallen in één jaar te moeten goed praten?
Dat je voor het geld kiest is je goed recht. En dat je je principes verkwanselt: je doet maar. Maar kap alsjeblieft met lulkoek verkopen. De geloofwaardigheid van de sport interesseert Vinokoerov en Astana geen zak: dat ze lid waren van de MPCC was alleen om te doen alsóf. Je kunt nu wel zeggen dat die test niet deugde en dat niet alle ploegen bij de MPCC horen, maar dat wisten jullie al maanden.
In plaats van anderen de schuld te geven van je problemen moet je misschien eens naar jezelf kijken. Je bent nu 29: je hebt nog niet de helft uit je enorme mogelijkheden gehaald en je imago is besmeurd. Van je plan om een orkaan te worden is niets terecht gekomen.
Die storm in een glas water, Lars, dat ben jij.
Ok. Bedankt Hans.quote:Op maandag 6 juli 2015 11:49 schreef Joezi het volgende:
Thijsje toch, denken dat de sport schoner isDoping hoort bij het wielrennen en maakt het juist zo mooi. Thijsje was zelfs met doping te slecht of te laf om te gebruiken.
Geen dank Henk, bedankt voor je nutteloze bijdragequote:Op maandag 6 juli 2015 12:17 schreef OProg het volgende:
[..]
Ok. Bedankt Hans.
Verder ook eens een keer eens met Thijs.
Boom had financieel niets te klagen bij Lotto en zou bij een andere ploeg ook financieel onafhankelijk zijn na z'n carrière.quote:Op maandag 6 juli 2015 13:01 schreef Abrikozentaart het volgende:
alleen jammer dat hij ook direct weer begint over het salaris. Je moet wel heel sterk in de schoenen staan om een hoog salaris zoals bij Astana te weigeren. Ik denk dat Thijsje ook direct weg is als hij een grote zak met geld kan verdienen bij het Algemeen Dagblad van Kazachstan.
Hij zegt toch ook dat het prima is als iemand weggaat voor het salaris?quote:Op maandag 6 juli 2015 13:01 schreef Abrikozentaart het volgende:
alleen jammer dat hij ook direct weer begint over het salaris. Je moet wel heel sterk in de schoenen staan om een hoog salaris zoals bij Astana te weigeren. Ik denk dat Thijsje ook direct weg is als hij een grote zak met geld kan verdienen bij het Algemeen Dagblad van Kazachstan.
quote:Op maandag 6 juli 2015 15:39 schreef wimderon het volgende:
Thijs heeft nu een streak van één (1) goede stukjes achter elkaar, een nieuw record.
http://www.nu.nl/sport-column/4082801/waaiers.htmlquote:Op maandag 6 juli 2015 15:39 schreef wimderon het volgende:
Thijs heeft nu een streak van één (1) goede stukjes achter elkaar, een nieuw record.
Het is een wijsneus 1e klas maar z'n columns zijn vaak prima.quote:Op maandag 6 juli 2015 15:39 schreef wimderon het volgende:
Gezien de gebeurtenissen van vandaag lijkt die kans verwaarloosbaar klein.quote:Op maandag 6 juli 2015 16:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]Ben benieuwd of het een clean sweep wordt.
twitter:omroepbrabant twitterde op woensdag 08-07-2015 om 22:23:10Cortisolwaarden Vlijmenaar Lars Boom weer normaal: ‘Geen ziekte of gezondheidsrisico’s’ http://t.co/oCW2lTiKqL reageer retweet
quote:Astana Pro Team on Monday conducted an independent test and analysis of Dutch rider Lars Boom to determine the rider’s cortisol levels following pre-Tour de France checks by the UCI’s CADF laboratory -
After two days of competition, Boom’s cortisol levels have returned to a physiologically normal state and show no signs of illness or health risk for the rider in the ongoing Grand Tour -
Astana Pro Team medical staff then conducted a physical medical exam of the rider and found him to be healthy and fit to continue -
Astana Pro Team stands by its decision to keep Boom in the race ahead of stage one in Utrecht on 4 July -
Boom and Astana Pro Team have been, currently are and will remain strong supporters of anti-doping measures taken by the UCI and the MPCC -
twitter:omroepbrabant twitterde op maandag 13-07-2015 om 17:26:09Wielrenner Lars Boom aan antibiotica en paracetamol op rustdag: ‘Ik maak me zorgen als het doo http://t.co/E3FX1uNHOU http://t.co/OuTMI3KzaD reageer retweet
Als Astana een vervanger op kon roepen dan hadden ze dat direct gedaan. Nu konden ze kiezen uit de Tour starten met een renner minder, wat gelijk een groot nadeel zou zijn, of starten met een Boom die mogelijk wel of niet fysiek wat minder zou zijn.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:23 schreef fathank het volgende:
"Je cortisolwaarde is te laag, volgens de reglementen mag je niet starten vanwege een gezondheidsrisico"
-"Boeiend schijt aan hij start toch, niks aan de hand"
"oh kut ik ben toch niet zo fris als gedacht, toedeloe ik ga naar huis"
Ik vind het een bijzondere gang van zaken. Jezelf aansluiten bij de MPCC. Die zegt dat je renner op basis van een te lage cortisolwaarde niet mag starten. Dat is officieel een maatregel om de renner te beschermen tegen gevaren voor z'n gezondheid. "Met onze renner is niks aan de hand" en "ik voel me prima nergens last van" en een paar dagen later alsnog eruit met ziekte.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als Astana een vervanger op kon roepen dan hadden ze dat direct gedaan. Nu konden ze kiezen uit de Tour starten met een renner minder, wat gelijk een groot nadeel zou zijn, of starten met een Boom die mogelijk wel of niet fysiek wat minder zou zijn.
Lijkt mij een logische keuze, maar blijkbaar heb jij daar veel moeite mee.
Wat hadden ze dan moeten doen volgens jou?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:57 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik vind het een bijzondere gang van zaken. Jezelf aansluiten bij de MPCC. Die zegt dat je renner op basis van een te lage cortisolwaarde niet mag starten. Dat is officieel een maatregel om de renner te beschermen tegen gevaren voor z'n gezondheid. "Met onze renner is niks aan de hand" en "ik voel me prima nergens last van" en een paar dagen later alsnog eruit met ziekte.
Tjah.
Je aan de reglementen houden die je zelf hebt ondertekend een optie?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat hadden ze dan moeten doen volgens jou?
Met een mindere renner starten is altijd nog beter dan met een incompleet team aan de ronde van Frankrijk te beginnen.
En ja, je kan je prima voelen en een paar dagen later ziek zijn. Hoef je niet eens een lage cortisolwaarde voor te hebben, maar het is wel een duidelijk teken.
Astana had niets liever gewild dan de tour te starten met een vervanger voor Boom, maar dat mocht dus niet.
Nee, ik vind het logisch dat ze Boom toch lieten starten. Ik hoop dat de MPCC hier van leert en de metingen zo verricht dat er wel een vervanger aangewezen mag worden. Zoals de regels nu zijn, zal geen enkel team zich houden aan de voorschriften van de MPCC. Dat is in het verleden ook al gebleken.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:04 schreef fathank het volgende:
[..]
Je aan de reglementen houden die je zelf hebt ondertekend een optie?
Dan meten ze die cortisolwaarden maar eerder. Zoals de regels van de MPCC nu zijn, houdt toch niemand zich aan. Zo zal het volgend jaar ook zijn met misschien weer een ander team, en zo zal het blijven gaan totdat niemand meer lid is van de MPCC.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:17 schreef fathank het volgende:
Er mocht geen vervanger aangewezen door de UCI. Daar heeft de MPCC niks mee te maken. Die hebben gewoon reglementen opgesteld en daar heeft men zich aan te houden. Of toch niet en stapt men eruit omdat de regels ze dit keer niet goed uitkomen.
Stap er dan gewoon met z'n allen uit als je toch niet van plan bent om je aan de regels te houden. In plaats van A zeggen en uiteindelijk B doen als jou dat beter uitkomtquote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan meten ze die cortisolwaarden maar eerder. Zoals de regels van de MPCC nu zijn, houdt toch niemand zich aan. Zo zal het volgend jaar ook zijn met misschien weer een ander team, en zo zal het blijven gaan totdat niemand meer lid is van de MPCC.
Dat zou beter zijn ja, maar dat levert die teams niets op. Nu zitten ze er nog in voor de vorm en de gratis morele punten.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:24 schreef fathank het volgende:
[..]
Stap er dan gewoon met z'n allen uit als je toch niet van plan bent om je aan de regels te houden. In plaats van A zeggen en uiteindelijk B doen als jou dat beter uitkomt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |