Het is een wijsneus 1e klas maar z'n columns zijn vaak prima.quote:Op maandag 6 juli 2015 15:39 schreef wimderon het volgende:
Thijs heeft nu een streak van één (1) goede stukjes achter elkaar, een nieuw record.
Gezien de gebeurtenissen van vandaag lijkt die kans verwaarloosbaar klein.quote:Op maandag 6 juli 2015 16:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]Ben benieuwd of het een clean sweep wordt.
twitter:omroepbrabant twitterde op woensdag 08-07-2015 om 22:23:10Cortisolwaarden Vlijmenaar Lars Boom weer normaal: ‘Geen ziekte of gezondheidsrisico’s’ http://t.co/oCW2lTiKqL reageer retweet
quote:Astana Pro Team on Monday conducted an independent test and analysis of Dutch rider Lars Boom to determine the rider’s cortisol levels following pre-Tour de France checks by the UCI’s CADF laboratory -
After two days of competition, Boom’s cortisol levels have returned to a physiologically normal state and show no signs of illness or health risk for the rider in the ongoing Grand Tour -
Astana Pro Team medical staff then conducted a physical medical exam of the rider and found him to be healthy and fit to continue -
Astana Pro Team stands by its decision to keep Boom in the race ahead of stage one in Utrecht on 4 July -
Boom and Astana Pro Team have been, currently are and will remain strong supporters of anti-doping measures taken by the UCI and the MPCC -
twitter:omroepbrabant twitterde op maandag 13-07-2015 om 17:26:09Wielrenner Lars Boom aan antibiotica en paracetamol op rustdag: ‘Ik maak me zorgen als het doo http://t.co/E3FX1uNHOU http://t.co/OuTMI3KzaD reageer retweet
Als Astana een vervanger op kon roepen dan hadden ze dat direct gedaan. Nu konden ze kiezen uit de Tour starten met een renner minder, wat gelijk een groot nadeel zou zijn, of starten met een Boom die mogelijk wel of niet fysiek wat minder zou zijn.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:23 schreef fathank het volgende:
"Je cortisolwaarde is te laag, volgens de reglementen mag je niet starten vanwege een gezondheidsrisico"
-"Boeiend schijt aan hij start toch, niks aan de hand"
"oh kut ik ben toch niet zo fris als gedacht, toedeloe ik ga naar huis"
Ik vind het een bijzondere gang van zaken. Jezelf aansluiten bij de MPCC. Die zegt dat je renner op basis van een te lage cortisolwaarde niet mag starten. Dat is officieel een maatregel om de renner te beschermen tegen gevaren voor z'n gezondheid. "Met onze renner is niks aan de hand" en "ik voel me prima nergens last van" en een paar dagen later alsnog eruit met ziekte.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als Astana een vervanger op kon roepen dan hadden ze dat direct gedaan. Nu konden ze kiezen uit de Tour starten met een renner minder, wat gelijk een groot nadeel zou zijn, of starten met een Boom die mogelijk wel of niet fysiek wat minder zou zijn.
Lijkt mij een logische keuze, maar blijkbaar heb jij daar veel moeite mee.
Wat hadden ze dan moeten doen volgens jou?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:57 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik vind het een bijzondere gang van zaken. Jezelf aansluiten bij de MPCC. Die zegt dat je renner op basis van een te lage cortisolwaarde niet mag starten. Dat is officieel een maatregel om de renner te beschermen tegen gevaren voor z'n gezondheid. "Met onze renner is niks aan de hand" en "ik voel me prima nergens last van" en een paar dagen later alsnog eruit met ziekte.
Tjah.
Je aan de reglementen houden die je zelf hebt ondertekend een optie?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat hadden ze dan moeten doen volgens jou?
Met een mindere renner starten is altijd nog beter dan met een incompleet team aan de ronde van Frankrijk te beginnen.
En ja, je kan je prima voelen en een paar dagen later ziek zijn. Hoef je niet eens een lage cortisolwaarde voor te hebben, maar het is wel een duidelijk teken.
Astana had niets liever gewild dan de tour te starten met een vervanger voor Boom, maar dat mocht dus niet.
Nee, ik vind het logisch dat ze Boom toch lieten starten. Ik hoop dat de MPCC hier van leert en de metingen zo verricht dat er wel een vervanger aangewezen mag worden. Zoals de regels nu zijn, zal geen enkel team zich houden aan de voorschriften van de MPCC. Dat is in het verleden ook al gebleken.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:04 schreef fathank het volgende:
[..]
Je aan de reglementen houden die je zelf hebt ondertekend een optie?
Dan meten ze die cortisolwaarden maar eerder. Zoals de regels van de MPCC nu zijn, houdt toch niemand zich aan. Zo zal het volgend jaar ook zijn met misschien weer een ander team, en zo zal het blijven gaan totdat niemand meer lid is van de MPCC.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:17 schreef fathank het volgende:
Er mocht geen vervanger aangewezen door de UCI. Daar heeft de MPCC niks mee te maken. Die hebben gewoon reglementen opgesteld en daar heeft men zich aan te houden. Of toch niet en stapt men eruit omdat de regels ze dit keer niet goed uitkomen.
Stap er dan gewoon met z'n allen uit als je toch niet van plan bent om je aan de regels te houden. In plaats van A zeggen en uiteindelijk B doen als jou dat beter uitkomtquote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan meten ze die cortisolwaarden maar eerder. Zoals de regels van de MPCC nu zijn, houdt toch niemand zich aan. Zo zal het volgend jaar ook zijn met misschien weer een ander team, en zo zal het blijven gaan totdat niemand meer lid is van de MPCC.
Dat zou beter zijn ja, maar dat levert die teams niets op. Nu zitten ze er nog in voor de vorm en de gratis morele punten.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:24 schreef fathank het volgende:
[..]
Stap er dan gewoon met z'n allen uit als je toch niet van plan bent om je aan de regels te houden. In plaats van A zeggen en uiteindelijk B doen als jou dat beter uitkomt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |