SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
Undulatus Asperitasquote:Op donderdag 2 juli 2015 22:31 schreef Qunix het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Eerder deze avond in Amsterdam
Van angst?quote:
Klopt, al heb ik ook niet per se alle flitsen in de gaten gehouden. Ik zag ineens een gelige gloed op de huizen hier tegenover, waar dat normaal fel wit is en vrij snel weer weg hield dit wat langer aan.quote:
quote:Op donderdag 2 juli 2015 22:35 schreef Rabieluh het volgende:
http://hdtv.webcam.nl/flevoland/
Ja! Welkom in Flevoland, ook hier bliksems!
Dit was iets anders. Dat is ook boven de wolken en zie je dus niet.quote:Op donderdag 2 juli 2015 22:34 schreef DonGorgon het volgende:
@Bondage
"Seen from above, lightning storms also produce less well-known emissions of blue or red light above the clouds, known as jets and sprites. The colors are also produced through gas excitations of the gas molecules in the atmosphere, particularly nitrogen."
zo danquote:Op donderdag 2 juli 2015 22:21 schreef Rabieluh het volgende:
http://webcam.prvgld.nl/n233.html
Hier nu rijden is echt geen pretje.
Bliksem in de verte, bliksem erboven op, en een zwarte gestalte in de luchtquote:
Dan mogelijk iets in de orde van:quote:Op donderdag 2 juli 2015 22:37 schreef bondage het volgende:
[..]
Dit was iets anders. Dat is ook boven de wolken en zie je dus niet.
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
© Tom van Oossanenquote:Op donderdag 2 juli 2015 22:45 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
net of daar een enorme schedel in die wolk zit
Bredaderitis heet dat.quote:Op donderdag 2 juli 2015 22:45 schreef lily het volgende:
Hier geen spat regen gezien, laat staan een onweersbui.
Ook wel Roermondisme genoemd...quote:
Het bleef de hele namiddag/avond over de Noordzee gaan en toen kwam het via Huisduinen (waar ik bier zat te drinken) Den Helder binnen.quote:
quote:
Dat is dus arnhem en omstreek.quote:Op donderdag 2 juli 2015 22:48 schreef Stickertje het volgende:
Ik zou niet graag in de plaatsen willen wonen waar de onweer direct overheen trekt![]()
Zou mijn zolderkamertje verlaten on in de kelder te gaan schuilen
Lijkt het meer op inderdaad, komt zo te zien in vele kleuren.quote:Op donderdag 2 juli 2015 22:40 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Dan mogelijk iets in de orde van:
https://en.wikipedia.org/wiki/Pink_lightning_%28storm%29
?
Ik ben naar huis gefietst door de duinenquote:Op donderdag 2 juli 2015 22:48 schreef Stickertje het volgende:
Ik zou niet graag in de plaatsen willen wonen waar de onweer direct overheen trekt![]()
Zou mijn zolderkamertje verlaten on in de kelder te gaan schuilen
Ik zie en hoor het onweer van Nijmegen in de verte, ik heb met ze te doenquote:
Dat is daar al vaak genoeg. Ik herinnern me nog een keer in het voorprogramma van Metallicaquote:Op donderdag 2 juli 2015 22:49 schreef Burner82 het volgende:
Limburg wil ook regen en onweer en storm des doods en onweer des doods en zo....
Dat was wel Limburg, maar niet hierquote:Op donderdag 2 juli 2015 22:50 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat is daar al vaak genoeg. Ik herinnern me nog een keer in het voorprogramma van Metallica
O.oquote:Op donderdag 2 juli 2015 22:52 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Dat was wel Limburg, maar niet hierIk wil dat het hier afkoelt... Nog 29.5 binnen
Hier 26,5 binnen, en om nou met die regen het dakraam open te zettenquote:Op donderdag 2 juli 2015 22:52 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Dat was wel Limburg, maar niet hierIk wil dat het hier afkoelt... Nog 29.5 binnen
Vandaar dit:quote:Op donderdag 2 juli 2015 22:53 schreef DonGorgon het volgende:
Regen neemt in Almere wat meer serieuze vorm aan ..
quote:02-07-15 21:28:27 Brandweer Noord-Holland Noord Prio 2 P. Mulderplantsoen 121 Den Helder Nacontrole 4451
0200153 Brandweer aansturing via P2000 Code tbv schakeling/activering
0201488 Brandweer Den Helder Monitor kazerne
0201489 Brandweer Den Helder Monitor gemeente
0202997 Brandweer RAC NHN GMS koppelingscode meldkamer
0202999 Brandweer Monitorcode RAC Alkmaar
02-07-15 21:26:10 Brandweer Noord-Holland Noord Prio 2 P. Mulderplantsoen 121 Den Helder Nacontrole 4432
0201478 Brandweer Den Helder Beroepsploeg
0201488 Brandweer Den Helder Monitor kazerne
0201489 Brandweer Den Helder Monitor gemeente
0202997 Brandweer RAC NHN GMS koppelingscode meldkamer
0202999 Brandweer Monitorcode RAC Alkmaar
Haven inmiddels weer voorbijquote:Op donderdag 2 juli 2015 22:53 schreef DonGorgon het volgende:
Regen neemt in Almere wat meer serieuze vorm aan ..
twitter:BuienRadarNL twitterde op donderdag 02-07-2015 om 22:40:59Stevige buien met #onweer en #hagel trekken langzaam naar noorden. Al 14.000 bliksemontladingen gemeten vanavond! http://t.co/bmfMzSEroz reageer retweet
Nog redelijk ver weg?quote:Op donderdag 2 juli 2015 23:01 schreef Cootz het volgende:
Extreem domme vraag misschien hoor: ik zie heel veel flitsen maar eigenlijk vrij weinig kabaal, hoe komt dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |