abonnement Unibet Coolblue
  zondag 5 juli 2015 @ 18:57:11 #251
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_154093509
Is Monica terug dus??
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
  zondag 5 juli 2015 @ 19:04:58 #252
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_154093743
Seizoen 16 had ook wel een mooie cliff :)
pi_154093751
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 18:57 schreef LetsGame het volgende:
Is Monica terug dus??
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154094268
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 19:05 schreef _Kate_C_ het volgende:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154102811
Kan iemand voor mij opschrijven wat Jeff en Laura in de shortie zeggen? Ik kan het niet verstaan maar ben erg nieuwsgierig..
  maandag 6 juli 2015 @ 01:07:42 #256
436222 Japepk
Padvinder
pi_154105439
Waar kan ik überhaupt die shortie zien?
't Echte en 't ware!
  maandag 6 juli 2015 @ 11:39:16 #257
300082 roos85
JUICHEN!
pi_154110068
Net de cliff gekeken. Jeetje wat slecht!
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_154115522
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 11:39 schreef roos85 het volgende:
Net de cliff gekeken. Jeetje wat slecht!
Ik vind hem onsamenhangend en warrig.
pi_154120252
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 18:57 schreef LetsGame het volgende:
Is Monica terug dus??
Waarom denk je dat?
pi_154120265
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 11:40 schreef Dr.Mikey het volgende:
Rikki en Sjoerd voor de 5000 duizendste keer begint ook te vervelen.
Het zijn net Ludo en Janine :D
pi_154120292
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 11:39 schreef roos85 het volgende:
Net de cliff gekeken. Jeetje wat slecht!
Slecht is nog netjes verwoord.
Kan niet geloven dat ze hier een jaar aan hebben gewerkt. Afgeraffelde bende dat het is :')
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 6 juli 2015 @ 18:26:11 #262
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_154120301
quote:
4s.gif Op maandag 6 juli 2015 18:24 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Het zijn net Ludo en Janine :D
Dat willen de schrijvers ja.
Maar bij Ludo en Janine hoort het.Met Rikkie en Sjoerd denk je goh al weer.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_154120357
quote:
14s.gif Op maandag 6 juli 2015 18:26 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Dat willen de schrijvers ja.
Maar bij Ludo en Janine hoort het.Met Rikkie en Sjoerd denk je goh al weer.
Vond het wel een leuk personage, die rikkie
Maar het laatste jaar vind ik ze maar wazig. In het "echte leven" als ook in de soap. Heel vreemd meisje is het.
  maandag 6 juli 2015 @ 18:35:25 #264
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_154120530
Maxime nu bij Boulevard. :9
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_154122964
Deze zomer blikken we wekelijks terug op de geschiedenis van Goede Tijden, Slechte Tijden in de rubriek 'Artikelen uit de oude doos'. Iedere week wordt hier een oud interview of artikel uit het rijke verleden van de serie geplaatst. Deze week: de moeizame start van de serie in 1990-1991. Critici waren niet onder de indruk van de serie, en twee recensies uit het NRC Handelsblad lieten dit duidelijk merken...



quote:
Goede tijden, slechte tijden kleurloos feuilleton
NRC Handelsblad, 12 oktober 1990

Het kijkcijfer is al sinds de start, vorige week maandag, uiterst stabiel: 7 tot 8% van het Nederlandse volk (een publiek van een miljoen) kan geen avond meer zonder Goede tijden, slechte tijden, het dagelijkse feuilleton van RTL4 de eerste Nederlandse dramaserie die in die hoge frequentie wordt uitgezonden. Daarmee kan het commerciële station nu elke vooravond een behoorlijke basis leggen voor het aanbod dat erop volgt; als het een gewoonte wordt om 5 voor 7 al op RTL4 af te stemmen, maakt men ook de rest van de avond meer kans te worden bekeken.

De serie, in het tv-jargon een soap genaamd, is gebaseerd op Australische scripts en wordt voor Nederlands gebruik aangepast door een vertaalbureau dat volgens de titelrol Split Second Translation Services heet. Auteurs en vertalers zijn dus anoniem, er is verder alleen sprake van een script supervisor (Rogier Proper), een producente (Olga Madsen) en een Australische regisseur. Een fabrieksprodukt dus, even kleurloos en aan de lopende band gefabriceerd als ieder ander massa-artikel. De personages die erin optreden, doen net alsof ze voortdurend onder zware emoties gebukt gaan, maar zijn in feite zo plat als een dubbeltje. Alles is namaak. Dat geldt zowel voor een serie als Neighbours, tot dusver het grootste succes uit Australië, als voor Goede tijden, slechte tijden.

De dialogen zijn per definitie banaal, even ongeïnspireerd als de pulp-feuilletons waaruit dit soort series is voortgekomen. Oorspronkelijke gedachten of verrassende zinswendingen zouden alleen maar storen. Ze zijn hier bovendien op de gebruikelijke, stroeve wijze vertaald.

- Zoon tegen moeder: 'Wil je niet zo over hem praten, mam? 't Is mijn beste vriend of jij dat nu leuk vindt of niet.'
- Patserige baas tegen secretaresse: 'Morgen poppie. Jij bent veel aantrekkelijker dan goed voor je is.'
- Vader tegen van huis weggelopen zoon: 'Misschien ben ik een beetje te ruw voor je geweest.'
- Opstandige zoon tegen zijn moeder: 'Als ik zie hoe jij je gedraagt, wil ik niks meer met jouw manier van leven te maken hebben.'
- Jongen tegen meisje: 'Trouwens, hoe lang moeten we weer wachten op een kans als vanavond om weer bij elkaar te zijn?'
- Arts tegen patient: 'Je moet ontzettend goed oppassen dat je jezelf geen schade, hetzij geestelijk, hetzij lichamelijk, zult toebrengen.'

Daar komt nog bij, dat het bovenstaande veelal wordt uitgesproken door jonge acteurs zonder hoorbare ervaring met tekstbehandeling, zodat het allemaal vlak en toonloos blijft. Er wordt kennelijk bewust aan afdemping gewerkt; het moet allemaal zo klein, zo alledaags, zo gewoontjes en dus zo Hollands mogelijk zijn. Het gevolg is voornamelijk saaiheid. Ik heb nu drie afleveringen gezien en kon met de beste wil van de wereld geen belangstelling opbrengen voor deze oninteressante types. Maar een miljoen landgenoten leeft blijkbaar al danig met hen mee.
quote:
Stijf-Hollandse dialogen in een Australisch decor
NRC Handelsblad, March 12, 1991

Goede tijden, slechte tijden, iedere avond behalve zaterdag en zondag, RTL4, 19.00-19.30u.

Iedere avond om zeven uur precies gaan de schuifdeuren open, en dan spelen de ooms, tantes, neefjes en nichtjes van RTL4 het drama Goede tijden, slechte tijden, iedere dag weer. Het verhaal is geent op een oude Australische serie, Sons and daughters, en gaat over de onrustige jaren van mensen die net van school af zijn en, daartegenover, het getob van een oudere generatie. Het is soap in de puurste zin van het woord: razendsnel met losse steken in elkaar geflanst, dialogen die wedijveren in drakerigheid, acteerprestaties die vrijwel constant alle tien de tenen gekromd doen houden. En het succes is verpletterend. Na een half jaar is het aantal kijkers opgelopen tot 2, 5 miljoen en zelfs de Golfoorlog op het zeven uur-journaal kon de stroom nieuwe adepten niet stuiten. Volgens een mini-enquete in mijn omgeving zijn het vooral kinderen van elf tot vijftien jaar die, met het bord op schoot, als gedrogeerd de huwelijkscrisis van Laura en Daniel volgen, de hoererij van de in-lieve Suzanne, de miskraam van Linda Dekker en de ethische capriolen van haar broer, de jonge dokter Simon, die altijd de liefdes van zijn zusje de grond in zal branden, zoals zij de zijne zal verzieken.

Laat ik het maar eerlijk toegeven: Goede tijden, slechte tijden is zo verslavend als een zak goedkope Engelse drop. Wat het is? In de eerste plaats natuurlijk het scenario, dat overduidelijk op de doelgroep van huisvrouwen en kinderen is toegesneden: liefdesperikelen en huiselijke problemen staan centraal, de meisjes koeren, de mannen zijn bars en wat daarbuiten valt wordt slechts in grote, ruwe vegen neergezet, corresponderend met het wereldbeeld van de toeschouwers. Van het werk van de mannen wordt bijvoorbeeld geen ander beeld gegeven dan iets vaags op een kantoor, waar de aanwezigen - inclusief een doodsbange secretaresse - permanent geterroriseerd worden door een naar, jeugdig yuppen-baasje. Ook andere signalen zijn grof en duidelijk: een auto-ongeluk waarmee een ongewenste zwangerschap op elegante wijze wordt afgebroken zie je al afleveringen van tevoren aankomen en een beetje kijker wist al maandenlang dat die blonde jongen, waarvan de naam me nu even is ontglipt, natuurlijk de onechte, 'verloren' zoon is van de lerares waar hij altijd zo'n ruzie mee heeft.

Zoals een goede soapserie betaamt is de wereld van Goede tijden, slechte tijden een karikatuur, een spiegel van de werkelijkheid die net een kwartslag gedraaid is. Maar op een bepaalde manier gaat de serie verder. De omgangsvormen zijn van een ongekende botheid, de problemen waar sommigen meetobben lijken van een andere wereld - bijvoorbeeld de jeugdige Arnie die allerlei anti-abortus actiegroepen mobiliseert om 'zijn' nog ongeboren kind te redden - en op het sociaal economische vlak is er ook iets totaal on-Nederlands aan de hand: iedereen werkt, zonder uitzondering, of is paniekerig op zoek naar baantjes. En daar knelt dan ook het probleem: ondanks de boerenbontheid van de interieurs, de typisch, stijf-Hollandse dialogen en het gedegen herschrijfwerk van scenarioschrijver Rogier Proper schemert voortdurend het Australië van twee decennia geleden tussen de regels door. Maar is het eigenlijk wel een probleem? Met die extra slag die de spiegel zo maakt wordt immers een wereld geschapen die nog vreemder en fascinerender is: een Nederland zonder ruimtegebrek, tolerantie en bijstandsuitkeringen, een jeugd van veertig jaar geleden in een wereld van nu, een familie Doorsnee verdwaald op the fatal shore.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  maandag 6 juli 2015 @ 20:53:22 #266
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_154124400
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:00 schreef PeterKelder het volgende:
Deze zomer blikken we wekelijks terug op de geschiedenis van Goede Tijden, Slechte Tijden in de rubriek 'Artikelen uit de oude doos'. Iedere week wordt hier een oud interview of artikel uit het rijke verleden van de serie geplaatst. Deze week: de moeizame start van de serie in 1990-1991. Critici waren niet onder de indruk van de serie, en twee recensies uit het NRC Handelsblad lieten dit duidelijk merken...

[ afbeelding ]

[..]


[..]

Huwelijkscrisis van Laura......en Daniël? :D
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
pi_154124461
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:53 schreef LetsGame het volgende:

[..]

Huwelijkscrisis van Laura......en Daniël? :D
Het zou ook gebaseerd zijn op Sons and Daughters _O-
Ik twijfelde even of ik het zou aanpassen, maar ik heb het maar zo gelaten.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  maandag 6 juli 2015 @ 22:52:22 #268
301923 Koosnaam
Daniel Daniel
pi_154128566
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:00 schreef PeterKelder het volgende:
Deze zomer blikken we wekelijks terug op de geschiedenis van Goede Tijden, Slechte Tijden in de rubriek 'Artikelen uit de oude doos'. Iedere week wordt hier een oud interview of artikel uit het rijke verleden van de serie geplaatst. Deze week: de moeizame start van de serie in 1990-1991. Critici waren niet onder de indruk van de serie, en twee recensies uit het NRC Handelsblad lieten dit duidelijk merken...

[ afbeelding ]

[..]

[..]

Wel grappig om dat te lezen vind ik. :)
Voor de kritiek valt natuurlijk ook wel wat te zeggen. Maar ik heb me er niet aan gestoord. Ik vond in de begin periode vooral de scenes op het kantoor van Nico Stenders erg grappig.

Het doet me overigens een beetje denken aan Wim Zomer die daar over vertelde in het interviewtje van het 12,5 jaar jubileumboek. Dat de dames van de schmink alle artikelen over gtst uit de bladen bij hielden. Ook de vernietigende uit de begin periode. En dat het werkte als een soort van teambuilding om het goed te doen.
pi_154129299
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 22:52 schreef Koosnaam het volgende:

[..]

Wel grappig om dat te lezen vind ik. :)
Mooi! Dat is ook precies de bedoeling van het plaatsen van deze artikelen en interviews :)
Er komt de komende weken nog heel wat leuk leesvoer bij, dat kan ik je garanderen ;)

quote:
Voor de kritiek valt natuurlijk ook wel wat te zeggen. Maar ik heb me er niet aan gestoord. Ik vond in de begin periode vooral de scenes op het kantoor van Nico Stenders erg grappig.
Tja, feit blijft dat het, zeker in de eerste weken, echt armetierig was en men duidelijk niet wist wat ze moesten doen. Afleveringen die ineens eindigden zonder cliffhanger, trage opbouw van het verhaal, bepaald acteerwerk wat niet over naar huis te schrijven was, geluidshengels pontificaal in beeld. Het blijft op zich een wonder dat de serie het gered heeft, zeker als je je bedenkt dat men bij RTL er echt niet mee door wilde gaan. Wat dat betreft kwam de moord op Marc de Waal echt op het nippertje :P

quote:
Het doet me overigens een beetje denken aan Wim Zomer die daar over vertelde in het interviewtje van het 12,5 jaar jubileumboek. Dat de dames van de schmink alle artikelen over gtst uit de bladen bij hielden. Ook de vernietigende uit de begin periode. En dat het werkte als een soort van teambuilding om het goed te doen.
Ik kan mij zo voorstellen dat ze enerzijds een middelvinger opstaken naar al die negatieve artikelen, maar er anderzijds ook van leerden en de kritiek serieus namen en zich daar, hoe weinig tijd er ook voor was, op focusten. GTST werd de eerste twee seizoenen drie weken voor uitzending opgenomen, dus ze konden wat dat betreft vrijwel onmiddellijk bijsturen als iets niet werkte of ergens kritiek op was. Tegenwoordig is de tijd tussen opname en uitzending zo'n twee maanden, dus wordt dat veel lastiger. Maar ja, tegenwoordig hebben ze ook maling aan de kritiek :')
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  maandag 6 juli 2015 @ 23:34:58 #270
301923 Koosnaam
Daniel Daniel
pi_154130337
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 23:08 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Mooi! Dat is ook precies de bedoeling van het plaatsen van deze artikelen en interviews :)
Er komt de komende weken nog heel wat leuk leesvoer bij, dat kan ik je garanderen ;)

[..]

Tja, feit blijft dat het, zeker in de eerste weken, echt armetierig was en men duidelijk niet wist wat ze moesten doen. Afleveringen die ineens eindigden zonder cliffhanger, trage opbouw van het verhaal, bepaald acteerwerk wat niet over naar huis te schrijven was, geluidshengels pontificaal in beeld. Het blijft op zich een wonder dat de serie het gered heeft, zeker als je je bedenkt dat men bij RTL er echt niet mee door wilde gaan. Wat dat betreft kwam de moord op Marc de Waal echt op het nippertje :P

[..]

Ik kan mij zo voorstellen dat ze enerzijds een middelvinger opstaken naar al die negatieve artikelen, maar er anderzijds ook van leerden en de kritiek serieus namen en zich daar, hoe weinig tijd er ook voor was, op focusten. GTST werd de eerste twee seizoenen drie weken voor uitzending opgenomen, dus ze konden wat dat betreft vrijwel onmiddellijk bijsturen als iets niet werkte of ergens kritiek op was. Tegenwoordig is de tijd tussen opname en uitzending zo'n twee maanden, dus wordt dat veel lastiger. Maar ja, tegenwoordig hebben ze ook maling aan de kritiek :')
^O^! Hebben we ook nog mooi wat te bepraten in de zomer. :P
Oow ja, seizoen 13 komt binnenkort ook uit.

Tja, het was zeker armetierig.
Gingen de kijkcijfers ook omhoog na die moord ongeveer? :)
Een miljoen kijkers in de eerste 2 weken was toch niet slecht..

En ja van de kritiek trekken ze zich niet veel aan nee. :)
Maar de kijkcijfers zijn toch wel een beetje om laag gegaan de laatste periode.
pi_154132028
Ik vond de cliff leuk! :D heb me rotgelachen. Thijs in zn blote kont, dat krullenkind bij Lucas en Sascha, Jef met zijn chipswang, prachtig!
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_154133521
quote:
4s.gif Op maandag 6 juli 2015 18:24 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Het zijn net Ludo en Janine :D
Eerder Bing en Sjors.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 09:57:28 #273
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_154135769
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:00 schreef PeterKelder het volgende:
Deze zomer blikken we wekelijks terug op de geschiedenis van Goede Tijden, Slechte Tijden in de rubriek 'Artikelen uit de oude doos'. Iedere week wordt hier een oud interview of artikel uit het rijke verleden van de serie geplaatst. Deze week: de moeizame start van de serie in 1990-1991. Critici waren niet onder de indruk van de serie, en twee recensies uit het NRC Handelsblad lieten dit duidelijk merken...

[ afbeelding ]

[..]

[..]

Met sommige stukken ben ik het wel eens, maar andere stukken vind ik ook wel weer gezeik. Het was inderdaad allemaal wat stijfjes tijdens seizoen 1. Ik heb pas weer door de oude seizoenen heen gespoeld en toen heb ik seizoen 1 ook overgeslagen. Het was leuk om een keer te zien, maar een tweede keer kom je er niet zo makkelijk doorheen. Er zijn wel momenten die ik nog steeds graag terugzie, zoals de scènes van Herman Hogendoorn en de verhaallijn met Maurice de Bruin. Het acteerwerk van de jongeren was vaak dramatisch, maar toch heb ik me er eigenlijk geen moment aan gestoord. Ik kon me prima vermaken met de personages en hun verhaallijntjes. Al werden de verhaallijnen in seizoen 2 en vooral daarna natuurlijk veel beter. Alleen Djuna Hachee was natuurlijk vreselijk slecht. Vergeleken bij haar was Reinout Oerlemans een natuurtalent. :P

Sommige dingen pasten misschien ook niet echt bij een Nederlandse serie, omdat het een Australisch script was. Het is goed dat ze uiteindelijk hun eigen weg gegaan zijn. Als ik echter moest kiezen tussen seizoen 1 en een van de laatste paar seizoenen, dan zou ik seizoen 1 weer kijken. :P
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_154137422
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 23:34 schreef Koosnaam het volgende:

[..]

^O^! Hebben we ook nog mooi wat te bepraten in de zomer. :P
Oow ja, seizoen 13 komt binnenkort ook uit.
Zeker! Ik ga chronologisch door de artikelen heen, dus we begonnen met de kritiek op het eerste seizoen en eindigen bij het jubelen van de huidige reeks. Maar de artikelen komen vooral uit de periode 1990-2000, dus echt rond de gouden tijden :)

quote:
Tja, het was zeker armetierig.
Gingen de kijkcijfers ook omhoog na die moord ongeveer? :)
Een miljoen kijkers in de eerste 2 weken was toch niet slecht..
Een miljoen kijkers is zeker niet slecht nee, maar het was vooral de kwaliteit en de kritiek die men bij RTL achter de oren deed krabben of ze dit wel moesten doorzetten. En waarschijnlijk had Joop hen ook gouden bergen beloofd toen ze de serie aankochten.

Maar de kijkcijfers stegen inderdaad rond de periode van de moord. Dat was ook wel iets bloedstollends eigenlijk: die 'lieve' Marc bleek een jaloerse vent te zijn, sloot Annette op en verkrachtte haar en werd door Simon met een schaar in zijn rug aangetroffen. Wat dat betreft was de opbouw in de week voor de moord ook al sterk, de moordzaak daarna was erg vermakelijk :)

quote:
En ja van de kritiek trekken ze zich niet veel aan nee. :)
Maar de kijkcijfers zijn toch wel een beetje om laag gegaan de laatste periode.
Dat de kijkcijfers, net als de kleiduiven, maar snel instorten en de hele schrijversploeg wordt ontslagen. En dan maar hopen dat het onze beurt is om de serie te redden :P
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  dinsdag 7 juli 2015 @ 22:20:44 #275
301923 Koosnaam
Daniel Daniel
pi_154155806
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:23 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Zeker! Ik ga chronologisch door de artikelen heen, dus we begonnen met de kritiek op het eerste seizoen en eindigen bij het jubelen van de huidige reeks. Maar de artikelen komen vooral uit de periode 1990-2000, dus echt rond de gouden tijden :)

[..]

Een miljoen kijkers is zeker niet slecht nee, maar het was vooral de kwaliteit en de kritiek die men bij RTL achter de oren deed krabben of ze dit wel moesten doorzetten. En waarschijnlijk had Joop hen ook gouden bergen beloofd toen ze de serie aankochten.

Maar de kijkcijfers stegen inderdaad rond de periode van de moord. Dat was ook wel iets bloedstollends eigenlijk: die 'lieve' Marc bleek een jaloerse vent te zijn, sloot Annette op en verkrachtte haar en werd door Simon met een schaar in zijn rug aangetroffen. Wat dat betreft was de opbouw in de week voor de moord ook al sterk, de moordzaak daarna was erg vermakelijk :)

[..]

Dat de kijkcijfers, net als de kleiduiven, maar snel instorten en de hele schrijversploeg wordt ontslagen. En dan maar hopen dat het onze beurt is om de serie te redden :P
Oke! ^O^
Ik ben wel benieuwd naar wat er nog meer gaat komen. De gouden tijd staat mij nu eigenlijk ook meer bij dan de laatste 10 jaar. ;)

De verhaallijn met Marc de Waal was zeker boeiend ja. Zeer zeker ook omdat Martine er zo bij betrokken was. :)

Wat betreft dat laatste. Laten we het maar hopen.
Volgens mij heb jij de plannen al klaar liggen of niet? :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')