SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar heb ik mooie thermosbidons voor. Na 2 uur was het water nog gewoon lekker te drinken.quote:Op donderdag 2 juli 2015 08:02 schreef Jumparound het volgende:
gister woon-werk gefietst... Terug was door een föhn! 24 km, 28 gemiddeld. 750 ml water wat op het einde bijna uit mn bidon kookte...
Heerlijk weer dit
daar ben ik een beetje huiverig voor, te koud water. Maar opzich wel een goed idee ja.quote:Op donderdag 2 juli 2015 08:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Daar heb ik mooie thermosbidons voor. Na 2 uur was het water nog gewoon lekker te drinken.
Daar had ik eerder aan moeten denken!quote:
Ik heb geen idee wat de exacte temperatuur is.quote:Op donderdag 2 juli 2015 08:23 schreef Jumparound het volgende:
[..]
daar ben ik een beetje huiverig voor, te koud water. Maar opzich wel een goed idee ja.
Welke temperatuur hou je dan ongeveer? Als je er koud kraanwater ingooit?
[..]
Daar had ik eerder aan moeten denken!
Vanochtend waren toch bijna perfecte omstandigheden. 22 graden en windstil. Heerlijk om even lekker door te trappen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 08:34 schreef Questular het volgende:
Nou dit is me toch echt te warm
#allroundfit
#continuzweten
Lekker joh radler grapefruit 0.0% net boven lichaamstemperatuur...quote:Op donderdag 2 juli 2015 08:29 schreef Gripper het volgende:
Alleen maar slecht voor je maag joh, koud water met dit weer. T is prima juist dat het nu op lichaamstemperatuur naar binnen gaat
(Bij bier zet ik dit principe wel overboord hoor)
Ik heb de afgelopen 2 dagen juist op de terugweg de sokken er in gezet... Lekker rijwindje.quote:Op donderdag 2 juli 2015 08:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Vanochtend waren toch bijna perfecte omstandigheden. 22 graden en windstil. Heerlijk om even lekker door te trappen.
Vanmiddag wordt het weer extra rustig aan doen.
Ik kwam gister thuis, bleek dat degene die giste rom 7 uur zou komen, vandaag om 7 uur langskwamquote:Op donderdag 2 juli 2015 08:38 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen 2 dagen juist op de terugweg de sokken er in gezet... Lekker rijwindje.
Als je dan ff stopt voor roodhilariteit.
* tweemeter heeft hier op dit moment erg last van.quote:Op donderdag 2 juli 2015 08:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Was net thuis en het leek net alsof ik uit een zwembad kwam
Klopt. Dan val je bijna van de fiets. Voor mij persoonlijk te warm. Ik had ook geen zin om wat extra kilometers te maken daardoor.quote:Op donderdag 2 juli 2015 08:38 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen 2 dagen juist op de terugweg de sokken er in gezet... Lekker rijwindje.
Als je dan ff stopt voor roodhilariteit.
Ik rij in Nederland gewoon met 39/52. Ik vervang voor de bergen de 39 voor een 34. Omwisselen is kwestie van 10min en zelfs zonder kettingvanger schakelt het als een 39/52. Ook is het niet eens nodig om de voor derailleur opnieuw af te stellen.. omwisselen en klaar.. Een 36 zou misschien voor mij nu ook prima zijn, ik zal er in de vakantie eens opletten wat ik achter meestal steek.quote:Op donderdag 2 juli 2015 07:36 schreef muzas het volgende:
Patroon, rij jij je duurtraining door de platte Friese weilanden ook met 52/34? of zet je dan een groter binnenblad er op? Want zo'n 52 zit je pas op als je boven de 32 gaat ofzo toch?
(is zich stiekem aan het bedenken of ie een 52/36 of een 50/34 + losse 39 wil)
Behalve op de muur van Viandenquote:Op donderdag 2 juli 2015 07:52 schreef Tommeke het volgende:
Die paar keer per jaar dat ik in heuvelachtig/bergachtig terrein fiets overleef ik wel met een 39x27.
Dat zijn toch gewoon crossfietsen?quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:14 schreef Z het volgende:
Al die gravelbikes waar al fietssites massaal over schrijven, daar kan je in Nederland bijna niks mee of wat? Ik vind het wel aansprekende fietsen, ik voel me achtergesteld.
Vergeet je de rolweerstand, de luchtweerstand en zo ook niet. En wellicht nog wat meer variabelen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:17 schreef nogeenmaarten het volgende:
Eigenlijk nog een rekentool nodig waarmee je met snelheid, gewicht en hellingspercentage het benodigde vermogen kan berekenen.
Heb al zoiets.. een excel document waarin ik mijn gewicht + fiets invul. Lengte van de klim + hoogtemeters + gemiddeld vermogen wat ik ongeveer over die tijd vol kan houden. Hij geeft dan aan hoelang ik er ongeveer over zal doen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:17 schreef nogeenmaarten het volgende:
Eigenlijk nog een rekentool nodig waarmee je met snelheid, gewicht en hellingspercentage het benodigde vermogen kan berekenen.
http://www.kreuzotter.de/english/espeed.htmquote:Op donderdag 2 juli 2015 09:17 schreef nogeenmaarten het volgende:
Eigenlijk nog een rekentool nodig waarmee je met snelheid, gewicht en hellingspercentage het benodigde vermogen kan berekenen.
Ja met die powermeter op Mallorca was ook mooi. Op een gegeven moment wist ik wel een beetje bij welk vermogen Gripper het lastig kreeg. Dan ging ik er ala Froome net iets boven zitten en hoorde je op een gegeven moment Grip al druk schakelen en even later werd het stilquote:Op donderdag 2 juli 2015 09:20 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Vergeet je de rolweerstand, de luchtweerstand en zo ook niet. En wellicht nog wat meer variabelen.
Eigenlijk heb je gewoon een powermeter nodig.
Want wat je nu wilt, doet strava gewoon al voor je.
Ja toch?quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat zijn toch gewoon crossfietsen?
Nieuwe fiets kopen!quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:29 schreef ratatat het volgende:
[..]
Iets langere wielbasis en geen platte onderkant op de bovenbuis geloof ik.
Ja dat soort calculators idd wel eens mee zitten spelen... Eigenlijk is mijn conclusie dat ik hier op ht vlakke het best uit ben met een 50/39 en in geval van 11sp een 12-25 cassette. Want dan heb je 26-32 kmh het best gecovered volgens mij. Hoewel de 50 dan snel een scheve kettinglijn oplevert tov een cassette die nog een 28 voor de 25 heeft zitten. Maar die 16 en 18 zijn dan weer erg fijn. Heb nu ook een 16 en die gebruik ik best veel.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:06 schreef Patroon het volgende:
@ muzas
Dit is mooi om te vergelijken
Heb even willekeurige 11speed cassette genomen.
[ afbeelding ]
Je ziet dat een 39/28 overeenkomt met een 34/25 en rij je 39/22 dan kan je ook 34/19 rijden.
Hier kan je zelf spelen met verschillende verzetten:
http://www.wielersportinfo.nl/trapfrequentie.htm
Ik denk idd dat 36 nog net te klein is op het vlakke (dus gat tussen de 36 en 52) en 36 nog net te groot is in het hooggebergte. Je zit er met de 36 dus altijd net naast. Ook al zou ik een 36 nemen, dan nog wil ik op het vlakke een 39, dus wat betreft verwisselen is er geen verschil met 34.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:32 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja dat soort calculators idd wel eens mee zitten spelen... Eigenlijk is mijn conclusie dat ik hier op ht vlakke het best uit ben met een 50/39 en in geval van 11sp een 12-25 cassette. Want dan heb je 26-32 kmh het best gecovered volgens mij. Hoewel de 50 dan snel een scheve kettinglijn oplevert tov een cassette die nog een 28 voor de 25 heeft zitten. Maar die 16 en 18 zijn dan weer erg fijn. Heb nu ook een 16 en die gebruik ik best veel.
een 52/36 zou op de 36 met een 11-28 dan weer snel een scheve ketting op de 36 opleveren... En een 52 is overkill voor mijn toertempootjes.
ja das ook mijn geloofquote:Op donderdag 2 juli 2015 07:52 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb een 53x39 puur omdat dat op het vlakke de meest fijne combi is. Die paar keer per jaar dat ik in heuvelachtig/bergachtig terrein fiets overleef ik wel met een 39x27.
Zo 's ochtends vroeg is het nog best uit te houden, begon net alleen al flink op te warmen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 06:50 schreef kanovinnie het volgende:
Ddx is vanmorgen om 5 uur vertrokken, die gaat zeker adam-parijs-adam fietsen
Ik heb het idee dat gravel tussen weg en cross inzit.Vooral marketing dus.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat zijn toch gewoon crossfietsen?
Kan wel, maar moet ik helemaal voor naar begane grond. (zit douche bij centrale receptie, ons bedrijf zit op de 4e)quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:50 schreef kanovinnie het volgende:
Jij kon toch niet douchen of wel?
Dan is 140 km 's ochtends wat te gek voor mij.
Bedankt, bovenste link was al wat ik zocht.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:24 schreef ratatat het volgende:
[..]
http://www.kreuzotter.de/english/espeed.htm
http://www.fietsica.be/hoesnel.htm
En om je versnellingen erbij te zoeken:
http://www.gear-calculator.com/
Dat is dus ook mogelijk met compact. En het is onzin om perse 53 nodig te hebben. Een 52-11 gebruik je in een koers amper, laat staan een 53-11.quote:
Deze manquote:Op donderdag 2 juli 2015 09:48 schreef ddx het volgende:
[..]
Zo 's ochtends vroeg is het nog best uit te houden, begon net alleen al flink op te warmen.
Wordt vanavond pittig ritje terug naar huis vermoed ik.
Stond nog best pittig windje ook.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.strava.com/activities/337393386
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |