Zo'n sneue vertoning, die foto. Ten eerste: te bizar voor woorden om een slavernijherdenking te kapen voor je eigen kleinzerige gedoe. Ten tweede: zie hoe ze hun slachtofferrol kracht bijzetten.quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:57 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Subsidie
Vanaf volgend jaar lijkt de subsidie voor de jaarlijkse herdenking op losse schroeven te staan.Deze zou stoppen na 2016, maar minister Jet Bussemaker van Onderwijs zei eerder dit jaar dat ze werkt aan een voorstel om de subsidie te verlengen.
![]()
Gelijk een waarschuwing aan alle winkelketens. Zodra je bereid bent om tegemoet te komen aan de discriminatie-roepers, speel je jezelf negatief in de kijker. Als je vervolgens ook maar iets met een zwarte piet in je assortiment hebt, krijg je meteen een hele lading negatieve publiciteit over je heen, met als bonus een rechtszaak.quote:
Delhaize zal zijn oren moeten laten hangen naar wat Appie beslist, en niet andersom.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 00:47 schreef crystal_meth het volgende:
Nu AH samengaat met Delhaize zullen ze zwarte piet ook laten vallen vermoed ik. Delhaize maakt haast al z'n winst in de VS.
De schaamte voorbij.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 00:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zo'n sneue vertoning, die foto. Ten eerste: te bizar voor woorden om een slavernijherdenking te kapen voor je eigen kleinzerige gedoe. Ten tweede: zie hoe ze hun slachtofferrol kracht bijzetten.Wat een droeftoeters.
Black power. Ja joh.. Wie zijn hier nu de racisten?quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:57 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Subsidie
Vanaf volgend jaar lijkt de subsidie voor de jaarlijkse herdenking op losse schroeven te staan.Deze zou stoppen na 2016, maar minister Jet Bussemaker van Onderwijs zei eerder dit jaar dat ze werkt aan een voorstel om de subsidie te verlengen.
![]()
Hier krijg je als normaal denkend mens toch spontaan diareeh van.quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:57 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Subsidie
![]()
Dat is net zo irritant als al die figuren hier die zeggen te spreken voor de Nederlanders, en die alle Nederlanders die niet fanatiek pro-Zwarte Piet zijn afschilderen als 'politiek correct', 'gestoord', 'links' of zelfs 'landverraders'.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 00:39 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Vind het overigens wel naar dat zij denken te spreken voor alle "zwarte" mensen, ik heb ook deels "Zwart" bloed en ik voel mij totaal niet aangesproken door Zwarte Piet.. ik zou het zelfs zonde vinden als het verdwijnt..
Om eerlijk te zijn begin ik steeds meer een afkeer te krijgen voor die pro black activisten die zo extreem tegen "blanke" of "witmangs" zijn zoals zij het zeggen.
Het is overigens wel grappig om te discussiëren met dat soort mensen.. alleen kan het al gauw eng worden (bedreigingen) en je krijgt te horen dat je bent gehersenspoeld door de blanke overheerser en dat ik een "coon" of een "uncle tom" zou zijn of zo...
Het verschil is dat de meeste Nederlanders niets mis aan zwarte piet vinden, terwijl de meeste donkere Nederlanders ook niets mis met zwarte piet vinden.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 11:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is net zo irritant als al die figuren hier die zeggen te spreken voor de Nederlanders, en die alle Nederlanders die niet fanatiek pro-Zwarte Piet zijn afschilderen als 'politiek correct', 'gestoord', 'links' of zelfs 'landverraders'.
Debielen heb je aan beide kanten. Laten we a.u.b. niet met die mensen in discussie gaan, waar wint niemand iets mee (behalve de debielen, maar serieus, fuck hen).
Ik denk dat ze allebei spreken voor een minderheid. Als de debielen die zeggen voor 'de Nederlander' te spreken werkelijk een meerderheid vertegenwoordigen, dan is het triest gesteld met Nederland.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 11:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het verschil is dat de meeste Nederlanders niets mis aan zwarte piet vinden, terwijl de meeste donkere Nederlanders ook niets mis met zwarte piet vinden.
De discriminatie-roepers spreken dus voor een minderheid, terwijl diegene die roepen dat 'de Nederlander' geen moeite heeft met zwarte piet spreekt voor een meerderheid.
Als jij dat vind, dan is dat jouw mening. Maar het is een feit dat de overgrote meerderheid van de Nederlanders vind dat er niets mis is met zwarte piet.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 11:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik denk dat ze allebei spreken voor een minderheid. Als de debielen die zeggen voor 'de Nederlander' te spreken werkelijk een meerderheid vertegenwoordigen, dan is het triest gesteld met Nederland.
De vraag hier is: hoe relevant is de mening van de meerderheid in deze?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 11:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als jij dat vind, dan is dat jouw mening. Maar het is een feit dat de overgrote meerderheid van de Nederlanders vind dat er niets mis is met zwarte piet.
Het is een feit dat de overgrote meerderheid van de Nederlanders vindt dat Zwarte Piet afgeschaft moet worden. Zie eens hoe makkelijk het is om een bewering neer te plempen die je standpunt onderbouwt.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 11:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als jij dat vind, dan is dat jouw mening. Maar het is een feit dat de overgrote meerderheid van de Nederlanders vind dat er niets mis is met zwarte piet.
man man man, jij snapt ook weinig...quote:Op vrijdag 3 juli 2015 06:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Delhaize zal zijn oren moeten laten hangen naar wat Appie beslist, en niet andersom.
Daar had ik het niet over. Ik antwoorde Ser_Ciappelletto op zijn stelling dat er geen meerderheid zou zijn om zwarte piet te behouden.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 11:52 schreef Molurus het volgende:
[..]
De vraag hier is: hoe relevant is de mening van de meerderheid in deze?
Democratie is iets anders dan het recht van de meerderheid. Dat is 1 van de redenen dat we een grondwet hebben.
En of hij daar wel of niet gelijk in heeft is dus niet eens heel relevant. Die discussie gaat sowieso al over niets. (Overigens was jij degene die het aandroeg als argument.)quote:Op vrijdag 3 juli 2015 12:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Daar had ik het niet over. Ik antwoorde Ser_Ciappelletto op zijn stelling dat er geen meerderheid zou zijn om zwarte piet te behouden.
Als het gaat om het wel of niet afschaffen van zwarte piet, dan is het wel belangrijk hoe de mensen daarover denken. Of moeten we het soms al afschaffen omdat 1 iemand gekwetst zou zijn door hem?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 12:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
En of hij daar wel of niet gelijk in heeft is dus niet eens heel relevant. Die discussie gaat sowieso al over niets. (Overigens was jij degene die het aandroeg als argument.)
In algemene termen is het niet vanzelfsprekend dat de meerderheid altijd zijn zin krijgt.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 12:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als het gaat om het wel of niet afschaffen van zwarte piet, dan is het wel belangrijk hoe de mensen daarover denken. Of moeten we het soms al afschaffen omdat 1 iemand gekwetst zou zijn door hem?
En het is nog minder vanzelfsprekend dat de minderheid automatisch zijn zin krijgt omdat ze zich gekwetst voelen.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 12:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
In algemene termen is het niet vanzelfsprekend dat de meerderheid altijd zijn zin krijgt.
Als het een meerderheid is, want zoals Ser_C terecht opmerkt zijn het aan beide kanten minderheden die doen alsof ze de meerderheid vertegenwoordigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |