abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154020598
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 15:57 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]

:')

Subsidie

Vanaf volgend jaar lijkt de subsidie voor de jaarlijkse herdenking op losse schroeven te staan. _O_ Deze zou stoppen na 2016, maar minister Jet Bussemaker van Onderwijs zei eerder dit jaar dat ze werkt aan een voorstel om de subsidie te verlengen. :'(

Zo'n sneue vertoning, die foto. Ten eerste: te bizar voor woorden om een slavernijherdenking te kapen voor je eigen kleinzerige gedoe. Ten tweede: zie hoe ze hun slachtofferrol kracht bijzetten. :') Wat een droeftoeters.
pi_154020846
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 00:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nu je het zegt. Inderdaad.
Gelijk een waarschuwing aan alle winkelketens. Zodra je bereid bent om tegemoet te komen aan de discriminatie-roepers, speel je jezelf negatief in de kijker. Als je vervolgens ook maar iets met een zwarte piet in je assortiment hebt, krijg je meteen een hele lading negatieve publiciteit over je heen, met als bonus een rechtszaak.

De enige manier om niet de hoon van die activisten over je heen te krijgen is om zwarte piet volledig in de ban te doen en je keihard uitspreken tegen zwarte piet. En er is tot op heden geen enkele keten die dat gedaan heeft. Gaat ook niet gebeuren ook, want elke keten heeft meer klanten die piet niet wil zien verdwijnen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 3 juli 2015 @ 00:39:58 #128
202750 Just_some_random_dude
Verkaasde Latino!
pi_154021313
Vind het overigens wel naar dat zij denken te spreken voor alle "zwarte" mensen, ik heb ook deels "Zwart" bloed en ik voel mij totaal niet aangesproken door Zwarte Piet.. ik zou het zelfs zonde vinden als het verdwijnt..

Om eerlijk te zijn begin ik steeds meer een afkeer te krijgen voor die pro black activisten die zo extreem tegen "blanke" of "witmangs" zijn zoals zij het zeggen.

Het is overigens wel grappig om te discussiëren met dat soort mensen.. alleen kan het al gauw eng worden (bedreigingen) en je krijgt te horen dat je bent gehersenspoeld door de blanke overheerser en dat ik een "coon" of een "uncle tom" zou zijn of zo :')...
Waz met jou!
pi_154021425
Als het Sinterklaas feest verdwijnt, gaat Quincy en de zijne dan alle tekorten aan de detailhandel compenseren? Want het is namelijk geen Sinterklaas feest zonder Zwarte Piet.
Trouwens, ik word komend jaar 40 jaar en ik begin mij al aardig oud te voelen. Dat reflecteert aan die arme oude seniele man, die amper meer een voet naar voren kan zetten. Misschien moet ik ook maar aagifte doen aangezien ik me als oudere gediscrimineerd voel tegenover Sinterklaas, of werkt dat niet zo. ;)
  vrijdag 3 juli 2015 @ 00:47:56 #130
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154021493
Nu AH samengaat met Delhaize zullen ze zwarte piet ook laten vallen vermoed ik. Delhaize maakt haast al z'n winst in de VS.
are we infinite or am I alone
pi_154021583
Zwarte piet kan me gestolen worden.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 06:53:39 #132
117098 Hathor
Effe niet
pi_154023194
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 00:47 schreef crystal_meth het volgende:
Nu AH samengaat met Delhaize zullen ze zwarte piet ook laten vallen vermoed ik. Delhaize maakt haast al z'n winst in de VS.
Delhaize zal zijn oren moeten laten hangen naar wat Appie beslist, en niet andersom.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 07:04:40 #133
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_154023221
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 00:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zo'n sneue vertoning, die foto. Ten eerste: te bizar voor woorden om een slavernijherdenking te kapen voor je eigen kleinzerige gedoe. Ten tweede: zie hoe ze hun slachtofferrol kracht bijzetten. :') Wat een droeftoeters.
De schaamte voorbij.
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 3 juli 2015 @ 09:06:13 #134
168739 Red_85
'echt wel'
pi_154024094
quote:
[ afbeelding ]

Subsidie

Vanaf volgend jaar lijkt de subsidie voor de jaarlijkse herdenking op losse schroeven te staan. _O_ Deze zou stoppen na 2016, maar minister Jet Bussemaker van Onderwijs zei eerder dit jaar dat ze werkt aan een voorstel om de subsidie te verlengen. :'(

Black power. Ja joh.. Wie zijn hier nu de racisten?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_154024556
quote:
[ afbeelding ]

Subsidie

Hier krijg je als normaal denkend mens toch spontaan diareeh van.

Hele bruine en hele stinkende.

Wat een in en intrieste vertoning.

Een zwarte dag voor Nederland.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 11:12:42 #136
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_154026272
Dit circus lijkt erg op de hete discussie over de confederatievlag die nu gaande is in de VS.

[ Bericht 0% gewijzigd door UpsideDown op 03-07-2015 11:18:49 ]
Say what?
  vrijdag 3 juli 2015 @ 11:23:26 #137
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154026533
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 00:39 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Vind het overigens wel naar dat zij denken te spreken voor alle "zwarte" mensen, ik heb ook deels "Zwart" bloed en ik voel mij totaal niet aangesproken door Zwarte Piet.. ik zou het zelfs zonde vinden als het verdwijnt..

Om eerlijk te zijn begin ik steeds meer een afkeer te krijgen voor die pro black activisten die zo extreem tegen "blanke" of "witmangs" zijn zoals zij het zeggen.

Het is overigens wel grappig om te discussiëren met dat soort mensen.. alleen kan het al gauw eng worden (bedreigingen) en je krijgt te horen dat je bent gehersenspoeld door de blanke overheerser en dat ik een "coon" of een "uncle tom" zou zijn of zo :')...
Dat is net zo irritant als al die figuren hier die zeggen te spreken voor de Nederlanders, en die alle Nederlanders die niet fanatiek pro-Zwarte Piet zijn afschilderen als 'politiek correct', 'gestoord', 'links' of zelfs 'landverraders'.

Debielen heb je aan beide kanten. Laten we a.u.b. niet met die mensen in discussie gaan, waar wint niemand iets mee (behalve de debielen, maar serieus, fuck hen).
pi_154026875
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is net zo irritant als al die figuren hier die zeggen te spreken voor de Nederlanders, en die alle Nederlanders die niet fanatiek pro-Zwarte Piet zijn afschilderen als 'politiek correct', 'gestoord', 'links' of zelfs 'landverraders'.

Debielen heb je aan beide kanten. Laten we a.u.b. niet met die mensen in discussie gaan, waar wint niemand iets mee (behalve de debielen, maar serieus, fuck hen).
Het verschil is dat de meeste Nederlanders niets mis aan zwarte piet vinden, terwijl de meeste donkere Nederlanders ook niets mis met zwarte piet vinden.
De discriminatie-roepers spreken dus voor een minderheid, terwijl diegene die roepen dat 'de Nederlander' geen moeite heeft met zwarte piet spreekt voor een meerderheid.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 11:38:49 #139
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154026914
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het verschil is dat de meeste Nederlanders niets mis aan zwarte piet vinden, terwijl de meeste donkere Nederlanders ook niets mis met zwarte piet vinden.
De discriminatie-roepers spreken dus voor een minderheid, terwijl diegene die roepen dat 'de Nederlander' geen moeite heeft met zwarte piet spreekt voor een meerderheid.
Ik denk dat ze allebei spreken voor een minderheid. Als de debielen die zeggen voor 'de Nederlander' te spreken werkelijk een meerderheid vertegenwoordigen, dan is het triest gesteld met Nederland.
pi_154027030
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik denk dat ze allebei spreken voor een minderheid. Als de debielen die zeggen voor 'de Nederlander' te spreken werkelijk een meerderheid vertegenwoordigen, dan is het triest gesteld met Nederland.
Als jij dat vind, dan is dat jouw mening. Maar het is een feit dat de overgrote meerderheid van de Nederlanders vind dat er niets mis is met zwarte piet.
pi_154027065
Ik ga actie voeren tegen blanke vla. Ik voel mij erg gediscrimineerd.
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 3 juli 2015 @ 11:52:13 #142
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154027242
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als jij dat vind, dan is dat jouw mening. Maar het is een feit dat de overgrote meerderheid van de Nederlanders vind dat er niets mis is met zwarte piet.
De vraag hier is: hoe relevant is de mening van de meerderheid in deze?

Democratie is iets anders dan het recht van de meerderheid. Dat is 1 van de redenen dat we een grondwet hebben.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 11:59:17 #143
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154027407
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is een feit dat de overgrote meerderheid van de Nederlanders vindt dat Zwarte Piet afgeschaft moet worden. Zie eens hoe makkelijk het is om een bewering neer te plempen die je standpunt onderbouwt.

Maar goed, volgens mij begrijpt het grootste deel van de Nederlanders - blank én zwart - dat Zwarte Piet inderdaad beledigend kan zijn en dat het tegelijk een gewaardeerd onderdeel is van het Sinterklaasfeest. Dus worden er compromissen gesloten waardoor Zwarte Piet minder beledigend wordt en toch kan blijven bestaan. Iedereen tevreden.

Ja, er zijn debieltjes die bij iedere vorm van Zwarte Piet doen alsof ze met de zweep het ruim van een slavenschip in worden gedreven, en er zijn debieltjes die bij iedere aanpassing van Zwarte Piet doen alsof Nederland een negrocratie is geworden, maar dat is aan beide zijden een minderheid.

Het bewijs daarvan is te vinden in de dagelijkse praktijk: als het slechts een klein groepje klagers was waarvan de rest zou denken: "Pfft, idioten", dan zouden bedrijven niets doen. Waarom zouden ze? Zo'n aanklacht kost misschien 100.000 euro, maar als ze buigen dan verliezen ze nog meer in omzet.
Dat gebeurt echter niet. Bedrijven doen concessies want ze gaan daar niet op achteruit: kennelijk geven de meeste Nederlanders er geen fuck om.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 12:04:24 #144
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154027520
Ik ben zo iemand die er geen fuck om geeft. :)

Zelf vind ik het geen beledigende traditie. Ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die dat als beledigend ervaren, en geef ze daarin ook geen ongelijk.

Overigens schaffen we wat mij betreft dat sinterklaasfeest helemaal af. In elk geval in de vorm van 'religie voor kinderen', wat ik echt ronduit verwerpelijke praktijken vind - los van de mogelijke associaties met slavenhandel. Ook zonder de racismediscussie is het een achterlijke traditie.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 12:15:17 #145
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154027799
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 06:53 schreef Hathor het volgende:

[..]

Delhaize zal zijn oren moeten laten hangen naar wat Appie beslist, en niet andersom.
man man man, jij snapt ook weinig...
are we infinite or am I alone
pi_154027843
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

De vraag hier is: hoe relevant is de mening van de meerderheid in deze?

Democratie is iets anders dan het recht van de meerderheid. Dat is 1 van de redenen dat we een grondwet hebben.
Daar had ik het niet over. Ik antwoorde Ser_Ciappelletto op zijn stelling dat er geen meerderheid zou zijn om zwarte piet te behouden.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 12:24:11 #147
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154027972
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 12:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Daar had ik het niet over. Ik antwoorde Ser_Ciappelletto op zijn stelling dat er geen meerderheid zou zijn om zwarte piet te behouden.
En of hij daar wel of niet gelijk in heeft is dus niet eens heel relevant. Die discussie gaat sowieso al over niets. (Overigens was jij degene die het aandroeg als argument.)
pi_154028167
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 12:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

En of hij daar wel of niet gelijk in heeft is dus niet eens heel relevant. Die discussie gaat sowieso al over niets. (Overigens was jij degene die het aandroeg als argument.)
Als het gaat om het wel of niet afschaffen van zwarte piet, dan is het wel belangrijk hoe de mensen daarover denken. Of moeten we het soms al afschaffen omdat 1 iemand gekwetst zou zijn door hem?
  vrijdag 3 juli 2015 @ 12:37:24 #149
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154028240
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 12:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als het gaat om het wel of niet afschaffen van zwarte piet, dan is het wel belangrijk hoe de mensen daarover denken. Of moeten we het soms al afschaffen omdat 1 iemand gekwetst zou zijn door hem?
In algemene termen is het niet vanzelfsprekend dat de meerderheid altijd zijn zin krijgt.

Als het een meerderheid is, want zoals Ser_C terecht opmerkt zijn het aan beide kanten minderheden die doen alsof ze de meerderheid vertegenwoordigen.
pi_154028484
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 12:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

In algemene termen is het niet vanzelfsprekend dat de meerderheid altijd zijn zin krijgt.

Als het een meerderheid is, want zoals Ser_C terecht opmerkt zijn het aan beide kanten minderheden die doen alsof ze de meerderheid vertegenwoordigen.
En het is nog minder vanzelfsprekend dat de minderheid automatisch zijn zin krijgt omdat ze zich gekwetst voelen.

Vorig jaar hebben we in de bijna honderd deeltjes die het 'zwarte piet is racisme' reeksje toen duurde vele verschillende onderzoeken voorbij zien komen die er allemaal op neer kwamen dat zo'n 90% van de Nederlanders er niets in zag om iets aan zwarte piet te veranderen.

En nee, die ga ik niet allemaal voor je opzoeken. Daar is het te warm voor en tevens ben ik aan het werk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')