Zeer terechte constatering.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:49 schreef Gebruikersna het volgende:
Weet je wat pas discriminerend is? Dat vrouwen niet in hun blote tetten mogen lopen met dit weer maart het voor mannen geen probleem is hun harige blote bast te showen.
Kijk naar Action.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 23:06 schreef ook_gek het volgende:
Als de Hema, Blokker en v&d slim zijn gaan ze voor de pro zwartepiet en pakken ze groter dan ooit uit! De steun can pro zwartepiet is vele malen groter en dus extra omzet. Iets wat de 3 bedrijven zeer goed kunnen gebruiken
Maak je van alles blanke pieten met roetvegen. Hoef je ook niet zo krampachtig rare Stroopwafelpieten te doen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er zijn al clowns, stroopwafelpieten, kaaspieten, pieten met roetvegen witte pieten, regenboogpieten en edelmanpieten. Allemaal met hun aangepaste verhaal. Ook het sinterklaasjournaal heeft zijn verhaal en pieten aangepast.
De Albert Heijn en de Hema hadden ook heel veel witte pieten en andere soorten pieten in hun winkel.
En toch wordt alles en iedereen voor de rechter gesleept die ook maar iets heeft waar een zwarte piet op afgebeeld is. Zelfs Meppel die al heeft aangekondigd om op verschillende manieren rekening te houden met mensen die tegen zwarte piet zijn, wordt preventief voor de rechter gedaagd omdat er ook zwarte pieten mee gaan doen met de intocht.
En als je denkt dat het geklaag ineens ophoudt zodra je zp definitief en volledig in de ban doet, dan ben je ongelofelijk naïef. Dan is er wel wat anders onschuldigs dat ze racisme vinden en wat ze verboden willen hebben.
Met het herdenken van het slavernijverleden is niets mis. Dat deze herdenking misbruikt wordt om te ageren tegen zwarte piet is wel fout uiteraard.quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:57 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Subsidie
Vanaf volgend jaar lijkt de subsidie voor de jaarlijkse herdenking op losse schroeven te staan.Deze zou stoppen na 2016, maar minister Jet Bussemaker van Onderwijs zei eerder dit jaar dat ze werkt aan een voorstel om de subsidie te verlengen.
![]()
Het zijn net zeurende kindjes, ze blijven maar doorgaan ook al is hen vele keren verzocht ermee te stoppen.quote:
$$$quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:20 schreef Cattivo het volgende:
Schamen ze zich soms voor hun huidskleur ? Ik kan geen andere reden bedenken.
Echt waar? Hoeveel herstelbetalingen hebben ze al gevraagd dan? Want het kan natuurlijk niet zo zijn dat ze oprecht kwaad zijn over wat in hun ogen onrecht is.quote:
Met discussie is niets mis...en een intelligente disucssie al helemaal niet.quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:27 schreef Molurus het volgende:
Ja, het pietenvraagstuk is altijd goed voor intelligente discussies.
Je doet net alsof de domme reacties alleen uit het anti-piet kamp komen. Het lijkt mij dat FOK! zo ongeveer dagelijks het tegendeel bewijst.quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:46 schreef HighLander het volgende:
[..]
Met discussie is niets mis...en een intelligente disucssie al helemaal niet.
Het onderwerp uit verband trekken, geforceerd tot racisme bestempelen, en zonder enige achterliggende onderbouwde redenen tegen ageren wel.
En de afgelopen 2 jaar hebben wel bewezen dat er geen discussie mogelijk is. Daar deze beperkt blijft tot "wij vinden dat, dus jullie moeten dat ook vinden en je aanpassen".
Al hun acties, protesten, demonstraties en preken behelsen een polariserende, nare zure, onsmakelijke ondertoon van "wij tegen zij". En die vuistjes vind ik eigenlijk ook maar eng, die associatie vind ik nogal misplaatst namelijk (de links rechts inconsistentie kan ik ze nog vergeven), maar de militante trekjes zijn ook ongepast.
Die zoeken minder de publiciteit opquote:Op donderdag 2 juli 2015 17:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je doet net alsof de domme reacties alleen uit het anti-piet kamp komen. Het lijkt mij dat FOK! zo ongeveer dagelijks het tegendeel bewijst.
Ehh, nee.quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:51 schreef HighLander het volgende:
[..]
Die zoeken minder de publiciteit op
Eh, ik als man loop ook niet graag zonder een T-shirt of een hemd aan.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:49 schreef Gebruikersna het volgende:
Weet je wat pas discriminerend is? Dat vrouwen niet in hun blote tetten mogen lopen met dit weer maart het voor mannen geen probleem is hun harige blote bast te showen.
Dan gaan ze zeuren dat we discrimineren omdat de donkergekleurde mensen geen Zwarte Piet kunnen spelen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 19:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maak je van alles blanke pieten met roetvegen. Hoef je ook niet zo krampachtig rare Stroopwafelpieten te doen.
AH toch ook al?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 00:09 schreef Elfletterig het volgende:
Kan ik ook ergens een aanklacht indienen tegen de Stichting Nederland Wordt Beter vanwege hun misleidende naam? Nederland wordt helemaal niet beter van hun acties. Het klimaat in dit land wordt door dit soort organisaties alleen maar verder verziekt.
Overigens wel ironisch dat de HEMA tussen de gedaagde bedrijven staat. Dat was de poco-winkel die juist razendsnel overstag ging in de Pieten-discussie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |