Met krampachtig vasthouden aan tradities die voor andere landen achterlijk overkomen wordt het er ook niet beter van.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:03 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Laten we anders gewoon álle tradities wereldwijd aanpassen of, want dát willen die antipieten werkelijk, afschaffen omdat andere landen er terecht, of zoals in dit geval, onterecht aanstoot aan zóuden kúnnen nemen. Daar wordt het pas een fijne wereld van...
Er zijn niet veel weldenkende mensen op deze wereld. We moeten toch echt ook samenwerken met niet-weldenkende mensen, of je dat nu leuk vindt of niet. Wij zijn er economisch van afhankelijk.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee dus. Het is een figuur van een kinderfeestje. Ieder weldenkend mens begrijpt dat dit niet racistisch is.
Economisch afhankelijk van dat stel racisme-roepersquote:Op woensdag 8 juli 2015 11:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er zijn niet veel weldenkende mensen op deze wereld. We moeten toch echt ook samenwerken met niet-weldenkende mensen, of je dat nu leuk vindt of niet. Wij zijn er economisch van afhankelijk.
Moet je voor de grap gewoon eens doen, deze 'traditie' voorleggen aan bijvoorbeeld een Amerikaan die niet bekend is met de Nederlandse gebruiken, en hem/haar vragen of het racistisch overkomt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Economisch afhankelijk van dat stel racisme-roepers![]()
Mensen die wat bereikt hebben in de wereld, zoals andere Europeanen, vinden dit niet racistisch. Wat ze in Afrika vinden kan mij echt niets schelen. Die moeten eerst maar eens een fatsoenlijk continent opbouwen.
Afrika is trouwens het mooiste continent ter wereld, ondanks verwoede pogingen van het westen om dat contintent naar de klote te helpen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Wat ze in Afrika vinden kan mij echt niets schelen. Die moeten eerst maar eens een fatsoenlijk continent opbouwen.
Er zijn heel veel soorten Amerikanen. Ik zou interessant zijn om het eens voor te leggen aan Amerikanen in een representatieve steekproef. Per groep: Blank, zwart, rijk, arm. Ik denk dat ik de uitslag wel kan voorrspellen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Moet je voor de grap gewoon eens doen, deze 'traditie' voorleggen aan bijvoorbeeld een Amerikaan die niet bekend is met de Nederlandse gebruiken, en hem/haar vragen of het racistisch overkomt.
Dat heb ik in elk geval meermalen gedaan, en dat het racistisch overkomt is helemaal niet ongebruikelijk.
Je kunt natuurlijk wel je kop in het zand blijven steken en blijven roepen dat die 'racisme roepers' geen enkele economische waarde hebben, maar dan ben je wel regelrecht de werkelijkheid aan het ontkennen.
En voor wat? Om vast te houden aan een aspect van een kinderfeestje dat geen enkele aanwijsbare functie heeft?
Of een kinderfeestje geen functie heeft, is aan de Nederlanders. Zolang zij het massaal vieren, heeft het een aanwijsbare functie. Met dat argument kun je verjaardagen vieren ook afschaffen, heeft ook geen aanwijsbare functie. Iedereen in de wereld heeft recht op eigen gewoontes. Of ze kwetsend voor anderen zijn, zou niet eens relevant zijn. Als men in Afrika een feest gaat vieren met een zwarte Sinterklaas en een blanke knecht die kaasblokjes uitdeelt, prima.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
En voor wat? Om vast te houden aan een aspect van een kinderfeestje dat geen enkele aanwijsbare functie heeft?
Afrika is het meest achterlijke continent ter wereld. Om zeep geholpen door de Afrikanen zelf. Het westen is het met 60 jaar ontwikkelingshulp niet gelukt om daar iets aan verbetering te doen, en moet hier onmiddellijk mee stoppen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:11 schreef Molurus het volgende:
[..]
Afrika is trouwens het mooiste continent ter wereld, ondanks verwoede pogingen van het westen om dat contintent naar de klote te helpen.
Ik denk dat jij, net als velen hier, staat te popelen om die uitslag uit je duim te zuigen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Er zijn heel veel soorten Amerikanen. Ik zou interessant zijn om het eens voor te leggen aan Amerikanen in een representatieve steekproef. Per groep: Blank, zwart, rijk, arm. Ik denk dat ik de uitslag wel kan voorrspellen.
Je gebrek aan kennis van geschiedenis is stuitend. Terug naar school jij.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Afrika is het meest achterlijke continent ter wereld. Om zeep geholpen door de Afrikanen zelf. Het westen is het met 60 jaar ontwikkelingshulp niet gelukt om daar iets aan verbetering te doen, en moet hier onmiddellijk mee stoppen.
Mijn kennis van geschiedenis is uitstekend. Ik kan ook zeggen dat jij naïef bent met je positiviteit over Afrika. De geschiedenis van Europa leert dat een continent zich door hard werken kan ontwikkelen. Dat is wat in Afrika ontbreekt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:13 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je gebrek aan kennis van geschiedenis is stuitend. Terug naar school jij.
Jij wilde beweren dat er daar hoog ontwikkelde volkeren voorkomen?quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:13 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je gebrek aan kennis van geschiedenis is stuitend. Terug naar school jij.
Nee. Altijd bijzonder hoe mensen in dit soort topics vanalles en nog wat aannemen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jij wilde beweren dat er daar hoog ontwikkelde volkeren voorkomen?
Gedaan. 98% van alle 'buitenlanders' die ik spreek vinden ZP niet racistisch.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:13 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik denk dat jij, net als velen hier, staat te popelen om die uitslag uit je duim te zuigen.
Ga dit nou gewoon eerst eens vragen aan een X aantal buitenlanders die niet bekend zijn met onze cultuur, en kom dan nog eens terug.
Ik ben inmiddels 7 keer naar Afrika op reis geweest, en ik weet verdomd goed waar ik over praat. En ik zou niet willen dat Afrika een voorbeeld neemt aan Europa. Wij proberen ze dat al eeuwenlang op te leggen, en dat is precies wat dat continent naar de klote helpt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Mijn kennis van geschiedenis is uitstekend. Ik kan ook zeggen dat jij naïef bent met je positiviteit over Afrika. De geschiedenis van Europa leert dat een continent zich door hard werken kan ontwikkelen. Dat is wat in Afrika ontbreekt.
Als we op deze manier gaan redeneren weet ik nog wel een paar feestjes en tradities die we mooi kunnen afschieten. Zowel van 'Nederlanders' als de 'buitenlandse' afkomst.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:09 schreef Molurus het volgende:
Wat was de vraagstelling in jouw onderzoek?quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gedaan. 98% van alle 'buitenlanders' die ik spreek vinden ZP niet racistisch.
Zoals?quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als we op deze manier gaan redeneren weet ik nog wel een paar feestjes en tradities die we mooi kunnen afschieten. Zowel van 'Nederlanders' als de 'buitenlandse' afkomst.
Smaken verschillen. Ik heb vrijwel elk land in Europa gezien en weet verdomd goed waar ik over praat.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels 7 keer naar Afrika op reis geweest, en ik weet verdomd goed waar ik over praat. En ik zou niet willen dat Afrika een voorbeeld neemt aan Europa. Wij proberen ze dat al eeuwenlang op te leggen, en dat is precies wat dat continent naar de klote helpt.
Pasen, dient geen doel.quote:
Als er 1 groep afhankelijk is van Nederland en niet andersom, dan is dat wel de racisme-roepende piethaters. In geen groep zal je meer werklozen vinden dan in die groep.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er zijn niet veel weldenkende mensen op deze wereld. We moeten toch echt ook samenwerken met niet-weldenkende mensen, of je dat nu leuk vindt of niet. Wij zijn er economisch van afhankelijk.
Wat vinden jullie van Zwarte Piet?quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat was de vraagstelling in jouw onderzoek?
En dat maakt het zo hypocriet. Want ze willen wel de uitkeringen, sociale woningen en gezondheidszorg aannemen van die "smerige racisten".quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Als er 1 groep afhankelijk is van Nederland en niet andersom, dan is dat wel de racisme-roepende piethaters. In geen groep zal je meer werklozen vinden dan in die groep.
Ik ook. En ik zeg ook niet dat er iets mis is met de manier waarop wij leven in Europa. Prima. Maar dat wil nog niet zeggen dat Afrika daarom daar een voorbeeld aan zou moeten nemen. Dat is echt onzin.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Smaken verschillen. Ik heb vrijwel elk land in Europa gezien en weet verdomd goed waar ik over praat.
Goh, hoe zou die ellende nou zijn ontstaan.....quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Wat het continent Afrika naar de klote helpt zijn de extreme geboortecijfers, een gebrekkig arbeidsethos en oorlogszucht.
Jawel, (ogenschijnlijk) racistische symboliek is niet normaal voor feestjes.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Alle feestjes. Het feest van Sinterklaas en Zwarte Piet is niet anders dan andere feesten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |