abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juli 2015 @ 11:04:21 #251
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154165060
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 11:03 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Laten we anders gewoon álle tradities wereldwijd aanpassen of, want dát willen die antipieten werkelijk, afschaffen omdat andere landen er terecht, of zoals in dit geval, onterecht aanstoot aan zóuden kúnnen nemen. Daar wordt het pas een fijne wereld van...
Met krampachtig vasthouden aan tradities die voor andere landen achterlijk overkomen wordt het er ook niet beter van.

En in dit geval heeft dat ook geen enkele aanwijsbare functie, anders dan koppig vasthouden aan je eigen gelijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 8 juli 2015 @ 11:05:41 #252
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154165081
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 11:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nee dus. Het is een figuur van een kinderfeestje. Ieder weldenkend mens begrijpt dat dit niet racistisch is.
Er zijn niet veel weldenkende mensen op deze wereld. We moeten toch echt ook samenwerken met niet-weldenkende mensen, of je dat nu leuk vindt of niet. Wij zijn er economisch van afhankelijk.
pi_154165097
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 11:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er zijn niet veel weldenkende mensen op deze wereld. We moeten toch echt ook samenwerken met niet-weldenkende mensen, of je dat nu leuk vindt of niet. Wij zijn er economisch van afhankelijk.
Economisch afhankelijk van dat stel racisme-roepers _O-
Mensen die wat bereikt hebben in de wereld, zoals andere Europeanen, vinden dit niet racistisch. Wat ze in Afrika vinden kan mij echt niets schelen. Die moeten eerst maar eens een fatsoenlijk continent opbouwen.
  woensdag 8 juli 2015 @ 11:09:35 #254
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154165132
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 11:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Economisch afhankelijk van dat stel racisme-roepers _O-
Mensen die wat bereikt hebben in de wereld, zoals andere Europeanen, vinden dit niet racistisch. Wat ze in Afrika vinden kan mij echt niets schelen. Die moeten eerst maar eens een fatsoenlijk continent opbouwen.
Moet je voor de grap gewoon eens doen, deze 'traditie' voorleggen aan bijvoorbeeld een Amerikaan die niet bekend is met de Nederlandse gebruiken, en hem/haar vragen of het racistisch overkomt.

Dat heb ik in elk geval meermalen gedaan, en dat het racistisch overkomt is helemaal niet ongebruikelijk.

Je kunt natuurlijk wel je kop in het zand blijven steken en blijven roepen dat die 'racisme roepers' geen enkele economische waarde hebben, maar dan ben je wel regelrecht de werkelijkheid aan het ontkennen.

En voor wat? Om vast te houden aan een aspect van een kinderfeestje dat geen enkele aanwijsbare functie heeft?
  woensdag 8 juli 2015 @ 11:11:01 #255
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154165158
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 11:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Wat ze in Afrika vinden kan mij echt niets schelen. Die moeten eerst maar eens een fatsoenlijk continent opbouwen.
Afrika is trouwens het mooiste continent ter wereld, ondanks verwoede pogingen van het westen om dat contintent naar de klote te helpen.
pi_154165168
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 11:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Moet je voor de grap gewoon eens doen, deze 'traditie' voorleggen aan bijvoorbeeld een Amerikaan die niet bekend is met de Nederlandse gebruiken, en hem/haar vragen of het racistisch overkomt.

Dat heb ik in elk geval meermalen gedaan, en dat het racistisch overkomt is helemaal niet ongebruikelijk.

Je kunt natuurlijk wel je kop in het zand blijven steken en blijven roepen dat die 'racisme roepers' geen enkele economische waarde hebben, maar dan ben je wel regelrecht de werkelijkheid aan het ontkennen.

En voor wat? Om vast te houden aan een aspect van een kinderfeestje dat geen enkele aanwijsbare functie heeft?
Er zijn heel veel soorten Amerikanen. Ik zou interessant zijn om het eens voor te leggen aan Amerikanen in een representatieve steekproef. Per groep: Blank, zwart, rijk, arm. Ik denk dat ik de uitslag wel kan voorrspellen.

quote:

[..]

Of een kinderfeestje geen functie heeft, is aan de Nederlanders. Zolang zij het massaal vieren, heeft het een aanwijsbare functie. Met dat argument kun je verjaardagen vieren ook afschaffen, heeft ook geen aanwijsbare functie. Iedereen in de wereld heeft recht op eigen gewoontes. Of ze kwetsend voor anderen zijn, zou niet eens relevant zijn. Als men in Afrika een feest gaat vieren met een zwarte Sinterklaas en een blanke knecht die kaasblokjes uitdeelt, prima.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 11:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Afrika is trouwens het mooiste continent ter wereld, ondanks verwoede pogingen van het westen om dat contintent naar de klote te helpen.
Afrika is het meest achterlijke continent ter wereld. Om zeep geholpen door de Afrikanen zelf. Het westen is het met 60 jaar ontwikkelingshulp niet gelukt om daar iets aan verbetering te doen, en moet hier onmiddellijk mee stoppen.
  woensdag 8 juli 2015 @ 11:13:02 #257
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154165194
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 11:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Er zijn heel veel soorten Amerikanen. Ik zou interessant zijn om het eens voor te leggen aan Amerikanen in een representatieve steekproef. Per groep: Blank, zwart, rijk, arm. Ik denk dat ik de uitslag wel kan voorrspellen.
Ik denk dat jij, net als velen hier, staat te popelen om die uitslag uit je duim te zuigen.

Ga dit nou gewoon eerst eens vragen aan een X aantal buitenlanders die niet bekend zijn met onze cultuur, en kom dan nog eens terug.
  woensdag 8 juli 2015 @ 11:13:34 #258
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154165209
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 11:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Afrika is het meest achterlijke continent ter wereld. Om zeep geholpen door de Afrikanen zelf. Het westen is het met 60 jaar ontwikkelingshulp niet gelukt om daar iets aan verbetering te doen, en moet hier onmiddellijk mee stoppen.
Je gebrek aan kennis van geschiedenis is stuitend. Terug naar school jij.
pi_154165258
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 11:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mijn kennis van geschiedenis is uitstekend. Ik kan ook zeggen dat jij naïef bent met je positiviteit over Afrika. De geschiedenis van Europa leert dat een continent zich door hard werken kan ontwikkelen. Dat is wat in Afrika ontbreekt.
pi_154165376
ik heb Amerikanen en Chinezen en van alles wat als collega's.
die reizen de hele wereld over en vinden zwarte piet vooral "raar".
racistisch of discriminerend heb ik niet één collega over gehoord.

komt ook omdat ze wel verder kunnen kijken dan hun neus lang is, en weet dat zo een beetje elk land/volk op aarde wel een vreemde of aparte traditie heeft.

ze zien de vergelijkenis wel met hoe bijv aboriginals werden afgetekend in verleden, en de geschiedenis die Nederland had met de VOC kunnen ze de link makkelijk leggen.
dat geeft alleen niet aan dat het de bedoeling heeft om mensen te pijnigen of racistisch over te komen.
ze geven zelf eerder aan dat ze het spijtig vinden dat de tradities van een land ten onder moet gaan aan het constant geroep over discriminatie en daar nog naar geluisterd word ook.
  woensdag 8 juli 2015 @ 11:23:29 #261
117098 Hathor
Effe niet
pi_154165428
quote:

[..]

Jij wilde beweren dat er daar hoog ontwikkelde volkeren voorkomen?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 8 juli 2015 @ 11:26:40 #262
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154165484
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 11:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Jij wilde beweren dat er daar hoog ontwikkelde volkeren voorkomen?
Nee. Altijd bijzonder hoe mensen in dit soort topics vanalles en nog wat aannemen.

Ik zei dat westerse kolonisten dat continent naar de klote hebben geholpen. Wat er daar was aan lokale cultuur is zoveel mogelijk vernietigd, de lokale bevolking is eeuwenlang onderdrukt en geschoffeerd, en tot op de dag van vandaag zien westerlingen het als een soort grote dierentuin waar ze naar hartelust alles kapot mogen maken.

Dat wij onze cultuur helemaal fantastisch vinden en graag opleggen aan Afrika is niets meer dan misplaatste arrogantie van onze kant. De lokale cultuur en natuur zijn prachtig voor wie er oog voor heeft. Maar ook zeer kwetsbaar.
pi_154165491
quote:

[..]

Ik denk dat jij, net als velen hier, staat te popelen om die uitslag uit je duim te zuigen.

Ga dit nou gewoon eerst eens vragen aan een X aantal buitenlanders die niet bekend zijn met onze cultuur, en kom dan nog eens terug.
Gedaan. 98% van alle 'buitenlanders' die ik spreek vinden ZP niet racistisch.
  woensdag 8 juli 2015 @ 11:27:53 #264
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154165505
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 11:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Mijn kennis van geschiedenis is uitstekend. Ik kan ook zeggen dat jij naïef bent met je positiviteit over Afrika. De geschiedenis van Europa leert dat een continent zich door hard werken kan ontwikkelen. Dat is wat in Afrika ontbreekt.
Ik ben inmiddels 7 keer naar Afrika op reis geweest, en ik weet verdomd goed waar ik over praat. En ik zou niet willen dat Afrika een voorbeeld neemt aan Europa. Wij proberen ze dat al eeuwenlang op te leggen, en dat is precies wat dat continent naar de klote helpt.
pi_154165514
quote:
Als we op deze manier gaan redeneren weet ik nog wel een paar feestjes en tradities die we mooi kunnen afschieten. Zowel van 'Nederlanders' als de 'buitenlandse' afkomst.
  woensdag 8 juli 2015 @ 11:28:29 #266
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154165516
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2015 11:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gedaan. 98% van alle 'buitenlanders' die ik spreek vinden ZP niet racistisch.
Wat was de vraagstelling in jouw onderzoek?
  woensdag 8 juli 2015 @ 11:28:46 #267
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154165519
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2015 11:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als we op deze manier gaan redeneren weet ik nog wel een paar feestjes en tradities die we mooi kunnen afschieten. Zowel van 'Nederlanders' als de 'buitenlandse' afkomst.
Zoals?
pi_154165541
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 11:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ben inmiddels 7 keer naar Afrika op reis geweest, en ik weet verdomd goed waar ik over praat. En ik zou niet willen dat Afrika een voorbeeld neemt aan Europa. Wij proberen ze dat al eeuwenlang op te leggen, en dat is precies wat dat continent naar de klote helpt.
Smaken verschillen. Ik heb vrijwel elk land in Europa gezien en weet verdomd goed waar ik over praat.
Wat het continent Afrika naar de klote helpt zijn de extreme geboortecijfers, een gebrekkig arbeidsethos en oorlogszucht.
pi_154165561
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 11:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals?
Alle feestjes. Het feest van Sinterklaas en Zwarte Piet is niet anders dan andere feesten.
pi_154165564
quote:

[..]

Zoals?
Pasen, dient geen doel.
Pinksteren, dient geen doel.
Kerstmis, dient geen doel.
Suikerfeest, dient geen doel.
Chinees Nieuwjaar, dient geen doel.
Nieuwjaar, dient geen doel.
Holi, dient geen doel.
Offerfeest, dient geen doel.

Dus, zoals je zelf wel snapt, als je op die manier redeneert heeft geen enkel 'feest' bestaansrecht.
pi_154165572
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 11:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als er 1 groep afhankelijk is van Nederland en niet andersom, dan is dat wel de racisme-roepende piethaters. In geen groep zal je meer werklozen vinden dan in die groep.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_154165577
quote:

[..]

Wat was de vraagstelling in jouw onderzoek?
Wat vinden jullie van Zwarte Piet?
en
Wat vinden jullie van de ophef over Zwarte Piet?
pi_154165584
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 11:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Als er 1 groep afhankelijk is van Nederland en niet andersom, dan is dat wel de racisme-roepende piethaters. In geen groep zal je meer werklozen vinden dan in die groep.
En dat maakt het zo hypocriet. Want ze willen wel de uitkeringen, sociale woningen en gezondheidszorg aannemen van die "smerige racisten".
  woensdag 8 juli 2015 @ 11:33:23 #274
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154165590
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 11:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Smaken verschillen. Ik heb vrijwel elk land in Europa gezien en weet verdomd goed waar ik over praat.
Ik ook. En ik zeg ook niet dat er iets mis is met de manier waarop wij leven in Europa. Prima. Maar dat wil nog niet zeggen dat Afrika daarom daar een voorbeeld aan zou moeten nemen. Dat is echt onzin.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 11:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Wat het continent Afrika naar de klote helpt zijn de extreme geboortecijfers, een gebrekkig arbeidsethos en oorlogszucht.
Goh, hoe zou die ellende nou zijn ontstaan.....

Overigens is dit verder allemaal off topic.
  woensdag 8 juli 2015 @ 11:33:57 #275
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154165600
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 11:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Alle feestjes. Het feest van Sinterklaas en Zwarte Piet is niet anders dan andere feesten.
Jawel, (ogenschijnlijk) racistische symboliek is niet normaal voor feestjes.

Geef gewoon eens een voorbeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')