abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juli 2015 @ 10:23:53 #226
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154164336
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik ben nog steeds boos over het feit dat er blanke vla en witte kool in de schappen van de supermarkt te vinden zijn :(.
Doe aangifte, misschien win je wel. Dan is het zo verdwenen.
pi_154164340
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Irrelevant. Het OM is er om illegale dingen aan te pakken. Ze kunnen zich niet veroorloven om dat selectief te doen. Stel je voor dat ze bepaalde illegale dingen niet aanpakken omdat ze het niet zinvol vinden...
Illegale dingen, ja...
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:20 schreef Montagui het volgende:

[..]

Waanzin inderdaad, maar goed, blijkbaar moet het zover komen wanneer een klein groepje zijn zin wil doordrijven.

Verwacht alleen dat het hier niet bij blijft en er sowieso doorgegaan wordt tot het Europees Hof.
Dat zal ongetwijfeld. Het zijn nogal hardnekkige figuren.
quote:
Trouwens, wie financiert dat dan allemaal eigenlijk?
Je mag driemaal raden... :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 8 juli 2015 @ 10:25:07 #228
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154164356
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:20 schreef Montagui het volgende:

[..]

Waanzin inderdaad, maar goed, blijkbaar moet het zover komen wanneer een klein groepje zijn zin wil doordrijven.
Ja, vreselijk dat een klein groepje wil dat ook richting hen de wet gerespecteerd wordt. Ze zouden gewoon moeten accepteren wat de meerderheid wil. :(
  woensdag 8 juli 2015 @ 10:25:43 #229
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154164367
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:24 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Illegale dingen, ja...
Ja, illegale dingen. Zoals racisme.
pi_154164397
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is er al een uitspraak die zegt dat ZP racisme vertegenwoordigt dan? Behoudens de Amsterdamse uitspraak ?
pi_154164402
quote:

[..]

Krijgen we dat stopwoordje weer. _O-

Er is nog niemand geweest die overtuigend heeft kunnen uitleggen waarom een geschminkt figuur die snoep en cadeaus uitdeelt aan kinderen en plezier met ze maakt hét toonbeeld van racisme zou zijn.

En dat komt er ook niet, bij gebrek aan valide argumenten.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_154164414
quote:

[..]

Ja, vreselijk dat een klein groepje wil dat ook richting hen de wet gerespecteerd wordt. Ze zouden gewoon moeten accepteren wat de meerderheid wil. :(
De nonsens die hier voorbij komt. Man man man.
  woensdag 8 juli 2015 @ 10:28:38 #233
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154164416
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Is er al een uitspraak die zegt dat ZP racisme vertegenwoordigt dan? Behoudens de Amsterdamse uitspraak ?
Ja, de Amsterdamse uitspraak.
  woensdag 8 juli 2015 @ 10:29:19 #234
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154164431
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:28 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Er is nog niemand geweest die overtuigend heeft kunnen uitleggen waarom een geschminkt figuur die snoep en cadeaus uitdeelt aan kinderen en plezier met ze maakt hét toonbeeld van racisme zou zijn.

En dat komt er ook niet, bij gebrek aan valide argumenten.
Jawel, een rechter heeft al besloten dat Zwarte Piet racistisch is. Vandaar dat Amsterdam diens belang beter moest motiveren om er gebruik van te mogen maken.
pi_154164433
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:28 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Niet relevant, het is volgens hen racisme. Dus kunnen ze daar aangifte van doen. Of dat ook daadwerkelijk het geval is is niet aan de politie om te oordelen.
  woensdag 8 juli 2015 @ 10:31:56 #236
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154164474
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet relevant, het is volgens hen racisme. Dus kunnen ze daar aangifte van doen. Of dat ook daadwerkelijk het geval is is niet aan de politie om te oordelen.
De enige reden dat ze nu die aangifte doen, is omdat ze zich gesterkt voelen door de uitspraak van de rechter in de zaak tegen Amsterdam. Volgens die rechter kan redelijkerwijs aangenomen worden dat Zwarte Piet racistisch is, dus het OM kan nu een stuk minder makkelijker weigeren om vervolging in te stellen.

Kortom, de belangrijkste reden voor de aanklacht is dat iemand overtuigend heeft kunnen uitleggen waarom een geschminkt figuur die snoep en cadeaus uitdeelt aan kinderen en plezier met ze maakt een toonbeeld van racisme zou zijn.
pi_154164501
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De enige reden dat ze nu die aangifte doen, is omdat ze zich gesterkt voelen door de uitspraak van de rechter in de zaak tegen Amsterdam. Volgens die rechter kan redelijkerwijs aangenomen worden dat Zwarte Piet racistisch is, dus het OM kan nu een stuk minder makkelijker weigeren om vervolging in te stellen.

Kortom, de belangrijkste reden voor de aanklacht is dat iemand overtuigend heeft kunnen uitleggen waarom een geschminkt figuur die snoep en cadeaus uitdeelt aan kinderen en plezier met ze maakt een toonbeeld van racisme zou zijn.
Ook zonder die uitspraak zouden ze daar aangifte van moeten kunnen doen. Beetje raar verwijt zo.
  woensdag 8 juli 2015 @ 10:35:30 #238
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154164525
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ook zonder die uitspraak zouden ze daar aangifte van moeten kunnen doen. Beetje raar verwijt zo.
Zonder die uitspraak zouden ze aangifte kunnen doen, maar het OM zou dat makkelijker kunnen verwerpen. Met die uitspraak gaat de argumentatie van het OM een stuk steviger moeten zijn, mochten ze niet willen vervolgen.
  woensdag 8 juli 2015 @ 10:40:06 #239
90400 longinus
Hollander
pi_154164603
Ze gaan als volgt te werk:
1 - onrust zaaien
2 - discriminatie gebruiken als excuus
3 - pers en media opzoeken
4 - aangiftes doen
5 en belangrijkste stap - geld vragen voor geleden schade

juiste antwoord:
stap 6 - nederlandse regering moet de schade herstellen door te zorgen dat ze weer teruggescheept worden naar afrika.

Zelf zou ik namelijk nooit zulk onrecht laten afkopen door geld :{
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_154164663
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, de Amsterdamse uitspraak.
quote:
Behoudens de Amsterdamse uitspraak
Het woord behoudens is je niet bekend?

Verder is het wel héél dom om juist een donkere weldoener en kindervriend maar hardnekkig neer te blíjven zetten als iets héél racistisch. Lijkt me op de lange termijnniet goed voor de "slachtoffers", voor de mensen die ze zeggen te vertegenwoordigen (ongeacht of ze daarom vragen) én voor de impact van de term racisme.
  woensdag 8 juli 2015 @ 10:51:57 #241
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154164841
Even een vraagje aan de fanatieke pro-pieters hier:

Kunnen jullie je er iets bij voorstellen dat deze traditie voor andere landen, die onze cultuur niet kennen, racistisch overkomt? Ik wel namelijk.

Ik hoor het u al zeggen: 'dat is niet terecht'. Dat zal best, maar dat verandert niets aan hoe het overkomt. En dan kunnen we op hoofdlijnen drie dingen doen:

1) al die landen gaan uitleggen dat het echt niet racistisch bedoeld is
2) er vrede mee nemen dat we overkomen als racisten
3) de traditie aanpassen.

Persoonlijk opteer ik toch voor optie 3. Want hoe belangrijk is het nou eigenlijk voor dit kinderfeestje dat pieten zwart zijn? Helemaal niet, lijkt mij. Het zal die kinderen worst zijn wat voor kleur de pieten hebben.

(Ik zou trouwens het hele sinterklaasfeest, ieg in de vorm van 'religie voor kinderen', willen afschaffen. Maar dat is een geheel andere discussie.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator woensdag 8 juli 2015 @ 10:55:04 #242
249559 crew  Lavenderr
pi_154164909
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:51 schreef Molurus het volgende:

Kunnen jullie je er iets bij voorstellen dat deze traditie voor andere landen, die onze cultuur niet kennen, racistisch overkomt? Ik wel namelijk.

Ik hoor het u al zeggen: 'dat is niet terecht'. Dat zal best, maar dat verandert niets aan hoe het overkomt. En dan kunnen we op hoofdlijnen drie dingen doen:

Persoonlijk opteer ik toch voor optie 3. Want hoe belangrijk is het nou eigenlijk voor dit kinderfeestje dat pieten zwart zijn? Helemaal niet, lijkt mij. Het zal die kinderen worst zijn wat voor kleur de pieten hebben.
Daar zouden de volwassenen een voorbeeld aan moeten nemen.
  woensdag 8 juli 2015 @ 10:55:21 #243
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154164915
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:43 schreef Ferdo het volgende:

[..]

[..]

Het woord behoudens is je niet bekend?
Jawel, maar je kunt niet simpelweg bewijsmateriaal negeren door er 'behoudens' bij te zetten.
quote:
Verder is het wel héél dom om juist een donkere weldoener en kindervriend maar hardnekkig neer te blíjven zetten als iets héél racistisch. Lijkt me op de lange termijnniet goed voor de "slachtoffers", voor de mensen die ze zeggen te vertegenwoordigen (ongeacht of ze daarom vragen) én voor de impact van de term racisme.
Waarom zou dat niet goed zijn?
  woensdag 8 juli 2015 @ 10:56:43 #244
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_154164939
ja en optie 2
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  woensdag 8 juli 2015 @ 10:57:03 #245
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154164948
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar zouden de volwassenen een voorbeeld aan moeten nemen.
Ja, en je kunt natuurlijk vol blijven houden dat ook al die landen die met gefronste wenkbrauwen naar onze cultuur kijken daar een voorbeeld aan zouden moeten nemen.

Maar dat doen ze niet, en intussen is het wel degelijk schadelijk voor de naam van Nederland.
pi_154164964
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij kan die discussie sluiten in je persoonlijke leven. Niet meer meedoen. Vooral doen
Maar in een democratie moet er vrije meningsuiting en discussie blijven bestaan.
Democratie is niet...... de meerderheid beslist, ... dus wie het oneens is moet zijn kop houden
Zeker. Maar dit is niet discussiëren, maar het ondermijnen van onze cultuur. En dat moet maar eens afgelopen zijn.
pi_154165008
quote:

Nee.
Gargamel (van de smurfen) ziet er ook belachelijk uit. Is dat racisme? Nee. Blijkbaar wordt er alleen geklaagd als iemand met een kleurtje er gek uit ziet. En dat is op zichzelf al racisme.
  woensdag 8 juli 2015 @ 11:02:24 #248
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154165026
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 11:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nee.
Gargamel (van de smurfen) ziet er ook belachelijk uit. Is dat racisme? Nee. Blijkbaar wordt er alleen geklaagd als iemand met een kleurtje er gek uit ziet. En dat is op zichzelf al racisme.
De vraag was niet of het racistisch is.

De vraag was of jij je kunt voorstellen dat het racistisch overkomt.

Probeer die vraag eens te beantwoorden.
pi_154165037
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 11:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

De vraag was niet of het racistisch is.

De vraag was of jij je kunt voorstellen dat het racistisch overkomt.

Probeer die vraag eens te beantwoorden.
Nee dus. Het is een figuur van een kinderfeestje. Ieder weldenkend mens begrijpt dat dit niet racistisch is.
pi_154165040
quote:

(Ik zou trouwens het hele sinterklaasfeest, ieg in de vorm van 'religie voor kinderen', willen afschaffen. Maar dat is een geheel andere discussie.)
Laten we anders gewoon álle tradities wereldwijd aanpassen of, want dát willen die antipieten werkelijk, afschaffen omdat andere landen er terecht, of zoals in dit geval, onterecht aanstoot aan zóuden kúnnen nemen. Daar wordt het pas een fijne wereld van...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')