Doe aangifte, misschien win je wel. Dan is het zo verdwenen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik ben nog steeds boos over het feit dat er blanke vla en witte kool in de schappen van de supermarkt te vinden zijn.
Illegale dingen, ja...quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Irrelevant. Het OM is er om illegale dingen aan te pakken. Ze kunnen zich niet veroorloven om dat selectief te doen. Stel je voor dat ze bepaalde illegale dingen niet aanpakken omdat ze het niet zinvol vinden...
Dat zal ongetwijfeld. Het zijn nogal hardnekkige figuren.quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:20 schreef Montagui het volgende:
[..]
Waanzin inderdaad, maar goed, blijkbaar moet het zover komen wanneer een klein groepje zijn zin wil doordrijven.
Verwacht alleen dat het hier niet bij blijft en er sowieso doorgegaan wordt tot het Europees Hof.
Je mag driemaal raden...quote:Trouwens, wie financiert dat dan allemaal eigenlijk?
Ja, vreselijk dat een klein groepje wil dat ook richting hen de wet gerespecteerd wordt. Ze zouden gewoon moeten accepteren wat de meerderheid wil.quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:20 schreef Montagui het volgende:
[..]
Waanzin inderdaad, maar goed, blijkbaar moet het zover komen wanneer een klein groepje zijn zin wil doordrijven.
Is er al een uitspraak die zegt dat ZP racisme vertegenwoordigt dan? Behoudens de Amsterdamse uitspraak ?quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, illegale dingen. Zoals racisme.
Krijgen we dat stopwoordje weer.quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, illegale dingen. Zoals racisme.
De nonsens die hier voorbij komt. Man man man.quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, vreselijk dat een klein groepje wil dat ook richting hen de wet gerespecteerd wordt. Ze zouden gewoon moeten accepteren wat de meerderheid wil.
Ja, de Amsterdamse uitspraak.quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Is er al een uitspraak die zegt dat ZP racisme vertegenwoordigt dan? Behoudens de Amsterdamse uitspraak ?
Jawel, een rechter heeft al besloten dat Zwarte Piet racistisch is. Vandaar dat Amsterdam diens belang beter moest motiveren om er gebruik van te mogen maken.quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:28 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Krijgen we dat stopwoordje weer.
Er is nog niemand geweest die overtuigend heeft kunnen uitleggen waarom een geschminkt figuur die snoep en cadeaus uitdeelt aan kinderen en plezier met ze maakt hét toonbeeld van racisme zou zijn.
En dat komt er ook niet, bij gebrek aan valide argumenten.
Niet relevant, het is volgens hen racisme. Dus kunnen ze daar aangifte van doen. Of dat ook daadwerkelijk het geval is is niet aan de politie om te oordelen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:28 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Krijgen we dat stopwoordje weer.
Er is nog niemand geweest die overtuigend heeft kunnen uitleggen waarom een geschminkt figuur die snoep en cadeaus uitdeelt aan kinderen en plezier met ze maakt hét toonbeeld van racisme zou zijn.
De enige reden dat ze nu die aangifte doen, is omdat ze zich gesterkt voelen door de uitspraak van de rechter in de zaak tegen Amsterdam. Volgens die rechter kan redelijkerwijs aangenomen worden dat Zwarte Piet racistisch is, dus het OM kan nu een stuk minder makkelijker weigeren om vervolging in te stellen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Niet relevant, het is volgens hen racisme. Dus kunnen ze daar aangifte van doen. Of dat ook daadwerkelijk het geval is is niet aan de politie om te oordelen.
Ook zonder die uitspraak zouden ze daar aangifte van moeten kunnen doen. Beetje raar verwijt zo.quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De enige reden dat ze nu die aangifte doen, is omdat ze zich gesterkt voelen door de uitspraak van de rechter in de zaak tegen Amsterdam. Volgens die rechter kan redelijkerwijs aangenomen worden dat Zwarte Piet racistisch is, dus het OM kan nu een stuk minder makkelijker weigeren om vervolging in te stellen.
Kortom, de belangrijkste reden voor de aanklacht is dat iemand overtuigend heeft kunnen uitleggen waarom een geschminkt figuur die snoep en cadeaus uitdeelt aan kinderen en plezier met ze maakt een toonbeeld van racisme zou zijn.
Zonder die uitspraak zouden ze aangifte kunnen doen, maar het OM zou dat makkelijker kunnen verwerpen. Met die uitspraak gaat de argumentatie van het OM een stuk steviger moeten zijn, mochten ze niet willen vervolgen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ook zonder die uitspraak zouden ze daar aangifte van moeten kunnen doen. Beetje raar verwijt zo.
quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, de Amsterdamse uitspraak.
Het woord behoudens is je niet bekend?quote:Behoudens de Amsterdamse uitspraak
Daar zouden de volwassenen een voorbeeld aan moeten nemen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:51 schreef Molurus het volgende:
Even een vraagje aan de fanatieke pro-pieters hier:
Kunnen jullie je er iets bij voorstellen dat deze traditie voor andere landen, die onze cultuur niet kennen, racistisch overkomt? Ik wel namelijk.
Ik hoor het u al zeggen: 'dat is niet terecht'. Dat zal best, maar dat verandert niets aan hoe het overkomt. En dan kunnen we op hoofdlijnen drie dingen doen:
1) al die landen gaan uitleggen dat het echt niet racistisch bedoeld is
2) er vrede mee nemen dat we overkomen als racisten
3) de traditie aanpassen.
Persoonlijk opteer ik toch voor optie 3. Want hoe belangrijk is het nou eigenlijk voor dit kinderfeestje dat pieten zwart zijn? Helemaal niet, lijkt mij. Het zal die kinderen worst zijn wat voor kleur de pieten hebben.
Jawel, maar je kunt niet simpelweg bewijsmateriaal negeren door er 'behoudens' bij te zetten.quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:43 schreef Ferdo het volgende:
[..]
[..]
Het woord behoudens is je niet bekend?
Waarom zou dat niet goed zijn?quote:Verder is het wel héél dom om juist een donkere weldoener en kindervriend maar hardnekkig neer te blíjven zetten als iets héél racistisch. Lijkt me op de lange termijnniet goed voor de "slachtoffers", voor de mensen die ze zeggen te vertegenwoordigen (ongeacht of ze daarom vragen) én voor de impact van de term racisme.
Ja, en je kunt natuurlijk vol blijven houden dat ook al die landen die met gefronste wenkbrauwen naar onze cultuur kijken daar een voorbeeld aan zouden moeten nemen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar zouden de volwassenen een voorbeeld aan moeten nemen.
Zeker. Maar dit is niet discussiëren, maar het ondermijnen van onze cultuur. En dat moet maar eens afgelopen zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij kan die discussie sluiten in je persoonlijke leven. Niet meer meedoen. Vooral doen
Maar in een democratie moet er vrije meningsuiting en discussie blijven bestaan.
Democratie is niet...... de meerderheid beslist, ... dus wie het oneens is moet zijn kop houden
Nee.quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:51 schreef Molurus het volgende:
Kunnen jullie je er iets bij voorstellen dat deze traditie voor andere landen, die onze cultuur niet kennen, racistisch overkomt? Ik wel namelijk.
De vraag was niet of het racistisch is.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee.
Gargamel (van de smurfen) ziet er ook belachelijk uit. Is dat racisme? Nee. Blijkbaar wordt er alleen geklaagd als iemand met een kleurtje er gek uit ziet. En dat is op zichzelf al racisme.
Nee dus. Het is een figuur van een kinderfeestje. Ieder weldenkend mens begrijpt dat dit niet racistisch is.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
De vraag was niet of het racistisch is.
De vraag was of jij je kunt voorstellen dat het racistisch overkomt.
Probeer die vraag eens te beantwoorden.
Laten we anders gewoon álle tradities wereldwijd aanpassen of, want dát willen die antipieten werkelijk, afschaffen omdat andere landen er terecht, of zoals in dit geval, onterecht aanstoot aan zóuden kúnnen nemen. Daar wordt het pas een fijne wereld van...quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:51 schreef Molurus het volgende:
Ik hoor het u al zeggen: 'dat is niet terecht'. Dat zal best, maar dat verandert niets aan hoe het overkomt. En dan kunnen we op hoofdlijnen drie dingen doen:
1) al die landen gaan uitleggen dat het echt niet racistisch bedoeld is
2) er vrede mee nemen dat we overkomen als racisten
3) de traditie aanpassen.
Persoonlijk opteer ik toch voor optie 3. Want hoe belangrijk is het nou eigenlijk voor dit kinderfeestje dat pieten zwart zijn? Helemaal niet, lijkt mij. Het zal die kinderen worst zijn wat voor kleur de pieten hebben.
(Ik zou trouwens het hele sinterklaasfeest, ieg in de vorm van 'religie voor kinderen', willen afschaffen. Maar dat is een geheel andere discussie.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |