Sorry DonRaja, bij het nalezen zie ik dat ik je vraag: "We hoorden vorig jaar het verhaal van Polletje bij Ajax bijvoorbeeld, komt dat bij meer clubs voor?" niet heb beantwoord.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:35 schreef DonRaja het volgende:
Hi meneer Mulder,
bij deze mijn riedeltje vragen:
Hoe zeer is de onderwereld verweven bij het voetbal?
We hoorden vorig jaar het verhaal van Polletje bij Ajax bijvoorbeeld, komt dat bij meer clubs voor?
Houden de heren/(dames?) zich ook bezig met bijvoorbeeld matchfixing?
Ik zie u spreken over de Marokkanen of de Turken, is het nog erg ras/nationaliteit georganiseerd? Of heeft de multiculti ook toegeslagen bij de penoze?
Thanks!
Amsterdammers zijn nou niet de meest nuchtere mensen die ik ken..quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:54 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nou precies daarom vraag ik het ook.. als zoiets zou zijn gebeurt, dan moet er bijna wel een melding van gemaakt zijn.. het levert nogal een troep op zo op straat zou je zeggen..![]()
Maarja.. Brilleman werd ook gevonden zonder ledematen in een vaatje.. Als Bruinsma daar werkelijk achter zat, zaten spic en span daar ook niet zo ver vandaan natuurlijk.. (of waren ze toen nog niet in beeld bij Bruinsma?)
Aan de ene kant een sterk verhaal, aan de andere kant zou er ergens een kern van waarheid in kunnen zitten.. maarja amsterdammers zijn nou niet de meest nuchtere mensen die ik ken..
quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:17 schreef GerhardtMulder het volgende:
[..]
Goed dat je dat doet!
Ach, als me wat te binnen schiet beantwoord ik de vragen graag. Daar staat wat mij betreft geen tijd voor. Maar donderdagavond ben ik er zeker. Tot later.
quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:48 schreef GerhardtMulder het volgende:
[..]
Dag DonRaja.
Van je riedel zal ik proberen muziek te maken.
Hoe zeer is de onderwereld verweven bij het voetbal? Vraag je.
Indirect is die verwevenheid er wel en dan doel ik op de voetballers die in de criminaliteit belanden.
Ik zal er enkele noemen:
De 34-jarige voormalig Feyenoorder Georgi Demetradze kreeg in mart 2011 in zijn geboorteland Georgië een celstraf van zes jaar voor afpersing en illegaal gokken. BV Veendam-speler Mustafe Ahmed kreeg medio 2008 een celstraf van dertig maanden. De rechter achtte het bewezen dat Ahmed zich tijdens een trainingskamp op een hardhandige wijze had vergrepen aan een 56-jarige vrouw.
In 2006 werd de zeer getalenteerde voetballer Donny Huysen veroordeeld tot vijf jaar cel. De rechters achtten het bewezen dat Huysen cocaïne had verhandeld.
Glenn Helder belandde in 2007 zeven maanden in de gevangenis. Hij zou de vriend van zijn ex-vriendin hebben mishandeld. Omdat hij zich niet aan de regels van de reclassering hield, werd hij vervolgens opnieuw enige tijd vastgezet.
Een van de bekendste is wel Fred Ros, amateurvoetballer bij FC Utrecht en Volendam, die een van de grootse criminelen van Nederland werd en hetzelfde geldt voor Ali Akgun.
quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:50 schreef GerhardtMulder het volgende:
[..]
Sorry, ik vergat nog wat.
Over matchfixing durf ik niets te beweren voordat dit is bewezen.
Ja, de penoze is multicultureel, die komen in alles rassen en nationaliteiten voor en werken ook veel samen.
Dank u wel voor de uitgebreide antwoorden, succes vanavond met de stortvloed aan vragen!quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:41 schreef GerhardtMulder het volgende:
[..]
Sorry DonRaja, bij het nalezen zie ik dat ik je vraag: "We hoorden vorig jaar het verhaal van Polletje bij Ajax bijvoorbeeld, komt dat bij meer clubs voor?" niet heb beantwoord.
Met de term 'verhaal' bedoel je waarschijnlijk dat de Amsterdamse politie zich mateloos ergert aan de aanwezigheid van Martin van der Pol bij officiële vergaderingen tussen Ajax en de politie over risicowedstrijden. Volgens de politie durft Ajax kennelijk niet op te treden tegen de meervoudige moordenaar. Ook wordt Martin van der Pol in verband gebracht met mishandelingen in het supportershome van Ajax en inmiddels beschikt de politie ook over informatie dat hij medesupporters afperst. Leden van de harde supporterskern die geld verdienen aan merchandising zouden percentages van hun winst moeten afstaan. Dat zijn pure maffiapraktijken en dat kan natuurlijk niet. Het bestuur van Ajax moet ballen tonen en hem een levenslang stadionverbod geven.
Of dit soort praktijken bij andere Nederlandse clubs voorkomen? Nou, DonRaja, ik denk het niet! Natuurlijk zijn er wel 'criminelen' onder de supporters, maar dat ze enige zeggenschap hebben in het besturen van de club, dat is inacceptabel!!!.
Isegrim,quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:07 schreef Isegrim het volgende:
Wat is jouw definitie van een crimineel?
Zo is datquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:45 schreef GerhardtMulder het volgende:
[..]
Amsterdammers zijn nou niet de meest nuchtere mensen die ik ken..
Ik vind het geen stompzinnige vraag en ik vind het Dino Soerel, bijnaam De Commissaris. Het is nog een crimineel van de oude lichting (55jaar), die heel wat op zijn kerfstok heeft, maar relatief weinig is gestraft.quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:27 schreef Stompzinnig het volgende:
Wie is volgens u de grootste crimineel die er toch nog helemaal of goed mee is weggekomen?
Ik heb die problemen nooit gehad, ik was een vrije jongen die je enigszins kunt relateren aan de penoze. Die gebruikten geen wapens en werden er derhalve ook niet mee geconfronteerd.quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:36 schreef So_Surreal het volgende:
U zegt dat er hooguit de vuisten of een mes gebruikt werd door de Penoze.
Hadden jullie nooit problemen met figuren die zwaardere wapens dan dat gebruikten ?
En hoe gingen jullie daar mee om ?
Nee, ik verklap niets uit mijn boek, geef hooguit wat algemen informatie over sommige figuren uit mijn boek. Over het interessante, opwindende en hilarische laat ik nu niet los.quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:36 schreef Karina het volgende:
[..]
Zo is dat![]()
Ik heb geen vraag over de penoze (ik dacht trouwens altijd dat dat met een S werd geschreven!), maar iets anders, ben je niet 'bang' dat door hier zoveel vragen te beantwoorden je de helft uit je boek al verklapt?
Beetje nieuwsgierigheid wekken dusquote:Op donderdag 2 juli 2015 19:42 schreef GerhardtMulder het volgende:
[..]
Nee, ik verklap niets uit mijn boek, geef hooguit wat algemen informatie over sommige figuren uit mijn boek. Over het interessante, opwindende en hilarische laat ik nu niet los.
Ik bedoelde eigenlijk of Bruinsma toen hij in de jaren 70 met de drugshandel begon had kunnen voorzien dat het zo'n riskante business zou worden (vooral dankzij hemzelf), of denk je dat hij (en TM en consorten) destijds niet dachten dat ze aan iets begonnen wat zo hard zou worden.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:54 schreef GerhardtMulder het volgende:
[..]
Hi Leandra,
Wat je bedoelt met ‘dat ze dachten dat ze daar mee weg konden blijven komen,’ begrijp ik niet goed. Bruinsma kwam er niet mee weg, werd doodgeschoten en miss hotpants belandde voor 10 jaar in de cel. Ja, de drugshandel heeft de onderwereld enorm verhard. Bruinsma is er zelf mee begonnen. Hij liet Andre Brilleman op afschuwelijke wijze vermoorden en zelf had hij ook cowboy neigingen. In augustus 1983 gaat hij een vuurgevecht aan met vier man. Hierbij schiet Bruinsma Pietje Pieterse in zijn heup en bezorgt Chris Dolman een schampschot aan zijn hoofd.. Zelf raakt hij zwaargewond. Toen moet er bij Klaas toch wel een lichtje zijn gaan branden dat, waar hij mee bezig was, hem naar je eeuwige jachtvelden zou kunnen brengen.
Ja, het geval met Sjaak Kist, aka "de Pet" is daar een duidelijk voorbeeld van en criminele informanten waren er vele bij de politie in Amsterdam. Neem Giuseppe La Serpe, die nu in het getuigenbeschermingsprogramma zit.quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:41 schreef rene90 het volgende:
In hoeverre is het CID (of vergelijkbare instantie) betrokken bij het hele wereldje en hebben ze bepaalde criminelen als informant omgekocht of iets dergelijks?
Leandra, dat weet ik natuurlijk niet. Maar toen zich de eerste schermutselingen voordeden waarbij hij cowboytje moest spelen en zelf zwaargewond werd, kon hij wel vermoeden dat hem geen lang leven was beschoren.quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk of Bruinsma toen hij in de jaren 70 met de drugshandel begon had kunnen voorzien dat het zo'n riskante business zou worden (vooral dankzij hemzelf), of denk je dat hij (en TM en consorten) destijds niet dachten dat ze aan iets begonnen wat zo hard zou worden.
Als je nu in die wereld stapt (op dat niveau) weet je dat de kans klein is dat je de AOW-leeftijd gaat halen, maar stapten zij in een wereld waarvan ze min of meer wisten dat ze er niet oud mee zouden worden?
Dank je.quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:48 schreef GerhardtMulder het volgende:
[..]
Leandra, dat weet ik natuurlijk niet. Maar toen zich de eerste schermutselingen voordeden waarbij hij cowboytje moest spelen en zelf zwaargewond werd, kon hij wel vermoeden dat hem geen lang leven was beschoren.
Nostalgist. Of er criminelen de pijp aan Maarten hebben gegeven, dat weet ik niet. Die lopen daar niet mee te koop en niemand zal uit zichzelf zeggen dat hij crimineel is geweest.quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:44 schreef Nostalgist het volgende:
Hé wat leuk; ook wat vragen:
Zijn er voorbeelden van criminelen die uit het milieu zijn gestapt en hoe wordt daar op gereageerd?
Zijn de Hell's Angels een criminele organisatie of gewoon een motorclub?
Er worden nu liquidaties uitgevoerd in de buurt van bijvoorbeeld onschuldige burgers (kinderen zelfs) hoe wordt daar tegenaan gekeken door de Penoze?
Ja, Hoogland heeft Bruinsma vermoord, dat staat onomstotelijk vast.quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:45 schreef Nostalgist het volgende:
Heeft Martin Hoogland Klaas Bruinsma vermoord of was dat toch iemand anders?
Als hij het al zou willen, dan kon dat niet. Hij zat als het ware als een vlieg in het misdadige web gevangen. Maar hij snoof op het laatst ook zoveel dat hij geen juiste organisatorische beslissingen meer kon nemen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dank je.
Denk je dat hij door eigen gebruik toch doorgegaan is (verslaving die een foute beslissing voor je neemt), of was het een alles-of-niets houding waardoor hij er toen niet uitgestapt is, of kon hij er niet uit?
Combinatie van factoren dus.quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:56 schreef GerhardtMulder het volgende:
[..]
Als hij het al zou willen, dan kon dat niet. Hij zat als het ware als een vlieg in het misdadige web gevangen. Maar hij snoof op het laatst ook zoveel dat hij geen juiste organisatorische beslissingen meer kon nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |