abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 juli 2015 @ 12:41:16 #51
445591 verified  GerhardtMulder
Auteur Amsterdamse Penoze
pi_154001752
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 17:35 schreef DonRaja het volgende:
Hi meneer Mulder,

bij deze mijn riedeltje vragen:

Hoe zeer is de onderwereld verweven bij het voetbal?
We hoorden vorig jaar het verhaal van Polletje bij Ajax bijvoorbeeld, komt dat bij meer clubs voor?
Houden de heren/(dames?) zich ook bezig met bijvoorbeeld matchfixing?

Ik zie u spreken over de Marokkanen of de Turken, is het nog erg ras/nationaliteit georganiseerd? Of heeft de multiculti ook toegeslagen bij de penoze?

Thanks!
Sorry DonRaja, bij het nalezen zie ik dat ik je vraag: "We hoorden vorig jaar het verhaal van Polletje bij Ajax bijvoorbeeld, komt dat bij meer clubs voor?" niet heb beantwoord.

Met de term 'verhaal' bedoel je waarschijnlijk dat de Amsterdamse politie zich mateloos ergert aan de aanwezigheid van Martin van der Pol bij officiële vergaderingen tussen Ajax en de politie over risicowedstrijden. Volgens de politie durft Ajax kennelijk niet op te treden tegen de meervoudige moordenaar. Ook wordt Martin van der Pol in verband gebracht met mishandelingen in het supportershome van Ajax en inmiddels beschikt de politie ook over informatie dat hij medesupporters afperst. Leden van de harde supporterskern die geld verdienen aan merchandising zouden percentages van hun winst moeten afstaan. Dat zijn pure maffiapraktijken en dat kan natuurlijk niet. Het bestuur van Ajax moet ballen tonen en hem een levenslang stadionverbod geven.
Of dit soort praktijken bij andere Nederlandse clubs voorkomen? Nou, DonRaja, ik denk het niet! Natuurlijk zijn er wel 'criminelen' onder de supporters, maar dat ze enige zeggenschap hebben in het besturen van de club, dat is inacceptabel!!!.
  donderdag 2 juli 2015 @ 12:45:32 #52
pi_154001864
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 11:54 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nou precies daarom vraag ik het ook.. als zoiets zou zijn gebeurt, dan moet er bijna wel een melding van gemaakt zijn.. het levert nogal een troep op zo op straat zou je zeggen.. :Y
Maarja.. Brilleman werd ook gevonden zonder ledematen in een vaatje.. Als Bruinsma daar werkelijk achter zat, zaten spic en span daar ook niet zo ver vandaan natuurlijk.. (of waren ze toen nog niet in beeld bij Bruinsma?)

Aan de ene kant een sterk verhaal, aan de andere kant zou er ergens een kern van waarheid in kunnen zitten.. maarja amsterdammers zijn nou niet de meest nuchtere mensen die ik ken.. :)
Amsterdammers zijn nou niet de meest nuchtere mensen die ik ken..
Nou, 's avonds na mijn 3e whisky ben ik dat ook niet. 8)7
  Boks-Chick donderdag 2 juli 2015 @ 12:56:15 #53
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_154002124
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 11:17 schreef GerhardtMulder het volgende:

[..]

Goed dat je dat doet!
Ach, als me wat te binnen schiet beantwoord ik de vragen graag. Daar staat wat mij betreft geen tijd voor. Maar donderdagavond ben ik er zeker. Tot later. :Y
^O^ wij waarderen het enorm in ieder geval, erg tof!
Tot vanavond.
lolwut
pi_154002380
Wat is jouw definitie van een crimineel?
pi_154002419
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 09:48 schreef GerhardtMulder het volgende:

[..]

Dag DonRaja.
Van je riedel zal ik proberen muziek te maken.
Hoe zeer is de onderwereld verweven bij het voetbal? Vraag je.
Indirect is die verwevenheid er wel en dan doel ik op de voetballers die in de criminaliteit belanden.
Ik zal er enkele noemen:
De 34-jarige voormalig Feyenoorder Georgi Demetradze kreeg in mart 2011 in zijn geboorteland Georgië een celstraf van zes jaar voor afpersing en illegaal gokken. BV Veendam-speler Mustafe Ahmed kreeg medio 2008 een celstraf van dertig maanden. De rechter achtte het bewezen dat Ahmed zich tijdens een trainingskamp op een hardhandige wijze had vergrepen aan een 56-jarige vrouw.
In 2006 werd de zeer getalenteerde voetballer Donny Huysen veroordeeld tot vijf jaar cel. De rechters achtten het bewezen dat Huysen cocaïne had verhandeld.
Glenn Helder belandde in 2007 zeven maanden in de gevangenis. Hij zou de vriend van zijn ex-vriendin hebben mishandeld. Omdat hij zich niet aan de regels van de reclassering hield, werd hij vervolgens opnieuw enige tijd vastgezet.
Een van de bekendste is wel Fred Ros, amateurvoetballer bij FC Utrecht en Volendam, die een van de grootse criminelen van Nederland werd en hetzelfde geldt voor Ali Akgun.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 09:50 schreef GerhardtMulder het volgende:

[..]

Sorry, ik vergat nog wat.
Over matchfixing durf ik niets te beweren voordat dit is bewezen.
Ja, de penoze is multicultureel, die komen in alles rassen en nationaliteiten voor en werken ook veel samen.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 12:41 schreef GerhardtMulder het volgende:

[..]

Sorry DonRaja, bij het nalezen zie ik dat ik je vraag: "We hoorden vorig jaar het verhaal van Polletje bij Ajax bijvoorbeeld, komt dat bij meer clubs voor?" niet heb beantwoord.

Met de term 'verhaal' bedoel je waarschijnlijk dat de Amsterdamse politie zich mateloos ergert aan de aanwezigheid van Martin van der Pol bij officiële vergaderingen tussen Ajax en de politie over risicowedstrijden. Volgens de politie durft Ajax kennelijk niet op te treden tegen de meervoudige moordenaar. Ook wordt Martin van der Pol in verband gebracht met mishandelingen in het supportershome van Ajax en inmiddels beschikt de politie ook over informatie dat hij medesupporters afperst. Leden van de harde supporterskern die geld verdienen aan merchandising zouden percentages van hun winst moeten afstaan. Dat zijn pure maffiapraktijken en dat kan natuurlijk niet. Het bestuur van Ajax moet ballen tonen en hem een levenslang stadionverbod geven.
Of dit soort praktijken bij andere Nederlandse clubs voorkomen? Nou, DonRaja, ik denk het niet! Natuurlijk zijn er wel 'criminelen' onder de supporters, maar dat ze enige zeggenschap hebben in het besturen van de club, dat is inacceptabel!!!.
Dank u wel voor de uitgebreide antwoorden, succes vanavond met de stortvloed aan vragen!
BFF met GGMM
  donderdag 2 juli 2015 @ 18:57:59 #56
pi_154011326
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:07 schreef Isegrim het volgende:
Wat is jouw definitie van een crimineel?
Isegrim,
Ik begeef me nu op glad ijs, want wat criminaliteit is wordt allemaal in wettelijke woorden en regels vast gelegd.
Maar je vraagt Isegrim wat ik crimineel vind en ik vind dat de daden van de mens, die niet door de beugel kunnen, niet allemaal gevangen kunnen worden in de term crimineel. Bij mij is het een oplopende trap van een wandaad: de jongen die wat snoep steelt en de scharensliep die wat teveel rekent. Daarboven heb je de misdaad, dat is ernstiger dan de wandaad, bijvoorbeeld het slaan van de vrouw door de man, of het niet goed behandelen van je kinderen of dieren. Het onder voorwendsel geld ophalen langs de deur met de bewering dat het voor het kankerfonds is, terwijl je het zelf in je zak steekt.
Crimineel is in mijn termen iemand die een directe of indirecte daad pleegt die de dood van een mens tot gevolg heeft of kan hebben. Moord, verkoop van harddrugs, vrouwenhandel et cetera, et cetera.
  Moderator donderdag 2 juli 2015 @ 19:17:13 #57
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_154011854
Welkom weer vanavond, ik zie dat u al heel wat vragen beantwoord heeft :D

Het is nog wat rustig zie ik dus ik misschien een mooi moment om even naar voren te brengen dat we Gerhard gevraagd hebben om drie leuke, interessante of originele vragen te selecteren aan het einde van de avond en de users die die de betreffende vraag hebben gesteld te belonen met een boek.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_154012190
Wie is volgens u de grootste crimineel die er toch nog helemaal of goed mee is weggekomen?
pi_154012423
U zegt dat er hooguit de vuisten of een mes gebruikt werd door de Penoze.
Hadden jullie nooit problemen met figuren die zwaardere wapens dan dat gebruikten ?
En hoe gingen jullie daar mee om ?
  Moderator donderdag 2 juli 2015 @ 19:36:30 #60
9859 crew  Karina
Woman
pi_154012425
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 12:45 schreef GerhardtMulder het volgende:

[..]

Amsterdammers zijn nou niet de meest nuchtere mensen die ik ken..
Zo is dat >:)

Ik heb geen vraag over de penoze (ik dacht trouwens altijd dat dat met een S werd geschreven!), maar iets anders, ben je niet 'bang' dat door hier zoveel vragen te beantwoorden je de helft uit je boek al verklapt?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:37:16 #61
pi_154012449
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:27 schreef Stompzinnig het volgende:
Wie is volgens u de grootste crimineel die er toch nog helemaal of goed mee is weggekomen?
Ik vind het geen stompzinnige vraag en ik vind het Dino Soerel, bijnaam De Commissaris. Het is nog een crimineel van de oude lichting (55jaar), die heel wat op zijn kerfstok heeft, maar relatief weinig is gestraft.
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:39:27 #62
pi_154012507
quote:
99s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:36 schreef So_Surreal het volgende:
U zegt dat er hooguit de vuisten of een mes gebruikt werd door de Penoze.
Hadden jullie nooit problemen met figuren die zwaardere wapens dan dat gebruikten ?
En hoe gingen jullie daar mee om ?
Ik heb die problemen nooit gehad, ik was een vrije jongen die je enigszins kunt relateren aan de penoze. Die gebruikten geen wapens en werden er derhalve ook niet mee geconfronteerd.
pi_154012549
In hoeverre is het CID (of vergelijkbare instantie) betrokken bij het hele wereldje en hebben ze bepaalde criminelen als informant omgekocht of iets dergelijks?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:42:12 #64
pi_154012582
quote:
99s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:36 schreef Karina het volgende:

[..]

Zo is dat >:)

Ik heb geen vraag over de penoze (ik dacht trouwens altijd dat dat met een S werd geschreven!), maar iets anders, ben je niet 'bang' dat door hier zoveel vragen te beantwoorden je de helft uit je boek al verklapt?
Nee, ik verklap niets uit mijn boek, geef hooguit wat algemen informatie over sommige figuren uit mijn boek. Over het interessante, opwindende en hilarische laat ik nu niet los. 8-)
  Moderator donderdag 2 juli 2015 @ 19:43:21 #65
9859 crew  Karina
Woman
pi_154012623
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:42 schreef GerhardtMulder het volgende:

[..]

Nee, ik verklap niets uit mijn boek, geef hooguit wat algemen informatie over sommige figuren uit mijn boek. Over het interessante, opwindende en hilarische laat ik nu niet los. 8-)
Beetje nieuwsgierigheid wekken dus ;) Vind het iig erg leuk je antwoorden te lezen ^O^
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:43:51 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154012641
quote:
11s.gif Op donderdag 2 juli 2015 09:54 schreef GerhardtMulder het volgende:

[..]

Hi Leandra,
Wat je bedoelt met ‘dat ze dachten dat ze daar mee weg konden blijven komen,’ begrijp ik niet goed. Bruinsma kwam er niet mee weg, werd doodgeschoten en miss hotpants belandde voor 10 jaar in de cel. Ja, de drugshandel heeft de onderwereld enorm verhard. Bruinsma is er zelf mee begonnen. Hij liet Andre Brilleman op afschuwelijke wijze vermoorden en zelf had hij ook cowboy neigingen. In augustus 1983 gaat hij een vuurgevecht aan met vier man. Hierbij schiet Bruinsma Pietje Pieterse in zijn heup en bezorgt Chris Dolman een schampschot aan zijn hoofd.. Zelf raakt hij zwaargewond. Toen moet er bij Klaas toch wel een lichtje zijn gaan branden dat, waar hij mee bezig was, hem naar je eeuwige jachtvelden zou kunnen brengen. :(
Ik bedoelde eigenlijk of Bruinsma toen hij in de jaren 70 met de drugshandel begon had kunnen voorzien dat het zo'n riskante business zou worden (vooral dankzij hemzelf), of denk je dat hij (en TM en consorten) destijds niet dachten dat ze aan iets begonnen wat zo hard zou worden.

Als je nu in die wereld stapt (op dat niveau) weet je dat de kans klein is dat je de AOW-leeftijd gaat halen, maar stapten zij in een wereld waarvan ze min of meer wisten dat ze er niet oud mee zouden worden?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_154012655
Hé wat leuk; ook wat vragen:

Zijn er voorbeelden van criminelen die uit het milieu zijn gestapt en hoe wordt daar op gereageerd?

Zijn de Hell's Angels een criminele organisatie of gewoon een motorclub?

Er worden nu liquidaties uitgevoerd in de buurt van bijvoorbeeld onschuldige burgers (kinderen zelfs) hoe wordt daar tegenaan gekeken door de Penoze?
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_154012693
Heeft Martin Hoogland Klaas Bruinsma vermoord of was dat toch iemand anders?
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:45:48 #69
pi_154012695
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:41 schreef rene90 het volgende:
In hoeverre is het CID (of vergelijkbare instantie) betrokken bij het hele wereldje en hebben ze bepaalde criminelen als informant omgekocht of iets dergelijks?
Ja, het geval met Sjaak Kist, aka "de Pet" is daar een duidelijk voorbeeld van en criminele informanten waren er vele bij de politie in Amsterdam. Neem Giuseppe La Serpe, die nu in het getuigenbeschermingsprogramma zit.
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:48:29 #70
pi_154012767
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk of Bruinsma toen hij in de jaren 70 met de drugshandel begon had kunnen voorzien dat het zo'n riskante business zou worden (vooral dankzij hemzelf), of denk je dat hij (en TM en consorten) destijds niet dachten dat ze aan iets begonnen wat zo hard zou worden.

Als je nu in die wereld stapt (op dat niveau) weet je dat de kans klein is dat je de AOW-leeftijd gaat halen, maar stapten zij in een wereld waarvan ze min of meer wisten dat ze er niet oud mee zouden worden?
Leandra, dat weet ik natuurlijk niet. Maar toen zich de eerste schermutselingen voordeden waarbij hij cowboytje moest spelen en zelf zwaargewond werd, kon hij wel vermoeden dat hem geen lang leven was beschoren.
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:51:56 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154012882
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:48 schreef GerhardtMulder het volgende:

[..]

Leandra, dat weet ik natuurlijk niet. Maar toen zich de eerste schermutselingen voordeden waarbij hij cowboytje moest spelen en zelf zwaargewond werd, kon hij wel vermoeden dat hem geen lang leven was beschoren.
Dank je.
Denk je dat hij door eigen gebruik toch doorgegaan is (verslaving die een foute beslissing voor je neemt), of was het een alles-of-niets houding waardoor hij er toen niet uitgestapt is, of kon hij er niet uit?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:52:52 #72
pi_154012915
quote:
3s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:44 schreef Nostalgist het volgende:
Hé wat leuk; ook wat vragen:

Zijn er voorbeelden van criminelen die uit het milieu zijn gestapt en hoe wordt daar op gereageerd?

Zijn de Hell's Angels een criminele organisatie of gewoon een motorclub?

Er worden nu liquidaties uitgevoerd in de buurt van bijvoorbeeld onschuldige burgers (kinderen zelfs) hoe wordt daar tegenaan gekeken door de Penoze?
Nostalgist. Of er criminelen de pijp aan Maarten hebben gegeven, dat weet ik niet. Die lopen daar niet mee te koop en niemand zal uit zichzelf zeggen dat hij crimineel is geweest.
De Hells Angels is een motorclub waar veel criminelen op twee wielen rijden, Als je de club een criminele organisatie noemt is dat wel makkelijk, maar je generaliseert dan wel.
Daat wordt door de Penoze met walging naar gekeken.
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:53:47 #73
pi_154012945
quote:
3s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:45 schreef Nostalgist het volgende:
Heeft Martin Hoogland Klaas Bruinsma vermoord of was dat toch iemand anders?
Ja, Hoogland heeft Bruinsma vermoord, dat staat onomstotelijk vast. 8)7
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:56:03 #74
pi_154013008
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dank je.
Denk je dat hij door eigen gebruik toch doorgegaan is (verslaving die een foute beslissing voor je neemt), of was het een alles-of-niets houding waardoor hij er toen niet uitgestapt is, of kon hij er niet uit?
Als hij het al zou willen, dan kon dat niet. Hij zat als het ware als een vlieg in het misdadige web gevangen. Maar hij snoof op het laatst ook zoveel dat hij geen juiste organisatorische beslissingen meer kon nemen.
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:57:29 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154013052
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:56 schreef GerhardtMulder het volgende:

[..]

Als hij het al zou willen, dan kon dat niet. Hij zat als het ware als een vlieg in het misdadige web gevangen. Maar hij snoof op het laatst ook zoveel dat hij geen juiste organisatorische beslissingen meer kon nemen.
Combinatie van factoren dus.

Dank je voor je antwoorden, ik denk dat je boek hier wel met een verjaardag verschijnt....
*hint* *hint* :+
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')