Schattig. Bewust leugens over een andere 'terroristische'quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:16 schreef snakelady het volgende:
Ik kan mij voorstellen dat het zeer frustrerend Is als mensen je gaan vergelijken met terroristen alleen wegens je geloof.
The Westboro Baptist church is schuldig aan meer terroristische aanslagen in Amerika dan moslims , toch wordt ook niet iedere christen voor een terrorist aangezien .
Ik denk dat je een beetje overdrijft. Als mensen bij elkaar komen om een passage uit de bijbel te bespreken dan hebben ze geenszins de bedoeling interessant te doen. In tegenstelling tot jouw tekst hierboven.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 02:11 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Altijd lachen toch, een boel protestanten die een religieus boekwerk van eeuwen oud lezen die samengesteld is door katholiek/orthodoxen, vervolgens heeft Luther er wat boeken uitgegooid. Heel toevallig dat in die bijbelboeken juist weer ondersteuning voor katholieke/orthodoxe dogma te vinden valt, mmm heel toevallig, vervolgens gaan protestanten akkoord met dit eeuwenoude verdunde boekwerk, ze kijken niet naar de eeuwen van geschiedenis die eraan vooraf gaat maar proberen het zelf te interpreteren met Bijbelstudie en vervolgens denken ze het beter te weten dan Orthodoxen of Katholieken die de Bijbel zelf samengesteld te hebben. Zoiets bedenk je toch niet.
Ik zeg ook helemaal niet dat het geen oprechte godsvruchtige mensen zijn. Daar ga ik nu vanuit. Op zich ben ik hierin behoorlijk serieus, maar breng ik het op een leuke manier, of zoals jij het noemt 'interessant doen'. Het idee dat iedere christen zelf de Bijbel moet lezen en daar zelf lering dient uit te trekken en kijkt hoe het geïnterpreteerd dient te worden is een uitvinding uit de zestiende eeuw met Luther, Calvijn, Zwingli en vriendjes.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 02:24 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik denk dat je een beetje overdrijft. Als mensen bij elkaar komen om een passage uit de bijbel te bespreken dan hebben ze geenszins de bedoeling interessant te doen. In tegenstelling tot jouw tekst hierboven.
toch 50+ reacties iddquote:
Je trekt wel hele rare conclusies moet ik zeggen, waarbij de resultaten zeker nog wel meevallen, met name over het vechten.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 02:05 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Jij hebt enquêtes afgenomen over de islamitische wereld?
Onderzoeker Ruud Koopmans van het Berlijnse Centrum voor Sociaal-Wetenschappelijk Onderzoek stelt dat in Nederland 45% van de moslims fundamentalist is: iemand die vindt dat maar één uitleg van de koran mogelijk is en het geloof belangrijker vindt dan de Nederlandse wet.
Verreweg de meeste fundamentalisten staan sterk afwijzend tegenover homo’s en Joden. Deze fundamentalisten vormen het z.g. ‘sympathisantenumfeld’ voor terreurorganisaties, die alleen effectief kunnen opereren dank zij dit sympathisantenumfeld. Onder moslims bestaat brede, stilzwijgende steun voor bijvoorbeeld aanvallen op cartoonisten die worden gezien als beledigers van de profeet. Koopmans: ‘De voedingsbodem bevindt zich in het midden van de samenleving.'
Daarnaast vindt 11% van de Nederlandse moslims het in bepaalde situaties acceptabel om de islam met geweld te verdedigen. Dit betekent dat er gewoon 100 duizend moslims rondlopen die zeggen: ik ben bereid persoonlijk geweld te gebruiken voor mijn geloof.'
In andere landen is dat percentage trouwens hoger wat geweld zou gebruiken of het goedkeurt.
Je punt dat de meeste moslims geweld afwijzen klopt, maar de percentages zijn helaas niet zó rooskleurig.
Want 11% valt wel mee?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 02:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je trekt wel hele rare conclusies moet ik zeggen, waarbij de resultaten zeker nog wel meevallen, met name over het vechten.
Ik vind het zelfs tegenvallen. In een bepaald context zelfs onwenselijk en onrealistisch dat het zo laag zou zijnquote:
Fixed.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 06:14 schreef -supergirl- het volgende:
Je bent gewoon compleet achterlijk als je een boekje volgt dat eeuwen terug geschreven isga leven man.
Wilde dit net tikken. Ze zijn vaak niet geheel vol lof over IS, maar als zij er niet zijn, wie houdt de Koerden dan tegen een eigen staat op te richten op Syrische grondgebied?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 23:42 schreef Specularium het volgende:
[..]
Omdat ze het prachtig vinden dat IS tegen Koerden vecht.
Niet omdat ze IS zo fantastisch vinden denk ik.
Er zijn een miljard moslims. Blijven dus 100 miljoen mensen over die graag jou willen uitroeien.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 23:28 schreef Frank_Drebin het volgende:
Lollig kunnen we allemaal doen, maar ts heeft een zeker punt natuurlijk, 90% de islamieten (betekent niets meer dan dienaar van God - Allah is immers God in het Arabisch) verafschuwt radicalen maar het wordt wel op een hoop gegooid, terwijl het merendeel absoluut niet achter de ISIS of andere achterlijkheid staat.
De kop is er in ieder geval afquote:Op vrijdag 26 juni 2015 23:43 schreef Dribbel_ het volgende:
Volgens mij blaas je het allemaal een beetje op
Het zijn kleine aanvallen, met minder of geen doden. Maar het zijn er wel meer. (vooral op homoseksuelen, abortusklinieken enz.) Maar 7% van de aanslagen in America is door moslims. Helaas blijken moslim terroristen er beter in te zijn met als gevolg dat er vaak met slachtoffers zijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:30 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Welk nieuws volg jij dat je met zulke onzin komt dan?
Volgens hem zou het max. 10% zijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 02:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je trekt wel hele rare conclusies moet ik zeggen, waarbij de resultaten zeker nog wel meevallen, met name over het vechten.
pardon? Mij moslimvrienden komen niet op fok! Dus geen reden om dit voor hun hier neer te zetten.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 02:20 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Schattig. Bewust leugens over een andere 'terroristische'groepering vertellen om je moslimvriendje gerust te stellen.
![]()
Je mag je moslimvriendje of wat voor vriendje of vriendinnetje best gerust stellen hoor, maar doe dat de volgende keer met feiten.
Het is een onzinnig resultaat wat gewoon niet kan kloppen, niet in Nederland en al helemaal niet in de genoemde landen als het vergelijkbare cijfers zouden zijn. Indien het ondanks alles wel juist is, dan zijn het zeer lage - tegenvallende - cijfers.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:44 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Volgens hem zou het max. 10% zijn.
Maar het ligt dus hoger. 11% in Nederland en ik verwacht niet dat het in de meeste landen lager zit, omdat je veel landen ziet waar juist wel sprake is van meer geweld. Al heb ik inderdaad niet bij alle moslims een enquête afgenomen, maar het spreekt voor zich dat het percentage stukke hoger zal zijn in de Filipijnen, Indonesië, Pakistan, Afghanistan, Egypte, Somalië, Irak, Syrië of Iran.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |