Ik vond het bijzonder om dit aan "het volk" toe te schrijven. Vandaar mijn reactie. Geld geven aan Goldman Sachs is niet direct een sociaal democratische invulling van een grondwettelijke taak.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een rechts wetgevend kader? In een coalitie met D66/CU/PvdA/VVD is er een sterk rechts karakter?
Ik vind het nogal bijzonder om de subsidie in deze gemeente voor kantorenleegstand toe te dichten aan de vermeende rechtsheid van de stad Amersfoort.
Raar dat een dochter van Goldman Sachs door de BiBob toetsing komt.quote:Op maandag 29 juni 2015 10:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Stond vanochtend in de PropertyNL. Eigenaar is een dochteronderneming van Goldman Sachs.
De wethouder spreekt van een positieve ontwikkeling voor de stad door deze subsidie toe te kennen en een woningcorporatie gaat het product afnemen. Maar goed, dit is kennelijk hoe "het volk" leegstand wil oplossen.
Leegstand opvullen wel, getuige de mensen die in dit topic te kennen geven het als een maatschappelijk probleem te zien met overduidelijk marktfalen.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vond het bijzonder om dit aan "het volk" toe te schrijven. Vandaar mijn reactie. Geld geven aan Goldman Sachs is niet direct een sociaal democratische invulling van een grondwettelijke taak.
Dan vergelijk je de NL partijen onderling met elkaar.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:10 schreef De_Kaas- het volgende:
[ afbeelding ]
Iedereen wordt rechts. Verschil lijkt hem steeds meer in progressief vs. conservatief te zitten.
Niet echt relevante informatie voor het plaatje. Statisch vs. dynamisch.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:51 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dan vergelijk je de NL partijen onderling met elkaar.
Als je het met een VS bril bekijkt dan schuift alles een heel stuk op naar links.
Dit illustreert mijn punt denk ik wel goed. Op economisch gebied mist links zijn felheid.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:10 schreef De_Kaas- het volgende:
[ afbeelding ]
Iedereen wordt rechts. Verschil lijkt hem steeds meer in progressief vs. conservatief te zitten.
Of met anti-kraak en huren majah dan moet je betalen voor iets dat je gebruikt en dat is ook weer zo oneerlijk.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:54 schreef robin007bond het volgende:
Leegstand oplossen kan ook prima met kraken.
Het gaat natuurlijk in eerste instantie om woningnood, vervuiling en aanverwante zaken. Natuurlijk is leegstand een probleem omdat kosten worden afgewenteld op de samenleving als geheel.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:54 schreef robin007bond het volgende:
Wat maakt het uit? Dat mogen ze best. En antikraak is door en door ideologiesch rechts want ze zijn de ongewenste tussenpersoon die probeert winsten te maken!quote:Op maandag 29 juni 2015 15:16 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Of met anti-kraak en huren majah dan moet je betalen voor iets dat je gebruikt en dat is ook weer zo oneerlijk.
Zeker weten! De antikrakers worden gebruikt om de speculanten winst te laten maken ten koste van anderen hun woningnood. Dat komt qua misselijkmakendheid in de buurt van Goldman Sachs die miljoenen mensen laat sterven van de honger zodat ze winst maken met rijst.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:27 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Wat maakt het uit? Dat mogen ze best. En antikraak is door en door ideologiesch rechts want ze zijn de ongewenste tussenpersoon die probeert winsten te maken!
Vriendjespolitiek, corruptie, dwarsverbanden tussen de top van de politiek en haar aanhangsels en de grote bedrijven...quote:Op maandag 29 juni 2015 14:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Raar dat een dochter van Goldman Sachs door de BiBob toetsing komt.
Er is helaas een verschuiving naar rechts (helaas omdat dit slechts voor het land #RichardWilkinson) maar de SP en de PvdD zijn toch nog altijd stijf links. Bovendien is het ook maar net hoe je die begrippen definieert, het zal mij worst wezen als we cultureel wat rechtser worden, het gaat er om hoe links of rechts we sociaaleconomisch zijn.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:10 schreef De_Kaas- het volgende:
[ afbeelding ]
Da's zoiets als vereenzaming oplossen met verkrachting.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:54 schreef robin007bond het volgende:
Het is in de geschiedenis nog nooit anders geweest.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vriendjespolitiek, corruptie, dwarsverbanden tussen de top van de politiek en haar aanhangsels en de grote bedrijven...
Ik wou dat ik kon zeggen dat het raar is maar het is helaas volstrekt logisch.
Niet echt, want de gekraakte woning word voor speculatie gebruikt wat niet de bedoeling is. Zie de anti-speculatiemaatregelen die de overheid met matig succes heeft genomen.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Da's zoiets als vereenzaming oplossen met verkrachting.
Natuurlijk. Te hard rijden bestaat ook al zolang de auto bestaat. Dat betekent echter nog niet dat er geen gradaties bestaan.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:58 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het is in de geschiedenis nog nooit anders geweest.
Doel je nu op de Sovjet Unie of elke andere overheid?quote:Op maandag 29 juni 2015 15:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vriendjespolitiek, corruptie, dwarsverbanden tussen de top van de politiek en haar aanhangsels en de grote bedrijven...
Ik wou dat ik kon zeggen dat het raar is maar het is helaas volstrekt logisch.
Het is onzin om te stellen dat elk leegstaand gebouw leeg staat vanwege speculatieve belangen.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet echt, want de gekraakte woning word voor speculatie gebruikt wat niet de bedoeling is. Zie de anti-speculatiemaatregelen die de overheid met matig succes heeft genomen.
Dat heb ik dan ook niet gesteld, krakers zoeken echter die woningen uit die wel omwille van dat motief leegstaan. Daar was heel die kraakwet ook voor bedoeld: woningen die langer dan X dagen leeg staan...quote:Op maandag 29 juni 2015 16:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het is onzin om te stellen dat elk leegstaand gebouw leeg staat vanwege speculatieve belangen.
vervolgens huizen die net te koop staan gaan krakenquote:Op maandag 29 juni 2015 16:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat heb ik dan ook niet gesteld, krakers zoeken echter die woningen uit die wel omwille van dat motief leegstaan. Daar was heel die kraakwet ook voor bedoeld: woningen die langer dan X dagen leeg staan...
En elke woning die langer dan X dagen leegstaat is het eigendom van een speculant?quote:Op maandag 29 juni 2015 16:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat heb ik dan ook niet gesteld, krakers zoeken echter die woningen uit die wel omwille van dat motief leegstaan. Daar was heel die kraakwet ook voor bedoeld: woningen die langer dan X dagen leeg staan...
Is de woningnood niet groter in de binnensteden?quote:Op maandag 29 juni 2015 16:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En elke woning die langer dan X dagen leegstaat is het eigendom van een speculant?
Waarom zitten krakers in binnensteden? In Zuid-Limburg staan 19.000 woningen leeg, ruimte genoeg voor al die krakers.
Oude panden die gerestaureerd worden kraken en dan alles slopen wat er al gerestaureerd is. Krakers zijn het vuil der aarde. Nog erger dan bankiers.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Alle krakers deden dat?quote:Op maandag 29 juni 2015 16:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Oude panden die gerestaureerd worden kraken en dan alles slopen wat er al gerestaureerd is. Krakers zijn het vuil der aarde. Nog erger dan bankiers.
Dat was als strafbaar met die kraakwet, daar hoefde de kraakwet dus niet voor te verdwijnen.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:07 schreef bijdehand het volgende:
[..]
vervolgens huizen die net te koop staan gaan kraken
Elke overheid heeft dat, de mate waarin verschilt maar het komt overal voor. Het is lang niet altijd een bewuste keuze, dat sluipt in je systeem.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Doel je nu op de Sovjet Unie of elke andere overheid?![]()
Krakers zijn vuilnis. Het zijn dieven. Er is niemand die dat goed kan praten. Een kraakwet is te zot voor woorden.quote:
We willen allemaal wel in hartje Amsterdam wonen. Gaat alleen niet.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is de woningnood niet groter in de binnensteden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |