abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153907133
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 18:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat staat in dat artikel hè. Heb je het skimmed of gelezen?
Het artikel staat vol met vage algemeenheden die weinig betrekking hebben op de Nederlandse huizenmarkt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 28 juni 2015 @ 18:30:50 #227
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_153907254
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 16:35 schreef Ryan3 het volgende:

Daar zitten de hypotheken in als gevolg van de ongebreidelde groei van gefiatteerd geld, stijging huizenprijzen en alle sectoren die daar grof aan verdienden en de huizenmarkt naar de sodemieter hebben geholpen.
Dat is wat anders dan de "corporate industry" in de technologie natuurlijk, die kapitaal nodig hebben om überhaupt iets te ontwikkelen en naar de markt te brengen. En die we gewoon nodig hebben.
Ik zeg ook niet dat je zonder kan maar in Nederland is het een waterhoofd geworden. Dat gaat niet enkel over economie maar ook het type mensen dat het aan trekt en creëert; nl. nogal Machiavellistische types zonder echte principes (behalve het likken en trappen). Uit onderzoek blijkt vrij duidelijk dat ze vaker dan in andere sectoren geneigd zijn tot liegen. Ik heb (veel) minder problemen met de principiële rechtsmensen zoals je weet, welke minder naar puur Machiavellisme neigen.

Zoals de serie 'snelle geld' liet zien (door rechtsmens Jort Kelder): in 1987 was de omvang van de financiële sector ongeveer even groot als het BBP; in 2007 was het 6 keer zo groot en dat is niet veel anders geworden. Wanneer de pensioenvermogens zogenaamd daarvoor als onderpand moeten dienen dan gaat er iets niet helemaal goed.

Trouwens, de Amerikaanse situatie van veel durfkapitaal voor startups wordt ook geholpen door de vrij unieke positie van de dollar, en de faillissementswetgeving aldaar. Verder zit daar vaak meer overheid (en garanties) achter dan menigeen denkt, in het geval van de echte succesverhalen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_153907270
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 18:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, jij bedoelt het personalistisch links. Het cultureel marxisme genoemd door de Unabomber, Breivik, Bosma en paar FOK!kers?
Nee.

Ik doelde meer op al die honderden PvdA-bestuursbabyboomers die bij zorginstellingen woningcorporaties en andere (semi-)overheidsinstellingen faal op faal stapelend de zakken volgraaien (met als ultiem voorbeeld natuurlijk Wim Kok). En op al die oogklepfiguren die decennialang opkwamen voor een staatsgevaarlijke "geloofsovertuiging" met een sterke anti-Nederlandse insteek en terroristische neigingen. Als voorbeeld noem ik dan iemand als Freek de Jonge, maar er zijn er nog veel meer.

Veel toonaangevende, strijdbare "linksen" van weleer zijn gewoon totaal niet geloofwaardig meer, en hierdoor is er een groot gat gevallen. Het zal vele jaren duren eer dat dat gerepareerd is.
pi_153907297
quote:
2s.gif Op zondag 28 juni 2015 18:32 schreef hpeopjes het volgende:
een staatsgevaarlijke "geloofsovertuiging" met een sterke anti-Nederlandse insteek en terroristische neigingen. Als voorbeeld noem ik dan iemand als Freek de Jonge, maar er zijn er nog veel meer.
interessant.... heel interessant.... het klinkt als nonsens.
Het ruikt ook naar nonsens.

8)7 _O-
pi_153907375
quote:
2s.gif Op zondag 28 juni 2015 18:32 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Nee.

Ik doelde meer op al die honderden PvdA-bestuursbabyboomers die bij zorginstellingen woningcorporaties en andere (semi-)overheidsinstellingen faal op faal stapelend de zakken volgraaien (met als ultiem voorbeeld natuurlijk Wim Kok). En op al die oogklepfiguren die decennialang opkwamen voor een staatsgevaarlijke "geloofsovertuiging" met een sterke anti-Nederlandse insteek en terroristische neigingen. Als voorbeeld noem ik dan iemand als Freek de Jonge, maar er zijn er nog veel meer.

Veel toonaangevende, strijdbare "linksen" van weleer zijn gewoon totaal niet geloofwaardig meer, en hierdoor is er een groot gat gevallen. Het zal vele jaren duren eer dat dat gerepareerd is.
Ja, okee, je hebt het over de graaiers in de publieke en semi-publieke overheid. Elke week weer 3 à 4 voorbeelden van idd. Ook mensen inmiddels jonger dan de babyboomers die graaien alsof het een lieve lust heeft en schaamteloos en ja het is een plaag ja idd. Maar kennelijk geen hond die het interesseert, zo is het ook. Mensen nemen het voor kennisgeving aan en gaan over tot de orde van de dag? Lijkt het wel op iig.
Wat je van de PvdA krijgt is huilen met de pet op. Nu las ik vandaag een briefje via Erik de Vlieger van het PvdA hoofdkwartier over de nieuwe wet Werk en Zekerheid en mijn knieën werden even slap, eerlijk gezegd...

Maar goed, ik denk dat er wel nieuwe bakens zijn te zetten voor wie zich nog links noemt, zie mijn post eerder in dit topic. Veel mensen zijn nog niet zo ver.
I´m back.
pi_153907385
quote:
2s.gif Op zondag 28 juni 2015 18:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Door verliesgevende panden af te boeken en af te stoten, bijvoorbeeld naar een ander type gebruik.
Maar dat gebeurt dus niet of slechts minimaal.
I´m back.
pi_153907387
quote:
2s.gif Op zondag 28 juni 2015 18:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik heb het gelezen. Maar niet kunnen vinden hoe de banken de hypotheekregels aan kunnen passen.
Kom later op terug, zo eten. ;).
I´m back.
pi_153907435
quote:
15s.gif Op zondag 28 juni 2015 17:30 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik vind van wel. Jij blijkbaar niet.
Op zich valt het wat betreft de Nederlandse politiek nog wel mee, maar een kleptocratie als de VS is natuurlijjk agressief in zijn buitenlands economisch beleid, en dan is er nog de EU, die laat zich steeds meer kennen als een vehikel van het grootkapitaal.

quote:
Zo te zien interpreteren wij kapitalisme verschillend. Overigens lijkt me een maatschappij van keuterboertjes en eenmanszaken mij vrij onwenselijk, het sluit natuurlijk ook de mogelijkheid uit om je te verzekeren en het impliceert dat je de overheid voor een hoop meer moet inschakelen dan nu het geval is. Zelfs een supermarkt opzetten is in zo'n samenleving al onmogelijk. Het uberhaupt kunnen bezitten, al dan niet in vereniging met andere eigenaren, lijkt me net zo essentieel voor het kapitalisme als het kunnen verenigen van kapitaalgoederen.
Dat je de huidige economie kapitalistisch noemt betekent natuurlijk niet dat elk aspect daarvan daarmee dan ook tot de wezenskenmerken van het kapitalisme behoort. Ik zie eigenlijk geen reden om aan begripsvervuiling te doen en te zeggen dat het kapitalisme niet over productiemiddelen gaat.

quote:
Dit lijkt me een "no true Scotsman"-argument, vergelijkbaar met mensen die zeggen dat er nog nooit een echt communistische staat is geweest, want alle arbeidersrevoluties hadden agressie nodig om hun ideologie over te brengen en het communisme gaat uit van een vrijwillige samenwerking van arbeiders in een post-kapitalistische samenleving.
Sorry hoor, maar die hebben ook gewoon gelijk. Volgens de leer komt er na de revolutie de dictatuur van het proletariaat, en die fase gaat vooraf aan de communistische heilstaat. Na het zuur komt het zoet zeg maar. Bij mijn weten is er geen regime geweest dat geclaimed heeft dat de communistische heilstaat al bereikt was. Dat we die landen dan communistisch noemen om ze te onderscheiden van andere staatsvormen is ook deze keer weer geen reden om de aard der dingen te verdraaien.

quote:
Het doet mij allemaal vrij geforceerd aan dat iemand een lapje grond kan bezitten, als boer onder Mao en Pot, maar zogenaamd minder kapitalistisch is dan een Russische Kolchoz-boer. Laat ik het er op houden dat er verschillende interpretaties van een antikapitalistische samenleving zijn, waarbij zowel de macht als het eigendom verschillend worden toebedeeld aan de arbeiders die voor de productiefactor zorg dragen.
Dat het kapitalisme en de vrije markt een sterk duo vormen lijkt me ook hier weer geen reden om ze door elkaar te halen.

quote:
Als je een aandeel aan toonder bezit, dan stel je daarmee geld beschikbaar aan de onderneming om de arbeidsproductiviteit te verhogen.
Nee, dat is alleen zo wanneer je het koopt bij een emissie. Handel van daarna en ook het bezit doet verder niks voor productiemiddelen.

quote:
Zolang iets of iemand eigenaar is van dat aandeel, is er iets of iemand verantwoordelijk voor het eigen kapitaal, met als doel het verhogen van de arbeidsproductiviteit. Ik zou niet weten waarom iemand die 10 jaar in een BV-structuur kapitaal ter beschikking stelt wel de arbeidsproductiviteit zou verhogen, maar 100 iemanden over de spanne van 10 jaar iets zouden onttrekken aan de arbeid. Daarnaast zijn er kapitaalbewegingen bij een deel van de aandelen aan toonder, maar er zijn ook mensen die al 10 jaar lang hetzelfde aandeel aan toonder bezitten of indextrackers met tussen de 100.000 en 120.000 aandelen Shell. Het zou onjuist zijn aan te nemen dat alle aandelen voortdurend van eigenaar wisselen, dat zou de markt te volatiel maken om er nog zinnig in te handelen.
Dat is allemaal niet zo relevant. In kapitalistische zin is het aandeel alleen dan relevant wanneer het uitgegeven en verkocht wordt, en het geld wat ervoor betaald wordt zich tot productiemiddel verheft. Daarnaast is het in kapitalistische zin relevant doordat de aandelenhandel net als bijvoorbeeld consumptie een concurrent is van investeringen in productiemiddelen. Stel even dat er nu geen aandelenhandel was, dan zit je met al die vermogenden die geld in de aanbieding hebben, op zoek naar vermogensrendement. Dan wordt kapitaal om te investeren in productiemiddelen een stuk goedkoper.

quote:
Je ziet nu dat bedrijven nieuwe aandelen uitschrijven om snel geld op te halen op de internationale kapitaalmarkten en dat die bedrijven wel degelijk productie draaien met de opbrengst.
Ja, maar dat maakt de rest van de handel, de overgrote meerderheid, niet minder irrelevant.

quote:
Dit zijn wel weer maakbaarheidsgedachten waar een hoop politici en kiezers nu juist van terug lijken te komen. Een belastingvlucht onmogelijk maken kan niet op een meerderheid rekenen, sterker nog, er zijn partijen die de mogelijkheid tot een kapitaalvlucht in stand willen houden om op die manier vinger aan de pols te houden wanneer de overheid te ver gaat in haar belastingzucht.
Dat de wil ontbreekt om daar iets aan te doen heeft ook te maken met de vervlechting van overheid en bedrijfsleven, in binnen en buitenland.

quote:
Het stimuleren van veel kinderen is ook op haar retour, doordat een groot deel van de Westerse burgers het gezin niet meer als het ideaal ziet en een steeds groter deel van het volk zichzelf niet als vader en moeder ziet.
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat als een land een lage bevolkingsgroei kent, de overheid best kan zorgen voor een evenwichtige arbeidsmarkt. Bij een evenwichtige arbeidsmarkt, niet kunstmatig verstoord door diezelfde overheid, zorgt het marktmechanisme wel voor goede lonen en goede arbeidsomstandigheden.

quote:
Het stimuleren van een kleine financiele sector kan je zien als iets positiefs, maar het is net als met een kleine overheid; de mensen die voor hun werkgelegenheid afhankelijk zijn van de financiele sector of overheid zullen het niet omarmen en zijn vocalere kiezers dan de mensen die sterk tegen zijn. Dat kan je als neoliberale excessen beschouwen, maar het heeft ook zo zijn maatschappelijke en ecologische voordelen.
Nee. Het is een blok aan het been van de economie.

quote:
Een democratisch falen is een lastig iets, aangezien desinteresse van de bevolking ook kan aangeven dat de democratie juist zegevierd. Zolang het volk het goed heeft, acht zij het niet belangrijk in te grijpen, links te stemmen, activistisch te zijn of de politiek ter verantwoording te roepen. In die zin is apathie een van de grootste complimenten die je de politiek kan maken, want het indiceert dat er weinig strijden te vechten zijn en iedereen de status quo wel best lijkt te vinden.
Dat zou kunnen, maar het kan er ook op wijzen dat de bevolking geen vertrouwen heeft in de politiek en de mogelijkheid om hun samenleving te verbeteren door een verkiezingsuitslag, en zo ook berust in de machteloosheid zoals de linkse politici zelf ook doen. Als zijn de opkomsten bij landelijke verkiezingen in Europa best hoog.

quote:
Sterker nog, in mijn ogen is een lage opkomst bij verkiezingen een teken dat een groot deel van het volk tevreden is, denkt dat er geen betere alternatieven voor handen zijn uit de verkiesbare kandidaten en niet de inspanning doet om zelf met betere alternatieven op de proppen te komen. Onze verkiezingen zijn rustig, stil en over de uitslag wordt zeer zelden gecorrespondeerd.
Ook dat is niet helemaal waar. Het kan er even goed op duiden dat de bevolking wellicht voorlopig berust maar de oplossing zoekt buiten het primaire politieke proces. Dat is in Spanje en Griekenland nog niet het geval, maar indien de democratisch verkozen regeringen ook niet de macht blijken te hebben om dingen te veranderen, zullen de blijkbaar werkelijke machthebbers met andere middelen bestreden moeten worden. Dat is een reeel risico, door de lage bevolkingsgroei zijn er relatief wienig twintigers en dertigers zijn bijna altijd braaf, anders was het waarschijnlijk al gebeurd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 28 juni 2015 @ 18:44:32 #234
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_153907436
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 18:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Oh ja? Hoe zie je dat precies voor je? Nogmaals, de Nederlandse huizenmarkt heeft hooguit een dipje gehad. Van een implosie was geen sprake. Daarbij wordt het maximale hypotheekbedrag steeds verder ingeperkt en lenen mensen ook vrijwillig steeds minder dan ze zich maximaal zouden kunnen veroorloven.
Ik ben het ermee eens dat het wel mee is gevallen, maar de correctie/daling is hier sterker geweest dan omringende landen. Aan de andere kant zitten die landen allicht ook met een grotere bubbel opgescheept (bijvoorbeeld België, dat geen correctie heeft gehad maar wel als 'overgewaardeerd' te boek staat).

Een jaar eerder (2013) zat Nederland nog beneden de 10%:
http://www.welingelichtek(...)dkoopste-landen.html

Vergelijkende cijfers met andere landen:
http://www.ftm.nl/exclusi(...)opa-daling-stijging/
http://daskapital.nl/2014/09/huizenprijzen_gaan_exploderen.html

Dit is een heel goed artikel:
http://www.mejudice.nl/ar(...)-1870-de-hockeystick
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_153907447
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 18:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar dat gebeurt dus niet of slechts minimaal.
Geef het de tijd. Functieveranderingen zie je steeds meer.
pi_153907454
quote:
2s.gif Op zondag 28 juni 2015 18:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Geef het de tijd. Functieveranderingen zie je steeds meer.
Geef het tijd? Decennialang? Die leegstaande kantoorruimtes zijn al weer verouderd hè.
Maar zie jij niet in dat dit een verspilling is, in het kapitalisme, in feite die gewoon neigt naar communisme?

[ Bericht 5% gewijzigd door Ryan3 op 28-06-2015 21:33:03 ]
I´m back.
pi_153907494
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 18:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Geef het tijd? Decennia lang? Die leegstaande kantoorruimtes zijn al weer verouderd hè.
Je ziet het bij winkelcentra nu gebeuren dat (vooral de aanloopstraten naar het winkelgebied) straten weer veel gemengder worden en dat wonen en andere zaken de plek van verdwenen winkels weer innemen.
Dat zal ook gaan gebeuren als ergens een overaanbod aan kantoren is. Op het perceelsniveau waar jij naar kijkt kan het natuurlijk gigantisch lang duren maar meer algemeen gezien ontwikkelt het zich wel.

quote:
Maar zie jij niet in dat dit een verspilling is in het kapitalisme in feite die gewoon neigt naar communisme?
Nee, dit verzinsel van je zegt me helemaal niets.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2015 18:49:38 ]
  zondag 28 juni 2015 @ 18:52:26 #238
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_153907547
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 18:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, okee, je hebt het over de graaiers in de publieke en semi-publieke overheid. Elke week weer 3 à 4 voorbeelden van idd. Ook mensen inmiddels jonger dan de babyboomers die graaien alsof het een lieve lust heeft en schaamteloos en ja het is een plaag ja idd. Maar kennelijk geen hond die het interesseert, zo is het ook. Mensen nemen het voor kennisgeving aan en gaan over tot de orde van de dag? Lijkt het wel op iig.
Wat je van de PvdA krijgt is huilen met de pet op. Nu las ik vandaag een briefje via Erik de Vlieger van het PvdA hoofdkwartier over de nieuwe wet Werk en Zekerheid en mijn knieën werden even slap, eerlijk gezegd...

Maar goed, ik denk dat er wel nieuwe bakens zijn te zetten voor wie zich nog links noemt, zie mijn post eerder in dit topic. Veel mensen zijn nog niet zo ver.
http://www.vn.nl/Archief/(...)an-1983-tot-2013.htm
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)p-ambtelijke-dienst/
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_153907623
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 18:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik ben het ermee eens dat het wel mee is gevallen, maar de correctie/daling is hier sterker geweest dan omringende landen. Aan de andere kant zitten die landen allicht ook met een grotere bubbel opgescheept (bijvoorbeeld België, dat geen correctie heeft gehad maar wel als 'overgewaardeerd' te boek staat).

Een jaar eerder (2013) zat Nederland nog beneden de 10%:
http://www.welingelichtek(...)dkoopste-landen.html

Vergelijkende cijfers met andere landen:
http://www.ftm.nl/exclusi(...)opa-daling-stijging/
http://daskapital.nl/2014/09/huizenprijzen_gaan_exploderen.html

Dit is een heel goed artikel:
http://www.mejudice.nl/ar(...)-1870-de-hockeystick
En als je dit soort cijfers afzet tegen de feiten die ik eerder aanhaalde, dan is het allemaal niet zo schokkend; De Nederlandse hypotheeklast is maar de helft van de de waarde van koophuizen, de grootste risicogroep (mensen die starten) nemen zowel gedwongen als vrijwillig steeds minder tophypotheken met enorme overwaarde, enzovoort. Ook al komt er een correctie die nogmaals 20% van de prijs afhaalt, dan nog gaat de markt niet imploderen.
pi_153907675
quote:
2s.gif Op zondag 28 juni 2015 18:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je ziet het bij winkelcentra nu gebeuren dat (vooral de aanloopstraten naar het winkelgebied) straten weer veel gemengder worden en dat wonen en andere zaken de plek van verdwenen winkels weer innemen.
Dat zal ook gaan gebeuren als ergens een overaanbod aan kantoren is. Op het perceelsniveau waar jij naar kijkt kan het natuurlijk gigantisch lang duren maar meer algemeen gezien ontwikkelt het zich wel.
Praat het maar goed.
quote:
[..]

Nee, dit verzinsel van je zegt me helemaal niets.
I´m back.
  zondag 28 juni 2015 @ 19:10:47 #241
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_153907882
quote:
Toenmalig minister Opstelten hield ook rustig vol dat er totaal geen klassenjustitie bestaat in Nederland; een stellige ontkenning. Daar valt wel het één en ander op af te dingen (Edith Schippers riep op tot een schoonmaak nietwaar?) maar het is ook net wat je wilt onderzoeken als politiek of bedrijfsleven:

https://books.google.nl/b(...)%20nederland&f=false
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 28 juni 2015 @ 21:10:29 #242
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_153911511
De DDR is niet mislukt. De DDR is van binnenuit kapotgemaakt door kapitalisten. Niet voor niets heerst er altijd nog Ostalgie in de nieuwe bondslanden.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_153912033
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 21:10 schreef BabeWatcher het volgende:
De DDR is niet mislukt. De DDR is van binnenuit kapotgemaakt door kapitalisten. Niet voor niets heerst er altijd nog Ostalgie in de nieuwe bondslanden.
Natuurlijk, het communisme in Oost-Europa was een daverend succes, alleen hebben die vreselijke kapitalisten de boel kapot gemaakt. Als ze dat soort vreselijke dissidenten wat effectiever geëxecuteerd hadden, dan hadden we nu ware heilstaten gehad.
  zondag 28 juni 2015 @ 22:33:12 #244
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_153914228
Ik wil het niet op één hoogte en lijn zetten maar 'het Westen' heeft Gladio, Assange, Snowden, Swartz, Manning en consorten. Nu met de Srebrenica 'verjaardag' komt ook weer de herinnering naar boven hoe Nederland (dwz Koningin Beatrix) op de Bilderberg conferentie kreeg te horen dat de enclave zou vallen in de toekomst. Het lijkt een alu-hoedjes complottheorie maar Holbrooke heeft het zelf gezegd en in de wereld gebracht.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_153914283
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 22:55 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Maar hoe zorg je ervoor dat de samenleving hiërarchie-loos blijft, zonder dat het van bovenaf gedwongen wordt. Er is altijd wel iemand die de leiding over zich neemt. En dat is helemaal niet erg, want een leider heeft ook de verantwoordelijkheid om voor de rest te zorgen.
Dat hoeft niet opgedrongen te worden als niemand die hiërarchieën legitimeert. Als jij niet geleid wil worden, dan hoef je je ook niet te laten leiden. :P

En vaak wordt wel van de macht misbruikt om de leiding te hebben, blijkt ook uit de geschiedenis. Juist ook mensen met de beste idealen konden vaak de macht niet aan.

In theorie zou je hetzelfde kunnen zeggen over democratie. We kunnen namelijk ook op een fascist stemmen die democratie wil afschaffen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2015 22:37:04 ]
  zondag 28 juni 2015 @ 23:35:18 #246
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153916187
quote:
15s.gif Op zondag 28 juni 2015 15:17 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er meer mensen die mogen stemmen. Ik vind Finland een leuk voorbeeld hoor. Net de corporate tax verlaagd van 24,5% naar 20%. Het Rijnlandmodel is zo'n vaag voorbeeld, want er is geen enkel land dat als voorbeeld kan dienen, alleen een soort heimwee naar hoe het vroeger was, met gekeuvel tussen vakbonden en bedrijven en een soort romantische positie voor technici en ingenieurs.
Het land vaarde er wel bij, wat moet je meer weten?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 28 juni 2015 @ 23:46:00 #247
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_153916585
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 23:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het land vaarde er wel bij, wat moet je meer weten?
Nu vaart het land er ook wel bij, dus geen reden om terug te gaan.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 28 juni 2015 @ 23:51:41 #248
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153916780
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 19:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Toenmalig minister Opstelten hield ook rustig vol dat er totaal geen klassenjustitie bestaat in Nederland; een stellige ontkenning. Daar valt wel het één en ander op af te dingen (Edith Schippers riep op tot een schoonmaak nietwaar?) maar het is ook net wat je wilt onderzoeken als politiek of bedrijfsleven:

[ afbeelding ]

https://books.google.nl/b(...)%20nederland&f=false
In elk land is er klaasenjustitie, het is volkomen onnozel om te ontkennen dat het in je eigen land voorkomt.
#NoDAPL
  zondag 28 juni 2015 @ 23:54:01 #249
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153916853
quote:
6s.gif Op zondag 28 juni 2015 23:46 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nu vaart het land er ook wel bij, dus geen reden om terug te gaan.
Ik was wat meer onder de indruk van allerlei statistiekjes uit de jaren 80 dan nu: een van de 8 meest welvarende landen in de wereld maar zonder die tweedeling die we sindsdien hebben gecreëerd.
Zie dit grafiekje voor een van de illustraties dat die tweedeling is toegenomen.
#NoDAPL
pi_153917222
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 21:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Natuurlijk, het communisme in Oost-Europa was een daverend succes, alleen hebben die vreselijke kapitalisten de boel kapot gemaakt. Als ze dat soort vreselijke dissidenten wat effectiever geëxecuteerd hadden, dan hadden we nu ware heilstaten gehad.
Het enige dat positief was in die periode en met de DDR is dat onze problemen toen redelijk overzichtelijk waren:

Grappige dat je als je links bent nog steeds vaak vergeleken wordt met communisme en DDR. Ik denk dat het verre van de werkelijkheid is. Das Leben der Anderen, eigenlijk ook een verlenging van dat personalistisch socialisme, sta ik niet voor iig. Echter mensen die kapitalisme goed praten en naar al die lege kantoorruimtes verwijzen als naar, och het staat alleen maar wat in de weg voor je uitzicht, maar verder? Investeringsfondsen in Dld hebben dat hier neer gezet, maakt dan toch niets uit? Of een kantoorgebouw neerzetten is eigenlijk hetzelfde als een hotel runnen, heb je ook geen 100% bezettingsgraad.... No problemos.
Weet je wel hoe het er in een normaal bedrijf aan toe gaat met de marge die altijd onderdruk ligt, een normaal bedrijf waar zelfs op de koffie bezuinigd moet worden of je kantoor spulletjes (cartridges, gummetjes, paperclipjes, elasticjes etc.). Maar jij laat met droge ogen gewoon kantoorruimtes leeg staan en zegt dat het goed is, behalve het uitzicht? :'). Welke planeet zijn jullie, jongens, speedium?
Is dat niet eigenlijk een soort communisme 2.0? Is dat niet moedwillig je ogen sluiten voor... ideologie
Zoals verlangd werd van je als je in de DDR leefde or else? Ben je serieus te nemen?

[ Bericht 11% gewijzigd door Ryan3 op 29-06-2015 00:25:55 ]
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')