Weer extra goedkope werknemers.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:08 schreef crystal_meth het volgende:
Een nieuw EU lid staat al klaar:
Ukraine is to apply for EU membership in ‘the coming years': Poroshenko
http://uatoday.tv/politic(...)roshenko-446697.html
Hoeveel zou ik dan verliezen tegenover de gulden, heb al ingeleverd toen de euro kwam nou nog eens dan?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik vind het prima, dan kunnen we eindelijk eens de NEU en de Neuro en de ZEU en de Zeuro oprichten.
Het waren vooral duitse en franse banken die veel grieks staatspapier op hun balansen hadden staan. Die zijn door de baillouts van Griekenland vooral uit de wind gehouden dat was onverstandig maar vanwege een dreigende implosie van het wereldwijde financieel stelsel zat er in 2010 en 2012 ook niet veel anders op. Nu is de situatie geheel anders. Elke financier of bedrijf heeft er baat bij dat euro's niet zomaar van vandaag of morgen in monopolygeld kunnen worden omgewisseld niet alleen de grote jongensquote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Waarom laten we die leenmaffia (Goldman Sachs en dergelijke georganiseerde criminaliteit) niet in de stront zakken? Omdat ze vriendjes hebben in de top van de politiek en de top van de ambtenarij? Zij waren zo onnozel om geld te lenen aan een niet-kredietwaardige entiteit, neem nu maar het ondernemersrisico. Het is toch te gek voor woorden dat elke Nederlander gemiddeld 300 Euro betaalt aan dit soort maffia?
Wat een soaptwitter:YanniKouts twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 12:18:17ND's Samaras is reportedly considering motion of no confidence. If so, vote on referendum will be postponed for 3 days. #Greece reageer retweet
Ik kijk gewoon naar de feiten, er is altijd oorlog in Europa geweest, totdat (juist daarom!) de EGKS werd gevormd.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is niet dwaas dat wij al 300 Euro per persoon hebben afbetaald van de Griekse lening aan criminele organisaties zoals Goldman Sachs, dezelfde leenboer die miljoenen mensen vermoordde door te speculeren met voedingsmiddelen zoals rijst en dit zin zo'n mate dat dit ene 'bedrijf' verantwoordelijk was voor de gigantische prijssterfte? Jij vindt het niet dwaas om te doen alsof we oorlog krijgen als we Europa in twee delen splitsen? Over dwaas gesproken!
Kansloos, de spanningen met Rusland nog verder op de spits drijven zeker en opnieuw een Griekenland debacle starten. Ukraine is ook flink corrupt en clientelistisch, zelfde laken een pak als Griekenland. Ik zie het geen EU-lid worden en ook is de weerstand tegen de toestroom van in grote getale goedkope arbeiders die de markt overspoelen flink toegenomen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Weer extra goedkope werknemers.![]()
Weet je dat zeker?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik kijk gewoon naar de feiten, er is altijd oorlog in Europa geweest, totdat (juist daarom!) de EGKS werd gevormd.
Joegloslavie was geen EU-lidstaat.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Weet je dat zeker?
Hoe zat dat in joegoslavie die oorlog toen dan?
Wat is eraan gedaan, en wat wordt er gedaan aan IS, het komt steeds dichterbij denk ik.
Ik kan maar twee uit de geschiedenis boeken, er zullen wel meer zijn geweest, maar die oorlogen gingen toen over twee die Europa wouden verenigen dacht ik?
Tsja, de Grexident is daar dus van een geordende afwikkeling is geen sprake. Met name in Griekenland omdat het blijkbaar de enige lidstaat is waar men niet over een draaiboek beschiktquote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:18 schreef L3gend het volgende:
Wat een soaptwitter:YanniKouts twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 12:18:17ND's Samaras is reportedly considering motion of no confidence. If so, vote on referendum will be postponed for 3 days. #Greece reageer retweet
Tja het verbaasd mij nog steeds dat dit niet veel eerder is gebeurd. Jarenlang is de bevolking nu de dupe geweest van het beleid van hun regering en de regels van de EU, nu is er een regering aan het roer gekomen, die heeft bedacht we hebben nu niets meer te verliezen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:53 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:eelcohiltermann twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 13:47:09Dijsselbloem: teleurgesteld over Griekse beslissing om voorstellen af te wijzen. Bij ons staat deur nog open, maar Grieken gooien 'm dicht reageer retweet
Kansloos? Dat zullen we nog maar moeten afwachten. Het volk heeft immers totaal geen invloed en ook Griekenland werd toegelaten om politieke redenen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:22 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Kansloos, de spanningen met Rusland nog verder op de spits drijven zeker en opnieuw een Griekenland debacle starten. Ukraine is ook flink corrupt en clientelistisch, zelfde laken een pak als Griekenland. Ik zie het geen EU-lid worden en ook is de weerstand tegen de toestroom van in grote getale goedkope arbeiders die de markt overspoelen flink toegenomen.
quote:MF-baas Christine Lagarde zei bij aankomst dat het IMF en andere trojkaleden (Commissie en ECB) steeds als doel hebben gehad de Griekse economie te herstellen. Dat blijft de inzet volgens Lagarde. Ze voegde daaraan toe dat de eurolanden daarvoor een deel van de Griekse schuld moeten kwijtschelden. Over het voorgenomen referendum in Griekenland liet ze zich niet uit.
Blijkbaar vond ze niet alleen de Grieken een stelletje kinderenquote:
Dat is al tijden bekend, dat het daar schuurt tussen de geldschieters.quote:
"Jullie verkiezingen interesseren ons niet. We hebben een deal met jullie vorige regering, jullie mogen tekenen bij het kruisje. "quote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:38 schreef vipergts het volgende:
[..]
Tja het verbaasd mij nog steeds dat dit niet veel eerder is gebeurd. Jarenlang is de bevolking nu de dupe geweest van het beleid van hun regering en de regels van de EU, nu is er een regering aan het roer gekomen, die heeft bedacht we hebben nu niets meer te verliezen.
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:13 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Dit laat zien dat het aan de Grieken zelf ligt en niet aan externe factoren zoals de Duitsers en de "fascistische" EU.
De recessie in Griekenland is erger dan de "great depression" in de VS was. Allemaal dankzij door de EU en het IMF opgelegde besparingen. Men heeft het land bewust kapot gemaakt.quote:Spain, Portugal and Ireland have lost less than 7% of GDP since the euro-zone crisis began. Greece has lost 26%. Nearly 1 in 5 Greeks can’t meet daily food expenses. Homelessness is rising. Rates of HIV infection have doubled since 2011 as unemployment pushes more young people toward drug use and treatment funding is sharply cut. In Norway, the child-poverty rate is 5.3%. In Greece, it’s 40.5%. The British Medical Journal has found a “significant, sharp and sustained increase” in suicides.
Greece has taken extraordinary steps to meet the demands of its creditors. Over the past five years, it has cut spending and raised taxes on a scale equivalent to 30% of GDP. No other euro-zone government has done nearly so much. Pension benefits have been cut and the retirement age raised to 67. And for every euro in bailout funds, the Greek government receives less than 20%. The rest goes to bankers and bondholders.
Het doel de Griekse economie te herstellen? Dat is een leuke bijkomstigheid, maar het is en blijft een politieke keuze. Je kunt nu eenmaal niet hebben dat de Grieken steun bij de Russen en Chinezen gaan zoeken.quote:
Ik heb het over oorlogen tussen West-Europese landen. De oorlog in Joegoslavië was een indirect gevolg van het uiteenvallen van de Sovjetunie.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Weet je dat zeker?
Hoe zat dat in joegoslavie die oorlog toen dan?
Wat is eraan gedaan, en wat wordt er gedaan aan IS, het komt steeds dichterbij denk ik.
Ik kan maar twee uit de geschiedenis boeken, er zullen wel meer zijn geweest, maar die oorlogen gingen toen over twee die Europa wouden verenigen dacht ik?
Je noemt het eerst specifiek Europa en nou opeens Westeuropa?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb het over oorlogen tussen West-Europese landen. De oorlog in Joegoslavië was een indirect gevolg van het uiteenvallen van de Sovjetunie.
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:51 schreef L3gend het volgende:
Het is al tijden bekend dat de EU, IMF en Griekenland het er niet helemaal mee eens zijn:
Dit zijn de punten wat de partijen willen
IMF: kwijtschelding deel schuld + harde hervormen
EU: Geen kwijtschelding schuld + hard bezuinigen + hervormen
Griekenland: Soft bezuinigen en kwijtschelding deel schuld
wat je soft noemt...quote:Over the past five years, it has cut spending and raised taxes on a scale equivalent to 30% of GDP.
Ik heb het over Syriza wat ze willen, niet wat de vorige regeringen hebben gedaanquote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:53 schreef crystal_meth het volgende:
Over the past five years, it has cut spending and raised taxes on a scale equivalent to 30% of GDP.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |