Vertel dat een 60 jarige maar eens die overtallig is gewordenquote:Op donderdag 25 juni 2015 13:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
Voordeel van dit soort regelingen is dat de werkzoekende er alles aan gelegen zal zijn om weer zo snel mogelijk aan het werk te zijn.
Die bestaat al, genaamd bijstand.quote:Op donderdag 25 juni 2015 13:28 schreef Dingflofbips het volgende:
Beetje ingewikkelde regeling, wordt het allemaal niet duidelijker van als je t mij vraagt. Beter nemen we een basisinkomen tegen dit probleem.
Die heeft na 38 jaar werken dan iig twee jaar recht op ww. Het gaat mij erom dat mensen bij een regeling die zo wordt uitgekleed als de WW het recht moeten krijgen zelf iets beters te regelen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 13:12 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Vertel dat een 60 jarige maar eens die overtallig is geworden
Basisloonquote:
Dat is de groep die sowieso niets opbouwt in het huidige systeem.quote:Op donderdag 25 juni 2015 14:29 schreef GSbrder het volgende:
Dit plan is goed voor de "gemiddelde" arbeider, die inderdaad maar 1 of 2 keer in zijn carriere in aanmerking komt met de WW. Er is echter een (groeiende) groep mensen die na 2 jaarcontracten alweer de ww in duikt. Ik vraag me dan ook af of de traditionele WW nog voldoende aangevuld wordt als de gemiddelde arbeider eieren voor zijn geld kiest en zelf een potje opbouwt.
Iemand die 26 weken van de afgelopen 36 gewerkt heeft krijgt minimaal 3 maanden ww, zo begreep ik.quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:02 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat is de groep die sowieso niets opbouwt in het huidige systeem.
Dat was vroeger genoeg voor de draaideurflexers. Nu niet meer.quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Iemand die 26 weken van de afgelopen 36 gewerkt heeft krijgt minimaal 3 maanden ww, zo begreep ik.
Per 01-01-2016 gaat het dus weer op de schop.quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Iemand die 26 weken van de afgelopen 36 gewerkt heeft krijgt minimaal 3 maanden ww, zo begreep ik.
Maar waarom de keuze niet aan de werknemer laten?quote:Op donderdag 25 juni 2015 17:48 schreef Hexagon het volgende:
Ik zie eigenlijk geen enkel voordeel aan dit systeem. Kost de werknemer weer een hoop extra bureaucratie. Levert onnodige extra risico's op. Bovendien zie ik de berichten over dik bestaalde bestuurders en speculatiegedrag van de beheerders van dit soort verzekeringsorganisaties al tegemoet komen.
Omdat het alleen maar meer geld kost en minder rechtszekerheid geeft. Zie de landen die dat doen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 18:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Maar waarom de keuze niet aan de werknemer laten?
Personeel wordt goedkoper, meer mogelijkheden om zelf te kiezen wat bij je persoonlijke situatie past, verzekeringsorganisaties zijn niet noodzakelijk, het is gewoon een financieel product zoals banksparen of pensioensparen. Vraag me af wat eventuele "dikbetaalde bestuurders" er mee van doen hebben.quote:Op donderdag 25 juni 2015 17:48 schreef Hexagon het volgende:
Ik zie eigenlijk geen enkel voordeel aan dit systeem. Kost de werknemer weer een hoop extra bureaucratie. Levert onnodige extra risico's op. Bovendien zie ik de berichten over dik bestaalde bestuurders en speculatiegedrag van de beheerders van dit soort verzekeringsorganisaties al tegemoet komen.
Als ik werknemer zou zijn dan zou ik alles het liefst zelf regelen. Zeker als je ziet wat er van de ww overblijft in 2016.quote:Op donderdag 25 juni 2015 18:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Omdat het alleen maar meer geld kost en minder rechtszekerheid geeft. Zie de landen die dat doen.
Het grote probleem van de huidige situatie is natuurlijk de onbetrouwbaarheid van de overheid als partner. Regelingen waar je jarenlang premie voor hebt betaald worden eenzijdig gewijzigd zonder de mogelijkheid tot beroep, zonder inspraak en zonder de mogelijkheid de overeenkomst te breken. Een politiek compromis ten koste van de werknemer. Volgens mij heeft politiek Nederland geen flauw idee wat het werkelijke effect gaat zijn van de combinatie van de nieuwe ontslagwet en de nieuwe WW-regeling. Of het interesseert ze niet, dat kan ook.quote:Op donderdag 25 juni 2015 17:48 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb in principe niets tegen de gedachte dat de overheid zich op dit terrein terugtrekt en Nederlanders die werkloos raken grotendeels in de kou laat staan. Maar dan hoort daar een forse lastenverlichting tegenover te staan die het voor mensen mogelijk maakt zelf een spaarpot aan te leggen. Men breekt echter af, zonder een alternatief mogelijk te maken.quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:07 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als ik werknemer zou zijn dan zou ik alles het liefst zelf regelen. Zeker als je ziet wat er van de ww overblijft in 2016.
Lastenverlichting of het uit handen geven van taken behoort dan ook niet tot de gereedschapskist van ambtenaren.quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:17 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik heb in principe niets tegen de gedachte dat de overheid zich op dit terrein terugtrekt en Nederlanders die werkloos raken grotendeels in de kou laat staan. Maar dan hoort daar een forse lastenverlichting tegenover te staan die het voor mensen mogelijk maakt zelf een spaarpot aan te leggen. Men breekt echter af, zonder een alternatief mogelijk te maken.
Omdat dat nog nergens tot een succes heeft geleid. Dus lijkt me ook niet zo handig om te proberen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 18:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Maar waarom de keuze niet aan de werknemer laten?
Hoezo is het goedkoper? DIe premie moet ergens van betaald worden.quote:Op donderdag 25 juni 2015 19:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Personeel wordt goedkoper, meer mogelijkheden om zelf te kiezen wat bij je persoonlijke situatie past, verzekeringsorganisaties zijn niet noodzakelijk, het is gewoon een financieel product zoals banksparen of pensioensparen. Vraag me af wat eventuele "dikbetaalde bestuurders" er mee van doen hebben.
Dat is een goede opmerking. Wij krijgen de 'worst of two worlds', de hoge lasten van een welvaartsstaat en de bescherming van een Angelsaksische staat. Die transitievergoeding is ook weer een voorbeeld. De enige mensen die daar wat aan gaan hebben zijn al die bureautjes die je leren een linkedin-profiel op te stellen. De gemotiveerde ontslagen werknemer heeft er helemaal niets aan.quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Lastenverlichting of het uit handen geven van taken behoort dan ook niet tot de gereedschapskist van ambtenaren.
Waarom zijn auto-, opstal- of reisverzekeringen dan niet gecollectiveerd?quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat dat nog nergens tot een succes heeft geleid. Dus lijkt me ook niet zo handig om te proberen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |