abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153799985
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 10:30 schreef CRWD het volgende:
Die Yak sport man gooit wel heel erg snel de handdoek in de ring. Maar goed, wie weet heeft hij wel een hele goeie baan aangeboden gekregen.
Dan heeft hij zijn linkedin nog niet bijgewerkt ;)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_153800902
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 10:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Als je de cijfers die in de Pitch staan bekijkt zou je toch denken dat dit een goed levensvatbaar bedrijf is.
Misschien heeft meneer een Baan gevonden en bouwt hij de onderneming af.
De 315 euro per maand is dan vermoedelijk wel op te brengen.
Het blijft gissen. het is beter om aan het gissen een eind te maken dus....................
Ik zit er niet in maar als ik er in zat zou ik de vraag bij GVE neerleggen.
Wie?
http://www.boomenbos.nl/nl/colin/
Woont in Goedereede
https://www.facebook.com/colinhermsen
Huis ook te koop dus en het blijkt een zweverig type te zijn.

Gezien de opleiding zal het bedrag wel op te brengen zijn, als ie werk heeft/vindt.
pi_153801368
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 11:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe Collin:

https://www.collincrowdfu(...)2FroHW8PNBynKX-14673

Grexx............................it O-) O-)
Die naam idd _O-.
జ్ఞ‌ా
  woensdag 24 juni 2015 @ 13:09:29 #54
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_153802003
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 10:52 schreef ZeKraut het volgende:

[..]

Wat vinden jullie, horen de geldverstrekkers standaard geďnformeerd te worden (bv via statusupdate) over:
-beëindiging van de activiteit waarvoor de lening was aangevraagd en verleend, met gevolgen aflossing
-achterstand in terugbetaling
-aanvullende crowdfundingaanvraag bij zelfde of andere site, met gevolgen voor zekerheden
- ...?

Nmm kan de nazorg in de projecten iig veel professioneler en vertrouwenwekkender...
Mee eens ja, mn eerste default heeft GVE ook nog een tijd de maandelijke bedragen zelf overgemaakt. Aan de ene kant fijn want ik kreeg daardoor nog wat meer binnen maar aan de andere kant ging ik er vanuit dat al mn projecten goed liepen en heb ik meer geld in andere projecten gestopt.

Ik heb in 1 van de begin topics al vermeld dat ik graag wel infromatie van elke project zou willen krijgen hoe ze het doen en wat ze verwachten voor het komende jaar enz. Beste is denk ik toch maar de website's afgaan van je projecten om te kijken of er nog leven is.

Ik ben nu zelf even gestopt en daarna ga ik verder met kleine bedragen per project. (200,- / 300,-)
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_153802341
Ik ben nog niet zo lang actief in de crowdfundwereld maar het valt mij op hoe goed alle platforms de risico's aan de voorkant geregeld hebben en hoe slecht dit aan de achterkant is (op enkele na). Het profiel is duidelijk. We krijgen een stortvloed van rapporten, ratings van graydon d&b en dergelijke. Op dit forum weten we gezamenlijke de risico's aardig te classificeren. Als het dan op een default aankomt is er niets geregeld, informatievoorziening slecht vaak geen zekerheden of zekerheden met in mijn ogen weinig waarde. Voorbeeld is de kantoorvilla. Indrukwekkend is het zeker maar zoals ik gisteren al aangaf in mijn ogen een enorm risico met geen zekerheden.
pi_153802652
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 09:54 schreef PvN1 het volgende:
quote:
Op woensdag 24 juni 2015 09:10 schreef Horsemen het volgende:
Bedankt voor het delen m.b.t. 8668.
Ik doe mee met dit project dus dit zou mijn eerste probleem project kunnen worden. Ik wacht het gewoon af en zolang ze netjes betalen is er niets aan de hand.....
Dit project is tevens ook mijn eerste crowfund project... Tot nu toe zijn ze bij met betalingen.
investeerders Yak Sports opgelet!:
Als je zou willen kan je je geld terug vragen volgens artikel 4 van de lenings voorwaarden. Kan verstandig zijn als er nu nog geld is. Een afbetalingsregeling kan je altijd nog afspreken als er geen geld is.

4. De hoofdsom is met renten, vergoeding en kosten zonder voorafgaande opzegging dadelijk opeisbaar in de de gevallen zoals genoemd in de tussen partijen van toepassing verklaarde Algemene voorwaarden voor kredietverlening Geldvoorelkaar.nl en bovendien in de volgende gevallen:

bij ontbinding van een schuldenaar/rechtspersoon en/of indien een schuldenaar/rechtspersoon ophoudt te bestaan ten gevolge van juridische fusie;
indien de schuldenaar/rechtspersoon haar onderneming staakt;
bij vervreemding van één of meerdere aandelen in het kapitaal van de schuldenaar/rechtspersoon
.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 24-06-2015 13:51:43 ]
pi_153803837
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 13:09 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Mee eens ja, mn eerste default heeft GVE ook nog een tijd de maandelijke bedragen zelf overgemaakt. Aan de ene kant fijn want ik kreeg daardoor nog wat meer binnen maar aan de andere kant ging ik er vanuit dat al mn projecten goed liepen en heb ik meer geld in andere projecten gestopt.

Ik heb in 1 van de begin topics al vermeld dat ik graag wel infromatie van elke project zou willen krijgen hoe ze het doen en wat ze verwachten voor het komende jaar enz. Beste is denk ik toch maar de website's afgaan van je projecten om te kijken of er nog leven is.

Ik ben nu zelf even gestopt en daarna ga ik verder met kleine bedragen per project. (200,- / 300,-)
Heb dezelfde ervaring, met meerdere defaults, bij GvE. Ben daarom daar ook gestopt. Ik vind het van de gekke, dat je zelf telkens al die sites af moet gaan (en ook die geven niet altijd juiste, actuele beeld, zie bv. Grahams) of via via relevante informatie moet zien te krijgen. Proactieve info vanuit de projecten, zoals je voorstelt, zou helemaal mooi zijn, maar ik zou al blij zijn als ten minste de actuele projectstatus bijgehouden wordt. Nmm is dat niet teveel gevraagd, er ligt tenslotte een leenovereenkomst, met bepalingen zoals door NaRegenDeZon aangehaald!
pi_153804512
Maar hoe zou GvE moeten weten dat die vent is gestopt met zijn onderneming? Ook zij zijn natuurlijk weer afhankelijk van de communicatie vanuit de lener...
pi_153805214
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:42 schreef Scooper het volgende:
Maar hoe zou GvE moeten weten dat die vent is gestopt met zijn onderneming? Ook zij zijn natuurlijk weer afhankelijk van de communicatie vanuit de lener...
De webshop was maandag al niet meer bereikbaar maar toen stond er iets in de trant van: "vanwege een update niet bereikbaar"...
pi_153805615
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 13:19 schreef rockenfeller het volgende:
Als het dan op een default aankomt is er niets geregeld, informatievoorziening slecht vaak geen zekerheden of zekerheden met in mijn ogen weinig waarde. Voorbeeld is de kantoorvilla. Indrukwekkend is het zeker maar zoals ik gisteren al aangaf in mijn ogen een enorm risico met geen zekerheden.
Ik vind dit over het algemeen wat te stellig gesteld.
Niet om GvE in bescherming te nemen, maar ik denk dat we ons moeten realiseren dat er méér belangen spelen, met name die van de (zorgplicht voor de) geldlener. Als iedere vertraging in de betaling van maandtermijnen wordt gecommuniceerd, loop je het risico dat dit door deze of gene op internet wordt gezet en dat geldlener daarmee in zijn bedrijfsvoering wordt geschaad.

Teveel communiceren kan ook tot onnodige paniek/ongerustheid leiden waardoor de helpdesk van GvE wordt lamgelegd waardoor andere zaken weer komen stil liggen. Waar het uiteindelijk om gaat is dat de schade voor de investeerders zoveel mogelijk wordt beperkt. Dat kan ook in alle stilte gebeuren zonder daarbij iedereen er bij te betrekken. Vaak zal dat de beste weg zijn, lijkt mij. Volledige transparantie is lang niet altijd goed.

Zolang het aantal defaults geen extreme waarde aanneemt, en het percentage niet uit de pas gaat lopen met hetgeen op de site duidelijk wordt gecommuniceerd, is er m.i. ook weinig reden voor paniek of stress, al is het natuurlijk lullig als het net over een project gaat waar je zelf in zit. Natuurlijk kan het reden zijn om te stoppen met GvE, maar ik denk dat je nog beter kunt nagaan of je zelf wellicht te weinig kritisch bent geweest. Die Yaksports dat leek inderdaad een heel leuk project met weinig risico maar er zitten er ook bij waarvan ik niet snap dat iemand daar ooit geld in heeft gestopt :)

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 24-06-2015 15:40:40 ]
Pecunia non olet
pi_153806079
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 10:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik zit er niet in maar als ik er in zat zou ik de vraag bij GVE neerleggen.
Wie?
Ik zal ze wel even mailen.
pi_153806156
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:23 schreef obligataire het volgende:
Ik vind dit over het algemeen wat te stellig gesteld.
Niet om GvE in bescherming te nemen, maar ik denk dat we ons moeten realiseren dat er méér belangen spelen, met name die van de geldlener. Als iedere vertraging in de betaling van maandtermijnen wordt gecommuniceerd, loop je het risico dat dit door deze of gene op internet wordt gezet en dat geldlener daarmee in zijn bedrijfsvoering wordt geschaad.

Teveel communiceren kan ook tot onnodige paniek/ongerustheid leiden waardoor de helpdesk van GvE wordt lamgelegd waardoor andere zaken weer komen stil liggen. Waar het uiteindelijk om gaat is dat de schade voor de investeerders zoveel mogelijk wordt beperkt. Dat kan ook in alle stilte gebeuren zonder daarbij iedereen er bij te betrekken. Vaak zal dat de beste weg zijn, lijkt mij.
Ja en Nee.

In een geval van Yak is het denk ik de plicht van de leningnemer om GVE in te lichten voordat zijn website en winkel dicht gaan. Op zijn beurt is het de plicht van GVE om de investeerders in te lichten voordat de investeerder de teloorgang van het bedrijf fysiek zichtbaar maakt.

Is een leningnemer een maand achter met zijn betaling en er is uitzicht op herstel dan hoef ik het als investeerder echt niet te weten. Werk in stilte aan verbetering.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 24-06-2015 16:00:15 ]
pi_153806214
quote:
Die Yaksports dat leek inderdaad een heel leuk project met weinig risico maar er zitten er ook bij waarvan ik niet snap dat iemand daar ooit geld in heeft gestopt :)
Ik zit niet in het project, was überhaupt net voordat ik met GvE begon, maar project met weinig risico?
Ok, het bedrag is laag dus het zal waarschijnlijk wel goedkomen: 300 euro per maand is natuurlijk niet de hele wereld, maar het project is toch wel geclassificeerd als 4 met graydon B. Dat zijn natuurlijk niet de beste ratings en geeft iets meer risico aan.
pi_153806281
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ja en Nee.

In een geval van Yak is het denk ik de plicht van de investeerder leningnemer om GVE in te lichten voordat zijn website en winkel dicht gaan. Op zijn beurt is het de plicht van GVE om de investeerders in te lichten voordat de investeerder leningnemer de teloorgang van het bedrijf fysiek zichtbaar maakt.

Is een leningnemer een maand achter met zijn betaling en er is uitzicht op herstel dan hoef ik het als investeerder echt niet te weten. Werk in stilte aan verbetering.
Ik neem aan dat je in de eerste zin leningnemer bedoelt ipv investeerder?
pi_153806688
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:49 schreef MSR het volgende:
Dank _O_
pi_153806750
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:49 schreef MSR het volgende:

[..]

Ik zou zeggen beide.
Ook GvE heeft natuurlijk geen glazenbol. Als GvE namelijk niet geďnformeerd is weten ze ook niets en we kunnen natuurlijk niet verwachten dat ze van alle lopende projecten maandelijks gaan controleren of alles nog goed draait.
pi_153806800
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:07 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zou zeggen beide.
Ook GvE heeft natuurlijk geen glazenbol. Als GvE namelijk niet geďnformeerd is weten ze ook niets en we kunnen natuurlijk niet verwachten dat ze van alle lopende projecten maandelijks gaan controleren of alles nog goed draait.
Begrijp ik, maar voor geldlener is het een kleine moeite om GvE even in te seinen, geldlener is er elke dag mee bezig.
Maar eens, als een investeerder iets opvalt, wat geldlener wellicht stil houdt of is vergeten te melden, is het natuurlijk goed om GvE hierover in te lichten.
pi_153806839
Ik pak trouwens de villa niet mee. Looptijd van 7 jaar is mij gewoon te lang in dit geval. Hij zit trouwens op 88%, dus vandaag nog vol.
pi_153806884
Ik zie dat DiMarco zelfs bijna vol zit :) Ik heb alsnog een klein beetje (200) in die Villa gedaan.
pi_153807008
Hasta la pasta, dit is de villa!
pi_153807180
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:13 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik heb alsnog een klein beetje (200) in die Villa gedaan.
GvE en Collin halen toch maar weer even in 2 dagen ruim 1.000.000 euro op! Natuurlijk zijn er een paar goede grote projecten bij maar ook het Gay Cafe, Zoo Foodware en Pata Negra zijn van 0 af volgelopen!
pi_153807296
Het is overigens wel een Belvilla! :)

Ja, niet normaal wat er is opgehaald in korte tijd (nog los van kapitaal op maat, zencap en anderen). Geld klotst tegen de kades aan op zoek naar rendement. Dat betekent over het algemeen: bubbel!
pi_153807416
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:39 schreef het volgende:
quote:
Op woensdag 24 juni 2015 11:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe Collin:

https://www.collincrowdfu(...)2FroHW8PNBynKX-14673

Grexx............................it
Die naam idd .
Grexx............................it is ook vol geschreven. Ik denk dat Griekenland dat vandaag in Brussel niet voor elkaar krijgt. Daar is al te veel op ingeschreven! 8)7
pi_153807522
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:25 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

GvE en Collin halen toch maar weer even in 2 dagen ruim 1.000.000 euro op! Natuurlijk zijn er een paar goede grote projecten bij maar ook het Gay Cafe, Zoo Foodware en Pata Negra zijn van 0 af volgelopen!
Mijn bijdrage was 0,00. De uitgeleende crowdeuro's rollen de laatste tijd weer terug naar mij
pi_153809194
quote:
Die Yaksports dat leek inderdaad een heel leuk project met weinig risico maar er zitten er ook bij waarvan ik niet snap dat iemand daar ooit geld in heeft gestopt
Hij is overigens helemaal bij met de betalingen, inclusief deze maand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')