Eens hoor, de banken-conspiracy is zeker wel een 'succesverhaal' van de complotwereldquote:Op donderdag 25 juni 2015 21:47 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat klopt maar dat is pas sinds een korte tijd zo. 2 jaar of langer geleden werd door een grote groep mensen (economen, mensen die rechts stemmen etc) alle kritiek op de bankensector ook weggewuifd als onzin zijnde. Baanbrekend werk als Money as Debt, Postive Money etc werd gewoon betiteld als "alu-hoedjes" en "complottheorieen". Er zijn tegenwoordig nog steeds genoeg mensen op FOK die dit nog steeds doen trouwens. Maar omdat gelukkig veel van de punten en kritiek het laatste jaar enorm in de aandacht zijn gekomen door vooral de Verleiders/Ons Geld en Joris Luijendijk is dit nu enorm aan het veranderen.
Dat laat in mijn ogen mooi zien hoe complottheorie mainstream/algemeen geaceppteerd word. En als dat hier zo is gegaan kan dat ook voor andere complottheorieen zo gaan gelden.
No- am not from round these parts.quote:Op donderdag 25 juni 2015 21:47 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Waar haal je ze toch vandaan? ... Mr Monty Python are you local?
Ten eerste geef je al aan dat je (min of meer) een vriendje bent van Scrummie. Ten tweede laat je zien met de reactie op mijn kritische inhoudelijke post (boeie) hoe je over kritiek op je vriendjes denkt.quote:Op donderdag 25 juni 2015 21:41 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
lees even terug zou ik zeggen. Je zit zo fout.
Los van dat. Wat voor een waardeloze mod zou ik zijn als ik geen waardering zou uitspreken als iemand uitlegt waarom hij niet meer wil posten?
Ik denk dat jij waarderen en "ik ben het helemaal met je eens" door elkaar haalt.
Ik vind Scrummie ook een toffe peer, en nu?quote:Op donderdag 25 juni 2015 21:53 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ten eerste geef je al aan dat je (min of meer) een vriendje bent van Scrummie. Ten tweede laat je zien met de reactie op mijn kritische inhoudelijke post (boeie) hoe je over kritiek op je vriendjes denkt.
Dus hoe zit ik fout met mijn gedachtes over je loyaliteit? Ik zou toch op zijn minst je best doen om een beetje objectief over te komen.
Ga er verder ook geen enorm punt over maken. Maar wou het even gezegd hebben. Er staat trouwens een vraag voor je open in je eigen topic.
Is dit constructief?quote:Op donderdag 25 juni 2015 21:55 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik vind Scrummie ook een toffe peer, en nu?
Het maakt een punt. Mijn handelen trekt scrummie (of jou, of ctrl, of tingo of wie dan ook) niet voor ongeacht mijn mening over die persoon. Dus ja, het is constructief, hopelijk kweekt het wat realisatie bij je en lees je misschien even dit hele topic terug behalve dat je hyperfocust op het stukje dat hij waardering uit voor de uitleg post van scrummie. Heel misschien, ik mag blijven hopen toch?quote:
Ik probeer een punt te maken dat ik vind dat mods objectief behoren te zijn en zich niet moeten laten leiden door de mening over users. Maar ik weet ook dat dit heel moeilijk is zeker gezien het soort onderwerpen wat besproken word op BNW. Daarom denk ik dat het heel belangrijk is dat je laat zien als mod boven de partijen te staan. Thats it.quote:Op donderdag 25 juni 2015 21:59 schreef jogy het volgende:
[..]
Het maakt een punt. Mijn handelen trekt scrummie (of jou, of ctrl, of tingo of wie dan ook) niet voor ongeacht mijn mening over die persoon. Dus ja, het is constructief, hopelijk kweekt het wat realisatie bij je en lees je misschien even dit hele topic terug behalve dat je hyperfocust op het stukje dat hij waardering uit voor de uitleg post van scrummie. Heel misschien, ik mag blijven hopen toch?
Nou mooi mijn. lees mijn posts dan eens. is precies dat!quote:Op donderdag 25 juni 2015 22:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik probeer een punt te maken dat ik vind dat mods objectief behoren te zijn en zich niet moeten laten leiden door de mening over users. Maar ik weet ook dat dit heel moeilijk is zeker gezien het soort onderwerpen wat besproken word op BNW. Daarom denk ik dat het heel belangrijk is dat je laat zien als mod boven de partijen te staan. Thats it.
Evalueren, prima.quote:Op donderdag 25 juni 2015 22:36 schreef totnutoe het volgende:
hallo, dit is feedback
terug evalueren als moderator is goed
worden we, plus de eventuele aankomende mods wijzer van,
Het is heel moeilijk om boven de partijen te staan als je inhoudelijk helemaal niks met BNW hebt. Want dan zullen bepaalde meningen je enorm tegen de borst stoten waardoor je deze veel sneller zult noten. Je moet op zijn minst een beetje een idee hebben van een soort van BNW gevoel anders schiet je heel snel in je emotie.quote:Op donderdag 25 juni 2015 22:37 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Nou mooi mijn. lees mijn posts dan eens. is precies dat!
Ik zal je het tegendeel bewijzenquote:Op donderdag 25 juni 2015 22:40 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het is heel moeilijk om boven de partijen te staan als je inhoudelijk helemaal niks met BNW hebt. Want dan zullen bepaalde meningen je enorm tegen de borst stoten waardoor je deze veel sneller zult noten. Je moet op zijn minst een beetje een idee hebben van een soort van BNW gevoel anders schiet je heel snel in je emotie.
Dat is hoe ik erover denk. Heb het al vaak genoeg gezien.
Liever niet. Heb mijn portie wel gehad vind je niet?quote:Op donderdag 25 juni 2015 22:40 schreef Blaadjes het volgende:
Ja en genoeg weer.
Natrappen heeft geen zin. net als mekaar verwijten maken. Doe dat lekker in DM ofzo
Nu geef je dus toch indirect toe dat je weinig met BNW onderwerpen hebt. Heb ik je toch te pakken.quote:
Bedankt voor je sympathieke feedbackquote:Op donderdag 25 juni 2015 22:44 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nu geef je dus toch indirect toe dat je weinig met BNW onderwerpen hebt. Heb ik je toch te pakken.![]()
Maar goed, succes ermee dan.
jij mag ook een mening hebbenquote:Op donderdag 25 juni 2015 22:54 schreef Terecht het volgende:
Ten eerste, mensen die zich opwinden over dat ze sheeple of MSM-volgers (een eufemistische term voor schaap) worden genoemd, lees dit topic als antidotum: BNW / Wat te doen met de schaapjes, de sheeple, de lemmings?. Users die zulke krachttermen hanteren zijn bij deze uitgenodigd om in dat topic uit te leggen wat de uiterste consequentie van hun standpunt precies is.
Ten tweede, het niveau kan hier best wat omhoog. Duhbunkers die in tig topics niet anders doen dan laten weten dat ze aapjes aan het kijken zijn, kunnen gemist worden als kiespijn. Aan de andere kant heeft dat wel een oorzaak, en dat is dat het niveau van de complotten waar over wordt gesproken vaak behoorlijk dubieus is, en niet zelden gewoonweg onbeschoft als je bijv kijkt hoe nonchalant en triomfantelijk er menselijk leed wordt ontkend. Al dat gelul over gesimuleerde slachtoffers is ontzettend onnozel en ook behoorlijk ranzig, daar mag je wmb best de teugels wat strakker aantrekken. Als je zo nodig je onderbuik wilt ledigen, is er de latrine van het internet: cluesforum, Martin Vrijland's webstek en aanverwanten. Op FOK! mag je iets meer van je users vragen vind ik.
en als ze dat gedaan hebben, wat ga jij dan vervolgens doen?quote:Users die zulke krachttermen hanteren zijn bij deze uitgenodigd om in dat topic uit te leggen wat de uiterste consequentie van hun standpunt precies is.
Het probleem is dat je dus niet weet wat er precies gesimuleerd word of niet. Het is bekend dat de MSM soms gewoon toneelstukjes opvoert. Dus je weet niet meer wanneer het echt is of wanneer het nep is.quote:Op donderdag 25 juni 2015 22:54 schreef Terecht het volgende:
Aan de andere kant heeft dat wel een oorzaak, en dat is dat het niveau van de complotten waar over wordt gesproken vaak behoorlijk dubieus is, en niet zelden gewoonweg onbeschoft als je bijv kijkt hoe nonchalant en triomfantelijk er menselijk leed wordt ontkend. Al dat gelul over gesimuleerde slachtoffers is ontzettend onnozel en ook behoorlijk ranzig, daar mag je wmb best de teugels wat strakker aantrekken. Als je zo nodig je onderbuik wilt ledigen, is er de latrine van het internet: cluesforum, Martin Vrijland's webstek en aanverwanten. Op FOK! mag je iets meer van je users vragen vind ik.
Maar er wordt maar al te makkelijk aangenomen dat iets gesimuleerd is. En dat gaat vaak vergezeld met briljante grapjes over dode kinderen en hilarische lolletjes over rouwende nabestaanden.quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:00 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het probleem is dat je dus niet weet wat er precies gesimuleerd word of niet. Het is bekend dat de MSM soms gewoon toneelstukjes opvoert. Dus je weet niet meer wanneer het echt is of wanneer het nep is.
Je hoeft niet alle onzin te faciliteren. Dat gebeurt zelfs in ONZ niet. Vicsims is gewoon dom gelul, rock-bottom qua complotdenken. Er is immers geen stap meer die je dan nog kan zetten, het complot is namelijk allesomvattend geworden. Vicsims aanhangers zijn de krokodil-gebruikers onder de drugsverslaafden.quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:00 schreef totnutoe het volgende:
[..]
jij mag ook een mening hebben
mooi toch? zo kunnen we allemaal ons zegje doen
Dan leg ik hun antwoorden op de snijtafel. Dat heb ik overigens goeddeels al gedaan in dat draadje. Luitjes die zulke termen gebruiken hanteren dat ofwel als drogreden ofwel ontmaskeren zich als dictatortje in de dop.quote:[..]
en als ze dat gedaan hebben wat ga jij dan doen?
je hoeft het niet te lezenquote:Op donderdag 25 juni 2015 23:06 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar er wordt maar al te makkelijk aangenomen dat iets gesimuleerd is. En dat gaat vaak vergezeld met briljante grapjes over dode kinderen en hilarische lolletjes over rouwende nabestaanden.
Meh, ik vind het juist belangrijk om het tegen te spreken. Ik vind het oprecht naar om te zien dat het hier zo makkelijk kan.quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:13 schreef totnutoe het volgende:
[..]
je hoeft het niet te lezen
als het je tere zieltje te veel wordt kan je ook naar een minder confronterend forum zappen
Dat is de laatste tijd gelukkig wel minder maar dat vind ik ook nare shit inderdaad. Je mag best denken dat het een hoax is, daar is het ook BNW voor maar niet alles gaan verhoaxen want dat is wat mij betreft te makkelijk.quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:06 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar er wordt maar al te makkelijk aangenomen dat iets gesimuleerd is. En dat gaat vaak vergezeld met briljante grapjes over dode kinderen en hilarische lolletjes over rouwende nabestaanden.
Voor huidige zaken kan je feedback gebruiken voor het 'evalueren' van oud moderators niet. Die dingen moeten we gewoon achter ons laten. Lavenderr heeft jarenlang met bloed zweet en tranen BNW gemodereerd. Nu ik het een paar maandjes aan het doen ben heb ik er dagelijks meer respect voor gekregen. Alles iedereen hier kan extreem teergevoelig zijn en je hoeft maar een halve boe of bah te zeggen en men loopt al te steigeren en te miepen over van alles.quote:Op donderdag 25 juni 2015 22:36 schreef totnutoe het volgende:
hallo, dit is feedback
terug evalueren als moderator is goed
worden we, plus de eventuele aankomende mods wijzer van,
dat mag je vinden, wordt het je dan te veel en noem je het dom gelul?quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:12 schreef Terecht het volgende:
[..]
Je hoeft niet alle onzin te faciliteren. Dat gebeurt zelfs in ONZ niet. Vicsims is gewoon dom gelul, rock-bottom qua complotdenken. Er is immers geen stap meer die je dan nog kan zetten, het complot is namelijk allesomvattend geworden. Vicsims aanhangers zijn de krokodil-gebruikers onder de drugsverslaafden.
nou en, dan worden het dicatortjes, ben je dan onder de indruk ofzo? maak je je zorgen?quote:Dan leg ik hun antwoorden op de snijtafel. Dat heb ik overigens goeddeels al gedaan in dat draadje. Luitjes die zulke termen gebruiken hanteren dat ofwel als drogreden ofwel ontmaskeren zich als dictatortje in de dop.
Ik vind 't ook belangrijk en oprecht dat leugenaars zijn exposed.quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:15 schreef mootie het volgende:
[..]
Meh, ik vind het juist belangrijk om het tegen te spreken. Ik vind het oprecht naar om te zien dat het hier zo makkelijk kan.
Terecht legt het een stuk beter uit dan ik overigens.
jij bent een uitstekende mod vind ik. blaadjes ken ik alleen van die sc, ik zie z'n naam wel eens. lees wel eens wat van hemquote:Op donderdag 25 juni 2015 23:27 schreef jogy het volgende:
[..]
Voor huidige zaken kan je feedback gebruiken voor het 'evalueren' van oud moderators niet. Die dingen moeten we gewoon achter ons laten. Lavenderr heeft jarenlang met bloed zweet en tranen BNW gemodereerd. Nu ik het een paar maandjes aan het doen ben heb ik er dagelijks meer respect voor gekregen. Alles iedereen hier kan extreem teergevoelig zijn en je hoeft maar een halve boe of bah te zeggen en men loopt al te steigeren en te miepen over van alles.
Dus evalueer mij en blaadjes maar, laat lavenderr gewoon met rust, het is heel makkelijk om vanaf de zijlijn te roepen dat het allemaal kut is maar ik geef het je te doen. En gezien het feit dat er welgeteld 3 aanmeldingen waren (Waar Blaadjes Godzijdank bij zat) voor BNW weten jullie dat het maar al te goed.
Zoals het vlees van de botten rot bij krokodil-gebruikers, rotten de hersenen in de schedels van vicsims-proponenten. Die onwelriekende aanblik hoeven we niet op FOK! te tolereren. Ga maar in je eigen uitwerpselen liggen verrotten als je zo nodig als een junkie je fix nodig hebt in de vorm van een mentale kick door in de waan te zijn dat je subversief bent door zo'n ranzig standpunt in te nemen. Neen, dan ben je gewoon een smeerpijp.quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:31 schreef totnutoe het volgende:
[..]
dat mag je vinden, wordt het je dan te veel en noem je het dom gelul?
Dan weet je tenminste wat voor vlees je in de kuip hebt. Voor een aantal complotters geldt dat als zij het voor het zeggen zouden hebben, er een bijltjesdag plaats zou vinden die zijn weerga niet zou kennen in de wereldgeschiedenis. Wat dat betreft hebben deze complotters meer gemeen met de Kwade Genius die dmv samenzweringen de geschiedenis regisseert dan ze wellicht wel denken. Daar is ook onderzoek naar gedaan trouwens, een flink deel van de complotters gelooft in complotten omdat zij zouden samenzweren als zij daarvoor in de gelegenheid zouden zijn.quote:[..]
nou en, dan worden het dicatortjes, ben je dan onder de indruk ofzo? maak je je zorgen?
wat zou er kunnen gebeuren dan?
dus ga je ze van stevige repliek dienen en zijn ze gelijk onder de indruk en zien eindelijk in hoe dom ze eigenlijk bezig waren, dankzij jou
pfff, gelukkig, net op tijd
zoiets?
serieus bedoeld hoor
Ik lees meequote:Op donderdag 25 juni 2015 23:42 schreef totnutoe het volgende:
[..]
jij bent een uitstekende mod vind ik. blaadjes ken ik alleen van die sc, ik zie z'n naam wel eens. lees wel eens wat van hem
ik schat zo in dat hij niet zo van de complotten is maar wel de ruimte geeft om te zeggen wat je te zeggen hebt.
hoopt dat hij niet te veel post/ reacties edit of verwijderd. dat leest zo irritant als je later binnen komt
laat het staan voor de duidelijkheid
leest u mee blaadje?
succes mannuh
Meh, Sandy Hook blijft er vol mee staan.quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat is de laatste tijd gelukkig wel minder maar dat vind ik ook nare shit inderdaad. Je mag best denken dat het een hoax is, daar is het ook BNW voor maar niet alles gaan verhoaxen want dat is wat mij betreft te makkelijk.
Het overtuigd zijn van een hoax maakt niet meteen een automatisch disrespect. Een aantal weken geleden stond het inderdaad vol met volle joligheid over de filmpjes en dergelijke, nu gelukkig niet meer. Aan de andere kant als je dus volledig overtuigd bent van de nepheid van de gebeurtenis dan is het eerder uit een gevoel van beledigd zijn dat 'ze' ermee weg komen dan het daadwerkelijk willen trollen over de ruggen van overleden kinderen. Op basis van je 'point of view' is het wel of niet verschrikkelijk hoe erover gepraat wordt.quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:58 schreef mootie het volgende:
[..]
Meh, Sandy Hook blijft er vol mee staan.
Ik snap het ook echt echt echt niet.
De posts komen op mij heel hmmmm uitdagend over. Zie de laatste paar posts in dat topic. Het nodigt uit om er iets over te zeggen.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 00:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Het overtuigd zijn van een hoax maakt niet meteen een automatisch disrespect. Een aantal weken geleden stond het inderdaad vol met volle joligheid over de filmpjes en dergelijke, nu gelukkig niet meer. Aan de andere kant als je dus volledig overtuigd bent van de nepheid van de gebeurtenis dan is het eerder uit een gevoel van beledigd zijn dat 'ze' ermee weg komen dan het daadwerkelijk willen trollen over de ruggen van overleden kinderen. Op basis van je 'point of view' is het wel of niet verschrikkelijk hoe erover gepraat wordt.
ok,bedankt voor je antwoordenquote:Op donderdag 25 juni 2015 23:49 schreef Terecht het volgende:
[..]
Zoals het vlees van de botten rot bij krokodil-gebruikers, rotten de hersenen in de schedels van vicsims-proponenten. Die onwelriekende aanblik hoeven we niet op FOK! te tolereren. Ga maar in je eigen uitwerpselen liggen verrotten als je zo nodig als een junkie je fix nodig hebt in de vorm van een mentale kick door in de waan te zijn dat je subversief bent door zo'n ranzig standpunt in te nemen. Neen, dan ben je gewoon een smeerpijp.
[..]
Dan weet je tenminste wat voor vlees je in de kuip hebt. Voor een aantal complotters geldt dat als zij het voor het zeggen zouden hebben, er een bijltjesdag plaats zou vinden die zijn weerga niet zou kennen in de wereldgeschiedenis. Wat dat betreft hebben deze complotters meer gemeen met de Kwade Genius die dmv samenzweringen de geschiedenis regisseert dan ze wellicht wel denken. Daar is ook onderzoek naar gedaan trouwens, een flink deel van de complotters gelooft in complotten omdat zij zouden samenzweren als zij daarvoor in de gelegenheid zouden zijn.
wat bedoel je dan te zeggen? het is een schande? topic moet dicht?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 00:05 schreef mootie het volgende:
[..]
De posts komen op mij heel hmmmm uitdagend over. Zie de laatste paar posts in dat topic. Het nodigt uit om er iets over te zeggen.
waar ligt de grens..? bij 64,8% ?quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat is de laatste tijd gelukkig wel minder maar dat vind ik ook nare shit inderdaad. Je mag best denken dat het een hoax is, daar is het ook BNW voor maar niet alles gaan verhoaxen want dat is wat mij betreft te makkelijk.
Nee, die reeks is definitief op slot gegaan.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 02:30 schreef Ryan3 het volgende:
Lekker doodgebloed nadat Mata zijn hielen heeft gelicht, of niet? BNW / Kris & Lisanne #230 - Nog een dan om het af te leren ?
Dat de reeks minstens 100 topics te lang is doorgegaan.quote:Wat is nou de conclusie, als ik vragen mag?
Maar geen conclusie dus?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 02:44 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Nee, die reeks is definitief op slot gegaan.
[..]
Dat de reeks minstens 100 topics te lang is doorgegaan.
Hooguit dat de dames overleden zijn.quote:
Eerst was er één, toen waren er drie, maar ik geloof dat er nu niks met 100% zekerheid doorgaat.quote:Ook geen excursie van FOK!kers daar naar toe?
Ergens wel sneu, ik begrijp dat het een mysterie blijft, je komt er echter niet uit, denk ik. En ook niet door daar zelf heen te gaan wrs.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 02:50 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Hooguit dat de dames overleden zijn.
[..]
Eerst was er één, toen waren er drie, maar ik geloof dat er nu niks met 100% zekerheid doorgaat.
Heb het topic ook niet echt op de voet gevolgd, de laatste tijd. Hooguit eens een enkele keer een blik geworpen om te zien vanwege welke futiliteit ze elkaar nú weer virtueel naar het leven stonden.
Websleuths Topic hierover is ook dicht gegaan, met als reden dat ze dat doen uit respect voor de familie. Mocht dat de reden zijn dan is dat wel een late reactie.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 02:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ergens wel sneu, ik begrijp dat het een mysterie blijft, je komt er echter niet uit, denk ik. En ook niet door daar zelf heen te gaan wrs.
Er zijn ook echt vreemde dingen op te tekenen.
Als ik aan die meiden denk, dan vind ik het ook erg verdrietig wat hen overkomen is, eerlijk gezegd.
De expeditie gaat gewoon door, in tegenstelling tot wat sommigen hier beweerd hebben. De samenstelling van het team is wel veranderd. We krijgen hulp van iemand die vorig jaar bij het onderzoek betrokken was.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 02:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar geen conclusie dus?
Ook geen excursie van FOK!kers daar naar toe?
Lijkt mij wel interessant om, na afloop van de expeditie, hier de bevindingen te lezen en te kunnen discussiëren over de gevolgtrekkingen daaruit. Op basis van concrete zaken, geen aannames. Want je weet van wie aanname de moeder is ...quote:Op vrijdag 26 juni 2015 10:23 schreef jogy het volgende:
Ik denk dat een 'open ended' reeks er niet meer in zit wat K&L betreft maar ik sta zeker wel open voor een soort thema/update topics, zou hou je het ook 'vers' en heb je minder kans dat het verzand in navelstaarderij. Gewoon een paar deeltjes en als het klaar is gaat het weer dicht. Is dat een idee?
Dat zou IMO alleen van toepassing zijn als er "nieuws" is, want wanneer post je dan wat? En waar?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 10:23 schreef jogy het volgende:
Ik denk dat een 'open ended' reeks er niet meer in zit wat K&L betreft maar ik sta zeker wel open voor een soort thema/update topics, zou hou je het ook 'vers' en heb je minder kans dat het verzand in navelstaarderij. Gewoon een paar deeltjes en als het klaar is gaat het weer dicht. Is dat een idee?
Nou een resultaat van een expeditie vind ik wel 'nieuw' genoeg om een topic aan te wijden denk ik zo maarquote:Op vrijdag 26 juni 2015 10:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat zou IMO alleen van toepassing zijn als er "nieuws" is, want wanneer post je dan wat? En waar?
Zeker, de reeks is dan ook niet gesloten omdat het doodgebloed was maar omdat het bloed uit de voegen kwam druipenquote:Maar zoals je ziet is het K&L gebeuren nog steeds levendig en hebben verschillende users hun weg gevonden in een bij hun passend alternatief.
Domni, succes in Panama!
edit: Dit mis ik dan weer niet nu K&L: gesloten is.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 10:12 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
De expeditie gaat gewoon door, in tegenstelling tot wat sommigen hier beweerd hebben. De samenstelling van het team is wel veranderd. We krijgen hulp van iemand die vorig jaar bij het onderzoek betrokken was.
Als we terug zijn ga ik eens bij de mods en admins informeren of er een nieuw topic geopend kan worden. Er zijn genoeg users die het weer op willen pakken, maar alleen als er strenger gemodereerd wordt. Anders houden we het buiten FOK.
Het was schandalig wat er allemaal in die reeks gebeurde. Daar heb ik geen trek meer in.
kritische post mag hier niet ? trquote:Op vrijdag 26 juni 2015 10:55 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
edit: Dit mis ik dan weer niet nu K&L: gesloten is.
Dat is geen kritische noot meer maar een klaagzang.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:04 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
kritische post mag hier niet ? tr
ik dacht dat de woorden "De expeditie" hier niet meer mochten vallen ?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat is geen kritische noot meer maar een klaagzang.
Top jogy. Als het zover is neem ik even contact op.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 10:23 schreef jogy het volgende:
Ik hou je op de hoogte Copycat.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 10:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Lijkt mij wel interessant om, na afloop van de expeditie, hier de bevindingen te lezen en te kunnen discussiëren over de gevolgtrekkingen daaruit. Op basis van concrete zaken, geen aannames. Want je weet van wie aanname de moeder is ...
mja, ik heb dus geen passend alternatief gevonden helaas. Zou me graag ergens bij aanaluiten maar gewoon als 'marrije'.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 10:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat zou IMO alleen van toepassing zijn als er "nieuws" is, want wanneer post je dan wat? En waar?
Maar zoals je ziet is het K&L gebeuren nog steeds levendig en hebben verschillende users hun weg gevonden in een bij hun passend alternatief.
Domni, succes in Panama!
De mensen op het besloten forum zetten allemaal grote vraagtekens bij Frank zijn bevindingen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:21 schreef Grijzemassa het volgende:
Voor mij ook geen alternatief. Een besloten forum vind ik niks, beetje kletsen met gelijk denkenden zonder scherpe kritiek en andere invalshoeken schiet niet op naar mijn idee.
Ook een ander open forum waar users geselecteerd worden op hun al dan niet meegaande denkwijze mag aan mij voorbij gaan.
Ik ben wel heel benieuwd tzt naar de bevindingen van Domnivoor!
Ik zie het anders, ik heb steeds meegelezen. Een forum waar alleen eensgezinden zitten is echt zinloos, dat is meer een hobby en heeft met zoeken naar de waarheid niets meer te maken.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:45 schreef jackie12 het volgende:
[..]
De mensen op het besloten forum zetten allemaal grote vraagtekens bij Frank zijn bevindingen.
Slik je die wel dan heb je er eigenlijk ook niet heel veel te zoeken.
Samen proberen we alles op een rijtje te zetten over de dingen die wel en niet kloppen en welke dingen onderzocht moeten worden.
Dat is een jaar lang ook wel op FOK gedaan maar werd het topic tot maart dit jaar vooral bepaald door mensen die dachten aan verdwalen en werden we vaak verneukt door info wat gewoon verzonnen bleek te zijn.
Vanaf maart kregen de misdrijfdenkers meer de overhand en dat vonden de verdwaal-denkers (die plots na Frank zijn bevindingen vaak "ongeluk-denkers werden) niet leuk.
Een besloten forum waar niemand geheel anoniem mag zijn is heel prettig. Er is tot nu toe 0 keer ruzie geweest ondanks dat bijna iedereen een andere visie heeft over wat er uiteindelijk met de meiden is gebeurd.
Ook al het gedoe rond de vele klonen zoals hier op FOK heb je geen last van.
Desalniettemin is het jammer (en ook belachelijk) dat het Kris en Lisanne topic gesloten is.
Is het stiekem niet altijd een hobby geweest? Dat je misschien achter de waarheid komt is een aardige bijkomstigheid, maar is dat ook de drijfveer van de meeste deelnemers ? Ik denk het niet. Sterker, ik weet vrijwel zeker van niet. Het argument dat je het doet omdat je op zoek bent naar de waarheid is vaker wel dan niet een schaamlap om je ware motieven te verhullen. De K&L reeks heeft vele parallellen met het Ronde Huis reeks, en daar was het zo helder als een zonnetje dat zeker voor één van de twee kampen de zoektocht het doel was ipv een middel om de waarheid boven tafel te krijgen. Een nu al ruim 40(!) jaar durend spelletje Cluedo ter meerdere eer en glorie van de spelers, ten koste van de familie van Vloten. Ik krijg toch sterk de indruk dat bij de K&L reeks dezelfde dynamiek aanwezig is.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 20:22 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik zie het anders, ik heb steeds meegelezen. Een forum waar alleen eensgezinden zitten is echt zinloos, dat is meer een hobby en heeft met zoeken naar de waarheid niets meer te maken.
Ik weet zeker dat de reeks begonnen is met de intentie op zoek naar de waarheid te zijn. Zelf heb ik lange tijd meegepost, maar de laatste maanden alleen meegelezen. Dit idd omdat het meer op een hobby begon te lijken dan wat anders, doordat er geen nieuwe feiten meer kwamen kon je alleen nog doorborduren op wat je al had. Maar daar was geen oplossing in te vinden of te verwachten.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 20:49 schreef Terecht het volgende:
[..]
Is het stiekem niet altijd een hobby geweest? Dat je misschien achter de waarheid komt is een aardige bijkomstigheid, maar is dat ook de drijfveer van de meeste deelnemers ? Ik denk het niet. Sterker, ik weet vrijwel zeker van niet. Het argument dat je het doet omdat je op zoek bent naar de waarheid is vaker wel dan niet een schaamlap om je ware motieven te verhullen. De K&L reeks heeft vele parallellen met het Ronde Huis reeks, en daar was het zo helder als een zonnetje dat zeker voor één van de twee kampen de zoektocht het doel was ipv een middel om de waarheid boven tafel te krijgen. Een nu al ruim 40(!) jaar durend spelletje Cluedo ter meerdere eer en glorie van de spelers, ten koste van de familie van Vloten. Ik krijg toch sterk de indruk dat bij de K&L reeks dezelfde dynamiek aanwezig is.
Zijn de ouders eigenlijk op de hoogte dat er een gesloten forum bestaat over hun dochters?
Post je dit als mod of als user?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 21:04 schreef Blaadjes het volgende:
Genoeg hierover. Dit is feedback richting FOK!
Niet een plek om door te gaan over het K en L onderwerp.
Vertellen dat er toch een expeditie komt en alvast de vraag neerleggen of er mogelijk een topic over kan verschijnen was prima voor fb.
De zaken daarna niet.
wat kom je hier doen ? ben je hier mod ? >TRquote:Op zaterdag 27 juni 2015 21:04 schreef Blaadjes het volgende:
Genoeg hierover. Dit is feedback richting FOK!
Niet een plek om door te gaan over het K en L onderwerp.
Vertellen dat er toch een expeditie komt en alvast de vraag neerleggen of er mogelijk een topic over kan verschijnen was prima voor fb.
De zaken daarna niet.
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 21:11 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
wat kom je hier doen ? ben je hier mod ? >TR
waarom stel je je niet even voor als nieuwe mod hier ?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 21:24 schreef Blaadjes het volgende:
Dit is uitgebreid besproken en we gaan dat niet nog eens overdoen.
We gaan van fb geen verkapt k en l topic maken.
Of je leest gewoon de MED.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 21:27 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
waarom stel je je niet even voor als nieuwe mod hier ?
en ik vind dat de mods op het profiel moeten zetten waar ze mod zijn
zo verwarrend
Nee dat hoeft ook niet maar een topicreeks die meer dan een jaar voor enorme kijkcijfers heeft gezorgd en waar veel fout gegaan is, kan dat ook niet besproken worden? Ik bedoel bv het beschuldigen van nieuwe users dat het klonen zijn, daar zouden ook wel eens grenzen aan gesteld kunnen worden.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 21:24 schreef Blaadjes het volgende:
Dit is uitgebreid besproken en we gaan dat niet nog eens overdoen.
We gaan van fb geen verkapt k en l topic maken.
Kwestie van je ogen open doen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 21:27 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
waarom stel je je niet even voor als nieuwe mod hier ?
en ik vind dat de mods op het profiel moeten zetten waar ze mod zijn
zo verwarrend
Laten we eerlijk zijn, er zijn heel wat mensen in zijn algemeenheid genomen, die koste wat kost altijd dwars willen liggen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 20:22 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik vind een discussie en het zoeken naar de waarheid alleen zinvol als er van alle kanten, dus ook door meelezers, scherpe kritiek gegeven kan worden. Maar dan roept men gelijk weer "Klonen!" terwijl het er gewoon op neer komt dat men niet met tegengas om wil gaan.
Zo'n open forum waar users niet geselecteerd worden op hun al dan niet meegaande denkwijze, is er al.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:21 schreef Grijzemassa het volgende:
Voor mij ook geen alternatief. Een besloten forum vind ik niks, beetje kletsen met gelijk denkenden zonder scherpe kritiek en andere invalshoeken schiet niet op naar mijn idee.
Ook een ander open forum waar users geselecteerd worden op hun al dan niet meegaande denkwijze mag aan mij voorbij gaan.
Ik ben wel heel benieuwd tzt naar de bevindingen van Domnivoor!
nee hoor, die is onstaan uit ontevredenheid over te kritische users op Fok! en opgericht door iemand die zich in het K en L topic vreselijk misdragen heeft.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 21:33 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Zo'n open forum waar users niet geselecteerd worden op hun al dan niet meegaande denkwijze, is er al.
Tenzij die klonen zowel de ene als de andere mening erop na houden.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 21:29 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik bedoel, je hebt een punt of je hebt geen punt in de discussie ongacht of het een kloon is.
Ik zie niet in wat dat uitmaakt, je kunt een argument ontkrachten of niet.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 21:38 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Tenzij die klonen zowel de ene als de andere mening erop na houden.
maanden alleen meegelezen en nu het dicht is kom je ineens posten ? proestquote:Op zaterdag 27 juni 2015 21:00 schreef Grijzemassa het volgende:
maar de laatste maanden alleen meegelezen
Dank je voor het bevestigen van mijn uitspraakquote:Op zaterdag 27 juni 2015 21:40 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
maanden alleen meegelezen en nu het dicht is kom je ineens posten ? proest
Meerderen hebben zich misdragen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 21:35 schreef Grijzemassa het volgende:
iemand die zich in het K en L topic vreselijk misdragen heeft.
groot gelijk Blaadjes ! welkom als Modquote:Op zaterdag 27 juni 2015 21:49 schreef Blaadjes het volgende:
Zoals ik al zei het is klaar. K en L is klaar. is geen topic op FOK! meer en we gaan het niet dunnetjes overdoen of bespreken hoe het op een anders forum gaat.
Topic closed deal with it maar niet in FB.
Kijk daar kan ik wat mee. Goede feedback!quote:Op zaterdag 27 juni 2015 21:55 schreef Grijzemassa het volgende:
Wat ik in een topic heel vervelend vind is als er geïntimideerd wordt door lang postende users.
Argumenten gebruiken als jij bent hier nog maar kort of jij post maar af en toe horen niet gebruikt te worden. Het kan nieuwe users afschrikken en dat is zonde voor een discussie.
Ik pleit er voor dat mods er over waken dat elke user serieus genomen wordt zodat er niet een kliekje van users overblijft met de grootste mond.
De bezem is er doorheen gehaald, die uitspraak ging inderdaad 10 stappen te ver. We zijn ook de bigpharma reeks in zijn algemeenheid aan het bespreken trouwens, het is nogal een gevoelig onderwerp en dat heel begrijpelijk maar daar komen we dus nog op terug.quote:Op maandag 29 juni 2015 09:53 schreef .SP. het volgende:
Gaat de bezem nog eens door het BigPharma topic? Deze pulp kan echt niet door de beugel "Artsen zijn daardoor bloeddorstige kindermoordenaars. "
Dank, de reeks is opzich goed alleen gaat een user steeds veel te ver, wat een leuke discussie compleet verpest.quote:Op maandag 29 juni 2015 10:55 schreef jogy het volgende:
[..]
De bezem is er doorheen gehaald, die uitspraak ging inderdaad 10 stappen te ver. We zijn ook de bigpharma reeks in zijn algemeenheid aan het bespreken trouwens, het is nogal een gevoelig onderwerp en dat heel begrijpelijk maar daar komen we dus nog op terug.
Ow dus je wilt de vrijheid van meningsuiting inperken?quote:Op maandag 29 juni 2015 11:01 schreef .SP. het volgende:
[..]
Dank, de reeks is opzich goed alleen gaat een user steeds veel te ver, wat een leuke discussie compleet verpest.
Joh, serieus, er is een oceaan aan mogelijkheden tussen hoe iemand zich kan uitten en hoe Lambiekje zich uit.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ow dus je wilt de vrijheid van meningsuiting inperken?
Ja dat zie ik zeker. Maar ik snap ook dat als je als eenling je mening hier verkondigt waar er direct door een troep hyena's op word gesprongen om hem te laten weten hoe belachelijk zijn mening wel niet is (en dan druk ik me nog zachtjes uit) je de neiging krijgt om zelf de dingen ook harder te gaan stellen. Dus zijn gedrag is het gevolg van jullie gedrag.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:04 schreef .SP. het volgende:
[..]
Joh, serieus, er is een oceaan aan mogelijkheden tussen hoe een mens zich kan uitten en hoe Lambiekje zich uit.
je kan zeggen: "Ik ben het niet eens met hoe artsen zijn opgeleid en te werk gaan, zelfs het leven van patienten in gevaar brengen".
je kan niet zeggen: "Alle artsen zijn facistische massamoordenaars die geindoctrineerd zijn in hun opleiding en iedereen kanker geven."
Zie je het verschil?
Doe je dat nou expres?quote:Op maandag 29 juni 2015 11:04 schreef .SP. het volgende:
Joh, serieus, er is een oceaan aan mogelijkheden tussen hoe een mens zich kan uitten en hoe Lambiekje zich uit.
Als jij vindt dat iemand hele groepen mensen massamoordenaars mag noemen en het raar vind dat daar hard op gereageerd wordt heb je in mijn ogen een bijzonder rare kijk op de wereld en kunnen we de discussie daarover beter stoppen.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja dat zie ik zeker. Maar ik snap ook dat als je als eenling je mening hier verkondigt waar er direct door een troep hyena's op word gesprongen om hem te laten weten hoe belachelijk zijn mening wel niet is (en dan druk ik me nog zachtjes uit) je de neiging krijgt om zelf de dingen ook harder te gaan stellen. Dus zijn gedrag is het gevolg van jullie gedrag.
nee, matig geformuleerd en geedit.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:11 schreef jogy het volgende:
[..]
Doe je dat nou expres?
Ik ben het er overigens wel mee eens dat de bewoordingen in sommige posts nou niet bepaald een harmonieus effect heeft op de reeks.
over het algemeen heb je best een punt, dat als eerste maar volgens mij heeft lambiekje nooit anders gereageerd, ongeacht of de rest het met hem eens is.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja dat zie ik zeker. Maar ik snap ook dat als je als eenling je mening hier verkondigt waar er direct door een troep hyena's op word gesprongen om hem te laten weten hoe belachelijk zijn mening wel niet is (en dan druk ik me nog zachtjes uit) je de neiging krijgt om zelf de dingen ook harder te gaan stellen. Dus zijn gedrag is het gevolg van jullie gedrag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |