hmmm inderdaadquote:Op maandag 22 juni 2015 16:12 schreef Etsu het volgende:
Ik kan me zo boos maken om FAR.
Een vraag:
"Boer B past (terecht) de landbouwregeling toe. Hij overweegt om op zijn eigen grond door aannemer A een nieuwe stal te laten bouwen voor ¤ 500.000 + ¤ 105.000 BTW.
Adviseer B over de mogelijke BTW-voordelen en BTW-nadelen die nu en later kunnen optreden."
En in het antwoord moet dit blijkbaar verwerkt staan:
"B verricht leveringen (van melk). en wordt daarover 6% OB verschuldigd (9.2.a OB + tabel I post a.1 OB)."
Hoe. The. Fuck. Moet je weten dat hij melk levert?
Is dat nou een sneer naar Etsu of een oprechte opmerking?quote:Op maandag 22 juni 2015 16:47 schreef eriksd het volgende:
Lang geleden dat we een naamtopic hebben gehad.
laagquote:Op maandag 22 juni 2015 16:50 schreef Paxcon het volgende:
[..]
hmmm inderdaad
Wat is het slagingspercentage ongeveer bij dit vak?
Hmm.. 50/50 zo'n beetje. Van de 18 haalden er in 2014 eerste kans twee een 4, zeven een 5, vijf een 6, twee een 7 en soms een enkeling een 8. Dit jaar was het in de eerste kans eenmaal een 4, acht keer een 5, acht keer een 6 en een keer een 7.quote:Op maandag 22 juni 2015 16:50 schreef Paxcon het volgende:
[..]
hmmm inderdaad
Wat is het slagingspercentage ongeveer bij dit vak?
Dat houdt niet echt over inderdaad...quote:Op maandag 22 juni 2015 16:54 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Hmm.. 50/50 zo'n beetje. Van de 18 haalden er in 2014 eerste kans twee een 4, zeven een 5, vijf een 6, twee een 7 en soms een enkeling een 8. Dit jaar was het in de eerste kans eenmaal een 4, acht keer een 5, acht keer een 6 en een keer een 7.
Die docent vindt het tof om een beperkte bandbreedte te hanteren qua cijfer verdeling
Ik vind de tentamens uit 2009 en 2010 veel makkelijker dan van de afgelopen jaren.quote:Op maandag 22 juni 2015 16:54 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Hmm.. 50/50 zo'n beetje. Van de 18 haalden er in 2014 eerste kans twee een 4, zeven een 5, vijf een 6, twee een 7 en soms een enkeling een 8. Dit jaar was het in de eerste kans eenmaal een 4, acht keer een 5, acht keer een 6 en een keer een 7.
Die docent vindt het tof om een beperkte bandbreedte te hanteren qua cijfer verdeling
Welnee. Soms zie je gewoon dat mensen ergens geen hol van snappen, dan moet je gewoon een vette onvoldoende geven.quote:
Hahaquote:Op maandag 22 juni 2015 16:47 schreef eriksd het volgende:
Lang geleden dat we een naamtopic hebben gehad.
Kom maar door met dat commentaar.quote:Op maandag 22 juni 2015 17:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Welnee. Soms zie je gewoon dat mensen ergens geen hol van snappen, dan moet je gewoon een vette onvoldoende geven.
Dat volgt echt op geen enkele manier uit de casus.quote:Op maandag 22 juni 2015 16:12 schreef Etsu het volgende:
Ik kan me zo boos maken om FAR.
Een vraag:
"Boer B past (terecht) de landbouwregeling toe. Hij overweegt om op zijn eigen grond door aannemer A een nieuwe stal te laten bouwen voor ¤ 500.000 + ¤ 105.000 BTW.
Adviseer B over de mogelijke BTW-voordelen en BTW-nadelen die nu en later kunnen optreden."
En in het antwoord moet dit blijkbaar verwerkt staan:
"B verricht leveringen (van melk). en wordt daarover 6% OB verschuldigd (9.2.a OB + tabel I post a.1 OB)."
Hoe. The. Fuck. Moet je weten dat hij melk levert?
Ik dacht dat de examencommissie niet naar de inhoud kijkt toch?quote:Op maandag 22 juni 2015 17:48 schreef Valid het volgende:
[..]
Dat volgt echt op geen enkele manier uit de casus.
Ga naar de examencommissie.
Er zal toch wel een instantie zijn die toezicht houdt op de inhoudelijke kwaliteit?quote:Op maandag 22 juni 2015 17:51 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik dacht dat de examencommissie niet naar de inhoud kijkt toch?
Ik heb geen idee. Ik weet wel dat dat vak al jarenlang wordt uitgekotst door de notariële studenten. Mede omdat het vak behoorlijk pittig is, zulke belachelijke tentamens worden gegeven en de docent -blijkbaar en dat geloof ik best als ik naar de antwoorden kijk- dingen erbij verzint terwijl je als student-zijde helemaal niet aan dat antwoord kan komen/weten. Ik vind het ook maar raar dat het nog steeds zo is, maar blijkbaar wordt er geen gehoor aan gegevenquote:Op maandag 22 juni 2015 17:53 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Er zal toch wel een instantie zijn die toezicht houdt op de inhoudelijke kwaliteit?
Wellicht niet naar de vaktechnische inhoud en kwaliteit van je antwoord (daar is de docent al dan niet fictief de expert), maar daar staat dit los van. Gut feeling overigens.quote:Op maandag 22 juni 2015 17:51 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik dacht dat de examencommissie niet naar de inhoud kijkt toch?
Jawel, maar toch. Nog een onvoldoende.quote:Op maandag 22 juni 2015 18:02 schreef underground1009 het volgende:
Kom op ets, een van de laatste vakken voor je bachelor. Op z'n minst proberen
Nouja, dat maakt toch niets uit. Zometeen heb je een zes of een zeven en ben je superblij. Of je maakt het tentamen niet en dan blijkt het achteraf een simpele geweest te zijn. Zou het gewoon proberen.quote:
Eindelijk een college meegepakt?quote:Op maandag 22 juni 2015 19:07 schreef Yreal het volgende:
Toch leuk dat je altijd weer nieuwe delen van de poort kunt ontdekken.
quote:Op maandag 22 juni 2015 19:32 schreef Yreal het volgende:
Nee, ik kwam even mijn tergend slechte noot onder het arrest over het alcoholslot inleveren. Wat een vodje. Ik schaam me er ook een beetje voor
quote:Op maandag 22 juni 2015 20:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik trok gister een duveltje Open tijdens het schrijven en ben toen in slaap gevallen...
Goeie site ook:quote:
quote:Hey manhu!,
om te beginnen, top dat er "wat kleur" door de buurt rijdt, Black & yellow!!staat goed in Zuid!!
Was het overwegen waard om een gele spoiler op m'n nieuw zwarte Audi te monteren, om wat door de buurt te "toeren" maar kreeg geen positieve respons op dit idee, heb haar maar een scooter gekocht.
Kunnen jullie me de goeie richting uitduwen om op z'n minst 'n shirt te scoren?, zou top zijn!
Alvast bedankt, hou hem recht en "keep up the good work"!
Thnx.. Mazzel!
Voor Rechtspersonen en personenvennootschappen, is/zijn er één of meerdere Asser delen voorgeschreven?quote:Op maandag 22 juni 2015 17:57 schreef Etsu het volgende:
[..]
https://www.rug.nl/ocasys/vak/show?code=RGBFI00305
okquote:Op maandag 22 juni 2015 22:39 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Voor Rechtspersonen en personenvennootschappen, is/zijn er één of meerdere Asser delen voorgeschreven.
Vraagteken i.p.v. punt.quote:
Ok.quote:
Als het er één was dan had je nog een excuus om er eentje in huis te halenquote:
Motorclubsquote:Op maandag 22 juni 2015 21:33 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Goeie site ook:
http://worldwide.satudarah-mc.nl/national/
Weinig programmeurs en webdesigners die lid zijn denk ik.
Mooi gastenboek ook.
[..]
Mijn bullshitdetector ontplofte.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 00:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb "tomos" op mijn rug getatoeëerd.
Hebben ze nog steeds van die zieke ontgroeningsrituelen?quote:Op maandag 22 juni 2015 21:33 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Goeie site ook:
http://worldwide.satudarah-mc.nl/national/
Weinig programmeurs en webdesigners die lid zijn denk ik.
Mooi gastenboek ook.
[..]
Ach jongen toch..quote:
Herkenbaar.quote:
BB! Zal ik een Surface kopen?quote:
Dat roep jij bij nagenoeg elk tentamen.quote:Op maandag 22 juni 2015 16:56 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik vind de tentamens uit 2009 en 2010 veel makkelijker dan van de afgelopen jaren.
Boer + landbouwregeling + stallen is een aardige hint.quote:Op maandag 22 juni 2015 17:48 schreef Valid het volgende:
[..]
Dat volgt echt op geen enkele manier uit de casus.
Ga naar de examencommissie.
Of vleeskoeien. Of legkippen.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 09:40 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Boer + landbouwregeling + stallen is een aardige hint.
Maar hij kan inderdaad ook varkensstallen hebben.
Jammer.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 09:34 schreef Blistering het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Kom er net achter dat ik 1 vraag op het tentamen gister blijkbaar verkeerd heb gelezen. Ging over hoe je een pandrecht kon vestigen op huidige en toekomstige vorderingen, dus een pandrecht bij voorbaat. Ik heb gewoon stil en openbaar pand uitgewerkt zonder te verwijzen naar de relevante bepalingen voor een pandrecht bij voorbaat. Zal wel 0 punten worden dan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 09:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat roep jij bij nagenoeg elk tentamen.
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 09:53 schreef Valid het volgende:
[..]
Jammer.
Vond je het wel een mooi vak?Nee, vond het abstracte onzin waar ik de toegevoegde waarde totaal niet van inzag. Dus ik hoop dat ik in ieder geval die 5 heb zodat ik het vak heb afgesloten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 09:55 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nee, vond het abstracte onzin waar ik de toegevoegde waarde totaal niet van inzag. Dus ik hoop dat ik in ieder geval die 5 heb zodat ik het vak heb afgesloten.
Staatsrecht daarentegenquote:
Ook prachtig.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 09:59 schreef Blistering het volgende:
[..]
Staatsrecht daarentegenMorgen tentamen, daar heb ik wél zin in
Beginselen van de democratische rechtsstaat, van Burkens, Kummeling, Vermeulen & Widdershoven.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 10:04 schreef Valid het volgende:
[..]
Ook prachtig.Welk boek gebruik je daarvoor?
Zonder naar de tabel te kijken zou ik zeggen dat het niets uitmaakt. In elk geval zal het, vermoedelijk, onder het 6% tarief vallen (levensmiddelen).quote:Op dinsdag 23 juni 2015 09:50 schreef Valid het volgende:
[..]
Of vleeskoeien. Of legkippen.
Al weet ik eigenlijk niet wat de relevantie daarvan is voor de vraag. In elk geval lever je iets, misschien maakt het niet uit wat dat dan precies is (bijv. melk, dieren/vlees of eieren)?
Ik zal dit bericht doorgeven aan alle curatoren en banking/finance lawyers hier.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 09:55 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nee, vond het abstracte onzin waar ik de toegevoegde waarde totaal niet van inzag. Dus ik hoop dat ik in ieder geval die 5 heb zodat ik het vak heb afgesloten.
Doe ze de groetjes.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 10:15 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zal dit bericht doorgeven aan alle curatoren en banking/finance lawyers hier.
Aanrader!quote:
Het is een tof vak.. Ik had helaas een tegenvallend resultaat door een foutje dat mij een hele casus heeft gekost.. Anders had ik 1/4 hoger. Achja. Verbintenissenrecht en ondernemingsrecht staan wel hoog en dan is dat prima op m'n lijst.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 10:15 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zal dit bericht doorgeven aan alle curatoren en banking/finance lawyers hier.
Hmm ok. Waarschijnlijk is de pro 3 overkill voor mij, ik heb namelijk al een beest van een desktop en de surface zou enkel voor wat schoolwerk zijn. Wellicht is de Surface 3 dan een optie.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 10:21 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Aanrader!
Ik heb de pro 3, ben bijzonder tevreden. Heb ook een dock, handig voor scripties. Mensen die een Surface pro hebben genomen in mijn omgeving zijn ook erg tevreden.
Maak eigenlijk best veel gebruik van het pennetje ook, als docenten een casus uittekenen.
Pro 3 is inderdaad ook enigszins prijzig. Voor mij perfect formaat scherm, hou wel van een vlotte machine. Heb i5|128gb. Je kan niet zonder toetsenbord, dat ding maakt het echt af.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 10:27 schreef Blistering het volgende:
[..]
Hmm ok. Waarschijnlijk is de pro 3 overkill voor mij, ik heb namelijk al een beest van een desktop en de surface zou enkel voor wat schoolwerk zijn. Wellicht is de Surface 3 dan een optie.
Vind het overigens wel schandalig dat je 140/150 mag aftikken voor zo'n toetsenbordje. Die trackpad is echtnamelijk als je de reviews moet geloven.
Waar?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 10:32 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
nu in de aanbieding + gratis toetsenbord.
Klm vliegt toch al tijd niet meet met md-11?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 10:42 schreef Valid het volgende:
[..]
Wat vind je tof aan de MD-11? Zat je ook in die afscheidsvlucht van KLM vorig jaar?
Geweldig, karakteristiek vliegtuig wat jarenlang trouw dienst heeft gedaanquote:Op dinsdag 23 juni 2015 10:42 schreef Valid het volgende:
[..]
Wat vind je tof aan de MD-11? Zat je ook in die afscheidsvlucht van KLM vorig jaar?
EK148 AMS - DXB?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 10:52 schreef Valid het volgende:
Ik ga binnenkort voor het eerst (eindelijk) met de Airbus A380.
Ik reed een paar weken geleden met auto langs parijs en zag toen opeens een Airbus A380 zo'n bocht/spiraal maken:quote:
Mooi speelgoed is het.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 10:55 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik reed een paar weken geleden met auto langs parijs en zag toen opeens een Airbus A380 zo'n bocht/spiraal maken:
Was niet in de buurt van een vliegveld en hij vloog heel laag, dus ik dacht serieus even dat hij ging crashen. Bleek een luchtshow te zijn. Veroorzaakte wel een file op de snelweg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |