quote:een technisch probleem bij een luchtvaartuig dat annulering van een vlucht tot gevolg heeft, niet valt onder het begrip „buitengewone omstandigheden” in de zin van deze bepaling, behoudens indien dit probleem voortvloeit uit gebeurtenissen die wegens hun aard of hun oorsprong niet inherent zijn aan de normale uitoefening van de activiteit van de betrokken luchtvaartmaatschappij, en waarop deze geen daadwerkelijke invloed kan uitoefenen.
quote:Een Duitser, die nu nog alleen bekend is onder zijn eBay-alias der.juli, had na de scheiding van zijn vrouw Laura nogal wat te verwerken. Waaronder de inboedel.
"Dankjewel voor twaalf 'mooie' jaren, Laura. Je hebt de helft echt verdiend!" En zo geschiedde. Hij gaf zijn ex de helft van de bank, de helft van de tv, de helft van de iPhone en de helft van de auto. Letterlijk, en voor iedereen te volgen:
quote:Op donderdag 18 juni 2015 16:23 schreef Yreal het volgende:
http://nos.nl/op3/artikel(...)cheurt-inboedel.html
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beide foto's lijken nep. Ik geloof er niet zo veel van.quote:Op donderdag 18 juni 2015 16:23 schreef Yreal het volgende:
http://nos.nl/op3/artikel(...)cheurt-inboedel.html
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 18 juni 2015 16:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Beide foto's lijken nep. Ik geloof er niet zo veel van.
Heb dat nooit begrepen, een maximum aantal pagina's. Het is geen werkstuk wat je kan opvullen met plaatjesquote:Op donderdag 18 juni 2015 16:50 schreef Tchock het volgende:
Wat idioot: ik ga met mijn essay dik over het aantal toegestane pagina's heen terwijl ik qua aantal woorden, lettertype, regelafstand en tekengrootte precies goed zit
Dat is dan ook een uitermate terechte klacht.quote:Op donderdag 18 juni 2015 16:50 schreef Tchock het volgende:
Wat idioot: ik ga met mijn essay dik over het aantal toegestane pagina's heen terwijl ik qua aantal woorden, lettertype, regelafstand en tekengrootte precies goed zit
Ik geloof wel dat ze echt dingen door hebben gezaagd maar voordat een halve tv op die manier uit zichzelf blijft staan moet je wel iets meer trucage toepassen dan iemand voor een ebay-advertentie zou hebben gedaan. Denk ik.quote:
isquote:Op donderdag 18 juni 2015 16:59 schreef Tchock het volgende:
Door de Nederlandse rechter is bovendien bepaald dat zowel de inhaalregeling als de terugploegregeling in strijd met Europees recht is/zijn...?
Die terugploegregeling was trouwens echt een fiscaal pareltje, Y. Je mocht als buitenlander kiezen om behandeld te worden als binnenlands belastingplichtige, wat je dus recht geeft op allerlei aftrekposten en vrijstellingen (zoals de HRA). En als je dan die keuze niet meer wilde, dan kwam de fiscus alles wat je in de vorige acht jaar ten laste van je belastbaar inkomen hebt laten komen terugvorderen.quote:
Ben je lekker meequote:Op donderdag 18 juni 2015 17:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die terugploegregeling was trouwens echt een fiscaal pareltje, Y. Je mocht als buitenlander kiezen om behandeld te worden als binnenlands belastingplichtige, wat je dus recht geeft op allerlei aftrekposten en vrijstellingen (zoals de HRA). En als je dan die keuze niet meer wilde, dan kwam de fiscus alles wat je in de vorige acht jaar ten laste van je belastbaar inkomen hebt laten komen terugvorderen.![]()
![]()
Mijn matches tot nu toe zijn iets jonger dan mij (3 a 4 jaar). Ik had een ruime leeftijdcategorie opgegeven.quote:Op donderdag 18 juni 2015 18:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
al wat 15 jarige blanke grietje geregeld die hun vader willen zieken?
Ik heb een 3 voor registergoederenrecht, dus ik sla deze over.quote:Op donderdag 18 juni 2015 20:21 schreef Blistering het volgende:
Etsu weet.
Ik heb even een casus voor mijzelf geschetst, zou iemand mij kunnen vertellen of ik correct redeneer?
Stel de A-bank leent 50,000 euro aan B. Dit betekent dat A een vordering van 50,000 op B heeft.
B heeft toevallig een vordering van 20,000 op C. A vestigt vervolgens krachtens 3:98 jis 3:94 & 3:236 lid 2 BW een openbaar pandrecht op die vordering B-C.
Klopt het dan als je zegt dat de A-bank 2 dingen kan doen. Enerzijds innen krachtens 3:246 lid 1, en anderzijds paraat executeren krachtens 3:248 jo. 3:250?
En dat indien er geïnd wordt, de vordering die A op B heeft 30,000 wordt, het pandrecht krachtens 3:246 lid 5 vervalt en A voor die resterende 30,000 gewoon concurrent schuldeiser wordt?
Heb ik ook hoor. Je zit jezelf dagenlang op de pompen voor zo'n tentamen en als het dan klaar is ben je leeg. Tip: niet meer over stressen, boeken weg, iets leuks doen met iets lekkers er bij en vroeg slapen. Morgen heb je meer aan de uren dan het restant van vandaag.quote:Op donderdag 18 juni 2015 20:54 schreef Etsu het volgende:
Waarom lukt het mij nooit om IETS maar dan ook IETS te doen op de dag wanneer ik een tentamen heb gehad?
Ik heb godverdomme woensdag een hertentamen FAR en m'n hele bachelor hangt er van af en ik heb vandaag niks gedaan.
Op dit soort momenten haat ik mezelf.
Lastig.quote:Op donderdag 18 juni 2015 20:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heb ik ook hoor. Je zit jezelf dagenlang op de pompen voor zo'n tentamen en als het dan klaar is ben je leeg. Tip: niet meer over stressen, boeken weg, iets leuks doen met iets lekkers er bij en vroeg slapen. Morgen heb je meer aan de uren dan het restant van vandaag.
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 18 juni 2015 20:50 schreef Mshauri het volgende:
Hangt van de feiten en omstandigheden af.
Echt?quote:Op donderdag 18 juni 2015 21:12 schreef Tchock het volgende:
Er is blijkbaar een kamermeerderheid voor de eigen bijdrage van gevangenen. Wat een idioterie.
Ik wel.quote:Op donderdag 18 juni 2015 20:55 schreef Yreal het volgende:
Ik ben nog niet echt verkocht door mijn eigen stuk.
Gaaf!quote:Op donderdag 18 juni 2015 21:38 schreef eriksd het volgende:
Binnenkort in het WFR jongens. Ben trots op mijzelf.
Less is more opa.quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:38 schreef Yreal het volgende:
Zo, even 8 pagina's uitgeschreven waarin ik prachtig stap voor stap beschrijf dat de huidige toets prut is.
naja, 6 pagina's zijn relevant. 3 over de toets, 3 pagina's lang laten zien dat rechters het ook niet goed doen.quote:
Jouw reactie op "less is more" is stellen dat een kwart van je pagina's irrelevant is?quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
naja, 6 pagina's zijn relevant. 3 over de toets, 3 pagina's lang laten zien dat rechters het ook niet goed doen.
Ik stuur je wel een kopiequote:Op donderdag 18 juni 2015 23:59 schreef eriksd het volgende:
Vind ik al een aardig rendement. Zou bijna met het rode pennetje erdoor willen gaan.
Mooi. Weer een beetje logica in het systeem krijgen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 01:26 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Die Wiebes is wel erg ambiteus bezig, ook de autobelasting wil hij flink gaan veranderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:08 schreef Tchock het volgende:
Amerikaanse media buitelen over elkaar heen met deze foto van de man die gisteren negen mensen doodschoot in een kerk. Uit de oude vlag van Zuid-Afrika op zijn jas zouden zijn racistische denkbeelden blijken die hem tot zijn daad gebracht hebben.
[ afbeelding ]
Laten we hopen dat dat onzin is.Hij zou hebben gezegd tegen een zwarte vrouw die hij liet leven , omdat " jullie verkrachten onze vrouwen en stelen ons land". Dus het lijkt er wel op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het trouwens vervelend dat de hele tijd het feit dat ze zwart zijn moeten worden genoemd. Alsof het niet erg genoeg is dat een idioot negen mensen doodschiet. In plaats van over de slachtoffers gaat het alleen maar over hun huidskleur.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hij zou hebben gezegd tegen een zwarte vrouw die hij liet leven , omdat " jullie verkrachten onze vrouwen en stelen ons land". Dus het lijkt er wel op.
Normaal gesproken eens, al is het hier toch wel bijzonder relevant.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens vervelend dat de hele tijd het feit dat ze zwart zijn moeten worden genoemd. Alsof het niet erg genoeg is dat een idioot negen mensen doodschiet. In plaats van over de slachtoffers gaat het alleen maar over hun huidskleur.
slechte zaak als je verleden en toekomst in 7 minuten te bespreken zijn...quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:29 schreef Etsu het volgende:
Dat was een kort sollicitatiegesprek. Na 7 minuten stond ik alweer buiten
Naar m'n idee ging het wel goed, maar zo kortSnel m'n cv, toekomstplannen en m'n motivatie doorgenomen, en dawast
Echt heel verdacht.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
slechte zaak als je verleden en toekomst in 7 minuten te bespreken zijn...
De fuck is er toch mis met die mensenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:07 schreef Etsu het volgende:
http://www.metronieuws.nl(...)-niet-en-neemt-wraak
And so our watch begins.. Gewoon 6x een opbouw + cliffhanger erin gooien. Nadeel daarvan wel is dat ze sommige dingen wel heel snel afraffelen terwijl er tig afleveringen met opbouw tegenover staan.quote:
Die deed het meteen al weer, maar moest eerst mijn essay schrijven.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:27 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Aah je downloadprogramma werkt eindelijk weer?
Al die opbouw maakt het wel zo goed. Er zit in de laatste vijf aflevering al zó veel foreshadowing (hebben we daar een woord voor?).quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:28 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
And so our watch begins.. Gewoon 6x een opbouw + cliffhanger erin gooien. Nadeel daarvan wel is dat ze sommige dingen wel heel snel afraffelen terwijl er tig afleveringen met opbouw tegenover staan.
Waarom? Reageer maar in DM of een spoiler.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:31 schreef Blistering het volgende:
Ik vond de season finale buitengewoon teleurstellend. Voor de rest zal ik mijn mond houden.
Mja, toch blijf ik het jammer vinden, juist in SE05E10, je gaat echt van de ene 'wait whut...' naar de andere zodat uiteindelijk geen enkele (behalve het laatste fragment) echt een impact heeft zeg maar. Verder is GoT goed in foreshadowing ja, alvast vooruitlopen door tussen neus en lippen door weg te geven wat er gaat komenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Al die opbouw maakt het wel zo goed. Er zit in de laatste vijf aflevering al zó veel foreshadowing (hebben we daar een woord voor?).
Geen impact?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:32 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Mja, toch blijf ik het jammer vinden, juist in SE05E10, je gaat echt van de ene 'wait whut...' naar de andere zodat uiteindelijk geen enkele (behalve het laatste fragment) echt een impact heeft zeg maar. Verder is GoT goed in foreshadowing ja, alvast vooruitlopen door tussen neus en lippen door weg te geven wat er gaat komen(zie Littlefinger in seizoen 4)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee, ik vond het een topaflevering. Enige kritiek die ik heb is dat ze alle gigantische momenten van aflevering 8, 9 en 10 wel wat meer hadden mogen uitspreiden over de rest van het seizoen.
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom? Reageer maar in DM of een spoiler.
SPOILER: GOT SPOILER NIET KLIKKEN!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen impact?Niet de impact die het had kunnen hebben nee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee, ik vond het een topaflevering. Enige kritiek die ik heb is dat ze alle gigantische momenten van aflevering 8, 9 en 10 wel wat meer hadden mogen uitspreiden over de rest van het seizoen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zat op bepaalde momenten wel met genoegen te kijken naar de voorspelbare uitkomst (Arya ftw, Varys/Tyrion) maar toch vind ik de tiende aflevering dit seizoen precies afsluiten in dezelfde stijl. Het nieuwe is er af, ik blijf seizoen 1 + 4 de betere vinden. Eerste seizoen zette lijntjes uit die uitgewerkt werden in seizoen 2/3 en seizoen 4 zette lijntjes uit die uitgewerkt gaan worden in seizoenen 5 en 6 ook wel verwacht ik. (geen idee, volg enkel serie en heb de boeken niet gelezen) Denk dat het vooral daarom zo is dat ik achterblijf met een /meh gevoel.
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:38 schreef Blistering het volgende:
[..]Dit ook ja, seizoen 5 hangt iets teveel vast aan toevalligheden. Dat maakt het op sommige punten teveel slapstick, GTST achtigSPOILER: GOT SPOILER NIET KLIKKEN!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mag het weten![]()
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:38 schreef Blistering het volgende:
[..]SPOILER: GOT SPOILER NIET KLIKKEN!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:42 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Niet de impact die het had kunnen hebben nee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zat op bepaalde momenten wel met genoegen te kijken naar de voorspelbare uitkomst (Arya ftw, Varys/Tyrion) maar toch vind ik de tiende aflevering dit seizoen precies afsluiten in dezelfde stijl. Het nieuwe is er af, ik blijf seizoen 1 + 4 de betere vinden. Eerste seizoen zette lijntjes uit die uitgewerkt werden in seizoen 2/3 en seizoen 4 zette lijntjes uit die uitgewerkt gaan worden in seizoenen 5 en 6 ook wel verwacht ik. (geen idee, volg enkel serie en heb de boeken niet gelezen) Denk dat het vooral daarom zo is dat ik achterblijf met een /meh gevoel.
[..]
Dit ook ja, seizoen 5 hangt iets teveel vast aan toevalligheden. Dat maakt het op sommige punten teveel slapstick, GTST achtig
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
In het boek zitten trouwens nog vééééél meer idiote toevalligheden. Om er eentje te noemen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:42 schreef Joosie200 het volgende:
Denk ook niet dat ze er allebei zonder kleerscheuren vanaf komen. Kijk naar Bran - die viel van ongeveer dezelfde hoogte. Dit mag ik wel spoileren, toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Buitengewoon slechte actrices ook, die die Sand Snakes spelen.
Alleen die ene heeft wel 2 pluspunten.Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Haha, inderdaad. Alle vier zijn ze irritant. Ik hoop datquote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:49 schreef Blistering het volgende:
Buitengewoon slechte actrices ook, die die Sand Snakes spelen.
Alleen die ene heeft wel 2 pluspunten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Tyene jaquote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:49 schreef Blistering het volgende:
Alleen die ene heeft wel 2 pluspunten.
mag het weten![]()
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:50 schreef Paxcon het volgende:
Nee want als je citeert krijg je meteen de tekst te zien en er staat toch niets in die spoiler dat ik niet wil lezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hier heb ik even niet van terugquote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee want als je citeert krijg je meteen de tekst te zien en er staat toch niets in die spoiler dat ik niet wil lezen.![]()
Moeten we de integratieheffing ook kennen of niet?quote:![]()
Ik vermaak mij overigens prima met GoT hoor, maar het is allang niet meer de serie die het in de eerste seizoenen was. Een constant niveau vasthouden is dan ook ongelooflijk moeilijk, dat lukt heel weinig series.Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Zo lang wachten op seizoen zesPlus dat de serie nu echt het boek inhaalt. Vraag me af wat dat voor het verhaal doet.
![]()
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:48 schreef Tchock het volgende:
In het boek zitten trouwens nog vééééél meer idiote toevalligheden. Om er eentje te noemen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Denk ook niet dat ze er allebei zonder kleerscheuren vanaf komen. Kijk naar Bran - die viel van ongeveer dezelfde hoogte. Dit mag ik wel spoileren, toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mag het weten![]()
Ik vind dat ze dat prima redden. Niet elke aflevering natuurlijk, maar als geheel wel.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:54 schreef Blistering het volgende:
Ik vermaak mij overigens prima met GoT hoor, maar het is allang niet meer de serie die het in de eerste seizoenen was. Een constant niveau vasthouden is dan ook ongelooflijk moeilijk, dat lukt heel weinig series.![]()
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:54 schreef Joosie200 het volgende:
[..]AHUM.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jezus Joos, doe's ff een spoiler ofzo.Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Ach, daar vallen de meeste series ten prooi aan. Punt met GoT als serie is dat het beschikbare materiaal nu op is, GRRM schrijft iets te traag (volgens mij vindt ie schrijven niet zo boeiend en naar Gamescon enzo gaan een stuk leuker) en dus merk je meteen zodra D.B. Weiss en co toch wat moeten met de serie en zelf maar wat gaan verzinnen (in samenspraak met GRRM zelf overigens)quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:54 schreef Blistering het volgende:
Ik vermaak mij overigens prima met GoT hoor, maar het is allang niet meer de serie die het in de eerste seizoenen was. Een constant niveau vasthouden is dan ook ongelooflijk moeilijk, dat lukt heel weinig series.mag het weten![]()
Ik vermaak mij momenteel prima met het nieuwe seizoen Orange is the New Black. Buitengewoon vermakelijk verhaal, en een uitmuntende cast.Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Ik heb na veel aandringen de eerste aflevering gezien maar het kon me niet bekorenquote:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2015 15:06:04 ]![]()
Hmm? Die is vervallen hé, werd in 2013 nog wel naar gevraagd, vorig jaar en dit jaar niet meer terug gezien. Maar je weet het maar nooit, via overgangsrecht nog steeds van belang voor zaken <2014.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:54 schreef Etsu het volgende:
[..]
Moeten we de integratieheffing ook kennen of niet?mag het weten![]()
Meestal zijn eerste afleveringen wazig. Kijk de pilots van house of bb maar.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:05 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik heb na veel aandringen de eerste aflevering gezien maar het kon me niet bekoren![]()
Ik vond de eerste aflevering van Breaking Bad ook niks aan.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:05 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik heb na veel aandringen de eerste aflevering gezien maar het kon me niet bekoren![]()
Breaking BadWat een meesterwerk was dat.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Dus 3.3.b zit sinds 2 jaar in de Overgangswet? Dan kan t geen kwaad om even naar te kijken denk ik.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:07 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Hmm? Die is vervallen hé, werd in 2013 nog wel naar gevraagd, vorig jaar en dit jaar niet meer terug gezien. Maar je weet het maar nooit, via overgangsrecht nog steeds van belang voor zaken <2014.
Nog een vraagje. Waar staan die Richtlijnen OB? ik kan t niet vinden in m'n bundel![]()
Ja, maar nee, je hoeft er niet naar te kijken. Docent gaf als antwoord op mijn vraag vorig jaar al aan niet naar de 3.3.b integrafieheffing meer te zullen vragen want irrelevant. Idem met KEW e.d. in de EW-regeling. Je moet weten dat het bestaan heeft, maar komt niet meer terug in (her)tentamens.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dus 3.3.b zit sinds 2 jaar in de Overgangswet? Dan kan t geen kwaad om even naar te kijken denk ik.
Nog een vraagje. Waar staan die Richtlijnen OB? ik kan t niet vinden in m'n bundelmag het weten![]()
Oké duidelijkquote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:16 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ja, maar nee, je hoeft er niet naar te kijken. Docent gaf als antwoord op mijn vraag vorig jaar al aan niet naar de 3.3.b integrafieheffing meer te zullen vragen want irrelevant. Idem met KEW e.d. in de EW-regeling. Je moet weten dat het bestaan heeft, maar komt niet meer terug in (her)tentamens.Scheelt toch wat, maar kutte is dat je dan meteen vrijwel geen oefenmateriaal meer hebt voor de OB-vragen
En die andere vraag?![]()
![]()
Goede reminder: ik was ergens gestrand met kijken. Nu weer verder.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:12 schreef Blistering het volgende:
Breaking BadWat een meesterwerk was dat.
![]()
![]()
Herkenbaar.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:23 schreef Yreal het volgende:
Zo, essay is weg. Bedenk je je ook meteen weer 100 dingen die anders hadden gemoet.![]()
Naja, Ib-vragen strekken zich toch puur uit in het algemeen over de gehele EW-regeling. Krijg je dus vragen over welke gevolgen er te gelden hebben voor Pietje en Grietje en hun gezinswoning of stel Pietje heeft een pand: gebruikt beneden voor kantoor en boven voor privé. Moet je uitleggen welke gevolgen er zijn voor de EW-regeling, qua HRA/aflossingseis e.d. als ie zijn woning gaat rekenen tot zijn ondernemingsvermogen, dan wel privévermogen of 50/50.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:18 schreef Etsu het volgende:
[..]
Oké duidelijkScheelt toch wat, maar kutte is dat je dan meteen vrijwel geen oefenmateriaal meer hebt voor de OB-vragen
En die andere vraag?
Andere vraag: dunno, zit idd niet in de bundel dus we hebben pech.mag het weten![]()
Dat heb ik allemaal mooi in een schema, dus komt wel goed.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:28 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Naja, Ib-vragen strekken zich toch puur uit in het algemeen over de gehele EW-regeling. Krijg je dus vragen over welke gevolgen er te gelden hebben voor Pietje en Grietje en hun gezinswoning of stel Pietje heeft een pand: gebruikt beneden voor kantoor en boven voor privé. Moet je uitleggen welke gevolgen er zijn voor de EW-regeling, qua HRA/aflossingseis e.d. als ie zijn woning gaat rekenen tot zijn ondernemingsvermogen, dan wel privévermogen of 50/50.
Andere vraag: dunno, zit idd niet in de bundel dus we hebben pech.
Ben je al ver? Ik zit een beetje vooruit te staren op art. 3.Niet echt bijster veel zin in.
![]()
Gemoet. Hmmmm.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:23 schreef Yreal het volgende:
Zo, essay is weg. Bedenk je je ook meteen weer 100 dingen die anders hadden gemoet.Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.![]()
Ter herinnering: meer dan 3 fouten per pagina of meer dan 6 fouten op één pagina is een automatische onvoldoende.quote:![]()
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:42 schreef Paxcon het volgende:
Welke overijverige ordehandhaver heeft mijn fiets verplaatst bij de UBDan heb je hem niet in het rek geplaatst.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2015 15:43:09 ]![]()
Etsu.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:42 schreef Paxcon het volgende:
Welke overijverige ordehandhaver heeft mijn fiets verplaatst bij de UB![]()
Het spijt me.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:42 schreef Paxcon het volgende:
Welke overijverige ordehandhaver heeft mijn fiets verplaatst bij de UB![]()
Jij bitch.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik zou eerder zijn banden lek steken dan verplaatsen.![]()
Mja, wat noem je ver? Boeken heb ik bestudeerd, Boom Basic idem, collegeaantekeningen ook. Ga nu nog maar een keertje alle tentamens die ik inmiddels eigenhandig verzameld hebquote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:30 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ben je al ver? Ik zit een beetje vooruit te staren op art. 3.Niet echt bijster veel zin in.
erbij pakken. Het ontbreekt mij aan een systematische redenering waarin alles zit. Merk ik ook met strafproces. Voel feilloos aan bij het lezen van een casus op welke specifieke artikelen ze doelen. Maar dan de toepassing op de casus. Ik moet wat extra overduidelijke conclusies meepakken zodat de toepassing van relevante artikelen iig terug komt in mijn antwoord. Maar omdat ik zulk captain obvious gedoe juist eruit laat krijg je meteen minpunten want te beschrijvend, te weinig concreet. Of dan verval ik in de neiging relevante artikelen met eigen woorden te omschrijven zodat de docent mijn antwoord anders interpreteert.
Gisteren bij de concullega's van capita nog even wat lesuurtjes voor strafproces meegepakt. Blijkt de repetitor ook notarieel te doen en hij had ook een grote hekel aan FAR maar hij heeft het wel meteen gehaald met een 6(daar ging zijn cum laude notering zei ie er meteen achteraan
) Tips 'n tricks had ie niet, hij had echt het idee de mazzel te hebben er precies een 5,5 uitgesleept te hebben.
mag het weten![]()
Ja dat kloptquote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:42 schreef Etsu het volgende:
[..]Dan heb je hem niet in het rek geplaatst.
Maar de plek waar ze hem hadden neergezet was ook niet in het rek![]()
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:46 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja dat klopt
Maar de plek waar ze hem hadden neergezet was ook niet in het rek![]()
Ik heb wel vaker gezien dat die mensen studenten op gingen aanspreken omdat hun fiets niet goed was neergestald.
Ga wat nuttigs doen met je leven, echt.Of je plaatst meer rekken (ik zie genoeg plaats waar het nog meer kan.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2015 15:47:45 ]![]()
Ik zou echt daarnaar streven als ik moet nakijken. Pakken dat tuig!quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ter herinnering: meer dan 3 fouten per pagina of meer dan 6 fouten op één pagina is een automatische onvoldoende.Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.![]()
Nu word ik wel een beetje bang hoor.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:45 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Gisteren bij de concullega's van capita nog even wat lesuurtjes voor strafproces meegepakt. Blijkt de repetitor ook notarieel te doen en hij had ook een grote hekel aan FAR maar hij heeft het wel meteen gehaald met een 6(daar ging zijn cum laude notering zei ie er meteen achteraan
) Tips 'n tricks had ie niet, hij had echt het idee de mazzel te hebben er precies een 5,5 uitgesleept te hebben.
![]()
![]()
Ja er zijn gewoon te weinig rekkenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:47 schreef Etsu het volgende:
[..]![]()
Ik heb wel vaker gezien dat die mensen studenten op gingen aanspreken omdat hun fiets niet goed was neergestald.
Ga wat nuttigs doen met je leven, echt.Of je plaatst meer rekken (ik zie genoeg plaats waar het nog meer kan.
![]()
Samenloop OB en BTW = bijna nooit.
Zo, all you need to know.Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Ik bedacht me van de week ineens: waarom maken ze niet zo'n grote ruimte onder de UB? Als het bij de Harmonie ook kan.quote:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2015 15:51:21 ]![]()
Dat zal wel een dure grap zijn om achteraf nog zoiets te bouwenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:51 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik bedacht me van de week ineens: waarom maken ze niet zo'n grote ruimte onder de UB? Als het bij de Harmonie ook kan.![]()
Tja, maar dit werkt ook niet echt.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:51 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dat zal wel een dure grap zijn om achteraf nog zoiets te bouwen![]()
de collegekaartcontrole is ook alweer wegquote:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2015 15:54:23 ]![]()
Lekkere mentaliteit als je staat les te geven...quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik zou echt daarnaar streven als ik moet nakijken. Pakken dat tuig!![]()
Vorige week waren ze er nog, maar van de week toen ik even wat moest printen, kon ik gewoon zo doorlopen (was wel om half 12 avonds maar toch).quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:54 schreef Paxcon het volgende:
[..]
de collegekaartcontrole is ook alweer weg
Hoop dat het wel terugkomt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2015 15:56:45 ]![]()
Was ook maar voor twee weken, weet ook niet waarom aangezien de tentamenperiode veel langer is.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:54 schreef Paxcon het volgende:
[..]
de collegekaartcontrole is ook alweer weg
Helft van de mensen die in de UB zit studeert niet eens maar zit op zn telefoon te kloten of ziet het als een sociale aangelegenheid![]()
De Starbucks werkt ook niet echt mee he. Of gaan idd in de hal een beetje rondhangen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:57 schreef Henrys het volgende:
[..]
Was ook maar voor twee weken, weet ook niet waarom aangezien de tentamenperiode veel langer is.
Helft van de mensen die in de UB zit studeert niet eens maar zit op zn telefoon te kloten of ziet het als een sociale aangelegenheid![]()
![]()
Toch blijf ik art. 15 Brv vaag vinden hoor.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:51 schreef eriksd het volgende:
Samenloop OB en BTW = bijna nooit.
Zo, all you need to know.
1
Onder bij algemene maatregel van bestuur te stellen voorwaarden is van de belasting vrijgesteld de verkrijging:
a
krachtens een levering als bedoeld in artikel 11, eerste lid, onderdeel a, onder 1° (= verplicht belaste levering van een nieuw, dan wel binnen 2 jaar na ingebruikname onroerende zaak), van de Wet op de omzetbelasting 1968 of een dienst als bedoeld in artikel 11, eerste lid, onderdeel b, slotalinea = verhuur, van die wet ter zake waarvan omzetbelasting is verschuldigd, tenzij het goed als bedrijfsmiddel is gebruikt en de verkrijger de omzetbelasting op grond van artikel 15 van de Wet op de omzetbelasting 1968 geheel of gedeeltelijk in aftrek kan brengen;
Dus die eerste voorwaarde: verplicht belaste levering snap ik. Maar dan tenzij het goed als bedrijfsmiddel is gebruikt, dan heb je dus gewoon pech en niks aan die samenloopvrijstelling? En je hebt ook pech als je voor 10% of meer recht op aftrek van voorbelasting hebt? Dus a contrario: samenloop treedt alleen op als je niet kan opteren voor een verplicht belaste levering en als je het nog niet als bedrijfsmiddel hebt aangewend?
mag het weten![]()
Studiejaar is toch al ten einde (althans colleges en dergelijke). Nog mensen geslaagd voor bachelor / master?For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon![]()
Moet nog een herkansing maken en mijn essay moet nog nagekeken worden en heb nog een mondeling.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:02 schreef Ryon het volgende:
Studiejaar is toch al ten einde (althans colleges en dergelijke). Nog mensen geslaagd voor bachelor / master?![]()
Colleges/werkgroepen zeker. Maar de tentamens gaan net beginnen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:02 schreef Ryon het volgende:
Studiejaar is toch al ten einde (althans colleges en dergelijke). Nog mensen geslaagd voor bachelor / master?Weet over een maandje pas waar ik aan toe ben
mag het weten![]()
Moet nog twee hertentamens en nog op 1 tentamen wachten. Dus wordt heel spannend allemaal.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:02 schreef Ryon het volgende:
Studiejaar is toch al ten einde (althans colleges en dergelijke). Nog mensen geslaagd voor bachelor / master?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2015 16:20:43 ]![]()
Idem.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:19 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Colleges en werkgroepen zeker. Maar de tentamens gaan pas net beginnen.Weet over een maandje pas waar ik aan toe ben
Maandag a.s. goederenrecht, woensdag a.s. staatsrecht. Als ik die heb gehaald heb ik m'n P
Ik kan nog op voor een trippel, maar 1 bachelor moet minimaal binnen gehaald worden.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:02 schreef Ryon het volgende:
Studiejaar is toch al ten einde (althans colleges en dergelijke). Nog mensen geslaagd voor bachelor / master?![]()
Wat nu al? Das snel.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik kan nog op voor een trippel, maar 1 bachelor moet minimaal binnen gehaald worden.
Ik had gehoord dat de UvA al de zomerstop ingaat per 27 juni dus ik ging er vanuit dat iedereen al klaar zou zijn
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon![]()
Nee johquote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:22 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wat nu al? Das snel.
Ik had gehoord dat de UvA al de zomerstop ingaat per 27 juni dus ik ging er vanuit dat iedereen al klaar zou zijn![]()
Uiteindelijk beter voor onderwijs. Beetje de zwakke broeders eruit.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Lekkere mentaliteit als je staat les te geven...Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Hoe ging handelsrecht?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:20 schreef Etsu het volgende:
[..]
Moet nog twee hertentamens en nog op 1 tentamen wachten. Dus wordt heel spannend allemaal.![]()
Twee hertentamens en een scriptie voordat ik klaar ben met mijn master.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:02 schreef Ryon het volgende:
Jij was toch al bezig met de master? Doen die ook pas zo laat de tentamens?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:19 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Colleges/werkgroepen zeker. Maar de tentamens gaan net beginnen.Weet over een maandje pas waar ik aan toe ben
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Was het maar zo'n feestquote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:32 schreef Ryon het volgende:
[..]
Jij was toch al bezig met de master? Doen die ook pas zo laat de tentamens?![]()
Woensdag a.s. Ib, Ob & BRV in de ochtend en strafproces in de middag.
29-06: computercriminaliteit, 01-07: geschiedenis v/d Europese rechtswetenschap en 03-07: bestuursrecht 3
Moet nog 5 EC's voor ik mijn bachelorbul kan aanvragen maar ben inmiddels al de 180 EC's gepasseerd. Kom op 230/235 uit als ik alles haal. Dan 70/65 EC's in de master en ik kan mijn avontuur aan de uni afsluiten met 300 EC's in totaal
mag het weten![]()
A verneukt, B erg goed gemaakt, kom op een 6/7 uit. Prima voor 3 dagen studeren.quote:Genoeg te doen voor andere vakken.
Maar je weet maar nooit met handels.
Bij B moet je echt de oude tentamens die op StudeerSnel staan, maken. Altijd dezelfde vraag/leerstukken. Ik kon het dromen.
Weet niet of ze daar allemaal op staan, ik heb ook nog wel wat op mn laptop.
[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2015 16:42:25 ]![]()
Ik zit nu op 287,5 ECT
HBO benefits
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke![]()
Ik dacht dat je bes3 al had gedaan vorige week. Of niet gehaald?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:37 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest![]()
Woensdag a.s. Ib, Ob & BRV in de ochtend en strafproces in de middag.
29-06: computercriminaliteit, 01-07: geschiedenis v/d Europese rechtswetenschap en 03-07: bestuursrecht 3
Moet nog 5 EC's voor ik mijn bachelorbul kan aanvragen maar ben inmiddels al de 180 EC's gepasseerd. Kom op 230/235 uit als ik alles haal. Dan 70/65 EC's in de master en ik kan mijn avontuur aan de uni afsluiten met 300 EC's in totaal
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2015 16:45:16 ]![]()
Ja, vorige week al. Maar ik calculeer de her alvast in voor het geval datquote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:44 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik dacht dat je bes3 al had gedaan. Of niet gehaald?
mag het weten![]()
Gênant. De kans om een tien te halen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:45 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ja, vorige week al. Maar ik calculeer de her alvast in voor het geval datFor every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Ik moet nog 20 punten pakken in de master (10 punten voor de scriptie en vijf punten per vak (2 vakken))quote:![]()
Ik dacht dat je gewoon 1 tentamen kreeg met geen onderscheid tussen A en Bquote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:40 schreef Etsu het volgende:
[..]
A verneukt, B erg goed gemaakt, kom op een 6/7 uit. Prima voor 3 dagen studeren.Genoeg te doen voor andere vakken.
Maar je weet maar nooit met handels.
Bij B moet je echt de oude tentamens die op StudeerSnel staan, maken. Altijd dezelfde vraag/leerstukken. Ik kon het dromen.
Weet niet of ze daar allemaal op staan, ik heb ook nog wel wat op mn laptop.![]()
Klopt, maar er zijn recidivisten die alleen handels A of handels B moeten doen. Zij krijgen dan de helft van het tentamen van handelsrecht (A+B).quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:56 schreef Henrys het volgende:
[..]
Ik dacht dat je gewoon 1 tentamen kreeg met geen onderscheid tussen A en BDie mensen hebben dan ook 1,5 uur, en wij 3, maar de vragen zijn zelfde.
Heeft voor- en nadelen.
Voordeel: compenseren is mogelijk. Je kan ene grandioos falen en dat compenseren met de andere welke je goed hebt gemaakt.
Nadeel: meer leerwerk in 1x.
[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2015 16:58:55 ]![]()
Lijkt mij logisch, anders is geen sprake van dubbele belasting.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:01 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Toch blijf ik art. 15 Brv vaag vinden hoor.
1
Onder bij algemene maatregel van bestuur te stellen voorwaarden is van de belasting vrijgesteld de verkrijging:
a
krachtens een levering als bedoeld in artikel 11, eerste lid, onderdeel a, onder 1° (= verplicht belaste levering van een nieuw, dan wel binnen 2 jaar na ingebruikname onroerende zaak), van de Wet op de omzetbelasting 1968 of een dienst als bedoeld in artikel 11, eerste lid, onderdeel b, slotalinea = verhuur, van die wet ter zake waarvan omzetbelasting is verschuldigd, tenzij het goed als bedrijfsmiddel is gebruikt en de verkrijger de omzetbelasting op grond van artikel 15 van de Wet op de omzetbelasting 1968 geheel of gedeeltelijk in aftrek kan brengen;
Dus die eerste voorwaarde: verplicht belaste levering snap ik. Maar dan tenzij het goed als bedrijfsmiddel is gebruikt, dan heb je dus gewoon pech en niks aan die samenloopvrijstelling? En je hebt ook pech als je voor 10% of meer recht op aftrek van voorbelasting hebt? Dus a contrario: samenloop treedt alleen op als je niet kan opteren voor een verplicht belaste levering en als je het nog niet als bedrijfsmiddel hebt aangewend?Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Zit nu op 205 v/d 235Hence the name samenloop. Fair enough, snap alleen niet waarom ik die vraag over samenloop dan altijd verknalquote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Lijkt mij logisch, anders is geen sprake van dubbele belasting.
mag het weten![]()
Doe anders een vraag hier posten plus jouw antwoord, misschien dat Erik je wel kan helpen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:08 schreef Joosie200 het volgende:
Zit nu op 205 v/d 235
[..]
Hence the name samenloop. Fair enough, snap alleen niet waarom ik die vraag over samenloop dan altijd verknal![]()
Ik ben met je eens dat de bepaling wat curieus is opgeschreven, want eerst wordt aangegeven dat geen samenloop plaatsvindt als er omzetbelasting geheven wordt, tenzij per saldo geen omzetbelasting op de verkoop of huur drukt. Aangezien dit samenvalt met het opteren van belaste verkoop en verhuur is de hele bepaling een beetje omslachtig opgeschreven.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:08 schreef Joosie200 het volgende:
Zit nu op 205 v/d 235
[..]
Hence the name samenloop. Fair enough, snap alleen niet waarom ik die vraag over samenloop dan altijd verknalOp donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
1e blok Bestuurs 2 en Straf 2 (materieel)quote:
2e blok Staatsrecht 1 en Romeis Recht en misschien filosofie (als ik mij EUR herkansing ga halen anders moet het in dit blok).
3e blok Dit: http://www.rug.nl/ocasys/rug/vak/show?code=RGBHA90005
En ik denk Huurrecht en Omgevingsrecht 1 (of heel misschien Staatsrecht 2)
4e blok Burgerlijk Recht 3 en ik denk Grondbeginselen Anglo-Amerikaans Vermogensrecht of zo."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke![]()
Geen notariële vakkenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:12 schreef IPA35 het volgende:
[..]
1e blok Bestuurs 2 en Straf 2 (materieel)
2e blok Staatsrecht 1 en Romeis Recht en misschien filosofie (als ik mij EUR herkansing ga halen anders moet het in dit blok).
3e blok Dit: http://www.rug.nl/ocasys/rug/vak/show?code=RGBHA90005
En ik denk Huurrecht en Omgevingsrecht 1 (of heel misschien Staatsrecht 2)
4e blok Burgerlijk Recht 3 en ik denk Grondbeginselen Anglo-Amerikaans Vermogensrecht of zo.
Beetje jammer![]()
Ik kan toch geen notaris wordenquote:
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke![]()
Het gaat om het nuttig verruimen van je blikveld, mijn beste.quote:
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2015 17:26:11 ]![]()
Ik heb wilde plannen, Etsuquote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:25 schreef Etsu het volgende:
[..]
Het gaat om het nuttig verruimen van je blikveld, mijn beste..
Officieel afgestudeerd mr. titel in bezit. Post hier bijna nooit, succes voor degene die nog een aantal jaar te gaan hebben.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.![]()
Precies honderd delen na je vorige post. Blijf je hier wel posten nu je bent afgestudeerd of moeten we je missen?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:28 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Officieel afgestudeerd mr. titel in bezit.
![]()
Ah, MisterJ.Lo.
Gefeliciteerd.Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:11 schreef Etsu het volgende:
[..]
Doe anders een vraag hier posten plus jouw antwoord, misschien dat Erik je wel kan helpen.Ondernemer O koopt in 2014 van projectontwikkelaar P een nieuw en ongebruikt pand voor 1 mio. Op 1 maart 2015 neemt hij het pand voor de helft in gebruik voor zijn makelaarskantoor (goed voor 40% v/d omzet) en voor de andere helft voor zijn verzekerings(bemiddelings)kantoor (goed voor 60% v/d omzet)quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:11 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat de bepaling wat curieus is opgeschreven, want eerst wordt aangegeven dat geen samenloop plaatsvindt als er omzetbelasting geheven wordt, tenzij per saldo geen omzetbelasting op de verkoop of huur drukt. Aangezien dit samenvalt met het opteren van belaste verkoop en verhuur is de hele bepaling een beetje omslachtig opgeschreven.
a. wat zijn de mogelijke BTW- en Ovb-gevolgen in 2014 voor O en P?SPOILER: standaarduitwerking aOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: mijn uitwerkingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.b. wat zijn de mogelijke BTW- en Ovb-gevolgen in 2015 voor O en P?SPOILER: standaarduitwerking bOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: mijn uitwerkingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.c. wat zijn de mogelijke BTW- en Ovb-gevolgen in 2016 e.v. voor O en P?SPOILER: standaarduitwerkingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: mijn uitwerkingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zo'n vraag is goed voor 40 v/d 100 pnt, waarbij vraag 1a goed is voor 30pnt en b/c elk voor 5pnt.mag het weten![]()
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:58 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
[..]
Ondernemer O koopt in 2014 van projectontwikkelaar P een nieuw en ongebruikt pand voor 1 mio. Op 1 maart 2015 neemt hij het pand voor de helft in gebruik voor zijn makelaarskantoor (goed voor 40% v/d omzet) en voor de andere helft voor zijn verzekerings(bemiddelings)kantoor (goed voor 60% v/d omzet)
a. wat zijn de mogelijke BTW- en Ovb-gevolgen in 2014 voor O en P?SPOILER: standaarduitwerking aOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: mijn uitwerkingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.b. wat zijn de mogelijke BTW- en Ovb-gevolgen in 2015 voor O en P?SPOILER: standaarduitwerking bOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: mijn uitwerkingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.c. wat zijn de mogelijke BTW- en Ovb-gevolgen in 2016 e.v. voor O en P?SPOILER: standaarduitwerkingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oef. Ik ben daar nu ook mee bezig. Ik ga hier de komende dagen even goed aan zitten.SPOILER: mijn uitwerkingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zo'n vraag is goed voor 40 v/d 100 pnt, waarbij vraag 1a goed is voor 30pnt en b/c elk voor 5pnt.
Maar als ik zo kijk naar jouw uitwerking bij 1a. Je noemt het artikel wel, maar je werkt het niet uit (over Ovb)
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2015 18:10:22 ]![]()
M'n goederenrecht oefententamen verrassend goed gemaakt. Laat dat tentamen maar komen.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:28 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Officieel afgestudeerd mr. titel in bezit. Post hier bijna nooit, succes voor degene die nog een aantal jaar te gaan hebben.
![]()
Goed. Ik heb FAR onderschat. Dat wordt de komende dagen even hard aan het werk. Nu hoofdpijn.
[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2015 21:18:26 ]![]()
Blijf hier gewoon hoor!quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies honderd delen na je vorige post. Blijf je hier wel posten nu je bent afgestudeerd of moeten we je missen?Bedankt gozerquote:.
quote:.
[ Bericht 24% gewijzigd door MisterJ.Lo op 21-06-2015 10:58:50 ]Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.![]()
Wordt komende week toch erg slecht weerquote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:14 schreef Etsu het volgende:
Goed. Ik heb FAR onderschat. Dat wordt de komende dagen even hard aan het werk. Nu hoofdpijn.![]()
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:58 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
[..]
Ondernemer O koopt in 2014 van projectontwikkelaar P een nieuw en ongebruikt pand voor 1 mio. Op 1 maart 2015 neemt hij het pand voor de helft in gebruik voor zijn makelaarskantoor (goed voor 40% v/d omzet) en voor de andere helft voor zijn verzekerings(bemiddelings)kantoor (goed voor 60% v/d omzet)
a. wat zijn de mogelijke BTW- en Ovb-gevolgen in 2014 voor O en P?SPOILER: standaarduitwerking aOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: mijn uitwerkingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.b. wat zijn de mogelijke BTW- en Ovb-gevolgen in 2015 voor O en P?SPOILER: standaarduitwerking bOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: mijn uitwerkingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.c. wat zijn de mogelijke BTW- en Ovb-gevolgen in 2016 e.v. voor O en P?SPOILER: standaarduitwerkingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En je hebt hier niet alle punten voor?SPOILER: mijn uitwerkingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zo'n vraag is goed voor 40 v/d 100 pnt, waarbij vraag 1a goed is voor 30pnt en b/c elk voor 5pnt.Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Nope, 16 v/d 30 bij a, 3 v/d 5 bij b en c.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 01:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
En je hebt hier niet alle punten voor?mag het weten![]()
En de reden was? Ik zie niet in waarom je die vraag niet gewoon goed hebt. Relevante artikelen, perioden genoemd en de conclusier eraan verbonden (alhoewel dat laatste misschien wat duidelijker opgeschreven kan worden).
Kan je niet gewoon "bulletpointsgewijs" antwoorden? Dus geen lopend verhaal? Bij bepaalde tentamens waarbij ik aan de hand van de oude tentamens wist dat het echt een puntje per genoemd onderdeel was ging ik gewoon stapsgewijs door het antwoord heen.Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Artikel 11 lid 2 Ubg niet genoemd, aftrek pro rata foutief berekend, onvoldoende concreet toegepast op de casus. Bulletpointsgewijs antwoorden is misschien duidelijker ja. Maar zo ging ik de eerste keer er ook in, ala belastingplichtige is: O en P want 7 Ob. Belastbaar feit: levering ex art. 3 lid 1 sub a Ob e.d. MvH is enzovoort en zo verder.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 09:17 schreef eriksd het volgende:
En de reden was? Ik zie niet in waarom je die vraag niet gewoon goed hebt. Relevante artikelen, perioden genoemd en de conclusier eraan verbonden (alhoewel dat laatste misschien wat duidelijker opgeschreven kan worden).
Kan je niet gewoon "bulletpointsgewijs" antwoorden? Dus geen lopend verhaal? Bij bepaalde tentamens waarbij ik aan de hand van de oude tentamens wist dat het echt een puntje per genoemd onderdeel was ging ik gewoon stapsgewijs door het antwoord heen.
Daar kreeg ik evenmin alle punten voor want wederom te algemeen, te weinig concreet toegepast.
mag het weten![]()
Om eerlijk te zijn, zou ik nooit dit soort antwoorden geven. Ik zou er een mooi verhaaltje van maken, incl de artikelen uitleggen.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 09:50 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Artikel 11 lid 2 Ubg niet genoemd, aftrek pro rata foutief berekend, onvoldoende concreet toegepast op de casus. Bulletpointsgewijs antwoorden is misschien duidelijker ja. Maar zo ging ik de eerste keer er ook in, ala belastingplichtige is: O en P want 7 Ob. Belastbaar feit: levering ex art. 3 lid 1 sub a Ob e.d. MvH is enzovoort en zo verder.
Daar kreeg ik evenmin alle punten voor want wederom te algemeen, te weinig concreet toegepast.
zo doe ik t bij de meeste vakken eigenlijk wel.![]()
Rug-mensen hier die me wat meer kunnen vertellen over de vakken:
- gezondheidsrecht,
- jeugdrecht,
- huurrecht,
- RPPV (rechtspersonen en personenvennootschappen),
- Introduction to common law,
- forensisch bewijs,
- Europees privaatrecht,
- grondbeginselen anglo-amerikaans vermogensrecht,
- registergoederenrecht en
- inleiding sociaal recht
Zit een beetje naar vakken uit enerzijds de bachelor Nederlands recht en anderzijds de bachelor notarieel recht, plus voor de richting/master privaatrecht aangeraden vakken te kijken om mijn bachelor IT-recht wat aan te vullen. Ik wil graag de civiele kant op denk ik, hebben jullie voor de rest nog aanraders qua bachelorvakken hiervoor?![]()
RPPV is wel leuk.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 10:49 schreef underground1009 het volgende:
Rug-mensen hier die me wat meer kunnen vertellen over de vakken:
- gezondheidsrecht,
- jeugdrecht,
- huurrecht,
- RPPV (rechtspersonen en personenvennootschappen),
- Introduction to common law,
- forensisch bewijs,
- Europees privaatrecht,
- grondbeginselen anglo-amerikaans vermogensrecht,
- registergoederenrecht en
- inleiding sociaal recht
Zit een beetje naar vakken uit enerzijds de bachelor Nederlands recht en anderzijds de bachelor notarieel recht, plus voor de richting/master privaatrecht aangeraden vakken te kijken om mijn bachelor IT-recht wat aan te vullen. Ik wil graag de civiele kant op denk ik, hebben jullie voor de rest nog aanraders qua bachelorvakken hiervoor?
ISR en RGR zijn kut.
Ik zou lekker PFE nemen volgend blok.
Notariswet is ook een eitje.
Zelf vond ik bedrijfseco ook wel leuk, ook nuttig
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2015 10:56:31 ]![]()
Tsja, van die eindeloze verhalen: ik heb daar niet zoveel mee. Dan kan het snel uitlopen op zo'n vertoning van niet relevante kennis en allerhande bijzaken.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 10:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn, zou ik nooit dit soort antwoorden geven. Ik zou er een mooi verhaaltje van maken, incl de artikelen uitleggen.
zo doe ik t bij de meeste vakken eigenlijk wel.Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Dat klopt. Maar dit soort vragen heeft een stappenplan:quote:Op zaterdag 20 juni 2015 11:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tsja, van die eindeloze verhalen: ik heb daar niet zoveel mee. Dan kan het snel uitlopen op zo'n vertoning van niet relevante kennis en allerhande bijzaken.
1) Is hij ondernemer? (art. 7) --> ja/nee voldoet, uitwerken hoeft (blijkbaar) niet.
2) Is er een belastbaar feit? (art. 3/4)
3) Zo ja: tegen welk tarief? (art. 9)
4) Is er een vrijstelling? (art. 11)
En dan kom je vanzelf bij art. 15 OB, art. 10, 11, 12, 13, 13a UBOB.
Als je daar strikt aan houdt, kan er weinig mis gaan lijkt me. Dat werkte wel bij mijn ander belastingrechtvak. Maar goed, ik ga dit maar ook voor de eerste keer doen.
Wat ik bij Joosie zie, is gebrek aan uitleg en toepassen van artikelen. Bij veel zinnen kan je onderbouwen met artikelen.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2015 11:31:04 ]![]()
Die kast, zo te zien.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 12:02 schreef Etsu het volgende:
Ik ben lid van een groep kamer te huur op FB (vind het wel leuk om de foto's te zien), zie ik ineens dit:
[ afbeelding ]
WTFWie is er vermoord?
![]()
Welk boek is voorgeschreven voor Rechtspersonen en Personenvennootschappen??
[ Bericht 0% gewijzigd door IPA35 op 20-06-2015 16:05:34 ]"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke![]()
wat zegt je boek?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 15:59 schreef IPA35 het volgende:
Wel boek is voorgeschreven voor Rechtspersonen en Personenvennootschappen??![]()
Welk*quote:"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke![]()
Asser boeken maar heb je niks aan. Gewoon het groene boekje voor handels A en de sheets.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 15:59 schreef IPA35 het volgende:
Welk boek is voorgeschreven voor Rechtspersonen en Personenvennootschappen??![]()
Echtscheidingsrecht lijkt me ook erg leuk. Net als Seminaar Verzekeringsrecht voor in de keuzeruimte
Eerst FAR![]()
![]()
Ondernemingsrecht van Kroeze/Timmerman?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 16:18 schreef Etsu het volgende:
[..]
Asser boeken maar heb je niks aan. Gewoon het groene boekje voor handels A en de sheets.![]()
Ja. Komt op zelfde neer en is beter te begrijpen.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 16:38 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Ondernemingsrecht van Kroeze/Timmerman?![]()
Als ik dat vak volg krijg ik dan jou notariële stempel?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 16:18 schreef Etsu het volgende:
[..]
Asser boeken maar heb je niks aan. Gewoon het groene boekje voor handels A en de sheets.
Nope, Erfrecht is toch echt het moedervak van notarieel.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 18:04 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Als ik dat vak volg krijg ik dan jou notariële stempel?![]()
![]()
Dus ik krijg wel een stempel?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 18:05 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nope, Erfrecht is toch echt het moedervak van notarieel.![]()
![]()
Dan heb jij bij deze een notariële stempel. Veel meer waard dan civiel effect.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 18:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou nee, maar de herkansing wel. *klopt af*![]()
Ik heb civiel effect al.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 18:21 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dan heb jij bij deze een notariële stempel. Veel meer waard dan civiel effect.
edit: Oh nee, voor civiel effect moet je ook een meestertitel hebben toch? Dan niet.![]()
uhuquote:Op zaterdag 20 juni 2015 18:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb civiel effect al.
edit: Oh nee, voor civiel effect moet je ook een meestertitel hebben toch? Dan niet.![]()
dezenquote:Op zaterdag 20 juni 2015 18:21 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dan heb jij bij deze een notariële stempel. Veel meer waard dan civiel effect.![]()
De Asser is juist echt een fijne boekenreeks vind ik.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 16:18 schreef Etsu het volgende:
[..]
Asser boeken maar heb je niks aan. Gewoon het groene boekje voor handels A en de sheets.![]()
Wel fijn dat die in de Navigator staan...quote:Op zaterdag 20 juni 2015 20:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
De Asser is juist echt een fijne boekenreeks vind ik."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke![]()
Snap niet hoe dat een anti-climax kan zijn voor mensen. Smaken verschillenquote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:51 schreef Mshauri het volgende:
Vond de finale van GoT wederom een anticlimax, snap niet waar al die heisa nou om was
En ik lees net god-ver-domme een spoiler over nota bene Breaking Bad in een artikel over een oude aflevering van Game of Thrones..
![]()
Breaking Bad heb je toch al helemaal gezien?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Snap niet hoe dat een anti-climax kan zijn voor mensen. Smaken verschillen
En ik lees net god-ver-domme een spoiler over nota bene Breaking Bad in een artikel over een oude aflevering van Game of Thrones..
Nee joh, nog lang niet. Toevallig net S02E08 aan het kijken.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:53 schreef Blistering het volgende:
[..]
Breaking Bad heb je toch al helemaal gezien?![]()
Aflevering 8 en 9 waren veel leuker.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Snap niet hoe dat een anti-climax kan zijn voor mensen. Smaken verschillen
Heb vandaag even een inhaalslag van 5 eps gedaan![]()
![]()
Dan kan ik je dag nog erger maken, maar dat zou ik nooit doen.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee joh, nog lang niet. Toevallig net S02E08 aan het kijken.
Ik heb mijzelf pas ook keihard genaaid door de comments te lezen bij een GoT-filmpje op Youtube. Buitengewoon grote klootzakken die in 1 zin neerzetten wie er nog allemaal dood zullen gaan in GoT. Als je daar plezier uithaalt, sla jezelf.![]()
Stom hè.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:55 schreef Blistering het volgende:
[..]
Dan kan ik je dag nog erger maken, maar dat zou ik nooit doen.
Ik heb mijzelf pas ook keihard genaaid door de comments te lezen bij een GoT-filmpje op Youtube. Buitengewoon grote klootzakken die in 1 zin neerzetten wie er nog allemaal dood zullen gaan in GoT. Als je daar plezier uithaalt, sla jezelf.![]()
Ik voel je pijn.
![]()
Over spoilers gesproken:SPOILER: Klik niet voor je GoT S05E10 hebt gezienOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De finale-aflevering is elk seizoen in GoT in die zin een anticlimax. Want je krijgt altijd een cliffhanger, dat ze er nu 6x een cliffhanger ingooien is anders dan anders. Ze zijn in GoT door het bronmateriaal heen, dus ik ben benieuwd hoe snel het zesde boek uit is. Hopelijk voordat seizoen 6 gaat starten.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:51 schreef Mshauri het volgende:
Vond de finale van GoT wederom een anticlimax, snap niet waar al die heisa nou om wasIk vond aflevering 8 dit seizoen veel meer een typische aflevering 9 zoals je in GoT ziet. En in die zin viel de negende aflevering wel tegen. (al maakte dat einde het wel weer goed) Over het algemeen bevallen het eerste en vierde seizoen mij meer dan het tweede, derde en vijfde seizoen. Maar dat maakt het voor mij geen slechte serie. Blijf nog evenveel genieten van elke afleveringquote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:55 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Aflevering 8 en 9 waren veel leuker.
Heb vandaag even een inhaalslag van 5 eps gedaan
mag het weten![]()
Klopt, vanaf het vijfde seizoen loopt het niet meer parallel aan elkaar.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:02 schreef Mshauri het volgende:
De serie komt toch ook niet meer overeen met de boeken?mag het weten![]()
Ligt er aan wat je bedoelt met "ook niet meer". Vanaf het eerste begin zitten er verschillen in. Alleen de eerste twee seizoenen zijn letterlijke verfilmingen van de eerste twee boeken, terwijl seizoen 3, 4 en 5 alle drie fragmenten van de drie corresponderende boeken bevatten.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:02 schreef Mshauri het volgende:
De serie komt toch ook niet meer overeen met de boeken?
Boek zes bestaat (nog) niet. Seizoen zes wordt over een paar maanden opgenomen, maar met advies van de schrijver zodat de verhalen niet te ver uit elkaar lopen.
Over het algemeen loopt het verhaal synchroon. Er zijn alleen wat mensen in de serie dood die in het boek op allerlei mysterieuze manieren weer tot leven komen of überhaupt nooit dood zijn geweest.![]()
Dat wachten is wel echt ruk. Ik had gewoon zoals bij Breaking Bad de struisvogeltactiek toe moeten passen tot ik in 2017 of '18 de hele serie achter elkaar had kunnen zien.![]()
Breaking Bad zou ik echt wel weer eens volledig voor t eerst willen zien. Godvr wat is dat een goede serie![]()
Wat dat betreft zou het wel fijn zijn om bepaalde dingen uit je geheugen te kunnen wissen.
Eerste keer Skins UK bijvoorbeeld, wát een serie
Ook dat inderdaad!quote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:44 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wel fijn dat die in de Navigator staan...![]()
Zelf kopen is een beetje bezwaarlijk...quote:"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke![]()
Wat een GODquote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:46 schreef Yreal het volgende:
Haha, zit how i met your mother te kijken, Komt Bryan Cranston langs...![]()
Ik neem aan dat je niet hebt opengedaan omdat je HIMYM zat te kijken?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:46 schreef Yreal het volgende:
Haha, zit how i met your mother te kijken, Komt Bryan Cranston langs...Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Breaking Badquote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:46 schreef Yreal het volgende:
Haha, zit how i met your mother te kijken, Komt Bryan Cranston langs...Jesse
![]()
![]()
![]()
Dat klopt, zelf ook gebruikt voor mijn paper (had een 8 dankzij die Assersquote:Op zaterdag 20 juni 2015 20:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
De Asser is juist echt een fijne boekenreeks vind ik.), maar totaal niet handig als leermateriaal voor de tentamens. Zo diep gaan ze niet op in.
Maar ze moeten toch wat voorschrijven
Zal wel gebrek zijn aan een volwaardig wo-boek, zoals bij belastingrecht 1. Daar werd ook het boek voor hbo'ers voorgeschreven
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2015 10:56:02 ]![]()
Goedemorgen!
Van de wekker zetten om 8 uur zodat ik lekker vroeg kan gaan leren is zoals altijd weer niets terecht gekomen. Dan nu maar lekker aan het goederenrecht gaanBlij als ik het gehad heb morgen.
Ik ben al vanaf half 8 wakker en nu door de Brv aan het worstelen.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:56 schreef Blistering het volgende:
Goedemorgen!
Van de wekker zetten om 8 uur zodat ik lekker vroeg kan gaan leren is zoals altijd weer niets terecht gekomen. Dan nu maar lekker aan het goederenrecht gaanBlij als ik het gehad heb morgen.
![]()
Succes jongens.Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
quote:Op zondag 21 juni 2015 10:47 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je niet hebt opengedaan omdat je HIMYM zat te kijken?![]()
![]()
Ik ben nu op het punt aanbeland dat ik bij het lezen van mijn samenvatting iedere gelezen zin afwissel met 5 minuten Fok!.
Volgens mij is het tijd om te stoppen
edit: Dat komt overigens omdat ik de boel nu al 10x helemaal heb gelezen en het bijna kan dromen.Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
10x? Jeetje.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:59 schreef Blistering het volgende:
Ik ben nu op het punt aanbeland dat ik bij het lezen van mijn samenvatting iedere gelezen zin afwissel met 5 minuten Fok!.
Volgens mij is het tijd om te stoppen
edit: Dat komt overigens omdat ik de boel nu al 10x helemaal heb gelezen en het bijna kan dromen.![]()
Nouja, ik ben al vanaf afgelopen maandagmiddag bezig met dit geneuzel. Gebruik alleen m'n samenvatting (60 pagina's, valt mee) & het boekje 'Goederenrecht geschetst', en verder nog aanvulling door de opdrachten en de PowerPoints. Maar na een tijdje dan neem je volgens mij echt niets meer op, alleen vind ik het altijd lastig te bepalen wanneer ik dat punt heb bereiktquote:
Het oefententamen had ik ook op alle vragen de strekking wel goed (even snel gemaakt, belangrijkste artikelen opgeschreven etc. Kwam allemaal overeen met het antwoordmodel).Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Ik wissel studeren af met pauzes en zo de hele dag door tot vanavond rond 9. Dan vind ik het wel genoeg geweest.quote:Op zondag 21 juni 2015 14:04 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nouja, ik ben al vanaf afgelopen maandagmiddag bezig met dit geneuzel. Gebruik alleen m'n samenvatting (60 pagina's, valt mee) & het boekje 'Goederenrecht geschetst', en verder nog aanvulling door de opdrachten en de PowerPoints. Maar na een tijdje dan neem je volgens mij echt niets meer op, alleen vind ik het altijd lastig te bepalen wanneer ik dat punt heb bereikt
Tot nu toe werkt het. Tja.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2015 14:05:49 ]![]()
Klinkt als een prima manierquote:Op zondag 21 juni 2015 14:05 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik wissel studeren af met pauzes en zo de hele dag door tot vanavond rond 9. Dan vind ik het wel genoeg geweest.
Tot nu toe werkt het. Tja.
quote:Op zondag 21 juni 2015 17:04 schreef topdeck het volgende:
een mod met u aanspreken____________________________________
ik heb veel shit gezien, maar dit slaat echt alles__________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________!!!!!
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Zijn er nog Groningers die Europees recht hebben gemaakt?
Als ik die facebookpagina mag geloven wordt die uitslag smullen![]()
IPA.quote:Op zondag 21 juni 2015 17:23 schreef Paxcon het volgende:
Als ik die facebookpagina mag geloven wordt die uitslag smullen
Henrys?![]()
Ik eet nu Italiaanse toastjes met zongedroogde tomatentapenade
Heerlijk voorafje.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2015 17:25:19 ]![]()
Een nieuw record?quote:Op zondag 21 juni 2015 17:23 schreef Paxcon het volgende:
Als ik die facebookpagina mag geloven wordt die uitslag smullenmag het weten![]()
Die werkgroepen waren wel altijd kut...quote:Op zondag 21 juni 2015 17:31 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dan houdt Europees dus voorlopig wel de reputatie vast![]()
Ze hebben een reputatie hoog te houdenquote:Op zondag 21 juni 2015 17:32 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Die werkgroepen waren wel altijd kut...
mag het weten![]()
quote:Op zondag 21 juni 2015 17:33 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ze hebben een reputatie hoog te houden![]()
![]()
Die stoeltjes zijn zo klote bij die tentamenzalen in de gymzalen van de Aclo en bij Martiniplazaquote:
mag het weten![]()
Ohja, daar zak je helemaal in weg...quote:Op zondag 21 juni 2015 17:40 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Die stoeltjes zijn zo klote bij die tentamenzalen in de gymzalen van de Aclo en bij Martiniplaza
Sowieso is Martiniplaza niet echt een fijne tentamenlocatie vind ik![]()
Onze zomers zijn vrijwel altijd zo. Dit is ons klimaat. En elk jaar weer mensen die zeggen dat dit geen zomer is.quote:Op zondag 21 juni 2015 17:36 schreef Henrys het volgende:
Dit is toch geen zomer meer
In Italie is het wel 26-30 graden met zon en geen regen![]()
Dan sodemieter je toch lekker opquote:Op zondag 21 juni 2015 17:36 schreef Henrys het volgende:
Dit is toch geen zomer meer
In Italie is het wel 26-30 graden met zon en geen regen
Bis bis bis
Als ik in Italie ook zoveel van de overheid kon lenen was ik al lang weg.quote:
En de vrouwen daar zijn ook veel beter dan in Nederland![]()
![]()
Gelulquote:Op zondag 21 juni 2015 18:12 schreef Henrys het volgende:
[..]
Als ik in Italie ook zoveel van de overheid kon lenen was ik al lang weg.
En de vrouwen daar zijn ook veel beter dan in Nederland![]()
Die Remia reclame met Rod Stewart
Heerlijk nummer ook.Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Ik vind het een van de meest slechte reclames van dit moment.quote:Op zondag 21 juni 2015 19:47 schreef eriksd het volgende:
Die Remia reclame met Rod Stewart
Heerlijk nummer ook.
Het lijkt wel alsof hun budget op was nadat ze die twee hadden ingehuurd, en ze dus maar wat rond hebben laten lopen.Geen referral hier.![]()
Rodquote:Op zondag 21 juni 2015 21:20 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ik vind het een van de meest slechte reclames van dit moment.
Het lijkt wel alsof hun budget op was nadat ze die twee hadden ingehuurd, en ze dus maar wat rond hebben laten lopen.
Bis bis bis
Zonder mike?quote:Op zondag 21 juni 2015 22:10 schreef Henrys het volgende:
Wat is Suits een slechte serie geworden zeg![]()
Pax, ik heb twee lp's van Cohen gescoord. Wel duur
Maar wel erg mooi.Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Ah supertof, welke?quote:Op zondag 21 juni 2015 22:22 schreef eriksd het volgende:
Pax, ik heb twee lp's van Cohen gescoord. Wel duur
Maar wel erg mooi.![]()
Ik vind die hele oude meuk niet zo bijzonder, z'n nieuwe werk en cd's met liveopnames van die oude studio-opnames zijn veel beter.![]()
The Future en Live in London.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Goedemorgen!
Potverdomme zenuwen jongens. Altijd klote die tentamenperiode.Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Dit had een stukje uit de Speld kunnen zijn, maar blijkbaar is dit serieus:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_bitter_lemon__.html
![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 22 juni 2015 12:41 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Dit had een stukje uit de Speld kunnen zijn, maar blijkbaar is dit serieus:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_bitter_lemon__.html
![]()
mag het weten![]()
lekker belangrijk als er geen homo's zijn.quote:Op maandag 22 juni 2015 13:13 schreef Etsu het volgende:
http://www.nu.nl/opmerkel(...)rt-homohuwelijk.html![]()
Echt he.quote:Op maandag 22 juni 2015 13:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
lekker belangrijk als er geen homo's zijn.![]()
Extra reden om op de VVD te stemmen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Ik kan me zo boos maken om FAR.
Een vraag:
"Boer B past (terecht) de landbouwregeling toe. Hij overweegt om op zijn eigen grond door aannemer A een nieuwe stal te laten bouwen voor ¤ 500.000 + ¤ 105.000 BTW.
Adviseer B over de mogelijke BTW-voordelen en BTW-nadelen die nu en later kunnen optreden."
En in het antwoord moet dit blijkbaar verwerkt staan:
"B verricht leveringen (van melk). en wordt daarover 6% OB verschuldigd (9.2.a OB + tabel I post a.1 OB)."
Hoe. The. Fuck. Moet je weten dat hij melk levert?![]()
quote:Op maandag 22 juni 2015 16:12 schreef Etsu het volgende:
Ik kan me zo boos maken om FAR.
Een vraag:
"Boer B past (terecht) de landbouwregeling toe. Hij overweegt om op zijn eigen grond door aannemer A een nieuwe stal te laten bouwen voor ¤ 500.000 + ¤ 105.000 BTW.
Adviseer B over de mogelijke BTW-voordelen en BTW-nadelen die nu en later kunnen optreden."
En in het antwoord moet dit blijkbaar verwerkt staan:
"B verricht leveringen (van melk). en wordt daarover 6% OB verschuldigd (9.2.a OB + tabel I post a.1 OB)."
Hoe. The. Fuck. Moet je weten dat hij melk levert?, kansloos antwoord inderdaad.
Geen referral hier.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: