abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153746717
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:50 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Ik heb het over een basisschool leraar, waar ik er toevallig ook 2 van ken, en die zijn het na 4 weken zomervakantie echt wel zat hoor.
Draaien die elk jaar hetzelfde programma dan??
Professioneel gifmenger.
pi_153746727
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:52 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Mijn zoon heeft wel tien 'studiedagen' per schooljaar. Ik zou het prettig vinden als hij dan gewoon les zou krijgen. Regelmaat is zeer fijn voor kleine kinderen.
Ze zitten 40 weken op school? ik denk dat ie die 10 keer best wel aankan. Zo niet, dan zou ik langs de dokter gaan want dan is er iets mis met hem.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_153746763
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:52 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Zou jij een heel schooljaar zo plannen zonder enige extra ruimte aan het einde om eventueel kinderen toch nog naar het volgende jaar over te krijgen? Of iets in te halen wat om wat voor reden dan ook niet is gebeurd? Daarnaast is het niet van belang of ze wel of geen les geven in die weken. Je kind is verplicht er te zijn.

Nogmaals: Is een van de ouders terminaal ziek? Direct dispensatie. Niets aan de hand? Dan houd je je aan de regels die gelden op school.

[..]

Ja, maar er zijn genoeg scholen waar 1 leerkracht op 30 kinderen staat. En als die een studiedag heeft kan ie niet even vervanging regelen want *insert allerlei redenen die met geld te maken hebben.
Ja, hier komt de aap uit de mouw: GELD.
Professioneel gifmenger.
pi_153746790
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:55 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ja, hier komt de aap uit de mouw: GELD.
Eh, aap uit de mouw? Da's gewoon algemeen bekend hoor: De meeste scholen bulken niet van het geld.

Daarnaast: Wederom, de school is niet in dienst van de ouders maar in dienst van de kinderen (en evt de staat). Als ze een studiedag moeten inlassen dan moet je daar inderdaad genoegen mee nemen.
pi_153746827
Op mijn school was er één kind die in februari een langere vakantie had. Ze gingen dan meestal naar een warm zonnig land. Elk kind natuurlijk jaloers :P
De reden, die de school aan de kinderen én ouders gaf: de ouders van het betreffende kind zijn boeren, zijn in de zomer ontzettend druk met hun bedrijf en kunnen dan niet op vakantie. Dus hebben ze een langere vakantie aangevraagd voor februari en die aanvraag is goedgekeurd om deze reden.

Geen kip die erover zeurde.

Voor het kind van een bankfiliaalmanager was ook eens een vervroegde zomervakantie aangevraagd (2 of 3 dagen geloof ik). Werd afgewezen. En terecht, vind ik. Dit laatste geval werd niet officieel openbaar gemaakt trouwens. Maar ja, in een dorp van amper 1500 inwoners hoor je genoeg ;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_153746840
quote:
3s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:53 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Ze zitten 40 weken op school? ik denk dat ie die 10 keer best wel aankan. Zo niet, dan zou ik langs de dokter gaan want dan is er iets mis met hem.
Je hebt geen kinderen?

Hij functioneert beter, is blijer en gezelliger in de 'gewone' weken. Zonder rare vrije dagen, zonder uitstapjes, zonder nieuwe kinderen in de klas. Dat is normaal voor een kind, daar hoef ik niet voor naar de huisarts.
Professioneel gifmenger.
pi_153746880
quote:
10s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:56 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Eh, aap uit de mouw? Da's gewoon algemeen bekend hoor: De meeste scholen bulken niet van het geld.

Daarnaast: Wederom, de school is niet in dienst van de ouders maar in dienst van de kinderen (en evt de staat). Als ze een studiedag moeten inlassen dan moet je daar inderdaad genoegen mee nemen.
Nee, scholen beknibbelen op van alles vanwege geld....echt in het belang van het kind hoor!!!
Professioneel gifmenger.
pi_153746888
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:58 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Je hebt geen kinderen?

Hij functioneert beter, is blijer en gezelliger in de 'gewone' weken. Zonder rare vrije dagen, zonder uitstapjes, zonder nieuwe kinderen in de klas. Dat is normaal voor een kind, daar hoef ik niet voor naar de huisarts.
Is dat van enig belang?

Dat kan allemaal wel zo zijn, maar dat hoort er nu eenmaal gewoon bij. Dat overleeft hij echt wel en daar word hij sterker van.

quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:59 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Nee, scholen beknibbelen op van alles vanwege geld....echt in het belang van het kind hoor!!!
Scholen beknibbelen omdat er weinig geld is. Denk je dat ze dat leuk vinden? Kom op zeg: De staat bezuinigd op onderwijs, alles word duurder en de school krijgt de schuld?
pi_153746919
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:59 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Is dat van enig belang?

Dat kan allemaal wel zo zijn, maar dat hoort er nu eenmaal gewoon bij. Dat overleeft hij echt wel en daar word hij sterker van.
Daarnet deed school nog 'alles' in het belang van het kind?? :?
Professioneel gifmenger.
  maandag 22 juni 2015 @ 15:01:32 #60
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_153746941
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:58 schreef Buurpoes het volgende:
Je hebt geen kinderen?

Ik heb wel kinderen, beide op de basisschool.
Als je kind acuut van slag is wegens een studiedag zit er toch écht iets niet helemaal goed. Natuurlijk zijn de 3 R'en van belang, maar overdrijf het niet...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_153746954
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:00 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ja, ze geven toch les? Ze gaan zelfs tussentijds op cursus om beter les te geven en dat zo'n kind daar af en toe een beetje van onder de indruk is is van geen enkel belang.
pi_153746998
Wacht, wat? Een kind raakt overstuur van een studiedag van leraren? Wtf is dít nou weer voor nieuwerwetse ziekte? manmanman
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 22 juni 2015 @ 15:03:33 #63
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_153747001
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:00 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Soms moet je belangen afwegen. Professionalisering van docenten kan wel degelijk in het belang van het kind zijn. Net zoals het inzetten van het beperkte beschikbare geld voor de reguliere lesprogramma's in plaats van het inzetten van vervangers.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_153747009
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:03 schreef spijkerbroek het volgende:
Wacht, wat? Een kind raakt overstuur van een studiedag van leraren? Wtf is dít nou weer voor nieuwerwetse ziekte? manmanman
Ja ik vraag me af of het niet een goede troll is. Maar goed, dan hap ik maar lekker.
  maandag 22 juni 2015 @ 15:04:13 #65
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_153747018
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:03 schreef spijkerbroek het volgende:
Ja, en buurpoes raakt overstuur omdat ze een dag extra opvang moet regelen. Ik denk dat daar het grootste probleem zit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_153747020
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:03 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Ja ik vraag me af of het niet een goede troll is. Maar goed, dan hap ik maar lekker.
Dat kind gaat het nog moeilijk krijgen later.
pi_153747048
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:04 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Juist niet, die wil nooit vrij. Die kan werken, later, niet normaal.
pi_153747246
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, en buurpoes raakt overstuur omdat ze een dag extra opvang moet regelen. Ik denk dat daar het grootste probleem zit.
Zo zeg...

Nee, die extra opvang zal mij aan mijn reet roesten.
Mijn kleuter houdt, net als alle kleuters van regelmaat. Hij raakt niet overstuur. Nee, hij verandert niet in een klein monstertje.
Maar ik merk als moeder dat ie net een tikje beter in zijn vel zit in de gewone weken.

Plus: ik zie het NUT van de studiedagen niet. Ik volg als docent ook bijscholing, maar daar lijden mijn studenten niet onder.
Professioneel gifmenger.
pi_153747288
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:04 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nee hoor, maar blijkbaar let ik beter op mijn kind dan de meeste ouders en dus zie ik het verschil. Waar andere ouders vinden dat er of geen verschil is of dat t kind zich niet aan moet stellen.
Professioneel gifmenger.
pi_153747311
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:17 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Nee hoor, maar blijkbaar let ik beter op mijn kind dan de meeste ouders en dus zie ik het verschil. Waar andere ouders vinden dat er of geen verschil is of dat t kind zich niet aan moet stellen.
Het is algemeen bekend dat kinderen het gedrag van ouders overnemen.
Mama is gigantisch tegen studiedagen en dat draagt ze over aan haar kind, uiteraard onbewust.
pi_153747372
Overigens, als geld zo'n probleem is, zou ik mijn kind graag naar een duurdere school sturen waar je dit soort gedoe niet hebt. Of waar ouders niet om de haverklap moeten komen poetsen, versieren, luizenkammen, taxichauffeur spelen....
Voor wat leuks inhoudelijks (ik werk in een labomgeving, dus ik weet wel leuke, leerzame proefjes) kom ik graaaag naar school. Voor dom sopwerk mogen ze iemand inhuren (nee, dat hoeft de juf van mij ook niet te doen, laat die lekker lesgeven).

Of ben ik nu ook ineens een 'ontaarde' moeder ofzo?
Professioneel gifmenger.
pi_153747373
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:17 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Nee hoor, maar blijkbaar let ik beter op mijn kind dan de meeste ouders en dus zie ik het verschil.
Natuurlijk, het ligt aan de rest.
pi_153747382
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:19 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend dat kinderen het gedrag van ouders overnemen.
Mama is gigantisch tegen studiedagen en dat draagt ze over aan haar kind, uiteraard onbewust.
Hou toch op...
Professioneel gifmenger.
  maandag 22 juni 2015 @ 15:22:50 #74
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153747394
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:47 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Mijn zus was ook basisschoollerares, en nam 2-3 weken per jaar vakantie. In de andere weken was ze bezig met voorbereiden, nakijkwerk, vergaderingen enz enz.
Dat gezeik van "leraren hebben 3 maanden vakantie per jaar" moet ook maar eens afgelopen zijn. Dom geneuzel altijd.
genoeg buren en kennissen die als leraar werken, die waren in de zomer echt een week of 6 op vakantie naar frankrijk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_153747395
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:22 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Natuurlijk, het ligt aan de rest.
^O^

Als jullie trollen, kan ik het ook.
Professioneel gifmenger.
pi_153747402
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:22 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Hou toch op...
Is goed.
Het is sowieso offtopic.
pi_153747417
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:21 schreef Buurpoes het volgende:
Overigens, als geld zo'n probleem is, zou ik mijn kind graag naar een duurdere school sturen waar je dit soort gedoe niet hebt. Of waar ouders niet om de haverklap moeten komen poetsen, versieren, luizenkammen, taxichauffeur spelen....
Voor wat leuks inhoudelijks (ik werk in een labomgeving, dus ik weet wel leuke, leerzame proefjes) kom ik graaaag naar school. Voor dom sopwerk mogen ze iemand inhuren (nee, dat hoeft de juf van mij ook niet te doen, laat die lekker lesgeven).

Of ben ik nu ook ineens een 'ontaarde' moeder ofzo?
Dan stuur je hem toch lekker naar een retedure priveopleiding? Daar word zijn souffle in de middag opgediend. Elke dag stipt om 12 uur, want regelmaat is zeer belangrijk voor de rekruten.

En wat maakt het uit dat ouders meehelpen? Dan spaart een school weer geld uit om spullen te kopen voor de leerlingen.

quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:22 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

^O^

Als jullie trollen, kan ik het ook.
Al de goede argumenten hebben we eerder al uitgetypt. Maar goed TLDR: De school is er niet om jou als ouder te dienen. De school is er voor onderwijs. That's it. Je hebt je te schikken naar de school en niet andersom

[ Bericht 23% gewijzigd door Triptamine2 op 22-06-2015 15:29:10 ]
pi_153755312
SES / op vakantie buiten schoolvakantie
Precies het type mensen dat er flink van langs mag krijgen van mij.
pi_153756049
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:24 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Dan stuur je hem toch lekker naar een retedure priveopleiding? Daar word zijn souffle in de middag opgediend. Elke dag stipt om 12 uur, want regelmaat is zeer belangrijk voor de rekruten.

En wat maakt het uit dat ouders meehelpen? Dan spaart een school weer geld uit om spullen te kopen voor de leerlingen.

[..]

Al de goede argumenten hebben we eerder al uitgetypt. Maar goed TLDR: De school is er niet om jou als ouder te dienen. De school is er voor onderwijs. That's it. Je hebt je te schikken naar de school en niet andersom
Laatste poging: ik zou het tof vinden als ze inderdaad meer onderwijs zouden geven. ^O^

En als er een priveopleiding was geweest, had ik dat zeker overwogen. :Y
Professioneel gifmenger.
pi_153756198
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:42 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Laatste poging: ik zou het tof vinden als ze inderdaad meer onderwijs zouden geven. ^O^

En als er een priveopleiding was geweest, had ik dat zeker overwogen. :Y
Haha ik zou als ik jou was voor "beter" in plaats van "meer" gaan ;)

En die zijn er genoeg hoor.
pi_153756266
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:46 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Haha ik zou als ik jou was voor "beter" in plaats van "meer" gaan ;)

En die zijn er genoeg hoor.
Bij de huidige school zit het met de kwaliteit wel goed hoor, ik heb alle vertrouwen in de juffen en meesters. O+
Professioneel gifmenger.
pi_153761559
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:43 schreef Buurpoes het volgende:
Die studiedagen zijn ingeroosterd vanwege de wettelijke urennorm, niet voor de bijscholing van de juffen.
Lolwut :D

Hoe is de professionalisering van de juffen ( :{ ) bij jouw kinderen op school dan geregeld? :?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_153761826
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:21 schreef Buurpoes het volgende:
ik werk in een labomgeving, dus ik weet wel leuke, leerzame proefjes
Jij doceert een klas in een labomgeving? :?
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:44 schreef Buurpoes het volgende:
Ik ben zelf docent en ik regel ook invallers als ik zelf verhinderd ben.
Op een studiedag op de basisschool is doorgaans het gehele team aanwezig. Hoeveel blikken invallers wil je op zo'n dag opentrekken? -O-
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')