Een trolleyscooter! en dan uit de rail rijden omdat ik moet uitwijken voor een velocinogwat en dan lekker overal opstoppingen omdat er geen aandrijving meer is..... good old times..quote:Op zaterdag 20 juni 2015 21:43 schreef I-care het volgende:
[..]
Waarom dan niet gelijk transformatoren in de weg aanleggen en dan via spoel naar spoel energie overdragen net als bij sommige apparaten die stroom op die manier pakken.
Je bent het onderschatte stofzuigerprobleem wel een beetje aan het bagatelliseren nu.quote:Op zondag 21 juni 2015 07:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Het vorige topic zat vol met brommerrijdertjes gok ik die de vervuiling stomweg ontkennen...
Ik snap eigenlijk niet waarom de EU hier zo lang over moet doen! Ze zijn wel bezig over het maximumvermogen van een stofzuiger (!!), dit had allang afgelopen kunnen zijn.
Simpelweg verkoop van tweetakt verbieden maakt brommertjes hooguit iets duurder.
Ik denk niet dat er iets ontkent wordt / werd, maar waarom verbieden? 2-takten zijn er al jaren en de vervuiling is behoorlijk afgenomen in pakweg 50 jaar tijd. Leven en laten leven en niet als een linkse wereldverbeteraar alles naar je hand willen zetten.quote:Op zondag 21 juni 2015 07:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Het vorige topic zat vol met brommerrijdertjes gok ik die de vervuiling stomweg ontkennen...
Ik snap eigenlijk niet waarom de EU hier zo lang over moet doen! Ze zijn wel bezig over het maximumvermogen van een stofzuiger (!!), dit had allang afgelopen kunnen zijn.
Simpelweg verkoop van tweetakt verbieden maakt brommertjes hooguit iets duurder.
Bron?quote:Op zondag 21 juni 2015 08:32 schreef buzz1291 het volgende:
2-takten zijn er al jaren en de vervuiling is behoorlijk afgenomen in pakweg 50 jaar tijd.
quote:
Anders lees je even het vorige topic ipv te denken dat... of te gokken zus... of ben je bang om de waarheid te vinden?quote:Op zondag 21 juni 2015 07:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Het vorige topic zat vol met brommerrijdertjes gok ik die de vervuiling stomweg ontkennen...
Ik snap eigenlijk niet waarom de EU hier zo lang over moet doen! Ze zijn wel bezig over het maximumvermogen van een stofzuiger (!!), dit had allang afgelopen kunnen zijn.
Simpelweg verkoop van tweetakt verbieden maakt brommertjes hooguit iets duurder.
Vorige topic..quote:
Dat is het ook...quote:Op zondag 21 juni 2015 09:05 schreef arjan1112 het volgende:
Het produceren van een elektrische scooter + het opwekken van de electra is misschien wel vervuilender dan het rijden op een brommer met mengsmering
Daar heb je toch geen bron voor nodig. Gewoon ff nadenken hoeveel tweetakt motoren er vijftig jaar geleden rondreden tov nu.quote:Op zondag 21 juni 2015 08:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Bron?
Lees het artikel in de OP anders even... De paar brommertjes produceren bijna 50% van de schadelijke uitstoot van het wegverkeer. Het heeft geen zin auto's nog een fractie schoner te maken als je de zware vervuilers hun gang laat gaan.
Plus de steeds minder vette mengsmering (1:25, 1:50, 1:100)quote:Op zondag 21 juni 2015 09:29 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar heb je toch geen bron voor nodig. Gewoon ff nadenken hoeveel tweetakt motoren er vijftig jaar geleden rondreden tov nu.
POL / Verbied de tweetaktmotor van een bromfiets.quote:Op zondag 21 juni 2015 09:29 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar heb je toch geen bron voor nodig. Gewoon ff nadenken hoeveel tweetakt motoren er vijftig jaar geleden rondreden tov nu.
Ja duidelijk hé. Daar had ik zelfs geen publicatie van het CBS voor nodig. Maar die Linkse autistische zolderkamer wereldverbeteraars weten het toch altijd beter.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:08 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
POL / Verbied de tweetaktmotor van een bromfiets.
Daar staat de link naar een pdf van het CBS.
Het waren er toen 2 miljoen, bijna alle 2-takt.
Lekker relevantquote:Op zondag 21 juni 2015 09:29 schreef buzz1291 het volgende:
Gewoon ff nadenken hoeveel tweetakt motoren er vijftig jaar geleden rondreden tov nu.
Ja schatje, heel relevant. Want je vroeg naar een bron en die bron is gewoon mijn eigen waarneming.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Lekker relevantAnders ga je ook even vertellen dat er toen kolen gestookt werden!
We leven nu, en vervuiling nu is relevant.
Als je een juist vergelijk maakt (van Cradle to cradle en from well to wheel) is een vergelijkbaar voertuig in de EV uitvoering eigenlijk altijd schoner, ook als deze op grijze stroom rijd.quote:Op zondag 21 juni 2015 09:05 schreef arjan1112 het volgende:
Het produceren van een elektrische scooter + het opwekken van de electra is misschien wel vervuilender dan het rijden op een brommer met mengsmering
Of grijs of groen het goedkoopste zou natuurlijk zijn als deze op overvloedige stroom rijden doet, incl de auto s, dan is op die stroom ook nog wat te verdienen toch?quote:Op zondag 21 juni 2015 14:58 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als je een juist vergelijk maakt (van Cradle to cradle en from well to wheel) is een vergelijkbaar voertuig in de EV uitvoering eigenlijk altijd schoner, ook als deze op grijze stroom rijd.
En de introductie van directe inspuiting.quote:Op zondag 21 juni 2015 09:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Plus de steeds minder vette mengsmering (1:25, 1:50, 1:100)
Vind het wel grappig dat ik word uitgemaakt voor een linkse boomknuffelaar.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Lapmiddelen die niet kunnen verbloemen dat de technologie ernstig achterhaald is. Dat zou op zich prima zijn als het niet maatschappelijke problemen zou geven maar dat doet het wel. Als je 20 keer zo vervuilend bent als een bestelbus die grofweg 20 keer zo zwaar weegt (dus per kg. gewicht een paar honderd keer zo vervuilend) dan ben je met een reductie van 75% vervuiling nog steeds extreem vervuilend. Er is geen technisch of economische noodzaak om de tweetaktbromfiets.
Na ons de zondvloed. Alle grondstoffen op vuilnisbelten, energie wat in honderden miljoenen jaren, zo niet meer, is gespaard in een paar eeuwen opgebruiken, grondstoffen verkwisten aan verbranding terwijl je er duurzame producten mee zou kunnen maken, grotere klimaatveranderingen die ons extreem veel gaan kosten (je ziet de afgelopen 10-20 jaar al de eerste problemen ontstaan, in NW Europa zijn de gevolgen nog heel erg mild dankzij het relatief gematigde klimaat), wat maakt het allemaal uit? Wir haben es nicht gewusstquote:Op zondag 21 juni 2015 11:02 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja schatje, heel relevant. Want je vroeg naar een bron en die bron is gewoon mijn eigen waarneming.
Maar Linkse rukkers willen nu eenmaal graag alleen hun eigen waarheid horen.
Laat ik je uit de droom helpen. Op iedere millieu conferentie worden weer nieuwe doelstellingen geformuleerd, die dan toch nooit gehaald worden. Gewoon een dikke vinger van Amerika, Rusland en China voor alle linkse boomknuffelaars.
Ik ook.;)quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vind het wel grappig dat ik word uitgemaakt voor een linkse boomknuffelaar.
Hoe raad je het?quote:Op zondag 21 juni 2015 07:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Het vorige topic zat vol met brommerrijdertjes gok ik die de vervuiling stomweg ontkennen...
Dit is een vraag voor Hexagon.quote:Ze zijn wel bezig over het maximumvermogen van een stofzuiger (!!), dit had allang afgelopen kunnen zijn.
Simpelweg verkoop van tweetakt verbieden maakt brommertjes hooguit iets duurder.
Roept u maar. Symboolpolitiek met iets wat wel gemakkelijk te regelen is? Handel? De Europese stofzuigerfabrikanten die zuinigere stofzuigers maken (speculatie) een voorsprong geven?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |