http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)even-vernietigd.htmlquote:Gisteren nam de voorzitter van de Tweede Kamer een bijzondere stap. De griffier kondigde in een urgente email naar alle leden van het Presidium - het bestuur van de Tweede Kamer - aan dat er nieuwe procedures komen voor de afhandeling van brieven van burgers. De reden: brieven van klokkenluiders die zich anoniem melden, worden tot nu toe ongeregistreerd vernietigd. Dat is de officiële procedure.
Anonieme brief
De voorzitter past de procedure aan nadat Nieuwsuur vragen stelde over een anonieme brief, gericht aan de Kamervoorzitter, die een belangrijke rol speelde in de onthullingen over de Teevendeal.
Tweede Kamerleden willen nu een debat met hun eigen Kamervoorzitter.
(...)
Lees verder bij de NOS
Ze zit weer te schutteren, incompetente troelquote:Op vrijdag 19 juni 2015 22:47 schreef Ajacied422 het volgende:
Toch weer treurig hoe ze alles van haar afschuift.
''NIET MIJN SCHULD MAAR DIE VAN DE GRIFFIER''.
Ja, zo lees ik het ook.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 22:49 schreef Janneke141 het volgende:
Lees ik nu zo slecht, of is dit gewoon een zinvolle wijziging?
Yup, de minister-president mocht de 1e 10 minuten niet geïnterrumpeerd worden.quote:Op vrijdag 18 september 2015 08:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Kontverhaal van Pechtold. Maar ik begreep dat Van Miltenburg weer eens dacht dat ze in dienst van het VVD-kabinet is ipv kamervoorzitter en een volksvertegenwoordiger zijn recht tot interruptie ontzegde?
Ergens wel begrijpelijk. Ik moet ergens ook wel een beetje huilen hoor, als je ziet hoe alle grote debatten gaan. Urenlang stellen mensen vragen in de eerste termijn. Dan gaat de bewindspersoon reageren erop en wordt hij na 1 seconde al geïnterrumpeerd met mensen die hun vraag het belangrijkste vinden. Dan worden vervolgens alle vragen ongestructureerd beantwoord. Vind ik best ineffectief, laat bijvoorbeeld de bewindspersoon eerst proberen gestructureerd de vragen te beantwoorden of maak de eerste termijn korter. Maarja, Anouchka heeft alle krediet verspeeld en kan zich dergelijke experimenten niet veroorloven.quote:Op zondag 20 september 2015 10:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Yup, de minister-president mocht de 1e 10 minuten niet geïnterrumpeerd worden.
Nouja, er is aardig wat kritiek op haar. Dan moet ze zich ook kunnen verweren.quote:Op zondag 20 september 2015 13:10 schreef danos het volgende:
Zou Nouska al bijgekomen zijn van haar wilde nacht met Pauw?
Ik snap niet waarom zij zich zo moet profileren in de media. Je hebt een neutrale rol in de kantlijn, gedraag je daar dan ook naar.
Je kunt dan ook niet experimenteren met de rol van de kamervoorzitter. Die is er niet om partijgenoten hun zegje te laten doen of de regering te faciliteren, die is er voor alle kamerleden. Het is de vergadering van de tweede kamer en de regering wordt ontboden, het is geen podium voor de regering om zich aan de kiezer te presenteren.quote:Op zondag 20 september 2015 13:06 schreef Aardappeltaart het volgende:
[..]
Ergens wel begrijpelijk. Ik moet ergens ook wel een beetje huilen hoor, als je ziet hoe alle grote debatten gaan. Urenlang stellen mensen vragen in de eerste termijn. Dan gaat de bewindspersoon reageren erop en wordt hij na 1 seconde al geïnterrumpeerd met mensen die hun vraag het belangrijkste vinden. Dan worden vervolgens alle vragen ongestructureerd beantwoord. Vind ik best ineffectief, laat bijvoorbeeld de bewindspersoon eerst proberen gestructureerd de vragen te beantwoorden of maak de eerste termijn korter. Maarja, Anouchka heeft alle krediet verspeeld en kan zich dergelijke experimenten niet veroorloven.
Ik begrijp wat je bedoelt, en ik ben het met je eens. Wat ik meer bedoelde is dat ik bewindspersonen een interruptievrij begin geven kan begrijpen, omdat het zo erg tijdrovend en overbodig werkt om een lange eerste termijn te hebben om vragen te stellen, maar dat Anouchka dit niet kan introduceren. Zeker niet plots en speciaal voor een partijgenoot.quote:Op zondag 20 september 2015 13:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kunt dan ook niet experimenteren met de rol van de kamervoorzitter. Die is er niet om partijgenoten hun zegje te laten doen of de regering te faciliteren, die is er voor alle kamerleden. Het is de vergadering van de tweede kamer en de regering wordt ontboden, het is geen podium voor de regering om zich aan de kiezer te presenteren.
Dit is ook niet de eerste keer dat ze kamerleden in hun rechten benadeeld tov de coalitie. Ik vind het belachelijk dat de kamerleden dat toelaten en die functie zo steeds politieker en partijdiger laten worden, terwijl ook algemene competentie in het voorzitten van vergaderingen en het zijn van voorzitter niet meer tot de vereisten behoort. Ik vind het hoog tijd voor een staatsrechtelijk novum in de vorm van een motie van wantrouwen tegen de voorzitter. Ik zou zeggen formuleer hem zo dat ze ervan moet huilen, dan stapt ze zelf waarschijnlijk wel op.
Misschien wel, misschien ook niet, ik weet niet of dat wel beter is. Maar ze is gewoon te dom om het grotere verband te zien waarin ze moet functioneren, dus doet ze het maar eventjes zo zoals haar het leukste lijkt.quote:Op zondag 20 september 2015 13:33 schreef Aardappeltaart het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt, en ik ben het met je eens. Wat ik meer bedoelde is dat ik bewindspersonen een interruptievrij begin geven kan begrijpen, omdat het zo erg tijdrovend en overbodig werkt om een lange eerste termijn te hebben om vragen te stellen, maar dat Anouchka dit niet kan introduceren. Zeker niet plots en speciaal voor een partijgenoot.
Wanneer leert ze nou eens dat ze soms echt beter haar mond kan houdentwitter:hannekekeultjes twitterde op dinsdag 29-09-2015 om 23:28:43Mansveld verwart miljard met miljoen. Van Miltenburg: "Ik denk dat u miljoen bedoelt. Dan valt het nog wel mee, als je het zo bekijkt." Uhm? reageer retweet
Gelukkig voor ons zal ze dat waarschijnlijk nooit leren.quote:Op dinsdag 29 september 2015 23:57 schreef TheVulture het volgende:
Wanneer leert ze nou eens dat ze soms echt beter haar mond kan houdentwitter:hannekekeultjes twitterde op dinsdag 29-09-2015 om 23:28:43Mansveld verwart miljard met miljoen. Van Miltenburg: "Ik denk dat u miljoen bedoelt. Dan valt het nog wel mee, als je het zo bekijkt." Uhm? reageer retweet
Ik zie er de humor wel van in.quote:Op dinsdag 29 september 2015 23:57 schreef TheVulture het volgende:
Dit. De kritiek op haar is niet mals, maar de kamerfracties snappen dat het voor haar persoonlijk erg schadelijk is om haar tussentijds weg te sturen. Na de volgende verkiezingen - als ze überhaupt al terugkeert op de VVD-kandidatenlijst - wordt ze met geen mogelijkheid herkozen.quote:Op woensdag 30 september 2015 19:47 schreef rubbereend het volgende:
ze sukkelt zich gewoon naar het einde van haar periode
ze gaat echt geen prominente plaats krijgenquote:Op woensdag 30 september 2015 22:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit. De kritiek op haar is niet mals, maar de kamerfracties snappen dat het voor haar persoonlijk erg schadelijk is om haar tussentijds weg te sturen. Na de volgende verkiezingen - als ze überhaupt al terugkeert op de VVD-kandidatenlijst - wordt ze met geen mogelijkheid herkozen.
Ze zal wel worden weggepromoveerd tot burgemeester of zo.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ze gaat echt geen prominente plaats krijgen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |