abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 juni 2015 @ 22:46:26 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_153680603
De opvolgster van Gerdi Verbeet ligt nogal eens onder vuur
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 juni 2015 @ 22:47:25 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_153680636
Mevrouw de Voorzitter is weer in het nieuws

quote:
Gisteren nam de voorzitter van de Tweede Kamer een bijzondere stap. De griffier kondigde in een urgente email naar alle leden van het Presidium - het bestuur van de Tweede Kamer - aan dat er nieuwe procedures komen voor de afhandeling van brieven van burgers. De reden: brieven van klokkenluiders die zich anoniem melden, worden tot nu toe ongeregistreerd vernietigd. Dat is de officiële procedure.
Anonieme brief

De voorzitter past de procedure aan nadat Nieuwsuur vragen stelde over een anonieme brief, gericht aan de Kamervoorzitter, die een belangrijke rol speelde in de onthullingen over de Teevendeal.

Tweede Kamerleden willen nu een debat met hun eigen Kamervoorzitter.
(...)
Lees verder bij de NOS
http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)even-vernietigd.html
pi_153680664
Toch weer treurig hoe ze alles van haar afschuift.

''NIET MIJN SCHULD MAAR DIE VAN DE GRIFFIER''.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 22:49:32 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_153680723
Lees ik nu zo slecht, of is dit gewoon een zinvolle wijziging?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 22 juni 2015 @ 15:14:05 #5
225540 Pugg
Friends forever
pi_153747199
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 22:47 schreef Ajacied422 het volgende:
Toch weer treurig hoe ze alles van haar afschuift.

''NIET MIJN SCHULD MAAR DIE VAN DE GRIFFIER''.
Ze zit weer te schutteren, incompetente troel o|O
  maandag 22 juni 2015 @ 15:51:30 #6
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_153748179
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 22:49 schreef Janneke141 het volgende:
Lees ik nu zo slecht, of is dit gewoon een zinvolle wijziging?
Ja, zo lees ik het ook.
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 juni 2015 @ 15:53:30 #7
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_153748246
Ja, maar in het item kwam het over alsof ze alle verantwoordelijkheid opzij schoof. In het debat nu over raming TK heeft ze het duidelijk rechtgezet.
pi_153770566
Oke
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 18 september 2015 @ 07:20:18 #9
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_156191073
Kontverhaal van Pechtold. Maar ik begreep dat Van Miltenburg weer eens dacht dat ze in dienst van het VVD-kabinet is ipv kamervoorzitter en een volksvertegenwoordiger zijn recht tot interruptie ontzegde?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_156236786
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 08:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Kontverhaal van Pechtold. Maar ik begreep dat Van Miltenburg weer eens dacht dat ze in dienst van het VVD-kabinet is ipv kamervoorzitter en een volksvertegenwoordiger zijn recht tot interruptie ontzegde?
Yup, de minister-president mocht de 1e 10 minuten niet geïnterrumpeerd worden. ;(
zie email 27 oktober
pi_156239939
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 10:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Yup, de minister-president mocht de 1e 10 minuten niet geïnterrumpeerd worden. ;(
Ergens wel begrijpelijk. Ik moet ergens ook wel een beetje huilen hoor, als je ziet hoe alle grote debatten gaan. Urenlang stellen mensen vragen in de eerste termijn. Dan gaat de bewindspersoon reageren erop en wordt hij na 1 seconde al geïnterrumpeerd met mensen die hun vraag het belangrijkste vinden. Dan worden vervolgens alle vragen ongestructureerd beantwoord. Vind ik best ineffectief, laat bijvoorbeeld de bewindspersoon eerst proberen gestructureerd de vragen te beantwoorden of maak de eerste termijn korter. Maarja, Anouchka heeft alle krediet verspeeld en kan zich dergelijke experimenten niet veroorloven.
pi_156240036
Zou Nouska al bijgekomen zijn van haar wilde nacht met Pauw?

Ik snap niet waarom zij zich zo moet profileren in de media. Je hebt een neutrale rol in de kantlijn, gedraag je daar dan ook naar.
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 20 september 2015 @ 13:19:16 #14
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_156240301
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:10 schreef danos het volgende:
Zou Nouska al bijgekomen zijn van haar wilde nacht met Pauw?

Ik snap niet waarom zij zich zo moet profileren in de media. Je hebt een neutrale rol in de kantlijn, gedraag je daar dan ook naar.
Nouja, er is aardig wat kritiek op haar. Dan moet ze zich ook kunnen verweren.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_156240542
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:06 schreef Aardappeltaart het volgende:

[..]

Ergens wel begrijpelijk. Ik moet ergens ook wel een beetje huilen hoor, als je ziet hoe alle grote debatten gaan. Urenlang stellen mensen vragen in de eerste termijn. Dan gaat de bewindspersoon reageren erop en wordt hij na 1 seconde al geïnterrumpeerd met mensen die hun vraag het belangrijkste vinden. Dan worden vervolgens alle vragen ongestructureerd beantwoord. Vind ik best ineffectief, laat bijvoorbeeld de bewindspersoon eerst proberen gestructureerd de vragen te beantwoorden of maak de eerste termijn korter. Maarja, Anouchka heeft alle krediet verspeeld en kan zich dergelijke experimenten niet veroorloven.
Je kunt dan ook niet experimenteren met de rol van de kamervoorzitter. Die is er niet om partijgenoten hun zegje te laten doen of de regering te faciliteren, die is er voor alle kamerleden. Het is de vergadering van de tweede kamer en de regering wordt ontboden, het is geen podium voor de regering om zich aan de kiezer te presenteren.

Dit is ook niet de eerste keer dat ze kamerleden in hun rechten benadeeld tov de coalitie. Ik vind het belachelijk dat de kamerleden dat toelaten en die functie zo steeds politieker en partijdiger laten worden, terwijl ook algemene competentie in het voorzitten van vergaderingen en het zijn van voorzitter niet meer tot de vereisten behoort. Ik vind het hoog tijd voor een staatsrechtelijk novum in de vorm van een motie van wantrouwen tegen de voorzitter. Ik zou zeggen formuleer hem zo dat ze ervan moet huilen, dan stapt ze zelf waarschijnlijk wel op.
pi_156240653
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je kunt dan ook niet experimenteren met de rol van de kamervoorzitter. Die is er niet om partijgenoten hun zegje te laten doen of de regering te faciliteren, die is er voor alle kamerleden. Het is de vergadering van de tweede kamer en de regering wordt ontboden, het is geen podium voor de regering om zich aan de kiezer te presenteren.

Dit is ook niet de eerste keer dat ze kamerleden in hun rechten benadeeld tov de coalitie. Ik vind het belachelijk dat de kamerleden dat toelaten en die functie zo steeds politieker en partijdiger laten worden, terwijl ook algemene competentie in het voorzitten van vergaderingen en het zijn van voorzitter niet meer tot de vereisten behoort. Ik vind het hoog tijd voor een staatsrechtelijk novum in de vorm van een motie van wantrouwen tegen de voorzitter. Ik zou zeggen formuleer hem zo dat ze ervan moet huilen, dan stapt ze zelf waarschijnlijk wel op.
Ik begrijp wat je bedoelt, en ik ben het met je eens. Wat ik meer bedoelde is dat ik bewindspersonen een interruptievrij begin geven kan begrijpen, omdat het zo erg tijdrovend en overbodig werkt om een lange eerste termijn te hebben om vragen te stellen, maar dat Anouchka dit niet kan introduceren. Zeker niet plots en speciaal voor een partijgenoot.
pi_156241455
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:33 schreef Aardappeltaart het volgende:

[..]

Ik begrijp wat je bedoelt, en ik ben het met je eens. Wat ik meer bedoelde is dat ik bewindspersonen een interruptievrij begin geven kan begrijpen, omdat het zo erg tijdrovend en overbodig werkt om een lange eerste termijn te hebben om vragen te stellen, maar dat Anouchka dit niet kan introduceren. Zeker niet plots en speciaal voor een partijgenoot.
Misschien wel, misschien ook niet, ik weet niet of dat wel beter is. Maar ze is gewoon te dom om het grotere verband te zien waarin ze moet functioneren, dus doet ze het maar eventjes zo zoals haar het leukste lijkt.
pi_156488224
hannekekeultjes twitterde op dinsdag 29-09-2015 om 23:28:43 Mansveld verwart miljard met miljoen. Van Miltenburg: "Ik denk dat u miljoen bedoelt. Dan valt het nog wel mee, als je het zo bekijkt." Uhm? reageer retweet
Wanneer leert ze nou eens dat ze soms echt beter haar mond kan houden :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_156490651
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 23:57 schreef TheVulture het volgende:
hannekekeultjes twitterde op dinsdag 29-09-2015 om 23:28:43 Mansveld verwart miljard met miljoen. Van Miltenburg: "Ik denk dat u miljoen bedoelt. Dan valt het nog wel mee, als je het zo bekijkt." Uhm? reageer retweet
Gelukkig voor ons zal ze dat waarschijnlijk nooit leren. :)
In dit geval vind ik het trouwens te billijken, handig is het echter niet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_156491352
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 23:57 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie er de humor wel van in.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 september 2015 @ 19:47:46 #21
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_156504509
ze sukkelt zich gewoon naar het einde van haar periode
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_156504574
Ik mag hopen dat ze niet herkozen wordt :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_156510358
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:47 schreef rubbereend het volgende:
ze sukkelt zich gewoon naar het einde van haar periode
Dit. De kritiek op haar is niet mals, maar de kamerfracties snappen dat het voor haar persoonlijk erg schadelijk is om haar tussentijds weg te sturen. Na de volgende verkiezingen - als ze überhaupt al terugkeert op de VVD-kandidatenlijst - wordt ze met geen mogelijkheid herkozen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 5 oktober 2015 @ 22:07:01 #24
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_156629087
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 22:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit. De kritiek op haar is niet mals, maar de kamerfracties snappen dat het voor haar persoonlijk erg schadelijk is om haar tussentijds weg te sturen. Na de volgende verkiezingen - als ze überhaupt al terugkeert op de VVD-kandidatenlijst - wordt ze met geen mogelijkheid herkozen.
ze gaat echt geen prominente plaats krijgen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_156629439
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 22:07 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ze gaat echt geen prominente plaats krijgen
Ze zal wel worden weggepromoveerd tot burgemeester of zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')