Dat is juist waar de EU om draait, dat gaan ze echt niet aanpakken hoor. De EU is door en door corrupt en in de greep van grote banken en multinationals. Geen democratie maar een economische dictatuur.quote:Op maandag 22 juni 2015 00:05 schreef luxerobots het volgende:
Even inhoudelijk over de Europese Unie. De discussie is hier nu of de EU nu wel of geen geld opgebracht heeft.
Dat vind ik nou een valse tegenstelling. De EU is na de Tweede-Wereldoorlog steeds intensiever gaan samenwerken. De welvaart is toen toegenomen. Maar in de gehele vorige eeuw is Nederland een relatief rijk land geweest binnen Europa. We zien dus eigenlijk dat Nederland dankzij of ondanks Europa die positie behouden heeft.
Dan over de Europese Unie. Een unie waarin wetten wegvallen en er gemakkelijker samengewerkt kan worden is natuurlijk een meerwaarde. Echter zien we dat de Europese Unie steeds groter wordt, steeds meer belastinggeld wil hebben en steeds meer een financieel instrument vormt. Ze zouden eerst hun eigen straatje eens schoon moeten vegen, een stap op de plaats maken. De achterkamertjespolitiek aanpakken, het vermeende corruptie met toeslagen, de lobbygroepen de verhuizing van Brussel naar Staatsburg etc.
Volgens mij heb ik het over het principe achter de EU, en niet specifiek over de euro.quote:Op maandag 22 juni 2015 00:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Halve waarheid mijn beste. Ook voor de gezamenlijke munt was er natuurlijk al volop handel.
En ik dacht dat de Euro daar een essentieel onderdeel van isquote:Op maandag 22 juni 2015 00:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik het over het principe achter de EU, en niet specifiek over de euro.
Het idee was volgens mij goed of van goede opzet om het zo maar te noemen, alleen denk ik niet genoeg doordacht zoals zo vele dingen.quote:Op maandag 22 juni 2015 00:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik het over het principe achter de EU, en niet specifiek over de euro.
De EU en haar voorgangers bestaan al iets langer dan de euro.quote:Op maandag 22 juni 2015 00:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En ik dacht dat de Euro daar een essentieel onderdeel van is
Hete het toen niet benelux?quote:Op maandag 22 juni 2015 00:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De EU en haar voorgangers bestaan al iets langer dan de euro.
https://nl.m.wikipedia.or(...)_voor_Kolen_en_Staalquote:Op maandag 22 juni 2015 00:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hete het toen niet benelux?
Of is er nog meer iets wat ik nog niet weet?
Juist, het is niet zwart of wit.quote:Op maandag 22 juni 2015 00:18 schreef 729Sinistra het volgende:
Trouwens de essentie van de zaak is niet handel. De interne markt heeft bepaalde voordelen met uitzondering uiteraard van dat verschrikkelijke Schengen maar mensen zijn niet tegen de EU omdat ze niet willen samenwerken....mensen zijn tegen EU omdat enkele sociopaten Nederland wil doen opgaan als deelstaat van een groot- Europese natiestaat. Samenwerken kan je perfect zonder een superstaat met een eigen leger, eigen vlag, eigen president, eigen parlement, eigen politieke partijen enz...
Maar driewerf helaas zoals Cameron het al vreesde: Europa moet 1 land worden en de burgers zullen gedwongen worden daar in mee te gaan. En dat is vooral de afkeer van Europa. Mensen willen hun eigen natiestaat en nationaliteit behouden en geen onderdeel worden van een nieuw land!
Begrijpen jullie nu het uiteindelijk een beetje???
Jammer dat veel mensen dit niet zien en enkel denken dat het goed is voor de economie.quote:Op zondag 21 juni 2015 23:31 schreef Perrin het volgende:
Iedereen zou boos moeten zijn op miljardenverslindende bestuurslagen.
Vooral leuk voor exporterende bedrijven, financiële instellingen en politici.
Ik denk dat de nederlander het meeste te verliezen heeft.quote:Op maandag 22 juni 2015 00:22 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Jammer dat veel mensen dit niet zien en enkel denken dat het goed is voor de economie.
En dat wij daar dan ook de vruchten van plukken
Dit is inderdaad de moderne Europeaan. Eerst lopen janken dat we onze eigen legers, parlementen, partijen en ambtenaren willen, en vervolgens massaal jaknikken op de stelling dat die geldverslindende bestuurslagen weg moeten.quote:Op maandag 22 juni 2015 00:18 schreef 729Sinistra het volgende:
Trouwens de essentie van de zaak is niet handel. De interne markt heeft bepaalde voordelen met uitzondering uiteraard van dat verschrikkelijke Schengen maar mensen zijn niet tegen de EU omdat ze niet willen samenwerken....mensen zijn tegen EU omdat enkele sociopaten Nederland wil doen opgaan als deelstaat van een groot- Europese natiestaat. Samenwerken kan je perfect zonder een superstaat met een eigen leger, eigen vlag, eigen president, eigen parlement, eigen politieke partijen enz...
Maar driewerf helaas zoals Cameron het al vreesde: Europa moet 1 land worden en de burgers zullen gedwongen worden daar in mee te gaan. Daarom moet Griekenland kost wat kost bij de EU blijven anders gaat het sprookje niet door. Mafketels zoals een Verhofstadt en een Schultz dromen daarvan maar de gewone mensen willen hun eigen natiestaat en nationaliteit behouden en geen onderdeel worden van een nieuw land!
Begrijpen jullie nu het uiteindelijk een beetje???
Heb er wel eens van gehoord nou dat ik de link zag van je.quote:Op maandag 22 juni 2015 00:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
https://nl.m.wikipedia.or(...)_voor_Kolen_en_Staal
Ik denk meer aan alle burgers van de EU, tuurlijk zijn er landen waar er sommige dingen beter geregeld zijn. Maar het gaat in het algemeen gewoon over afbraak van sociale rechten en steeds minder geld te besteden hebben. De enige die er wijzer van worden zijn banken, multinationals en de rijke mensen. Dat gaat alleen maar erger worden. Het hele huidige financiële systeem is onhoudbaar geworden en staat op klappen. Het IMF, de Franse, Duitse en Nederlandse banken zijn Griekenland als een parasiet aan het leegzuigen ten koste van de Griekse burgers.quote:Op maandag 22 juni 2015 00:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik denk dat de nederlander het meeste te verliezen heeft.
Alhoewel de kindertoeslag van Belgie zou ik wel willen, ook de wegenbelasting trouwens en de gezondheidszorg schijnt daar ook niet slecht te wezen.
Alleen zonder werk moet je daar niet willen komen vermoed ik, de AOW wordt er nou ook verhoogd dacht ik?
lolquote:Op maandag 22 juni 2015 00:35 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ik denk meer aan alle burgers van de EU, tuurlijk zijn er landen waar er sommige dingen beter geregeld zijn. Maar het gaat in het algemeen gewoon over afbraak van sociale rechten en steeds minder geld te besteden hebben. De enige die er wijzer van worden zijn banken, multinationals en de rijke mensen. Dat gaat alleen maar erger worden. Het hele huidige financiële systeem is onhoudbaar geworden en staat op klappen. Het IMF, de Franse, Duitse en Nederlandse banken zijn Griekenland als een parasiet aan het leegzuigen ten koste van de Griekse burgers.
Die grafiek gaat natuurlijk uit van gemiddelden. Nederland is een genivelleerd land.quote:Op maandag 22 juni 2015 00:42 schreef Igen het volgende:
inwoner dan een Nederlander of een Duitser. Wil je het serieus "als een parasiet leegzuigen" noemen, dat dat nu wat wordt gecorrigeerd aangezien de Griekse economie toch echt niet net zo productief als de Nederlandse of Duitse is?
Dat lijntje van Griekenland loopt tot 2012, het is nu al 2015 hé. Waarschijnlijk is dat lijntje nu al gezakt tot onder Portugal. Ook zo'n land inderdaad waar de burgers het allemaal zo goed hebben en iedereen een leuke baan heeft.quote:Op maandag 22 juni 2015 00:42 schreef Igen het volgende:
[..]
lol
[ afbeelding ]
Bron: Eurostat.
Grieken hadden in 2008 een hogere koopkracht per inwoner dan een Nederlander of een Duitser. Wil je het serieus "als een parasiet leegzuigen" noemen, dat dat nu wat wordt gecorrigeerd aangezien de Griekse economie toch echt niet net zo productief als de Nederlandse of Duitse is?
Leuk kritiek op andere bronnen, maar deze bewering al eens met bron onderbouwd?quote:Op maandag 22 juni 2015 00:01 schreef 729Sinistra het volgende:
[..]
De gewone man in de straat. En welvaart valt niet af te meten of je nu op een macbook ligt te tikken en 20 jaar geleden op een Compaq met MS-DOS of je nu belt met je smartphone en 20 jaar geleden je het plaatselijke telefoonhokje van PTT telecom moest raadplegen. Mensen hebben nu financieel een pak minder te besteden dan 20 jaar geleden, er zitten meer mensen in de bijstand en de voedselbanken etc. De welvaart van politici en bankiers,,,ja die is toegenomen . Maar de samenleving is wel wat meer dan enkel bankiers, politici en de bedrijven die exporteren....
Het blijft moeilijk, gegevens lezen. Bij hogere prijzen zou je toch juist een lagere koopkracht verwachten of niet? Of kan jij meer doen met je geld als de prijzen hoger worden, nee toch.quote:Op maandag 22 juni 2015 00:48 schreef 729Sinistra het volgende:
Bron: Eurostat ofwel.....Wij Van Wc-eend of zoiets???
Bovendien is het een vervalsende statistiek want het spreekt hier over de uitgaven van huishoudens. Die is idd gestegen dankzij het Europese uniforme beleid dat alles peperduur heeft gemaakt zodat idd de uitgavens per huishoudens stijgen....Mooie poging toch...![]()
Als je maar lang genoeg wacht met de aankopen zakt de prijs van alleen, iets wat de laatste jaren aan de gang is naar mijn idee?quote:Op maandag 22 juni 2015 01:00 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het blijft moeilijk, gegevens lezen. Bij hogere prijzen zou je toch juist een lagere koopkracht verwachten of niet? Of kan jij meer doen met je geld als de prijzen hoger worden, nee toch.
Bnw is een deurtje verder.quote:Op maandag 22 juni 2015 01:04 schreef 729Sinistra het volgende:
IK heb geen professoren, bronnen of grafiekjes gepubliceerd door de massa-media die onder controle trouwens staan van EU-puppets om te zien dat de EU allesbehalve welvaart heeft gebracht. Loop eens door een willekeurige straat van een klein dorp of en middelgrote stad. Amper nog winkels, vele leegstaande panden met TE KOOP of TE HUUR, ZZP of MKB,ers die d boel verkopen omdat ze niet meer kunnen concurreren met zelfde bedrijven uit Oost-Europa. etc .....Vraag anders maar eens aan onze Nederlandse truckchauffeurs of Europa hen zoveel welvaart heeft gebracht? Nou doe het maar een keer...ik ben benieuwd...
http://nieuws-uitgelicht.(...)land-in-armoede.html
Ik snap deze post niet.quote:Op maandag 22 juni 2015 01:03 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als je maar lang genoeg wacht met de aankopen zakt de prijs van alleen, iets wat de laatste jaren aan de gang is naar mijn idee?
Anders zou de economie toch weer aan het draaien zijn of niet?
Alleen bij levensmiddelen gaat die stelling niet op jarmmer genoeg, al hebben ze daar ook aanbiedingen btw word hoger en de prijzen worden lager of je krijgt twee voor de prijs van een.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |