abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 juni 2015 @ 23:51:13 #151
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_153733692
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onderbouw eens.

Met loze kreten kan ik vrij weinig.
De kosten voor alle strapatsen worden gedragen door de belastingbetaler (grote bedrijven weten die belasting prima te minimaliseren), het profijt is voor een selecte groep bedrijven. En Europese politici zorgen uiteraard ook prima voor zichzelf.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_153733702
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Boeiend.

Uit de iPhone trouwens.
Niet boeiend, maar toch even reageren.
  zondag 21 juni 2015 @ 23:51:56 #153
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_153733716
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onderbouw eens.

Met loze kreten kan ik vrij weinig.
Misschien kan je dit eens lezen, dan krijg je volgens mij toch wel een heel andere kijk op de situatie in Griekenland.

quote:
"U weet dit al, maar u moet dit blijven zeggen aan de publieke opinie en aan de schuldeisers: een groot deel van die leningen zijn gegaan naar de herkapitalisering van deze privébanken. Terwijl men dus beweerde dat men niet opnieuw de banken zou gaan redden met belastinggeld heeft men 45 miljard euro belastinggeld in de privébanken gestoken."

"Die hebben daarvan geprofiteerd om zeven andere banken op te kopen, wat tot een verdere concentratie van de banken in Griekenland heeft geleid. Toch blijft de situatie van de Griekse banken zorgwekkend. De ECB blijft immers dreigen met het stopzetten van de levering van liquiditeiten."

"Daar moet ten slotte nog de privatisering bij worden gevoegd die het memorandum heeft afgedwongen. We kennen al dat fameus geval van die 28 openbare gebouwen die voor een habbekrats werden geprivatiseerd. Dat geld is naar een rekening gegaan die door de schuldeisers wordt gecontroleerd, niet naar de schatkist van de Griekse staat."

"In het verkoopcontract van die gebouwen staat een afspraak om ze te leasen. De Griekse staat betaalt nu huur voor die gebouwen. Binnen enkele jaren zal de Griekse staat aan de nieuwe privé-eigenaars minstens driemaal het bedrag hebben betaald dat zij hadden betaald om het aan te kopen."

"Dit is een goed voorbeeld van de vernietiging van de bezittingen van de natie, van bezittingen die het algemeen belang moeten dienen. Deze privatiseringen dienen niet om de openbare financiën te saneren. Ze dienen om de zakken te vullen van enkele gegadigden. Dit is absoluut illegitiem."
http://www.dewereldmorgen(...)ht-willen-informeren
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_153733727
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zat Nederlandse bedrijven die leven van de export. Die profiteren dus van de EU. En als dergelijke bedrijven het goed doen, dan kunnen ze groeien en meer mensen aannemen.
En juist van die exporteurs, de maakindustrie ziet men weer steeds meer de meerwaarde. Snap die figuren die dat om zeep willen helpen door uit de EU te stappen dan ook echt niet. Waar moet Nederland dan haar geld aan gaan verdienen...
pi_153733781
quote:
2s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En juist van die exporteurs, de maakindustrie ziet men weer steeds meer de meerwaarde. Snap die figuren die dat om zeep willen helpen door uit de EU te stappen dan ook echt niet. Waar moet Nederland dan haar geld aan gaan verdienen...
Zeker waar.

Over hoe de eu werkt zou nog wel het nodige aan veranderd kunnen worden.
pi_153733793
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:51 schreef Perrin het volgende:

[..]

De kosten voor alle strapatsen worden gedragen door de belastingbetaler (grote bedrijven weten die belasting prima te minimaliseren), het profijt is voor een selecte groep bedrijven. En Europese politici zorgen uiteraard ook prima voor zichzelf.
Heb je er wel enig besef van hoe belangrijk handel en export voor Nederland is? Op elk bedrijventerreintje heb je wel een of meerdere bedrijven die sterk profiteren van de Europese samenwerking.
  zondag 21 juni 2015 @ 23:55:10 #157
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_153733821
Zie het ook nog wel gebeuren dat ze die Grieken enige tijd laten bungelen en dan wachten tot zij vanzelf weer aankloppen, ze komen er vanzelf achter dat zij beter af zijn binnen dan buiten de Euro.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 21 juni 2015 @ 23:55:44 #158
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_153733838
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heb je er wel enig besef van hoe belangrijk handel en export voor Nederland is? Op elk bedrijventerreintje heb je wel een of meerdere bedrijven die sterk profiteren van de Europese samenwerking.
Prima, maar graag zonder onvrijwillige injectie van (o.a.) mijn geld.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_153733840
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Zeker waar.

Over hoe de eu werkt zou nog wel het nodige aan veranderd kunnen worden.
Uiteraard. Daar is vrij veel op aan te merken.
pi_153733904
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Ja we kunnen alle politieke keuzes ophangen aan de eu, maar die zou je eerder intern moeten zoeken.

Dan zoek maar intern, helaas of helaas is het zo dat we 1 Europa hebben dus dat hoor je dan mee te nemen erin.
Ik kan me niet voorstellen dat er dan nog iets intern te vinden is als er geld buiten het land zou vloeien.
Stel je eens voor ik ben oud genoeg en vertrek richting een andere land en mij AOW wordt me nagezonden, dan heb ik in dat land mits dat ik mijn zorgpremie hier betaal recht op gezondheidszorg naar de maatstaven van hier toch?
  zondag 21 juni 2015 @ 23:58:10 #161
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_153733933
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja en wat heb je aan die fijne simpele handel als aan de andere kant van het zwembad er voor veel grotere bedragen er gewoon een gigantisch lek zit.

Wat je dan kunt doen is of de kraan dicht doen, water weg laten lopen en het lek dichten. De EU uitstappen dus.

Of je bevriest het water, en je dicht dan het lek. Op zich vind ook ik niet dat de gehele EU negatief is. Laat de open grenzen bestaan. Maar er moet drastisch iets veranderen.

Maar de partijen of democratische keuzes die we hebben zijn simpelweg zo zwart wit. En in dat geval begint het gezeik zo veel meer overhand te nemen over de voordelen. Dat ik begin te neigen naar een stem tegen de EU.
pi_153733934
quote:
2s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waar ze het voorheen ook aan verdienden b.v.?
pi_153734030
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:55 schreef Perrin het volgende:

[..]

Prima, maar graag zonder onvrijwillige injectie van (o.a.) mijn geld.
Helaas voor jou behoor je tot de minderheid. De meeste Nederlanders, waaronder ikzelf, vinden het prima dat een deel van hun belastinggeld naar de EU gaat.

Verder heb je gelijk dat Europarlementiers bizar veel verdienen. Ik ken de argumenten daarvoor en er valt weliswaar iets te zeggen voor zo'n hoog salaris. Toch mag daar best eens kritisch naar worden gekeken.

Het is vooral erg kortzichtig om de EU te willen opdoeken omdat er misstanden plaatsvinden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_153734052
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wie of wat is dat grootste deel dan precies?
Het gemiddelde huishouden heeft immers veel en veel meer welvaart dan in pakweg 1993.
De gewone man in de straat. En welvaart valt niet af te meten of je nu op een macbook ligt te tikken en 20 jaar geleden op een Compaq met MS-DOS of je nu belt met je smartphone en 20 jaar geleden je het plaatselijke telefoonhokje van PTT telecom moest raadplegen. Mensen hebben nu financieel een pak minder te besteden dan 20 jaar geleden, er zitten meer mensen in de bijstand en de voedselbanken etc. De welvaart van politici en bankiers,,,ja die is toegenomen . Maar de samenleving is wel wat meer dan enkel bankiers, politici en de bedrijven die exporteren....
pi_153734087
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 00:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is vooral erg kortzichtig om de EU te willen opdoeken omdat er misstanden plaatsvinden.
Juist ook hier kan ik het eens mee zijn, alleen waarom nog lang misstanden?
Of die misstanden worden opgedoekt of de ...............
pi_153734088
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waar ze het voorheen ook aan verdienden b.v.?
Het punt is dat exporteurs nu meer verdienen omdat de handelsbarrières zijn verdwenen en er sprake is van een interne markt.

Minder barrières betekent meer inkomsten. Bedrijven kunnen daardoor groeien en meer mensen aannemen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_153734092
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:57 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan zoek maar intern, helaas of helaas is het zo dat we 1 Europa hebben dus dat hoor je dan mee te nemen erin.
Ik kan me niet voorstellen dat er dan nog iets intern te vinden is als er geld buiten het land zou vloeien.
Stel je eens voor ik ben oud genoeg en vertrek richting een andere land en mij AOW wordt me nagezonden, dan heb ik in dat land mits dat ik mijn zorgpremie hier betaal recht op gezondheidszorg naar de maatstaven van hier toch?
Ik bedoel dat de beslissing over hoeveel geld er naar de zorg gaat intern in nederland wordt genomen en niet door de EU.
  maandag 22 juni 2015 @ 00:03:56 #168
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_153734123
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 00:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het punt is dat exporteurs nu meer verdienen omdat de handelsbarrières zijn verdwenen en er sprake is van een interne markt.

Minder barrières betekent meer inkomsten. Bedrijven kunnen daardoor groeien en meer mensen aannemen.
Halve waarheid mijn beste. Ook voor de gezamenlijke munt was er natuurlijk al volop handel.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_153734152
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 00:01 schreef 729Sinistra het volgende:

[..]

De gewone man in de straat. En welvaart valt niet af te meten of je nu op een macbook ligt te tikken en 20 jaar geleden op een Compaq met MS-DOS of je nu belt met je smartphone en 20 jaar geleden je het plaatselijke telefoonhokje van PTT telecom moest raadplegen. Mensen hebben nu financieel een pak minder te besteden dan 20 jaar geleden, er zitten meer mensen in de bijstand en de voedselbanken etc. De welvaart van politici en bankiers,,,ja die is toegenomen . Maar de samenleving is wel wat meer dan enkel bankiers, politici en de bedrijven die exporteren....
Heb je ondertussen ook een bron van die beweringen?
pi_153734169
Even inhoudelijk over de Europese Unie. De discussie is hier nu of de EU nu wel of geen geld opgebracht heeft.

Dat vind ik nou een valse tegenstelling. De EU is na de Tweede-Wereldoorlog steeds intensiever gaan samenwerken. De welvaart is toen toegenomen. Maar in de gehele vorige eeuw is Nederland een relatief rijk land geweest binnen Europa. We zien dus eigenlijk dat Nederland dankzij of ondanks Europa die positie behouden heeft.

Dan over de Europese Unie. Een unie waarin wetten wegvallen en er gemakkelijker samengewerkt kan worden is natuurlijk een meerwaarde. Echter zien we dat de Europese Unie steeds groter wordt, steeds meer belastinggeld wil hebben en steeds meer een financieel instrument vormt. Ze zouden eerst hun eigen straatje eens schoon moeten vegen, een stap op de plaats maken. De achterkamertjespolitiek aanpakken, het vermeende corruptie met toeslagen, de lobbygroepen de verhuizing van Brussel naar Staatsburg etc.
pi_153734172
quote:

[..]

Nemen ze gewoon betere en snellere computers of automatisering meer mensen geloof ik niet in!
En het snelle geld geloof ik ook niet in, volgens mij was een ondernemer vroeger al tevreden met een mooi huis en als deze vaak genoeg op vakantie kon ten opzichte van de rest.
Wat is er dan nog meer vertel het me, ik zou ook graag multimiljonair zijn maar wat heb ik eraan als er voor de rest niks is?
pi_153734183
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2015 00:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Halve waarheid mijn beste. Ook voor de gezamenlijke munt was er natuurlijk al volop handel.
Hij zegt meer of minder. Niet wel handel of geen handel.

Teruggaan naar het moment dat er geen handel was lijkt mij niet wenselijk ;)
pi_153734189
quote:

[..]

Ok, en wat is het verschil tussen 50 miljoen Gulden winst maken in 1993 en nu anno 2015 28 miljoen euro winst maken. Ja omgerekend heb je in die 20 jaar mss 5 miljoen euro of iets meer dan 10 miljoen gulden meer winst gemaakt maar intussen is er een bevolking die wordt weggesaneerd en hun plaatsen ingenomen worden door supergoedkope Oost-europeanen. Die bevolking heeft mss in die 20 jaar tijd bijna 1000 gulden per maand verlies gemaakt en het vuurtje blijft maar verder smeulen. Er zijn revoluties en straatgeweld in de geschiedenis geweest om minder....
pi_153734244
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 00:06 schreef 729Sinistra het volgende:

[..]

Ok, en wat is het verschil tussen 50 miljoen Gulden winst maken in 1993 en nu anno 2015 28 miljoen euro winst maken. Ja omgerekend heb je in die 20 jaar mss 5 miljoen euro of iets meer dan 10 miljoen gulden meer winst gemaakt maar intussen is er een bevolking die wordt weggesaneerd en hun plaatsen ingenomen worden door supergoedkope Oost-europeanen. Die bevolking heeft mss in die 20 jaar tijd bijna 1000 gulden per maand verlies gemaakt en het vuurtje blijft maar verder smeulen. Er zijn revoluties en straatgeweld in de geschiedenis geweest om minder....
Wacht even, ben je nou echt euro's naar guldens aan het rekenen met de wisselkoers uit 2001 bij de introductie van de euro?
  maandag 22 juni 2015 @ 00:08:44 #175
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_153734266
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 00:05 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Hij zegt meer of minder. Niet wel handel of geen handel.

Teruggaan naar het moment dat er geen handel was lijkt mij niet wenselijk ;)
Dat is waar. Maar het is zeer arbitrair om te stellen dat de export zonder Euro was achtergebleven bij de groei van het BBP. De euro is zeker gunstig voor met name kleinere bedrijven die de risico's van valutaschommelingen niet kunnen permitteren. Maar voor de Shelletjes, Philips, of ASML maakt het echt niks uit. En die laatste categorie zorgen voor de echte volumes.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')