abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 juni 2015 @ 13:40:43 #276
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153744700
quote:
15s.gif Op maandag 22 juni 2015 13:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus met 89% van die 250 miljard zijn staatsobligaties in het bezit van banken opgekocht door de Europese belastingbetaler.........
Banken en pensioenfondsen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 22 juni 2015 @ 13:41:03 #277
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_153744706
Dijsselbloem: impossible to have final assessment today

Jeroen Dijsselbloem, president of the Eurogroup, has just arrived at the meeting, and confirmed that pessimism is rife.

Is this the basis for a big breakthrough?

I leave that up to the institutions [Greece’s creditors] to give their views first, Dijsselbloem replies, but the Greek proposals have only arrived very late...

Thus:

It is impossible to have a final assessment....we’ll see if we have the basis for final talks.

And then he broke away, without saying if he expects yet another another eurogroup meeting this week (as Michael Noonan suggested).
pi_153744819
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Banken en pensioenfondsen
Pensioenfondsen hadden ook Griekse staatsobligaties gekocht?
I´m back.
pi_153744928
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 13:26 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik moet er niet aan denken als de Russen en Chinezen een voet binnen de EU kunnen zetten door slecht te onderhandelen.
Wie zegt mij dat ze dat niet allang voorbij zijn?
De EU ik weet het niet?
Volgens mij niet goed doordacht en er maar snel doorgeduwd?
  maandag 22 juni 2015 @ 13:49:05 #280
45206 Pietverdriet
pi_153744944
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 13:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Pensioenfondsen hadden ook Griekse staatsobligaties gekocht?
ABP had enkele miljarden aan Griekse staatsschulden in bezit. Dit is het pensioenfonds van de ambtenaren. Zij waren daar niet alleen in
pi_153745091
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 13:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

ABP had enkele miljarden aan Griekse staatsschulden in bezit. Dit is het pensioenfonds van de ambtenaren.
En hadden we dus niet met geld van de Europese belastingbetaler die staatsobligaties opgekocht, dan was het ABP omgevallen? En daarom moesten we Griekenland "redden", maar in feite moesten we financiële instellingen als banken en pensioenfondsen redden. Griekenland boog in 5 jaar tijd een tekort op de begroting van 15,6% om in een tekort van 2,5%. Vervolgens kromp de Griekse economie met 25% en is het voor een groot deel van de bevolking nu een armenhuis, met een werkloosheid van 25% en jeugdwerkloosheid van 60%. Maar nog is dit niet genoeg, want in 2015 moeten ze god weet hoeveel terugbetalen aan rente en dat kunnen ze eenvoudigweg niet ophoesten........
I´m back.
  maandag 22 juni 2015 @ 13:57:21 #282
440653 BarryOSeven
pi_153745161
Het hele systeem voelt echt een beetje aan zoals je werkt met rapid prototyping in de IT.

Je probeert zo snel mogelijk een systeem wat je graag voor elkaar wil zien te krijgen te implementeren, of het dan goed werkt of niet boeit niet.

Dan ga je daarna schaven en doen totdat het systeem wel werkt.

Lijkt echt alsof ze dit voor Europa in gedachten hebben gehad.

Helaas voor onze leiders is een prototype een testcase. Daarna ga je goed nadenken hoe je het wel tot een succes kunt maken omdat je inmiddels doorhebt waar de knelpunten gaan liggen.

Dat is de stap waar de EU niet over nagedacht heeft, wij zitten met het prototype dat als daadwerkelijke productieversie door moet gaan.
  maandag 22 juni 2015 @ 13:58:20 #283
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153745198
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je het nu over een plan economie?
Nee, tenzij je vind dat het verplaatsen van industrie onder plan economie valt. Maar zo zie ik dat niet. Ik heb het niet over quota's ingesteld door een overheid. Duurzaamheid als kwaliteit. Gewoon een goed product onder eerlijke omstandigheden maken.
We verplaatsen wel industrie naar het Oosten en China waarom niet naar Griekenland.

Zie bijvoorbeeld Dacia waar Renault in Roemenië behoorlijk heeft geïnvesteerd. Voor de lokale bevolking is dat een prima zaak. Kwalitatief is er niets mis met die auto als je de prijs bekijkt.

Laat ik het zo zeggen. ik zou liever zien dat er geïnvesteerd word in producten/productie dan in het schuiven van geld dat verdwijnt in de pockets van idioten en de bevolking de zure druiven kan plukken en als de schuldigen worden gezien van de crisis.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 22 juni 2015 @ 14:01:14 #284
45206 Pietverdriet
pi_153745272
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 13:58 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nee, tenzij je vind dat het verplaatsen van industrie onder plan economie valt. Maar zo zie ik dat niet. Ik heb het niet over quota's ingesteld door een overheid. Duurzaamheid als kwaliteit. Gewoon een goed product onder eerlijke omstandigheden maken.
We verplaatsen wel industrie naar het Oosten en China waarom niet naar Griekenland.

Zie bijvoorbeeld Dacia waar Renault in Roemenië behoorlijk heeft geïnvesteerd. Voor de lokale bevolking is dat een prima zaak. Kwalitatief is er niets mis met die auto als je de prijs bekijkt.

Laat ik het zo zeggen. ik zou liever zien dat er geïnvesteerd word in producten/productie dan in het schuiven van geld dat verdwijnt in de pockets van idioten en de bevolking de zure druiven kan plukken en als de schuldigen worden gezien van de crisis.
Wij? Dat doen bedrijven, niet de overheid. Vandaar mijn vraag of je dit bedrijven in een soort van planeconomie wilt gaan opleggen.
  maandag 22 juni 2015 @ 14:01:52 #285
33189 RM-rf
1/998001
pi_153745287
Overigens, er is nooit belastinggeld voor het ESM gebruikt... De benodigde kredieten voor de noodkredieten worden verstrekt door de kapitaalmarkt.

De kredietleveranciers van het ESM zijn weer de Banken, Pensioenfondsen en ongeveer 25% is in eigendom van Hedgefondsen.

het interssante is dat dus vanaf 2012 de griekse staatschuld omgevormd is van een zeer risicovolle schuld die onder Griekse dekking en jurisprudentie viel, en bij een grieks staatsfaillisiement vermoedelijk niet goed meer inbaar was (en waarvoor vervolgens bv CDC-verzekeraars moesten opkomen; Merendeels amerikaanse Credit Default Swap-Instituten)..
naar een zeer 'solide' Waardepapier, die onder Internationaal Recht valt en de griekse regering zelf niks over te zeggen heeft maar waarbij het IMF het beheer voert... Ook bij een grieks faillisement, moet deze betaald blijven worden.

Dit artikel stelt dat de grote winnaars in juli 2012 eigenlijk de private investeerders waren, die veel zekerheden wonnen (overigens ook van rond de 49 miljard aan schuldpapieren moesten afzien maar dat dat eigenlijk een relatief 'licht' verlies was)
http://www.economonitor.c(...)-are-the-lucky-ones/
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 22 juni 2015 @ 14:03:00 #286
440653 BarryOSeven
pi_153745321
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:01 schreef RM-rf het volgende:
Overigens, er is nooit belastinggeld voor het ESM gebruikt... De benodigde kredieten voor de noodkredieten worden verstrekt door de kapitaalmarkt.

De kredietleveranciers van het ESM zijn weer de Banken, Pensioenfondsen en ongeveer 25% is in eigendom van Hedgefondsen.

het interssante is dat dus vanaf 2012 de griekse staatschuld omgevormd is van een zeer risicovolle schuld die onder Griekse dekking en jurisprudentie viel, en bij een grieks staatsfaillisiement vermoedelijk niet goed meer inbaar was (en waarvoor vervolgens bv CDC-verzekeraars moesten opkomen; Merendeels amerikaanse Credit Default Swap-Instituten)..
naar een zeer 'solide' Waardepapier, die onder Internationaal Recht valt en de griekse regering zelf niks over te zeggen heeft maar waarbij het IMF het beheer voert... Ook bij een grieks faillisement, moet deze betaald blijven worden.

Dit artikel stelt dat de grote winnaars in juli 2012 eigenlijk de private investeerders waren, die veel zekerheden wonnen (overigens ook van rond de 49 miljard aan schuldpapieren moesten afzien maar dat dat eigenlijk een relatief 'licht' verlies was)
http://www.economonitor.c(...)-are-the-lucky-ones/
Ja en wie kunnen de kapitaalmarkt straks weer uit de goot helpen?

Uiteindelijk is de belastingbetaler wel de lul, maar uiteindelijk pas.
pi_153745383
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 13:26 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik ben geen financieel expert. Maar je kunt Griekenland niet laten vallen. Dat moeten we koste wat het kost op de rit krijgen. De energie die we in de Oekraïne steken kunnen we beter in Griekenland steken, om maar iets te noemen. Het behoort tot de EU en wil je de EU enigszins geloofwaardig maken en stabiel maken kun je Griekenland niet laten vallen. Ik moet er niet aan denken als de Russen en Chinezen een voet binnen de EU kunnen zetten door slecht te onderhandelen.
Het is eerder omgekeerd. Willen we de EU enigszins geloofwaardig en stabiel maken dan moet je Griekenland laten vallen. Wat de russen en chinezen betreft, als die centen meebrengen zijn ze welkom bij de politiek/corporate elite.
quote:
'China steekt miljarden in EU-investeringsfonds'
zondag 14 juni 2015, 21:17

China gaat enkele miljarden investeren in het nieuwe Europese investeringsfonds dat vorig jaar werd aangekondigd. Naar verwachting zegt de Chinese overheid dit eind deze maand toe bij een bijeenkomst in Brussel, zo meldt persbureau Reuters zondag.

Het precieze bedrag waarmee China over de brug komt, moet nog worden vastgesteld. Het fonds krijgt in totaal een omvang van circa ¤ 21 mrd, waarmee voor ongeveer ¤ 315 mrd aan leningen kan worden verstrekt. Chinese banken zouden vooral geïnteresseerd zijn in telecom- en technologieprojecten, aldus Reuters.

Verbindingen

Waarschijnlijk verwacht China in ruil voor de bijdrage extra investeringen in Chinese projecten die de verbindingen over land tussen China en Europa moeten verbeteren.

Het Europese investeringsfonds is een plan van de voorzitter van de Europese Commissie, Jean-Claude Juncker. Eind mei werd hierover een principeakkoord bereikt tussen Brussel en de EU-lidstaten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 22 juni 2015 @ 14:07:04 #288
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153745440
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wij? Dat doen bedrijven, niet de overheid. Vandaar mijn vraag of je dit bedrijven in een soort van planeconomie wilt gaan opleggen.
Nee, bedrijven zouden die initiatieven moeten nemen. Als ik over wij spreek bedoel ik niet een overheid. Je hebt gelijk dat dit niet duidelijk overkomt. Met wij bedoel ik de samenleving in zijn geheel. De steun die de Griekse overheid zou krijgen zouden zij voor subsidie kunnen gebruiken om industrie aan te trekken. Helaas moeten de Grieken de steun direct aan de Duitse, Nederlandse etc banken terug retourneren om de banken recht te houden. De grieken hebben dus nooit een cent gezien.
We hebben de Grieken toegelaten terwijl het niet kon en proberen nu onze fout te verhalen op de Grieken.
pi_153745481
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:04 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het is eerder omgekeerd. Willen we de EU enigszins geloofwaardig en stabiel maken dan moet je Griekenland laten vallen. Wat de russen en chinezen betreft, als die centen meebrengen zijn ze welkom bij de politiek/corporate elite.

[..]

Als eentje die stap maakt gaan er meer vermoed ik?
Van mij mag het misschien komt daar het vertrouwen in de economie van terug?
pi_153745492
http://www.telegraph.co.u(...)-11th-hour-deal.html

The Grieken zijn niet met nieuwe voorstellen gekomen...
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 22 juni 2015 @ 14:10:12 #291
440653 BarryOSeven
pi_153745555
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:08 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
http://www.telegraph.co.u(...)-11th-hour-deal.html

The Grieken zijn niet met nieuwe voorstellen gekomen...
Juncker zei van wel, de deal zag er goed uit zei hij vanmorgen nog!
  maandag 22 juni 2015 @ 14:10:18 #292
45206 Pietverdriet
pi_153745557
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:07 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nee, bedrijven zouden die initiatieven moeten nemen. De steun die de Griekse overheid zou krijgen zouden zij voor subsidie kunnen gebruiken om industrie aan te trekken. Helaas moeten de Grieken de steun direct aan de Duitse, Nederlandse etc banken terug retourneren om de banken recht te houden. De grieken hebben dus nooit een cent gezien.
We hebben de Grieken toegelaten terwijl het niet kon en proberen nu onze fout te verhalen op de Grieken.
Je moet bedrijven niet naar je toe trekken met Subsidies, kijk naar Nokia, je moet een goed vestigingsklimaat hebben voor bedrijven. Aangezien de griekse overheid zeer onbetrouwbaar is met afspraken, de werknemers nogal eens staken en er nogal eens rellen zijn met bijbehorende ellende is het niet een aantrekkelijk land om een fabriek neer te zetten.
pi_153745579
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:10 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Juncker zei van wel, de deal zag er goed uit zei hij vanmorgen nog!

Schauble en het IMF hebben niks ontvangen.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 22 juni 2015 @ 14:16:20 #294
440653 BarryOSeven
pi_153745716
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:11 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

NWS / 'Eurolanden moeten meer soevereiniteit inleveren'

Kijk eens naar het tijdstip.

Probeer alleen mijn vervolgvraag: Wie is Juncker, en welk spel speelt hij?

Weer wat in het licht te brengen. Hoe kan deze man vanmorgen stellen dat het een topplan was. Is dit geen paniekvoetbal en bewijs van uitblazen van de laatste adem?
  maandag 22 juni 2015 @ 14:21:19 #295
45206 Pietverdriet
pi_153745847
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:11 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

De vraag is, van wanneer is die uitspraak van Schauble?
  maandag 22 juni 2015 @ 14:22:03 #296
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153745868
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je moet bedrijven niet naar je toe trekken met Subsidies, kijk naar Nokia, je moet een goed vestigingsklimaat hebben voor bedrijven. Aangezien de griekse overheid zeer onbetrouwbaar is met afspraken, de werknemers nogal eens staken en er nogal eens rellen zijn met bijbehorende ellende is het niet een aantrekkelijk land om een fabriek neer te zetten.
Subsidies en infra aanpassen om bedrijven aan te trekken is niets vreemd. Wij doen in NL niets anders.
Je hebt een punt als het om het klimaat gaat. Maar dat staken en betrouwbaarheid ligt voornamelijk bij de ambtenaren. Niet de bouwvakker, slager, etc. En natuurlijk heeft ieder land zij eigen gebruik. Het klimaat(in dit geval de temperatuur) speelt ook een belangrijke rol. Het was ook maar een voorbeeld. Je moet in ieder geval voor werkgelegenheid zorgen op welke manier dan ook. Anders heeft het weinig zin.

De hervormingen vanuit de EU brengen de Grieken die al niets meer hebben nog meer in de problemen.

Dit alles als je een voorstander van de EU bent. Ik ben een voorstander van een EU maar wel met behoud van soevereiniteit van de diverse landen. Maar ik hekel Brussel.
pi_153745886
Geef eens in google juncker hitler in, een voorbeeld wat er bij mij uitsprong.

http://www.vrijspreker.nl/wp/2015/05/juncker-en-hitler/

Wat mij opvalt in dit is wat ik ook beweer in huiselijke kring beetje bij beetje wordt alles afgeroomd!

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2015 14:24:20 ]
  maandag 22 juni 2015 @ 14:22:46 #298
440653 BarryOSeven
pi_153745889
ECB HAS APPROVED FURTHER EMERGENCY FUNDING

4e batch noodgeld naar Griekenland van het ECB. Twitter waarheid.
pi_153746158
Waar gaan al die miljarden heen, artikeltje NRC Q dd 20-02-2015.
http://www.nrcq.nl/2015/0(...)nlijk-aan-uitgegeven
Niemand die het echt weet?
Maar nu weten we dus dan 89% gewoon naar Europese financiële instellingen is gegaan?
I´m back.
  maandag 22 juni 2015 @ 14:35:53 #300
45206 Pietverdriet
pi_153746223
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:33 schreef Ryan3 het volgende:
Waar gaan al die miljarden heen, artikeltje NRC Q dd 20-02-2015.
http://www.nrcq.nl/2015/0(...)nlijk-aan-uitgegeven
Niemand die het echt weet?
Geruststellend, niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')