Nog nooit in Belgie geweest? Als je de N69 van Eindhoven naar Hasselt neemt, dan zie je dat de Nederlanders op elkaar's lip wonen, en in kleine autootjes rondrijden. Kom je in Belgie, dan zie je eigenlijk alleen nog maar dikke Mercedessen, Audi's en BMWs rondrijden. Rijtjeshuizen op 2 onder een kap? Ben je gek, iedereen een eigen villa.quote:
Belgen blijven over het algemeen in hun geboortedorp wonen, waar ze een huis mogen bouwen zo lelijk als ze het willen, om vervolgens elke dag naar hun werk te hobbelen. Wandelende nieren, stoken op huisbrandolie, fietspaden die bij de gemeentegrens in het niets verdwijnen, de lelijkheid van de slecht onderhouden openbare ruimte en private woningen, er is toch aardig wat publieke armoede. Ik ben fan van Belgie en er is best wat dat we van hen kunnen leren, maar over het algemeen hebben we het hier beter voor elkaar, met name wat betreft de kerntaken van de overheid.quote:Op maandag 5 oktober 2015 10:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nog nooit in Belgie geweest? Als je de N69 van Eindhoven naar Hasselt neemt, dan zie je dat de Nederlanders op elkaar's lip wonen, en in kleine autootjes rondrijden. Kom je in Belgie, dan zie je eigenlijk alleen nog maar dikke Mercedessen, Audi's en BMWs rondrijden. Rijtjeshuizen op 2 onder een kap? Ben je gek, iedereen een eigen villa.
Voor de nuance, in bijvoorbeeld Luik is het natuurlijk geen koek en ei, maar over het algemeen hebben de Belgen het beter voor elkaar. En dan heb ik het nog niet eens over het superieure onderwijs en superieure gezondheidszorg.
En een staatsschuld van ruim boven de 100% van het BBP. Ze zijn ook al een tijdje niet in de buurt geweest van het maximum van 60%.quote:Op maandag 5 oktober 2015 10:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nog nooit in Belgie geweest? Als je de N69 van Eindhoven naar Hasselt neemt, dan zie je dat de Nederlanders op elkaar's lip wonen, en in kleine autootjes rondrijden. Kom je in Belgie, dan zie je eigenlijk alleen nog maar dikke Mercedessen, Audi's en BMWs rondrijden. Rijtjeshuizen op 2 onder een kap? Ben je gek, iedereen een eigen villa.
Voor de nuance, in bijvoorbeeld Luik is het natuurlijk geen koek en ei, maar over het algemeen hebben de Belgen het beter voor elkaar. En dan heb ik het nog niet eens over het superieure onderwijs en superieure gezondheidszorg.
Nou ja, zo erg is dat niet persé en in Nederland is het harder gegroeid.quote:Op maandag 5 oktober 2015 13:08 schreef bascross het volgende:
[..]
En een staatsschuld van ruim boven de 100% van het BBP. Ze zijn ook al een tijdje niet in de buurt geweest van het maximum van 60%.
[ afbeelding ]
Goede poll man, je moet het vooral niet te moeilijk maken!quote:Op maandag 5 oktober 2015 13:22 schreef martijnde3de het volgende:
Kan men deze poll in de OP zetten?
Poll: Bent u voor of tegen TTIP?
• Voor
• Tegen
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Wat een onzinnige poll, in acht nemend dat nog niemand weet wat TTIP is/gaat zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2015 13:22 schreef martijnde3de het volgende:
Kan men deze poll in de OP zetten?
Poll: Bent u voor of tegen TTIP?
• Voor
• Tegen
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Indien aan mij gericht: nope.quote:
Zoals ik zei, "behalve voor de 1%'ers. Plaats dezelfde grafiek voor de middenklasse en je krijgt het beeld wat ik in de betreffende reactie omschreef.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:22 schreef Lyrebird het volgende:
[ afbeelding ]
Cijfers zeggen mij niet zo veel, je leert veel meer door met de auto of trein door een land heen te reizen, en te zien hoe mensen leven.
Ze rijden zonder enige twijfel in betere auto's en ze wonen in (veel, in het geval van de hogere middenklasse in veel dorpen) grotere huizen. De gezondheidszorg is inderdaad ook beter en qua onderwijs kunnen we best wel het een en ander leren hoewel ze nu ook daar wat probleempjes hebben gekregen die veel eerder en veel meer in Nederland begonnen. Wie dat bestrijdt is duidelijk te weinig in België geweest.quote:Het is wat dat betreft ook heel interessant om op een zondag door Belgie te rijden, en dat te vergelijken met Nederland. Dan hebben die Belgen het toch beter voor elkaar dan wij, terwijl de Belgen zo'n $4k op ons achter liggen in BNP/capita.
Wandelende nieren hebben we in Nederland ook heel erg veel, kijk maar eens naar het drinkgedrag van de jongere Nederlanders (jong geleerd is oud gedaan).quote:Op maandag 5 oktober 2015 11:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Belgen blijven over het algemeen in hun geboortedorp wonen, waar ze een huis mogen bouwen zo lelijk als ze het willen, om vervolgens elke dag naar hun werk te hobbelen. Wandelende nieren, stoken op huisbrandolie, fietspaden die bij de gemeentegrens in het niets verdwijnen, de lelijkheid van de slecht onderhouden openbare ruimte en private woningen, er is toch aardig wat publieke armoede. Ik ben fan van Belgie en er is best wat dat we van hen kunnen leren, maar over het algemeen hebben we het hier beter voor elkaar, met name wat betreft de kerntaken van de overheid.
Uit een Amerikaans rapport blijkt wel dat het verdrag ons 0,5 procent economische groei en 583.000 Europese banen tot 2025 zou kosten.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:43 schreef noizzieNL het volgende:
Mijn TTIP Topic werd gesloten, daar dit topic al bestond; echter die had ik niet gevonden.
Bij deze mijn OP van het gesloten topic.
Het valt mij op dat er de laatste tijd weinig aandacht wordt besteed aan TTIP / CETA (maar er liep dus al wel een topic, zelfs al een deel 2)
Nou zijn de vluchtelingen/gelukszoekers* hotter en actueler, maar op de achtergrond dendert de TTIP-trein onverminderd hard door.
Nog een kleine 12 dagen en nog 140.000 handtekeningen te gaan voordat de petitie van stop-tipp.org eindigt, en de 3.000.000. handtekeningen aldanwel of niet wordt gehaald..
De vorige monster-gedrochten, waarvan ik de afkortingen even zo snel niet weet, hebben we ook kunnen tegenhouden.
Laten we deze dan ook proberen te tackelen! TEKEN OOK, en stuur door naar familie en vrienden.
En 10 oktober is er in Amsterdam een demonstratie; zie mijn onderschrift. Wie gaat daar heen? Ik wel in ieder geval, maar hoe meer zielen; hoe meer vreugd!!
De realiteit van TTIP is in ieder geval hotter en actueler dan de schaliegasboringen in Canada, waar de overheid ook gesued werd. Zie hieronder;
RTLZ Reportage
HOT: Minireportage van RTL:Z waarin het Canadese bedrijf Gabriel Resources via een filiaal op Jersey heeft aangespannen tegen de Roemeense staat omdat die de toestemming had ingetrokken om een goudmijn te exploiteren in de omgeving van het dorpje Roșia Montană. De bevolking had zich met succes verzet tegen die plannen vanwege de grote schade aan het milieu en de leefomgeving die de activiteiten van het bedrijf zou aanrichten.
* Doorhalen wat jezelf niet van toepassing vindt; ik streep het eerste door
Het is wel nog tegen te houden! De betreffende EU-commissaris heeft aangegeven dat hij niet nog een keer wil onderhandelen, hij gaat daar echter niet over, de Europarlementariërs en de nationale parlementariërs zijn aan zet. Indien zij zo verstandig zijn om de CETA niet aan te nemen dwingen ze de EU-commissaris om terug naar de onderhandelingstafel te gaan. Bedenk dat slechts 1 lid van de EU het hoeft af te wijzen!quote:Op maandag 5 oktober 2015 16:19 schreef Ranah het volgende:
Gisteren werd bij Arjan Lübach uitgelegd dat het CETA verdrag met canada op vertaling na, al rond is, dat gaat nog een stap verder dan TTIP
80% van de amerikaanse bedrijven krijgt dus gewoon die invloed via een omweg
Nergens lees je hier over en tegen te houden is het al helemaal niet meer begrijp ik hier uit
Des te belangrijker dat we 10 oktober allemaal onze stem laten horen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 00:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Uit een Amerikaans rapport blijkt wel dat het verdrag ons 0,5 procent economische groei en 583.000 Europese banen tot 2025 zou kosten.
In de bergen van Transsylvanië is al wel duidelijk wat er te winnen valt, voor de Canadezen tenminste. Het bouwbedrijf Gabriel Resources wil er zo’n 10 miljard aan goud delven. 80 procent van de inkomsten vloeit naar het bedrijf, de rest naar de staatskas. De kosten voor de lokale bevolking zijn ook hoog: dorpjes en hun inwoners moeten wijken voor een nieuw gigantisch meer vol gif. Over 15 jaar is de mijn leeg en de natuur verwoest.
Dit horrorscenario wordt voorlopig nog geen waarheid. In 2013 draaide het parlement na heftige demonstraties de deal terug. Het relatief kleine beursbedrijf Gabriel Resources wil nu zijn schade verhalen op Roemenië: zo’n 4 miljard dollar. Voor het arme land staat dat bedrag staat gelijk aan bijna drie keer het jaarlijkse nationale zorgbudget. Verslaggever Hella Hueck reisde af om in de praktijk te zien wat de gevolgen zijn van internationale handelsverdragen.
[..]
Het is wel nog tegen te houden! De betreffende EU-commissaris heeft aangegeven dat hij niet nog een keer wil onderhandelen, hij gaat daar echter niet over, de Europarlementariërs en de nationale parlementariërs zijn aan zet. Indien zij zo verstandig zijn om de CETA niet aan te nemen dwingen ze de EU-commissaris om terug naar de onderhandelingstafel te gaan. Bedenk dat slechts 1 lid van de EU het hoeft af te wijzen!
Daar wordt aan gewerkt:quote:Op maandag 5 oktober 2015 12:59 schreef martijnde3de het volgende:
Kan men niet een referendum organiseren net zoals geenpeil?
Signedquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:20 schreef MPG het volgende:
[..]
Daar wordt aan gewerkt:
http://ttip-referendum.nl/
De doemverhalen komen voornamelijk van het tegenkamp. Iedereen gaat per direct door aan kanker met TTIP.quote:Op maandag 19 oktober 2015 15:51 schreef Klopkoek het volgende:
Klopt. Desnoods komen er een wagonlading doemverhalen. Vaste ingrediënten: Europa, Wilders, China. Hans de Boer draait al warm. En huren ze zoetgevooisde VVD66ers als Paul Schnabel in om karige en sobere toekomstbeelden te schetsen. Natuurlijk niet karig voor Schnabel en kornuiten zelf, maar dat spreekt voor zich.
Ik zou net iets soortgelijks zeggen.quote:Op maandag 19 oktober 2015 16:02 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
De doemverhalen komen voornamelijk van het tegenkamp. Iedereen gaat per direct door aan kanker met TTIP.
Dat zijn concrete zorgen. Vrij toegespitst. In plaats van gemeenplaatsen en kreten. Zodra het echt specifiek wordt blijkt het dan toch niet waar te zijn.quote:Op maandag 19 oktober 2015 16:02 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
De doemverhalen komen voornamelijk van het tegenkamp. Iedereen gaat per direct door aan kanker met TTIP.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |