abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 mei 2016 @ 15:35:06 #251
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_161873211
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:13 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

????????????????? Man man het voedsel word hier (america's) met de minuut duurder!! Het is voor mij een wonder dat het in Nederland nog steeds zo goedkoop is.
NL is een voedsel exporterend land. En een productie- en doorvoerland voor drugs. Daarom zijn deze producten hier goedkoop.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 2 mei 2016 @ 15:42:56 #252
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161873410
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

NL is een voedsel exporterend land. En een productie- en doorvoerland voor drugs. Daarom zijn deze producten hier goedkoop.
Nee Nederland heeft gewoon een handels geest en gaat voor de beste producten voor de goedkopste prijs.

Toen de olie kelderde dacht iedereen hier (canada) dat alles goedkoper zou worden immers het meeste voedsel word hier geimporteerd per vrachtauto. Nou. mooi mis dus. We betalen ons scheel hier voor groente en fruit. (en de rest) Een van de reden hier is omdat het een zwaar afgeschermde markt is behalve voor de USA en daar plukken we nu de zure vruchten van.

[ Bericht 0% gewijzigd door DUTCHKO op 02-05-2016 15:51:56 ]
pi_161874041
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Natuurlijk kun je makkelijk consumenten overtuigen van de meerwaarde van biologisch vlees (hypothetisch voorbeeld).
Maar dat wordt ruimschoots teniet gedaan door o.a. Roundup (Monsanto), de afgesproken 'standaarden' en de competitieve achterstand bovenop de kostprijs.
Nou nee, niet echt.
pi_161875357
Is het geen optie om bijvoorbeeld zo'n chloorkip gewoon niet te kopen in de supermarkt? Als dat echt het hete hangijzer voor je is.
pi_161875410
quote:
5s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:14 schreef Kaas- het volgende:
Is het geen optie om bijvoorbeeld zo'n chloorkip gewoon niet te kopen in de supermarkt? Als dat echt het hete hangijzer voor je is.
Nog los van het feit dat in Thailand geproduceerde chloorvrije kip hier vermoedelijk goedkoper geleverd kan worden :P
pi_161877376
quote:
Niet als dat mogelijk in de toekomst common practise is en alle kip op die wijze wordt geproduceerd (omdat dat nu eenmaal goedkoper is).

Natuurlijk heb je dan de keuze om überhaupt geen kip meer te eten, maar zo kun je natuurlijk blijven doorgaan, dan kun je op termijn alleen je zelf verbouwde groenten eten.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 2 mei 2016 @ 18:41:54 #257
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_161877467
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Niet als dat mogelijk in de toekomst common practise is en alle kip op die wijze wordt geproduceerd (omdat dat nu eenmaal goedkoper is).

Natuurlijk heb je dan de keuze om überhaupt geen kip meer te eten, maar zo kun je natuurlijk blijven doorgaan, dan kun je op termijn alleen je zelf verbouwde groenten eten.
Maar is die verwachting ook ergens op gebaseerd? Als niemand chloorkip wil eten, dan stappen producenten daar ook niet op over. Ook niet als het goedkoper is. Daar heb je namelijk niets aan als je je product aan niemand kunt slijten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 2 mei 2016 @ 18:42:58 #258
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_161877494
quote:
Het leven kan soms zo simpel zijn hè.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_161877576
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik heb voldoende vertrouwen in onze consumentenorganisaties dat ze dit prima weten te weren. Als dat met de legbatterijkip en de plofkip lukt, dan lukt het zeker met de nog veel enger klinkende chloorkip.
pi_161877627
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar is die verwachting ook ergens op gebaseerd? Als niemand chloorkip wil eten, dan stappen producenten daar ook niet op over. Ook niet als het goedkoper is. Daar heb je namelijk niets aan als je je product aan niemand kunt slijten.
Maar het is niet zo zwart / wit, wat jij anderen ook altijd verwijt.

Jij weet net zo goed als ik dat er helaas massa's mensen zijn die het niet interesseert wat ze in hun mond steken, als het maar goedkoop is.

Dus er zal geen situatie komen dat niemand chloorkip wilt eten. Wel zal je dan een race to the bottom krijgen (die nu al op alle fronten gaande is), veelal geldt de wet van de laagste prijs, en dan is het een kwestie van tijd voordat - zo goed als - alle kip met chloor "besmet" zijn.

Dat veel mensen een lage prijs wel prettig vinden betekent echter nog niet dat het ook wenselijk is.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 2 mei 2016 @ 18:52:02 #261
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_161877698
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Jij weet net zo goed als ik dat er helaas massa's mensen zijn die het niet interesseert wat ze in hun mond steken, als het maar goedkoop is.

Dus er zal geen situatie komen dat niemand chloorkip wilt eten. Wel zal je dan een race to the bottom krijgen (die nu al op alle fronten gaande is), veelal geldt de wet van de laagste prijs, en dan is het een kwestie van tijd voordat - zo goed als - alle kip met chloor "besmet" zijn.

Dat veel mensen een lage prijs wel prettig vinden betekent echter nog niet dat het ook wenselijk is.
Het lijkt mij echt heel sterk dat chloorkip dan de enige is die nog te krijgen in ons land. Desnoods ga je naar de slager, waar klanten sowieso al gewend zijn om iets meer te betalen.

En zoals 99.999 al aangeeft: ik heb een hoop vertrouwen in onze consumentenorganisaties. Heel goed dat die chloorkip in de gaten wordt gehouden, maar het lijkt mij nou geen dealbreaker.
pi_161877709
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan dat in Nederland de plofkip in rap tempo wordt uitgefaseerd en de legbatterijeieren niet meer te krijgen zijn?
pi_161877905
quote:
Het is ook een optie om gewoon geen Amerikaanse producten meer te kopen totdat dit verdrag weer is ingetrokken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_161877925
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is ook een optie om gewoon geen Amerikaanse producten meer te kopen totdat dit verdrag weer is ingetrokken.
Ik zou zeggen begin er vandaag nog mee.
  maandag 2 mei 2016 @ 19:00:51 #265
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_161877965
Niemand verplicht je om Amerikaanse producten te kopen. Ook niet als TTIP eenmaal is doorgevoerd.
pi_161877990
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:00 schreef KoosVogels het volgende:
Niemand verplicht je om Amerikaanse producten te kopen. Ook niet als TTIP eenmaal is doorgevoerd.
Hoe weet jij dat, je vond het toch nog te vroeg om over het verdrag te oordelen?
  maandag 2 mei 2016 @ 19:05:04 #267
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_161878075
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat, je vond het toch nog te vroeg om over het verdrag te oordelen?
Logisch nadenken heet dat.
pi_161878110
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Logisch nadenken heet dat.
In die horigenlogica van jou misschien.
pi_161878147
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar leg je doemscenario's dan eens uit? Want tot nu toe blijft het van jouw kant toch echt bij feitenvrije bangmakerij...
  maandag 2 mei 2016 @ 19:08:20 #270
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_161878156
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat zal het zijn.

Roep me maar als we worden gedwongen om Amerikaanse producten af te nemen.
pi_161878236
quote:
2s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar leg je doemscenario's dan eens uit? Want tot nu toe blijft het van jouw kant toch echt bij feitenvrije bangmakerij...
Ten eerste is het een dynamisch verdrag, dat in de loop der jaren nog verder ingevuld gaat worden, onder invloed van lobby's en corruptie uiteraard. Ten tweede gaat het natuurlijk niet alleen om blikjes cola of zakjes hormoonhoudende beef jerky, maar geldt het ook voor ingredienten en halffabrikaten. Er gaat chloorkip, hormoonvlees en GM-voer verstopt worden in op het oog niet-Amerikaanse producten.
pi_161878430
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ten eerste is het een dynamisch verdrag, dat in de loop der jaren nog verder ingevuld gaat worden, onder invloed van lobby's en corruptie uiteraard. Ten tweede gaat het natuurlijk niet alleen om blikjes cola of zakjes hormoonhoudende beef jerky, maar geldt het ook voor ingredienten en halffabrikaten. Er gaat chloorkip, hormoonvlees en GM-voer verstopt worden in op het oog niet-Amerikaanse producten.
Als je je druk maakt over zulke dingen dan moet je natuurlijk sowieso gewoon geen kant-en-klaar kopen.
  maandag 2 mei 2016 @ 22:11:33 #273
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_161884574
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het leven kan soms zo simpel zijn hè.
Het is niet zo simpel. De spelregels beinvloeden ook het aanbod, kwaliteit en de prijs van de alternatieven.

En het alternatief is niet: 'niets eten'.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_161886084
Voedselveiligheid is voor mij ook wel een zorg, zeker genetisch gemodificeerd spul. Straks is het rundvlees dat je koopt wel geen 'chloorrund' maar je hebt geen idee wat het beest allemaal gegeten heeft aan rommel wat dus gewoon in jouw vlees terecht komt.

Maar even los daarvan, snap ik niet waarom de politiek.nou denkt dat er zulke enorme handelsbarrieres bestaan. Ik ervaar dat helemaal niet zo. Goed een paar procent invoerrechten maar dat merk je amper, kosten voor transport drukken bijvoorbeeld veel zwaarder op de prijs dan die 3-6 procent invoerrechten.
Zelfs als je die zogenaamde handelsbarriere wegneemt dan nog blijf je hier binnen de interne Europese markt grotere problemen tegenkomen dan ik nu met handel met de VS of China ervaar, namelijk goca of tuv keurmerken die keihard Europese Internationale certificering van tafel vegen en blijven zeggen dat je hun keurmerk moet hebben of anders jouw product niet legaal gebruikt mag worden.

Ik heb geen ervaring met de export naar de VS toe maar ik kan me amper voorstellen dat daar ineens veel gaat veranderen door het 'wegnemen van handelabarrieres'. Sterker nog, neem dan even tuv en dot als voorbeeld. Een DOT approved product zal echt niet.zomaar tuv goedgekeurd worden, andersom hechten de Amerikanen wel waarde aan tuv gekeurde producten (nu al) en worden die producten daar zonder boe of bah worden goedgekeurd.
pi_161888423
Ik heb liever ook geen hout in mijn eten, of plastic kaas er over heen, gewoon omdat Amerika vind dat we hun normen moeten overnemen.

In Amerika mag zo'n beetje alles wat dat betreft, zolang je er maar niet aan dood gaat...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')