is er via www.horecacrowdfunding.nl al informatie gedeeld? Daar had Talamini toch ook geld opgehaald.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:
ter info. Vandaag komt er per mail GvE informatie over Talamini naar de investeerders. Ben benieuwd!
Wat ik in Crowdfunding heb zitten, zit in:quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:35 schreef Gijsbertus het volgende:
Om maar weer eens over de spreiding te beginnen. Hoe zit dit wat betreft platformen?
Zitten de meeste hier bij de grote platformen (GvE, CC, KoM) of ook bij de kleinere?
Was ook maar een grapje van die dochtersquote:Op donderdag 18 juni 2015 22:43 schreef dick1201 het volgende:
Gaat niet om 4 maal 1 projekt maar om 1 keer op 4 projekten
Heb jij enig idee waarom ASN Microkrediet momenteel zo slecht draait?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:14 schreef troepjepdat het volgende:
[..]
Wat ik in Crowdfunding heb zitten, zit in:
- Geldvoorelkaar: 46%, 32 projecten lopend, 4 uitbetaald
- Lendahand: 25%, 28 projecten lopend, verdeeld over de drie lokale partners
- ASN Microkrediet: 24% (ok, zit een beetje tussen beleggen en crowdfunden in)
- Kapitaalopmaat: 2%, 2 projecten lopend
- Crowdaboutnow: 1%, 1 project lopend
- Greencrowd: 1%, 1 project lopend
- Bondora: 0.5%, nog 5 leningen lopend, iets van 150-200 leningen afgelost
Kun je zelf nakijken he:quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:30 schreef Gijsbertus het volgende:
Is het ASN microkrediet gelijkwaardig aan de rendementen op de diverse corwdfundingsites?
Of is dit te vergelijken met een lendahand..
Er waren de afgelopen maanden valuta (van landen waarin geinvesteerd was) relatief onverwacht ingezakt tov de USD en EUR, en dat zou de koers aardig gedrukt hebben, maar misschien dat er nog meer is. Dat was volgens mij wel in het eerste kwartaal. Als je net daarvoor geinvesteerd had is het nu een beetje jammer, maar ik ga ervan uit dat over het komende jaar het rendement toch wel weer boven dat van een spaarrekening of deposito zal liggen. En ik zie dit toch ook wel een beetje als een goed doel, dus vind ik het minder erg als het niet heel hard gaat.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb jij enig idee waarom ASN Microkrediet momenteel zo slecht draait?
Slechtste kwartaal ooit volgens mij.
edit: volgens mij? Ik weet het wel zeker. ca. -2% het 2e kwartaal. Rendement YTD is negatief. Nog nooit meegemaakt bij dit fonds![]()
Die heb ik niet eens zien staan zo snel ging die. Ook maar een zeer klein bedragje natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:52 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
Nieuwe badkamer
Project:10856 Particulier
Leendoel:Woning
Classificatie:2
G-PD percentage:0,02
Creditsafe score:76
Project is volgeschreven
Kredietbedrag:¤ 7.000
Geinvesteerd:¤ 7.000
Product:
Lening
Looptijd:
24 maanden
Rente per jaar:8,0%
Was binnen no time vol
die Horeca Zeeland staat al 2 dagen open voor insiders. Zero euro op gestort. Of zou CC ook niet blij zijn met die dubbele aanvraag (voor het restaurant en die hardloopwinkel die inmiddels door investormatch van de site is gehaald)?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:57 schreef obligataire het volgende:
Oplaadkameraad volledig opgeladen inmiddels![]()
Mooi, dan kan het volgende project aan het stopcontact.
Horeca Zeeland, of toch eerst nog een andere.
Thanks. Ja, zo zie ik het ook. Doe het nu een jaar of 4, en ieder jaar een prima rendement met dit jaar een dipje. Moet kunnen. Ik zie het ook als goed doel, alleen wel jammer dat de kosten redelijk hoog zijn.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:39 schreef troepjepdat het volgende:
[..]
Er waren de afgelopen maanden valuta (van landen waarin geinvesteerd was) relatief onverwacht ingezakt tov de USD en EUR, en dat zou de koers aardig gedrukt hebben, maar misschien dat er nog meer is. Dat was volgens mij wel in het eerste kwartaal. Als je net daarvoor geinvesteerd had is het nu een beetje jammer, maar ik ga ervan uit dat over het komende jaar het rendement toch wel weer boven dat van een spaarrekening of deposito zal liggen. En ik zie dit toch ook wel een beetje als een goed doel, dus vind ik het minder erg als het niet heel hard gaat.
//En wat rendement betreft is dit fonds vooral te vergelijken met Lendahand, niet met GVE of KOM en zeker niet met Bondora
Precies. Ben je een volwassen vent met blijkbaar voldoende inkomen, kun je nog geen Eur 8k bij elkaar sparen. En dan te bedenken dat hij er al 5,5 jaar woont! Als je in 5,5 jaar geen Eur 8k kunt sparen, waarom zou je dan wel deze dure lening af kunnen lossen in 2 jaar?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wel apart. Als je de opdrachten zo voor het uitkiezen hebt en de laatste tijd komen er meer gebreken aan het licht, dan pak je toch een tijdlang extra opdrachten aan? Dan heb je een flink gedeelte zo bij elkaar.
Waarom vraag ik me af.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:54 schreef Makrolon het volgende:
Ik had m ook mee willen pakken... Te laat
Ja en dan heb je net je buffer aangesproken en gaat je belangrijkste client dood, ontploft je wasmachine en gaat je auto kapot. Ik geef hem gelijk, liever een lening met een buffer die je direct kunt gebruiken tijdens een ongeval dan geen geld, geen lening maar wel een mooie badkamer.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:13 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Waarom vraag ik me af.
Als ZZP/freelancer heb je toch een buffer om een tijd zonder opdrachten door te kunnen komen? Als de zaken zo goed gaan kan je deze buffer toch aanspreken en meteen weer opbouwen.
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat iemand hier 2k in steekt.
Vind het zelf ook maar een rare investering.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:13 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Waarom vraag ik me af.
Als ZZP/freelancer heb je toch een buffer om een tijd zonder opdrachten door te kunnen komen? Als de zaken zo goed gaan kan je deze buffer toch aanspreken en meteen weer opbouwen.
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat iemand hier 2k in steekt.
Daarom moet je zorgen voor een fatsoenlijke buffer. En als je daar al een paar jaar woont, had je dus meer moeten doen. Met een 14-jarige zoon die naar school gaat (en z'n eigen leven heeft, niet constant zorg behoeft) en de opdrachtgevers 'voor het uitkiezen', snap ik niet dat je dit niet gespaard krijgt. Paar extra klussen en wat weken extra uren draaien op zaterdag of in de avonden, en je hebt een paar duizend euro wel bij elkaar.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:17 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
Ja en dan heb je net je buffer aangesproken en gaat je belangrijkste client dood, ontploft je wasmachine en gaat je auto kapot. Ik geef hem gelijk, liever een lening met een buffer die je direct kunt gebruiken tijdens een ongeval dan geen geld, geen lening maar wel een mooie badkamer.
Een beetje zelfstandige heeft een buffer waarmee je het ruim langer dan een half jaar vol houdt. 7k hoort dan niet meer dan de helft te zijn.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:17 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
Ja en dan heb je net je buffer aangesproken en gaat je belangrijkste client dood, ontploft je wasmachine en gaat je auto kapot. Ik geef hem gelijk, liever een lening met een buffer die je direct kunt gebruiken tijdens een ongeval dan geen geld, geen lening maar wel een mooie badkamer.
Zo te lezen heb je goed gespreid en verlaagt daarmee de individuele risico's. Maar er zit een grens aan hoever je de risico's daarmee verlaagt.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:14 schreef troepjepdat het volgende:
Ik zou wel wat meer willen spreiden, maar ik moet zeggen dat ik de meeste projecten op de nieuwe en kleinere platforms niet altijd even boeiend en/of "veilig" vind. Buiten twee defaults bij Bondara gelukkig nog geen andere problemen, maar ik reken er wel op dat er iets mis zal lopen op enig moment. Alsnog een leuk spel en een stuk meer rendement dan op een spaarrekening oid!
Alsof die laatste paar jaar rozenwater en manenschijn was voor zzp'ers. Ik denk niet dat deze man de laatste 5,5 jaar het geld naar binnen kon slepen maar dat hij de laatste jaren ook moeite had om zijn huishouden draaiend te houden.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Daarom moet je zorgen voor een fatsoenlijke buffer. En als je daar al een paar jaar woont, had je dus meer moeten doen. Met een 14-jarige zoon die naar school gaat (en z'n eigen leven heeft, niet constant zorg behoeft) en de opdrachtgevers 'voor het uitkiezen', snap ik niet dat je dit niet gespaard krijgt. Paar extra klussen en wat weken extra uren draaien op zaterdag of in de avonden, en je hebt een paar duizend euro wel bij elkaar.
Dat de huidige situatie op financiële markten (en vooral fixed income) extreem ongezond is dat is overduidelijk. Maar zoals altijd is timing hetgene wat je niet weet.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:54 schreef Gijsbertus het volgende:
@ selang
Impliceer je hier een crisis op korte termijn?
Dat is momenteel met de meeste mensen zo. Daarom is het ook een bubble.quote:Zo niet, zie ik voor mijzelf niet echt grote risico's op dit gebied.
Starter, Horeca en een boel gebakken lucht (het halve Engelse woordenboek).quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:59 schreef Gijsbertus het volgende:
Nieuwe op collin
Leningaanvrager: ROBBIES 365
Doel van de lening: Nieuwe Onderneming/Retail Formule
Rente: 7,50 %
Looptijd: 60 maanden
goede scores.
Wel meerdere partijen betrokken in de lening: bank, inner crowd, leveranciers...
Dat is ook niet wat ik stel. Ik stel dat hij in het verleden, mijns inziens, een betere buffer had moeten aanleggen, los van het aantal opdrachten. En wat ik nu stel is dat ie nú de opdrachten voor het uitkiezen heeft, zogenaamd. Want dat staat in de pitch. Wat ik dan zou doen is nu een aantal extra opdrachten aannemen en daar cash uithalen, ipv een crowdfundingslening aangaan. Die kost uiteindelijk namelijk bijna 8.000 euro in die twee jaar, een ruime 330 euro per maand. Da's toch een bak geld. Persoonlijk zou ik dan eerder een paar maanden lang 60u p/wk werken ipv een lening afsluiten. Maar dat kan ook een verschil in opvatting/visie zijn.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:49 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
Ik vind zelf dat jou argument dat hij nu alle opdrachten voor het uitkiezen heeft, dus dat heeft hij in die 5 jaar geleden dan ook gehad. Dus nu moet hij toch wel 7k op kunnen brengen en beetje kort door de bocht. Als de situatie zoals ik hem boven heb beschreven zo was, zou ik ook een lening via crowdfunding aangaan.
Ook mijn gevoel.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:21 schreef obligataire het volgende:
[..]
Starter, Horeca en een boel gebakken lucht (het halve Engelse woordenboek).
Ik sla een keertje over, er komen vast betere.
Ik moet ook uitkijken om niet offtopic te gaan, maar ik heb hier een voorbeeldje dat toch het probleem wel mooi illustreert: de Duitse 10-jarige staatsobligatiequote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:54 schreef Gijsbertus het volgende:
Zo niet, zie ik voor mijzelf niet echt grote risico's op dit gebied.
Zorgen dat je in ieder geval zo weinig mogelijk financiële verplichtingen hebt bij al die clubs, dus een afbetaald huis zodat je met weinig rond kunt komen. Als je dan ook nog een stukje tuin hebt, kun je altijd nog zelf je piepers verbouwen en wat kippen laten scharrelenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:21 schreef komrad het volgende:
Met het gevaar wel heel erg off-topic te gaan: er gaat een enorme correctie komen, zoals selang zegt is de timing de grote vraag. Als die correctie komt, zou ik zelfs niet uitsluiten dat ook een aantal grote financiële instellingen meegaan. De vraag is daarmee ook nog wel of je 'veilige' spaargeld' zo veilig is.
Eigenlijk kun je je geld nergens kwijt: huizenmarkt is zwaar overgewaardeerd, beurs idem, obligaties zijn extreem risicovol bij extreem lage rentes, sparen is oninteressant en ook minder risicovrij als wij willen geloven. Dus waar moet je heen met je geld?
en zie hier het volgende probleem: wil je een huis kopen dat enorm overgewaardeerd is en met een relatief veel te hoge schuld te maken krijgen? Helaas weten we niet of de huizenbubble over 5 of 15 jaar barst en blijven huren is op lange termijn ook niet altijd gunstigquote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:45 schreef Coelho het volgende:
[..]
Zorgen dat je in ieder geval zo weinig mogelijk financiële verplichtingen hebt bij al die clubs, dus een afbetaald huis zodat je met weinig rond kunt komen. Als je dan ook nog een stukje tuin hebt, kun je altijd nog zelf je piepers verbouwen en wat kippen laten scharrelen
Robbies365 zit al vol.........quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:44 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ook mijn gevoel.
In general, waar zou een horeca starter aan moeten voldoen om wel interessant te wezen? Of uberhaubt een No-Go? Een vriend van me is een concept aan het ontwikkelen en ik ben benieuwd wat jullie over de streep zou trekken?
Zo kun je inderdaad blijven speculeren.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:51 schreef komrad het volgende:
[..]
en zie hier het volgende probleem: wil je een huis kopen dat enorm overgewaardeerd is en met een relatief veel te hoge schuld te maken krijgen? Helaas weten we niet of de huizenbubble over 5 of 15 jaar barst en blijven huren is op lange termijn ook niet altijd gunstigMaar ga er maar vanuit dat je huis over 20 jaar in reële termen minder waard is, zeker omdat er bovenop de overwaardering door de vergrijzing een grote wijziging in het huisvestingsvraagstuk komt.
Terug naar crowdfunding: het is zeker niet risicoloos en zoals Selang aangeeft kun je je afvragen of het rendement wel voldoende is tov het risico. Daarom zit ik er voor een klein bedrag in, ik zie het als een vorm van spreiding en op dit moment ga ik liever iets investeren hierin dan in de beurs. Maar het blijft een erg lastige situatie
Het is niet iets compleet nieuws. Het idee is hier en daar wat aangepast, maar in andere grote steden (amsterdam, rotterdam, utrecht, enz) bestaat dit concept al.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 13:13 schreef obligataire het volgende:
[..]
Robbies365 zit al vol.........
Iets compleets nieuws bedenken en opzetten, is per definitie risicovol. Een bestaande zaak enigszins aanppassen aan veranderende voorkeuren en smaken is een ander verhaal.
Belangrijk is denk ik dat de onderneming/de ondernemer zichzelf al bewezen hebben en met een nuchter financieel goed onderbouwd verhaal komen.
Ik heb gewoon een hekel aan wollige teksten, vooral als het dan ook nog eens allemaal Engelstalig wordt. Het heet hier nog steeds Nederland, toch. Maar wie weet tuinen anderen daar wel in.......
terwijl GvE zojuist de grens van 60 miljoen is gepasseerd.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 13:21 schreef komrad het volgende:
KOM blijft erg veel problemen houden met het vullen van de investeringsvoorstellen. Dat is jammer vanuit spreidingsperspectief en het zijn ook niet allemaal slechte projecten. Misschien zouden ze meer energie en geld moeten stoppen in marketing want de leners lopen op een bepaald moment ook weg ...
Dan begrijp ik je. Maar schijnbaar wil deze man geen 60 uur per week gaan werken.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat is ook niet wat ik stel. Ik stel dat hij in het verleden, mijns inziens, een betere buffer had moeten aanleggen, los van het aantal opdrachten. En wat ik nu stel is dat ie nú de opdrachten voor het uitkiezen heeft, zogenaamd. Want dat staat in de pitch. Wat ik dan zou doen is nu een aantal extra opdrachten aannemen en daar cash uithalen, ipv een crowdfundingslening aangaan. Die kost uiteindelijk namelijk bijna 8.000 euro in die twee jaar, een ruime 330 euro per maand. Da's toch een bak geld. Persoonlijk zou ik dan eerder een paar maanden lang 60u p/wk werken ipv een lening afsluiten. Maar dat kan ook een verschil in opvatting/visie zijn.
Tot 100k per bank is je spaargeld wel veilig lijkt mij. Daar hoef je je niet druk om te maken.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:21 schreef komrad het volgende:
Met het gevaar wel heel erg off-topic te gaan: er gaat een enorme correctie komen, zoals selang zegt is de timing de grote vraag. Als die correctie komt, zou ik zelfs niet uitsluiten dat ook een aantal grote financiële instellingen meegaan. De vraag is daarmee ook nog wel of je 'veilige' spaargeld' zo veilig is.
Eigenlijk kun je je geld nergens kwijt: huizenmarkt is zwaar overgewaardeerd, beurs idem, obligaties zijn extreem risicovol bij extreem lage rentes, sparen is oninteressant en ook minder risicovrij als wij willen geloven. Dus waar moet je heen met je geld?
ik begin steeds meer het idee te krijgen dat de eigenaren van GvE een deel van de winst investerenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 13:24 schreef Camogli het volgende:
[..]
terwijl GvE zojuist de grens van 60 miljoen is gepasseerd.
als de VRH wegvalt, zou eerder de rente lager worden...quote:Op vrijdag 19 juni 2015 13:34 schreef Zand60 het volgende:
Zooooo, even 2 weken weggeweest en jullie zijn niet meer bij te lezen. (Ik ga het wel proberen hoor!)
Ik hoorde net op de radio dat het nieuwe belastingplan ook inhoudt dat spaargeld niet meer met 4% belast gaat worden. Zou dat betekenen dat de rentes op crowdfunding ook weer iets omhooggaan?
Ik heb vaak moeite met de lage rente die geboden wordt t.o.v. risico.
je bedoeld met 30% van 4% belast.quote:
Daarnaast valt hij niet weg maar willen ze hem catagoriseren. (ander redement voor verschillende investeringsvormen)quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:00 schreef Gijsbertus het volgende:
[..]
als de VRH wegvalt, zou eerder de rente lager worden...
ok, bedankt voor de informatie.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:11 schreef CaLeX het volgende:
[..]
je bedoeld met 30% van 4% belast.
[..]
Daarnaast valt hij niet weg maar willen ze hem catagoriseren. (ander redement voor verschillende investeringsvormen)
krijg je wel een effect: Het rendement op CF is hoger dus waarschijnlijk meer belast. Maar omdat er meer belast wordt en je voor je risico gecompenseerd wordt, gaat het benodigde rendement op de leningen omhoog om een gelijk netto rendement te houdenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:11 schreef CaLeX het volgende:
[..]
je bedoeld met 30% van 4% belast.
[..]
Daarnaast valt hij niet weg maar willen ze hem catagoriseren. (ander redement voor verschillende investeringsvormen)
http://www.nu.nl/politiek(...)elastingstelsel.htmlquote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:18 schreef Gijsbertus het volgende:
Ik kan er uiteraard naast zitten. Heb hier nog niets over gelezen.Heb je hier misschien een bron? kan het niet zo snel vinden op het web..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog niets wat zeker is dus.Klopt, maar wat ze precies gaan doen is nog niet bekend.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:21 schreef komrad het volgende:
[..]
krijg je wel een effect: Het rendement op CF is hoger dus waarschijnlijk meer belast. Maar omdat er meer belast wordt en je voor je risico gecompenseerd wordt, gaat het benodigde rendement op de leningen omhoog om een gelijk netto rendement te houden
Ik ben iig zeer benieuwd, m.i. is het voor de meeste mensen allemaal gelul in de marge en kunnen ze de belastingvrije voet wel naar 200k gooien ofzoTrek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:29 schreef CaLeX het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/politiek(...)elastingstelsel.htmlNaar voorstel.... Dit zou betekenen dat er meer belasting over cf (en soortgelijke) investeringen komt (obv gemiddeld rendement).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog niets wat zeker is dus.
[..]
Klopt, maar wat ze precies gaan doen is nog niet bekend.
Ik ben iig zeer benieuwd, m.i. is het voor de meeste mensen allemaal gelul in de marge en kunnen ze de belastingvrije voet wel naar 200k gooien ofzo
Jullie hebben nogal wat veronderstellingen. Ik denk dat jullie beeld van een ZZP-er iets anders is dan het mijne.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Daarom moet je zorgen voor een fatsoenlijke buffer. En als je daar al een paar jaar woont, had je dus meer moeten doen. Met een 14-jarige zoon die naar school gaat (en z'n eigen leven heeft, niet constant zorg behoeft) en de opdrachtgevers 'voor het uitkiezen', snap ik niet dat je dit niet gespaard krijgt. Paar extra klussen en wat weken extra uren draaien op zaterdag of in de avonden, en je hebt een paar duizend euro wel bij elkaar.
Als je dan ook verliescompensatie krijgtquote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:58 schreef Underdoggy het volgende:
SPOILER
Nog niets wat zeker is dus.
[..]
Klopt, maar wat ze precies gaan doen is nog niet bekend.
Ik ben iig zeer benieuwd, m.i. is het voor de meeste mensen allemaal gelul in de marge en kunnen ze de belastingvrije voet wel naar 200k gooien ofzo
Naar voorstel.... Dit zou betekenen dat er meer belasting over cf (en soortgelijke) investeringen komt (obv gemiddeld rendement).
Nee, en ga het ook niet doen ook. Meestal slaat het echt nergens op. Er is zelfs al eens een auto gecrowdfund bij GvEquote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:23 schreef Kazenbazen het volgende:
Wel eens mensen geïnvesteerd in particuliere aanvragen? Zag o.a. aanvraag voor een nieuwe badkamer voorbijkomen
Ik betwijfel het, maar als je 40 euro per uur binnen kan halen dan zou je bij een fulltime bezig zijn 6.4k binnenhalen. Ik denk dat je er dan wel voldoende van over moeten kunnen houden na belastingen en vaste lasten.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:16 schreef gongoozle het volgende:
Jullie hebben nogal wat veronderstellingen. Ik denk dat jullie beeld van een ZZP-er iets anders is dan het mijne.
Ieder z'n keuze natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:16 schreef gongoozle het volgende:
Ik vermoed dat dat een beter beeld is dan dat een goedbetaalde ZZP-er in de ICT of als interim manager, en dan moet je je afvragen of je niet liever 'achteruit wilt sparen' (wat lenen is) in plaats van vooraf centjes wegzetten.
Geen ervaring, maar dit zou de incentive moeten zijn:quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:49 schreef aAks het volgende:
Even iets heel anders tussendoor. Zijn er collega-investeerders die ook in project 7200 Gymert Sports Training hebben geïnvesteerd? En zo ja, wat zijn jullie ervaringen betreffende de afhandeling van de incentives?
https://geldvoorelkaar.nl(...)egevens.aspx?id=7200
Ik wacht namelijk nog steeds op mijn incentive, er is al heel wat op en neer gemaild. Maar er wordt geen actie ondernomen door de leningnemer. Steeds ben ik degene die opnieuw contact opneem, worden er weer beloftes gedaan en die worden niet nagekomen. Dit is al sinds eind december 2014 aan de gang.
Edit: lening is via GvE
Edit: lekker scherp op de vrijdagmiddag, tijd voor weekend. Was vrij duidelijk gezien mijn link![]()
Lekker dat je daar al zo lang op moet wachten. Als er iets makkelijk te regelen zou moeten zijn....quote:Als tegenprestatie voor de investeerders bied ik een rentepercentage van 9,0% en biedt de
volgende extra’s voor investeerders:
- vanaf ¤100,- 3 bootcamplessen
- vanaf ¤250,- 7 bootcamplessen
- vanaf ¤500,- 1 maand Health 4 All (small group fitness)
- vanaf ¤1000,- 2 maanden Health 4 All (small group fitness) + persoonlijk voedingsplan
- vanaf ¤3000,- 3 maanden Health 4 All (small group fitness) + persoonlijk voedingsplan
De plannen zijn behoorlijk ambitieus om zo vlot naar 6,5 miljoen omzet te gaan. Als het product werkelijk een verbetering is ten opzichte van de bestaande zonnepanelen, dan sluit ik het echter niet uit. De eigenaar is persoonlijk aansprakelijk en heeft er al een aardig bedrag inzitten. Het bedrag wordt geïnvesteerd in de voorraad, dat is niet zomaar weg.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:08 schreef Gijsbertus het volgende:
Een nieuwe op KoM.
in de zonnepanelen.
Leningaanvrager: Power Kombi Module
Doel van de lening: Voorfinanciering voorraden
Rente: 7,00 %
Looptijd: 48 maanden
Ik ben ook wat huiverig. Het is eigenlijk gewoon een starter. Die prognose is leuk, maar waar is die nou daadwerkelijk op gebaseerd? Plus de deels hoofdelijk aansprakelijke eigenaar is al 66. Als zijn partner wegvalt door bijv. ziekte en hij moet de kar alleen trekken, hoe gaat het dan?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:28 schreef wou het volgende:
[..]
De plannen zijn behoorlijk ambitieus om zo vlot naar 6,5 miljoen omzet te gaan. Als het product werkelijk een verbetering is ten opzichte van de bestaande zonnepanelen, dan sluit ik het echter niet uit. De eigenaar is persoonlijk aansprakelijk en heeft er al een aardig bedrag inzitten. Het bedrag wordt geïnvesteerd in de voorraad, dat is niet zomaar weg.
Al met al lijkt het me wel een interessant project.
Toch nog even het nieuwsberichtje erbij gezocht, en daar geeft GvE zelf ook nog wat statistische informatie die ik hier wilde posten;quote:terwijl GvE zojuist de grens van 60 miljoen is gepasseerd.
dan mis ik er nog eentje. Weet iemand welke dat dan is?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 19:49 schreef aborren het volgende:
[..]
Toch nog even het nieuwsberichtje erbij gezocht, en daar geeft GvE zelf ook nog wat statistische informatie die ik hier wilde posten;
Het totaal aantal projecten waarvan de betaling is stopgezet is 15 (2% van het totaal aantal gefunde projecten vanaf 2011).
Ik ken een installatiebedrijf in Winterswijk en heb er ook meer informatie over als het om deze gaat. Kan helaas niet kijken op Zencap want ik heb daar geen account. Weet iemand hoe dit bedrijf heeft?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 00:44 schreef obligataire het volgende:
Deze van Zencap lijkt me wel wat. Lang bestaand familiebedrijf. Prima resultaten en balansratio's. Beetje onduidelijk wat ze met het geld gaan doen, maar de terugbetaling lijkt me geen probleem, en dat is het belangrijkste![]()
Installatiebedrijf Winterswijk zoekt werkkapitaal
A ¤ 150.000 6,60%A 5 jaar
Dat is inderdaad dezelfde. Ik kan hem niet meer terugvinden op GvE, baal er nu van dat ik er al wat ingestopt heb op Zencap, voortaan eerst hier de reacties afwachtenquote:Op zaterdag 20 juni 2015 01:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ken een installatiebedrijf in Winterswijk en heb er ook meer informatie over als het om deze gaat. Kan helaas niet kijken op Zencap want ik heb daar geen account. Weet iemand hoe dit bedrijf heeft?
Projecten met een creditsafe score onder de 37 zouden toch niet gedaan worden?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 07:10 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Dat is inderdaad dezelfde. Ik kan hem niet meer terugvinden op GvE, baal er nu van dat ik er al wat ingestopt heb op Zencap, voortaan eerst hier de reacties afwachten.
Er is ook weer een nieuwe GvE, overname van een Bruna:
Leendoel:Financiering werkkapitaal
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,41
Creditsafe score:32
72 maanden
Rente per jaar:7,0%
Dat was mij ook niet bekend, dat Heegt eerder al via GvE geld heeft opgehaald.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 07:10 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Dat is inderdaad dezelfde. Ik kan hem niet meer terugvinden op GvE, baal er nu van dat ik er al wat ingestopt heb op Zencap, voortaan eerst hier de reacties afwachten.
Kun je nog annuleren na een toezegging dan?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 08:30 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat was mij ook niet bekend, dat Heegt eerder al via GvE geld heeft opgehaald.
Ik ga om toelichting vragen bij Zencap, ik hoop dat ze hier een goede verklaring voor hebben en anders gaat het feest niet door
Je hebt sowieso twee weken wettelijke bedenktijd (zie Collin). Bovendien speelt hier dat er relevante informatie boven tafel is gekomen die niet in de pitch was vermeld. Komt zeker goed!quote:Op zaterdag 20 juni 2015 08:35 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Kun je nog annuleren na een toezegging dan?
quote:Op zaterdag 20 juni 2015 01:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ken een installatiebedrijf in Winterswijk en heb er ook meer informatie over als het om deze gaat. Kan helaas niet kijken op Zencap want ik heb daar geen account. Weet iemand hoe dit bedrijf heeft?
Zie hierbovenquote:Op zaterdag 20 juni 2015 07:10 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Er is ook weer een nieuwe GvE, overname van een Bruna:
Leendoel:Financiering werkkapitaal
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,41
Creditsafe score:32
72 maanden
Rente per jaar:7,0%
Categorie 1 dus, ik kan me hem niet herinneren, zal wel binnen een half uur vol gezeten hebben.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 08:46 schreef µ het volgende:
Projecten in mijn backup waar het woord 'winterswijk' in voorkomt staan hier onder. Styling klopt inet meer, tekst moet werken.
http://cfmailserver.nl/ww(...).aspx%3fid=6574.orig
http://cfmailserver.nl/ww(...).aspx%3fid=8555.orig
quote:Dat was mij ook niet bekend, dat Heegt eerder al via GvE geld heeft opgehaald.
Ik ga om toelichting vragen bij Zencap, ik hoop dat ze hier een goede verklaring voor hebben en anders gaat het feest niet door
Volgens mij is de relevante data wel degelijk getoond. Uit de door Zencap getoonde balans is op te maken dat er ook bij overige kredietinstellingen een bedrag is geleend.quote:Je hebt sowieso twee weken wettelijke bedenktijd (zie Collin). Bovendien speelt hier dat er relevante informatie boven tafel is gekomen die niet in de pitch was vermeld. Komt zeker goed!
5s, oftewel starter. Ook al was de creditsafe score -85 (even aannemende dat dit überhaupt mogelijk is), dan zou GvE het project alsnog plaatsen.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 08:27 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
Projecten met een creditsafe score onder de 37 zouden toch niet gedaan worden?
Bedankt, ik herinnerde me wel de score van 37 maar niet dat het bij 5s niet zoveel uitmaakt wat de score is.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 10:19 schreef Dwarsindeweg het volgende:
"Geldvoorelkaar.nl publiceert uitsluitend aanvragen met een Creditsafe score van 37 of hoger. Zodra de door Creditsafe afgegeven score lager is dan 37 zullen wij de aanvraag niet publiceren.
Uitzondering hierop vormt de categorie 'Starter' (Risicoclassificatie 5s). In een dergelijk geval zal, uitsluitend indien het Graydon PD percentage 2,5% of lager is, de aanvraag wel door ons gepubliceerd worden, ook in geval de Creditsafe score lager is dan 37."
Uit de Zencapinfo is dat idd impliciet op te maken, hoeft ook geen probleem te zijn. Echter het lijkt erop dat partijen bij diverse sites shoppen voor geld. Dat kan duiden op liquiditeitsproblemen, waarbij afbetaling lening 1 wordt gefinancierd met lening 2. Worst case werken de diverse sites dan mee aan een Ponzi scheme... Het lijkt mij nodig dat de sites onderling aanvragen afstemmen en er in de pitch wordt aangegeven dat ook elders CF plaatsvindt, met de gevolgen voor de zekerheden (hoe anders het risico duiden?)quote:Op zaterdag 20 juni 2015 09:40 schreef M.anoniem het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij is de relevante data wel degelijk getoond. Uit de door Zencap getoonde balans is op te maken dat er ook bij overige kredietinstellingen een bedrag is geleend.
Waarom moet in een pitch worden aangegeven dat een deel van dit bedrag bij GVE is geleend? Wat maakt het uit bij welke financiële partij het bedrag is geleend?
Er zijn minstens twee dingen vreemd:quote:Op zaterdag 20 juni 2015 09:40 schreef M.anoniem het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij is de relevante data wel degelijk getoond. Uit de door Zencap getoonde balans is op te maken dat er ook bij overige kredietinstellingen een bedrag is geleend.
Waarom moet in een pitch worden aangegeven dat een deel van dit bedrag bij GVE is geleend? Wat maakt het uit bij welke financiële partij het bedrag is geleend?
geen ervaring mee, maar ik heb er wel al eerder naar gekeken. Voor mij is het rendement te laag en vooral de looptijd te lang. Je weet niet hoe het rendement op zonnepanelen zich ontwikkelt (blijft salderen mogelijk??) plus de Btw-uitspraak deze week over het opwekken van energie op het dak van een ander maakt het vrij onduidelijk.quote:Op zondag 21 juni 2015 17:46 schreef aborren het volgende:
Ook een vorm van crowdfunding : https://www.zonnepanelendelen.nl/project/uitjeeigenstad
Looptijd 15 jaar, rente per jaar tussen de 2,7% en 4,5% als ik het goed zie. Iemand ervaring?
Even een lokquote, ik heb namelijk sinds 12 juni geen mail meer gehad van de mailserver...? Ben ik de enige, of ligt het probleem bij de server?quote:
Helemaal mee eens!quote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:15 schreef obligataire het volgende:
Er zijn minstens twee dingen vreemd:
1. Dat ze in 2014 geld ophalen via crowdfunding en vervolgens in 2015 opnieuw;
2. Dat ze daarvoor een ander (onbekend) platform kiezen terwijl die eerste toch uitstekend werk heeft geleverd.
Hoeft allemaal geen probleem te zijn maar investeren is een vertrouwenskwestie vind ik en als dat vertrouwen wegvalt doe ik niet meer mee.
Edit: ik zie net dat ZeKraut ook gereageerd heeft. Ik ben het helemaal eens met deze reactie.
Heb ik ook niet gekregen.quote:Op maandag 22 juni 2015 10:20 schreef Graankorrel het volgende:
[..]
Even een lokquote, ik heb namelijk sinds 12 juni geen mail meer gehad van de mailserver...? Ben ik de enige, of ligt het probleem bij de server?
Ik heb vanmorgen mijn toezegging bij Zencap laten annuleren.quote:Op maandag 22 juni 2015 10:25 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Helemaal mee eens!
Ik heb met GVE meegedaan in Heegt. Ik voel me nu toch wel wat onzeker worden over deze investering ondanks de status 1 en een A van dit project.
Eerst in april 2014 100K bij GVE ophalen en nu proberen via een ander platform 150K op te halen.
Ik heb geen account bij Zencap dus kan de aanvraag niet inzien. Is er een specifiek doel aan deze aanvraag gekoppeld? Of wederom een verhaal over uitbreiding werkkapitaal?
GVE categorie 1 en een A rating en bij Zencap ook een A. Dus nog steeds een hoge rating.
Loopt niet echt vol met nog 18 dagen te gaan, maar 10% inleg.
Hoop niet dat dit een tweede Talamini wordt!
vijf tientjes voor mn eigen goede gevoel. Veel rendement zal het niet worden inderdaad.quote:Op zondag 21 juni 2015 17:46 schreef aborren het volgende:
Ook een vorm van crowdfunding : https://www.zonnepanelendelen.nl/project/uitjeeigenstad
Looptijd 15 jaar, rente per jaar tussen de 2,7% en 4,5% als ik het goed zie. Iemand ervaring?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |