is er via www.horecacrowdfunding.nl al informatie gedeeld? Daar had Talamini toch ook geld opgehaald.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:
ter info. Vandaag komt er per mail GvE informatie over Talamini naar de investeerders. Ben benieuwd!
Wat ik in Crowdfunding heb zitten, zit in:quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:35 schreef Gijsbertus het volgende:
Om maar weer eens over de spreiding te beginnen. Hoe zit dit wat betreft platformen?
Zitten de meeste hier bij de grote platformen (GvE, CC, KoM) of ook bij de kleinere?
Was ook maar een grapje van die dochtersquote:Op donderdag 18 juni 2015 22:43 schreef dick1201 het volgende:
Gaat niet om 4 maal 1 projekt maar om 1 keer op 4 projekten
Heb jij enig idee waarom ASN Microkrediet momenteel zo slecht draait?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:14 schreef troepjepdat het volgende:
[..]
Wat ik in Crowdfunding heb zitten, zit in:
- Geldvoorelkaar: 46%, 32 projecten lopend, 4 uitbetaald
- Lendahand: 25%, 28 projecten lopend, verdeeld over de drie lokale partners
- ASN Microkrediet: 24% (ok, zit een beetje tussen beleggen en crowdfunden in)
- Kapitaalopmaat: 2%, 2 projecten lopend
- Crowdaboutnow: 1%, 1 project lopend
- Greencrowd: 1%, 1 project lopend
- Bondora: 0.5%, nog 5 leningen lopend, iets van 150-200 leningen afgelost
Kun je zelf nakijken he:quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:30 schreef Gijsbertus het volgende:
Is het ASN microkrediet gelijkwaardig aan de rendementen op de diverse corwdfundingsites?
Of is dit te vergelijken met een lendahand..
Er waren de afgelopen maanden valuta (van landen waarin geinvesteerd was) relatief onverwacht ingezakt tov de USD en EUR, en dat zou de koers aardig gedrukt hebben, maar misschien dat er nog meer is. Dat was volgens mij wel in het eerste kwartaal. Als je net daarvoor geinvesteerd had is het nu een beetje jammer, maar ik ga ervan uit dat over het komende jaar het rendement toch wel weer boven dat van een spaarrekening of deposito zal liggen. En ik zie dit toch ook wel een beetje als een goed doel, dus vind ik het minder erg als het niet heel hard gaat.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb jij enig idee waarom ASN Microkrediet momenteel zo slecht draait?
Slechtste kwartaal ooit volgens mij.
edit: volgens mij? Ik weet het wel zeker. ca. -2% het 2e kwartaal. Rendement YTD is negatief. Nog nooit meegemaakt bij dit fonds![]()
Die heb ik niet eens zien staan zo snel ging die. Ook maar een zeer klein bedragje natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:52 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
Nieuwe badkamer
Project:10856 Particulier
Leendoel:Woning
Classificatie:2
G-PD percentage:0,02
Creditsafe score:76
Project is volgeschreven
Kredietbedrag:¤ 7.000
Geinvesteerd:¤ 7.000
Product:
Lening
Looptijd:
24 maanden
Rente per jaar:8,0%
Was binnen no time vol
die Horeca Zeeland staat al 2 dagen open voor insiders. Zero euro op gestort. Of zou CC ook niet blij zijn met die dubbele aanvraag (voor het restaurant en die hardloopwinkel die inmiddels door investormatch van de site is gehaald)?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:57 schreef obligataire het volgende:
Oplaadkameraad volledig opgeladen inmiddels![]()
Mooi, dan kan het volgende project aan het stopcontact.
Horeca Zeeland, of toch eerst nog een andere.
Thanks. Ja, zo zie ik het ook. Doe het nu een jaar of 4, en ieder jaar een prima rendement met dit jaar een dipje. Moet kunnen. Ik zie het ook als goed doel, alleen wel jammer dat de kosten redelijk hoog zijn.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:39 schreef troepjepdat het volgende:
[..]
Er waren de afgelopen maanden valuta (van landen waarin geinvesteerd was) relatief onverwacht ingezakt tov de USD en EUR, en dat zou de koers aardig gedrukt hebben, maar misschien dat er nog meer is. Dat was volgens mij wel in het eerste kwartaal. Als je net daarvoor geinvesteerd had is het nu een beetje jammer, maar ik ga ervan uit dat over het komende jaar het rendement toch wel weer boven dat van een spaarrekening of deposito zal liggen. En ik zie dit toch ook wel een beetje als een goed doel, dus vind ik het minder erg als het niet heel hard gaat.
//En wat rendement betreft is dit fonds vooral te vergelijken met Lendahand, niet met GVE of KOM en zeker niet met Bondora
Precies. Ben je een volwassen vent met blijkbaar voldoende inkomen, kun je nog geen Eur 8k bij elkaar sparen. En dan te bedenken dat hij er al 5,5 jaar woont! Als je in 5,5 jaar geen Eur 8k kunt sparen, waarom zou je dan wel deze dure lening af kunnen lossen in 2 jaar?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wel apart. Als je de opdrachten zo voor het uitkiezen hebt en de laatste tijd komen er meer gebreken aan het licht, dan pak je toch een tijdlang extra opdrachten aan? Dan heb je een flink gedeelte zo bij elkaar.
Waarom vraag ik me af.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:54 schreef Makrolon het volgende:
Ik had m ook mee willen pakken... Te laat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |