Toen verhoogde de FED zijn funds rate tot 20% om de hoge inflatie te bestrijden.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:14 schreef Digi2 het volgende:
We zullen zien of deze snelle stijging van de goudprijs beklijft, of dat we te maken krijgen met een crash die er snel op volgt zoals in 1980.
Hetgeen ik me kan bedenken dat de goudprijs flink kan laten dalen is een reeele rentestijging, dwz dat de rentevergoeding-inflatie ook echt koopkracht oplevert. Dit zie ik vanwege overproductie en schuldenbergen echter niet zo snel gebeuren.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:28 schreef dvr het volgende:
[..]
Toen verhoogde de FED zijn funds rate tot 20% om de hoge inflatie te bestrijden.![]()
Ditmaal is er juist gebrek aan inflatie (althans, in centralebankiersoptiek) en zou een verhoging van de rente tot zelfs maar 2% tot een financiële, economische en maatschappelijke crisis leiden.![]()
Bitcoin heeft veel met goud gemeen, maar hun marktomvang verhoudt zich ongeveer als een mug tot een olifant.quote:Op maandag 4 april 2016 20:09 schreef ssebass het volgende:
Ik denk dat goud nu een concurrent erbij heeft.
Ja uiteraard. Dat is ook de reden dat ik nu instap. Mocht het een grotere marktwaarde krijgen dan zal dit de prijs alleen maar opdrijven. Ik verwacht niet dat dit een substantieel deel van de gold bugs naar cryptocurrencies drijft, maar wel dat dit voor sommigen een aantrekkelijk alternatief is. Zeker als mensen het weer helemaal gehad hebben met het financiële systeem omdat het wederom mis is gegaan. Kwestie van smaak dus.quote:Op maandag 4 april 2016 21:37 schreef dvr het volgende:
[..]
Bitcoin heeft veel met goud gemeen, maar hun marktomvang verhoudt zich ongeveer als een mug tot een olifant.
ik heb toch liever fysiek muntenquote:Op maandag 4 april 2016 20:09 schreef ssebass het volgende:
Ik denk dat goud nu een concurrent erbij heeft. Niet dat ik denk dat veel serieuze instellingen hiermee aan de haal gaan, maar ik verwacht toch dat bij paniek op de markten de cryptocurrencies gaan stijgen. Het zal een niche blijven. Ik heb voor de zekerheid maar een kleine positie GBTC ingenomen (een bitcoin ETF). Just for the fun of it. Jammer dat het OTC verhandeld wordt anders denk ik dat het nog wel harder zou gaan.
De gebroeders Winklevoss (die van FB inderdaad) zijn ook al jaren bezig met een ETF bitcoin (COIN), maar die wordt nog niet verhandeld.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 13:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb toch liever fysiek munten
zilver heef mijn voorkeur
volgens mij is hij dezelfde die ooit een gouden 1 troy ounce munt gratis wilde weggeven.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:34 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De meeste amerikanen hebben liever een $ van papier dan een zilveren $
j maar papier daalt in waarde he, vroeger was een dollar 5 gulden en een pond was 10 guldenquote:Op woensdag 6 april 2016 11:34 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Europeanen zijn volgens mij beter algemeen ontwikkeld, ik ga ervan uit dat je snel van je zilver af bent. Ik heb een 50 trillion Zimbabwe $ biljet besteld als reminder dat fiatgeld door crises in hyperinflatie ten onder kan gaan. De grootste denominatie ooit van 100 trillion $ is serieus geld waard geworden vanwege verzamelaars.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:07 schreef monkyyy het volgende:
Ik raad iedereen met zilver aan om hetzelfde experiment zelf te proberen in het lokale winkelcentrum.
zilver is een bescherming voor als de euro klapt en de EU banken en economie ookquote:Op vrijdag 8 april 2016 00:07 schreef monkyyy het volgende:
Ik raad iedereen met zilver aan om hetzelfde experiment zelf te proberen in het lokale winkelcentrum.
Ik heb er ook één besteld vorige week.quote:Op zaterdag 9 april 2016 00:13 schreef Digi2 het volgende:
I am a trillionair![]()
Mijn 50 trillion $ biljet is binnen.
quote:Op woensdag 6 april 2016 11:34 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De vraag naar goud in Japan is flink gestegen, de vraag van India daalde vanwege een staking van de juweliers en een verhoging van de importheffing op goud.quote:Gold demand jumps in japan
Gold sales surged in Japan through March after the country’s move to set negative interest rates sent investors scurrying for a shelter, a further sign that global central bank policy of keeping borrowing costs low or below zero is stoking demand for bullion.
Bar sales climbed by 35 percent to 8,192 kilograms in the three months ended March 31 from a year earlier, Tanaka Kikinzoku Kogyo K.K., the country’s biggest bullion retailer, said in a statement Thursday.
Monetary authorities responsible for about two dozen countries have dropped policy rates below zero to try to revive economies. In a bid to stimulate lending, the Bank of Japan in January joined the European Central Bank in setting sub-zero rates, along with Denmark, Sweden and Switzerland. Low or negative rates raise the appeal of bullion as it’s not an interest-bearing asset.
Vergeet Londen niet, waar er letterlijk rijen voor de goudhandelaren stonden, toen het nog big news was wat betreft "brexit".quote:Op donderdag 14 april 2016 13:40 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De vraag naar goud in Japan is flink gestegen, de vraag van India daalde vanwege een staking van de juweliers en een verhoging van de importheffing op goud.
Zijn er ook andere nieuwsbronnen die het hier over hebben? Zerohedge vindt ik vaak nogal warrig.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
http://www.zerohedge.com/print/528769
Deutsche bank geeft zilver manipulatie toe.. gaat ook de andere fraudeurs blootleggen.
Bloomberg: Deutsche Bank Settles Silver, Gold Price-Manipulation Suitsquote:Op vrijdag 15 april 2016 09:28 schreef lolnoob123 het volgende:
[..]
Zijn er ook andere nieuwsbronnen die het hier over hebben? Zerohedge vindt ik vaak nogal warrig.
Thanks!quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:05 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Bloomberg: Deutsche Bank Settles Silver, Gold Price-Manipulation Suits
Ik ga er vanuit dat ze het zowel goedkoper als duurder gemaakt hebben omdat het dan minder opvalt. De voorkennis is voldoende om o.a. middels derivaten zoals opties en futures flinke bedragen te kunnen incaseren.quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:06 schreef lolnoob123 het volgende:
[..]
Ik begrijp er trouwens nog steeds niet heel veel van. Er is met de prijzen gerommeld, maar is goud in verhouding duurder gemaakt of goedkoper?
Goedkoper, zeker op de lange duur.quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:06 schreef lolnoob123 het volgende:
[..]
Thanks!
Ik begrijp er trouwens nog steeds niet heel veel van. Er is met de prijzen gerommeld, maar is goud in verhouding duurder gemaakt of goedkoper?
Dus we kunnen nu een hogere prijs verwachten?quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Goedkoper, zeker op de lange duur.
Dit zag je goed bij elke crisis, als in 1 minuut tijd voor 1 miljard aan goud ETF's worden gedumpt.
Naked short selling.
Maar ook simpelweg de gold/silver fix die al tientallen jaren vol is gehouden.
Waardoor er nooit sprake was van een vrije markt die de prijs bepaald.
Op papier heel veel verkopen, maar niets in kas hebben. (fractional bullion banking, waarmee onze grote oplichters goldman sachs mee is begonnen eind 80)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |