abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161124350
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 17:14 schreef Digi2 het volgende:

We zullen zien of deze snelle stijging van de goudprijs beklijft, of dat we te maken krijgen met een crash die er snel op volgt zoals in 1980.
Toen verhoogde de FED zijn funds rate tot 20% om de hoge inflatie te bestrijden. :')

Ditmaal is er juist gebrek aan inflatie (althans, in centralebankiersoptiek) en zou een verhoging van de rente tot zelfs maar 2% tot een financiële, economische en maatschappelijke crisis leiden. :7

Aan het begin van de crisis in 2008 was er voor de goldbug slechts één angstvisioen en dat was economische groei (die de rendementen in andere assett classes zou verhogen en daarmee goud onaantrekkelijk zou maken, en die de schuldenberg kon verkleinen). Die groei was destijds redelijkerwijs al niet meer te verwachten, maar extreme machinaties en manipulaties van centrale banken hebben die groei (zij het nominaal, en louter financieel) toch mogelijk gemaakt. Werkgelegenheid en koopkracht zijn echter afgekalfd, de groei stagneert weer en de schuldenberg is stukken hoger dan in 2008. Hoewel inmiddels duidelijk geworden is dat je het financiële extremisme/activisme van centrale bankiers niet moet onderschatten, is hun trucendoos toch een stuk leger dan voorheen. Verder mag de goldbug zich stiekem verheugen in ernstig toegenomen geopolitieke spanningen en in aanhoudend gepraat over cashless societies en helicoptergeld. Dat laatste zou de economie daadwerkelijk vooruit kunnen helpen (slecht voor goud), maar het lijkt vooral angst voor hyperinflatie in te boezemen (goed voor goud). Interessante tijden, maar het ziet er voor goud niet slecht uit.
pi_161125579
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 19:28 schreef dvr het volgende:

[..]
Toen verhoogde de FED zijn funds rate tot 20% om de hoge inflatie te bestrijden. :')

Ditmaal is er juist gebrek aan inflatie (althans, in centralebankiersoptiek) en zou een verhoging van de rente tot zelfs maar 2% tot een financiële, economische en maatschappelijke crisis leiden. :7
Hetgeen ik me kan bedenken dat de goudprijs flink kan laten dalen is een reeele rentestijging, dwz dat de rentevergoeding-inflatie ook echt koopkracht oplevert. Dit zie ik vanwege overproductie en schuldenbergen echter niet zo snel gebeuren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_161175876
Ik denk dat goud nu een concurrent erbij heeft. Niet dat ik denk dat veel serieuze instellingen hiermee aan de haal gaan, maar ik verwacht toch dat bij paniek op de markten de cryptocurrencies gaan stijgen. Het zal een niche blijven. Ik heb voor de zekerheid maar een kleine positie GBTC ingenomen (een bitcoin ETF). Just for the fun of it. Jammer dat het OTC verhandeld wordt anders denk ik dat het nog wel harder zou gaan.

De gebroeders Winklevoss (die van FB inderdaad) zijn ook al jaren bezig met een ETF bitcoin (COIN), maar die wordt nog niet verhandeld.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_161179739
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 20:09 schreef ssebass het volgende:
Ik denk dat goud nu een concurrent erbij heeft.
Bitcoin heeft veel met goud gemeen, maar hun marktomvang verhoudt zich ongeveer als een mug tot een olifant.
pi_161192393
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 21:37 schreef dvr het volgende:

[..]

Bitcoin heeft veel met goud gemeen, maar hun marktomvang verhoudt zich ongeveer als een mug tot een olifant.
Ja uiteraard. Dat is ook de reden dat ik nu instap. Mocht het een grotere marktwaarde krijgen dan zal dit de prijs alleen maar opdrijven. Ik verwacht niet dat dit een substantieel deel van de gold bugs naar cryptocurrencies drijft, maar wel dat dit voor sommigen een aantrekkelijk alternatief is. Zeker als mensen het weer helemaal gehad hebben met het financiële systeem omdat het wederom mis is gegaan. Kwestie van smaak dus.

Overigens zie ik zelf cryptocurrencies niet als een alternatieve valuta, want dan moet er nog veel veranderen. Veiligheid, gebruiksgemak (verkrijgen van coins), stabiliteit, afzetmarkt, kortom algemeen vertrouwen. Een deel hiervan wordt bewerkstelligd door een grotere markt. Ik zie het (de komende jaren/decennia) zeker niet als alternatief voor geld zoals de hype wil doen geloven, maar meer als klein broertje van beleggingen zoals goud. Vandaar ook dat ik het in dit topic postte ;)

http://www.nasdaq.com/sym(...)index=&drilldown=off
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  dinsdag 5 april 2016 @ 13:22:16 #206
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_161194067
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 20:09 schreef ssebass het volgende:
Ik denk dat goud nu een concurrent erbij heeft. Niet dat ik denk dat veel serieuze instellingen hiermee aan de haal gaan, maar ik verwacht toch dat bij paniek op de markten de cryptocurrencies gaan stijgen. Het zal een niche blijven. Ik heb voor de zekerheid maar een kleine positie GBTC ingenomen (een bitcoin ETF). Just for the fun of it. Jammer dat het OTC verhandeld wordt anders denk ik dat het nog wel harder zou gaan.

De gebroeders Winklevoss (die van FB inderdaad) zijn ook al jaren bezig met een ETF bitcoin (COIN), maar die wordt nog niet verhandeld.
ik heb toch liever fysiek munten
zilver heef mijn voorkeur
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_161217667
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 13:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik heb toch liever fysiek munten
zilver heef mijn voorkeur

De meeste amerikanen hebben liever een $ van papier dan een zilveren $ _O-
pi_161223050
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 11:34 schreef Digi2 het volgende:

[..]

volgens mij is hij dezelfde die ooit een gouden 1 troy ounce munt gratis wilde weggeven.
Toen was de waarde nog rond de 1500 dollar.

Niemand wilde het hebben, ondanks dat ze het zo konden checken bij zo'n "pawnshop" waar hij vlak bij stond.

Ik wist niet wat ik zag, wat zijn Amerikanen dom geworden.. hun voorouders draaien zich om in het graf.
pi_161227658
Of dat filmpje is selectief opgenomen. Ze laten misschien alleen mensen zien die de munt weigeren.
Er zullen vast wel mensen tussen zitten die goud/zilver herkennen.
  donderdag 7 april 2016 @ 12:00:01 #210
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_161250919
quote:

[..]

j maar papier daalt in waarde he, vroeger was een dollar 5 gulden en een pond was 10 gulden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 8 april 2016 @ 00:07:57 #211
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_161270554
Ik raad iedereen met zilver aan om hetzelfde experiment zelf te proberen in het lokale winkelcentrum.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_161270714
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 april 2016 00:07 schreef monkyyy het volgende:
Ik raad iedereen met zilver aan om hetzelfde experiment zelf te proberen in het lokale winkelcentrum.
Europeanen zijn volgens mij beter algemeen ontwikkeld, ik ga ervan uit dat je snel van je zilver af bent. Ik heb een 50 trillion Zimbabwe $ biljet besteld als reminder dat fiatgeld door crises in hyperinflatie ten onder kan gaan. De grootste denominatie ooit van 100 trillion $ is serieus geld waard geworden vanwege verzamelaars.

[ Bericht 13% gewijzigd door Digi2 op 08-04-2016 00:32:14 ]
  vrijdag 8 april 2016 @ 22:39:26 #213
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_161292170
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 april 2016 00:07 schreef monkyyy het volgende:
zilver is een bescherming voor als de euro klapt en de EU banken en economie ook
pi_161294723
I am a trillionair *O*
Mijn 50 trillion $ biljet is binnen.
pi_161296844
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 00:13 schreef Digi2 het volgende:
I am a trillionair *O*
Mijn 50 trillion $ biljet is binnen.
Ik heb er ook één besteld vorige week. :D
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_161296888
quote:

[..]

:')
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_161422930
quote:
Gold demand jumps in japan

Gold sales surged in Japan through March after the country’s move to set negative interest rates sent investors scurrying for a shelter, a further sign that global central bank policy of keeping borrowing costs low or below zero is stoking demand for bullion.

Bar sales climbed by 35 percent to 8,192 kilograms in the three months ended March 31 from a year earlier, Tanaka Kikinzoku Kogyo K.K., the country’s biggest bullion retailer, said in a statement Thursday.

Monetary authorities responsible for about two dozen countries have dropped policy rates below zero to try to revive economies. In a bid to stimulate lending, the Bank of Japan in January joined the European Central Bank in setting sub-zero rates, along with Denmark, Sweden and Switzerland. Low or negative rates raise the appeal of bullion as it’s not an interest-bearing asset.
De vraag naar goud in Japan is flink gestegen, de vraag van India daalde vanwege een staking van de juweliers en een verhoging van de importheffing op goud.
pi_161425076
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 13:40 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De vraag naar goud in Japan is flink gestegen, de vraag van India daalde vanwege een staking van de juweliers en een verhoging van de importheffing op goud.
Vergeet Londen niet, waar er letterlijk rijen voor de goudhandelaren stonden, toen het nog big news was wat betreft "brexit".
Dat is misschien 1x in het late nieuws ergens voorbij gekomen.. krampachtig uit de media gehouden.
pi_161439968
http://www.zerohedge.com/print/528769

Deutsche bank geeft zilver manipulatie toe.. gaat ook de andere fraudeurs blootleggen.
pi_161440183
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
http://www.zerohedge.com/print/528769

Deutsche bank geeft zilver manipulatie toe.. gaat ook de andere fraudeurs blootleggen.
Zijn er ook andere nieuwsbronnen die het hier over hebben? Zerohedge vindt ik vaak nogal warrig.
pi_161440735
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:28 schreef lolnoob123 het volgende:

[..]

Zijn er ook andere nieuwsbronnen die het hier over hebben? Zerohedge vindt ik vaak nogal warrig.
Bloomberg: Deutsche Bank Settles Silver, Gold Price-Manipulation Suits
pi_161440759
quote:
Thanks!

Ik begrijp er trouwens nog steeds niet heel veel van. Er is met de prijzen gerommeld, maar is goud in verhouding duurder gemaakt of goedkoper?

[ Bericht 10% gewijzigd door lolnoob123 op 15-04-2016 10:32:45 ]
pi_161441231
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:06 schreef lolnoob123 het volgende:

[..]

Ik begrijp er trouwens nog steeds niet heel veel van. Er is met de prijzen gerommeld, maar is goud in verhouding duurder gemaakt of goedkoper?
Ik ga er vanuit dat ze het zowel goedkoper als duurder gemaakt hebben omdat het dan minder opvalt. De voorkennis is voldoende om o.a. middels derivaten zoals opties en futures flinke bedragen te kunnen incaseren.
pi_161443554
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:06 schreef lolnoob123 het volgende:

[..]

Thanks!

Goedkoper, zeker op de lange duur.

Dit zag je goed bij elke crisis, als in 1 minuut tijd voor 1 miljard aan goud ETF's worden gedumpt.
Naked short selling.

Maar ook simpelweg de gold/silver fix die al tientallen jaren vol is gehouden.
Waardoor er nooit sprake was van een vrije markt die de prijs bepaald.

Op papier heel veel verkopen, maar niets in kas hebben. (fractional bullion banking, waarmee onze grote oplichters goldman sachs mee is begonnen eind 80)
pi_161448358
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Goedkoper, zeker op de lange duur.

Dit zag je goed bij elke crisis, als in 1 minuut tijd voor 1 miljard aan goud ETF's worden gedumpt.
Naked short selling.

Maar ook simpelweg de gold/silver fix die al tientallen jaren vol is gehouden.
Waardoor er nooit sprake was van een vrije markt die de prijs bepaald.

Op papier heel veel verkopen, maar niets in kas hebben. (fractional bullion banking, waarmee onze grote oplichters goldman sachs mee is begonnen eind 80)
Dus we kunnen nu een hogere prijs verwachten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')