abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 juli 2015 @ 21:44:14 #151
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_154312385
Wijze woorden van Child O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_154312410
quote:
14s.gif Op maandag 13 juli 2015 21:09 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dit!
Absoluut! _O_

We kennen van elkaar alleen maar een (heel klein) deel en we moeten niet vergeten dat het zinloos is om hard te reageren en harde conclusies te trekken gebaseerd op een beetje info waarvan wij al vaak kunnen weten dat we niet (lang niet!) het hele verhaal erachter kennen.

Dat is een beetje hetzelfde als dat de politie een lijk vindt met 5 meter daar vandaan een man met een koksmes en dat die man vervolgens veroordeeld wordt voor moord en opgehangen wordt...terwijl aan het (onbekende) feit voorbij wordt gegaan dat het lijk 5 meter voor zijn restaurant lag en hij nou eenmaal kok van beroep is en in de verstandsverbijstering het mes vergeten was in de keuken achter te laten.

Het is niet eerlijk harde oordelen te vellen over iemand terwijl je (lang) niet het hele verhaal erachter weet.

Nou weet ik ook dat Kuo autistisch is en dat je daardoor soms dingen te "factisch" brengt (als zijnde het een krantenbericht) zonder er veel emotionele lading aan te leggen. Zelf vergeet ik dat ook vaak. Maar daardoor kunnen zulke posts (die op zich al superheftig zijn) ook nog eens een verkeerd beeld oproepen, wat helemaal niet de bedoeling was.

Edit: Ik weet -zeker- dat het niet kuo's bedoeling was om "stoer" over te komen wat die wijn betreft, maar dat ze daarmee eerder een absurditeit wou uitdrukken (want het is ook gewoon belachelijk, maar zij heeft momenteel geen betere copingstraegieën en een slechte backup is altijd nog beter dan helemaal geen).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_154312464
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 21:44 schreef zomertje het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_154312547
SPOILER
  maandag 13 juli 2015 @ 22:21:35 #155
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_154313719
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 21:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
SPOILER
Afstand klinkt als wijze keuze!
pi_154313795
Dat heeft niet alleen daarmee te maken hoor :@ :)
  dinsdag 14 juli 2015 @ 07:33:33 #157
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_154320974
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 22:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Huh, wat bedoel je? :)
pi_154321052
nee

[ Bericht 97% gewijzigd door Re op 14-07-2015 09:45:19 ]
pi_154321567
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 22:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
afstand nemen kan heel goed werken om zelf ook verder te komen is mijn ervaring.
-Albert Camus.
pi_154322980
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 07:33 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Huh, wat bedoel je? :)
Dat het feit dat ze het raar vindt dat ik geen alcohol drink, de reden is om meer afstand te nemen ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 08:54 schreef zomertje het volgende:

[..]

afstand nemen kan heel goed werken om zelf ook verder te komen is mijn ervaring.
Jup... en door het huidige proces lukt het me niet zo goed om contact te hebben.

-----------------------------------------

Net een hele fijne sessie gehad. De frequentie is een beetje opgeschroeft (mijn eigen kapstok met naambordje komt er nog wel) om door dit proces te komen. Ze zijn bang dat ik anders een rem op het voelen (en dus verwerken) ga gooien. Dat zou heel erg zonde zijn en ze zien dat ik alles eraan doe om hier doorheen te komen. Dus een beetje extra hulp is fijn.

De boosheid en het verdriet blijken een gezond teken te zijn en te horen bij beginnende traumaverwerking (beter laat dan nooit). Dus nu dit zien te overleven en geduld hebben.

Overigens moet ik een oplossing zien te verzinnen. Volgende week moet ik logeren bij een dader van misbruik (broer) en dat vindt ze een bijzonder slecht idee. Zeker door waar ik nu in zit. En zeker ook omdat hij er grapjes over maakt en dat is confronterend.
(ik vond het wel licht pijnlijk dat ze het beestje zo bij de naam noemde... waarom kunnen dingen niet leuk subtiel houden op dat onze karakters verschillen)
pi_154323199
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 10:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Volgende week moet ik logeren bij een dader van misbruik (broer) en dat vindt ze een bijzonder slecht idee. Zeker door waar ik nu in zit. En zeker ook omdat hij er grapjes over maakt en dat is confronterend.
Moet?

Kun je niet gewoon je middelvinger opsteken en gewoon niet daar gaan logeren? (misschien een domme vraag hoor, maar ik houd er eenmaal van om knopen door te hakken)
pi_154325595
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 10:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Moet?

Kun je niet gewoon je middelvinger opsteken en gewoon niet daar gaan logeren? (misschien een domme vraag hoor, maar ik houd er eenmaal van om knopen door te hakken)
Ze hebben een jong kind, waar anders niemand goed verantwoordelijkheid voor neemt. Ik moet gewoon even checken of dat oké is of dat er ingegrepen moet worden.
Daarnaast weet ik dat ik hem kwets en mijn moeder pijn doe wanneer ik dit niet doe.
pi_154325687
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:31 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ze hebben een jong kind, waar anders niemand goed verantwoordelijkheid voor neemt. Ik moet gewoon even checken of dat oké is of dat er ingegrepen moet worden.
Daarnaast weet ik dat ik hem kwets en mijn moeder pijn doe wanneer ik dit niet doe.
Oh crap... ja dan wordt het ingewikkelder. Snap het nu beter, maar paas wel erg goed op dat hij jou niet nog steeds ziet als weerloos slachtoffer he?
Ik zou me als ik jou was wel alvast bedenken wat je zou doen/hoe je gaat reageren, mocht de shit weer te lijken te gaan beginnen.

Succes (en ik hoop dat je weet wat je doet)
pi_154330739
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:31 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Klinkt misschien hard, maar het is niet jouw verantwoordelijkheid. En ben jij niet al genoeg gekwetst dat zij zich nu gekwetst durven te zijn? je laat je gebruiken heb ik t idee....
-Albert Camus.
pi_154339074
Ik vrees dat je gelijk hebt :S Volgens mij moet ik er even goed stil bij gaan staan. En de psych wil eigenlijk helemaal niet dat ik dat doe, omdat het volgens haar anders compleet uit balans gaat met mijn belastbaarheid. Dat wordt even piekeren
  dinsdag 14 juli 2015 @ 20:24:00 #166
47102 Elvi
miemkwien
pi_154340630
Wat een kutdag :')

Eerst een afwijzing van mn sollicitatie terwijl ik daar echt geschikt voor was en een topbrief had gemaakt. Maar ineens hadden ze een andere eis die niet in de vacature stond.

Daarna een gesprek bij UWV voor testuitslagen. Daar hoorde ik dat het museum waar ik vrijwilligerswerk deed nu ineens een betaalde functie ging maken van mijn voormalige werk :o

Toen kree ik nog te horen tijdens dat (verder goede) geprek dat ik er te jong uitzag en dat ik wat anders met mn haar moest doen en make-up advies moest krijgen om me wat ouder te doen lijken :')

En nu net maakt mn pc geen verbinding meer met mn beeldscherm en het schijnt volgens mn vader aan de videokaart te liggen en die heb ik hier niet zo liggen dus kan ik er weer acjteraan morgen. Zonder inkomen want ik kan op geen enkele manier een baan krijgen want blijkbaar is mn uiterlijk verschrikkelijk :')

Nee echt. Topdag.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 20:59:14 #167
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_154341641
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 19:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vrees dat je gelijk hebt :S Volgens mij moet ik er even goed stil bij gaan staan. En de psych wil eigenlijk helemaal niet dat ik dat doe, omdat het volgens haar anders compleet uit balans gaat met mijn belastbaarheid. Dat wordt even piekeren
En dat is dus precies waarom ze het niet ´leuk subtiel´ houden.

Kuolema, zonder oordeel en gedoe verder en of je het nu wel of niet wil gaan gebruiken. Ben je je bewust van de gevolgen die het in het bezit hebben van alcohol op een gesloten afdeling kan hebben?
pi_154345641
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 20152 0:39 schreef magnetronkoffie
Zwemmen is trouwens ook iets waar ik al jaren aan zit te twijfelen om te gaan doen (in tegenstelling tot badminton, ben ik wat zwemmen betreft nooit verder gekomen dan uitzoeken welke zwembaden er hier in de buurt zijn en even langsgaan om te informeren).
Zwemmen is een aanrader. Ik zwem 1 keer per week. Tot nu toe is het me gelukt om het vol te houden ondanks dat ik er soms tegenop zie. Je kunt je eigen tijd bepalen, zwem zelf meestal 1.5 tot 2 uur op vrijdag morgen. Daarna ben ik er wel klaar mee.

Het leuke is dat je na een tijdje de vaste mensen leert kennen. Heb nog nooit een woord met ze gesproken maar het voelt niet goed als er een iemand ontbreekt.

Je moet wel van te voren even kijken op welke dag het rustig of druk is. Niets mis met bejaarden maar hun gezamenlijke praatsessies mogen ze ook in de AH houden.
Meeste zwembaden hebben trouwens een zomervoordeel pas. Voor een klein bedrag mag je iedere dag zwemmen tot de zomer over is.
  woensdag 15 juli 2015 @ 11:39:04 #169
399061 kuolema
vermaledijd
pi_154354536
Mijn IBS is eraf gehaald, ben ik blij mee, ik hoop begin volgende week naar huis te kunnen want de 25e begint een week vrijwilligerswerk waar ik heel graag naartoe wil. En met de IBS hadden ze me tot de 27e vast kunnen houden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 20:59 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

En dat is dus precies waarom ze het niet ´leuk subtiel´ houden.

Kuolema, zonder oordeel en gedoe verder en of je het nu wel of niet wil gaan gebruiken. Ben je je bewust van de gevolgen die het in het bezit hebben van alcohol op een gesloten afdeling kan hebben?
Ik heb niet het idee dat ze iets met die kennis zouden hebben gedaan als ze het hadden geweten. En ze weten het niet want het was al na 1 avond op en zat in een tetrapak. Heb gisteren wel geblowd en dat weet de verpleging want iemand ging het vertellen omdat ik begon te shaken dus net moest ik mijn urine inleveren :@
Morgen ga ik een middag en nacht naar huis, daar heb ik wel zin in want mijn neef uit Duitsland is er deze week, ik hoop dat ze dat verlof hierdoor niet gaan intrekken.

[ Bericht 74% gewijzigd door kuolema op 15-07-2015 11:49:12 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_154356151
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:39 schreef kuolema het volgende:
Mijn IBS is eraf gehaald, ben ik blij mee, ik hoop begin volgende week naar huis te kunnen want de 25e begint een week vrijwilligerswerk waar ik heel graag naartoe wil. En met de IBS hadden ze me tot de 27e vast kunnen houden.

[..]

Ik heb niet het idee dat ze iets met die kennis zouden hebben gedaan als ze het hadden geweten. En ze weten het niet want het was al na 1 avond op en zat in een tetrapak. Heb gisteren wel geblowd en dat weet de verpleging want iemand ging het vertellen omdat ik begon te shaken dus net moest ik mijn urine inleveren :@
Morgen ga ik een middag en nacht naar huis, daar heb ik wel zin in want mijn neef uit Duitsland is er deze week, ik hoop dat ze dat verlof hierdoor niet gaan intrekken.
Hopelijk wordt die week heel erg leuk en geeft het je een boost voor de komende tijd! Probeer je op zulke dingen te focussen.
Ik hoop dat je naar huis mag, maar ik hoop nog meer dat naar huis gaan ook op de lange termijn het beste voor je is :*

Jammer dat je verdovende middelen nodig hebt om te kunnen dealen met je pijn... (om in het straatje van mijn reactie te blijven) ik hoop dat je een andere coping aan kunt leren en dat jij jezelf ook de ruimte kunt geven om met andere copingen te oefenen. Ze zullen in het begin niet zo goed helpen als drinken of blowen, maar op de lange termijn wel gezonder voor je zijn (en ahem... met de eetstoornis die ik heb: geloof me, ik weet waar ik het over heb). Zet hem op meis :* Veel sterkte en probeer een beetje geloof te hebben in de toekomst, al is het maar gericht op hele kleine dingetjes

-------------------------------------------------------

Iedereen is momenteel heel erg boos op me, maar ik heb het met mijn broer afgezegd. Nu hoop ik niet te gaan zwichten onder de druk, want die wordt momenteel wel behoorlijk opgevoerd.
Ik heb dat gedaan omdat ik bang ben anders direct in crisis te schieten en dat wil ik niet.
In een bui van compleet gebrek aan discipline heb ik trouwens behoorlijk tegen een muur aan staan slaan, mijn handen zien er compleet niet uit. Ik bleef behoorlijk in die bui hangen, waarna ik maar heb besloten een flinke wandeling te maken (voor elk uur extra bewegen zou ik eigenlijk twee boterhammen moeten eten, alleen ik heb echt geen honger). Nu voel ik me wel rustiger en beter, heb zowaar concentratie om dingen te doen. Desondanks kan ik volgens mij wel een bordje LOSER op mijn voorhoofd hangen
pi_154356675
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 12:42 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hopelijk wordt die week heel erg leuk en geeft het je een boost voor de komende tijd! Probeer je op zulke dingen te focussen.
Ik hoop dat je naar huis mag, maar ik hoop nog meer dat naar huis gaan ook op de lange termijn het beste voor je is :*

Jammer dat je verdovende middelen nodig hebt om te kunnen dealen met je pijn... (om in het straatje van mijn reactie te blijven) ik hoop dat je een andere coping aan kunt leren en dat jij jezelf ook de ruimte kunt geven om met andere copingen te oefenen. Ze zullen in het begin niet zo goed helpen als drinken of blowen, maar op de lange termijn wel gezonder voor je zijn (en ahem... met de eetstoornis die ik heb: geloof me, ik weet waar ik het over heb). Zet hem op meis :* Veel sterkte en probeer een beetje geloof te hebben in de toekomst, al is het maar gericht op hele kleine dingetjes

-------------------------------------------------------

Iedereen is momenteel heel erg boos op me, maar ik heb het met mijn broer afgezegd. Nu hoop ik niet te gaan zwichten onder de druk, want die wordt momenteel wel behoorlijk opgevoerd.
Ik heb dat gedaan omdat ik bang ben anders direct in crisis te schieten en dat wil ik niet.
In een bui van compleet gebrek aan discipline heb ik trouwens behoorlijk tegen een muur aan staan slaan, mijn handen zien er compleet niet uit. Ik bleef behoorlijk in die bui hangen, waarna ik maar heb besloten een flinke wandeling te maken (voor elk uur extra bewegen zou ik eigenlijk twee boterhammen moeten eten, alleen ik heb echt geen honger). Nu voel ik me wel rustiger en beter, heb zowaar concentratie om dingen te doen. Desondanks kan ik volgens mij wel een bordje LOSER op mijn voorhoofd hangen
Nee, goed dat je het gedaan hebt. Je bent een flinke stap vooruit aan het zetten door voor jezelf te kiezen. Dat het eten even niet lukt is jammer dan. Heb je een hulpverlener om op korte termijn hierover te praten? Want dat kan vast helpen. Zet m op :*
-Albert Camus.
  woensdag 15 juli 2015 @ 13:11:29 #172
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_154356988
Neem anders een kop soep ChildoftheStars, als dat wat makkelijker wegwerkt. Succes, het is goed dat je hebt afgezegd.

Tja Kuolema, ik heb een paar keer gezien dat het in bezit hebben van alcohol en drug er toe heeft geleid dat mensen langer opgenomen bleven omdat ze de behandeling niet serieus namen. Ik hoop voor je da ter betere oplossingen en mogelijkheden komen want dit natuurlijk niet oké. Succes met alles.
pi_154358134
Vanavond neem ik even kcal-rijk eten (wrap met advocado, wortel en geitenkaas) en straks even een rijk TD'tje (plak koek). Dan moet het wel weer goed komen. En anders is het eventjes pech

Morgen en vrijdag heb ik weer therapie. Dus dan zal dit zeker besproken worden, gok ik.
Inmiddels is mijn telefoon lichtelijk ontploft van alle boze SMS'jes, appjes en mailtjes. Samenvatting daarvan is dat ik een egocentrisch, elitair kreng zou zijn dat niks voor de familie overheeft. Met de nodige spijtbetuigingen van mijn bestaan. Jippie :{
  woensdag 15 juli 2015 @ 13:57:23 #174
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_154358448
Heel vervelend. Ik weet hoe zulk gedrag en druk kan voelen. Veel sterkte. x
pi_154361358
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 13:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vanavond neem ik even kcal-rijk eten (wrap met advocado, wortel en geitenkaas) en straks even een rijk TD'tje (plak koek). Dan moet het wel weer goed komen. En anders is het eventjes pech

Morgen en vrijdag heb ik weer therapie. Dus dan zal dit zeker besproken worden, gok ik.
Inmiddels is mijn telefoon lichtelijk ontploft van alle boze SMS'jes, appjes en mailtjes. Samenvatting daarvan is dat ik een egocentrisch, elitair kreng zou zijn dat niks voor de familie overheeft. Met de nodige spijtbetuigingen van mijn bestaan. Jippie :{
ik zou die eens aan je hulpverleners laten lezen.... wat een idioten... volhouden hoor, ze geven t vast een keer op :*
-Albert Camus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')