Het hangt er maar net vanaf welke invulling een ieder aan depressief zijn geeft, en behandelaren kijken altijd volgens 'het boekje 'naar wel of niet depressief zijn.quote:Op maandag 22 juni 2015 08:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, ik heb periodes van zware depressie gekend (deze herfst en winter ook nog), nu vind ik mezelf niet meer depressief. Mijn behandelaren denken daar overigens anders over.
Wel nog heel erg veel last van angsten en PTSS
Ik denk eigenlijk dat we niet willen weten wie er niet allemaal zijn voortgekomen uit de verlatingsangst van anderen...quote:Op zaterdag 20 juni 2015 21:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Naja... van alledaagse angsten komen geen kinderenmeestal tenminste
Ik snap je. En ja, het is kut.quote:Op maandag 22 juni 2015 22:47 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat we niet willen weten wie er niet allemaal zijn voortgekomen uit de verlatingsangst van anderen...
Wat voor een plannen heb je gemaakt voor de vakantie?
Ik vind het veranderen van behandelaar echt ingewikkeld. Zeker nu ik me kut voel. Dan moet ik weer proberen vertrouwen op te bouwen zodat er verder gewerkt kan worden maar ik voel me niet in staat om te vertrouwen en dan denk ik weer ik wil ook helemaal niet verder. Om me vervolgens weer op te fokken omdat er tijd nutteloos voorbij gaat. Terwijl ik hierin de nieuwe opname eigenlijk ook niet gewend ben en de mensen slecht ken en daar zit ik ook mee. Cirkels cirkels. En dan uiteraard op jezelf afreageren. Kut. En ik kan het niet stoppen.
Lekkah Bezig koffie. !quote:Op maandag 22 juni 2015 04:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
g wel geregeld (ook omdat ik nog wel angsten heb
Met mij goed. Kijken of ik wat meer elementen in mijn leven kan gooien.quote:Op maandag 22 juni 2015 11:24 schreef kuolema het volgende:
Helaas nog steeds hetzelfde
Hoe gaat het met jou?
Even helemaal down voelen: afleiding werkt bij mij dan goed, evenals er met iemand over kunnen praten (ik ben een beetje een binnenvetter).quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:09 schreef mart_83 het volgende:
hoi, ik lees al een tijdje dit topic mee, en ik ben al een paar keer bijna begonnen aan "mn verhaal" maar dat komt nog wel een keer denk ik.
maar ik vraag me af, wat doen jullie op het moment als je je even helemaal down voelt of ongewenste gedachten hebt? hoe kom je er weer snel (of zo snel mogelijk) vanaf?
Martijn.
Eén dag tegelijk.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Net de laatste les dag gehad met studie. En nu ingestort. Te moe en ik weet niet hoe ik negen weken leegte moet overleven
leegte van geen studie? Misschien kun je de leegte juist benutten door goed te rusten, aangezien je moe bent? En verder gewoon leuke dingen doen. Schijnt goed te helpen tegen depressies en vervelingquote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Net de laatste les dag gehad met studie. En nu ingestort. Te moe en ik weet niet hoe ik negen weken leegte moet overleven
Mijn laatste ervaring (na 8 weken mindfulness) is om die nare gedachten en gevoelens gewoon te laten komen en gaan, zonder iets met de inhoud te hoeven. Ze zijn er toch welquote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:09 schreef mart_83 het volgende:
hoi, ik lees al een tijdje dit topic mee, en ik ben al een paar keer bijna begonnen aan "mn verhaal" maar dat komt nog wel een keer denk ik.
maar ik vraag me af, wat doen jullie op het moment als je je even helemaal down voelt of ongewenste gedachten hebt? hoe kom je er weer snel (of zo snel mogelijk) vanaf?
Martijn.
Ondanks dat je er tegen opziet is het misschien wel even goed dat je geen studie hebt. Tijd voor andere dingen en proberen te gaan genieten. Ik geloof er in dat je die 9 weken goed door komt!quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
*knuffel*quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:38 schreef zomertje het volgende:
Dipje en jankbui... meh dus gewoon ff. Onrustig met dromen en herbelevingen van random dingen. Erg vermoeiend. Ik moest t ff kwijt....
Het is echt random zo lijkt het. Dingen van vroeger, dromen die ik snachts had, dagdroom ik opnieuw. maar ook belevenissen van het afgelopen weekend of de vakantie. Als ik probeer rust te nemen dan komt er nog een bergje belevenissen voorbij in mn hoofd.quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
*knuffel*
En volgens mij doe je jezelf te kort wanneer je zegt dat je herbelevingen hebt van random dingen, anders zou je er geen herbelevingen van hebben en er niet onrustig van worden. Je mag best voor jezelf erkennen wat het is... (kan EMDR je daar niet bij helpen)?
Wees een beetje lief voor jezelf nu, dat verdien je en heb je nodig
quote:
quote:Ik heb gewoon nergens ... niks op.
dit is precies hoe ik me de afgelopen tijd gevoeld heb, maar nu voel ik me beter, en dat vind ik ook een beetje raar voelen... dus het komt echt wel goed ook al lijkt het niet zo te zijn!quote:En ik slaap ... nachtmerries.
Liefdesverdriet is heel erg heftig en geloof me, het wordt heus allemaal beter.quote:
Misschien dat het idd mogelijk is (ik kan het niet uitsluiten nog bevestigen) en het zou wel jammer zijn. Maar bedenk je dat als dit al idd het geval is, dat dat iets is waar je -hier- en -nu- toch niks meer aan kunt doen (behalve dan proberen te herstellen oid).quote:Op zondag 28 juni 2015 13:16 schreef Jaeger85 het volgende:
Zijn er nog meer mensen waarbij hun cognitieve vaardigheden na een depressie (hard) achteruit zijn gehold? Na mijn eerste echt depressieve periode heb ik het gevoel dat ik minder intelligent ben dan daarvoor, dat mijn geheugen slechter is, dat ik mij minder goed kan concentreren en dat ik trager van begrip ben geworden. Ik ervaar vaak een soort van brainfog, waardoor ik niet helemaal helder kan denken. Nu heb ik in literatuur weleens gelezen dat je door een depressie hersenletsel op kan lopen. Vrees een beetje dat dit bij mij gebeurd is.
Natuurlijk kan het ook door wat anders worden veroorzaakt. Maar aangezien ik het pas heb sinds mijn eerste depressie sluit in een correlatie tussen beide niet uit. De reden van mijn post is om te zien of er nog meer mensen zijn die dit hebben ervaren.quote:Op zondag 28 juni 2015 16:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Misschien dat het idd mogelijk is (ik kan het niet uitsluiten nog bevestigen) en het zou wel jammer zijn. Maar bedenk je dat als dit al idd het geval is, dat dat iets is waar je -hier- en -nu- toch niks meer aan kunt doen (behalve dan proberen te herstellen oid).
Maar sluit ook niet uit dat het iets heel anders kan zijn. Ding is, je weet het niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |