Het hangt er maar net vanaf welke invulling een ieder aan depressief zijn geeft, en behandelaren kijken altijd volgens 'het boekje 'naar wel of niet depressief zijn.quote:Op maandag 22 juni 2015 08:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, ik heb periodes van zware depressie gekend (deze herfst en winter ook nog), nu vind ik mezelf niet meer depressief. Mijn behandelaren denken daar overigens anders over.
Wel nog heel erg veel last van angsten en PTSS
Ik denk eigenlijk dat we niet willen weten wie er niet allemaal zijn voortgekomen uit de verlatingsangst van anderen...quote:Op zaterdag 20 juni 2015 21:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Naja... van alledaagse angsten komen geen kinderenmeestal tenminste
Ik snap je. En ja, het is kut.quote:Op maandag 22 juni 2015 22:47 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat we niet willen weten wie er niet allemaal zijn voortgekomen uit de verlatingsangst van anderen...
Wat voor een plannen heb je gemaakt voor de vakantie?
Ik vind het veranderen van behandelaar echt ingewikkeld. Zeker nu ik me kut voel. Dan moet ik weer proberen vertrouwen op te bouwen zodat er verder gewerkt kan worden maar ik voel me niet in staat om te vertrouwen en dan denk ik weer ik wil ook helemaal niet verder. Om me vervolgens weer op te fokken omdat er tijd nutteloos voorbij gaat. Terwijl ik hierin de nieuwe opname eigenlijk ook niet gewend ben en de mensen slecht ken en daar zit ik ook mee. Cirkels cirkels. En dan uiteraard op jezelf afreageren. Kut. En ik kan het niet stoppen.
Lekkah Bezig koffie. !quote:Op maandag 22 juni 2015 04:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
g wel geregeld (ook omdat ik nog wel angsten heb
Met mij goed. Kijken of ik wat meer elementen in mijn leven kan gooien.quote:Op maandag 22 juni 2015 11:24 schreef kuolema het volgende:
Helaas nog steeds hetzelfde
Hoe gaat het met jou?
Even helemaal down voelen: afleiding werkt bij mij dan goed, evenals er met iemand over kunnen praten (ik ben een beetje een binnenvetter).quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:09 schreef mart_83 het volgende:
hoi, ik lees al een tijdje dit topic mee, en ik ben al een paar keer bijna begonnen aan "mn verhaal" maar dat komt nog wel een keer denk ik.
maar ik vraag me af, wat doen jullie op het moment als je je even helemaal down voelt of ongewenste gedachten hebt? hoe kom je er weer snel (of zo snel mogelijk) vanaf?
Martijn.
Eén dag tegelijk.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Net de laatste les dag gehad met studie. En nu ingestort. Te moe en ik weet niet hoe ik negen weken leegte moet overleven
leegte van geen studie? Misschien kun je de leegte juist benutten door goed te rusten, aangezien je moe bent? En verder gewoon leuke dingen doen. Schijnt goed te helpen tegen depressies en vervelingquote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Net de laatste les dag gehad met studie. En nu ingestort. Te moe en ik weet niet hoe ik negen weken leegte moet overleven
Mijn laatste ervaring (na 8 weken mindfulness) is om die nare gedachten en gevoelens gewoon te laten komen en gaan, zonder iets met de inhoud te hoeven. Ze zijn er toch welquote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:09 schreef mart_83 het volgende:
hoi, ik lees al een tijdje dit topic mee, en ik ben al een paar keer bijna begonnen aan "mn verhaal" maar dat komt nog wel een keer denk ik.
maar ik vraag me af, wat doen jullie op het moment als je je even helemaal down voelt of ongewenste gedachten hebt? hoe kom je er weer snel (of zo snel mogelijk) vanaf?
Martijn.
Ondanks dat je er tegen opziet is het misschien wel even goed dat je geen studie hebt. Tijd voor andere dingen en proberen te gaan genieten. Ik geloof er in dat je die 9 weken goed door komt!quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
*knuffel*quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:38 schreef zomertje het volgende:
Dipje en jankbui... meh dus gewoon ff. Onrustig met dromen en herbelevingen van random dingen. Erg vermoeiend. Ik moest t ff kwijt....
Het is echt random zo lijkt het. Dingen van vroeger, dromen die ik snachts had, dagdroom ik opnieuw. maar ook belevenissen van het afgelopen weekend of de vakantie. Als ik probeer rust te nemen dan komt er nog een bergje belevenissen voorbij in mn hoofd.quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
*knuffel*
En volgens mij doe je jezelf te kort wanneer je zegt dat je herbelevingen hebt van random dingen, anders zou je er geen herbelevingen van hebben en er niet onrustig van worden. Je mag best voor jezelf erkennen wat het is... (kan EMDR je daar niet bij helpen)?
Wees een beetje lief voor jezelf nu, dat verdien je en heb je nodig
quote:
quote:Ik heb gewoon nergens ... niks op.
dit is precies hoe ik me de afgelopen tijd gevoeld heb, maar nu voel ik me beter, en dat vind ik ook een beetje raar voelen... dus het komt echt wel goed ook al lijkt het niet zo te zijn!quote:En ik slaap ... nachtmerries.
Liefdesverdriet is heel erg heftig en geloof me, het wordt heus allemaal beter.quote:
Misschien dat het idd mogelijk is (ik kan het niet uitsluiten nog bevestigen) en het zou wel jammer zijn. Maar bedenk je dat als dit al idd het geval is, dat dat iets is waar je -hier- en -nu- toch niks meer aan kunt doen (behalve dan proberen te herstellen oid).quote:Op zondag 28 juni 2015 13:16 schreef Jaeger85 het volgende:
Zijn er nog meer mensen waarbij hun cognitieve vaardigheden na een depressie (hard) achteruit zijn gehold? Na mijn eerste echt depressieve periode heb ik het gevoel dat ik minder intelligent ben dan daarvoor, dat mijn geheugen slechter is, dat ik mij minder goed kan concentreren en dat ik trager van begrip ben geworden. Ik ervaar vaak een soort van brainfog, waardoor ik niet helemaal helder kan denken. Nu heb ik in literatuur weleens gelezen dat je door een depressie hersenletsel op kan lopen. Vrees een beetje dat dit bij mij gebeurd is.
Natuurlijk kan het ook door wat anders worden veroorzaakt. Maar aangezien ik het pas heb sinds mijn eerste depressie sluit in een correlatie tussen beide niet uit. De reden van mijn post is om te zien of er nog meer mensen zijn die dit hebben ervaren.quote:Op zondag 28 juni 2015 16:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Misschien dat het idd mogelijk is (ik kan het niet uitsluiten nog bevestigen) en het zou wel jammer zijn. Maar bedenk je dat als dit al idd het geval is, dat dat iets is waar je -hier- en -nu- toch niks meer aan kunt doen (behalve dan proberen te herstellen oid).
Maar sluit ook niet uit dat het iets heel anders kan zijn. Ding is, je weet het niet.
O, ik dacht meer dat het je dwars zat, ook omdat je aangaf daarvoor te vrezen. Mijn excuusquote:Op zondag 28 juni 2015 16:10 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan het ook door wat anders worden veroorzaakt. Maar aangezien ik het pas heb sinds mijn eerste depressie sluit in een correlatie tussen beide niet uit. De reden van mijn post is om te zien of er nog meer mensen zijn die dit hebben ervaren.
Ik vind het zeker weleens vervelend dat mijn geheugen niet meer zo soepel werkt als daarvoor. Maar ik kan nou niet zeggen dat het mij erg dwars zit.quote:Op zondag 28 juni 2015 16:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
O, ik dacht meer dat het je dwars zat, ook omdat je aangaf daarvoor te vrezen. Mijn excuus
Ik herken het op het 1e gezicht niet eigenlijk. Wel weet ik dat mn "brainpower" nogal kan schommelen, afhankelijk van wat er in mn leven speelt.
Ik zal ongetwijfeld beinvloed zijn door depressie, maar eigenlijk vind ik het niet zo relevant, daar de gevolgen toch niet meer binnen mijn macht liggen om te bestrijden.
Ik bedoelde dat het je meer dwars zat dan dat het jou ging om info, ik bedoelde niet dat het je dwars zat in de zin van dat ik je dat probeerde in de mond te leggen ofzoquote:Op zondag 28 juni 2015 16:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik vind het zeker weleens vervelend dat mijn geheugen niet meer zo soepel werkt als daarvoor. Maar ik kan nou niet zeggen dat het mij erg dwars zit.
Goeie vraag...quote:Ik ben een behoorlijke controlefreak, dus dat los laten van dingen waar ik toch geen controle over heb vind ik knap lastig. Heb jij dat jezelf aangeleerd of ben je van nature zo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 29 juni 2015 01:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Knufff, hou vol en ga toch naar de hulpverleners. Al is t maar om er een potje bij uit te huilen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
quote:Op maandag 29 juni 2015 01:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 29 juni 2015 08:35 schreef Luchtbel het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dank jullie wel. En sorry... Ik had uit het niets een wazige bui. Het spijt me
Dank je welquote:Op maandag 29 juni 2015 08:33 schreef zomertje het volgende:
[..]
Knufff, hou vol en ga toch naar de hulpverleners. Al is t maar om er een potje bij uit te huilen...
quote:Op maandag 29 juni 2015 10:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dank jullie wel. En sorry... Ik had uit het niets een wazige bui. Het spijt meSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoek dan een voor jou veilige plek en laat t ff komen. Het lucht opquote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Pfffft... er is vanmiddag behoorlijk taaie therapie geweest, ik ben nog een beetje warrig. Al was het wel een heel nuttige sessies. Het liefst ging ik nu in mijn bed liggen huilen
Beter, constructiever, idee gehad: even bij een vriendin zitten huilen. Even niet-therapeutische steun was fijnquote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:56 schreef zomertje het volgende:
[..]
Zoek dan een voor jou veilige plek en laat t ff komen. Het lucht op
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Why are you wearing that stupid man suit?
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 11:45 schreef kuolema het volgende:
Wat verschrikkelijk erg voor jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop dat je er toch wat aan gaat hebben. Opnames zijn gewoon klote (sorry voor het taalgebruik), maar kunnen je wel heele rg helpen. Heel erg veel succes en sterkte![]()
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 11:45 schreef kuolema het volgende:
Ik vind je uitleg hier nog best wel bescheiden. Je hebt best wel veel shitzooi meegemaakt deze week, echt niet tof (en idd, het is tijdens je opname niet echt veel beter geworden)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte Kuo
Even een egopostje (niet echt heel boeiend verder):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank je welquote:Op vrijdag 3 juli 2015 12:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wat verschrikkelijk erg voor je
Ik hoop dat je er toch wat aan gaat hebben. Opnames zijn gewoon klote (sorry voor het taalgebruik), maar kunnen je wel heele rg helpen. Heel erg veel succes en sterkte
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
Zo, ik ben net thuis van ziekenbezoek en een andere verder ongerelateerde meet.
[..]
Ik vind je uitleg hier nog best wel bescheiden. Je hebt best wel veel shitzooi meegemaakt deze week, echt niet tof (en idd, het is tijdens je opname niet echt veel beter geworden)
Sterkte Kuo
Even een egopostje (niet echt heel boeiend verder):Klopt, misschien wil ik er later nog iets over kwijt. Dank je.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op mij kwam je juist best zeker over wat betreft die beslissing. Bedenk je dat je elk moment kunt afhaken tijdens die training, misschien helpt dat. Je wilt het wel.Why are you wearing that stupid man suit?
Ja, rationeel gezien is de beslissing eigenlijk wel een logische (en ik kan idd altijd afhaken..in theorie) maar het blijft toch wel een beetje een gok voor me (en dan niet of ik het zou kunnen (in de zin dat ik er geschikt voor ben), want daar ben ik idd best wel zeker van, maar meer of ik het aan kan (kwa stress en werkdruk enzo)).quote:Op zaterdag 4 juli 2015 14:13 schreef kuolema het volgende:
[..]
Klopt, misschien wil ik er later nog iets over kwijt. Dank je.
Op mij kwam je juist best zeker over wat betreft die beslissing. Bedenk je dat je elk moment kunt afhaken tijdens die training, misschien helpt dat. Je wilt het wel.
Vandaag is (voorlopig) de laatste dag dat het 30+ graden is, maar het lijkt erop dat het over de gehele linie genomen wel zomers blijft.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 14:29 schreef kuolema het volgende:
Ik baal er extra van dat de opname net nu is, nu het geweldig zomers weer is. Ik had zo graag naar het zwembad of het strand gegaan, dat vind ik echt leuk. Dus ik hoop dat dit weer nog even blijft en dat ik snel weg kan hier, of in ieder geval met verlof. En ik heb de komst van de nieuwe hond bij mijn moeder gemist, daar baal ik ook enorm van.
En nu twijfel ik weerquote:Op zaterdag 4 juli 2015 15:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja, rationeel gezien is de beslissing eigenlijk wel een logische (en ik kan idd altijd afhaken..in theorie) maar het blijft toch wel een beetje een gok voor me (en dan niet of ik het zou kunnen (in de zin dat ik er geschikt voor ben), want daar ben ik idd best wel zeker van, maar meer of ik het aan kan (kwa stress en werkdruk enzo)).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |