Niet ver, net begonnen haha. Succes!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:44 schreef Super-B het volgende:
[..]
Ik heb mijn theorie-examen op 27 juli. Hoe ver ben jij met de praktijklessen?
Aha oke. Ik zit al tegen het einde aan (zo ongeveer 21 a 23 lessen achter de rug).quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:14 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Niet ver, net begonnen haha. Succes!
Nee het is wel vaak een "overdreven" situatie. De "kinderen" worden tussen auto's gefotoshopt terwijl je met 60 aan komt rijden etcquote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:58 schreef the_ring het volgende:
Tering. Vrijdag theorieexamen. Ik ben al door alle gratis oefen tentamens op internet heen
Het kutte is gevaarherkenning. Dat is toch gewoon puur gokken? De ene keer is het remmen omdat zich een gevaarlijke situatie voordoet, de volgende keer is het gas loslaten omdat het nog niet direct gevaarlijk wordt (bijna identieke plaatjes) haha
Eerste keer.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:44 schreef Opsonisatie het volgende:
Fucking hell ik heb de 22e theorie examen totaal geen zin in. Na hoeveel pogingen waren jullie daarvoor geslaagd?
Daar zag ik ook tegenop en dat was uiteindelijk zo simpel. Terwijl ik met thuis oefenen rond de 12 fout zat had ik er uiteindelijk met het examen maar 3. Ik vind de foto's van het CBR duidelijker.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:58 schreef the_ring het volgende:
Tering. Vrijdag theorieexamen. Ik ben al door alle gratis oefen tentamens op internet heen
Het kutte is gevaarherkenning. Dat is toch gewoon puur gokken? De ene keer is het remmen omdat zich een gevaarlijke situatie voordoet, de volgende keer is het gas loslaten omdat het nog niet direct gevaarlijk wordt (bijna identieke plaatjes) haha
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:58 schreef the_ring het volgende:
Tering. Vrijdag theorieexamen. Ik ben al door alle gratis oefen tentamens op internet heen
Het kutte is gevaarherkenning. Dat is toch gewoon puur gokken? De ene keer is het remmen omdat zich een gevaarlijke situatie voordoet, de volgende keer is het gas loslaten omdat het nog niet direct gevaarlijk wordt (bijna identieke plaatjes) haha
Met thuis oefenen zit ik vaak op 4 á 7 fout. Ik maak mij eerder druk om die foutenmarge van 5 in het tweede deel van het examen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:25 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Daar zag ik ook tegenop en dat was uiteindelijk zo simpel. Terwijl ik met thuis oefenen rond de 12 fout zat had ik er uiteindelijk met het examen maar 3. Ik vind de foto's van het CBR duidelijker.
Op verboden sites staan genoeg oefen cd-romsquote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:58 schreef the_ring het volgende:
Tering. Vrijdag theorieexamen. Ik ben al door alle gratis oefen tentamens op internet heen
Het kutte is gevaarherkenning. Dat is toch gewoon puur gokken? De ene keer is het remmen omdat zich een gevaarlijke situatie voordoet, de volgende keer is het gas loslaten omdat het nog niet direct gevaarlijk wordt (bijna identieke plaatjes) haha
Niet echt opgelet maar gevaarherkenning kort, wet-regel kennis beetje langer.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:47 schreef Super-B het volgende:
Weet iemand, die het theorie-examen al achter de rug heeft, hoe lang je hebt om een vraag te beantwoorden?
Volgens mij mag je bij de nieuwe (individuele) theorie-examens terug gaan naar vorige vragen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:01 schreef IR1907 het volgende:
[..]
Niet echt opgelet maar gevaarherkenning kort, wet-regel kennis beetje langer.
Bij nieuwe stijl ? Nee, dat mag niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:13 schreef Evi90 het volgende:
[..]
Volgens mij mag je bij de nieuwe (individuele) theorie-examens terug gaan naar vorige vragen.
Laat de koppeling heel langzaam los, sterker nog, laat het niet los tot je zeker weet dat je al voldoende snelheid maakt.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:12 schreef Evi90 het volgende:
Vorige week uitleg koppeling & schakelen gehad en geoefend; ging allemaal goed.
Vandaag geoefend in R'dam bij 1000 stoplichten en het ging ineens een stuk minder goed
Ik trek op als een oma en liet 2 x de motor uitvallen. Hoop dat het de volgende les wat beter gaat (voor de mensen achter me ook, lol).
Ok, thx! Ga ik op letten volgende keer. En wat vlotter gas geven dus.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:15 schreef IR1907 het volgende:
[..]
Laat de koppeling heel langzaam los, sterker nog, laat het niet los tot je zeker weet dat je al voldoende snelheid maakt.
8 seconden voor gevaarherkenning en 20 voor de regelsquote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:47 schreef Super-B het volgende:
Weet iemand, die het theorie-examen al achter de rug heeft, hoe lang je hebt om een vraag te beantwoorden?
Niet te druk om maken. Je bent pas net bezig. Er staat niet voor niets een grote L op je dak, die ook Langzaam betekent. Moeten mensen maar naast je gaan staan als het ze niet snel genoeg gaat.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:12 schreef Evi90 het volgende:
Vorige week uitleg koppeling & schakelen gehad en geoefend; ging allemaal goed.
Vandaag geoefend in R'dam bij 1000 stoplichten en het ging ineens een stuk minder goed
Ik trek op als een oma en liet 2 x de motor uitvallen. Hoop dat het de volgende les wat beter gaat (voor de mensen achter me ook, lol).
Nee hoeft niet, laat de koppeling heel langzaam los en dan direct daarna een beetje gas geven. Kan ook andersom maar pas op de koppelingquote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:46 schreef Evi90 het volgende:
[..]
Ok, thx! Ga ik op letten volgende keer. En wat vlotter gas geven dus.
Heb jij trouwens ook geleerd op pas bij het aangrijpingspunt gas te geven? Zat net een filmpje te kijken op youtube waarin ze eerst (een beetje) gas geven en daarna pas de koppeling omhoog laten komen.
Ik heb nu ruim een jaar mijn rijbewijs en maak nog altijd foutjes, hoor. Je bent een mens, die maken fouten. Ik weet ook niet echt of een straatje missen ergens in een onbekende wijk een 'foutje' is. Kan toch gewoon gebeuren?quote:Op donderdag 2 juli 2015 23:30 schreef Rick25 het volgende:
Mijn vraag is, maakten/maken jullie ook nog weleens van die kleine foutjes zo vlak voor het examen? Foutjes zoals een keer rechtdoor gaan terwijl je rechtsaf een 30-zone in moet die je niet goed ziet omdat hij vlak achter een bocht ligt, in een dorp waar je nooit geweest bent? Of net wat te laat remmen en terugschakelen voor een rotonde waardoor je wat sneller moet handelen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |