abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153541446
quote:
'Rokers straks ook van terras geweerd'
In restaurants en cafés mag niet meer worden gerookt. Het terras wordt het volgende strijdtoneel waarop niet-rokers hun rokende medemens verjagen. Dat voorspelt horeca­kenner Wouter Verkerk in het AD. Volgens hem is het een kwestie van tijd voordat ook de buitenruimte rookvrij wordt.

De dagen van de rokende terrasbezoeker zijn geteld, denkt Verkerk. 'Steeds meer klanten vragen naar een rookvrij terras. Ze vinden het vies om in de rook van een ander te zitten. Ook op het terras is roken steeds moeilijker houdbaar.' Verkerk, die trainingen geeft in de horeca, hoort regelmatig van zijn klanten: 'we zullen eraan moeten geloven'.

Hoogleraar tabakontmoediging Marc Willemsen: 'Niet roken is de norm geworden. Roken is niet meer van deze tijd. Het wordt steeds minder geaccepteerd, ook in de buitenruimte.' Ook al zijn de gezondheidsrisico's voor meerokers veel minder groot dan binnen, de hinder is er niet minder om. Ton Voeten van Clean Air Nederland zegt: 'Wij krijgen dagelijks mails van mensen die roken op het terras buitengewoon irritant vinden.'

Behoefte
Sommige kroegen hebben inmiddels rookvrije gedeelten op hun terras. Café Kobus Kuch in Delft ging ruim 2 jaar geleden overstag. Eigenaar Jasja van Leeuwen: 'Wij willen de gasten die last hebben van de rook tegemoetkomen. Daar is behoefte aan. Ik denk dat het over 10 jaar verplicht is.' Horecabaas Gert Boonen uit Harderwijk: 'Vroeger moesten de niet-rokers in de horeca zich maar aanpassen aan de rokers. Nu is het andersom. Een rookvrij terras is de volgende stap. Dat gaat er zeker van komen.'

Horeca Nederland ziet een volledig rookvrije horeca helemaal niet zitten. Woordvoerder Joris Prinssen: 'Het terras is juist de enige mogelijkheid voor ondernemers om roken aan te bieden. Bovendien zou handhaving van een rookverbod op het terras erg lastig te organiseren zijn.' Ton Wurtz van Stichting Rokersbelangen: 'Buiten kijken mensen je vreemd aan als je rookt. Dat leidt op het terras soms tot spanning tussen rokers en niet-rokers. Ik hoop dat mensen er steeds samen proberen uit te komen. Je mag van de wet al op zo weinig plekken roken.'
Bron: 'Rokers straks ook van terras geweerd'

Dit artikel is een beknopte versie van het oorspronkelijke artikel in het AD, waarin nog meer informatie staat: Rokers ook persona non grata op 't terras

Goede zaak, zo'n rookverbod op het terras? Is eraan te ontkomen? Ik kan zelf niet zeggen dat ik last heb van rokers op het terras.
pi_153541460
Prima doorvoeren!

Mensen vergiftigen is volgens mij strafbaar.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_153541504
Mooi zo opzouten met die stinkers.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  maandag 15 juni 2015 @ 08:51:10 #4
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_153541516
Alle irritaties uitbannen door middel van verboden. Lijkt mij een heerlijke oplossing. De hele wereld één grote stiltecoupé. :')
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_153541535
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 08:51 schreef Ringo het volgende:
Alle irritaties uitbannen door middel van verboden. Lijkt mij een heerlijke oplossing. De hele wereld één grote stiltecoupé. :')
Dit dus.

Laten we elkaar vooral elk pleziertje misgunnen. Wordt de wereld vast gezelliger door.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 15 juni 2015 @ 08:53:43 #6
14505 OProg
A Life in Music
pi_153541548
Zat in de lijn der verwachting natuurlijk. Ik denk ook dat het gewoon gaat gebeuren uiteindelijk. Als het dan toch moet, zolang ze kroegen waar mensen gewoon buiten staan maar ontzien, want die krijgen dat echt een soort nekschot vrees ik. :{

In het AD ( http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ta-op-t-terras.dhtml ) stond dit:

quote:
Clean Air Nederland bereidt rechtszaken voor om roken in de privésfeer aan banden te leggen.
Ik vraag me echt af welke glijdende schaal Clean Air ons in wil hebben. :{
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_153541647
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 08:47 schreef spierbal het volgende:
Prima doorvoeren!

Alle autobezitters ook maar in de bak gooien?
  maandag 15 juni 2015 @ 09:15:07 #8
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_153541825
Mooi zo, een fatsoenlijk land kan niet toelaten dat mensen d.m.v. roken andere mensen doodziek kunnen maken. Net zoals we hier ook geen doodstraf hebben.

Roken moet gewoon überhaupt verboden worden.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_153541827
quote:
Prima doorvoeren!

Volgens mij niet, in elke binnenstad zitten fastfood ketens.
pi_153541962
Dit weet ik allang, in Singapore b.v mag maar op 20% van de stoelen op een terras gerookt worden.

In 2060 is roken wereldwijd vrijwel overal verboden ( ik denk dat je dan nog alleen in een vrijstaand huis, dat goed geisoleerd is en waar je alleen woont én de eigenaar bent, mag roken )

En dan rookt nog 5%

Voor de 100ste keer: in 1965 o.i.d werd bewezen dat roken schadelijk is

in 1970 rookte nog 80% in 1980 50% die daling was vrijwillig... daarna begon de overheid met hun oorlog tegen roken... vervolgens rookt er nog 25% ... van de lager opgeleide mannen van 25-40 jaar rookt in Nederland 60% van de jongeren met problemen 70-90% en van alle jongeren 10-15% ...

Over 8 jaar kost een pakje peuken 40,- euro zijn er nog maar 3 merken, want de Europese Unie vind dat er eigenlijk alleen shag mag worden gerookt

Maar het gaat niet alleen over roken; ook suiker vet en vlees enz enz word gewoon verboden
Maar eerst gaat de oorlog tegen alcohol beginnen....

Succes
  maandag 15 juni 2015 @ 09:23:57 #11
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_153541973
mmmm , moeilijk :{
Maar ja als je op het terras wat zit te eten en de buurman vindt het nodig om een sigaret op te steken , vind ik ook niet echt lekker :r
Ik ben inmiddels overleden
pi_153541992
quote:
Heerlijk lijkt me dat
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_153541998
Onzin sigarettenrook ruikt lekker, ik ging juist binnen altijd pal naast een man die een dikke sigaar rookte zitten, als ik uit eten ging.
pi_153542036
Horeca Nederland is hier helemaal niet voor.... dat is een grove leugen...

Misset Horeca ....

die zijn gewoon tegen alle regels, want dat zijn libertariers....
pi_153542105
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 09:15 schreef Mani89 het volgende:
Mooi zo, een fatsoenlijk land kan niet toelaten dat mensen d.m.v. roken andere mensen doodziek kunnen maken. Net zoals we hier ook geen doodstraf hebben.

Roken moet gewoon überhaupt verboden worden.
Jouw mening is totaal nergens op gebaseerd, er is geen enkel bewijs dat meeroken schadelijk is, geloof die leugens niet. Roken is alleen schadelijk voor de roker zelf.
  maandag 15 juni 2015 @ 09:32:56 #16
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_153542151
quote:
Behoefte
Sommige kroegen hebben inmiddels rookvrije gedeelten op hun terras.
Er zijn dus blijkbaar al ondernemers die inspelen op de behoefte van hun klandizie. En dat helemaal zonder ambtenaar die hun handje vasthoudt. Het is werkelijk ongelofelijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_153542154
Henry R. Sturman , hp de tijd 28 november 2003
pi_153542159
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 09:24 schreef arjan1112 het volgende:
Onzin sigarettenrook ruikt lekker, ik ging juist binnen altijd pal naast een man die een dikke sigaar rookte zitten, als ik uit eten ging.
Mooi dat je dat vindt, maar ik niet.
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2015 08:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit dus.

Laten we elkaar vooral elk pleziertje misgunnen. Wordt de wereld vast gezelliger door.
In Amsterdam waren er volgens mij ook al klachten dat mensen op het terras met elkaar aan het praten waren terwijl ze ZITTEND!!!!! een biertje dronken. De onverdraagzaamheid en gebrek aan eigen verantwoordelijkheid in dit land wordt steeds zieliger.
  maandag 15 juni 2015 @ 09:35:15 #19
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_153542182
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 09:24 schreef arjan1112 het volgende:
Sigaret - sigaar

2 verschillende dingen
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_153542191
Ja de rook van een sigaar is 250 keer meer indringend
  maandag 15 juni 2015 @ 09:36:35 #21
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_153542200
Maar hoe houden ze uitlaatgassen weg van het terras?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_153542206
Het komt er nog wel van dat ik word afgevoerd naar het politie buro omdat ik ergens rookte.

Daarna ga ik emigreren.
  maandag 15 juni 2015 @ 09:39:00 #23
346939 Janneke141
pi_153542230
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 09:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Maar hoe houden ze uitlaatgassen weg van het terras?
Alleen nog elektrische auto's in het stadscentrum?
pi_153542233
quote:
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2015 08:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit dus.

Dus ik moet dan maar in jullie stank zitten omdat jullie een verslaving hebben? Puur omdat jullie je pleziertje willen hebben? Flikker toch op man.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  maandag 15 juni 2015 @ 09:40:03 #25
346939 Janneke141
pi_153542244
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 09:39 schreef Wootism het volgende:

[..]

Dus ik moet dan maar in jouw stank zitten omdat jij een verslaving hebt? Puur omdat jij je pleziertje wil hebben? Flikker toch op man.
Nee hoor, dat moet helemaal niet. Je mag ook op een plek gaan zitten waar Koos niet zit te stinken.
pi_153542253
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 09:33 schreef Glazenmaker het volgende:
In Amsterdam waren er volgens mij ook al klachten dat mensen op het terras met elkaar aan het praten waren terwijl ze ZITTEND!!!!! een biertje dronken. De onverdraagzaamheid en gebrek aan eigen verantwoordelijkheid in dit land wordt steeds zieliger.
Tsja, mensen die gezellig en te luid met elkaar praten, dat moeten we natuurlijk niet willen, met z'n allen.

Overigens heb ik het volste begrip voor het rookverbod in restaurants en kroegen. Echter, de terras-peuk de nek omdraaien, gaat in mijn optiek veel te ver.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 15 juni 2015 @ 09:42:40 #27
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_153542279
Mensen moeten gewoon wat verdraagzamer zijn. Het is heus niet zo'n ramp eens een keertje rook te ruiken. Mensen moeten niet zo doordraven in hun ikke ikke ikke.

Er zijn zoveel dingen waar je je aan kunt ergeren de hele dag. En die onverdraagzaamheid en het individualisme worden steeds verder gevoerd door dit soort verboden. Het wordt er niet gezelliger op hier.
pi_153542288
ik heb geen enkel begrip voor het rookverbod in alle horeca en op de werkvloer en dat er een rookverbod in het vliegtuig is is fascisme in de het kwadraat

Maar ik hou me er wel vrijwel altijd aan.
pi_153542307
quote:
Prima doorvoeren!

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_153542309
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 09:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee hoor, dat moet helemaal niet. Je mag ook op een plek gaan zitten waar Koos niet zit te stinken.
Omgekeerde wereld.
Laat die verslaafden zelf maar een plek uitzoeken waar ze niemand tot last zijn.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')