abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 juni 2015 @ 06:08:42 #1
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_153491667
http://www.nu.nl/binnenla(...)melder-elk-huis.html

De brandweer wil dat er in elk huis verplicht rookmelders geinstalleerd wordt. Dit om het aantal slachtoffers te doen dalen. Volgens het CBS sterven er jaarlijks enkele tientallen mensen waarvan zeker de helft niet met opzet.
De brandweer verwijst in haar rapport (pdf) oa naar de goede resultaten in de UK waar men in 92 zo'n verplichting introduceerde en zes jaar later 75% van de huizen een rookmelder had tegen zo'n 10% daarvoor.
Deze groei zorgde voor een 40% daling in sterfgevallen.

Nu stelt men dat Nederland enorm achterloopt en er dus heel veel te halen valt. Waar ze echter overheen stappen is dat hier al zo'n 70% van de huishoudens over een rookmelder beschikt.
De UK haalde met een 80 procentpunt stijging een daling van 40%. Het maximale wat wij kunnen behalen is dus zo'n 15% daling.

Dat is niet zo enorm veel, voor mij in ieder geval niet genoeg om er een verplichting met de daarbij behorende inspecties en administratieve rompslomp en kosten van te maken. Helemaal aangezien de verplichting er al is voor nieuwbouw, sinds 2003.

Dit is, wmb, niet iets voor de overheid maar voor de markt. Laat de verzekeraars maar middels de premie rookmelders stimuleren. Mocht er wat gebeuren en je rookmelder deed het niet kost je dat gewoon in je vergoeding.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_153491674
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 06:08 schreef Dagonet het volgende:

De brandweer wil dat er in elk huis verplicht rookmelders geinstalleerd wordt. Dit om het aantal slachtoffers te doen dalen. Volgens het CBS sterven er jaarlijks enkele tientallen mensen waarvan zeker de helft niet met opzet.
De brandweer verwijst in haar rapport (pdf) oa naar de goede resultaten in de UK waar men in 92 zo'n verplichting introduceerde en zes jaar later 75% van de huizen een rookmelder had tegen zo'n 10% daarvoor.

Nu stelt men dat Nederland enorm achterloopt en er dus heel veel te halen valt. Waar ze echter overheen stappen is dat hier al zo'n 70% van de huishoudens over een rookmelder beschikt.
De UK haalde met een 80 procentpunt stijging een daling van 40%. Het maximale wat wij kunnen behalen is dus zo'n 15% daling.

Dat is niet zo enorm veel, voor mij in ieder geval niet genoeg om er een verplichting met de daarbij behorende inspecties en administratieve rompslomp en kosten van te maken. Helemaal aangezien de verplichting er al is voor nieuwbouw, sinds 2003.

Dit is, wmb, niet iets voor de overheid maar voor de markt. Laat de verzekeraars maar middels de premie rookmelders stimuleren. Mocht er wat gebeuren en je rookmelder deed het niet kost je dat gewoon in je vergoeding.
burgers en eigen verantwoordelijkheid :)
Doet mij denken aan medici die een verbod eisen op energy drinks verkoop aan kinderen.
Hele volk op de achterste benen maar zelf zorgen dat je kids gezond blijven ho maar. Nee dan hebben de experts het mis.
Gelukkig trekken die verbrande lijken uit afgebrande woningen.

En veelal hoor je mensen klagen: die dingen werken niet, gaan af bij een peukje roken of na een half jaar piepen ze. Ja als je goedkope meuk koopt.
Een gsm/laptop auto mag de wereld kosten maar meer dan 15 euro per rookmelder is teveel :)

In duitslan hebben we meerdere huizen verhuurd. Destijds volgens de richtlijnen rookmelders geplaatst. Van die alecto dingen die geschakelt kunnen worden, dan kon het hele complex in een keer alarm krijgen. Na een half jaar begon de ellende met die kut dingen.

Nu hebben we rookmelders van Minol. Een hele grote producent die geavanceerde rookmelders heeft. Dingen kunnen op afstand uitgelezen worden, merken het als ze in een la worden gelegd en de accu gaat 10 jaar mee en het spul is gecertificeerd en word jaarlijks gecontroleerd.
Kosten voor huurder, iets van 7 euro pm voor 3 melders of zo.

Enige jammerlijke is dat Minol niet in nederland nog actief is, zal wel komen door de verzuurde pinnige nederlanders...
(hier in nederland installeren wij in onze objecten rookmelders op 220, dat is ook betrouwbaar.)

Volgensmij is in DLD het voor de verhuur iig wel wettelijk verplicht en voor verzekering (aansprakelijkheid). Merk maakt niet uit, als maar functioneert. Voor ons als verhuurder zijn wij optimaal gedekt en wbt brandmelders is die firma verantwoordelijk.
pi_153491739
Ik heb een goeie rookmelder die niet om de haverklap af gaat. Heel jammer dat er een tijdlang van die rookmelders verkocht werden die zomaar afgingen. Dat heeft er flink aan meegewerkt dat veel huizen nu geen rookmelder hebben.
Ik vind het een heel goeie actie van de brandweer. Die vergelijking met Engeland snijdt hout.
pi_153491891
Ik heb ze ook overal hangen, alleen in de keuken hangt een aparte hittemelder.
pi_153491914
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 07:09 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb een goeie rookmelder die niet om de haverklap af gaat. Heel jammer dat er een tijdlang van die rookmelders verkocht werden die zomaar afgingen. Dat heeft er flink aan meegewerkt dat veel huizen nu geen rookmelder hebben.
Ik vind het een heel goeie actie van de brandweer. Die vergelijking met Engeland snijdt hout.
Je had inderdaad wel eens vaker vals alarm met dat goedkope spul, maar hoe zit het nu andersom? Mag je er bij elke rookmelder die te koop is ook van uit gaan dat hij ook echt afgaat bij rook? Vals alarm merk je immers.. maar als ze nu minder gevoelig afgesteld staan en daarom niet afgaan merk je dat natuurlijk niet.

Klopt het dat die dingen alleen op technische veiligheid van het apparaat zelf getest worden?
pi_153491933
Weten mensen dat er op de meeste rookmelder een te gebruiken tot datum zit, ik denk dat het merendeel van de melders in nl over datum zijn.
pi_153491968
Ze moeten het niet verplichten, maar juist aan de andere kant gaan werken.

quote:
U had geen rookmelder in huis om bij het beginnende smeulbrandje te waarschuwen? Sorry, maar de verzekering keert niets uit. Gecondoleerd met uw vrouw, kinderen en hond.
Veel effectiever oO/ <- wel toepasselijke smilie voor iemand die zwart van 't roet is

Ik heb hier 5 'mobiele' rookmelders (met batterij) in huis 2 slaapkamers, berging waar ketel hangt, woonkamer en 1 in de meterkast en ook nog een CO-melder in de berging bij de ketel, en in de gang hangt een permanent aangesloten melder in combinatie met deurdranger (bij brand valt de voordeur dicht mocht die open staan).

Tot nu toe maar 1x een spontane valse melding gehad van de gangmelder (midden in de nacht, was wel meteen wakker) en 1x vergeten de afzuigkap aan te zetten bij het pannenkoeken bakken, ze werken dus wel.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_153492117
Goede zaak is dat.
Ура для россии
pi_153492368
Bepaal zelf wel hoe ik onze brandveiligheid regel. Die regeldrift altijd...

Overigens hangen er melders in de slaapkamer, woonkamer en keuken. Brandblusdeken aanwezig, tevens 2x 6 kilo poederblussers (schuur en gangkast) en een 6 kilo schuimblusser in de slaapkamer.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 09:31:30 #10
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_153492431
Schijnveiligheid ..... er zijn nogal wat uiterst matige rookmelders (maar ja, die zijn goedkoop), rookmelders gaan (afhankelijk van het soort) maar een bepaalde tijd mee en je moet ze wel regelmatig controleren (batterijen vervangen). De brandweer zou net zo goed CO meters verplicht kunnen willen stellen, tenslotte gaan er jaarlijks mensen dood door koolmonoxide vergiftiging (en voor CO meters gelden de zelfde problemen).

Gemiddeld zijn er zo'n 60 doden per jaar bij branden;
http://www.veiligheid.nl/cijfers/cijfers-over-brand
en zo'n 11 sterfgevallen door koolmonoxide;
http://www.brandweerneder(...)age/?ActItmIdt=40976
en er zijn 7,57 miljoen huishoudens;
http://www.compendiumvoor(...)houdens.html?i=15-12

Stel dus dat je allemaal een rookmelder en CO melder koopt; 15 miljoen apparaatjes die per saldo misschien 28 levens per jaar zouden kunnen redden. Dat is dan per gered leven ongeveer 22 000 Euro per voorkomen sterfgeval (voor een redelijk goede rookmelder 30 euro, een CO melder 50) ... als je aanneemt dat één melder per huis genoeg is (wat nogal weinig is in feite je moet er in de keuken eentje [fornuis] en in de woonkamer [als daar de kachel staat] en rokers moeten er een in de slaapkamer enzovoorts).
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_153492446
In Frankrijk is dat al 10 jaar ondertussen verplicht. Minimaal 2 rookmelders.
pi_153492486
De brandweer kan niets verplicht stellen, maar ik snap ze wel. Melders kunnen en hoop ellende schelen.

Zou sowieso goed zijn als het verplicht is voor verhuurders. Bij koopkoopwoningen zie ik ze altijd.
Whatever...
pi_153492560
Ik heb twee collega's gehad die dankzij een rookmelder nog leven. Allebei sliepen ze toen het ding begon te piepen. Eentje had hem de dag ervoor opgehangen!

Ik heb voor 60 euro drie detectoren opgehangen; een CO-meter in de gang bij de ketel, een temperatuur-meter in de keuken (gaat af bij 50 graden volgens mij) en een rookmelder bij de slaapkamer. Alledrie hebben 10 jaar garantie, waarna je hem in zijn geheel (met batterij) moet weggooien.

Het is wel lastig om te bepalen wat voor soort melders je moet ophangen; ik heb na lang zoeken en rondvragen deze opstelling verzonnen, maar ik weet eerlijk gezegd niet of dit de meest veilige opstelling is. Misschien valt hier voor de brandweer veel te halen; een goede website die uitlegt waar je welke melders kunt ophangen, zodat je niet vaak vals alarm hebt, maar wel goed beschermd bent. Ik denk ook niet dat geld het grote probleem is voor de meeste huishoudens (60 tot 100 euro voor 10 jaar bescherming), maar meer dat het moeite kost om je er in te verdiepen. Voor het 'dat-moet-ik-nog-een-keer-doen' zal een reden zijn dat er in veel huishoudens niets hangt.

Als ze iets willen verplichten of verbieden, moeten ze rookmelders van onder de 10 euro verbieden. Die zorgen voor de irritatie en dat er bergen rookmelders van het plafond worden gehaald omdat ze vals alarm hebben gegeven of het batterijtje leeg is.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 09:49:34 #14
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_153492606
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 09:45 schreef JoPiDo het volgende:
Het is wel lastig om te bepalen wat voor soort melders je moet ophangen ..... moeten ze rookmelders van onder de 10 euro verbieden.
Geheel mee eens; zónder die maatregelen geven die dingen nu juist schijnveiligheid.

IDEETJE! :) Wie maakt er een 'rookmelder app' die je vertelt waar en hoeveel en wat voor rookmelders e.d. je nodig hebt EN die na een bepaalde tijd je er aan herinnert dat je die dingen moet controleren / batterijen vervangen / dingen vervangen?
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_153492693
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 09:49 schreef BaardaapAd het volgende:

[..]

Geheel mee eens; zónder die maatregelen geven die dingen nu juist schijnveiligheid.

IDEETJE! :) Wie maakt er een 'rookmelder app' die je vertelt waar en hoeveel en wat voor rookmelders e.d. je nodig hebt EN die na een bepaalde tijd je er aan herinnert dat je die dingen moet controleren / batterijen vervangen / dingen vervangen?
Dit moet een fabrikant of verkoper oppakken, dan kun je na het berekenen direct alles bestellen!
pi_153492740
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 09:49 schreef BaardaapAd het volgende:

[..]

Dat ding piept hoogst irritant als de batterij leeg is, ik kan me niet voorstellen dat mensen dat maar negeren. :P
pi_153492807
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 08:17 schreef hoas het volgende:
Ik heb ze ook overal hangen, alleen in de keuken hangt een aparte hittemelder.
Klopt, daar kan je beter een apparaat hangen dat op hitte reageert, anders gaat hij bij iedere aangebrande krop sla af.
pi_153492830
Helemaal mee eens.
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 13 juni 2015 @ 10:15:44 #19
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_153492873
Ik heb rookmelders van Alecto, keer in de aanbieding bij de Blokker gekocht.

Maar ik vind de batterijen altijd zon uitgave. Van die blokken batterijen. Het is voor je eigen veiligheid. Maar die krengen zijn altijd zo duur.
pi_153492941
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 10:15 schreef 10minuteman het volgende:
Ik heb rookmelders van Alecto, keer in de aanbieding bij de Blokker gekocht.

Maar ik vind de batterijen altijd zon uitgave. Van die blokken batterijen. Het is voor je eigen veiligheid. Maar die krengen zijn altijd zo duur.
4 euro per jaar
  zaterdag 13 juni 2015 @ 10:30:25 #21
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_153493030
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 10:22 schreef hoas het volgende:

[..]

4 euro per jaar
4,5 x 4
pi_153493039
Ik heb een beetje een hekel aan regels die niet te controleren zijn zonder de zoveelste invasie op je grondrechten of administratieve ellende. Regeltjes die bovendien al overbodig zijn dankzij eerdere bepalingen en bij risicogroepen zoals studenten komen ze al om de paar jaar langs om te kijken hoe je huisbaas de brandveiligheid voor elkaar heeft.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 10:32:18 #23
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_153493057
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 10:31 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik heb een beetje een hekel aan regels die niet te controleren zijn zonder de zoveelste invasie op je grondrechten of administratieve ellende.
Hoezo? Er komt gewoon ieder jaar even een brandweermanambtenaar kijken of jij wel aan je brandmelderverplichting hebt voldaan. Of heb je wat te verbergen, ofzo?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_153493174
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 10:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hoezo? Er komt gewoon ieder jaar even een brandweermanambtenaar kijken of jij wel aan je brandmelderverplichting hebt voldaan. Of heb je wat te verbergen, ofzo?
Ja. En jij hebt geen idee wat er zoal verboden is in Nederland, dus spring alsjeblieft niet al te hoog van de toren.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 10:47:01 #25
346939 Janneke141
pi_153493320
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 10:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ja. En jij hebt geen idee wat er zoal verboden is in Nederland, dus spring alsjeblieft niet al te hoog van de toren.
Fijn dat je me wil behoeden voor zelfmoord.

En sarcasme. Herken het.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 10:58:55 #26
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153493508
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 10:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En dan het liefste met behoorlijke jaarlijkse kosten die ieder jaar zullen gaan stijgen om de papieren tijgers ook iets te gunnen voor de verplichte keuringen.

Maar dan heb je wel een mooi certificaat en kun je lekker gaan slapen.

Bah bah wat een maatschappij.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zaterdag 13 juni 2015 @ 11:00:52 #27
346939 Janneke141
pi_153493557
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 10:58 schreef Cherna het volgende:
Maar dan heb je wel een mooi certificaat en kun je lekker gaan slapen.
Precies. Met je certificaat is het veilig!
  zaterdag 13 juni 2015 @ 11:01:34 #28
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_153493569
Als hun het betalen vind ik het best.
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
  zaterdag 13 juni 2015 @ 11:27:13 #29
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_153493950
Mompelt iets met eigenverantwoordelijkheid enzo. Iets wat anno 2015 niet meer lijkt te bestaan.
Ik heb overigens rookmelders op 220v met backup batterij, werkt al 6 jaar feilloos.
pi_153494357
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 10:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Fijn dat je me wil behoeden voor zelfmoord.

En sarcasme. Herken het.
Ik weet dat jij niet nieuw op fok bent, dus moet je je argumenten al wat vaker voorbij hebben zien komen van mensen die het serieus meenden. Als je sarcasme wil laten zien zou je daarom moeten werken met smilies of echt over de top moeten gaan.
pi_153494374
quote:
19s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 11:01 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Als hun het betalen vind ik het best.
Jij bent zo iemand die belasting op bedrijven supermooi vindt want dan komen de kosten niet bij jou terecht, maar bij de rijke eigenaren ofzo?
  zaterdag 13 juni 2015 @ 12:03:43 #32
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_153494472
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 11:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik weet dat jij niet nieuw op fok bent, dus moet je je argumenten al wat vaker voorbij hebben zien komen van mensen die het serieus meenden. Als je sarcasme wil laten zien zou je daarom moeten werken met smilies of echt over de top moeten gaan.
Aan het, of heb je iets te verbergen ofzo had je het moeten kunnen aanvoelen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  † In Memoriam † zaterdag 13 juni 2015 @ 12:08:37 #33
230491 Zith
pls tip
pi_153494545
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 09:31 schreef BaardaapAd het volgende:
Schijnveiligheid ..... er zijn nogal wat uiterst matige rookmelders (maar ja, die zijn goedkoop), rookmelders gaan (afhankelijk van het soort) maar een bepaalde tijd mee en je moet ze wel regelmatig controleren (batterijen vervangen). De brandweer zou net zo goed CO meters verplicht kunnen willen stellen, tenslotte gaan er jaarlijks mensen dood door koolmonoxide vergiftiging (en voor CO meters gelden de zelfde problemen).

Gemiddeld zijn er zo'n 60 doden per jaar bij branden;
http://www.veiligheid.nl/cijfers/cijfers-over-brand
en zo'n 11 sterfgevallen door koolmonoxide;
http://www.brandweerneder(...)age/?ActItmIdt=40976
en er zijn 7,57 miljoen huishoudens;
http://www.compendiumvoor(...)houdens.html?i=15-12

Stel dus dat je allemaal een rookmelder en CO melder koopt; 15 miljoen apparaatjes die per saldo misschien 28 levens per jaar zouden kunnen redden. Dat is dan per gered leven ongeveer 22 000 Euro per voorkomen sterfgeval (voor een redelijk goede rookmelder 30 euro, een CO melder 50) ... als je aanneemt dat één melder per huis genoeg is (wat nogal weinig is in feite je moet er in de keuken eentje [fornuis] en in de woonkamer [als daar de kachel staat] en rokers moeten er een in de slaapkamer enzovoorts).
Je gaat hier voorbij aan het feit dat een heel groot deel van NL al brandmelders heeft hangen - waardoor sterftecijfers al lager zijn.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 13 juni 2015 @ 12:09:30 #34
346939 Janneke141
pi_153494562
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 11:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik weet dat jij niet nieuw op fok bent,
Dan weet je ook dat ik een hekel heb aan ieder nieuw plannetje dat vooral als doel heeft om mensen hun eigen verantwoordelijkheid uit handen te nemen. Dat staat nog los van het privacyargument.
pi_153495485
Men kan roepen wat men wil. De brandweer ziet veel dingen en roept dat veel voorkomen kan worden. Dat doen alle belangenorganisaties... Vaak ook de domste dingen.

Roepen kan altijd, opvolgen hoeft niet en luisteren ook niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_153497057
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 08:22 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Je had inderdaad wel eens vaker vals alarm met dat goedkope spul, maar hoe zit het nu andersom? Mag je er bij elke rookmelder die te koop is ook van uit gaan dat hij ook echt afgaat bij rook? Vals alarm merk je immers.. maar als ze nu minder gevoelig afgesteld staan en daarom niet afgaan merk je dat natuurlijk niet.

Klopt het dat die dingen alleen op technische veiligheid van het apparaat zelf getest worden?
Volgens mij zijn die intern gewoon geavanceerder zodat ze waterdamp en sigarettenrook niet verwarren met echte rook.

Heeft niet per se met gevoeligheid te maken meer met betere techniek
pi_153503113
Bij mij is de woonkamer voorzien van een rookmelder. (door de woningcorporatie daar geplaatst)
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_153503333
Ik heb na veel ellende met goedkope en dure rookmelders die allemaal midden in de nacht afgingen, nu een Kidde rookmelder, en dat gaat nu twee jaar goed. Van de Praxis, 15 euro. Ze hebben hem helaas niet meer. Batterij gaat tien jaar mee.

Edit: deze is het, ik had hem in de aanbieding.
http://www.thesecuritysho(...)-9v-model-pe910.html

[ Bericht 19% gewijzigd door Loekie1 op 13-06-2015 19:03:09 ]
pi_153503815
Ik weet niet of dit bij mij zo'n goed idee is, ik vrees namelijk bij het hebben van een rookmelder dat ik veel onzorgvuldig omga met gevaarlijke situaties wetende dat de rookmelder mij wel zal redden.
  zondag 14 juni 2015 @ 02:00:06 #40
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153512809
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 06:08 schreef Dagonet het volgende:

Eerste reactie.
Laat iedereen dat maar zelf beslissen. Ik kan me voorstellen dat een brandverzekeringsbedrijf het als voorwaarde stelt maar de brandweer en de overheid dienen zich hier niet mee te bemoeien zolang het om een huis gaat waarin slechts 1 persoon woont die dit huurt of heeft gekocht.
Ik weet uit ervaring dat zo'n rookmelder ook nadelen heeft: het gaat af wanneer het niet hoort af te gaan (bijv. als je aan het koken bent of je brandt een kaars), het lampje wat knippert kan eventueel hinderlijk zijn (als je dat lichtje ziet waar je zit/lig) en vroeger waren ze ook nog eens toxisch voor het menselijk lichaam aangezien toen nog een radioactief element werd gebruikt (tegenwoordig geen probleem meer, ze gebruiken nu een andere technologie).

Tweede reactie.
Leuk en aardig dat je zelf kan voorkomen dat je een brand krijgt door een beetje je verstand te gebruiken maar daar ben je vet mee als je in een rijtjeshuisje woont en een van je buren te dom is om te poepen of een blunder maakt.

Een lastig dilemma. Ik wil niet dat de overheid mij voorschrijft om zo'n ding in huis te hebben, ik wil echter ook niet dat mijn huis in de fik vliegt omdat mijn buren iets dom doen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 14 juni 2015 @ 02:04:27 #41
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153512840
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 14:33 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Volgens mij zijn die intern gewoon geavanceerder zodat ze waterdamp en sigarettenrook niet verwarren met echte rook.
Ik ken er geen die hiertussen discrimineert, ik zou ook niet weten hoe je dat wil doen. Je kan wellicht wel wat spelen met de drempelwaarde.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 19:19 schreef MakkieR het volgende:
Ik weet niet of dit bij mij zo'n goed idee is, ik vrees namelijk bij het hebben van een rookmelder dat ik veel onzorgvuldig omga met gevaarlijke situaties wetende dat de rookmelder mij wel zal redden.
Enigszins vergelijkbaar.
Er zijn onderzoeken waaruit bleek dat het dragen van een fietshelm als nadeel had dat andere weggebruikers onvoorzichtiger handelen t.o.v. de fietser. Ik moet zeggen dat ik dat enigszins herken uit de praktijk.
#NoDAPL
pi_153512847
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 02:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ken er geen die hiertussen discrimineert, ik zou ook niet weten hoe je dat wil doen. Je kan wellicht wel wat spelen met de drempelwaarde.

Ik dacht je hebt apparaten die drugs en explosieven kunnen "ruiken" wellicht was die techniek schaalbaar voor rookmelders 8-)
  zondag 14 juni 2015 @ 02:07:32 #43
433309 Impressme
Very funny
pi_153512865
En in woningen met een trap verplicht een helm op als je van de trap naar beneden gaat. Desnoods lassen we die vast aan je hoofd.

Ik ben vóór.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
  zondag 14 juni 2015 @ 02:07:58 #44
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153512867
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 02:05 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik dacht je hebt apparaten die drugs en explosieven kunnen "ruiken" wellicht was die techniek schaalbaar voor rookmelders 8-)
Van alles is mogelijk maar niet voor de prijs die een rookmelder mag kosten. ;)
#NoDAPL
  zondag 14 juni 2015 @ 02:08:49 #45
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153512875
quote:
14s.gif Op zondag 14 juni 2015 02:07 schreef Impressme het volgende:
En in woningen met een trap verplicht een helm op als je van de trap naar beneden gaat. Desnoods lassen we die vast aan je hoofd.

Ik ben vóór.
Breng de overheid nu niet op ideeën! ;)
Ik ben al blij dat het skaten op de openbare weg is toegestaan, er was een tijd (jaren 90) waarin het werd verboden in tal van landen omdat het ten onrechte als gevaarlijk werd gezien. Nu is het niet zonder enig risico maar ik garandeer je dat wielrennen bijv. veel gevaarlijker is, met skaten heb je weinig te vrezen als je wat bescherming draagt en je weet wat je doet.

Ook leuk: bij een buitenplas verbieden om in het ondiepe te zwemmen.

Als je iets leuks wil doen dan moet je soms wat risico nemen, zolang het in verhouding is is er weinig aan de hand.
#NoDAPL
pi_153512890
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 02:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Van alles is mogelijk maar niet voor de prijs die een rookmelder mag kosten. ;)
http://www.androidpolice.(...)entury-with-protect/

Ik ging op Google zoeken! Deze heeft er wel een hele handige oplossing voor gevonden :)
pi_153512912
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 02:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Breng de overheid nu niet op ideeën! ;)
Ik ben al blij dat het skaten op de openbare weg is toegestaan, er was een tijd (jaren 90) waarin het werd verboden in tal van landen omdat het ten onrechte als gevaarlijk werd gezien. Nu is het niet zonder enig risico maar ik garandeer je dat wielrennen bijv. veel gevaarlijker is, met skaten heb je weinig te vrezen als je wat bescherming draagt en je weet wat je doet.

Ook leuk: bij een buitenplas verbieden om in het ondiepe te zwemmen.

Als je iets leuks wil doen dan moet je soms wat risico nemen, zolang het in verhouding is is er weinig aan de hand.
Wat als ik je zeg dat ik 40 km per uur kan bereiken op skeelers :7. Ik heb toch echt meer controle met mijn fiets dan met mijn skeelers.
  zondag 14 juni 2015 @ 02:13:28 #48
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153512919
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 02:10 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

http://www.androidpolice.(...)entury-with-protect/

Ik ging op Google zoeken! Deze heeft er wel een hele handige oplossing voor gevonden :)
Interessant. Technologisch gezien stelt het volgens mij niet veel voor maar ze combineren op een handige manier de bestaande technieken met een gebruiksvriendelijker ontwerp. Dat zou best wel eens kunnen aanslaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#NoDAPL
pi_153512928
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 02:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Interessant. Technologisch gezien stelt het volgens mij niet veel voor maar ze combineren op een handige manier de bestaande technieken met een gebruiksvriendelijker ontwerp. Dat zou best wel eens kunnen aanslaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.nu.nl/gadgets/(...)lder-per-direct.html

:( :( :(
  zondag 14 juni 2015 @ 02:16:07 #50
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153512940
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 02:12 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Wat als ik je zeg dat ik 40 km per uur kan bereiken op skeelers :7.
Dan ben ik enigszins onder de indruk.

quote:
Ik heb toch echt meer controle met mijn fiets dan met mijn skeelers.
Ja, maar vallen met een racefiets is niet zo leuk aangezien je geen bescherming draagt, buiten een helm, je een korte broek aanhebt en je vastzit met je voeten aan de pedalen (die je niet altijd op tijd los hebt geklikt). Niet aan te raden! Als je valt met skates is er weinig aan de hand, als je bescherming draagt en niet valt als een motorisch zwaar gestoord iemand. ;)
#NoDAPL
  zondag 14 juni 2015 @ 02:20:21 #51
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153512972
quote:
Dat probleem is wel op te lossen (praktisch gezien zou het stopzetten via de smartphone of een andere computer ook prima zijn voor de meeste klanten), de vraag is alleen of dat je de bewegingssensor dan nog kan gebruiken.
#NoDAPL
pi_153514968
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 13:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
Men kan roepen wat men wil. De brandweer ziet veel dingen en roept dat veel voorkomen kan worden. Dat doen alle belangenorganisaties... Vaak ook de domste dingen.

Roepen kan altijd, opvolgen hoeft niet en luisteren ook niet.
ja, de brandweer roept maar dom wat...

Echt hoe dom kun je zijn...

Ik hoop trouwens dat verzekeringen het in hun voorwaarden zetten. Erkende rookmelders geplaatst door erkend bedrijf en elke 10 jaar vervangen.

En dan word het lachen als je huis af fikt en de verzekering tegen je zegt...geen rookmelder, jammer dan.
  Redactie Frontpage zondag 14 juni 2015 @ 10:19:00 #53
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_153515071
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 10:09 schreef hans1985 het volgende:
En dan word het lachen als je huis af fikt en de verzekering tegen je zegt...geen rookmelder, jammer dan.
Hoe zorgt een rookmelder er precies voor dat een huis niet afbrandt dan?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_153515088
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 10:19 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Hoe zorgt een rookmelder er precies voor dat een huis niet afbrandt dan?
als het nog smeult of het is een klein vuurtje dan kun je het wellicht nog af met een poeder/schuim blusser.
  zondag 14 juni 2015 @ 10:20:54 #55
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_153515090
Zouden we hier ook moeten hebben eigenlijk maar vertrouw op de hond die beneden zit. :')

Ook geen waterdicht systeem hehe.
  Redactie Frontpage zondag 14 juni 2015 @ 10:23:07 #56
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_153515113
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 10:20 schreef hans1985 het volgende:

[..]

als het nog smeult of het is een klein vuurtje dan kun je het wellicht nog af met een poeder/schuim blusser.
Maar dan moet je dus ook verplicht op elke verdieping een blusser hebben hangen ;). En die moeten vervolgens ook weer elk jaar worden onderhouden en na een paar jaar vervangen worden. Daarbij moeten mensen ook nog een training krijgen welke blusser je bij welk soort brand gebruikt.
_____
pi_153515141
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 10:23 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Maar dan moet je dus ook verplicht op elke verdieping een blusser hebben hangen ;). En die moeten vervolgens ook weer elk jaar worden onderhouden en na een paar jaar vervangen worden. Daarbij moeten mensen ook nog een training krijgen welke blusser je bij welk soort brand gebruikt.
beetje zelf nadenken mag ook wel ;)
blusser is om de 5 jaar.kost niet zo heel veel, dacht onder de 2 tientjes.
  Redactie Frontpage zondag 14 juni 2015 @ 10:29:42 #58
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_153515180
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 10:25 schreef hans1985 het volgende:

[..]

beetje zelf nadenken mag ook wel ;)
blusser is om de 5 jaar.kost niet zo heel veel, dacht onder de 2 tientjes.
De kosten zullen ook niet echt het probleem zijn denk ik. Het zijn eerder de mensen zelf, die hebben gewoon geen zin om een zo'n ding op te gaan hangen. Ze moeten namelijk wel op een goed bereikbare en zichtbare plaats hangen. Nu snap ik dat het voor de veiligheid is, maar veel mensen zitten niet te wachten op en felrode brandblusser naast hun zorgvuldig uitgezochte bank of wijnrek :P.
_____
pi_153515193
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 10:29 schreef LTVDK het volgende:

[..]

De kosten zullen ook niet echt het probleem zijn denk ik. Het zijn eerder de mensen zelf, die hebben gewoon geen zin om een zo'n ding op te gaan hangen. Ze moeten namelijk wel op een goed bereikbare en zichtbare plaats hangen. Nu snap ik dat het voor de veiligheid is, maar veel mensen zitten niet te wachten op en felrode brandblusser naast hun zorgvuldig uitgezochte bank of wijnrek :P.
zet hem in de meterkast of naast de wasmachine. bewoners weten zelf wel waar die staat dan.
moet er ook nog 2 bestellen realiseer ik mij net :p
  Redactie Frontpage zondag 14 juni 2015 @ 10:33:11 #60
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_153515213
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 10:30 schreef hans1985 het volgende:

[..]

zet hem in de meterkast of naast de wasmachine.
moet er ook nog 2 bestellen realiseer ik mij net :p
Dat is het probleem, dat zijn vaak niet de meest makkelijk bereikbare plekken :P. In moderne huizen zou het wel in de meterkast passen, maar bij veel oude huizen is die ruimte er niet. En de wasmachine staat meestal ook niet op de route :P.
_____
  zondag 14 juni 2015 @ 10:37:37 #61
346939 Janneke141
pi_153515256
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 10:23 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ik heb alleen een branddeken in huis, in de keuken hangen. Brandende prullenbakken of pannen (of mensen :X) kun je daar goed mee blussen en als het groter wordt dan dat is het ook maar de vraag of je dat met een poeder- of schuimblusser kan redden.
pi_153515322
Een grote brand niet maar beginnend brandje wel. Wij hebben nog een brandhaspel hangen aan huis. Helaas niet aan onze schuur destijds
pi_153515919
Ooit zo'n ding gehad. Ging best wel vaak af, zonder dat er brand was. Maar zoiets moet wel een vrijwillige keuze van een huishouden zijn. Kunnen we ook wel verplicht een koolmonoxide melder overal laten plaatsen.

Uiteindelijk komt die rekening ook terecht bij mensen die die dingen niet willen betalen (of kunnen). Als zij er voor kiezen om door brand om het leven te kunnen komen, dan is dat een eigen vrije keuze. Je mag niet eens meer de risico's kiezen waardoor je om het leven komt tegenwoordig.
pi_153516352
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 11:21 schreef Toefjes het volgende:
Ooit zo'n ding gehad. Ging best wel vaak af, zonder dat er brand was. Maar zoiets moet wel een vrijwillige keuze van een huishouden zijn. Kunnen we ook wel verplicht een koolmonoxide melder overal laten plaatsen.

Uiteindelijk komt die rekening ook terecht bij mensen die die dingen niet willen betalen (of kunnen). Als zij er voor kiezen om door brand om het leven te kunnen komen, dan is dat een eigen vrije keuze. Je mag niet eens meer de risico's kiezen waardoor je om het leven komt tegenwoordig.
Idd maar je kinderen buren en dergelijke
Ze moeten een goede brandmekdinstalkatie verplicht maken voor nieuwbouw. Qua kosten max 500 per huis.
pi_153517543
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 02:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dan ben ik enigszins onder de indruk.

[..]

Ja, maar vallen met een racefiets is niet zo leuk aangezien je geen bescherming draagt, buiten een helm, je een korte broek aanhebt en je vastzit met je voeten aan de pedalen (die je niet altijd op tijd los hebt geklikt). Niet aan te raden! Als je valt met skates is er weinig aan de hand, als je bescherming draagt en niet valt als een motorisch zwaar gestoord iemand. ;)
Dit is dus pertinent niet waar, als eerste schiet je bij een valpartij vaak wel los uit je pedalen (alhoewel ik SPD op wielrenfiets heb, die gaan makkelijker denk ik). Als je uit een bocht klapt met skeeleren of op een recht stuk vlak gaat vanwege een tak in je wielen maak je gewoon een schuiver daar geen kniebeschermers je niet redden van schaafwonden.

Bovendien draagt niemand van de jongens waarmee ik rijdt andere bescherming dan polsbeschermers en een helm.
  zondag 14 juni 2015 @ 23:19:57 #66
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153536363
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 10:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik heb alleen een branddeken in huis, in de keuken hangen. Brandende prullenbakken of pannen (of mensen :X) kun je daar goed mee blussen en als het groter wordt dan dat is het ook maar de vraag of je dat met een poeder- of schuimblusser kan redden.
Alleen als je er heel erg snel bij bent. Ik heb 1 keer een vlam in de pan gehad, dat is goed schrikken. Ik gooide de pan reflexmatig in de gootsteen.
#NoDAPL
  zondag 14 juni 2015 @ 23:22:04 #67
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153536431
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 11:21 schreef Toefjes het volgende:

En wat als die persoon of dat gezin in een rijtjeshuisje woont? Als die persoon brand krijgt dan krijgen de buren het ook! Ik stel hier niet wat juist en fout is maar ook als je tegen zo'n verplichting bent moet je dit meenemen in de argumentatie. ;)

Ik ben het met je eens mensen die krap bij kas zitten dat geld nodig hebben voor veel belangrijkere zaken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bram_van_Loon op 14-06-2015 23:31:18 ]
#NoDAPL
pi_153540814
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 23:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alleen als je er heel erg snel bij bent. Ik heb 1 keer een vlam in de pan gehad, dat is goed schrikken. Ik gooide de pan reflexmatig in de gootsteen.
en dat is dus fout he, dan kan het vet alle kanten opvliegen.
deksel erop en klaar.
  maandag 15 juni 2015 @ 11:56:02 #69
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_153544786
Rookmelders ^O^

Hebben me toch al zeker 10 keer geattendeerd op mijn kook skills :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_153552579
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 07:00 schreef hans1985 het volgende:

[..]

en dat is dus fout he, dan kan het vet alle kanten opvliegen.
deksel erop en klaar.
Er zat weinig vloeibaar vet in, ik deed het voorzichtig waardoor er niets uit de pan kon gaan en ik had geen deksel voor die pan. Een branddeken is waarschijnlijk de beste oplossing.
#NoDAPL
pi_153552662
Over overdreven risicomijden gesproken, dankzij dat is het zo ver kunnen komen dat we vergiftigd worden in ons eigen bed.
http://draxe.com/is-your-pillow-toxic/

At the university of Manchester, various samples from feather and synthetic pillows were studied. Each pillow had been used about 18 months, and some for as long as 20 years. Scientists found the same type of fungus that can contribute to problems such as leukemia. These types of fungi may also be responsible for increasing the symptoms of asthma or allergies.
...
Donald Lucas, a flammability scientist at Lawrence Berkley National Laboratory, states that:

“Once the fire gets to the foam, the sofa’s going to burn. It’ll burn just as well with the fire retardant as without it.”
...
A recent bill had support from big furniture makers, firefighter groups and even doctors. All groups wanted to remove the chemicals from furniture, but the bill died. Every lawmaker who voted against it had received campaign contributions from the chemical industry.[/i]

Waarmee we weer terugkomen op het feit dat we het geld uit de politiek moeten halen! Dit geldt niet alleen voor de USA, dit geldt ook voor Nederland!
#NoDAPL
pi_153558824
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Er zat weinig vloeibaar vet in, ik deed het voorzichtig waardoor er niets uit de pan kon gaan en ik had geen deksel voor die pan. Een branddeken is waarschijnlijk de beste oplossing.
heb mensen echt dommme dingen zien doen.

vlam in de pan best vaak gehad, deksel erop en klaar.

Maar hoeveel huishoudens hebben blusdeken of oversized deksel?
pi_153558947
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 09:36 schreef Spanky78 het volgende:
De brandweer kan niets verplicht stellen, maar ik snap ze wel. Melders kunnen en hoop ellende schelen.

Zou sowieso goed zijn als het verplicht is voor verhuurders. Bij koopkoopwoningen zie ik ze altijd.
Verhuurder zijn dat al verplicht
pi_153565120
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:15 schreef icloud het volgende:

[..]

Verhuurder zijn dat al verplicht
De woningbouwbedrijven houden zich hier dan niet aan. Gevalletje van selectief handhaven van de overheid?
#NoDAPL
pi_153641295
De brandweer zegt : Iedereen verplicht een rookmelder
De politie zegt : iedereen betere sloten op de deur
De longchirurg zegt: Iedereen stoppen met roken
De Slager zegt : Vlees eten is gezond
De groenteman zegt Groenten eten is gezond
De bakker zegt mijn brood is lekkerder dan die van de supermarkt.

Ergens zie ik hier wel een patroon zitten
pi_153641603
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 15:26 schreef MakkieR het volgende:
De brandweer zegt : Iedereen verplicht een rookmelder
De politie zegt : iedereen betere sloten op de deur
De longchirurg zegt: Iedereen stoppen met roken
De Slager zegt : Vlees eten is gezond
De groenteman zegt Groenten eten is gezond
De bakker zegt mijn brood is lekkerder dan die van de supermarkt.

Ergens zie ik hier wel een patroon zitten
de bovenste 3 zouden dan werkloos worden, dus niet logisch
pi_153641788
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 15:40 schreef hans1985 het volgende:

[..]

de bovenste 3 zouden dan werkloos worden, dus niet logisch
werkeloos lijkt me wat overdreven, maar dat is het punt niet. Het gaat om wat iemand zegt en vaak hoe voorspelbaar. Natuurlijk zegt een longarts dat roken ongezond is, als dat een oogarts zegt dat hij het liefst vuurwerk wil verbieden. Daartegenover heb je de sigaretten of de vuurwerkfabrikant die er alles aan doet om zijn product te bagatelliseren. Uiteindelijk draait het allemaal om eigen belang. De een misschien direct, de ander weer indirect.
pi_153641891
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 15:49 schreef MakkieR het volgende:

[..]

werkeloos lijkt me wat overdreven, maar dat is het punt niet. Het gaat om wat iemand zegt en vaak hoe voorspelbaar. Natuurlijk zegt een longarts dat roken ongezond is, als dat een oogarts zegt dat hij het liefst vuurwerk wil verbieden. Daartegenover heb je de sigaretten of de vuurwerkfabrikant die er alles aan doet om zijn product te bagatelliseren. Uiteindelijk draait het allemaal om eigen belang. De een misschien direct, de ander weer indirect.
is geen eigen belang.
denk je dat oogartsen het leuk vinden een half ontploft oog te verwijderen bij een 12 jarige?
of de brandweer die mensen met 3e graads brandwonden uit een woning moeten trekken?

het is al raar dat mensen zelf niet de bende goed geregeld hebben.
pi_153644801
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 10:09 schreef hans1985 het volgende:

[..]

ja, de brandweer roept maar dom wat...

Echt hoe dom kun je zijn...

Ik hoop trouwens dat verzekeringen het in hun voorwaarden zetten. Erkende rookmelders geplaatst door erkend bedrijf en elke 10 jaar vervangen.

Want ook iedereen heeft een verzekering :')
  donderdag 18 juni 2015 @ 18:31:19 #80
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153645312
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 18:11 schreef vaduz het volgende:

[..]

Want ook iedereen heeft een verzekering :')
Is een brandverzekering niet verplicht in Nederland?
are we infinite or am I alone
  donderdag 18 juni 2015 @ 18:33:31 #81
346939 Janneke141
pi_153645374
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 18:31 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Is een brandverzekering niet verplicht in Nederland?
Nee.
  donderdag 18 juni 2015 @ 18:36:30 #82
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153645445
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 18:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee.
Hier in België wel. oeps, toch niet
are we infinite or am I alone
pi_153646057
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 15:54 schreef hans1985 het volgende:

[..]

is geen eigen belang.
denk je dat oogartsen het leuk vinden een half ontploft oog te verwijderen bij een 12 jarige?
of de brandweer die mensen met 3e graads brandwonden uit een woning moeten trekken?

het is al raar dat mensen zelf niet de bende goed geregeld hebben.
Ik heb het gevoel dat ik tegen een muur zit te praten.

Natuurlijk vind een oogarts het niet leuk om een oog te verwijderen door een vuurwerk ongeluk. Daarom wil hij ook het liefst dat vuurwerk verboden wordt.
Datzelfde doet ook een brandweerman met het verplicht stellen van rookmelders. Hij wil niet een brand blussen dat had voorkomen kunnen worden door rookmelders
En de politieagent wilt niet een inbraak oplossen als deze voorkomen had kunnen worden door goede sloten. Dus is er wel degelijk sprake van eigen belang.
Zo zal een oogarts nooit mensen waarschuwen voor goede sloten op het deur. En een bakker wil geen algeheel rookverbod. Het is gewoon erg voorspelbaar welke arbeidsbranche voor welke maatregel is. Dat is het enige dat ik hiermee probeer te zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')