Wiskundequote:
Misschien is dat constructiestudies?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 21:37 schreef jatochneetoch het volgende:
Mijn studie (WO WB) staat er niet eens in
Nou, HBO WB doet het iig supergoed (5/5/5), dus dat zit denk ik wel snor.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 21:37 schreef jatochneetoch het volgende:
Mijn studie (WO WB) staat er niet eens in
Wiskunde doet het beter dan informatica, had ik niet verwacht.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 21:34 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Wiskunde
de 5/5/5's op WO zijn
Constructiestudies (wat?)
Econometrie
Fiscaal recht
Wiskunde
Maarja het is ook wat je er zelf van maakt
Dit ja. Het dichtste bij biotech wat ik kon vinden.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 22:08 schreef MyloXylo het volgende:
5/4/4 voor mijn toekomstige studie
(scheikundige technologie)
Detail. Wel iets met mensen. Veel afwisseling ook.quote:
Tja, telt niet echt mee in deze context imo.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 23:12 schreef Ryon het volgende:
[..]
Detail. Wel iets met mensen. Veel afwisseling ook.
Ja, kans op een vaste baan is wel echt een extreem verschilquote:Op vrijdag 12 juni 2015 23:25 schreef Etsu het volgende:
[..]
En lerarenopleiding economie:
[ afbeelding ]
Ietsje beter
Lerarenopleiding wiskunde (HBO) scoort 5/4/5, WO wiskunde 5/5/5.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 23:25 schreef Etsu het volgende:
[..]
En lerarenopleiding economie:
[ afbeelding ]
Ietsje beter
Naja het is dat notarieel er niet bij staat. volgens mij is dat ietsje beter dan gewoon rechtsgeleerdheid, maar weet niet zekerquote:Op vrijdag 12 juni 2015 23:26 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja, kans op een vaste baan is wel echt een extreem verschil
Op je notariskantoor? Ik weet niet of ik daar de goede opleiding voor heb....quote:Op vrijdag 12 juni 2015 23:27 schreef Etsu het volgende:
[..]
Naja het is dat notarieel er niet bij staat. volgens mij is dat ietsje beter dan gewoon rechtsgeleerdheid, maar weet niet zeker
Je kan nog altijd voor mij werken, Pax
Verkeerde studie (rechten) en verkeerde vak (eco) gekozen danquote:Op vrijdag 12 juni 2015 23:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Lerarenopleiding wiskunde (HBO) scoort 5/4/5, WO wiskunde 5/5/5.
Ook notarissen hebben een secretaresse nodig. En een iemand die koffie langsbrengt.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 23:28 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Op je notariskantoor? Ik weet niet of ik daar de goede opleiding voor heb....
Voor docenten economie is er nog wel een redelijk aantal vacatures. Wij hebben net iemand aangenomen die 80 km verderop woont, omdat er dichterbij geen geschiktere kandidaten te vinden waren. Er is nog niets verlorenquote:Op vrijdag 12 juni 2015 23:28 schreef Etsu het volgende:
[..]
Verkeerde studie (rechten) en verkeerde vak (eco) gekozen dan
Ach, moet nog beginnen he, misschien stop ik binnen een maand wel
Ik heb als recent afgestudeerde meegedaan aan dit onderzoek voor de Elsevier / SEO en dergelijke antwoorden zouden wel zijn meegenomen, omdat er niet gevraagd wordt naar het type werk, alleen naar of je werk hebt. Maar dit is dan ook een vrij ongelukkig type onderzoek aangezien er met heel veel complicerende factoren (ik heb bijvoorbeeld een dubbele master gedaan) geen rekening mee gehouden wordt. Mijn antwoorden zouden eigenlijk niet meegenomen mogen worden. Want heb ik nou mijn baan gekregen (professioneel bier tappen) o.g.v studie 1 of studie 2? Of een combinatie van beide? Of staat het er helemaal los van?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 23:13 schreef Rezania het volgende:
[..]
Tja, telt niet echt mee in deze context imo.
Lijkt me, gemiddeld genomen, niet echt accuraat inderdaad.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 00:14 schreef Squalus het volgende:
4/5/4. Betwijfel of dit echt klopt voor Economie.
Wat had jij gedacht dan?quote:Op zaterdag 13 juni 2015 00:14 schreef Squalus het volgende:
4/5/4. Betwijfel of dit echt klopt voor Economie.
Nouja, het is een redelijk massale studie die niet echt een ontzettend grote moeilijkheidsgraad kent. Dus dan is zo'n hoge 'rating' wel redelijk onverwachts.quote:
De rating van de studies kloppen ook niet helemaal. Kwetsbare studies op hbo niveau zoals CE, Communicatie en MER scoren alsnog redelijk volgens de Elsevier. Ondanks dat de problemen met de aansluiting bekend zijn.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 13:17 schreef ulq het volgende:
[..]
Nouja, het is een redelijk massale studie die niet echt een ontzettend grote moeilijkheidsgraad kent. Dus dan is zo'n hoge 'rating' wel redelijk onverwachts.
Wat heb jij gestudeerd?quote:Op zaterdag 13 juni 2015 13:36 schreef Ryon het volgende:
[..]
De rating van de studies kloppen ook niet helemaal. Kwetsbare studies op hbo niveau zoals CE, Communicatie en MER scoren alsnog redelijk volgens de Elsevier. Ondanks dat de problemen met de aansluiting bekend zijn.
Maar hoe moeilijk of hoe massaal een studie is staat voor een zeer belangrijk deel los van de vraag ernaar op de arbeidsmarktDat vindt niet iedereen even eerlijk maar zo werkt het wel.
Naar economen en bedrijfskundigen is simpelweg een constante en enorme vraag aangezien het leeuwendeel van de banen in Nederland (dienstverlende sector) daar op gebaseerd is. Als marketeer, communicatiewetenschapper of bedrijfskundige hoef je het ook helemaal niet zwaar te hebben. Er zijn duizenden andere studenten, maar je hebt ook de keuze uit duizenden vacatures en i.t.t bijv een technicus kan je in elk bedrijf aan de slag. Als econoom kan je zowel aan de bak bij TATA Steel, Akzo Nobel, Achmea, De Nederlandse Bank, Nuon als DHV Royal Haskoning om maar even een willekeur aan bedrijven uit de technische / financiële sector te noemen.
Als 'echte' econoom (dus geen bedrijfskundige) sta je trouwens ook behoorlijk hoog binnen de bedrijfshiërarchie. Niet alleen heb je prima uitzicht op een functie, ruim de keuze uit bedrijven maar je kan ook behoorlijk hoog instromen binnen de organisatie.
In heb eigenlijk altijd gedacht dat je echt een heel beroerde banenkans had met theologie. Ook als je kijkt hoeveel theologen spijt hebben van hun opleiding (32% vs 16% universiteitsbreed), omdat de banenkansen beroerd zijn.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig, theologie staat sinds jaar en dag bekend als een studie met een van de beste garantie op een baan, maarbij Elsevier scoort het nog slechter dan Wijsbegeerte
ROA maastricht en andere onderzoeks instituten voor de arbeidsmarkt kwamen altijd met heer zonnige toekomtspersectieven voor theologenquote:Op zaterdag 13 juni 2015 19:17 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
In heb eigenlijk altijd gedacht dat je echt een heel beroerde banenkans had met theologie. Ook als je kijkt hoeveel theologen spijt hebben van hun opleiding (32% vs 16% universiteitsbreed), omdat de banenkansen beroerd zijn.
Klopt, de volgorde is ongeveer zo bij economische/bedrijfskundige studies: econometrie, (algemene) economie, finance, accountancy, bedrijfskunde (marketing, consultancy, etc.).quote:Op zaterdag 13 juni 2015 13:36 schreef Ryon het volgende:
[..]
Als 'echte' econoom (dus geen bedrijfskundige) sta je trouwens ook behoorlijk hoog binnen de bedrijfshiërarchie. Niet alleen heb je prima uitzicht op een functie, ruim de keuze uit bedrijven maar je kan ook behoorlijk hoog instromen binnen de organisatie.
Dat spijt zal wel vooral te maken hebben met dat het overgrote deel tijdens hun studie van hun geloof valt.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 19:17 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
In heb eigenlijk altijd gedacht dat je echt een heel beroerde banenkans had met theologie. Ook als je kijkt hoeveel theologen spijt hebben van hun opleiding (32% vs 16% universiteitsbreed), omdat de banenkansen beroerd zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |