quote:
Als in ontsteking? Mijn hak en onderkant tenen zijn roder en in het midden witter. De orthopeed heeft hij ook met rontgen apperaat mijn pezen bekeken aan binnenkant voet. Die waren niet kapot maar wel overbelast.quote:
Je bent er niet mee naar dokter geweest? Heb je ook speciale schoenen? En zou je ook 8 uur lang staan / lopend werk kunnen doen?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 23:26 schreef SpaceOddity het volgende:
Wat zijn precies de klachten? Waar doet het precies pijn?
Zelf kamp ik ook met pijnlijke voeten, en wel aan de bal van de voet. Eerst bij de grote teen, later (na aanpassing van mn zooltjes) bij de kleine en minst kleine teen. Op blote voeten, of met sokken aan, was lopen over mn laminaat vloer uit den boze. Binnen enkele seconden kreeg ik zo n pijn dat ik er niet meer op kon staan. Het was een tijdje zo erg dat het ontstoken was en ik niet meer kon lopen. Na rust en opnieuw aanpassing van de zooltjes is het iets verlicht.
Via via kwam ik aan het boekje ''Een koud kunstje'' van Wim Hoffman. Ik ga nu dagelijks in een voeten badje met ijswater en loop zoveel mogelijk op blote voeten. Het koude water zorgt voor een betere doorbloeding, en verdooft ietwat, waardoor ik met minder pijn met blote voeten kan lopen, waardoor het (spier) weefsel sterker en dikker word. zo nu en dan merk ik nog wel problemen, maar het gaat een enorm stuk beter.
Kweet niet of je er wat aan hebt, maar ja... als je ten einde raad bent...
Misschien dat er iemand is met dezelfde ervaring. Wandelen is voor mij een hel. Laatst met mijn vriendin een wandelroute gedaan maar kon ik niet volhouden. Heb overigens wandelschoenen categorie B.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 00:13 schreef Sigaartje het volgende:
Maarre....
Als een orthopeed en een podoloog het niet weten, hoe kunnen wij dan als blinden in het land van de eenogen je van advies kunnen dienen?
Ik kan alleen zeggen: Neem rust en wandel regelmatig met goede wandelschoenen.
Trouwens, wandelen
Nee? Ik ga maandag afspraak maken bij dokter voor een doorverwijzing naar ziekenhuis.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 09:43 schreef Megumi het volgende:
Ben geen dokter maar is er al eens gekeken naar de bloed vaten in je benen?
Verstandig. En wens je beterschap. En hopelijk een snelle oplossing voor je klacht.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 09:47 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Nee? Ik ga maandag afspraak maken bij dokter voor een doorverwijzing naar ziekenhuis.
Bedankt. Heb er eerlijk gezegt een hart hoofd in. Vraag me af hoe lang het duurt voordat ik bij het ziekenhuis terecht kan. En dan is er waarschijnlijk zo'n arts die het druk heeft en hoogstens 15 min tijd voor me heeft. En waarna ik weer 10 vervolg afspraken kan maken. Uiteindelijk 1000euro lichter ben aan eigen risico en schoeisel. Maar goed misschien iets te negatief van mijn kant.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 09:49 schreef Megumi het volgende:
[..]
Verstandig. En wens je beterschap. En hopelijk een snelle oplossing voor je klacht.
Wat je hebt doet mij een beetje aan een wat ze noemen etalage benen denken wat bijvoorbeeld veroorzaakt kan worden door een bloedvat wat dicht zit. Maar nogmaals ben geen dokter.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:15 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Bedankt. Heb er eerlijk gezegt een hart hoofd in. Vraag me af hoe lang het duurt voordat ik bij het ziekenhuis terecht kan. En dan is er waarschijnlijk zo'n arts die het druk heeft en hoogstens 15 min tijd voor me heeft. En waarna ik weer 10 vervolg afspraken kan maken. Uiteindelijk 1000euro lichter ben aan eigen risico en schoeisel. Maar goed misschien iets te negatief van mijn kant.
Een symptoom daarvan is toch koude voeten / benen? Want daar heb ik geen last van. Bedankt voor het meedenken!quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wat je hebt doet mij een beetje aan een wat ze noemen etalage benen denken wat bijvoorbeeld veroorzaakt kan worden door een bloedvat wat dicht zit. Maar nogmaals ben geen dokter.
"Doorbijten"? Maar zal jij ook staand werk kunnen doen van 8 uur per dag? Kheb namelijk 2 jaar geleden zomerbaan gehad in een distrubitiecebtrum en daar moest ik 8 uur per dag lopen. Op mijn eigen schoenen doet dat al heel zeer maar ik moest verplicht werkschoenen aan met stalenneus. Het was gewoon echt ondragelijk had het ook paar keer aangekaart maar kreeg het gevoel dat ik me niet zo moest aanstellen. Ik heb dat helaas ook niet langer volgehouden als 3 weken toen moest ik gewoon echt stoppen. Ben 27 jaar en zal toch niet normaal zijn als ik nu al een groot gedeelte van de banen niet kan aannemen...quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:25 schreef Wespensteek het volgende:
Zelf heb ik op advies van de revalidatie arts speciale schoenen gekocht wegens de beschadigde zenuwen in de voet. Het helpt iets tegen de ergste pijn maar verder is het een kwestie van doorbijten.
Als de pijn niet weg gaat heb je weinig andere keus dan doorbijten of in jouw geval de voeten niet belasten.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:36 schreef Tomansss het volgende:
[..]
"Doorbijten"? Maar zal jij ook staand werk kunnen doen van 8 uur per dag? Kheb namelijk 2 jaar geleden zomerbaan gehad in een distrubitiecebtrum en daar moest ik 8 uur per dag lopen. Op mijn eigen schoenen doet dat al heel zeer maar ik moest verplicht werkschoenen aan met stalenneus. Het was gewoon echt ondragelijk had het ook paar keer aangekaart maar kreeg het gevoel dat ik me niet zo moest aanstellen. Ik heb dat helaas ook niet langer volgehouden als 3 weken toen moest ik gewoon echt stoppen. Ben 27 jaar en zal toch niet normaal zijn als ik nu al een groot gedeelte van de banen niet kan aannemen...
Zou dan de Reebok EasyTone ook niet iets voor je zijn? Het is als lopen op kussentjes en de schoenen zien er wel een stukje leuker uit dat de shape-ups.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:30 schreef soapie het volgende:
Ik kan ook niet lang lopen, ik heb hielspoor. Sinds ik skechers shape-ups heb, heb ik bijna geen last meer. Misschien zou het je kunnen helpen, ze zijn niet mooi en niet goedkoop maar ik heb dat er graag voor over als het helpt....
Thnx, ik ga er eens naar kijken.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:00 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Zou dan de Reebok EasyTone ook niet iets voor je zijn? Het is als lopen op kussentjes en de schoenen zien er wel een stukje leuker uit dat de shape-ups.
Voor de TS hoop ik dat de artsen toch iets gaan vinden, want niet kunnen lopen is toch wel echt strontvervelend.
Dit klinkt wel interessant. Ben benieuwd wat dat precies is.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:44 schreef Miracle_Drug het volgende:
Mijn collega heeft exact hetzelfde, al is zij 2 keer zo oud. Ik heb haar al een tijdje niet meer gesproken (zitten niet op dezelfde afdeling) maar ze heeft bestraling gehad. Ze vond dat wel eng omdat bestraling immers geassocieerd wordt met kanker, maar volgens mij hielp dat wel. Zooltjes enzo werkte voor haar ook niet, ze heeft ook veel verschillende schoenen geprobeerd, werkte ook allemaal niet.
Topic staat nu in MyAt, ik zal volgende week eens informeren bij haar.
Jawel, naar de huisarts en die verwees me naar de podo. Eerst had ik leren zolen, nu heb ik thermoplastische zolen. Speciaal gemaakte schoenen heb ik niet, maar de enigste waar ik zonder al te veel overlast op kan lopen zijn all stars. Gelukkig maar dat dat mn favo schoenen zijn en je ze vrijwel overal bij kunt dragen.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 00:11 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Je bent er niet mee naar dokter geweest? Heb je ook speciale schoenen? En zou je ook 8 uur lang staan / lopend werk kunnen doen?
[..]quote:Op zaterdag 13 juni 2015 22:28 schreef SpaceOddity het volgende:
Je bent er niet mee naar dokter geweest? Heb je ook speciale schoenen? En zou je ook 8 uur lang staan / lopend werk kunnen doen?
als je zoekt naar iemand met zelfde ervaring moet je wel vertellen waar in de voet(en) de pijn zit.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 09:41 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Misschien dat er iemand is met dezelfde ervaring. Wandelen is voor mij een hel. Laatst met mijn vriendin een wandelroute gedaan maar kon ik niet volhouden. Heb overigens wandelschoenen categorie B.
Pijn zit aan onderkant voorvoet, onderkant en zijkant hak en aan de zijkant(binnenkant) voet (pees). Heb overigens wel overpronatie en loop van kleins af aan al zo maar begin de laatste jaren pas echt erge pijn te krijgen. De pijn voelt als een soort kneuzing.quote:Op zondag 14 juni 2015 08:14 schreef computergirl het volgende:
[..]
als je zoekt naar iemand met zelfde ervaring moet je wel vertellen waar in de voet(en) de pijn zit.
Ik heb bijvoorbeeld een zenuwbeklemming in mijn rechter voorvoet , daar heb ik inmiddels een werkbare oplossing voor maar als jouw pijn heel ergens anders zit zal mijn ervaring je niet verder helpen.
Maar daar kan je niet op werk mee aankomen.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:49 schreef GrumpyFish het volgende:
FitFlops, onduidelijk hoe precies maar schijnt een aan magie grenzende werking te hebben t.o.v. pijnlijke voeten.
Er zijn ook nettere modellen.quote:Op zondag 14 juni 2015 16:04 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Maar daar kan je niet op werk mee aankomen.
Heb overigens ook veel ruimte tussen m'n tenen zei de fysio. Veel speling.
Reuma? Daar heb ik nog nooit over nagedacht. Maar dat zal dan toch vreemd zijn als ik het alleen heb als ik veel heb gelopen en het alleen in mijn voeten heb?
dat klopt. en je hebt dan over het algemeen hele duidelijke ontstekingen waarbij een gewricht behoorlijk dik is.quote:Op zondag 14 juni 2015 16:04 schreef Tomansss het volgende:
Reuma? Daar heb ik nog nooit over nagedacht. Maar dat zal dan toch vreemd zijn als ik het alleen heb als ik veel heb gelopen en het alleen in mijn voeten heb?
Dat zal ook goed kunnen. Maar zal dan alleen oefeningen het moeten verkomen? Kunnen die banden niet andere sterker worden gemaakt? Of juist ondersteund worden?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 10:17 schreef Charlie_Brown het volgende:
Lijkt me eerder een kwestie van te slappe banden in de voeten.
Daardoor wordt de voet slapper en zet hij bij het lopen uit. Daardoor staat er meer druk op de pezen en raken deze geirriteerd.
Misschien eens overleggen met een fysiotherapeut of er oefeningen zijn om de voeten sterker te maken.
je weet nog niet eens wat de oorzaak is, dus een chirurg uitzoeken lijkt me niet echt nuttig?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 12:55 schreef Tomansss het volgende:
Ben na een tijd zoeken op google hier terecht gekomen: http://voetenenkelklacht.nl/over-ons/de-chirurg
Dit klinkt opzich wel interressant maar zal dit ook verzekerd worden of is dit meer geldklopperij?
Ik doelde eigenlijk meer op die hele instelling. Ik zal is navragen hoeveel ik vergoed krijg.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 12:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
je weet nog niet eens wat de oorzaak is, dus een chirurg uitzoeken lijkt me niet echt nuttig?
Bij je verzekering kan je navragen of ze een contract hebben met deze kliniek
Ik heb dus ook al 2x zolen laten maken ben daar al meer dan 300 euro aan kwijt en het is weet ik niet hoevaak een beetje aangepast maar is nog steeds niet goed...quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:06 schreef Charlie_Brown het volgende:
Tja, ik heb verzwakte voorvoeten in conbinatie met hielsporen aan beide voeten.
Kan hierdoor ook niet lang lopen ivm voetpijn. Maar ik heb steunzolen die goed hun werk doen. Helaas ben ik wel voor een set zolen ¤160 kwijt. Maar ik kan nu wel een uur of 6 achter elkaar op mijn voeten staan en lopen.
Nu alleen even niet, ben tijdens het afstappen van een keukentrapje door de voorvoet gezwikt en heb daarbij een prachtige breuk in mijn middenvoetbeentje opgelopen. Ben de komende weken uit de running.
Hahah Valt heel erg mee, ze zijn niet het meest modieus, maar als het helpt....quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:09 schreef Tomansss het volgende:
die shape-ups zien er wel heel ongemakkelijk uit....
De pijn onder m'n voorvoet voelt als een kneuzing. Op alleen m'n hakken lopen kan ik niet dat doet te veel pijn. En de pijn bij de binnenkant voet (pees) voelt als een zeurende pijn die steeds ondragelijker wordt..quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:05 schreef Bucketlist het volgende:
Wat voor soort pijn heb je? Bijvoorbeeld een Stekende pijn/warme pijn en waar in je voet?
Maandag bij de fysio geweest. Die heeft echo gemaakt en zag dat er ontstekingen zitten in mijn beide voeten. Ik moest gaan liggen en kreeg mijn eerst shockwave therapie behandeling. Deed ontzettend pijn op bepaalde stukken. Ik moet oefeningen doen en moet ongeveer 6 van die behandelingen. Nu maar hopen dat dit gaat helpen...quote:Op dinsdag 16 juni 2015 10:17 schreef Charlie_Brown het volgende:
Lijkt me eerder een kwestie van te slappe banden in de voeten.
Daardoor wordt de voet slapper en zet hij bij het lopen uit. Daardoor staat er meer druk op de pezen en raken deze geirriteerd.
Misschien eens overleggen met een fysiotherapeut of er oefeningen zijn om de voeten sterker te maken.
Als het ontstekingen zijn, kan bestraling dus helpen. Mijn collega zei namelijk dat dat dus voor ontstekingen is. Ik zal eens vragen of ze bekend is met shockwave therapie.quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:09 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Maandag bij de fysio geweest. Die heeft echo gemaakt en zag dat er ontstekingen zitten in mijn beide voeten. Ik moest gaan liggen en kreeg mijn eerst shockwave therapie behandeling. Deed ontzettend pijn op bepaalde stukken. Ik moet oefeningen doen en moet ongeveer 6 van die behandelingen. Nu maar hopen dat dit gaat helpen...
chemo??? op vorige pagina had je het over bestraling, dat vind ik al bizar maar chemotherapie gaan ze toch niet geven omdat iemand een ontsteking heeft?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 08:35 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Als het ontstekingen zijn, kan chemo dus helpen. Mijn collega zei namelijk dat dat dus voor ontstekingen is. Ik zal eens vragen of ze bekend is met shockwave therapie.
Ik bedoel bestraling inderdaadquote:Op zaterdag 27 juni 2015 08:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
chemo??? op vorige pagina had je het over bestraling, dat vind ik al bizar maar chemotherapie gaan ze toch niet geven omdat iemand een ontsteking heeft?
Je hebt het inderdaad mis.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:49 schreef Tomansss het volgende:
Volgens mij is radio therapie het zelfde als shockwave therapie maar kan het mis hebben. Volgende week 2 nieuwe afspraken
Nou even weer een update. Weer bij de podoloog geweest. Dit maal een andere. Blijkt dat ik hypermobiliteit in mn voeten heb. Schijnt erfelijk te zijn en blijkt dat mijn moeder en broer dit ook hebben maar dan in de armen. Ze raadde me aan om evt een bloedonderzoek te laten doen op reuma. Verder na veel lezen op internet blijkt dat er tegen hypermobiliteit geen oplossing is en je er mee moet leren leven. Dus zo min mogelijk belasten. Best wel kut dus...quote:Op maandag 29 juni 2015 07:16 schreef starla het volgende:
[..]
Je hebt het inderdaad mis.
Radiotherapie geef je bij kanker en dat heet in de volksmond ook wel 'bestraling'. Een vorm van elektromagnetisme dus.
Shockwave zijn geluidsgolven en heeft niets met radiotherapie, bestraling of überhaupt elektromagnetisme te maken.
Ja. Als je er naar zoekt kom je daar ook op terecht.quote:Op maandag 14 september 2015 21:48 schreef starla het volgende:
Hmmm...tegenvaller inderdaad. Heeft het nog een speciale naam of noemde de arts het gewoon 'hypermobiliteit in de voeten'?
da's balen....quote:Op maandag 14 september 2015 21:33 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Nou even weer een update. Weer bij de podoloog geweest. Dit maal een andere. Blijkt dat ik hypermobiliteit in mn voeten heb. Schijnt erfelijk te zijn en blijkt dat mijn moeder en broer dit ook hebben maar dan in de armen. Ze raadde me aan om evt een bloedonderzoek te laten doen op reuma. Verder na veel lezen op internet blijkt dat er tegen hypermobiliteit geen oplossing is en je er mee moet leren leven. Dus zo min mogelijk belasten. Best wel kut dus...
quote:Op woensdag 16 september 2015 18:44 schreef Tamabralski het volgende:
Wat is er tien jaar geleden veranderd in je leven. mischien kun je daar de oorzaak vinden?
Bij ontsteking (als dit onsteking betreft) helpt vitamine c en omega3. Beiden zijn ontstekingremmend. Vitamine C complex helpt ook gewrichten en botten te verstevigen. Innemen juist wanneer je pijn voelt na het lopen.
quote:Op maandag 14 september 2015 21:33 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Nou even weer een update. Weer bij de podoloog geweest. Dit maal een andere. Blijkt dat ik hypermobiliteit in mn voeten heb. Schijnt erfelijk te zijn en blijkt dat mijn moeder en broer dit ook hebben maar dan in de armen. Ze raadde me aan om evt een bloedonderzoek te laten doen op reuma. Verder na veel lezen op internet blijkt dat er tegen hypermobiliteit geen oplossing is en je er mee moet leren leven. Dus zo min mogelijk belasten. Best wel kut dus...
Ik heb een tijd terug ook oefeningen gekregen om mijn spieren te verstevigen. 2x per dag op een voet balanceren. Dat lukt mij nu nog steeds niet op een normale manier en heb ook niet het idee dat er vooruitgang in zit...quote:Op woensdag 16 september 2015 18:36 schreef Grutsk het volgende:
Wat balen! Ik ben ook hypermobiel in mijn armen en bekken en ga voor dat laatste binnenkort naar de fysio. Is dat voor jou misschien ook een idee?
Mij gaan ze oefeningen geven om mijn spieren te versterken omdat ik ook pijn heb bij het lopen. Ik weet niet echt of dat met je voeten mogelijk is, maar wie weet is het de moeite van het proberen waard...
Ik ben ook hypermobiel, maar dan overal, en heb een standafwijking geen normale voetafwikkeling en last van overpronatie. Bij correctie van het probleem met steunzolen kreeg ik last van zenuwbeknellingen in beide voorvoeten.quote:Op maandag 14 september 2015 21:33 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Bedankt voor je bericht. Heb 2 paar schoenen. Normale sneakers en wandelschoenen type B. Als ik veel moet lopen doe ik die aan. Heb een periode gehad dat ik een hele zomer in een magazijn aan het werk was en de hele dag moest lopen. Dat was na 3 week gewoon niet meer vol te houden. Niemand van mijn collega's snapte mij en iedereen vond dat ik me aanstelde. Erg frustrerend. Als iemand last van zijn rug heeft of een hernia dan snappen mensen het wel maar last van je voeten is aanstellerij...quote:Op vrijdag 18 september 2015 00:40 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ik ben ook hypermobiel, maar dan overal, en heb een standafwijking geen normale voetafwikkeling en last van overpronatie. Bij correctie van het probleem met steunzolen kreeg ik last van zenuwbeknellingen in beide voorvoeten.
Herkenbaar dus, geld voor antipronatieschoenen en steunzolen voor niks uitgegeven.
Ik heb niet zulke erge pijn als jij, al heb ik er bij vlagen wel veel last van, maar misschien heb je wat aan mijn tips.
Als je voeten overbelast voelen, zo veel mogelijk rust geven op de oefeningen van de fysiotherapeut na.
Masseer je voeten, neem voetenbadjes (warm of koud, wat voor jou fijner is), zorg dat ze zo ontspannen en rustig mogelijk voelen. Je kunt de onderkant van je voeten ook masseren door over een tennisbal te rollen.
Controleer of de mobiliteit in beide voeten goed is en hetzelfde is. Als je bijvoorbeeld je rechterteen veel verder kunt optillen dan links, of bepaalde bewegingen aan één kant niet kunt maken, laat er dan een fysiotherapeut naar kijken.
Balanceren op een been is goed, eventueel als je wat verder bent kun je dit ook doen terwijl je beweegt met je andere been, of op een 'egel', een halve bal met noppen.
Doe rekoefeningen, zoals je kuiten stretchen: voorover tegen muur leunen, een been gebogen, een naar achter. Achterste voet plat op de grond gedurende 20s, dan 10s iets op laten komen om te ontspannen, dit x3. Mag vervelend voelen, maar niet zeer doen.
Zoek online even op voetversterkende oefeningen en doe die meerdere keren per dag. Bijvoorbeeld op je tenen lopen, op je hielen lopen, op de zijkanten van je voeten lopen, en tegen weerstand je voeten strekken of optrekken (met elastische banden of tegen je hand). Ook hier: oncomfortabel is ok, pijn niet.
Ik heb ook vrijwel altijd pijn in mijn voeten, maar het is wel te doen. Zelfs lopend werk heb ik gedaan. Terwijl ik lang geleden ook periodes heb gehad dat ik echt niet meer kon lopen van de pijn, of ergens heen liep en dan maar moest blijven zitten tot de pijn weer een beetje weggetrokken was en ik weer naar huis kon.
En kies schoenen die voor jou lekker voelen, of dat nou slippers zijn of sneakers. Laat de fashion police maar lachen, minder pijn is het ontzettend waard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |