quote:
Als in ontsteking? Mijn hak en onderkant tenen zijn roder en in het midden witter. De orthopeed heeft hij ook met rontgen apperaat mijn pezen bekeken aan binnenkant voet. Die waren niet kapot maar wel overbelast.quote:
Je bent er niet mee naar dokter geweest? Heb je ook speciale schoenen? En zou je ook 8 uur lang staan / lopend werk kunnen doen?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 23:26 schreef SpaceOddity het volgende:
Wat zijn precies de klachten? Waar doet het precies pijn?
Zelf kamp ik ook met pijnlijke voeten, en wel aan de bal van de voet. Eerst bij de grote teen, later (na aanpassing van mn zooltjes) bij de kleine en minst kleine teen. Op blote voeten, of met sokken aan, was lopen over mn laminaat vloer uit den boze. Binnen enkele seconden kreeg ik zo n pijn dat ik er niet meer op kon staan. Het was een tijdje zo erg dat het ontstoken was en ik niet meer kon lopen. Na rust en opnieuw aanpassing van de zooltjes is het iets verlicht.
Via via kwam ik aan het boekje ''Een koud kunstje'' van Wim Hoffman. Ik ga nu dagelijks in een voeten badje met ijswater en loop zoveel mogelijk op blote voeten. Het koude water zorgt voor een betere doorbloeding, en verdooft ietwat, waardoor ik met minder pijn met blote voeten kan lopen, waardoor het (spier) weefsel sterker en dikker word. zo nu en dan merk ik nog wel problemen, maar het gaat een enorm stuk beter.
Kweet niet of je er wat aan hebt, maar ja... als je ten einde raad bent...
Misschien dat er iemand is met dezelfde ervaring. Wandelen is voor mij een hel. Laatst met mijn vriendin een wandelroute gedaan maar kon ik niet volhouden. Heb overigens wandelschoenen categorie B.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 00:13 schreef Sigaartje het volgende:
Maarre....
Als een orthopeed en een podoloog het niet weten, hoe kunnen wij dan als blinden in het land van de eenogen je van advies kunnen dienen?
Ik kan alleen zeggen: Neem rust en wandel regelmatig met goede wandelschoenen.
Trouwens, wandelen
Nee? Ik ga maandag afspraak maken bij dokter voor een doorverwijzing naar ziekenhuis.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 09:43 schreef Megumi het volgende:
Ben geen dokter maar is er al eens gekeken naar de bloed vaten in je benen?
Verstandig. En wens je beterschap. En hopelijk een snelle oplossing voor je klacht.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 09:47 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Nee? Ik ga maandag afspraak maken bij dokter voor een doorverwijzing naar ziekenhuis.
Bedankt. Heb er eerlijk gezegt een hart hoofd in. Vraag me af hoe lang het duurt voordat ik bij het ziekenhuis terecht kan. En dan is er waarschijnlijk zo'n arts die het druk heeft en hoogstens 15 min tijd voor me heeft. En waarna ik weer 10 vervolg afspraken kan maken. Uiteindelijk 1000euro lichter ben aan eigen risico en schoeisel. Maar goed misschien iets te negatief van mijn kant.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 09:49 schreef Megumi het volgende:
[..]
Verstandig. En wens je beterschap. En hopelijk een snelle oplossing voor je klacht.
Wat je hebt doet mij een beetje aan een wat ze noemen etalage benen denken wat bijvoorbeeld veroorzaakt kan worden door een bloedvat wat dicht zit. Maar nogmaals ben geen dokter.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:15 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Bedankt. Heb er eerlijk gezegt een hart hoofd in. Vraag me af hoe lang het duurt voordat ik bij het ziekenhuis terecht kan. En dan is er waarschijnlijk zo'n arts die het druk heeft en hoogstens 15 min tijd voor me heeft. En waarna ik weer 10 vervolg afspraken kan maken. Uiteindelijk 1000euro lichter ben aan eigen risico en schoeisel. Maar goed misschien iets te negatief van mijn kant.
Een symptoom daarvan is toch koude voeten / benen? Want daar heb ik geen last van. Bedankt voor het meedenken!quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wat je hebt doet mij een beetje aan een wat ze noemen etalage benen denken wat bijvoorbeeld veroorzaakt kan worden door een bloedvat wat dicht zit. Maar nogmaals ben geen dokter.
"Doorbijten"? Maar zal jij ook staand werk kunnen doen van 8 uur per dag? Kheb namelijk 2 jaar geleden zomerbaan gehad in een distrubitiecebtrum en daar moest ik 8 uur per dag lopen. Op mijn eigen schoenen doet dat al heel zeer maar ik moest verplicht werkschoenen aan met stalenneus. Het was gewoon echt ondragelijk had het ook paar keer aangekaart maar kreeg het gevoel dat ik me niet zo moest aanstellen. Ik heb dat helaas ook niet langer volgehouden als 3 weken toen moest ik gewoon echt stoppen. Ben 27 jaar en zal toch niet normaal zijn als ik nu al een groot gedeelte van de banen niet kan aannemen...quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:25 schreef Wespensteek het volgende:
Zelf heb ik op advies van de revalidatie arts speciale schoenen gekocht wegens de beschadigde zenuwen in de voet. Het helpt iets tegen de ergste pijn maar verder is het een kwestie van doorbijten.
Als de pijn niet weg gaat heb je weinig andere keus dan doorbijten of in jouw geval de voeten niet belasten.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:36 schreef Tomansss het volgende:
[..]
"Doorbijten"? Maar zal jij ook staand werk kunnen doen van 8 uur per dag? Kheb namelijk 2 jaar geleden zomerbaan gehad in een distrubitiecebtrum en daar moest ik 8 uur per dag lopen. Op mijn eigen schoenen doet dat al heel zeer maar ik moest verplicht werkschoenen aan met stalenneus. Het was gewoon echt ondragelijk had het ook paar keer aangekaart maar kreeg het gevoel dat ik me niet zo moest aanstellen. Ik heb dat helaas ook niet langer volgehouden als 3 weken toen moest ik gewoon echt stoppen. Ben 27 jaar en zal toch niet normaal zijn als ik nu al een groot gedeelte van de banen niet kan aannemen...
Zou dan de Reebok EasyTone ook niet iets voor je zijn? Het is als lopen op kussentjes en de schoenen zien er wel een stukje leuker uit dat de shape-ups.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:30 schreef soapie het volgende:
Ik kan ook niet lang lopen, ik heb hielspoor. Sinds ik skechers shape-ups heb, heb ik bijna geen last meer. Misschien zou het je kunnen helpen, ze zijn niet mooi en niet goedkoop maar ik heb dat er graag voor over als het helpt....
Thnx, ik ga er eens naar kijken.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:00 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Zou dan de Reebok EasyTone ook niet iets voor je zijn? Het is als lopen op kussentjes en de schoenen zien er wel een stukje leuker uit dat de shape-ups.
Voor de TS hoop ik dat de artsen toch iets gaan vinden, want niet kunnen lopen is toch wel echt strontvervelend.
Dit klinkt wel interessant. Ben benieuwd wat dat precies is.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:44 schreef Miracle_Drug het volgende:
Mijn collega heeft exact hetzelfde, al is zij 2 keer zo oud. Ik heb haar al een tijdje niet meer gesproken (zitten niet op dezelfde afdeling) maar ze heeft bestraling gehad. Ze vond dat wel eng omdat bestraling immers geassocieerd wordt met kanker, maar volgens mij hielp dat wel. Zooltjes enzo werkte voor haar ook niet, ze heeft ook veel verschillende schoenen geprobeerd, werkte ook allemaal niet.
Topic staat nu in MyAt, ik zal volgende week eens informeren bij haar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |