Dit!quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:05 schreef LovelyLady het volgende:
Wat een superleuke dingetjes komen er weer voorbij.
mooie doek, susie!quote:Op woensdag 24 juni 2015 17:50 schreef Susie het volgende:
Ik zag laatst ook cactussen voorbij komen op fb geloof ik, vind ze leuk![]()
Ik heb een omslagdoek afgerond. Simpel projectje, fijn om te doen. Patroon van Drops, randje via internet (bubbly edge), Stylecraft turqoise, haaknaald 4.
Ik ben er blij mee, hopelijk vind schoonzus hem ook mooi en anders maar niet![]()
[link | afbeelding ]
quote:Op donderdag 18 juni 2015 20:33 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb een monsterproject opgeronden dat heeft me serieus lang gekost
bijna twee jaar...
Wow prachtig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En gelijk een newbievraagje.. Ik ben nu een babydekentje (/sprei) met acryl aan het haken in vergelijkbare regenboogkleurtjes met steeds een witte baan ertussen, maar overleeft dat een wasbeurt (al dan niet met de hand) eigenlijk wel? Ik ben bang dat de kleuren dan in elkaar overlopen. Daar heb ik niet echt over nagedacht toen ik er aan begon en ik ben nu bijna klaar, handig![]()
Bedankt! Goede tip zo'n doekje! Daar had ik nog niet aan gedacht.quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:31 schreef trui het volgende:
volgens mij kan acryl gewoon in de wasmachine hoor! misschien voor de zekerheid de eerste keer zo'n colorcatcher doekje erbij doen?
Ik heb een deken van acryl al een paar keer gewassen, en de kleuren zijn echt nog prima. Zit weliswaar geen wit in, maar wel zowel lichte als donkere kleuren.quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:26 schreef kazy het volgende:
[..]
Wow prachtig!
En gelijk een newbievraagje.. Ik ben nu een babydekentje (/sprei) met acryl aan het haken in vergelijkbare regenboogkleurtjes met steeds een witte baan ertussen, maar overleeft dat een wasbeurt (al dan niet met de hand) eigenlijk wel? Ik ben bang dat de kleuren dan in elkaar overlopen. Daar heb ik niet echt over nagedacht toen ik er aan begon en ik ben nu bijna klaar, handig
Hoeveel heb je gekregen?quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:14 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik heb van dat Spagetti / jersey garen van iemand gekregen. Iemand enig idee wat ik er mee kan?
Volgens mij zijn het de action bollen en volgens mij zit er bij de meeste nog meer dan de helft op.quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:17 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Hoeveel heb je gekregen?
Maar er zijn verschillende mogelijkheden, een poef, vloerkleed, een krukje omhaken, tassen, knuffels, soort van staande vazen kan ook.eigenlijk kun je er redelijk veel mee.
Kan je zo geen plaatjes of voorbeelden geven, anders kijk eens op pinterest
Goed om te horen! Bedankt!quote:Op donderdag 25 juni 2015 12:22 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ik heb een deken van acryl al een paar keer gewassen, en de kleuren zijn echt nog prima. Zit weliswaar geen wit in, maar wel zowel lichte als donkere kleuren.
Of een kattenmandjequote:Op donderdag 25 juni 2015 16:23 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het de action bollen en volgens mij zit er bij de meeste nog meer dan de helft op.
Maar je geeft al goede voorbeelden waar ik zelf niet aan had gedacht.
Eerst mijn sjaal/omslagdoek afhaken waar maar geen einde aankomt.
http://www.hoooked.nl/zpagettiquote:Op donderdag 25 juni 2015 16:14 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik heb van dat Spagetti / jersey garen van iemand gekregen. Iemand enig idee wat ik er mee kan?
quote:HEXAGON INSTRUCTIONS. CIRCLE.
Round 1: With Boardwalk chain three. Twelve DC in third chain from hook. Join with SS to top of first DC made. (12 DC)
Round 2: Chain 2. DC in same stitch. (FIRST CLUSTER made.) Chain 1. *Yo, insert hook in next st, yo, pull through st, yo, pull through 2 lps on hook, yo, insert hook in same st, yo, pull through st, yo, pull through 2 lps on hook,
yo pull through all three loops on hook. (CLUSTER made.) Chain 1.* Repeat from * to * ten times. Join with SS in first chain 1 space. (12 CLUSTERS)
Round 3: With loop on hook make HDC in same space
as joining. Two HDC in same chain 1 space. *Three HDC in next chain 1 space.* Repeat from * to * ten times. Join with SS to top of first HDC made. Fasten off. (12 set of three HDC)
HEXAGON BORDER AROUND CIRCLE.
Round 4: Attach Linen in any stitch. Chain 2. DC in next four stitches. DC, chain 1, DC in next stitch. (Corner made.)C in next five stitches. DC, chain 1, DC in next stitch.
* Repeat from * to * four times. Join with SS to top of chain 2.
Round 5: Chain 2. DC in next five stitches. DC, chain 1, DC in chain 1 space. (Corner made.)C in next six stitches. DC, chain 1, DC in next chain 1 space.* Repeat from * to * four times. DC in last DC. Join with SS to top of chain two. Fasten off.
Ik denk dat ik het zo ga doen. Thanks.quote:Op zondag 28 juni 2015 07:29 schreef trui het volgende:
Vastnaaien met naaigaren, of eerst een randje om de fleecelap maken met de festonsteek met haakgaren enze dan aan elkaar haken.
Ik heb geen diagramquote:Op maandag 29 juni 2015 09:45 schreef trui het volgende:
plaats anders even een plaatje van de hele hexagon erbij, heb je dat Mord_Sith?
ik zou gewoon overal de helft van doen en dan terug naar t gedeelte van de volgende rondequote:Op zondag 28 juni 2015 11:39 schreef Mord_Sith het volgende:
Dames, ik zit een beetje omhoog. Zou 1 van jullie mij kunnen/willen helpen?
Ik ben een bepaald soort hexagon aan het haken voor een deken. Ik heb er al een boel, dus wil gaan beginnen aan de halve hexagons, om de gaten in de zijranden op te vullen.
Maar dat patroon voor halve hexies is er dus niet
Ik kan zelf echt niet zelf patronen maken of omzetten, is 1 van jullie hier wel handig mee?
Ik zou er zo onwijs mee geholpen zijn...
Dit is het patroon:
[..]
ik bedoel van de gehaakte hexagonnen.quote:Op maandag 29 juni 2015 10:29 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Ik heb geen diagramEnkel een geschreven tekst
dat is tof!quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:31 schreef DonnaRush het volgende:
Ik ben weer gevraagd om een patroontje te testen voor de nieuwe Zoomigurumi.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het wassen ging overigens perfect. Ik heb het handwasprogramma van de wasmachine gebruikt (op de witte garen stond dat het alleen met de handwas mocht) en een kleurdoekje erbij gedaan (en dat kwam er net zo wit weer uit).
Nu verzinnen wat ik nog meer kan maken, want ik mis nu wel wat tijdens het tv kijken![]()
![]()
Wat leuk om te doen. Hoe kom je daar bij terecht?quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:31 schreef DonnaRush het volgende:
Ik ben weer gevraagd om een patroontje te testen voor de nieuwe Zoomigurumi.
quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:27 schreef kazy het volgende:
Zoals beloofd hier nog een foto van mijn regenboogbabydekentje. Gelukkig had ik hem voor de hitte afDe kleuren zijn bij mij op de pc wat donkerder dan ze daadwerkelijk zijn.
Awww wat een leuk dekentje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het wassen ging overigens perfect. Ik heb het handwasprogramma van de wasmachine gebruikt (op de witte garen stond dat het alleen met de handwas mocht) en een kleurdoekje erbij gedaan (en dat kwam er net zo wit weer uit).
Nu verzinnen wat ik nog meer kan maken, want ik mis nu wel wat tijdens het tv kijken
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:27 schreef kazy het volgende:
Zoals beloofd hier nog een foto van mijn regenboogbabydekentje. Gelukkig had ik hem voor de hitte afDe kleuren zijn bij mij op de pc wat donkerder dan ze daadwerkelijk zijn.
Heel leuk geworden!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het wassen ging overigens perfect. Ik heb het handwasprogramma van de wasmachine gebruikt (op de witte garen stond dat het alleen met de handwas mocht) en een kleurdoekje erbij gedaan (en dat kwam er net zo wit weer uit).
Nu verzinnen wat ik nog meer kan maken, want ik mis nu wel wat tijdens het tv kijken![]()
Toen het nog vrij onbekend was zocht ze patroonlezers voor Zoomigurumi 1. Zij (met hulp denk ik) vertaalt alle patronen van Engels of Spaans naar Nederlands en daarna moeten ze gecontroleerd worden, niet alleen op fouten maar ook of uitleg logisch is en goed te begrijpen is.quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:37 schreef Koningin het volgende:
[..]
Wat leuk om te doen. Hoe kom je daar bij terecht?
Leuk!quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:37 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Toen het nog vrij onbekend was zocht ze patroonlezers voor Zoomigurumi 1. Zij (met hulp denk ik) vertaalt alle patronen van Engels of Spaans naar Nederlands en daarna moeten ze gecontroleerd worden, niet alleen op fouten maar ook of uitleg logisch is en goed te begrijpen is.
Ik heb toen gereageerd op haar berichtje op Facebook was dat geloof ik en sindsdien krijg ik als er bijna weer een boek aan zit te komen altijd een berichtje van haar, samen met nog een vast groepje 'lezers'.
Het is altijd erg leuk om je eigen naam terug te zien in zo`n boek.En uiteraard is het ook erg leuk om te doen.
Ik ben op zoek naar de hexagon voor de grotere gaten zeg maar, dus echt een halve versie van het geheelquote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:04 schreef trui het volgende:
leuk Donna!
mooie deken, Kazy!
Dat zijn mooie hexagonnen, Mord_Sith. Welk type half-hexagonnen wil je maken, ik neem aan die voor de 'grote' gaten opzij, of wil je ook de zigzag-zijdes dichten met halve hexagonnen?
ter illustratie: dit zijn de twee vormen die ik bedoel. de linker is voor het opvullen van de kleinere 'zigzag' gaten, de rechter voor het opvullen van de wat grotere gaten.
Als je dat zou willen doen, dan ga ik nu alvast mijn eindeloze dank voor jou verzamelen en inpakken. En het hoeft echt niet a la minute.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 14:08 schreef trui het volgende:
ja, die andere is ook een halve versie, maar dan op een andere manier door midden. Ik wil 'm best voor je uittekenen maar het is nu echt te heet, en ik moet nog een boodschap doen ook. Waarschijnlijk vind ik morgen wel een gaatje. Het voorbeeld dat ik liet zien lijkt er trouwens wel wat op, alleen is jouw patroon in de 3e toer in halve (samengehaakte) stokjes ipv hele. (verder dan toer 3 heb ik nog niet gekeken).
Die is gaaf zeg! (En sowieso uiltjesquote:Op maandag 6 juli 2015 13:14 schreef trui het volgende:
Oei Mord, ik denk er nu pas weer aan. Ik ga vanavond even aan je patroon zitten! Gisteren veel tijd kwijt geweest met het voeren van deze tas. Een heel gepuzzel altijd, met zo'n rits (vind ik).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
FanTAStische tas. Echt heel tofquote:Op maandag 6 juli 2015 13:14 schreef trui het volgende:
Oei Mord, ik denk er nu pas weer aan. Ik ga vanavond even aan je patroon zitten! Gisteren veel tijd kwijt geweest met het voeren van deze tas. Een heel gepuzzel altijd, met zo'n rits (vind ik).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Belofte maakt schuld! Dus hierbij in tekst hoe ik denk dat je een halve versie krijgt van jouw hexagon. Kijk zelf nog even of het aantal stokjes dat ik noem in de buitenste rijen klopt, ik heb het niet geprobeerd maar dit is waar ik op uitkwam. Als je de gewone hexagonnen er naast legt kun je zien of je op de juiste grootte uitkomt. Het is bij de begin & eind stukjes van zo'n half hexagon altijd wat lastig om het mooi recht te krijgen. Soms moet er een steek bij, soms juist niet.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 14:09 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Als je dat zou willen doen, dan ga ik nu alvast mijn eindeloze dank voor jou verzamelen en inpakken. En het hoeft echt niet a la minute.
Ik vind hem leuk.quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:05 schreef NijntjesUk het volgende:
Wow, geweldig trui!
Lief cactusje, Arual.
Dekentje wordt mooi, LL!
Ik heb een ezel gehaakt.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat goehoed!!quote:Op dinsdag 7 juli 2015 22:44 schreef trui het volgende:
mocht je nog een getekend diagram erbij willen, geef een gil. ik wil het wel proberen maar het wordt bij mij vaak wel veel slordiger dan ik vaak in de voorbeelden zie, dus ik weet niet of het veel toevoegt.
Drops Cotton Light is nog veel erger dan Paris. Ik heb ooit in een vlaag van verstandsverbijstering een hele berg bollen gekocht. Daar ben ik nu de Dutch CAL mee aan het doen en ik kan niet wachten tot het op isquote:Op woensdag 8 juli 2015 14:15 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik wil zo'n gehaakte trappelzak maken, maar weet niet goed welk garen ik zal kiezen. Iemand tips? Wil wel graag iets gebruiken met katoen erin en een garen dat mooi blijft, dus niet snel gaat pluizen of splijten.
Zou Drops Cotton light een optie zijn? Heb verder nog gekeken naar Phildar Aviso. Als Drops Cotton light erg veel lijkt op Drops Paris denk ik dat die afvalt omdat die snel splijt.....
Het is super zacht idd. Gebreid is het helemaal fantastisch maar misschien minder geschikt voor een trappelzak of je moet hem voeren oidquote:Op woensdag 8 juli 2015 15:32 schreef LovelyLady het volgende:
Ik haak nu met Drops Cotton Light, niet meest ideale garen, maar met een 4,5 haakt het best lekker weg. Ondanks dat het snel splijt is het wel zacht en luchtig
Dan streep ik die van het lijstjequote:Op woensdag 8 juli 2015 15:27 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Drops Cotton Light is nog veel erger dan Paris. Ik heb ooit in een vlaag van verstandsverbijstering een hele berg bollen gekocht. Daar ben ik nu de Dutch CAL mee aan het doen en ik kan niet wachten tot het op is![]()
Muskat en Saffran zijn prachtig maar veel dunner. Dikker katoen en niet splijtend is bijvoorbeeld Catania Grande. Met een 5.0 of 5.5 is het ook niet zo stug.
Muskat is idd hetzelfde gebleven volgens mij. Ik vind de nieuwe bolletjes handiger. De oude wilden nog wel eens uit elkaar vallen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 16:27 schreef trui het volgende:
Ja, Cotton Light was eerst beter helaas, maar het is achteruit gegaan in kwaliteit vind ik. Het haalt het niet bij Softfun van Scheepjes, wat ongeveer de zelfde samenstelling heeft (en veeel minder splijt).
Muskat is ook een van mijn favorieten, dus daar heb ik ook weer van ingeslagen. Ik vind die bolletjes er sinds de laatste verandering ook minder mooi uitzien dan daarvoor. Maar 't garen is nog hetzelfde volgens mij (alleen anders tot een bol gewonden). Dit is wel puur katoen dus snel zwaar.
Ik wil je van Catania Grande en Muskat wel wat draadjes sturen? Kun je even kijken voordat je het koopt. Genoeg restjes liggen hier.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:20 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ja ik zoek wel iets dikker garen, haaknaald 4 tot 5 ongeveer.
Maar denk dat ik ook eens Muskat ga proberen, na jullie postsnu alleen nog een kleur kiezen....
Sommige zijn ook wel wat langer hoorquote:Op woensdag 8 juli 2015 22:37 schreef Tyler-Girl het volgende:
Dankje PaarsBeestje, maar dat hoeft niet. Ik vertrouw op jullie oordeel (en wat ik van Drops als ken), zal vast goed komen. (Ben een beetje ongeduldig)
Er zijn hier ook een aantal moeders toch??? Ik wil zo'n trappelzak/slaapzak maken (weten jullie wat ik bedoel?) en op internet vond ik een uitleg met maten erbij.
Het lijfje van de zak zou 40cm lang zijn en 34cm breed. Bovenop komt dan zo'n puntmuts, het langste punt zou 66cm zijn.
Is dat niet heel klein? In de wolwinkel keken ze me gek aan toen ik de maten vertelde. Maar newborns zijn vaak toch maar ongeveer 50cm...dan hebben ze toch nog voldoende ruimte om te bewegen en groeien....toch??
De newborn maat slaapzakken zijn maat 50-68 meestal. Dus 68 cm lang (min hoofdje dus wat korter). Daar kunnen ze vaak tot drie maanden in.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:37 schreef Tyler-Girl het volgende:
Dankje PaarsBeestje, maar dat hoeft niet. Ik vertrouw op jullie oordeel (en wat ik van Drops als ken), zal vast goed komen. (Ben een beetje ongeduldig)
Er zijn hier ook een aantal moeders toch??? Ik wil zo'n trappelzak/slaapzak maken (weten jullie wat ik bedoel?) en op internet vond ik een uitleg met maten erbij.
Het lijfje van de zak zou 40cm lang zijn en 34cm breed. Bovenop komt dan zo'n puntmuts, het langste punt zou 66cm zijn.
Is dat niet heel klein? In de wolwinkel keken ze me gek aan toen ik de maten vertelde. Maar newborns zijn vaak toch maar ongeveer 50cm...dan hebben ze toch nog voldoende ruimte om te bewegen en groeien....toch??
Dankje voor je antwoord. Misschien dat ze dan iets minder lang in deze zak kunnen liggen, maar kan hem nog altijd langer maken mocht dar nodig zijnquote:Op woensdag 8 juli 2015 23:49 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
De newborn maat slaapzakken zijn maat 50-68 meestal. Dus 68 cm lang (min hoofdje dus wat korter). Daar kunnen ze vaak tot drie maanden in.
grappige teckel! en gefeliciteerd met je jarige zoon. vond ie 'm leuk?quote:Op woensdag 8 juli 2015 23:26 schreef LovelyLady het volgende:
Mijn asymmetrische wijdbeense teckel is af.
Ik vind hem leuk ondanks dat er niks van klopt. Hopelijk vind zoonlief dat ook. Die krijgt em morgen voor zijn verjaardag bij de rest van zijn cadeautjes.![]()
[ afbeelding ]
Ja hij was er helemaal happy meequote:Op donderdag 9 juli 2015 14:50 schreef trui het volgende:
[..]
grappige teckel! en gefeliciteerd met je jarige zoon. vond ie 'm leuk?
Nee de elegant shawl van Lion Brand.quote:
Mooiquote:Op vrijdag 10 juli 2015 21:52 schreef ieniminimuis het volgende:
Mijn sjaal hij is eindelijk af
Nouja eigenlijk was meer het garen op... en aangezien ik niet aan precies hetzelfde kan kopen heb ik het hier maar bij gelaten. Hij mocht van mij wel iets groter.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik wide de sjaal verven zodat hij bij een jas zou passen, maar nu vind ik de sjaal niet bij de jas passen. Dus laat ik hem zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |