quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:12 schreef minilot het volgende:
LHO is Piets vriend!Het staat er dus het is waar!
Geen flauw idee! Allemaal geupload via postimage.org.quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:18 schreef Questular het volgende:
De meeste foto's die hier neer worden gezet kan ik niet zien (zoals de voorkant van die kaart en muurschildering) Terwijl ik de foto "haat aan deze zooi" wel kan zien. Wat doe ik fout?
I haz a sad case of eyeball aids nowquote:
Jeroen is een bear cub?quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:12 schreef minilot het volgende:
Ik word er niet zo warm van hoorquote:Op woensdag 10 juni 2015 09:27 schreef minilot het volgende:
Naja! Ik vind ze wel gezellig!![]()
Ontopic, Isegrim, gaan jullie eigenlijk al vóór de opening de bezorgbroden kneden en bakken in de winkel?
Zeeeeer foute opmerking:quote:
We willen gewoon de hele dag door bakken eigenlijk.quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:27 schreef minilot het volgende:
Naja! Ik vind ze wel gezellig!![]()
Ontopic, Isegrim, gaan jullie eigenlijk al vóór de opening de bezorgbroden kneden en bakken in de winkel?
Nee, ik bedoelde, nu alles aangesloten is en zo, verplaatsen jullie meteen het kneden en bakken al van thuis naar de winkel, dus ruim voordat jullie open gaan?quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
We willen gewoon de hele dag door bakken eigenlijk.Dat is leuk voor de mensen en handig voor ons. Als je te veel hebt, kan het gewoon nog een nacht in de koelkast blijven.
Ah. Komende zaterdag verhuizen we alles naar de winkel. Maar tussen komende zaterdag en de opening wordt er niet meer bezorgd.quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:35 schreef minilot het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde, nu alles aangesloten is en zo, verplaatsen jullie meteen het kneden en bakken al van thuis naar de winkel, dus ruim voordat jullie open gaan?
Ah, okee! Ik dacht dat de grote apparaten al in de bakkerij stonden. Niet goed opgelet dus.quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ah. Komende zaterdag verhuizen we alles naar de winkel. Maar tussen komende zaterdag en de opening wordt er niet meer bezorgd.
Is ook zo. Maar er staat nog een oven bij ons thuis.quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:45 schreef minilot het volgende:
[..]
Ah, okee! Ik dacht dat de grote apparaten al in de bakkerij stonden. Niet goed opgelet dus.
Ik had vrijdag daar al willen bakken. Maar het is nog een beetje en zooi met klusspullen enzo.quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:35 schreef minilot het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde, nu alles aangesloten is en zo, verplaatsen jullie meteen het kneden en bakken al van thuis naar de winkel, dus ruim voordat jullie open gaan?
quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:48 schreef junkiexp het volgende:
Jeroen Bakt Brood stuurde al zijn goud naar De Nieuwe Band en ontving 450kg meel, dat was echt fantastisch!
Fluit JunkieXPquote:Op donderdag 11 juni 2015 19:33 schreef Isegrim het volgende:
We snappen echt geen ruk van de ophanging van de afzuigkap. Er zitten allerlei onderdeeltjes bij, maar geen echte gebruiksaanwijzing. Alleen een onduidelijk papiertje dat niet overeen lijkt te komen met de werkelijke situatie...
Mailtje gestuurd aan leverancier, hoop dat ze wat nadere toelichting willen geven...
Curiculum Vitea's en rioleringen, een vreemde combiquote:Op donderdag 11 juni 2015 23:13 schreef Isegrim het volgende:
Die is meer van de CV's en riolering enzulks.
Als het een beetje kan!quote:Op donderdag 11 juni 2015 23:14 schreef Pietverdriet het volgende:
450 kilo meel, das een slordige 1000 broden? Moet dus binnen nu en een jaar een wekelijkse bestelling zijn
Je moest eens weten wat er op mijn c.v. staatquote:Op donderdag 11 juni 2015 23:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Curiculum Vitea's en rioleringen, een vreemde combi
Ik gun het jullie van harte, ook 1000 kilo meel in de weekquote:
Het topic zal vast nog wel een poosje doorlopen.quote:Op donderdag 11 juni 2015 23:53 schreef Duufje het volgende:
20 juni komt heeeel snel dichtbij. Jullie blijven na de opening nog wel gewoon posten hier toch? Want mee lezen is in dit topic zo leeeeuk
We willen met de GoPro een timelapse maken.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:20 schreef Bluezz het volgende:
Komen er pics van de opening?
Had er echt graag bij willen zijn!
quote:Op donderdag 11 juni 2015 23:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik gun het jullie van harte, ook 1000 kilo meel in de week
quote:Op vrijdag 12 juni 2015 07:00 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag voor het aller-aller-allerlaatst thuis bakken!!!![]()
![]()
Vier op een rij!
Ik verwacht dat dit nu voor ongeveer een maand zal zijn, het is voor 750 grote of 1500 kleine broden aan meel.quote:Op donderdag 11 juni 2015 23:14 schreef Pietverdriet het volgende:
450 kilo meel, das een slordige 1000 broden? Moet dus binnen nu en een jaar een wekelijkse bestelling zijn
quote:Op vrijdag 12 juni 2015 09:09 schreef RobinOok het volgende:
Oh, ik zou dat gewoon eten. :-)
Vast lekker luchtig brood. Met spikkeltjes.
Ja, nee, dat lijkt me verstandig ja.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 09:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]Zelf misschien wel, maar niet voor verkoop.
Er zat één keer een haar in iemands brood, dat was al erg genoeg.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:09 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, nee, dat lijkt me verstandig ja.
Argh! Ja!quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:20 schreef Holyme het volgende:
Jullie kunnen nu echt gaan aftellen, hoe tof dat het eindelijk zo ver is!
Ik voorzie een rijskastquote:Op vrijdag 12 juni 2015 08:45 schreef Isegrim het volgende:
Nee, deeg staat in een aparte kamer, maar ik heb het wel weggegooid. We hebben het bijgemaakt en opgemengd.
Nee nee, wij doen koude rijs hè? Het probleem was juist dat het vannacht gewoon te warm was en de hoeveelheden tegenwoordig zodanig zijn dat het niet in de koelkast past.quote:
zover ik weet kan je een rijskast op een bepaalde temperatuur instellen. Dat is bij snel rijzen natuurlijk verwarmen, maar bij langzaam rijzen koelen, of praat ik nu poep?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:32 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee nee, wij doen koude rijs hè? Het probleem was juist dat het vannacht gewoon te warm was en de hoeveelheden tegenwoordig zodanig zijn dat het niet in de koelkast past.
Zou best kunnen, maar wij hebben er gewoon een koelkast voor gekocht.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
zover ik weet kan je een rijskast op een bepaalde temperatuur instellen. Dat is bij snel rijzen natuurlijk verwarmen, maar bij langzaam rijzen koelen, of praat ik nu poep?
dat kan ook natuurlijk, alleen dan heb je geen controle over je luchtvochtigheidquote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:50 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zou best kunnen, maar wij hebben er gewoon een koelkast voor gekocht.
Geen probleem. Deeg wordt ingepakt in plastic en verliest dus geen vocht.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
dat kan ook natuurlijk, alleen dan heb je geen controle over je luchtvochtigheid
Is een prima oplossing, als dit teveel werk wordt (omdat je heel veel brood verkoopt) heb je zoveel omzet dat je dan kan investeren in een andere oplossingquote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:11 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Geen probleem. Deeg wordt ingepakt in plastic en verliest dus geen vocht.
Het deeg rijst in bulk. Gaat dus in een 40-liter bak met daar bovenop plastic. Dat is voor 35 broden niet meer werk als voor 3quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is een prima oplossing, als dit teveel werk wordt (omdat je heel veel brood verkoopt) heb je zoveel omzet dat je dan kan investeren in een andere oplossing
nu ook al?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 12:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het deeg rijst in bulk. Gaat dus in een 40-liter bak met daar bovenop plastic.
Een pasta-maker dan toch maar? Die hebben ook rollen zonder mesjes of niet?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:23 schreef Isegrim het volgende:
Ik had ook al bedacht dat je een (eerstehands!) waswringer waarschijnlijk prima zou kunnen gebruiken om croissants te rollen. Maar dat zal wel niet HACCP-proof zijn.
Prima om te proberen. Een elektrische imperia restaurant kost een Euro of 1000, de handslingers de helft daarvan.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:26 schreef Isegrim het volgende:
http://m.ebay.com/itm/321724570390?nav=SEARCH
Ik denk het wel.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:20 schreef junkiexp het volgende:
Mooi, anders had ik wel willen rijden hoor
En die montagehandleiding, dat is wel een fail inderdaad.
Net of het leuk is om zoiets uit te zoeken
Maar is het wel duidelijk nu?
Doe dan in elk geval voor- en nafoto's! Pics willen we!quote:Op zaterdag 13 juni 2015 09:27 schreef Isegrim het volgende:
Thuis? Of in de bakkerij? In beide gevallen is eerst een grote schoonmaak nodig.
En nu hopen dat LHO niet thuiskomt met een nieuwe hobby die het hele huis in beslag neemtquote:Op zaterdag 13 juni 2015 07:51 schreef Isegrim het volgende:
Today is the day I reclaim my home.![]()
![]()
Ein-de-lijk van die zooi in mijn huis af.
Is zoiets niet veel makkelijker:quote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:26 schreef Isegrim het volgende:
http://m.ebay.com/itm/321724570390?nav=SEARCH
Dat is een geweldig apparaat, maar je moet dan wel honderden croissants per dag gaan verkopenquote:Op zaterdag 13 juni 2015 16:10 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Is zoiets niet veel makkelijker:
[ afbeelding ]
In plaats van dat je het deeg er telkens aan de bovenkant erin moet frotten kun je het gewoon heen en weer laten gaan. Vergis je ook niet in de dikte van croissant- of bladerdeeg als je het gaat vouwen, dat moet de roller ook maar net aan kunnen.
Alsjeblieft niet!quote:Op zaterdag 13 juni 2015 16:10 schreef Maraca het volgende:
[..]
En nu hopen dat LHO niet thuiskomt met een nieuwe hobby die het hele huis in beslag neemt
Weet je wat dat kost?quote:Op zaterdag 13 juni 2015 16:10 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Is zoiets niet veel makkelijker:
[ afbeelding ]
In plaats van dat je het deeg er telkens aan de bovenkant erin moet frotten kun je het gewoon heen en weer laten gaan. Vergis je ook niet in de dikte van croissant- of bladerdeeg als je het gaat vouwen, dat moet de roller ook maar net aan kunnen.
Veel euro's, welkom in het bedrijfslevenquote:Op zaterdag 13 juni 2015 17:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Weet je wat dat kost?
Die van eBay is geschikt voor "puff pastry".
Waarom mag je geen bus huren?quote:Op zaterdag 13 juni 2015 15:38 schreef Isegrim het volgende:
Pfff wat een dag. Gister om 01.00 naar bed, vanmorgen om 06.30 de wekker. Vanaf dat moment tot nu aan het verhuizen/afvalafvoeren/Sligro-en/IKEA-en/bouwmarkten geweest. Veel stress van het gedoe met de chauffeur die maar enkele uurtjes kon, ik was echt in paniek vanmorgen.Gelukkig een geweldige buurman die insprong en ons overal naartoe heeft gereden.
Wel een huurbus, dus mag natuurlijk totaal niet, maar nood breekt wet in dit geval.
Zou ik echt nooit doen normaal.
Nu spullen een beetje op hun plek gaan zetten.
kaasplankje niet aanrijden hoor!quote:Op zaterdag 13 juni 2015 21:59 schreef Isegrim het volgende:
Gelukkig is de bus heel gebleven. Al hadden we wel bijna een suïcidale fietser onder de wielen. Maar ja, daar kan zo'n bus wel tegen.
En geparkeerd op de parkeerplek waarvan Ikea bedacht had dat ze die toch zelf nodig hadden, maar vergeten waren af te bakenen. Ben nog nooit eerder omgeroepen in de IKEAquote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:19 schreef Isegrim het volgende:
We hebben uiteindelijk helemaal niemand aangereden. Alleen een paaltje aangetikt met de bumper.
Wat geweldig! Prachtig!quote:
Geen probleemquote:Op zondag 14 juni 2015 20:52 schreef pl4kkie het volgende:
Hoi
Jullie opening is 20 juni. Dan kunnen wij helaas niet. Kunnen we de tegoedbonnen ook een andere keer ophalen?
quote:
Ik hoopte er ook heel erg op maar ik denk het ook niet. Er zitten wel megaveel knoppen in.quote:Op zondag 14 juni 2015 21:03 schreef Sunnythesun het volgende:
super mooi!!
de stokrozen staan er ook mooi bij trouwenszou leuk zijn als ze zoude bloeien de 20e maar ik denk niet dat ze dat gaan redden..
Daar gaan een boel bloemen in komen jaquote:Op zondag 14 juni 2015 21:03 schreef Sunnythesun het volgende:
super mooi!!
de stokrozen staan er ook mooi bij trouwenszou leuk zijn als ze zoude bloeien de 20e maar ik denk niet dat ze dat gaan redden..
Zo mooi vind ik dat altijd tegen de gevels in stedenquote:Op zondag 14 juni 2015 21:05 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik hoopte er ook heel erg op maar ik denk het ook niet. Er zitten wel megaveel knoppen in.
Paar plankjes hout eronder en dan moet het toch wel goed komen?quote:Op zondag 14 juni 2015 21:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Daar gaan een boel bloemen in komen jaWel veel knoppen in maar ik verwacht niet dat die veel doen zaterdag. Nog maar gewoon een bos binnen zetten
![]()
Gister gekeken hoe de tafeltjes buiten uitkomen, qua ruimte. Ruimschoots zo dat het mag zonder vergunning/ontheffing. Alleen is de stoep dermate schots en scheef dat het nog geen optie is ze neer te zetten.
Het probleem is de overgang naar de rest van de stoep...quote:Op zondag 14 juni 2015 22:33 schreef Elleska het volgende:
zelf de stoep egaliseren mag ook niet?
ziet er beter uit dan een paar plankjes hout.
Al melding gemaakt?quote:Op zondag 14 juni 2015 22:18 schreef Isegrim het volgende:
Ja, alleen weet ik niet of dat zomaar mag. Maar ik vind dat de gemeente daar niet moeilijk over moet doen want ze weigeren de stoep te egaliseren.
beetje stratenmaker weet daar vast wel iets op.quote:Op zondag 14 juni 2015 22:40 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het probleem is de overgang naar de rest van de stoep...
Geldt ook voor mij, ben de hele dag elders gewenstquote:Op zondag 14 juni 2015 20:52 schreef pl4kkie het volgende:
Hoi
Jullie opening is 20 juni. Dan kunnen wij helaas niet. Kunnen we de tegoedbonnen ook een andere keer ophalen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Whoa.Best veel centjes. Waarvan meer dan de helft eigen geld en de rest crowdfunding, lening RobinOok en lening van mijn ouders.
zo te zien kunnen jullie saampjes in de koelkast zitten bij de volgende hittegolfquote:Op maandag 15 juni 2015 20:03 schreef Isegrim het volgende:
Actuele stand van zaken:
[ afbeelding ]
De afzuigkap ophangen vond ik heel erg eng. Hij weegt 30kg en het is maar een voorzetwand. Diverse mensen geraadpleegd die er verstand van hebben en ze zeiden allemaal dat het kon met zes degelijke hollewandpluggen, dus ik hoop dat hij morgen nog hangt!
Ja, dat kan echt makkelijk!quote:Op maandag 15 juni 2015 20:18 schreef computergirl het volgende:
[..]
zo te zien kunnen jullie saampjes in de koelkast zitten bij de volgende hittegolf
Nou ja, ik vind het vooral best knap van mezelf omdat ik totáál niet kan sparen.quote:Op maandag 15 juni 2015 20:38 schreef uniekhoorn het volgende:
Die blijft wel hangen
Vind het geld nogal meevallen eigenlijk?
Nou, dat klopt wel want je hebt het alweer dubbel en dwars uitgegevenquote:Op maandag 15 juni 2015 20:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind het vooral best knap van mezelf omdat ik totáál niet kan sparen.![]()
Ja, ik vond het ook echt leuk om alle spullen te bestellen voor de bakkerij, lekker veel geld uitgeven.quote:Op maandag 15 juni 2015 20:46 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Nou, dat klopt wel want je hebt het alweer dubbel en dwars uitgegeven
Grondstofinkoop ed. zit daar niet bij hequote:Op maandag 15 juni 2015 20:38 schreef uniekhoorn het volgende:
Die blijft wel hangen
Vind het geld nogal meevallen eigenlijk?
Miauw?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 07:25 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag even achter een preventief muizenbestrijdingscontract aan.
Dat is het beste inderdaad, maar dat mag dus niet qua hygiëne. Anders zou ik gewoon een bakkerijkat nemen.quote:
En dat gif resulteert in dooie muizen -> stank.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 11:52 schreef Isegrim het volgende:
Ja, daarom wil ik ook wel even contact met zowel hen als met bakker Année opnemen, want ik vind dit wel een serieuze optie. Ander nadeel van gif is dat katten en roofvogels dood kunnen gaan van het eten van vergiftigde muizen...
Bepaalde soorten gif laten, afaik de muizen uitdrogen en mummificeren.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 11:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En dat gif resulteert in dooie muizen -> stank.
een kat werkt preventief. Muizen merken het (ruiken?) en durven het pand niet in ook al ligt Minoes alleen maar te snurken.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 11:58 schreef Chell het volgende:
Ik sprak van de week onze onderbuurvrouw van het Surinaamse restaurant en die probeerde al een kat te lenen van ons tegen de muizen![]()
Maar de slager bij ons schuin onder heeft dus wel 's avonds een kat rondhupsen in de winkel.
Niet dat ik denk dat ze nu al veel muizen vangt, want het is nog een kitten (die dan heel zoet ligt te slapen bovenop de eieren voor het raam).
Plus dat een kat dermate groot is dat je kunt nagaan waar'ie geweest is (en je daar met schoonmaak rekening mee kunt houden - extra schoonmaken werkoppervlakken). Een kat komt bijvoorbeeld zeker weten niet in de koelkast. Een muis na twee keer knagen wel.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 13:36 schreef minilot het volgende:
Muizen zijn ook vies in een bakkerij. Die piesen doorlopend.
jups, die druppelen overal urine.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:12 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind muizen een stuk viezer dan een poes.Muizen gaan echt overal in, op en onder zitten en hebben inderdaad geen sluitspier op hun plasgaatje.
Dat zou dan het idee kunnen zijn ja.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je de kat nu alleen 's nachts laat rondlopen in de bakkerij?
Pur vreten ze gewoon doorheenquote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:50 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat zou dan het idee kunnen zijn ja.
Maar vrijdag komt er iemand van een bedrijf, even horen wat die te vertellen hebben.
In principe heb ik nu vrijwel alles muisdicht afgesloten. Nog een paar zwakke plekken die ik moet dichtkitten danwel purren. Misschien is het ook gewoon te voorkomen als je alles dicht maakt en dat regelmatig checkt?
Yep!quote:
Alles muisdicht opbergen is wat lastig is. De zakken meel blijven op de kar waarin ze geleverd worden tot we ze openen, dan gaan ze in een ton. We kunnen wél iets verzinnen om die kar onbeklimbaar te maken denk ik.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Zorgen dat er niets voor ze te eten is (alles muisdicht opbergen en de boel brandschoon houden) doet al erg veel denk ik.
De tonnen moeten niet veel zwaarder worden dan pakweg 50kg, anders zijn ze niet meer te verplaatsen. Dat zou al 12 tonnen voor de huidige voorraad betekenen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:49 schreef Isegrim het volgende:
Of we moeten toch voor een x aantal 120-liter-tonnen gaan waar al het meel in gaat.
Om te controleren of de wand wel sterk genoeg isquote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:27 schreef Bramito het volgende:
Waarom hebben jullie eigenlijk een afzuigkap? Voor het afkoelen ofzo?
Argh!quote:Op dinsdag 16 juni 2015 18:01 schreef Peter het volgende:
[..]
Om te controleren of de wand wel sterk genoeg is.
Valt mee, toch, ton iets kantelen en draaiend verplaatsen, je moet ze niet tillen natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De tonnen moeten niet veel zwaarder worden dan pakweg 50kg, anders zijn ze niet meer te verplaatsen. Dat zou al 12 tonnen voor de huidige voorraad betekenen.
Karretje eronder.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Valt mee, toch, ton iets kantelen en draaiend verplaatsen, je moet ze niet tillen natuurlijk.
Is niet te doen, muizen klimmen toch wel op die kar.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:48 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Alles muisdicht opbergen is wat lastig is. De zakken meel blijven op de kar waarin ze geleverd worden tot we ze openen, dan gaan ze in een ton. We kunnen wél iets verzinnen om die kar onbeklimbaar te maken denk ik.
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 22:36 schreef Dandilion het volgende:
Fietsen jullie vandaag rond 17:45 bij de action? Het ging zo snel. Ik dacht hey dat is hij lho Jeroen de bakker
Voor stoom ook wel fijn. Er komt uit ieder brood zo'n 150 gram water zetten, plus nog eens wat ik geforceerd in de oven inbreng. Dan kom je per oven op zo'n 2 liter water, dus 4 liter per uur wat we in condens omzetten.quote:
Voorlopig zijn het alleen geruchtenquote:Op woensdag 17 juni 2015 08:33 schreef Isegrim het volgende:
http://nu.nl/politiek/407(...)elastingstelsel.html
Ik schrok me dood bij het woord 'schrappen', maar het is weer eens een schreeuwerige kop van nu.nl. Primaire levensmiddelen blijven gewoon 6% als dit doorgaat.
Als jij het zegt!quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:43 schreef Elleska het volgende:
dat zijn geen visioenen maar nachtmerries, dat gaat niet gebeuren.
De mixer al wel getest of dat morgen ook voor het eerst?quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:50 schreef Isegrim het volgende:
We hebben nog nooit in de bakkerij gebakken hè?Jeroen gaat morgenavond een testbatch deeg maken.
Ugh, muizen. Kopzorgen krijg je er van..quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:13 schreef Isegrim het volgende:
Dan zorgen dat ze niet vanuit de meterkast (zwakste plek) het pand kunnen betreden.
Voorkomen is beter dan genezen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:14 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ugh, muizen. Kopzorgen krijg je er van..
Wij ontdekten vorige week dat er muizen in onze gangkast zaten, ondanks twee katten in huis. Nu deur van kast open zodat poezen erin kunnen. Normaal mogen ze niet in die kast.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:54 schreef RobinOok het volgende:
Heel verstandig, want ze hoeven maar een keer zo'n zak aan te knagen en je blijft er voor eeuwig misselijk van. Wij hebben regelmatig last van muizen in onze keuken. Bij vlagen. En het blijft kut, wat ze dat weer aanvreten en je weg kunt gooien. Uiteindelijk zit het meeste nu in glazen weckpotten. En anders in kratten (waar ze volgens mij ook nog wel in zouden kunnen kruipen, als ze perse willen). Maar als ze dan weer een tijdje niet geweest zijn, of als je denkt, ze komen nooit in de kast en je wordt dus wat makkelijker, dan hoppa, hebben ze opeens een zakje apenhaar gevonden.
(en nee, dat is niet te voorkomen, oud huis, ze komen via plafond, vloer, weet ik veel. Teveel kieren en gaten om muisdicht te maken)
quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:56 schreef Ferdii het volgende:
En als je er eenmaal last vam heb, voeren bij de buren 3 huizen verderop
Gegarandeerd dat ze in no time verhuizen
En anders ouderwetse lijmplanken halen, doe werken het allerbest
Bij mijn oude groothandel werk ooit meegemaakt dat die krengen werden bestreden met illegale lijmplanken. Kan je vertellen dat een lijmplank bol muizen een plank erbovenop en dan met de heftruck er overheen en vreemd geluid maakt
Gadverdamme man.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:56 schreef Ferdii het volgende:
En als je er eenmaal last vam heb, voeren bij de buren 3 huizen verderop
Gegarandeerd dat ze in no time verhuizen
En anders ouderwetse lijmplanken halen, doe werken het allerbest
Bij mijn oude groothandel werk ooit meegemaakt dat die krengen werden bestreden met illegale lijmplanken. Kan je vertellen dat een lijmplank bol muizen een plank erbovenop en dan met de heftruck er overheen en vreemd geluid maakt
Wacht maar tot mickey, diddl en jerry gezellig door de bakkerij huppelenquote:
Denk dat dat idd bij muis 1 werkt en dat de volgende wel 2 keer nadenktquote:Op donderdag 18 juni 2015 00:06 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb nog een elektrocutie-val staan. Dat is nog wel het vriendelijkst.Maar het lijkt alsof ze die doorkrijgen want na een poosje trappen ze er niet meer in. Eén keer gezien dat er eentje in liep en het was heel gauw over. Bzzzzzzztttt!
Precies, maar daar kan je natuurlijk handig gebruik van makenquote:
Zolang het voedsel buiten bereik blijft, zullen het er nooit veel worden denk ik. En het scheelt dat wij een erg makkelijk te reinigen pand hebben met weinig verstopplekjes.quote:Op donderdag 18 juni 2015 00:19 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Precies, maar daar kan je natuurlijk handig gebruik van maken
Nu maar hopen dat ze er gewoon niet komen, hoewel dat in de meeste steden niet haalbaar is
quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:58 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wij ontdekten vorige week dat er muizen in onze gangkast zaten, ondanks twee katten in huis. Nu deur van kast open zodat poezen erin kunnen. Normaal mogen ze niet in die kast.
Noodvoedsel?quote:Op donderdag 18 juni 2015 09:32 schreef Erasmo het volgende:
Ik had ook muizen op zolder waar mijn noodvoedsel lag maar die kutbeesten vraten zelfs door dik plastic heen. Uiteindelijk een webcam met bewegingssensor ingezet om te kijken waar ze naar binnen kwamen
Noodvoedsel is een groot woord, het zijn een paar pakken met noodles en wat blikvoer. Genoeg voor een week ofzo, zodat als er 's winters toch ineens een pak sneeuw van een meter ligt ik niet het huis uit hoefquote:
je woont in Lapland?quote:Op donderdag 18 juni 2015 10:01 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Noodvoedsel is een groot woord, het zijn een paar pakken met noodles en wat blikvoer. Genoeg voor een week ofzo, zodat als er 's winters toch ineens een pak sneeuw van een meter ligt ik niet het huis uit hoef
Nee maar er zijn genoeg winters in NL waarin het is voorgekomen. Maar het is natuurlijk niet alleen daarvoor, maar voor een weekje aan eten in huis hebben is toch niet zo vreemd?quote:
Euh, heet dat niet gewoon voorraadkast?quote:Op donderdag 18 juni 2015 10:01 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Noodvoedsel is een groot woord, het zijn een paar pakken met noodles en wat blikvoer. Genoeg voor een week ofzo, zodat als er 's winters toch ineens een pak sneeuw van een meter ligt ik niet het huis uit hoef
Maar goed, die noodles waren dubbel verpakt en daar hebben ze mooi twee gaatjes ter grootte van een muis doorheen geknaagd
Die waren niet van de Lidl zelf?quote:Op donderdag 18 juni 2015 11:25 schreef Isegrim het volgende:
Lidl had vandaag dolly's met een draagvermogen van 250kg voor slechts 10 euro/st. 6 gekocht om de meeltonnen op te zetten!
vroeg het me al af, hebben jullie de superkoelkast etc al geprobeerd?quote:Op donderdag 18 juni 2015 22:16 schreef Isegrim het volgende:
LHO heeft zojuist voor het eerst degen gekneed in de bakkerij.
Dat kun je wel zeggen ja! We waren zooo klaar met dat kleine rotding.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 00:45 schreef AnneX het volgende:
Sjonge...wat zul je daar blij mee zijn...met Maxima
Neuh, dat maakt niet zoveel uit.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 01:12 schreef Peter het volgende:
Rijst het deeg ook anders in grotere bakken dan in kleinere?
Jaquote:Op vrijdag 19 juni 2015 00:45 schreef AnneX het volgende:
Sjonge...wat zul je daar blij mee zijn...met Maxima
Pasje erin, pincode invoeren en op OK drukkenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nog een dag![]()
Wij hebben er zin in, ik kan niet wachten tot ik eindelijk dat brood eens kan proeven
En ik ben ook reuzebenieuwd hoe die pinautomaat werkt, ik heb nog nooit aan de andere kant van dat ding gestaan.
Ja duhquote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:07 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Pasje erin, pincode invoeren en op OK drukken
Sorry kon het niet laten liggenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja duh![]()
Ik vind die apparaten zo leuk. Ik heb de afgelopen jaren een enorme hekel gekregen aan de grootbanken qua service en kosten voor kleine ondernemers. Dus ik vind initiatieven als Payleven en Adyen echt heel goed.
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:25 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Sorry kon het niet laten liggen
Hebben die dingen ook NFC?
Idem, vandaar zo'n apparaatje + bankieren bij Triodos.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja duh![]()
Ik vind die apparaten zo leuk. Ik heb de afgelopen jaren een enorme hekel gekregen aan de grootbanken qua service en kosten voor kleine ondernemers. Dus ik vind initiatieven als Payleven en Adyen echt heel goed.
Wij een shuttle en Knabquote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:57 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Idem, vandaar zo'n apparaatje + bankieren bij Triodos.
???quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:48 schreef Isegrim het volgende:
Het deeg wordt 1000x prachtig in de Maxima.Veel luchtiger dan met de K-Mix. Nóg mooier brood!
SumUp fungeert tevens als kassasysteem.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 13:08 schreef Boarderzip het volgende:
Wat voor kassasysteem gaan jullie gebruiken dan? Of heb je nu zo'n losse pinterminal?
Verkoop, maar op = op!quote:Op vrijdag 19 juni 2015 13:16 schreef komrad het volgende:
Gaan jullie morgen meteen vol in de verkoop of is het morgen vooral proeven en feestelijk openen?
en hoeveel voorraad is er? Dan kunnen de enthousiaste volgers zorgen dat ze op tijd zijnquote:
ik was wel van plan naar IKEA t gaan, maar volgende week pas naar julliequote:Op vrijdag 19 juni 2015 13:22 schreef Isegrim het volgende:
Is er hier iemand die toevallig vanavond naar IKEA moet en die morgen naar de opening komt?
Volgende week is ook goed! We hebben 20x fotolijstje Tarsta nodig. Zie je dat zitten?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:14 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik was wel van plan naar IKEA t gaan, maar volgende week pas naar jullie
Is goedquote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:03 schreef Isegrim het volgende:
Gezellig, dan moet je wel even zeggen dat jij het bent!
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:30 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Volgende week is ook goed! We hebben 20x fotolijstje Tarsta nodig. Zie je dat zitten?
quote:
Veel plezier morgen, ik heb 12 topics gelurkt. Echt leukquote:
ik tel er 21quote:
We hebben voor 145 broden aan deeg gemaakt.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 13:21 schreef komrad het volgende:
[..]
en hoeveel voorraad is er? Dan kunnen de enthousiaste volgers zorgen dat ze op tijd zijn
ik woon helaas veel te ver weg
Dit inderdaad. Superveel succes morgen!quote:Op vrijdag 19 juni 2015 18:50 schreef Mvr.Poes het volgende:
*Ontlukt*. Ik volg dit topic al vanaf het begin en ik vind het waanzinnig. Iets wat begint met een hobby en uitgroeid tot een heuse winkel met crowdfunding. Heel veel plezier en succes morgen! Vergeet niet te genieten
Ik ookquote:Op vrijdag 19 juni 2015 19:03 schreef minilot het volgende:
Nog één nachtje! Ik ben plaatsvervangend zenuwachtig!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |