quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:12 schreef minilot het volgende:
LHO is Piets vriend!Het staat er dus het is waar!
Geen flauw idee! Allemaal geupload via postimage.org.quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:18 schreef Questular het volgende:
De meeste foto's die hier neer worden gezet kan ik niet zien (zoals de voorkant van die kaart en muurschildering) Terwijl ik de foto "haat aan deze zooi" wel kan zien. Wat doe ik fout?
I haz a sad case of eyeball aids nowquote:
Jeroen is een bear cub?quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:12 schreef minilot het volgende:
Ik word er niet zo warm van hoorquote:Op woensdag 10 juni 2015 09:27 schreef minilot het volgende:
Naja! Ik vind ze wel gezellig!![]()
Ontopic, Isegrim, gaan jullie eigenlijk al vóór de opening de bezorgbroden kneden en bakken in de winkel?
Zeeeeer foute opmerking:quote:
We willen gewoon de hele dag door bakken eigenlijk.quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:27 schreef minilot het volgende:
Naja! Ik vind ze wel gezellig!![]()
Ontopic, Isegrim, gaan jullie eigenlijk al vóór de opening de bezorgbroden kneden en bakken in de winkel?
Nee, ik bedoelde, nu alles aangesloten is en zo, verplaatsen jullie meteen het kneden en bakken al van thuis naar de winkel, dus ruim voordat jullie open gaan?quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
We willen gewoon de hele dag door bakken eigenlijk.Dat is leuk voor de mensen en handig voor ons. Als je te veel hebt, kan het gewoon nog een nacht in de koelkast blijven.
Ah. Komende zaterdag verhuizen we alles naar de winkel. Maar tussen komende zaterdag en de opening wordt er niet meer bezorgd.quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:35 schreef minilot het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde, nu alles aangesloten is en zo, verplaatsen jullie meteen het kneden en bakken al van thuis naar de winkel, dus ruim voordat jullie open gaan?
Ah, okee! Ik dacht dat de grote apparaten al in de bakkerij stonden. Niet goed opgelet dus.quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ah. Komende zaterdag verhuizen we alles naar de winkel. Maar tussen komende zaterdag en de opening wordt er niet meer bezorgd.
Is ook zo. Maar er staat nog een oven bij ons thuis.quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:45 schreef minilot het volgende:
[..]
Ah, okee! Ik dacht dat de grote apparaten al in de bakkerij stonden. Niet goed opgelet dus.
Ik had vrijdag daar al willen bakken. Maar het is nog een beetje en zooi met klusspullen enzo.quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:35 schreef minilot het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde, nu alles aangesloten is en zo, verplaatsen jullie meteen het kneden en bakken al van thuis naar de winkel, dus ruim voordat jullie open gaan?
quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:48 schreef junkiexp het volgende:
Jeroen Bakt Brood stuurde al zijn goud naar De Nieuwe Band en ontving 450kg meel, dat was echt fantastisch!
Fluit JunkieXPquote:Op donderdag 11 juni 2015 19:33 schreef Isegrim het volgende:
We snappen echt geen ruk van de ophanging van de afzuigkap. Er zitten allerlei onderdeeltjes bij, maar geen echte gebruiksaanwijzing. Alleen een onduidelijk papiertje dat niet overeen lijkt te komen met de werkelijke situatie...
Mailtje gestuurd aan leverancier, hoop dat ze wat nadere toelichting willen geven...
Curiculum Vitea's en rioleringen, een vreemde combiquote:Op donderdag 11 juni 2015 23:13 schreef Isegrim het volgende:
Die is meer van de CV's en riolering enzulks.
Als het een beetje kan!quote:Op donderdag 11 juni 2015 23:14 schreef Pietverdriet het volgende:
450 kilo meel, das een slordige 1000 broden? Moet dus binnen nu en een jaar een wekelijkse bestelling zijn
Je moest eens weten wat er op mijn c.v. staatquote:Op donderdag 11 juni 2015 23:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Curiculum Vitea's en rioleringen, een vreemde combi
Ik gun het jullie van harte, ook 1000 kilo meel in de weekquote:
Het topic zal vast nog wel een poosje doorlopen.quote:Op donderdag 11 juni 2015 23:53 schreef Duufje het volgende:
20 juni komt heeeel snel dichtbij. Jullie blijven na de opening nog wel gewoon posten hier toch? Want mee lezen is in dit topic zo leeeeuk
We willen met de GoPro een timelapse maken.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:20 schreef Bluezz het volgende:
Komen er pics van de opening?
Had er echt graag bij willen zijn!
quote:Op donderdag 11 juni 2015 23:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik gun het jullie van harte, ook 1000 kilo meel in de week
quote:Op vrijdag 12 juni 2015 07:00 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag voor het aller-aller-allerlaatst thuis bakken!!!![]()
![]()
Vier op een rij!
Ik verwacht dat dit nu voor ongeveer een maand zal zijn, het is voor 750 grote of 1500 kleine broden aan meel.quote:Op donderdag 11 juni 2015 23:14 schreef Pietverdriet het volgende:
450 kilo meel, das een slordige 1000 broden? Moet dus binnen nu en een jaar een wekelijkse bestelling zijn
quote:Op vrijdag 12 juni 2015 09:09 schreef RobinOok het volgende:
Oh, ik zou dat gewoon eten. :-)
Vast lekker luchtig brood. Met spikkeltjes.
Ja, nee, dat lijkt me verstandig ja.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 09:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]Zelf misschien wel, maar niet voor verkoop.
Er zat één keer een haar in iemands brood, dat was al erg genoeg.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:09 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, nee, dat lijkt me verstandig ja.
Argh! Ja!quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:20 schreef Holyme het volgende:
Jullie kunnen nu echt gaan aftellen, hoe tof dat het eindelijk zo ver is!
Ik voorzie een rijskastquote:Op vrijdag 12 juni 2015 08:45 schreef Isegrim het volgende:
Nee, deeg staat in een aparte kamer, maar ik heb het wel weggegooid. We hebben het bijgemaakt en opgemengd.
Nee nee, wij doen koude rijs hè? Het probleem was juist dat het vannacht gewoon te warm was en de hoeveelheden tegenwoordig zodanig zijn dat het niet in de koelkast past.quote:
zover ik weet kan je een rijskast op een bepaalde temperatuur instellen. Dat is bij snel rijzen natuurlijk verwarmen, maar bij langzaam rijzen koelen, of praat ik nu poep?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:32 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee nee, wij doen koude rijs hè? Het probleem was juist dat het vannacht gewoon te warm was en de hoeveelheden tegenwoordig zodanig zijn dat het niet in de koelkast past.
Zou best kunnen, maar wij hebben er gewoon een koelkast voor gekocht.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
zover ik weet kan je een rijskast op een bepaalde temperatuur instellen. Dat is bij snel rijzen natuurlijk verwarmen, maar bij langzaam rijzen koelen, of praat ik nu poep?
dat kan ook natuurlijk, alleen dan heb je geen controle over je luchtvochtigheidquote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:50 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zou best kunnen, maar wij hebben er gewoon een koelkast voor gekocht.
Geen probleem. Deeg wordt ingepakt in plastic en verliest dus geen vocht.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
dat kan ook natuurlijk, alleen dan heb je geen controle over je luchtvochtigheid
Is een prima oplossing, als dit teveel werk wordt (omdat je heel veel brood verkoopt) heb je zoveel omzet dat je dan kan investeren in een andere oplossingquote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:11 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Geen probleem. Deeg wordt ingepakt in plastic en verliest dus geen vocht.
Het deeg rijst in bulk. Gaat dus in een 40-liter bak met daar bovenop plastic. Dat is voor 35 broden niet meer werk als voor 3quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is een prima oplossing, als dit teveel werk wordt (omdat je heel veel brood verkoopt) heb je zoveel omzet dat je dan kan investeren in een andere oplossing
nu ook al?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 12:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het deeg rijst in bulk. Gaat dus in een 40-liter bak met daar bovenop plastic.
Een pasta-maker dan toch maar? Die hebben ook rollen zonder mesjes of niet?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:23 schreef Isegrim het volgende:
Ik had ook al bedacht dat je een (eerstehands!) waswringer waarschijnlijk prima zou kunnen gebruiken om croissants te rollen. Maar dat zal wel niet HACCP-proof zijn.
Prima om te proberen. Een elektrische imperia restaurant kost een Euro of 1000, de handslingers de helft daarvan.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:26 schreef Isegrim het volgende:
http://m.ebay.com/itm/321724570390?nav=SEARCH
Ik denk het wel.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:20 schreef junkiexp het volgende:
Mooi, anders had ik wel willen rijden hoor
En die montagehandleiding, dat is wel een fail inderdaad.
Net of het leuk is om zoiets uit te zoeken
Maar is het wel duidelijk nu?
Doe dan in elk geval voor- en nafoto's! Pics willen we!quote:Op zaterdag 13 juni 2015 09:27 schreef Isegrim het volgende:
Thuis? Of in de bakkerij? In beide gevallen is eerst een grote schoonmaak nodig.
En nu hopen dat LHO niet thuiskomt met een nieuwe hobby die het hele huis in beslag neemtquote:Op zaterdag 13 juni 2015 07:51 schreef Isegrim het volgende:
Today is the day I reclaim my home.![]()
![]()
Ein-de-lijk van die zooi in mijn huis af.
Is zoiets niet veel makkelijker:quote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:26 schreef Isegrim het volgende:
http://m.ebay.com/itm/321724570390?nav=SEARCH
Dat is een geweldig apparaat, maar je moet dan wel honderden croissants per dag gaan verkopenquote:Op zaterdag 13 juni 2015 16:10 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Is zoiets niet veel makkelijker:
[ afbeelding ]
In plaats van dat je het deeg er telkens aan de bovenkant erin moet frotten kun je het gewoon heen en weer laten gaan. Vergis je ook niet in de dikte van croissant- of bladerdeeg als je het gaat vouwen, dat moet de roller ook maar net aan kunnen.
Alsjeblieft niet!quote:Op zaterdag 13 juni 2015 16:10 schreef Maraca het volgende:
[..]
En nu hopen dat LHO niet thuiskomt met een nieuwe hobby die het hele huis in beslag neemt
Weet je wat dat kost?quote:Op zaterdag 13 juni 2015 16:10 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Is zoiets niet veel makkelijker:
[ afbeelding ]
In plaats van dat je het deeg er telkens aan de bovenkant erin moet frotten kun je het gewoon heen en weer laten gaan. Vergis je ook niet in de dikte van croissant- of bladerdeeg als je het gaat vouwen, dat moet de roller ook maar net aan kunnen.
Veel euro's, welkom in het bedrijfslevenquote:Op zaterdag 13 juni 2015 17:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Weet je wat dat kost?
Die van eBay is geschikt voor "puff pastry".
Waarom mag je geen bus huren?quote:Op zaterdag 13 juni 2015 15:38 schreef Isegrim het volgende:
Pfff wat een dag. Gister om 01.00 naar bed, vanmorgen om 06.30 de wekker. Vanaf dat moment tot nu aan het verhuizen/afvalafvoeren/Sligro-en/IKEA-en/bouwmarkten geweest. Veel stress van het gedoe met de chauffeur die maar enkele uurtjes kon, ik was echt in paniek vanmorgen.Gelukkig een geweldige buurman die insprong en ons overal naartoe heeft gereden.
Wel een huurbus, dus mag natuurlijk totaal niet, maar nood breekt wet in dit geval.
Zou ik echt nooit doen normaal.
Nu spullen een beetje op hun plek gaan zetten.
kaasplankje niet aanrijden hoor!quote:Op zaterdag 13 juni 2015 21:59 schreef Isegrim het volgende:
Gelukkig is de bus heel gebleven. Al hadden we wel bijna een suïcidale fietser onder de wielen. Maar ja, daar kan zo'n bus wel tegen.
En geparkeerd op de parkeerplek waarvan Ikea bedacht had dat ze die toch zelf nodig hadden, maar vergeten waren af te bakenen. Ben nog nooit eerder omgeroepen in de IKEAquote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:19 schreef Isegrim het volgende:
We hebben uiteindelijk helemaal niemand aangereden. Alleen een paaltje aangetikt met de bumper.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |