abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153330910

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat.. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>> Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

>>> Er gaat een aantal Fok!-teams meedoen aan de Ekiden (estafette-marathon) in Rotterdam op 4 juli. Wil jij ook meedoen, stuur dan een PM aan pijll, en geef aan welke afstand je zou willen lopen.

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2015 Challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door Guard op 08-06-2015 19:20:10 ]
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_153331052
Die tweeling die bij de V junioren 5km eerste en tweede werden bij MM hebben daar volgens mij al vaker met z'n tweetjes gestaan.
  zondag 7 juni 2015 @ 18:17:10 #3
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_153331076
Jeej quoi, je schrijft lekker veel de laatste tijd!!! Tof!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_153331121
Bedankt. Gevonden, iets sneller nog dan runkeeper aangaf maar vergeleken leeftijdsgroep nog best slecht onderste 25% of zo:(. Zou willen dat ik astma thuis kon laten :p. Maar heb sowieso het idee dat in Maastricht het niveau nog best hoog is vergeleken in Groningen.. Of minder 'echte' recreanten.. Dat gevoel had ik althans. Sowieso is dat een heel groot verschil tussen de 5 en 10... Heb zelf nu alleen wat last van de knie. Hopelijk is dat snel over.
Mijn doel was in ieder geval minder dan een uur, en dat is ruimschoots gehaald.

Vond wel irritant dat de 5 en 10 tegelijk startten, 1e ronde was heel erg druk.. verder heb ik een nogal hoge bruto tijd zo lijkt het..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zondag 7 juni 2015 @ 18:24:21 #5
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_153331256
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 18:17 schreef Murmeli het volgende:
Jeej quoi, je schrijft lekker veel de laatste tijd!!! Tof!
Eigenlijk alleen maar :o Maar dat is natuurlijk wat ik wilde. Het is nu ook mijn werk O+
pi_153331432
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 18:18 schreef Glijdt_licht het volgende:
Bedankt. Gevonden, iets sneller nog dan runkeeper aangaf maar vergeleken leeftijdsgroep nog best slecht onderste 25% of zo:(. Zou willen dat ik astma thuis kon laten :p. Maar heb sowieso het idee dat in Maastricht het niveau nog best hoog is vergeleken in Groningen.. Of minder 'echte' recreanten.. Dat gevoel had ik althans. Sowieso is dat een heel groot verschil tussen de 5 en 10... Heb zelf nu alleen wat last van de knie. Hopelijk is dat snel over.
Mijn doel was in ieder geval minder dan een uur, en dat is ruimschoots gehaald.

Vond wel irritant dat de 5 en 10 tegelijk startten, 1e ronde was heel erg druk.. verder heb ik een nogal hoge bruto tijd zo lijkt het..
Bruto tijd is niet zo belangrijk, dat betekent gewoon dat je lang moest wachten tot je over de start mocht. Gek dat het zo druk was, was toch niet zo'n grote loop?
En verder niet teveel kijken naar hoe hoog je geeindigd bent maar vooral naar eigen doelen en progressie, en die heb je ruimschoots gehaald dus heel goed toch!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_153331436
Net een uurtje thuis. Ik geloof dat ik even wat terug moet leze want er is vandaag veel gelopen.

En ik drink er vanavond eentje extra: mijn wederhelft heeft in Maastricht 8 seconden van haar 10km PR afgelopen.
  Moderator zondag 7 juni 2015 @ 18:36:40 #8
155227 crew  Guppy
dus
pi_153331563
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 18:05 schreef Quoi het volgende:

[..]

Herhaal nog eens hoe die discussie precies ging? :)
Oh boy, help me out here :o

Was dat niet op een gegeven moment dat een flink aantal mensen plots overgingen op GPS-horloges, en dat een ander flink deel van het topic dapper 'analoog' bleef trainen. Omdat er een soort tweedeling ontstond, them vs us, verzamelden de analoge lopers zich op Zonnewijzereiland.

Zoiets was het toch? :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_153331666
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 18:30 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Bruto tijd is niet zo belangrijk, dat betekent gewoon dat je lang moest wachten tot je over de start mocht. Gek dat het zo druk was, was toch niet zo'n grote loop?
En verder niet teveel kijken naar hoe hoog je geeindigd bent maar vooral naar eigen doelen en progressie, en die heb je ruimschoots gehaald dus heel goed toch!
Ja het doel was in 1u 10km. Bedenk wel, begin april deed ik over 5km nog 35 min :P. Nu dus een ruime 54 minuten over de 10km. 2x een stukje gelopen, waarbij ik volgens runkeeper in kilometer 9 helaas 20 seconden heb verloren tov de andere km's.. Anders was ik sub 54 gegaan.

Voor mijn doen behoorlijk stabiel, en ik was ook best vtrots, alleen ja, de vergelijken ga je toch maken, ook al moet het niet. :P

Ja, hoe groot was het? Ik heb het niet geteld, heb wel startnummers gezien van 16000+. Maar ik vond de eerste ronde erg druk. Veel meer gedrang dan de 4mijl van Groningen.. Tweede ronde was lekker rustig. Parcours was wel vrij smal, en heb iemand flink zien vallen op de St. Servaas.. Hij viel over die mysports.tv tijdmetingkabels..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_153331721
quote:
19s.gif Op zondag 7 juni 2015 18:42 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ja het doel was in 1u 10km. Bedenk wel, begin april deed ik over 5km nog 35 min :P. Nu dus een ruime 54 minuten over de 10km. 2x een stukje gelopen, waarbij ik volgens runkeeper in kilometer 9 helaas 20 seconden heb verloren tov de andere km's.. Anders was ik sub 54 gegaan.
[ afbeelding ]

Voor mijn doen behoorlijk stabiel, en ik was ook best vtrots, alleen ja, de vergelijken ga je toch maken, ook al moet het niet. :P

Ja, hoe groot was het? Ik heb het niet geteld, heb wel startnummers gezien van 16000+. Maar ik vond de eerste ronde erg druk. Veel meer gedrang dan de 4mijl van Groningen..
Ik vind dat echt bizarre vooruitgang! En dan ook nog eens op zo'n loop met flinke hoogteverschillen! Als je op je volgende 10 er weer 10 minuten van afhaalt eindig je zeker linkerrijtje ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator zondag 7 juni 2015 @ 18:53:07 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_153331883
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2012 10:59 schreef LieLie het volgende:

[..]

Van zonnewijzereiland meteen naar halverwege hat garmingebergte :+
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 20:48 schreef MaLo het volgende:

[..]

Een mes in de rug voor zonnewijzer-eiland :'(
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 20:50 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ja, dat had niet nodig geweest.... terwijl hardlopen met een zonnewijzer onder je arm en broodkruimels om de weg terug te vinden veel lastiger is dan met zo'n overgewardeerde garmin
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 22:55 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

klinkt als een trainingsmethode die nog afstamt van zonnewijzereiland maar is wel nog steeds doeltreffend
Wat zijn we inmiddels afvallig met z'n allen :@ want zeg eens eerlijk, wie vertoeft er nog ècht op Zonnewijzereiland...?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 7 juni 2015 @ 18:55:46 #12
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_153331935
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 18:53 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Wat zijn we inmiddels afvallig met z'n allen :@ want zeg eens eerlijk, wie vertoeft er nog ècht op Zonnewijzereiland...?
Ik zal er een aantal heen sturen ;)
  zondag 7 juni 2015 @ 18:58:54 #13
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_153332006
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

Whut, ik dacht, heb ik verkeerd gepost? Ik in het hardlooptopique? Maar het is een quote van 3 jaar geleden :P. Ik loop al 2,5 jaar niet meer hard. Doe alleen nog maar aan tennis. Dat vind ik gewoon veel en veel leuker. Zonder sporthorloges of apps. Dus ik vertoef niet meer op zonnewijzer-eiland maar ook niet in het Garmingebergte :').
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Moderator zondag 7 juni 2015 @ 19:01:48 #14
155227 crew  Guppy
dus
pi_153332071
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 18:58 schreef MaLo het volgende:

[..]

Whut, ik dacht, heb ik verkeerd gepost? Ik in het hardlooptopique? Maar het is een quote van 3 jaar geleden :P. Ik loop al 2,5 jaar niet meer hard. Doe alleen nog maar aan tennis. Dat vind ik gewoon veel en veel leuker. Zonder sporthorloges of apps. Dus ik vertoef niet meer op zonnewijzer-eiland maar ook niet in het Garmingebergte :').
:D _O_

Fijn dat je iets gevonden hebt wat je echt leuk vindt :)

Jouw quote was één van de grappigsten _O-
  zondag 7 juni 2015 @ 19:19:06 #15
351203 zouzomaarkunnen
zouzomaarkunnen
pi_153332422
Ik heb lekker gelopen! Wel poepie warm zeg :D langzame eerste ronde door de drukte op het parcours en een lange laatste ronde omdat ik het gewoon echt te warm had. Maar toch goed gelopen in 32 minuten. Blij blij! (Instagram medaille pic @lifemadebyme)

(En nu ff terug lezen ;) )

Gave manier om je medailles op te hangen Gup! Die moet ik onthouden!

[ Bericht 6% gewijzigd door zouzomaarkunnen op 07-06-2015 19:24:22 ]
pi_153332570
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 19:19 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Ik heb lekker gelopen! Wel poepie warm zeg :D langzame eerste ronde door de drukte op het parcours en een lange laatste ronde omdat ik het gewoon echt te warm had. Maar toch goed gelopen in 32 minuten. Blij blij! (Instagram medaille pic @lifemadebyme)

(En nu ff terug lezen ;) )

Gave manier om je medailles op te hangen Gup! Die moet ik onthouden!
dat is wel heel roze allemaal, het shirt en de medaille :o
Top dat het zo goed ging ^O^
  zondag 7 juni 2015 @ 19:37:23 #17
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_153332812
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

Overgewaardeerde Garmin :D
  Redactie Sport zondag 7 juni 2015 @ 19:45:20 #18
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_153333019
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_153333228
quote:
Het artikel op 1Limburg is redelijk laconiek.
Ik vind het ook niet erg overigens.
Ik heb nu gewoon verder gelopen dan de marathonafstand, dat doen een heleboel marathonlopers niet *)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 juni 2015 @ 19:53:41 #20
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153333294
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 19:51 schreef Guard het volgende:

[..]

Het artikel op 1Limburg is redelijk laconiek.
Ik vind het ook niet erg overigens.
Ik heb nu gewoon verder gelopen dan de marathonafstand, dat doen een heleboel marathonlopers niet *)
Rotterdam klokte ik ook bijna 43 af.
pi_153333358
quote:
16s.gif Op zondag 7 juni 2015 19:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Rotterdam klokte ik ook bijna 43 af.
Maar de organisatie zal nooit zeggen dat het parcours te lang is...
Mijn polar zei in Berlijn ook al 44 km, maar dat was ook niet correct
  zondag 7 juni 2015 @ 19:59:29 #22
351203 zouzomaarkunnen
zouzomaarkunnen
pi_153333461
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 19:26 schreef Guard het volgende:

[..]

dat is wel heel roze allemaal, het shirt en de medaille :o
Top dat het zo goed ging ^O^
Heel roze inderdaad 😆 gelukkig heb ik verder niks in het roze, dus ik vond het nu wel ok. Mijn hoofd paste wel mooi bij het shirt! :+
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 juni 2015 @ 19:59:38 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153333469
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 19:55 schreef Guard het volgende:

[..]

Maar de organisatie zal nooit zeggen dat het parcours te lang is...
Mijn polar zei in Berlijn ook al 44 km, maar dat was ook niet correct
IN Rotterdam en Berlijn geloof ik ook wel dat hij echt goed is nagemeten :)
pi_153333612
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 19:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

IN Rotterdam en Berlijn geloof ik ook wel dat hij echt goed is nagemeten :)
Schijnt een vereiste te zijn voor records enzo :+
pi_153333625
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 19:59 schreef zouzomaarkunnen het volgende:

[..]

Heel roze inderdaad 😆 gelukkig heb ik verder niks in het roze, dus ik vond het nu wel ok. Mijn hoofd paste wel mooi bij het shirt! :+
:D
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 juni 2015 @ 20:04:33 #26
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153333629
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 20:03 schreef Guard het volgende:

[..]

Schijnt een vereiste te zijn voor records enzo :+
Dan kan je 'm beter korter maken :P
pi_153333656
Je loopt altijd wel wat extra meters tijdens een marathon. Maar als je bij elk km bordje 1.05 km op je horloge erbij hebt, weet je in ieder geval waar je aan toe bent. Als het een grote rommel is met die bordjes dan ga je je toch wel zorgen maken :P en als iedereen 1.8 km extra klokt dan is dat ook niet meer GPS foutmarge/niet de ideale lijn lopen..
Ik heb wel vaak foutieve bordjes gehad tijdens wedstrijden, maar dan klopte de eindafstand gelukkig wel altijd..
pi_153333877
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 20:05 schreef La_Tramposa het volgende:
Je loopt altijd wel wat extra meters tijdens een marathon. Maar als je bij elk km bordje 1.05 km op je horloge erbij hebt, weet je in ieder geval waar je aan toe bent. Als het een grote rommel is met die bordjes dan ga je je toch wel zorgen maken :P en als iedereen 1.8 km extra klokt dan is dat ook niet meer GPS foutmarge/niet de ideale lijn lopen..
Ik heb wel vaak foutieve bordjes gehad tijdens wedstrijden, maar dan klopte de eindafstand gelukkig wel altijd..
Gelukkig wist ik wel ongeveer waar ik liep en hoe ver het nog ongeveer moest zijn tijdens de laatste 7 km's (goed parcourskaartje bestuderen heeft soms nut :Y )
Maar ideaal was niet, gecombineerd met het feit dat die laatste km's altijd net wat langer lijken te zijn.. :@
pi_153334267
De uitslagensite van Amersfoort lijkt niet te kloppen. Iedereen heeft een veel snellere finishtijd dan hij/zij zelf heeft geklokt. Scheelde in mijn geval 22 seconden...
pi_153334291
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 20:24 schreef McTwente het volgende:
De uitslagensite van Amersfoort lijkt niet te kloppen. Iedereen heeft een veel snellere finishtijd dan hij/zij zelf heeft geklokt. Scheelde in mijn geval 22 seconden...
Wat gek!
pi_153334447
Lopers van gisteren en vandaag, allemaal heel goed gedaan *O*

Zelf ook gelopen in Haarlem vanmorgen, liep een lekkere 5 km en heb nu een PR van 19:12 yay :)
13e geworden van de 343 , zeer tevreden :Y
pi_153334704
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 20:25 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wat gek!
Vind ik ook. Ik vermoed dat dit de tijden zijn die gemeten zijn zo'n 100 meter voor de finish. Maar misschien wordt het nog gecorrigeerd...
pi_153334725
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 20:29 schreef thelaudprince het volgende:

Zelf ook gelopen in Haarlem vanmorgen, liep een lekkere 5 km en heb nu een PR van 19:12 yay :)
Netjes!
pi_153334751
quote:
wel matig :')
pi_153334779
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 20:37 schreef McTwente het volgende:

[..]

Netjes!
Jij ook !
pi_153334859
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 20:24 schreef McTwente het volgende:
Ik heb 21 seconden cadeau gekregen.

Eerder vandaag stonden veel deelnemers met de verkeerde achternaam vermeld (maar de goede voornaam). Ongetwijfeld komt het nog goed :)
pi_153334994
quote:

Wow, goed bezig!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_153335114
quote:
99s.gif Op zondag 7 juni 2015 20:44 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Wow, goed bezig!
Ik ging vooruit ipv omhoog vandaag ;)
Trouwens, eten bij The Jane ?? Geniet ervan ! :Y
pi_153335233
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 20:47 schreef thelaudprince het volgende:

[..]

Ik ging vooruit ipv omhoog vandaag ;)
Trouwens, eten bij The Jane ?? Geniet ervan ! :Y
Hij is de beste kok van Nederland (hoewel zijn restaurant nu in België staat), dus dat zou moeten lukken :D
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 7 juni 2015 @ 20:51:42 #40
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_153335259
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

met uitzondering van een sporadische wedstrijd ben ik eigenlijk weer terug op zonnewijzereiland
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_153335311
quote:
99s.gif Op zondag 7 juni 2015 20:50 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Hij is de beste kok van Nederland (hoewel zijn restaurant nu in België staat), dus dat zou moeten lukken :D
I know ! Jammer dat ik nooit in Oud Sluis ben wezen eten maar deze staat op de bucketlist voor 2016 :)
pi_153335712
quote:

Snellerrrrd *O*
pi_153336130
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 21:04 schreef Angel-A het volgende:

[..]

Snellerrrrd *O*
:)
Nu die "ikgadood" afstand weer even links laten liggen :Y
pi_153337124
quote:
99s.gif Op zondag 7 juni 2015 20:50 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

#kampjonnie
  zondag 7 juni 2015 @ 22:10:05 #45
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_153338132
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_153338136
quote:

Bij de Letterenloop? Leuke loop is dat! Was wel warm vandaag, vond het vanmorgen om 9 uur al best warm in de zon.
pi_153338487
quote:
Leuk verslag en goed resultaat :)

quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 22:10 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Bij de Letterenloop? Leuke loop is dat! Was wel warm vandaag, vond het vanmorgen om 9 uur al best warm in de zon.
Ja, die ! Was inderdaad lekker weer, ben daar wel fan van ;)
Misschien volgend jaar weer :)
pi_153338783
quote:
Ik heb genoten van je verslag!
  zondag 7 juni 2015 @ 22:29:21 #49
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_153338883
quote:
It's in the mind! :7
Leuk verhaal en trots mag je zijn :)
  zondag 7 juni 2015 @ 22:30:06 #50